Serbest KürsüMesaj Ekle | Siteye Dön



sezgin25 Ekim 2012 Perşembe 00:10:06
obasar sen ve sistemci 2007 milattır artık coğrafyamıza kar yağmayacak diyordunuz artık tutunacak tez bulamayınca ortalamalardan medet umar hale geldiniz.ortada bir değişim var.ama siz o değişimi anlayamıyorsunuz.sizin aklınız birdaha kar yağmayacak ekvator iklimi oluyoruz gibi uçuk kaçık şeylerde...gerçek olan şu ki: -ilkbahar ve sonbahar ayları ortadan kalkıyor. -kuraklık ve yağış dengesizlikleri her bölgede mevcut. -kışları ve yazları görülen ekstrem olaylarda artış var.mesela aşırı soğuk,aşırı yağış,aşırı sıcak,fırtına vb. bütün bunlar golfstream la alakalı bir sürecin bir parçasıdır.kimse buna dayanarak mevcut durumu sürekliliğe vardıran tezlerinin doğruluğunu savunamaz.gelecekte golfstream azaldıkça sibirya etki alanını artırırken hiç kimse sürekli sıcak taraftayız veya soğuk tarafta kalacağız diyemez.değişken koşullar daha öncedende yaşadık ve yaşamaya devam edeceğiz.
  ..

FurkanDalgıç25 Ekim 2012 Perşembe 00:10:09
Kar izlemek isteyenler ?
  frkndlgc96.. | http://explore.org/#!/live-cams/player/lake-tahoe-homewood-mountain-resort-cam (183)

Revivalofsnow25 Ekim 2012 Perşembe 00:10:29
Revivalofsnow 24 Ekim 2012 Çarşamba 23:10:48 crazy lion 24 Ekim 2012 Çarşamba 23:10:59 arif abi,yeni sezonda sizlere başarılı tahminler dilerim.malum bizim ülkemizde her zaman kar yağışları kışda olsa yağmıyor.basınç vs.acaba kutup dairesine yakın yerlerin canlı kamera linklerini sitede toplamak mümkünmü?bizlerde bu sayede ekrandanda olda canlı izleme imkanı buluruz.geçenlerde bir arkadaş paylaşmıştı.nehir kenarında kar yağışı alaskaydı sanırım.çok iyiydi.ancak eski sayfalara kaldığı için tekrar bulmak çok zor.hepinize hayırlı bayramlar diler.saygılarımı sunarım.(admin onur kardeş sende cevaplaya bilirsin) CEVAP: Buyur dostum linki paylaştım. Tepe tepe kullan :) Cevap: Hahahaha yaa bu daha bugun, kar yağışını gösteriyordu şimdi emziren köpeği gösteriyor şaka gibi :))
  ..

sezgin25 Ekim 2012 Perşembe 00:10:14
Dr. Mete Oroloji Bey namı diğer obasar..meşhur obasar yine yılın bu mevsimlerinde başlamış küresel ısınma senoryalarını pazarlamaya..aynı senin gibi düşünen sistemci arkadaşda yılın bu mevsimlerinde başlar eski kışlar muhabbetine.kışın kar yağarkende niye uzun sürmüyor eski kışlarda uzun sürüyordu der ama hangi eski kışlar desen cevap veremez.tablolar göstermişsin sanıyormusunki o tablolara birtek sen bakıyorsun.türkiye gibi çok farklı iklimlerin yaşandığı ve bölgesel farklılıkların çok büyük olduğu bir ülkenin ortalama sıcaklıkları benim için hiçbir anlam taşımamaktadır.eğer hollanda gibi bir ülke olsaydık tamam.biz kimi kışlar sibiryanın kimi kışlar azor ve izlandanın etkisi altında kalan çok değişken iklimli bir bölgedeyiz.2000 li yıllardaki rekor kışları rekor kar yağışlarını rekor yağış miktarlarını niye paylaşmıyorsun?senin gibi olaya sadece bir noktadan bakan ve yılların şartlanmışlığı içinde olan kişilere buradan birşey anlatabilmemiz mümkün değil...sonuç şudurki türkiyede golfsteream a bağlı olarak herzaman sıcak ılıman dönemler olmuştur aynen 1860-80-1970-80 lerdeki gibi.ardındanda soğuk dönemler olmuştur.1995 lerden sonra sizin gibiler birdaha istanbula kar yağmayacak diyordunuz 2000 lerdeki karlardan sonra ortalamalara tutundunuz.
  ..

sistemci-(s.d)24 Ekim 2012 Çarşamba 23:10:00
iklim değikliği ile ilgili eski yorumlarım bu linkten bakabilirsiniz yıl 2009 a dostlar border=0
  .. | http://www.wmaraclari.com/sitene-ziyaretci-defteri.php?p=oku&sayfa=94 (52)

Havadelisi (Ozan M. Göktürk)24 Ekim 2012 Çarşamba 23:10:01
“Hissedilen Sıcaklıklar” haritasına kış modunu ekledim. Şöyle ki, sadece 23.5 derece ve üzerindeki sıcaklıklar için nemle hissedilen “boğuculuğu” yayımlıyorduk, şimdi 23.5 altı için de, bu sefer hem nem hem de rüzgarla hissedilen “wind chill” sıcaklığını göreceksiniz. Kışın da, rüzgar ne kadar fazla ve nem ne kadar yüksekse hissedilen “soğukluk” o kadar kötü olur. Bir deneyelim bakalım mantıklı değerler çıkacak mı.
  .. | http://web.itu.edu.tr/~climate/hava/heatindex_tr.html (87)

sistemci-(s.d)24 Ekim 2012 Çarşamba 23:10:21
Global İklim değişikliğindeki gerçekler artık kaçınılmazdır artık bu olgu belli bir tarihin milat olmasından çok benim için asıl önemli olan bir takım Tarih safsataları ile aslında o gün söylediklerimi yani o gerçekleri o kişilerin kabul etmeleridir işte o yüzden ben 5 sene ilerdeyim bir gün gelecek herkes bunun kabul edecek 4-5 senede bir olan kışlar seslerini şimdilik kesse bile er yada geç dediğime gelecekler hep aynı şeyi diyeceğim şunu asla ama asla unutmayın dmi yi 3 sene önce aradığımda neden eskisi gibi sistemlerinve soğukların kalıcı olmadığını sordum bana verdikleri cevapta Global olarak dünya üzerinde ısı artışı var işte bu yüzden yer seviyesi ısındı soğuk havalar sibirya dışında kalıcı olamıyor yerde tutunamıyor demişlerdi o gün bana telefonda söylenenler 2 yıl önceki DMİ Global raporunda aynı şekilde yazılmıştı Bana göre Dünya tekrar eski soğuma trendine dönmeden bana göre hiç bir şey eskisi gibi olmayacak 4-5 senede bir gözüken kışlara rağmen border=0
  ..

Revivalofsnow24 Ekim 2012 Çarşamba 23:10:48
crazy lion 24 Ekim 2012 Çarşamba 23:10:59 arif abi,yeni sezonda sizlere başarılı tahminler dilerim.malum bizim ülkemizde her zaman kar yağışları kışda olsa yağmıyor.basınç vs.acaba kutup dairesine yakın yerlerin canlı kamera linklerini sitede toplamak mümkünmü?bizlerde bu sayede ekrandanda olda canlı izleme imkanı buluruz.geçenlerde bir arkadaş paylaşmıştı.nehir kenarında kar yağışı alaskaydı sanırım.çok iyiydi.ancak eski sayfalara kaldığı için tekrar bulmak çok zor.hepinize hayırlı bayramlar diler.saygılarımı sunarım.(admin onur kardeş sende cevaplaya bilirsin) CEVAP: Buyur dostum linki paylaştım. Tepe tepe kullan :)
  .. | http://explore.org/#!/live-cams/player/brown-bear-salmon-cam-brooks-falls (61)

crazy lion24 Ekim 2012 Çarşamba 23:10:59
arif abi,yeni sezonda sizlere başarılı tahminler dilerim.malum bizim ülkemizde her zaman kar yağışları kışda olsa yağmıyor.basınç vs.acaba kutup dairesine yakın yerlerin canlı kamera linklerini sitede toplamak mümkünmü?bizlerde bu sayede ekrandanda olda canlı izleme imkanı buluruz.geçenlerde bir arkadaş paylaşmıştı.nehir kenarında kar yağışı alaskaydı sanırım.çok iyiydi.ancak eski sayfalara kaldığı için tekrar bulmak çok zor.hepinize hayırlı bayramlar diler.saygılarımı sunarım.(admin onur kardeş sende cevaplaya bilirsin)
  ..

Harvard Üni.Yük.Met.Müh.Ord.Prof.Dr. Mete Oroloji Bey24 Ekim 2012 Çarşamba 22:10:43
Türkiye'nin yaz mevsimi ortalama sıcaklıkları: http://i.imgur.com/TwLH6.jpg
  http://i.i.. | http://i.imgur.com/TwLH6.jpg (65)

Harvard Üni.Yük.Met.Müh.Ord.Prof.Dr. Mete Oroloji Bey24 Ekim 2012 Çarşamba 22:10:57
Türkiye'nin en sıcak son 10 yılı: http://i.imgur.com/y2l2M.jpg
  http://i.i.. | http://i.imgur.com/y2l2M.jpg (96)

Harvard Üni.Yük.Met.Müh.Ord.Prof.Dr. Mete Oroloji Bey24 Ekim 2012 Çarşamba 22:10:14
Türkiye'nin yıllık ortalama sıcaklıkları: http://i.imgur.com/xSja3.jpg
  http://i.i.. | http://i.imgur.com/xSja3.jpg (52)

Harvard Üni.Yük.Met.Müh.Ord.Prof.Dr. Mete Oroloji Bey24 Ekim 2012 Çarşamba 22:10:30
sezgin 24 Ekim 2012 Çarşamba 19:10:42 Harvard Üni.Yük.Met.Müh.Ord.Prof.Dr. Mete Oroloji Bey bol keseden sallıyorsun.2010 24 ocakta değil 19 ocakta başladı onu düzeltelim.3 hafta kış yaşadıktan sonra biz ılık tarafta kaldık...94 den beri ısınıyor diyorsun yine sallıyorsun.1950 ler de 70 lerde 80 lerde ne sıcak kışlar yaşanmış haberin yokmu?1955 den 77 ve 78 deki sıcak kışlardan haberin yokmu.80 li yıllarda yaşadığımız aşırı kuraklıktandamı haberin yok.millete profluk taslıyorsun sen ancak 18 yaşındaki gençleri inandırabilirsin.------------> CEVAP: Sezgin, şimdi göndereceğim linkleri iyi incele işkembeden mi sallıyor muşum yoksa gerçekten mi sallıyor muşum gör.
  ..

alperen24 Ekim 2012 Çarşamba 22:10:05
http://www.freemeteo.com/default.asp?pid=156&gid=5419384&la= 17 1 gün içinde 22 derece düşüşle gelen kar yağışını beklemek muhteşem olurdu heralde :))
  alperen.19..

ahmet gürdal izmit24 Ekim 2012 Çarşamba 22:10:05
wetter 3 modelin de 28 29 ekimde ki yağışların marmaranın batısında kalması doğusuna ilerleyememesinin sebebi nedir acaba?bu saçmalığın sebebi nedir?
  ..

ferh@t24 Ekim 2012 Çarşamba 22:10:18
yine inceden inceden güzel bir yağış var sıcaklık 11.5 derece:))tüm müslüman aleminin kurban bayramını kutlar hayırlara vesile olması dilerim iyi geceler...
  ..

MiStRaL24 Ekim 2012 Çarşamba 22:10:45
evet önümüzdeki yagıslı hava pazar gunu aksam saatlerinde yagıs baslıyacak 70 kg civarında yagıs dusecek....
  ..

Harvard Üni.Yük.Met.Müh.Ord.Prof.Dr. Mete Oroloji Bey24 Ekim 2012 Çarşamba 22:10:33
Aramızdaki bilinçsiz arkadaşlar tarafından havalara hala veryansın edenler ve Arabistanlaşıyor muyuz ? acaba diyenler var. Şuan Arabistanlaş mıyoruz tabi ki de ama ağır ağır bir şekilde o taraflara doğru kademe kademe yaslanıyoruz. Bugün aşağı sayfalarda da bahsettiğim gibi 90’lı yıllardan itibaren son 20 yılın Türkiye iklim analizlerini(gerçeklerini) iyi okuyup iyi özümseyememişsiniz galiba veya açıp DMİ sitesinden inceleyin ben o yazımda burada birçok kişinin yaptığı gibi hikayeler anlatmadım gelecekte ülkemizi bekleyen karanlık gerçekleri somut verilere dayandırarak belirtmeye çalıştım ve bazı kişilerinde bu konular hakkında bilinçlenmesine yardımcı olmaya çalıştım. Son 20 yılın analizleri gösteriyor ki Türkiye iklimi, 90’lı yıllardan itibaren istikrarlı bir şekilde Ortadoğu ülkeleri iklimlerine doğru yaslanmaya başlamıştır bakın bunları ben bir yerlerimden uydurmuyorum ülkemizin resmi meteoroloji kuruluşu olan DMİ’nin resmi arşivleri ve analizleri diyor. Tabiki bu süreç çok yavaş bir şekilde ilerlediği için bizler şuan çok farkında değiliz bu değişimin ama sinyalleri çakıyor. Atıyorum, İstanbul’un ocak ayı ortalama sıcaklığı bundan 20 yıl önce 5,6 derece iken bugün 6,6 dereceye bir 20 yıl sonrada 7,6 dereceye kadar yükselmesi bekleniyor.
  ..

Arsiore(ARS)24 Ekim 2012 Çarşamba 22:10:39
Tüm havaturka ekibi ve okurlarının mübarek kurban bayramını kutlarım.
  ..

NorT_WeSTrN24 Ekim 2012 Çarşamba 22:10:11
İZMİR!!!! AYIN 29 U VE sonrası gelecek günler ciddi anlamda riskli çok uçlarda yağış olabilir tedbirli olunmalı özellikle trakya ve izmir çanakkale foça bergama hattı ciddi sorunlar yaşatabilecek aşırı yağışlar geliyor bu sistem sadece ve sadece TRAKYANIN tamamı VE EGE nin kıyı sahillerini vurup geçecek istanbul maalesef seyretmek ile kalıcak bu aşikar bu sene trakya nın tamamı ve kıyı egenin kışı olucak biryerlere not edin
  burcu.nnur..

sistemci-(s.d)24 Ekim 2012 Çarşamba 22:10:26
Bu arada örümcekler gene çiftleşmeye başlıyor kasım başında ukda gözünüz aydın
  ..

Tropical (Fß) Mert K.24 Ekim 2012 Çarşamba 22:10:32
Harvard Üni.Yük.Met.Müh.Ord.Prof.Dr. Mete Oroloji Bey iyi dilekleriniz için teşekkür ederim. Sizinde bayramınız mübarek olsun.
  ..

sistemci-(s.d)24 Ekim 2012 Çarşamba 22:10:55
Mevsimsel güncelemelerde en zor şey nasıl bir kış geçireceğimiz konusunda bana göre olgu şudur güçlü bir mevsimsel olgu şartları oluşmadıysa ve bir anomali diğerine baskın çıkmazsa en zor mevsimsel tahmin yapılan yıl o yıldır aynen bu yıl olduğu gibi işte o yüzden hala kasım güncellemeleri gelecek diye bekliyoruz ne olacağız diye bilemiyoruz önümüz tam olarak göremiyoruz oysa bir El Nino bir La Nina Bir Sibirya hakimiyetinden herhangi biriyle geçecek kışlarda ise bu olgular güçlü ve baskın ise zaten aşağı yukarı ne olacağı eylül bilemdin ekimde iş biterdir nedense çoğu kez bu tezim beni haklı çıkarmıştır ortaya karışık bir yıldayız malesef
  ..

sistemci-(s.d)24 Ekim 2012 Çarşamba 21:10:48
Umut Sallak (U.S) 24 Ekim 2012 Çarşamba 21:10:56 BOM kıvırmış akşam modelinde geçmiş olsun :D -----------------------------------------------------Gen elde hep gelecek güçlü sistemlerin arkasında durur giderim taki gelmeyeceğini anladığım anda hep çark ederim ister döner, ister,dönmez ister dolap,ister bıçak isterse dönme dolap deyin benim döndüğüm tahmin revize olarak kabul edin işte ben böyle biriyim sonuna kadar sistemin arkasında durmam ben ustad değilim işte ben böyle biriyim kader keita border=0
  ..

sezerr24 Ekim 2012 Çarşamba 21:10:20
mgm den son durumlara bakın izmir 18 istanbul 19 derece simdi küfür edicem.
  ..



sistemci-(s.d)24 Ekim 2012 Çarşamba 21:10:36
sistemci-(s.d) 24 Ekim 2012 Çarşamba 19:10:06 \r\n \r\nDMİ=ECMWF 1 haftadır hekesin hem fikir olduğu o muhteşem sistem 29 sistemi cumhuriyet bayramı tatili nedeniyle 1 gün daha gecikerek 30a kaymış tam bir ucubeye dönüşmüştür dünden beri yazdıklarım malesef gerçekleşiyor gün yaklaştıkça yağış modellerde kedi götüne dönmüş demiştim bugünkü güncellemelerde kedi götünden bile beter durumda fare ------------------------ Cevap:Yani üstad anladığım kadarıyla demek istiyorsun ki bizim için Murphy kanunları her daim geçerliliğini korur. Bir şeyin ters gitme ihtimali varsa ters gider. GFS ECM BOM BUM 1 hafta sonrasına bizi etkilemesi muhtemel muazzam bir sistem için mükemmel bir uyum gösterse dahi bu sistem zaman içinde kuşa dönebilir lakin pastırma yazı gibi +10 derecelik anomaliler, ucubelikler olduğu zaman kati surette bir değişim olmaz. Hatta bunun için modeller arasında mutabak falan da olmasına gerek yoktur. En kötü senaryo hangisiyse o olur. Doğru mudur -------------------------------------------Doğrudur------ge çen gün santiago demiş burası arabistan değil diye ama burasıda en kötü senaryoların hep 1 numarası nedense neden acaba 1 orta avrupa 1 balkanlar olmadığı için olsa gerek ne kaldı arabistandan fark border=0
  ..

Harvard Üni.Yük.Met.Müh.Ord.Prof.Dr. Mete Oroloji Bey24 Ekim 2012 Çarşamba 21:10:26
Tüm Müslüman aleminin mübarek Kurban Bayramını kutlar, kurban keseceklere ise şimdiden Allah kabul eylesin der, kesmeyeceklere de kesmeyecekleri her kurbanın canını bağışladıkları için teşekkür eder, bayram süresince dünyada yaşayan bütün canlıların tadacağı gibi hakkın rahmetine kavuşacak olan kurbanlıklar için de şimdiden Allah rahmet eylesin der ve yarın sabah bayram namazında buradaki herkesin güzel bir kış mevsimi geçirmek dileğiyle Yüce Mevlaya bol bol dua etmesini dilerim.
  ..

FurkanDalgıç24 Ekim 2012 Çarşamba 21:10:24
Tüm HAVATURKA ailesinin bayramı mübarek olsun .. ALLAH'ım o sokaktaki ve Afrika'da ki insanlara kurban etinden faydalanmayı nasip eylesin ..
  frkndlgc96..

okan güven zemheri24 Ekim 2012 Çarşamba 21:10:51
evet haklısınız arıf bey..helekı bu mevsımde yagısı onceden kestırmek cok zor olabılıyor..yanı modeller yarın ıcın bıle cok sıddetlı yagıs ongorsuunde bulunsalar bıle yınede yanılıtıcı olabılıyor...helekı bu son sıstem bu dedıgımı cok ıyı bır ornektı..yanı az oncede dedıgım gıbı dunku sıstemde sıstem 20 km daha asagıya kayabılseydı şişli emınonu ve yakıs semtlerde cok sıkı sagnaklar alacaktı..bu kadar ınce bır detay var..ya öyleki dunku macın oynandıgı stada m.koy kus ucusu 3 4 km kadar bır mesafede ama oraya dusuen ygısın 8 de bırı bıle m.koye dusmedı..yagıs cok yanıltıcı olabılıyoır modelerde bıle..mevsımde bu yanılmalara cok ama cok musaıt bana gore..barı denızler cok cobuk sogumasada su yagıssız gecen ayların acısını gelecek olan sıstemlere buharlasma bıraz katkı yaparda barajşlarımızı yuzde 70 lerde falan goruruz yıne..su gıdısatla barajların sevıyesı cok da yuksek degıl..tamam kuraklık elbette olmaz ama ne bılem bu sene bana gore fazla anomalısı yuksek bır sene..ekım de ekım gıbı yasanabılırdı..cunku kıs bunsene cok ortada..sıbıryadan hıc ses yok..olsada gecen sene gıbı olamaz artık..bır sıte bıle boyle bır tahmını yok..polar ataklar ıse ortada dansoz gıbıdır..basınc merkezlerı herseyı bal sekerde yapar herseyı zehır zıkkımda..bu dedıgımı en guzel orenekler ıyı olarak 2004 kotu olarak ıse 2011 dır..
  ..

fatih.y(vize-kırklareli)24 Ekim 2012 Çarşamba 21:10:41
arkadaşlar az daha sabredin aralık ayına ne kaldıki 1.5 ay kadar gelcek soğuklar yağacak karlar ama arif abi için iyi olmaz kapımın önünde kaç cm olur sokağmıza ne kadar düşer karşı evi çatısı beyazlarmı gibi ahiret sorularına maruz kalacak:))
  ..

sezgin24 Ekim 2012 Çarşamba 21:10:13
ortalama sıcaklık 2000 yılından sonraki kar yağışlarından çok iyi tokatlar yiyen küresel ısınmacıların son sığınağı son tutamacı olmuştur.yok 2007 milattı 1994 milattı gibi saçma sapan şeyleri okumaktan bıkkınlık geldi.golfstreamın etkisine bağlı olarak herzaman ılık tarafta veya soğuk tarafta kaldığımız yıllar olmuştur ve olacaktır.1873,1879,1936,1955,2010 gibi ortalaması yüksek olan kışlar yaşanmıştır ve ileridede yaşanacaktır.düşük ortalamaların görüleceği kışlarda olacaktır.herkes tezini paylaşabilir serbesttir ama uzun uzun kafa şişirmeye ısıtıp ısıtıp önümüze getirmeye gerek yok
  ..

MiStRaL24 Ekim 2012 Çarşamba 21:10:33
ilginç
  .. | http://i.imgur.com/3U5qs.gif (169)

Umut Sallak (U.S)24 Ekim 2012 Çarşamba 21:10:08
Arif abi ben kambersiz(sibirya)sız kış olacağını düşünmüyorum her kış olduğu gibi ocak sonunda sibirya hortlayacaktır ortalığı buz'a döndürecektir :D
  ..

deniz fırtınası24 Ekim 2012 Çarşamba 21:10:56
arıf aga 17 şubat 2008 dibi 3 sistem olsa geçe seneye eşdeğer olur benım için.ben bu geçtiğimiz kış sert kış oldu tamamda kdıköy pendık civarında diğer yerlerdekı kar yağışlaını göremedim.ama 2008 de her yer eşitti:))ne dersin o sistemlerden olurmu 2-3 tane bu kış.iyi bayramlar saygılar.
  ..

KarDelisi-EREN24 Ekim 2012 Çarşamba 21:10:28
arif abi sitede yeni sisteme geçecez neler değişecek?
  ..

тaяaηтυℓa (A&T)24 Ekim 2012 Çarşamba 21:10:59
http://www.eurometeo.com/english/forecast/city_LQSA/weather/ sarajevo.htm
  ..

Revivalofsnow24 Ekim 2012 Çarşamba 21:10:14
ariftarif 24 Ekim 2012 Çarşamba 20:10:27 BOM'un ardından UKMET de son çalıştırmasında aysonu için beklentilerime yakın bir model sunmuş. Evet beyler bayanlar biraz daha sinerjiye ihtiyaç var. Ha gayret. Zafer inananlarındır. CEVAP: Birisi sinerji mi dedi :))) Bomba gibi bir aysonu geliyooooor :))
  ..

okan güven zemheri24 Ekim 2012 Çarşamba 21:10:33
arıf bey ıyı aksamlar..soguk moguk derdım degılde daha sımdıden bu 29 undakı yagıslar yok olmus yıne...harbı adamı bayıltır bu modeller..bu son sıstemde ıst ın kuzeyı resmen cok sanslıydı..m.koy cok fazla yagıs alamadı..emınonu fatıh gıbı yerlerde sadece yerlerı ıslatabıldı...cok ılgınctı..29 ekımde ıstanbulda cıddı bır yagıs olacagını sanmıyorum..
Cevap:
Sistemin soğuk tarafına ne zaman geçeceğimiz önemli. Modellerde alçak basınç istilası varsa yağış gibi detay içeren tahminlere şüpheyle yaklaşmak gerekir. Son güncellenen modellere göre evet söylediğin doğru ama yarın ve sonraki günkü modellere bakmadan konuşmak yanıltıcı olabilir.
  ..

тaяaηтυℓa (A&T)24 Ekim 2012 Çarşamba 21:10:55
arifim nao da ao da muhteşem görüntüler çiziyor adeta soğuklar yolda kasım ayının ilk 15 günü içinde istanbula gelecek inşallah sabırsızlanıyor sistemler istanbulu ziyaret etmek için
Cevap:
İllaki gelecek o soğuklar ama geçen seneyle kıyaslayınca acınacak haldeyiz orası kesin.
  ..

fatih.y(vize-kırklareli)24 Ekim 2012 Çarşamba 21:10:30
tüm havaturka ailesinin kurban bayramı mübarek olsun:))
Cevap:
Size de iyi bayramlar.
  ..

тaяaηтυℓa (A&T)24 Ekim 2012 Çarşamba 21:10:27
diyagramlarda sistemin kuşa döndüğü falan yok sadece gfs çıktısı yamuk yapmış o kadar diğerleri azgın bir at gibi şaha kalkmış sistemciye pandik atmak için sıraya girmiş adeta sen misin sistemleri pandik ata ata kuşa çeviren bu sefer sistemler sistemciye pandik atacak gibi değil mi arifanfinifinfon
Cevap:
Hayırlısı neyse o olsun.
  ..

Umut Sallak (U.S)24 Ekim 2012 Çarşamba 21:10:40
Kaç gündür ara sıra trakya için modeller afet seneryosu koyuyor ortaya cumhuriyet bayramında ciddi sel olacak diyor bakalım olacak mı?
  ..

duman0624 Ekim 2012 Çarşamba 21:10:37
başta arif abicim olmak üzere buradaki bütün kar dostlarımın bayramını kutluyorum herkese hayırlı bayramlar
Cevap:
Sana da iyi bayramlar.
  ..

fatih.y(vize-kırklareli)24 Ekim 2012 Çarşamba 21:10:22
arif abi yazılanı okudum ama 1000 ve üstü demiştin şu anki şartlar dahilinde 2500 m ve üzeri anca yağar arif abi batıya 0 eğrisi gelse anlarım ama şu şartlarda 2500 m hatta 2000 m ve altında kar yağışını imkansız olarak görüyorum
Cevap:
Sen fazla takılma o eğrilere. Bu soğumalar kuvvetli düşey karışımlarla üst seviyelerden aşağılara doğru akan soğuk havayla geliyor. Ondan sonra yahu nasıl oluyor 850 hpa'da 0 bile yokken nasıl oldu da kar yağdı diye şaşkın şaşkın sorular sormaya başlarsınız.
  ..

Siverek li Mahmut s (G.DOGU TAHMINLERI)24 Ekim 2012 Çarşamba 21:10:24
Siverekte sabah ta sel olmustu ama aksam afet oldu bulundugum koyde de tek kelimeyle dehset yagmurdu .NOT ONUMUZDEKI 24 SAAT COK RISKLI
  .. | http://m.haberler.com/siverek-te-siddetli-yagis-gunluk-yasami-olumsuz-4041281-haberi/ (31)

Umut Sallak (U.S)24 Ekim 2012 Çarşamba 21:10:10
2004 gibi bir kış yaşamayalı 8 sene oldu umudumuzu kaybetmeyelim :) Yazın güneydoğu avrupa çok sıcaktı belki kış aylarında en soğuk bölge oluverir.
  ..

Cabarov24 Ekim 2012 Çarşamba 21:10:53
arif abi gördünmü doğa nasıl uzun süredir yağmur yağmayan marmara bölgesinde 1 aylık yağışın fazlası 1 günde yağdı diğer günki yağışta bonus oldu kzuey ilçelere toplamda 200-250 mm yağış düşmüş demekki bu sıckalıklardan sonrada sert soğuklar olabılır? doğa kendini dengelemek adına çok daha sert soğuklar bize yaşatabılırmı?
Cevap:
Gayet mümkün.
  ..

deniz fırtınası24 Ekim 2012 Çarşamba 21:10:49
gfs yı ecmwf yı boşverde arıf aga afs ne diyor cumhuriyet bayramı için yağış olcakmı sence ?
Cevap:
İstatistiksel açıdan olaya yaklaşırsak evet. Cumhuriyet bayramları genellikle yağışlı geçiyor. Özellikle de İstanbul'da bu şekilde.
  ..

fatih.y(vize-kırklareli)24 Ekim 2012 Çarşamba 21:10:08
Umut Sallak (U.S) 24 Ekim 2012 Çarşamba 21:10:56 BOM kıvırmış akşam modelinde geçmiş olsun :D...............zaten böyle olacağı belliydi kasımın 2 ci haftasından önce ciddi soğuma yok zaten bu zamanlarda neden bir insan kar bekler anlamış değilim sanki normalmiş gibi
Cevap:
Şartlar oluşursa ekimde de yağar. Şehirlerde beklemiyoruz kar yağmasını yükseklerde diyoruz yazılanı doğru anla önce.
  ..

impossible24 Ekim 2012 Çarşamba 21:10:23
sıcaklık anlamında berbat bir sonbahar geçiriyoruz..
Cevap:
Bakmak lazım böylesine pozitif yönlü anomalilerle geçen eylül ve ekimlerin ardından gelen kışlar nasıl olmuş diye. Revivo paylaşmıştı geçenlerde pek umut vaadetmiyor böyle sonbaharların ardından gelen kışlar ama beklemekten başka da yapacak birşey yok. Çıkmadık canda umut vardır.
  ..



Bilgi | Mesaj Ekle
Ziyaretçi defterinde: 2792 sayfada toplam 139597 kayıt bulunuyor. | Görüntülenen sayfa : 55
Sayfalar
< | 1 2 ... 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 ... 2791 2792 | >
Derlenme Süresi:0,133 s
Sayaç: