Serbest KürsüMesaj Ekle | Siteye Dön



saffet(subzero)18 Ekim 2012 PerÅŸembe 14:10:53
5 kasım 2006'da istanbula'a kar yağdı evet ama 2007 kışı nasıl geçmişti. O yüzden erken yağan kara lüzum yok. herşey mevsiminde güzel.
  ..

ferh@t18 Ekim 2012 PerÅŸembe 14:10:06
ve öğlen modelleri göz kırptı.bayram görüntüsüylede ecmwf ayak uydurmaya başladı.
  ..

deniz fırtınası18 Ekim 2012 Perşembe 13:10:34
hafta sonu için dmi yyıne ecmwf yi yansıttı.dmiye göre cts yağış yok:)
  ..

Efsane-Semih18 Ekim 2012 PerÅŸembe 13:10:14
feras wajih 18 Ekim 2012 Perşembe 13:10:50 tek kelimeyle semihim mukemel tahmin erken kar geliyor hemde aysonu ya da kasim basi tebrikler . Allahin izniyle diyorum tabikki CEVAP-----Hayırlısıysa gelsin.Kar olur olmaz okadarda önemli değil ama soğuk ve yağışlı bir havanın olacağı bence %90.Kış için alıştırma olur;)
  ..

Efsane-Semih18 Ekim 2012 PerÅŸembe 13:10:06
fatih.y(vize-kırklareli) 18 Ekim 2012 Perşembe 13:10:41 Efsane-Semih 18 Ekim 2012 Perşembe 13:10:45 Aysonu ciddi bir soğuma olacak.İlk kar çoğu ile bu sistemle inecek.Bugünlerde modelede yansıması lazım.Takibe devam. ..............:bekle bakalım gerçekleşebilecekmi zorrr -5 in ekim sonunda girmesi normal değil kar mı gelecek gülerim ben buna CEVAP-----Geçen ekim ayındada böyle bir tahminim vardı.Unuttuysan arşive bak.Çoğu yere o sistemde kar düştü.İstanbulda Aydosa bile yağdı ve tutan yerlerde olmuştu.Tarih 17 ekimdi;)
  ..

Erman(yeÅŸil)beyaz18 Ekim 2012 PerÅŸembe 13:10:00
Aysonu hedef biziz ya gelecek ya gelecek ulenn:))
  ..

feras wajih18 Ekim 2012 PerÅŸembe 13:10:50
tek kelimeyle semihim mukemel tahmin erken kar geliyor hemde aysonu ya da kasim basi tebrikler . Allahin izniyle diyorum tabikki
  ..

HALÄ°L AK ( 54 SAKARYA )18 Ekim 2012 PerÅŸembe 13:10:49
Doğu illeride eksili değerlere düştüğüne göre artık Soğuma dönemine giriyoruz demektir...Bayramda kar yağıcak yerlere yeni sezon hayırlı uğurlu olsun diyorum..2012-2013 kış sezonunu Açıyorum.Ya ALLAH BİSMİLLAH.
  ..

Halil.G(PaNRiVeR)18 Ekim 2012 PerÅŸembe 13:10:27
5 Kasım 2006 da istanbula kar düşmüştü.
  ..

fatih.y(vize-kırklareli)18 Ekim 2012 Perşembe 13:10:41
Efsane-Semih 18 Ekim 2012 Perşembe 13:10:45 Aysonu ciddi bir soğuma olacak.İlk kar çoğu ile bu sistemle inecek.Bugünlerde modelede yansıması lazım.Takibe devam. ..............:bekle bakalım gerçekleşebilecekmi zorrr -5 in ekim sonunda girmesi normal değil kar mı gelecek gülerim ben buna
  ..

Efsane-Semih18 Ekim 2012 PerÅŸembe 13:10:30
demeye kalmadan yansıdı bile.ingilterenin kuzeyinde oluşan 2 tane a.b modelde kar görmemize engel oldu.192 den sonraki a.b lere itibar etmemek lazım.O sistem bize inecek:)
  ..

Efsane-Semih18 Ekim 2012 PerÅŸembe 13:10:45
Aysonu ciddi bir soğuma olacak.İlk kar çoğu ile bu sistemle inecek.Bugünlerde modelede yansıması lazım.Takibe devam.
  ..

Efsane-Semih18 Ekim 2012 PerÅŸembe 13:10:56
revivalofsnow dostum eline sağlık.bu sene bu linklerine çok ihtiyacımız olacak:)
  ..

Efsane-Semih18 Ekim 2012 PerÅŸembe 13:10:23
Geçen haftalarda burada bu seneki hakim basınç görüntüyü paylaşmıştım.bu sene ingiltereye değilde iskandinavyaya bakmanızı söylemiştim.Aynısını İLMETEO'da söylemiş.Gözünüzü İskandinavya yükseğinden ayırmayın;)
  ..

meridyen(furkankut)18 Ekim 2012 PerÅŸembe 13:10:29
eyy gidiii....kışında böyle bekliyeceğiz edirneye girişte bir avusturya,hırvatistan, arnavutluk,bulgaristana atacak ordan doğru moldova-ukrayna,hepi topu görüp göreceğiniz, 2 farklı sistemdir, ha sıcaklık 3,5 derece olur sulu kar yağar , e heralde onuda efsane saymayız...kasım soğukçuk geçerse(öyle görünüyor), aralık iptal olur(kesin %100 )ocak ayının ortalarına kadar hatta şubat başına kadar lodosla ve arada 5, 7 dereceleri düşmeyen sıcaklarla yakıtımızı temkinli kullanırız, malum doğalgaza fiyatları çoşacak, niye kış istiyorsunuz,bu kış basra nasiplensin bol bol, zaten kurak gidiyoruz, battı bonito yan going...
  ..

KevinPrince6718 Ekim 2012 PerÅŸembe 12:10:32
Aynen Erken Yagan kardan sonra o kışı çöpe atın . Örnek vermek gerekırse. Aramızda hatırlayan arkadaslarda vardır .Bır ıkı sene once amerıkada ekım gıbı kar tıpı yollar kapanmıstı ne olduysa ondan sonra oldu. Kar yuzu goremedıler o sene sıcaklık rekorları kırıldı. Yanı erken yagmasında ne zaman yagarsa yagsın :)
  ..

derya18 Ekim 2012 PerÅŸembe 12:10:46
REVİVALOFSNOW , teşekkür ederim analizimi beğendiğin için ama bence türkçe açıklamasını da bir oku ECMWF nin ama şu an için görüntüler güzel.Bir de sizlerin bizler için paylaşacağı değişik veriler haritalar varsa seviniriz:))
  derya..

ABANT YAYLASI. ahmet18 Ekim 2012 PerÅŸembe 11:10:17
cumartesi pazar ve pazartesi istanbul yaÄŸmurlu ve serin, pazar sel olabilir.
  ..

Revivalofsnow18 Ekim 2012 PerÅŸembe 11:10:41
Cevap: Admin: Emegine yazik bilgiler buradan ucup gidiyor ama blogda kalici oluyor. Sen bilirsin :) CEVAP: Adminim haklısın bende espri yaptım zaten :) Bu hergün değişen günlük veriler olduğu ıcın bu sekılde yaptım ama yarınkını blogumda paylascam ;)
Cevap:
Admin: Tamam :)
  ..

Umuttipi18 Ekim 2012 PerÅŸembe 11:10:26
wunderground arşivine göre geçen sene bu gün istanbul 8 derece olmuş, gece ise 5 derece. bu sene 30 derece gece 17 derece. çok büyük fark var arada. hava soğusa da mont giysek, bere giysek. :D
  ..

Revivalofsnow18 Ekim 2012 PerÅŸembe 10:10:28
Revivalofsnow 18 Ekim 2012 Perşembe 10:10:01 Efsane-Semih 18 Ekim 2012 Perşembe 09:10:53 Bence aysonu ist kar alır:) ------------------------------------------------- ------------------------------- Cevap: Admin: ECMWF i gördünmü, arif abinin dediğine geldi YB kabak gibi oturdu oraya CEVAP: Semihim Adminim dediklerinizin kanıtı az sonraaaa geliyoor benim tarafımdan :) ------------------------------------------------------ -------------------------- Cevap: Admin: Mümkünse blogdan paylaş, buradaki bilgiler uçup gidiyor ve giremiyorum da. CEVAP: Adminim sende haa resim yükleme sitemi begenmezsın başka site söylersın ordan paylaş dersin. Hade onu yaptım. Şimdide burdan paylaşmamı begenmedin. blogdan diyorsun :))) Kendimizi beğendiremedik gitti. Aklıma şu replik geldi. BENİ BEĞENMİYOR MUSUN :)) Yarın ki güncelleme blogdan olcak söz ;)
Cevap:
Admin: Emegine yazik bilgiler buradan ucup gidiyor ama blogda kalici oluyor. Sen bilirsin :)
  ..

Revivalofsnow18 Ekim 2012 PerÅŸembe 10:10:29
Şimdide 18 Ekim güncellemeli AO tahmini. AKSİYONA AZ KALDI. Yakında sinemalarda :)
  .. | http://www.imageupload.org/en/file/242638/aogfs.png.html (202)

Revivalofsnow18 Ekim 2012 PerÅŸembe 10:10:15
Önce 18 Ekim güncellemeli NAO tahmini.
  .. | http://imageupload.org/en/file/242635/naogfs.png.html (120)

antisıcak.Serdar18 Ekim 2012 Perşembe 10:10:44
hiç unutmuyorum 95 -96 kışıydı, istanbula ilk kar kasım başı düşmüştü, hemde göztepe sahile bile yağmıştı, ama maalesef o kış tarihe geçmişti, tersten:) siz siz olun erken kar yağmaması için dua edin, gerçi sonuç yine değişmeyecek bu kış için ama , neyse.....umut fakirin ekmeği.
  ..

Revivalofsnow18 Ekim 2012 PerÅŸembe 10:10:01
Efsane-Semih 18 Ekim 2012 Perşembe 09:10:53 Bence aysonu ist kar alır:) ------------------------------------------------- ------------------------------- Cevap: Admin: ECMWF i gördünmü, arif abinin dediğine geldi YB kabak gibi oturdu oraya CEVAP: Semihim Adminim dediklerinizin kanıtı az sonraaaa geliyoor benim tarafımdan :)
Cevap:
Admin: Mümkünse blogdan paylaş, buradaki bilgiler uçup gidiyor ve giremiyorum da. border=0
  ..



Revivalofsnow18 Ekim 2012 PerÅŸembe 10:10:08
derya 18 Ekim 2012 Perşembe 10:10:06 SİSTEMCİ, bende İLMETEO sitesinde bulunan ECMWF ninmevsimlik tahminlerine baktım işin ilginç tarafı ağustos ayında aralık ve ocak aylarını normalerden yaklaşık 1 derece üzerinde gösterirlerken eylül ayında bu 0.5 derece üstüne şimdi ise normallere gerilemiş bakarsınız sonraki ayda normallerin altına çekerler.Birde yazıyı türkçeye çevirin ve okuyun yazının sonun da İskandinavya yükseğinden dolayı soğukların güney enlemlere inebileceğini ve aralık ocak ayların da yoğun Atlantik yada Polar atakların olabileceğini ama daha bunlar için erken olduğunu söylüyorlar bakalım hayırlısı işin güzel tarafı normallerin üzerinden kademe kademe normallere ve yağışları da normaller ve biraz üzerinde vermeleri:)) CEVAP: Sevgili Derya süper analiz ve dikkat ;) Ben de dedım kım dıyecek bu ayrıntıyı, yakalamışsın. BOL KARLI GÜNLER
  ..

serkan cevik18 Ekim 2012 PerÅŸembe 10:10:07
arkadaşlar benim yaşım 33 2-3 senedirde havaturkayı takip ediyorum.Bu yaşa kadar yaşadıklarımla ilgili bir değerlendirmede bulunursam sonbaharda çok yağış olduğunda hatta kasımda istanbula kar düştüğünde genellikle o kışlar istanbulda ılık geçmişti.şimdi kurak ve sıcak bir sonabahar yaşıyoruz.bence çok soğuk ve karlı bir kış olabilir bu sefer.bu bir öntahmin olabilir bizler için.bakalım neler gösterecek bu kış bize.
  catra@myne..

sistemci sedat18 Ekim 2012 PerÅŸembe 10:10:00
Efsane-Semih 18 Ekim 2012 Perşembe 10:10:00 İst ilk karını aysonu görecek:) .. -------------------------------------------------------- --------41 yaşındayım hayatımda ekim sonu 2-3 kez kar yağdığını gördüm o kışlar rezil geçmişti aman yağmasın kalsın border=0
  ..

sistemci sedat18 Ekim 2012 PerÅŸembe 10:10:42
derya 18 Ekim 2012 Perşembe 10:10:06 SİSTEMCİ, bende İLMETEO sitesinde bulunan ECMWF ninmevsimlik tahminlerine baktım işin ilginç tarafı ağustos ayında aralık ve ocak aylarını normalerden yaklaşık 1 derece üzerinde gösterirlerken eylül ayında bu 0.5 derece üstüne şimdi ise normallere gerilemiş bakarsınız sonraki ayda normallerin altına çekerler.Birde yazıyı türkçeye çevirin ve okuyun yazının sonun da İskandinavya yükseğinden dolayı soğukların güney enlemlere inebileceğini ve aralık ocak ayların da yoğun Atlantik yada Polar atakların olabileceğini ama daha bunlar için erken olduğunu söylüyorlar bakalım hayırlısı işin güzel tarafı normallerin üzerinden kademe kademe normallere ve yağışları da normaller ve biraz üzerinde vermeleri:)) -------------------------------------------------------- --------bekleyelim umudumuzda öyle zaten border=0
  ..

Efsane-Semih18 Ekim 2012 PerÅŸembe 10:10:00
İst ilk karını aysonu görecek:)
  ..

derya18 Ekim 2012 PerÅŸembe 10:10:06
SİSTEMCİ, bende İLMETEO sitesinde bulunan ECMWF ninmevsimlik tahminlerine baktım işin ilginç tarafı ağustos ayında aralık ve ocak aylarını normalerden yaklaşık 1 derece üzerinde gösterirlerken eylül ayında bu 0.5 derece üstüne şimdi ise normallere gerilemiş bakarsınız sonraki ayda normallerin altına çekerler.Birde yazıyı türkçeye çevirin ve okuyun yazının sonun da İskandinavya yükseğinden dolayı soğukların güney enlemlere inebileceğini ve aralık ocak ayların da yoğun Atlantik yada Polar atakların olabileceğini ama daha bunlar için erken olduğunu söylüyorlar bakalım hayırlısı işin güzel tarafı normallerin üzerinden kademe kademe normallere ve yağışları da normaller ve biraz üzerinde vermeleri:))
  derya..

Revivalofsnow18 Ekim 2012 PerÅŸembe 10:10:21
Dostlar bu iyi günlerimiz. Hareketli,aksiyonlu zamanlara çok az kaldı. Kar yagmur çamur fırtına arada sis aşırı yağışlar. Bu sene hepsini yaşayacağız. Bu günleri iyi değerlendirin o kadar diyim naçizane tavsiyem ;)
  ..

Hakan18 Ekim 2012 PerÅŸembe 10:10:34
Efsane semihe bir sorum olacak bloğundaki kış tahmininde hâlâ ısrarcımısın tarihinin en karlı kışlarından birine hazırlan Türkiye demişsin bence tarihinin en kurak kışı desen daha mantıklı olurdu cevaplarsan sevinirim...
  ..

coldflow/yalçın akbulat DIKKAT EDIN BEYLER18 Ekim 2012 Perşembe 10:10:37
sabah modellerine bakınca vallahi gözüm korktu..sınıra kadar gelen ve bir anda buhar olan sistemler....bana hiç yabancı gelmiyor...sanki bir yerden hatırlıyorum bu filmi......senin fikrin nedir ARİF hocam
  ..

Efsane-Semih18 Ekim 2012 PerÅŸembe 09:10:53
Bence aysonu ist kar alır:)
Cevap:
Admin: ECMWF i gördünmü, arif abinin dediğine geldi YB kabak gibi oturdu oraya border=0
  ..

karfırtınası.ALİ18 Ekim 2012 Perşembe 09:10:03
yaklaşık 2 yıldır takip ettiğim milliyet com.tr maalesef son 2-3 aydır ciddi hatalar yapmakta, itibar kaybediyor.
  ..

impossible18 Ekim 2012 PerÅŸembe 09:10:28
şubatta olmakdan sa ekimde olmayı yeylerim çünki önümüz kasım kışın başlangıcı bu anlamda mutluyum şubat ayı ülkemiz için daha çok karlı gibi görünsede şubat 15 dedimiydi bana göre kış sonu anlamına gelir zaten o tarihden sonra yağan kar (istisnalar dışında) lapadan öteye geçemiyor en sevdiğim aylar kasım aralık ve ocak ayının 20 sine kadar olan bölümdür..... modeller şuanda kötü olmasına rağmen kasım sert geçicek diyen aradaşlar bu konu hakkında daha aydınlatıcı olurlarsa sevinirim
  ..

veysel y.18 Ekim 2012 PerÅŸembe 09:10:05
bırakın kar yağışını yağmur bile yok . bu sene üstüne basa basa söylüyorum , 2007 'nin benzerini , hatta daha sertini yaşıyoruz ...
  ..

diyalektik (tayfun k.)18 Ekim 2012 PerÅŸembe 08:10:48
MiStRaL 17 Ekim 2012 Çarşamba 23:10:26 bu nasil istir yahu .. | http://m2.milliyet.com.tr/News/NewsArticle.aspx?ID=1613084 (239) CEVAP: Bence geçen yılın Ocak ayı hava durumu haberlerinden bir kopyala yapıştır yapmışlar. Ne karı yahu... insaf.
  ..

kar serpintisi18 Ekim 2012 PerÅŸembe 08:10:58
bu sabahkı modellerde bayram da yağış yok arıf bey:)
  ..

Ali R. Kılınç18 Ekim 2012 Perşembe 08:10:33
Muhabbete geç kaldım bu konuda belki ama IRI yı aylardır ilk kez inceledim.Tablo müthiş IRI senelerdir hep mevsim normalleri üzeri kış gösterirdi bu sene normallerde vermiş bu çok ilginç bir nokta.Bir de bende bir anlama kıtlığı yoksa IRI verilerine göre Aralık ayının ve Ocak ayının bir hayli sert geçmesi bekleniyor.Bu da bariz bir şekilde belirmiş.Zira ekim kasım aralık döneminde normallerin bir hayli üzerinde öngörülen sıcaklık kasım aralık ocak döneminde normallerde tahmin edilmiş.İskandinavyadaki mevsim normalleri üzeri sıcaklık özellikle Aralık Ocak ayları için kendini gösteriyor.Bu da oralara oturması beklenen tahmini bir yüksek basıncı ele veriyor.Ben bu tahminlere bakarak vardiyalı bir kıştan ziyade Orta ve Doğu Avrupa ağırlıklı bir kış görüyorum yine.Azor-Sibirya ortaklığında geçecek gibi.Şubatta Azor sazı eline alacak görüntsü var.Ekim güncellemesi çok kritik.
  ..

Tunahan Zorlu-Kar Hastası18 Ekim 2012 Perşembe 08:10:03
Doğuya kar geliyo :) inşallah oralara yağmaya başlar sitelerde ki kar ikonunu görmeyi çok ama çok seviyorum
  ..

gib18 Ekim 2012 PerÅŸembe 07:10:18
serco bugün atasözü görmedik "her yükseğin yanında mutlak bir alçak vardır" gibilerinden hergün bekliyoruz.
  ..

HALÄ°L AK ( 54 SAKARYA )18 Ekim 2012 PerÅŸembe 02:10:55
serkan 17 Ekim 2012 Çarşamba 22:10:17 Marmara Bölgesinde Tekirdağ Malkara 35 Balıkesir Edremit 34,2 derece olmuş. Ekim ortasında yazın normalini bile sollamışlar. Sakaryanın papucunu dama atmışlar. CEVAP : Sakarya kaç gündür oraların papucunu dama Atıyor senin haberin varmı ? :D
  ..

karakış (taner güven)18 Ekim 2012 Perşembe 01:10:54
Arkadaşlar dalga mı geçiyorsunuz Trakya'da sıcaklık 35 dereceyi gördü.Hala bazı akıllılar daha doğrusu showmenler kar yağacak diye tutturuyor.Arif Abi bu abartı tahmin yapan arkadaşlar seni kıskanıyorlar.Güya aklı sıra bir tahmin yapıp tahtına göz koyacaklar.Zaten soğukçuların hiç bir tahmini tutmaz,üstelik ninelerimiz bile bu arkadaşlardan daha iyi tahmin yapıyorlar.Yani ninelerin kültürü ve bilimi bu arkadaşlardan iyidir.En azından ayva ile kar arasında bağ kurmuyorlar.Daha durun sıcaklar 20 nin altına hiç inmeyince sıcaklar size bol bol tokat atınca 2 metre kardan bahsedeceksiniz:)
  ..

Tropical (Mert K.)17 Ekim 2012 Çarşamba 23:10:17
serkan kardeş yetmezmi Sakarya'nın 3 gündür zirvede olması?
  ..

deniz 17 Ekim 2012 Çarşamba 23:10:10
arif bey afyon gelen yağışlı sistemden etkilenecekmi
  mavi.bere8.. | http://mavi.bere80@hotmail.com (21)

reis_ksk17 Ekim 2012 Çarşamba 23:10:18
deniz suyunun soğuması normal gündüzleri sıcak olabilir ama gece özellikle sabaha karşı hava oldukca serin oluyo.
  ..

MiStRaL17 Ekim 2012 Çarşamba 23:10:26
bu nasil istir yahu
  .. | http://m2.milliyet.com.tr/News/NewsArticle.aspx?ID=1613084 (366)

White Fox (m . c . Δt)17 Ekim 2012 Çarşamba 23:10:22
COAMPSın gördüğü şey basit yerel bir ab alanı, cephe o haritadan da anlaşılmaz ki Umuuut, cephe analizinde kullanılacak veriler şunlar: Birincisi 850 mb adveksiyon dağılımı http://ompldr.org/vZngzNw İkincisi 700 mb nispi nem -genellikle cephe hatlarında nem yoğun olur. Tabi her yüksek nemli yer cephe de değil önemli olan adveksiyonun desteklemesi http://ompldr.org/vZngzOQ Üçüncü veri eşdeğer sıcaklıklar http://ompldr.org/vZngzYg İşte bu üç veri birden cephe analizi yapmaya yeter. COAMPSın bu verileri nasıldır görmek isterim. Bak aşağıda sana küçük bir animasyon hazırladım. Karadenizdeki nemli bölge ile soğuk adveksiyonun yeri birbirinden çok farklı, cephe olsaydı orda birbirleri ile aynı yerde olurlardı.
  .. | http://ompldr.org/vZngzZg (102)



Bilgi | Mesaj Ekle
Ziyaretçi defterinde: 2792 sayfada toplam 139597 kayıt bulunuyor. | Görüntülenen sayfa : 94
Sayfalar
< | 1 2 ... 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 ... 2791 2792 | >
Derlenme Süresi:0,102 s
Sayaç: