Yazan
hayatimizanket
Forum Admini
13 Mart 2010 Cumartesi 01:01:47
Bahreyn'de her ne kadar bir gerilim atmosferi olmasa da yoğun bir gün. Pilotlar ve takılar yeni sezon öncesinde çok sakin görünüyorlar. Yeni takımlar ise anlaşılabileceği üzere stresli ve biraz da gergin. Ancak genel olarak herkes sakin.


Tabi bu birçok şey olmadığı manasına gelmiyor. Bu hafta sonu Alain Prost, verilen kararların güvenirliğini pekiştirmek maksadıyla, diğer geleneksel üç hakemin yanında, yarış hakemi olarak görev yapacak.

Bu arada Dünya Motor Sporları Konseyi dün yüzde 107 kuralını tartıştı ve yapılan görüşmelerin ardından, sıralamalarda çok yavaş kalan araçları ayıklamak için bu kuralın yeniden uygulanmasına karar verdi.

Bu kuralda temel olarak, pole pozisyonu kazanan aracın yüzde 107'si kadar hızlı olamayan bir aracın yarışa başlamasına izin verilmeyecek. Mesela Barselona gibi bir pistte, pole pozisyonunu kazanan araç 1.19 yapmışsa, araçların 1.24.3 saniyeden daha hızlı olmaları gerekecek. Cumartesi günü Sakhir'deki en hızlı tura bakarak, yeni takımların durumunu da görmüş olacağız.

Yüzde 107 kuralının FIA içinden de büyük destek aldığı anlaşılıyor. Bu kuralın bu sezon hayata geçirilmesi için tüm takımların onayı gerekiyor ki, yeni takımların buna sıcak bakmayacakları kesin. Bunun gelecek yıl onaylanabilmesi için ise takımların yüzde 70'inin onayı yeterli olacak, ki bu da mümkün.

Bu arada, yarışma hakkı kazanmasına rağmen piste çıkamayan USF1'e karşı bir yaptırım olacağına dair FIA'dan güçlü sinyaller geliyor. Dünya Motor Sporları Konseyi ve FIA Başkanı Jean Todt'un bu mesele hakkında "uygun şekilde gerekli adımların" atılması konusunu görüştükleri biliniyor.

Diğer taraftan McLaren'ın arka kanat tasarımının yasallığına ilişkin tartışmalar sürüyor. Üç takım bu konuda, dün kanat tasarımını inceleyen FIA'dan Charlie Whiting ile konuştu. Whiting inceleme sonrasında tasarımın yasal olduğuna karar verdi. Diğer takımlar Pazar günkü yarışın ardından bir protesto da bulunurlarsa, tasarımın yasallığına karar vermek yarış hakemlerine kalacak. Fakat sonuçta Whiting'in görüşü yarış hakemleri için yönlendirici olacak. Dolayısıyla böyle olsa da sonucun pek değişmeyeceği anlaşılıyor.

İngiliz ekibinin bu kanat konseptinde çok zekice ve fakat aslında çok basit bir tasarım geliştirilmiş. Buna göre, kokpitteki boşluktan gelen hava arka kanadın arkasındaki bir slota yöneliyor. Bu hava motor kapağındaki bir boru vasıtasıyla naklediliyor. Ayrıca bu tasarım manuel olarak pilot tarafından düzlüklerde kullanılıyor.

Normalde mekanik aksamları kullanmak yasadışı. Ama McLaren buna değişik bir çözüm getirmiş. Pilot bunu vücuduyla kontrol ediyor. Sol bacağını hareket ettirdiğinde slot açılmış olup hava akışının geri doğru kanalize edilmesi sağlanıyor. Çok basit. Böylece araç düzlüklerde daha hızlı olabiliyor. McLaren'ın 1997'de yaptığı üçüncü pedal sistemi gibi, fakat çok daha basiti.

TurkiyeF1.com

Cevap yazmak için üye olmalısınız!
Hemen üye olmak için burayı tıklayınız..
 
 
Sayfalar:  1