www.sanerekin.tr.gg / SİTEMİZE ÜYELİK FORUMU FEN BİLGİSİ VE TEKNOLOJİNİN EN GENİŞ FORMU |
|
Siteye Dön | Forum | Üye ol | Giriş Yap |
Forum >> SINAVA NASIL ÇALIŞILIR >> SBS SINAVI REHBERLİK ÇALIŞMALARI |
Yazan | |
sano13 Forum Admini | 16 Ekim 2009 Cuma 03:34:46 Okuma Alışkanlığı Kazandırma Çalışmalarımız: Türkiye’de yapılan tüm merkezi sınavlar öğrencilerinin * Okuma, anlama * Yorumlama * Neden –sonuç ilişkisi kurabilme * Analiz sentez yapabilme ve problem çözebilme becerisini ölçer ayrıca sınavlarda yapılan her 10 yanlışın Okuma Alışkanlığı Kazandırma Çalışmalarımıza Yaz Döneminde Başlıyoruz. Öğrencilerimize sınavın gerektirdiği bu becerileri kazandırmak, öncelikli ve yaz tatilinde tamamlanması gereken görevimizdir. Bu nedenle kayıt işlemi tamamlanan her öğrencimizi okuma ölçümüne alıyoruz. Öğrencilerimize eksikliklerine göre günde en az bir buçuk saat okuma görevlendirmesi yaparak yaz tatili süresince her on beş günde bir randevulu görüşme ile denetim yapıyoruz. Her öğrencimiz için bilgisayar programımızdan oluşturulan özel öğrenci izleme programımıza öğrencilerimiz evlerinden de ulaşarak okudukları kitapları kaydedip, kitapla ilgili hazırlanmış soruları cevaplandırabiliyor. Yaz tatilinde siz nerede olursanız olun yanınızdayız. E-öğretim programı ile yanınızdayız. Öğrencilerimizin anlama ve yorumlama güçlerini geliştirmek amacıyla her hafta pazartesi günü konu anlatımı ve ödevlendirme yapıyor, Perşembe günü ödev ödevlendirme sorularının çözümünü yapıyoruz. Öğrencilerimizin temel matematik konularını (sayılar, kesirler, harfli ifadeler, problemler) tekrar etmelerini ve pekiştirmelerini sağlamak amacı ile her Pazartesi günü konu anlatımı yapıyor ve ödev veriyoruz, her Perşembe günü ödevin çözümünü yapıyoruz. Öğrencilerimizin yaz tatilinde yapmaları gereken çalışmayı daha kolay ve zevkle yapabilmelerini sağlamak amacıyla Yaz Çalışma Kitabı veriyoruz. Okuma Alışkanlığının Başarıya Etkileri; Sınav sorularının(SBS)%75'i yorum yapma yeteneğini ölçmeye yönelik olarak hazırlanıyor. Okuma, öğrencinin yorum gücünü artırarak sınavlarda başarılı olmasını sağlar. *Kolay ve akıcı okuma dikkatin anlamaya yönelmesini sağlar. *Kolay okuma, kolay anlamayı ve önceki bilgilerle yeni öğrenilen bilgilerin daha iyi sentezlenmesini sağlar. *Okumanın sağladığı birikimler, neden-sonuç ilişkisi kurabilme becerisini geliştirir. *Araştırma isteğinin doğmasına neden olur, araştırmacı kişilik gelişimine yol açar. *Olaylar arasında ilişki kurabilme yeteneği gelişir. *Hızlı, rahat, kolay okuma, kısa sürede ödev yapmayı ve kolay algılamayı sağlar. *Kolay okuyup kolay anlama, kendine güven duygusunu geliştirir. Sınavlarda yapılan her on yanlışın altısı okuma hatası (öğrenci dilinde dikkatsizlik)ikisi bilgi, ikisi de işlem yanlışından kaynaklanır. Okuma alışkanlığı kazanmış olmak; sınavda yanlışları en aza indirir. Beyindeki sinir hücreleri arasında iletişimin hızlanması ile beynin gelişimini ve etkili öğrenmeyi sağlar. Beyin, okuma, araştırma, düşünme, işlem yapma ve problem çözme ile zorlandıkça gelişen bir organımızdır. Böylece beynimiz, uzun yıllar genç kalacak ve üretken olacaktır. Ayrıca; * Yaz tatili içinde uygulanan kaygı envanterleri ile öğrencilerimizin kaygı ve çalışma davranışları değerlendirilir. Kaygı eğilimi olan öğrenciler belirlenir, daha sonra ki çalışmalarda bu verilerden yararlanılır. * Yaz tatilinde belirli aralıklarla kurumumuza gelen öğrencilerimiz, eğitim-öğretim başladığında kuruma alışma sorunu yaşamazlar, sorunlarını kimlerle paylaşacaklarını bilirler. * Yaz çalışmaları sırasında öğrencileri ile birlikte kurumumuza belirli aralıklarla gelen velilerimiz, kurumun anlayışını ve yaklaşımını daha yakından izleme olanağı bulurlar. * Psikolojik olarak sınav hazırlığına erken başlayan ve çalışmalara katılan öğrencilerimiz, sınavlarda daha başarılı olurlar, kurumun hizmetlerinden daha fazla yararlanırlar. * Erken kayıt yaptıran öğrencilerimiz sınav ödüllerinden, takdir ve teşekkür indirimlerinden yararlanırlar, ayrıca Final'de yer bulamama sorunu yaşamazlar KAYNAK:Final dersanesi-HATİCE YILMAZ 6’ sı okuma hatasından 2’si bilgi eksikliğinden 2’si işlem hatasından kaynaklanır. Ancak öğrenciler okuma hatasından kaynaklanan yanlışlarını dikkatsizlik olarak açıklarlar. Okuma hatası nedeni ile öğrencilerimiz için soru kaçırmalarını engellemek amacıyla her öğrencimize doğru, düzgün ve hızlı okuma alışkanlığı kazandırma çalışması yaptırıyor; yorumlama, neden-sonuç ilişkisi kurabilme ve analiz-sentez yapabilme güçlerini geliştiriyoruz. |
sano13 Forum Admini | 16 Ekim 2009 Cuma 03:37:18 Alıntı: Okuma Alışkanlığı Kazandırma Çalışmalarımız: Türkiye’de yapılan tüm merkezi sınavlar öğrencilerinin * Okuma, anlama * Yorumlama * Neden –sonuç ilişkisi kurabilme * Analiz sentez yapabilme ve problem çözebilme becerisini ölçer ayrıca sınavlarda yapılan her 10 yanlışın 6’ sı okuma hatasından 2’si bilgi eksikliğinden 2’si işlem hatasından kaynaklanır. Ancak öğrenciler okuma hatasından kaynaklanan yanlışlarını dikkatsizlik olarak açıklarlar. Okuma hatası nedeni ile öğrencilerimiz için soru kaçırmalarını engellemek amacıyla her öğrencimize doğru, düzgün ve hızlı okuma alışkanlığı kazandırma çalışması yaptırıyor; yorumlama, neden-sonuç ilişkisi kurabilme ve analiz-sentez yapabilme güçlerini geliştiriyoruz. Okuma Alışkanlığı Kazandırma Çalışmalarımıza Yaz Döneminde Başlıyoruz. Öğrencilerimize sınavın gerektirdiği bu becerileri kazandırmak, öncelikli ve yaz tatilinde tamamlanması gereken görevimizdir. Bu nedenle kayıt işlemi tamamlanan her öğrencimizi okuma ölçümüne alıyoruz. Öğrencilerimize eksikliklerine göre günde en az bir buçuk saat okuma görevlendirmesi yaparak yaz tatili süresince her on beş günde bir randevulu görüşme ile denetim yapıyoruz. Her öğrencimiz için bilgisayar programımızdan oluşturulan özel öğrenci izleme programımıza öğrencilerimiz evlerinden de ulaşarak okudukları kitapları kaydedip, kitapla ilgili hazırlanmış soruları cevaplandırabiliyor. Yaz tatilinde siz nerede olursanız olun yanınızdayız. E-öğretim programı ile yanınızdayız. Öğrencilerimizin anlama ve yorumlama güçlerini geliştirmek amacıyla her hafta pazartesi günü konu anlatımı ve ödevlendirme yapıyor, Perşembe günü ödev ödevlendirme sorularının çözümünü yapıyoruz. Öğrencilerimizin temel matematik konularını (sayılar, kesirler, harfli ifadeler, problemler) tekrar etmelerini ve pekiştirmelerini sağlamak amacı ile her Pazartesi günü konu anlatımı yapıyor ve ödev veriyoruz, her Perşembe günü ödevin çözümünü yapıyoruz. Öğrencilerimizin yaz tatilinde yapmaları gereken çalışmayı daha kolay ve zevkle yapabilmelerini sağlamak amacıyla Yaz Çalışma Kitabı veriyoruz. Okuma Alışkanlığının Başarıya Etkileri; Sınav sorularının(SBS)%75'i yorum yapma yeteneğini ölçmeye yönelik olarak hazırlanıyor. Okuma, öğrencinin yorum gücünü artırarak sınavlarda başarılı olmasını sağlar. *Kolay ve akıcı okuma dikkatin anlamaya yönelmesini sağlar. *Kolay okuma, kolay anlamayı ve önceki bilgilerle yeni öğrenilen bilgilerin daha iyi sentezlenmesini sağlar. *Okumanın sağladığı birikimler, neden-sonuç ilişkisi kurabilme becerisini geliştirir. *Araştırma isteğinin doğmasına neden olur, araştırmacı kişilik gelişimine yol açar. *Olaylar arasında ilişki kurabilme yeteneği gelişir. *Hızlı, rahat, kolay okuma, kısa sürede ödev yapmayı ve kolay algılamayı sağlar. *Kolay okuyup kolay anlama, kendine güven duygusunu geliştirir. Sınavlarda yapılan her on yanlışın altısı okuma hatası (öğrenci dilinde dikkatsizlik)ikisi bilgi, ikisi de işlem yanlışından kaynaklanır. Okuma alışkanlığı kazanmış olmak; sınavda yanlışları en aza indirir. Beyindeki sinir hücreleri arasında iletişimin hızlanması ile beynin gelişimini ve etkili öğrenmeyi sağlar. Beyin, okuma, araştırma, düşünme, işlem yapma ve problem çözme ile zorlandıkça gelişen bir organımızdır. Böylece beynimiz, uzun yıllar genç kalacak ve üretken olacaktır. Ayrıca; * Yaz tatili içinde uygulanan kaygı envanterleri ile öğrencilerimizin kaygı ve çalışma davranışları değerlendirilir. Kaygı eğilimi olan öğrenciler belirlenir, daha sonra ki çalışmalarda bu verilerden yararlanılır. * Yaz tatilinde belirli aralıklarla kurumumuza gelen öğrencilerimiz, eğitim-öğretim başladığında kuruma alışma sorunu yaşamazlar, sorunlarını kimlerle paylaşacaklarını bilirler. * Yaz çalışmaları sırasında öğrencileri ile birlikte kurumumuza belirli aralıklarla gelen velilerimiz, kurumun anlayışını ve yaklaşımını daha yakından izleme olanağı bulurlar. * Psikolojik olarak sınav hazırlığına erken başlayan ve çalışmalara katılan öğrencilerimiz, sınavlarda daha başarılı olurlar, kurumun hizmetlerinden daha fazla yararlanırlar. * Erken kayıt yaptıran öğrencilerimiz sınav ödüllerinden, takdir ve teşekkür indirimlerinden yararlanırlar, ayrıca Final'de yer bulamama sorunu yaşamazlar KAYNAK:Final dersanesi-HATİCE YILMAZ |
Hemen üye olmak için burayı tıklayınız.. | |
Sayfalar: 1 |