Serbest KürsüMesaj Ekle | Siteye Dön



enes16 Ekim 2012 Salı 18:10:12
Şu pastırma yazı gelsin gitsin ondan sonra sezonu açıcağız inşallah.
  enes_ayisi..

FurkanDalgıç16 Ekim 2012 Salı 18:10:19
Arkadaşlar şimdi olay şu geçen kışa bi geri dönün İstanbul'da oturanlar için diyorum o zamanda havalar çok erken soğumamıştı iyi hatırlıyorum Eylül'ün 18 gibi okullar açılmıştı havalarda 25-30 derece idi sonra sınav zamanını hatırlıyorum 18-20 derece idi yani ekim'in sonlarına doğru çokta soğuk değildi yani sabır edin şu Kasım gelsin haberlerde başlar Erzurum'da karla karışık yağmur yükseklerinde kar yağışı bekleniyor zamanla artcak bu haberler sonra gümmm Balkanlar üzerinden soğuk ve yağışlı hava geliyor İstanbul'da öğle saatlerinden itibaren karla karışık yağmur yükseklerinde kar yağışı bekleniyor havanın dahada soğuması bekleniyor bakın bu yazdıklarımı unutmayın KASIM'ın 5 ve 15 ini bekleyin zamanla bu haberler artacak .
  frkndlgc96..

AhmeTRabzoN K.16 Ekim 2012 Salı 18:10:14
D.Karadenizli hemşerilerim sizin her sene beyninizimi yıkıyorlar ? bilin ki bize soğuk geçmesi beklenen ve geçen kışların yaramadığını bilmeniz gerekir bkz:Geçen sene 1 ay boyunca sürekli gelen tüm yağışlar kar olarak düştü 5cm yaptı bir-iki gün mola verdi tkrar 5 cm yaptı durdu hiç birikemedi bile :) bu durum hoşunuza gitti galiba ? demekki neymiş önceliğimiz yağış;yağışta 2 senedir ne olduysa kuraklık hat safhalarda beni tek korkutan olay budur.hatırlıyormusunuz hiç kar yağmadan yerde 2-3 cm dahi kar görmediğimiz bir kış,22 yaşındayım ben hatırlamıyorum ve evim nerdeyse denize 0 , o yüzden cool takılın 1-2 sistem den fazlasını zaten beklemeyin.1 ya da 2 sistem gelir tahminlere göre yağış güzel olacağa benziyor illa ki sağlam bir sistem alırız.Havada 2010 kokusu alıyorum ah olsada ne makaralar dönecek burda ^^ o zamanda gelecek :D
  ..

volkan tok16 Ekim 2012 Salı 17:10:31
yunanistandaki kütle ürkütücü :D
  ..

sistemci-(s.d)16 Ekim 2012 Salı 17:10:50
prof.dr.lodosman 16 Ekim 2012 Salı 17:10:22 Sıcaklar hala etkin ve de kar bekleyenlere gülüyorum:)Arif abi dışındakiler koca karı sallamasyonu yapıyorlar.Hiçbir bilimsel dayanakları yok.Millet uzaydan dünyaya atlıyor bizim tahminci arkadaşlar zulu kabilesinden kalma saçma tahminler yapıp 30 derecede kar yağdırıyor memlekete:)Bu arkadaşları B.köy Ruh sinir Hastalıkları uzmanına tedaviye çağırıyorum.Soğukçuları güneş çarpmış ne dediklerini bilmiyorlar:)Admin bunu yayınla lütfen. -------------------------------------------------heheh bir nebzet doğru tahmin Mevsimsellik tahminlerinde olağanüstü bir durum yoksa bana göre erken kış bu coğrafyada zordur bekleyenlerde çok bekler border=0 basınç sistemleri bana göre bu coğrafyada erken kar için 100 sistemden 1-2 sini pas eder her horoz kendi çiftilğinde öter bizlerin yaşadığı coğrafya güney enlemlerde soğukların çıkış merkezine oldukça uzaktır basra,arabistan ve kuzey afrika arasında kalmış osuruktan bir yerdir+akdenizin ve karadenizin yumuşatıcı iklimi etkilidir.istanbul gibi yerler karasallıktan uzaktır kar gelse bile ardından füze gibi sıcaklık artışı gelir gelen sıcak hava kar geldiğine adamı pişman eder keşke gelmeseydi dedirtir
  ..

Erman(yeşil)beyaz16 Ekim 2012 Salı 17:10:42
Onur mesaj ekleye bastıktan sonra üste ziyaretçi defteri yerine ziyatetçi defteri yazıyor düzeltebilir misin? :)
  ..

impossible16 Ekim 2012 Salı 17:10:40
ay sonu nao -2 ye ao da -3 bandından daha gerilere geldi
  ..

Efsane-Semih16 Ekim 2012 Salı 17:10:39
sistemci-(s.d) 16 Ekim 2012 Salı 17:10:34 Arkadaşlar benim için öncelik Mevsimsellik tahminidir,bizim kuşağın uluslararası Tahminlerde ne tarafta kalacağıdır.Normal ve az altı tarafında kalırsak hiç merak etmeyin elinizi arkanıza atıp yaslanın bekleyin çünkü bu mevsimsellik tahminler sonucu kanımca bizim şartlara en uygun bir kaç sistem bizede mutlaka düşecektir.Ayrıca Sibiryalı yıllarda sibiryanın bize genişleyeceği Mevsimsellik tahminlerimde ise en rahat olduğum yıllardır aynen geçen sene Aralıkta örümceklerin olduğu yıllardaki gibi sabırlı ve rahattım ustad ne kadar rahat olduğumu bilir yolladığım 100 yorumla CEVAP------Hahahah.Ömrümüzü çürüttün:))
  ..

mustafaethem16 Ekim 2012 Salı 17:10:32
Sıcaklar hala etkin ve de kar bekleyenlere gülüyorum:)Arif abi dışındakiler koca karı sallamasyonu yapıyorlar.Hiçbir bilimsel dayanakları yok.Millet uzaydan dünyaya atlıyor bizim tahminci arkadaşlar zulu kabilesinden kalma saçma tahminler yapıp 30 derecede kar yağdırıyor memlekete:)Bu arkadaşları B.köy Ruh sinir Hastalıkları uzmanına tedaviye çağırıyorum.Soğukçuları güneş çarpmış ne dediklerini bilmiyorlar:)Admin bunu yayınla lütfen.--------------- Ben bu sıcaklarda kar yağacak diyen bir arkadaş tanımıyorum:)) Bak mesela Efsane Semih arkadaşımız Aralık veya Kasım sonunu işaret ediyor. Yani havalar şuan 30 derece ama elbet sıcaklıklar düşecek:))) Ve de buradaki tüm deneyimli arkadaşların eski kocakarı yöntemiyle değil bilimsel verilerle araştırma yaptıkları biliniyor.. Yani soğukçuların başına güneş geçmemiş ılıkçılar soğukçuların umutlarını kırmayı özlemiş:))
  ..

impossible16 Ekim 2012 Salı 17:10:28
kış ılık geçecek diye bilmeden atmasyon yapıp milleti gerenlere ayar oluyorum.....
  ..

saffet(subzero)16 Ekim 2012 Salı 17:10:13
Yarın hava sıcaklığı daha düşük olacak değil mi bugüne göre?
  ..

sistemci-(s.d)16 Ekim 2012 Salı 17:10:10
prof.dr.lodosman 16 Ekim 2012 Salı 16:10:52 mesajlarımı neden yayınlamıyorsun admin?işine mi gelmiyor yazdıklarım burası demokratik ortam her tür görüşler yayınlanmalı ------------------------------------------ -------------------------------------- Cevap: Admin: Ne yazdın ki? ---------------------------------------------------- border=0
  ..

sistemci-(s.d)16 Ekim 2012 Salı 17:10:34
Arkadaşlar benim için öncelik Mevsimsellik tahminidir,bizim kuşağın uluslararası Tahminlerde ne tarafta kalacağıdır.Normal ve az altı tarafında kalırsak hiç merak etmeyin elinizi arkanıza atıp yaslanın bekleyin çünkü bu mevsimsellik tahminler sonucu kanımca bizim şartlara en uygun bir kaç sistem bizede mutlaka düşecektir.Ayrıca Sibiryalı yıllarda sibiryanın bize genişleyeceği Mevsimsellik tahminlerimde ise en rahat olduğum yıllardır aynen geçen sene Aralıkta örümceklerin olduğu yıllardaki gibi sabırlı ve rahattım ustad ne kadar rahat olduğumu bilir yolladığım 100 yorumla border=0
  ..

prof.dr.lodosman16 Ekim 2012 Salı 17:10:22
Sıcaklar hala etkin ve de kar bekleyenlere gülüyorum:)Arif abi dışındakiler koca karı sallamasyonu yapıyorlar.Hiçbir bilimsel dayanakları yok.Millet uzaydan dünyaya atlıyor bizim tahminci arkadaşlar zulu kabilesinden kalma saçma tahminler yapıp 30 derecede kar yağdırıyor memlekete:)Bu arkadaşları B.köy Ruh sinir Hastalıkları uzmanına tedaviye çağırıyorum.Soğukçuları güneş çarpmış ne dediklerini bilmiyorlar:)Admin bunu yayınla lütfen.
  ..

sistemci-(s.d)16 Ekim 2012 Salı 17:10:25
Cevad Aktaş 16 Ekim 2012 Salı 15:10:36 Kendi adıma konuşacak olursam sistemcinin en son gönderdiği mesajı bu kışın en mantıklı ve en en adamakıllı mesajı olarak ilan ediyorum. Ne o ya yok efendim bittik okeye dönüyoruz falan filan. Sistemci artık inşallah bu son mesajın gibi titr'ine layık yorumlar görürüz senden. Sistemin gelip gelmemesi önemli değil yorumların böyle ağır başlı olsun. Yere ağır bassın. 18 yaşında çocuk yorumu olmasın. Tekrardan son mesajın için tebrikler------------------------------ valla cevat bey ben içimden geldiği gibi yazıyorum kimseler kimsenin çocuksuluğuna veya ciddiyetine karışamaz burda herkes özgürce yeterki aşırı saygısızlık olmadığı sürece o yüzden bu sayfalara 12 yaşındakide yazıyor 40 yaşındaki de yazıyor bazen yeri geliyor 12 yaşındaki 40 yaşındaki gibi bazen yeri gelir 40 yaşındaki 12 yaşındaki gibi düşünebiliyor açıkcası beni ilgilendirmiyor hangi yorumum size uyuyorsa onu takip edin veya etmeyin ne diyeyim umarım sizle aramızda yeni bir başlangıç olur diyorum bazen tarantino bazende bazı arkadaşlar bu tür yorumları arada kaçamak yaparlar yeri geldiği zaman ciddi yeri geldiği zaman şaka yapılır kader keita border=0
  ..

özgür16 Ekim 2012 Salı 17:10:11
ARİF hocamın söyledikleri bana biraz çelişkili geldi zira 1000 metre yükseklikteki -2 850 HPa girdiğinde bile kar yağarki zira kayseri gibi sivas gibi bieyerin ılık geçen bir kışı istanbulun 20 yıllık kışına bedel.arif hocam İÇ ANADOLUYA hiç gelmedi galiba.
  ..

HALİL AK ( 54 SAKARYA )16 Ekim 2012 Salı 16:10:48
prof.dr.lodosman 16 Ekim 2012 Salı 16:10:52 mesajlarımı neden yayınlamıyorsun admin?işine mi gelmiyor yazdıklarım burası demokratik ortam her tür görüşler yayınlanmalı Cevap : Burası meclis değil canım ! Burası hava sayfası havayla ılgılı ne yazarsan yayınlanır. .
  ..

kar serpintisi16 Ekim 2012 Salı 16:10:02
bayram aşırı yağışlı olmaz bence.ne dersin arıf bey
  ..

prof.dr.lodosman16 Ekim 2012 Salı 16:10:52
mesajlarımı neden yayınlamıyorsun admin?işine mi gelmiyor yazdıklarım burası demokratik ortam her tür görüşler yayınlanmalı
Cevap:
Admin: Ne yazdın ki? border=0
  ..

Efsane-Semih16 Ekim 2012 Salı 16:10:17
Admin [Onur E.] 16 Ekim 2012 Salı 15:10:31 Aşağıdaki model tanıdık geldi sanki. Ve sonraki günlere dikkat edin, izlanda hortlamış. Kasım ayında da 850 hpa da ilk -5 sistemi görülmüş. Sonra meşhur 22 Ocak 2004 sistemi. CEVAP-----Aferin iyi yakalamışsın.Tıpkısının aynısı.
  ..

lamos16 Ekim 2012 Salı 15:10:01
şağıdaki model tanıdık geldi sanki. Ve sonraki günlere dikkat edin, izlanda hortlamış. Kasım ayında da 850 hpa da ilk -5 sistemi görülmüş. Sonra meşhur 22 Ocak 2004 sistemi. .. | http://www.wetterzentrale.de/pics/archive/ra/2003/Rrea001200 31018.gif (30)--- Çok guzel benzetme o zaman bu sene 2003 kışı yasıyacaz gibi
Cevap:
Admin: 2004 kışı diyelim border=0
  ..

Karsever uğur16 Ekim 2012 Salı 15:10:25
Bir de şunu ilave edeyim ben açıkçası bu kış polar koridorun açılıp açılmayacağına pek emin değilim zira tepemizdeki y.b varlığını kasıma kadar ara ara hissettirecek gibi görünüyor o yüzden arif bey ve tahmincilerin yorumlarını takip etmeye devam edin çünkü kışa giriş için daha önümüzde kasım ayı var
  ..

PARS-0616 Ekim 2012 Salı 15:10:40
https://www.cnnturk.com/2012/dunya/10/16/avusturyayi.kar.vur du/680732.0/index.html
  .. | https://www.cnnturk.com/2012/dunya/10/16/avusturyayi.kar.vurdu/680732.0/index.html (314)

Santiago (E.E.)16 Ekim 2012 Salı 15:10:07
Çok nadir görülen bir şey; GFS, ECMWF ve GEM 192 saat sonrası için bile neredeyse hem fikir. Ukrayna - Polonya civarına yerleşecek yüksek basıncın sayesinde poyrazlı tertemiz sonbahar havaları önümüzdeki hafta geri geliyor.
  ..

Admin [Onur E.]16 Ekim 2012 Salı 15:10:31
Aşağıdaki model tanıdık geldi sanki. border=0 Ve sonraki günlere dikkat edin, izlanda hortlamış. Kasım ayında da 850 hpa da ilk -5 sistemi görülmüş. Sonra meşhur 22 Ocak 2004 sistemi.
  .. | http://www.wetterzentrale.de/pics/archive/ra/2003/Rrea00120031018.gif (240)



Karsever uğur16 Ekim 2012 Salı 15:10:04
Merhabalar bir sorum olacak arif üstad son zamanlarda orhan şenin ekranlarda konuşarak kasımdan sonra soğuklar başlayacak diye yaptığı açıklamalar şu aralar medyada pek bir dinlenir oldu sanki, merak ediyorumda siz peki bu kişinin öngörüsüne neler diyeceksiniz acaba? semihin kış tahminine benzedide yorumları biraz.
  ..

drej5216 Ekim 2012 Salı 15:10:18
27 Ekimde şiddetli yağmurlar var İSTANBUL için 30 ekim de en düşük 6 derece en yüksek 9 derece olucak gibi gözüküyor.
  ..

serco16 Ekim 2012 Salı 15:10:15
İstanbul için 26 ve 31 arası baya serin gibi..(10-14 derece arası) - - - - - - - - - - -(ŞİMDİLİK)
  .. | http://istanbulhavatahmini.com (57)

Erman(yeşil)beyaz16 Ekim 2012 Salı 15:10:10
Bence diyagramlar kötü değil sanki bir deve hendeği olacak gibi 24 25 ilk soğuma ve yağışlar marmara 14 15 derece civarı bayramın 3 ve 4'üncü günleri lodos ve yağış sonra ay sonunda asıl bomba sistem..Tabi ay sonundaki sistem daha kesin değil ancak Ekim 20 den itibaren hareketleniyor ortalık burası kesin..
Cevap:
Admin: Diyagramlardaki kararsızlık dönemi başlamıştır. Hayırlı ve uğurlu olsun. border=0
  ..

Erdinc kayseri16 Ekim 2012 Salı 15:10:24
Arif abi, Kayseri için düşündükleriniz nedir hocam? İç Anadolu bu sene iyi değil demişsin hocam.
  ..

Cevad Aktaş16 Ekim 2012 Salı 15:10:36
Kendi adıma konuşacak olursam sistemcinin en son gönderdiği mesajı bu kışın en mantıklı ve en en adamakıllı mesajı olarak ilan ediyorum. Ne o ya yok efendim bittik okeye dönüyoruz falan filan. Sistemci artık inşallah bu son mesajın gibi titr'ine layık yorumlar görürüz senden. Sistemin gelip gelmemesi önemli değil yorumların böyle ağır başlı olsun. Yere ağır bassın. 18 yaşında çocuk yorumu olmasın. Tekrardan son mesajın için tebrikler.
  ..

İsa16 Ekim 2012 Salı 15:10:24
Arif bey bir sorum olacaktı biz konya olarak bu yıl yağış konusunda sıkıtı çekmeyiz değilmi ayrıca 2011 kışı gibi bir kış olurmu geçen yıl gibi olmasada 2011 ocak sistemi gibi bir kar alırmıyız hatırlarsanız o sistem çok ilginç akdeniz agırlıklı bir sistemdi ama ne olduysa o yıl yağmur yağacak derken kar yağmışdı 15 cm kar yaptı gitti bu yılda ona benzer bir sistemler olurmu şöyle tarif edeyim Girit – Kıbrıs – Güneydoğu Anadolu rotasını izleyen bir Akdeniz siklonu, iç kesimlerde mevcut olan Ocak soğuğunun üzerine güneyden nem pompalayacak. Güzel kar yağışları görülmeye başlandı bile. bu gibi mesela.
  Morguller_..

Efsane-Semih16 Ekim 2012 Salı 15:10:47
kar serpintisi 16 Ekim 2012 Salı 13:10:56 arıf bey öğle modeli nasıl detay olarak umutsuzmuyuz ay sonu.ayrıca efsane semıh sende bi yorum yaparsan sevinirim:) --------------------------------------------- ----------------------------------- Cevap: Gidişat tam manasıyla beklentilerimize uygun şekilde. CEVAP-----1,2 a.b sinir bozuyor.Ancak 192 de sonra olduğu için inanmamak gerek.a.b lere güven olmaz.Hafta sonu aysonu netleşir.
  ..

cabarov16 Ekim 2012 Salı 15:10:47
kar serpintisi biliyorum ama bilmekte fayda var ekim basida ekim ortasinda sicaklar gozukuyordu nitekim sicaklar geldi
  ..

Efsane-Semih16 Ekim 2012 Salı 15:10:32
miStRaL 16 Ekim 2012 Salı 14:10:32 ayın 21 den sonra AO -3 :) CEVAP------Revivalofsnow gibi link atmazsan inanmıyoruz:)
  ..

Efsane-Semih16 Ekim 2012 Salı 15:10:25
ecmwf Ao'su gayet iyi.bu körolası gfs niye gidipte sistemi ortaya yolluyor.
  ..

kar serpintisi16 Ekim 2012 Salı 15:10:34
şurda 1 hafta sonrası net değil caborov sen kasım başına geçtin:)
  ..

Efsane-Semih16 Ekim 2012 Salı 14:10:55
Efsane-Semih 16 Ekim 2012 Salı 13:10:04 ispanya portekiz hattında oluşan a.b ler sistemi orta avrupaya çekiyor.Ao da değişim var sanırım. ---------------------------------------------- ---------------------------------- Cevap: Korktuğum başımıza gelir mi acaba? Hani diyordum ya kuvvetli negatife indi mi kolay kolay toparlanamıyor diye. Umarım böyle birşey olmaz. Gerçi bu zamanda olmasının çok da önemi yok. En kötü ihtimalde bol bol yağış alırız. CEVAP------Bunlar egzersiz abi.maksat ortaya çeşit olsun.asıl aralıkta ki gidişat önemli.
  ..

Karomer16 Ekim 2012 Salı 14:10:03
Selam herkese Uzun aradan sonra burdayım Arif Hocam 2013 Kışıda tarihe KOCAMAN Harflerle yazılacak. Hatta önümüzdeki 15 yıl Boyunca KIŞ'ları Çok sert geçmesi beklendiğini İngiliz Bilim Adamları Açıklamıştı.Bu durum Ülkemiz İçinde Geçerli Efsane Semihin dedi gibi ''Tarihinin en karlı kışlarından birine hazırlan Türkiye'' ! %100 katılıyorum Tarihimizin En Karlı Kışlarından birini geçireceğimizi umuyorum İnşAllah Hepinize Saygılar Selamlar 29 Ekimle birlikte artık Karlı havaları koklama vakti geldi..
  ..

cabarov16 Ekim 2012 Salı 14:10:18
modeller israrla kasim basinda isinmanin olucagini soyluyor ama cok var degisir
  ..

cabarov16 Ekim 2012 Salı 14:10:17
arif abi neden her alcak basinc yagis yapmaz ???
  ..

SİSTEMCİ-SEDAT16 Ekim 2012 Salı 14:10:14
Modellere bakıp gelecek gelmiyecek diye üzülmeyin önemli olan kısır döngünün sona ermesi ve basınç sistemlerinin normal koşullara inmesidir yukarlar yani avrupa ve balkanlara kadar gelen soğuk neden bize inmedi diye üzülmeyin oralar soğuyunca zaten o soğuklar 1-2 sistemden sonra bize sarkacaktır.Doğanın tabiatı budur bence en önemli kriter sistemlerin bize pas olma koridorunun işleyişi ve açılma yolunun başlamış olmasıdır. önemli olan örümceklerin çözülmesidir gerisini zaten Atmosfer bize mevsim şartlarına göre verir
  ..

impossible16 Ekim 2012 Salı 14:10:23
myforecast ayın 29 u istanbulu 9 derece vermiş
  ..

Admin [Onur E.]16 Ekim 2012 Salı 14:10:17
Resimleri mümkün olduğunda aşağıdaki adresden upload etseniz !!! border=0
  .. | http://imageupload.org/ (64)

drej5216 Ekim 2012 Salı 14:10:13
Revivalofsnow 16 Ekim 2012 Salı 14:10:31 Hocam normallerde olsun sıcaklık ama resimdeki gibi snowfall tahmini olsun. Bu daha mantıklı dimi :) ------------------------------------------------------ -------------------------- Cevap: Biraz sola doğru kaydır Cevap: O da olur :)-------------Cevap: Bence hiç oynatma yeri gayet iyi : )
  ..

iceman16 Ekim 2012 Salı 14:10:50
Bu kış küzeybatı için soğuk ve karlı olacak.yanlış anlamayın sürekli değil..3-5 sistem alacak baba sistemler olacak.Demedi demeyin..
  emanetoglu..

Revivalofsnow16 Ekim 2012 Salı 14:10:21
Revivalofsnow 16 Ekim 2012 Salı 14:10:31 Hocam normallerde olsun sıcaklık ama resimdeki gibi snowfall tahmini olsun. Bu daha mantıklı dimi :) ------------------------------------------------------ -------------------------- Cevap: Biraz sola doğru kaydır Cevap: O da olur :)
  ..

saffet(subzero)16 Ekim 2012 Salı 14:10:58
Arif abi öğlen modelleri nasıl? Bu diyagramlar dediğine gelecek mi :(
  ..

fb_22(m. yeni)16 Ekim 2012 Salı 14:10:09
trakya kadar başınıza kar yağsın emi :)) ne bu ya ; herkes trakya çok şanslı diyor, eğer bu sene de kar göremezsek iki elim yakanızda heberiniz ola.. soğuk açısından ne derseniz katılırım ama, türkiyede trakyanın tüm diğer bölgelerden daha çok kar aldığı kar rekorları kırdığı bir kış var mı??? genel itibariyle yok.. sadece 1954 varmış, o kışıda bu sitede bilen hatırlayan yoktur.. o yüzden lütfen trakya zonguldak gibi 1 metre, bolu gibi 120 cm, afyon gibi 70 cm lik örtüyü sık sık alıyormuş gibi lanse etmeyin..! boşa insanları ümitlendiriyorsunuz...!!
  ..

Revivalofsnow16 Ekim 2012 Salı 14:10:36
Haftalık NAO Beklentisi (ECMWF) Kımse şimdiden aman moral bozmasın. Beklenti hala notre yakın NAO ve AO ;)
  .. | http://f1210.hizliresim.com/12/j/dzt6r.png (119)



Bilgi | Mesaj Ekle
Ziyaretçi defterinde: 2792 sayfada toplam 139597 kayıt bulunuyor. | Görüntülenen sayfa : 99
Sayfalar
< | 1 2 ... 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 ... 2791 2792 | >
Derlenme Süresi:0,126 s
Sayaç: