Serbest KürsüMesaj Ekle | Siteye Dön



kardanadam3515 Mayıs 2009 Cuma 02:05:56
YAZ TAHMİNİ!!! Kuzey Anadolu Dağlarının Karadeniz’e bakan yamaçlarının dışında Türkiye de hakim olan iklim tipi Akdeniz ve karasal iklimdir. bu iki iklim özelliğinde de yazlar sıcak ve kurak olduğundan hersene olduğu gibi bu senede bu kural değişmeyecek ve yine bu yaz sıcak ve kurak geçecektir. her yıl 2-3 sefer kuzey afrika kökenli uç sıcaklık dalgalanmalarını bu senede görebileceğimiz olasıdır. Basra siklonu termik kökenli olduğundan bize ne kadar genişliyeceğide önemlidir. Ancak çok uç sıcaklıkların olacağına dair kesin hiçbirşey yoktur. her yaz olduğu gibi mevsime yakışan sıradan bir yaz (sıcak ve kurak) yaşayacağımız kuvvetle muhtemeldir.
  ..

kardanadam3515 Mayıs 2009 Cuma 02:05:27
Allah insana birçok konuda bilgi ve imkan vermiştir. Örneğin günümüzdeki teknoloji sayesinde, pek çok şeyin oluşumu laboratuvar ortamında izlenebilir. Ancak öyle temel olaylar vardır ki, bunların oluşumunu insanlar ne laboratuvarlarda izleyebilir ne de bunu sağlayabilirler. Bu büyük nimet, dünyanın büyük bir kısmını kaplayan ve en temel ihtiyaçlarımızdan biri olan "su"dur. Su, dünyanın oluşumu sırasında bir defaya mahsus olarak oluşmuş, ardından oluşum devresi son bulmuştur.
  ..

kardanadam3515 Mayıs 2009 Cuma 02:05:26
Denizlerden buharlaşarak bulutlara ulaşan yağmur damlaları, ölü toprağı "canlandıracak" bazı maddeler içerirler. Bu "canlandırıcı" özellikli yağmur damlalarına 'yüzey gerilim damlaları' adı veriliyor. Yüzey gerilim damlaları, biyologların deniz yüzeyinin mikro katmanı dedikleri üst kısımda oluşurlar; milimetrenin onda birinden daha ince olan bu yüzeysel zarda, mikroskobik alglerin ve zooplanktonun bozulmasından gelen pek çok organik artık vardır. Bu artıkların bazıları, deniz suyunda çok az bulunan fosfor, magnezyum, potasyum gibi elementleri ve ayrıca bakır çinko, kobalt, ve kurşun gibi ağır metalleri seçip ayırarak, kendi içlerinde toplanırlar. Yeryüzündeki tohum ve bitkiler yetişmeleri için gereksinim duydukları çok sayıdaki madensel tuzları ve elementleri işte bu yağmur damlalarında bulurlar.
  ..

kardanadam3515 Mayıs 2009 Cuma 02:05:07
Yağmurun içerdiği ölçüler bu kadarla kalmamaktadır. Örneğin, yağmurun indiği atmosfer katmalarında ısı, sıfırın altında 40°C'ye kadar düşmektedir. Ancak su burada asla buz kalıplarına dönüşmez. Bunun sebebi atmosferdeki suyun "saf su" niteliğinde olmasıdır. Bilindiği gibi saf suyun bir özelliği çok düşük ısılarda bile donmamasıdır. Diğer taraftan yeryüzünde bir saniyede 16 milyon ton su buharlaştığı hesaplanmıştır. Bu aynı zamanda, bir saniyede dünyaya yağan yağmur miktarıdır. Bir yıl içinde bu miktar 505 x 1012 tona ulaşmaktadır. Yani su sürekli bir çevirim dengesiyle, "bir ölçüye göre" dönüp dolaşmaktadır.
  ..

kardanadam3515 Mayıs 2009 Cuma 02:05:52
Yağmur yeryüzüne şaşmaz bir ölçü içinde inmektedir. Yağmurun sahip olduğu ölçülerden birincisi düşüş hızıyla ilgilidir. Yağmur damlasıyla aynı ağırlık ve büyüklükteki bir cisim 1200 metreden bırakıldığında giderek hızlanacak ve yere yaklaşık 558 km/saatlik bir hızla düşecektir. Oysa yağmur damlalarının ortalama sürati sadece 8-10 km/saattir. Bunun sebebi ise, yağmur damlasının atmosferin sürtünme etkisini arttıran ve yere daha yavaş düşmesini sağlayan bir biçime sahip olmasıdır. Eğer yağmur damlası farklı bir şekilde olsaydı veya atmosferin sürtünme özelliği bulunmasaydı, her yağmur yağışında yeryüzünün nasıl bir felaketle karşı karşıya geleceğini anlamak için rakamlara bakmak yeterli olacaktır. "Yağmur bulutlarının minumum yüksekliği 1200 metredir. Bu seviyeden düşen tek bir damlanın yaptığı etki, 1 kilogramlık bir ağırlığın 15 cm'den bırakılmasına eşittir. Ancak 10.000 metre yükseklikte de yağmur bulutları bulunabilmektedir ki, bu kez tek bir damla,1 kilogramlık ağırlığın 110 cm'den bırakılmasına eşit bir etki gösterecektir."
  ..

kardanadam3515 Mayıs 2009 Cuma 02:05:38
SUYUN OLUŞUMU:Havada serbest halde dolaşan iki molekül olan Hidrojen ve Oksijen gazının bir araya gelerek suyu oluşturabilmeleri için atomlarının çarpışmaları gerekmektedir. Çarpışma sırasında hidrojen ve oksijen moleküllerini oluşturan bağlar zayıflar ve bu molekülleri oluşturan atomlar yeni bir molekül olan suyu (H2O) meydana getirmek üzere birleşirler. Söz konusu çarpışma ancak çok yüksek bir sıcaklıkta ve yüksek bir enerji seviyesinde meydana gelmektedir. Şu anda yeryüzünde suyun oluşumuna olanak sağlayacak kadar yüksek bir ısı yoktur. Bu nedenle suyun oluşumu imkansızdır. Dünya'da var olan su, Dünya'nın oluşumu sırasındaki yüksek sıcaklık sonucunda oluşan sudur.
  ..

tahmin-akdeniz14 Mayıs 2009 Perşembe 18:05:10
dediğin çıkabilir tabi semih ama şu an kışla ilgili hiç bir veri olmadığı için konuşmak bence yersiz olur.yazın sıcak ve uzun olacağı konusunda hemfikiriz.ve eylül ekim aylarıyla ilgili ilk IRI verileri normallerden fazla sıcaklık ile normaller ve yer yer normallerin üzerinde yağış olarak gözüküyor.bu da demektir ki kış geç gelecek gibidir.bunda da hemfikir olabiliriz.ama eylül-ekim ile ilgili bu ilk veriler cephe sistemlerinin başlangıç ayı olarak ekimi aldığımızda şimdilik görünümde sonbaharda yağışların trendinde gideceğini söylüyor.ama değişedebilir tabi IRI modelleri.sıcaklık olarak da en azından ekime kadar sıcaklıkların normaller ve üzerinde olacağı görülüyor.bu da doğal olarak görülebilir tabi kasımda havalar soğuyacaktır kışa uygun olarak.ve bence sonbaharda yağış miktarı ne kadar çok olursa kışın da o kadar çok olacaktır.2010 kışını beklentim olarak 2008 kışı kadar soğuk ve 2008 den daha yağışlı olarak gösterebilirim.yani bir eşleştirme yaparsak 2006 kışına benzer bir beklentim var.fakat dediğim gibi bu tahminimi bilimsel olarak göstermem yanlış olur.bu yüzden yazımı okuyanların bana direk inanmasını istemem.bu yazımı sadece kişisel bir değerlendirme olarak görsünler.herkese ii günler...
  ..

EFSANE-SEMİH13 Mayıs 2009 Çarşamba 13:05:05
TAHMİN AKDENİZ:NE DEMEK İSTEDİĞİMİ TEMMUZ AĞUSTOS GİBİ IRI MODELLERİNDE GÖREBİLİRSİN..
  ..

smoochkin(seyithan)13 Mayıs 2009 Çarşamba 11:05:26
Efsane semihe sadece aşrı sıcak bir yaz beklentisi tahminine katılıyorum şuan kuzey yarım kürede yazın oturması için olan doğa kanunu oturmaya başlıyor bu basınç merkezleri ile bulut hareketleri Aynı durumda güney yarım küre için geçerli yağışın düşmesi için yani kalkıp daha yaza girmeden kışı görmek bence imkansız heleki iklimlerin değiştiği bir dönemde benim tahminimcede bu yaz basra alçak basınç sisteminin etkisiyle çok sıcak olcak ama yer yer doğuda toroslar mevkinde ve özellikle doğu karadenizde arada bi kuvvetli yağışlarda görülecek yazın ekime kadar sürmesi konusuda ülkenin güneyinde zaten ekim ortalarına kadar sürüyor efsane semih bence bu tahmin olmadı ya
  kuskunum11.. | http://nemli_havalar@windowslive.com (85)

Fahri_Meteorolog13 Mayıs 2009 Çarşamba 11:05:11
Yaz mevsiminin nasıl geçeceği ile ilgili önceki mesajımda yazdığım parametrelerde ısınma trendini bozacak değiştrecek bir durum şimdilik gözükmemektedir.40 sene sonrası nasıl olur diye bir fikir belirtebilmek için yeterli veri , model tabanına sahip değiliz.2009 yazına gelirsek bence karşılaştırmalı ihtimalli analiz yapmak gerçekçi olacaktır.2009 yazının El Nino mu La Nina etkisinde mi geçeceğine dair bir veri okumuş değilim şu ana kadar.Bilen varsa paylaşabilir.Okyanus yüzey sıcaklıklarıyla ilgili bir fikrim yok.2000 yazını hiç unutmuyorum ancak.Basra AB etki alanını genişlettiği ,Asor YB alanının üstümüze yerleştiği ve bu nedenlerle Sahra üzerindeki sıcak havanın üzerimize geldiği bir durumda ciddi anlamda aşırı sıcak ve kurak yazın ülkemizde uzun süreli ve etkili olacağını söyleyebilirim.Benim beklentim de bu yönde olduğu için sıcak kurak Temmuz-Eylül arası ciddi anlamda aşırı sıcak, düşük nem tehdidiyle orman yangınları açısından çok riskli ve kuzeyden serin havanın fazla giremeyeceği bir periyot tahmin ediyorum.Bunun nedenlerini diğer mesajımda izah ettim.Aksi görüş sahibi olan arkadaşlar dayanağını söyleyerek fikir belirtirlerse çok memnun oluruz.Bol yağışlı serin günler dilerim...
  alperzeybe..

Fahri_Meteorolog13 Mayıs 2009 Çarşamba 10:05:49
Kamuoyunda yazın nasıl geçeceğiyle ilgili pekçok mütalaa ve tahminler yapılıyor.Kimi bilimadamlarına göre güneş lekeleri ve patlamalarındaki değişimler dolayısıyla serin bir yaz geçireceğimiz fikri ve iddiası var.Bu konuda geçmişe yönelik örneklemelerle bu tezlerini destekleyip günümüze ve geleceğe uyarlıyorlar.Ancak bence çoğunluğun da beklediği gibi yaz mevsiminin beklenilenden sıcak ve kurak geçmesi eğilimi var.Ancak mevsimsel tahminlerde yapılan muhtelif modelleme tekniklerinde belirli varsayımlar altında bazı parametrelerin veri kabul edildiğini unutmamak lazım.Bu tip modellerin tutarlılığı %20 lerde kalabiliyor.Bence bir gönüllü olarak şahsi fikrim dünyada ısınmayı tetikleyen değişkenlerin durumunu ele almak bu hususta fikri verici olacaktır:1-Atmosfere salınan zararlı gaz emisyonu miktarında niceliksel bir azalma yok.2-Buzullardaki erime de buzulların küçülmesi yönünde artarak devam ediyor.3-Ozon deliğindeki büyümede bir gerileme şu anda yok.4-Okyanus yüzey sıcaklıkları konusunda bir veri elde edebilmiş değilim ama.Bir La Nina yazından söz edilmedi.5-Nükleer denemeler aynen devam ediyor.Bir yanardağ patlaması aniden olursa bu durumu etkileyebilir ama.Şu anda bu ısınma trendinden soğumaya yönelecek bir durum gözükmüyor.
  alperzeybe..

tahmin-akdeniz12 Mayıs 2009 Salı 17:05:06
yok be semih sibirya aktif olur kışın ama ben türkiyeye genişleyeceğini zannetmem.o yüzden kuru geçeceğini de düşünmüyorum.çünkü sibiryada güneye genişleyecek bir izlenim göremedim:)
  ..

kutupyıldızı12 Mayıs 2009 Salı 15:05:25
bu yazın uzun ve sıcak geçeceğinden bahseden arkadaşlar tamam kabul ediyorum ii bi tahmincisin ama bu 3,4 günlük tahminleri geçmiyo sadece günlük sistemlerde iyisin ama uzun vadee de okadar deilsin. neden bukadar iddalı konuştuğunu anlamış deilim ben martta kar yağacak derken sana bana inanmıyodun sana kalsa bahar ozamanlarda gelmişti ama mart şubattan daha soğuk geçmişti bunu sadece sen mi görebiliyorsun diğer profosyanel uzmanlar neden böyle bişe söylemiyor bunu kendine bi sor bakalım artı sana bişey daha kış kuvvetli geçmişse yazda kuvvetli geçer ister araştır ister bana inan bu meşhur 87 kışında kışın soğuk rekorları kırıldı ama yazıda bi okadar sıcak geçmiş bi çok yerde de sıcaklık rekorları kırılmış yan herşey ortada artık bu iddalı konuşma sıcaklar geç bile kalmıştır bana göre doğanın kanunu bu tabiki sıcak geçecek ben aydında 5 senedir 38 in altına indiğini görmedim hiç istisnalar dışında anlıcan artık yazlar daha sıcak geçmeye başladı bu küresel ısınmanın bi sonucu ama alah geçen seneki yaz gibi bi daha öyle yaz yaşatmasın çok bunaltıcı v nemli bi yazdı sizi bilmem ama aydında öyledi
  ..

EFSANE-SEMİH12 Mayıs 2009 Salı 13:05:12
YAZIN ÇOK UZUN VE AŞIRI SICAK GEÇECEK.YAZ EKIME KADAR UZAYACAK.KIŞTA Bİ OKADAR SOĞUK VE KURU OLACAK(SİBİRYA Y.B)
  ..

smoochkin(seyithan)09 Mayıs 2009 Cumartesi 18:05:00
Özellikle meteorolojik açıdan tahminlerin tutarlık payı düşük olan dönemler yaşıyoruz ısının artması düşük basınç ve atmosferin üst seviyesindeki serin havanın etkisiyle iç ve doğu bölgerde konvektif yağışlar görülmeye devam ediyor en basit örneği bugün Adana da yaşandı 3 gündür meteorolojinin ve modellerin yağış gösterdiği Adanaya yağmur düşmedi ama bugün yağış beklentis yoktu ve öğle saatlerinde bir anda şiddetli yağış dolu ve kuvvetli 15 20 dakkalığına süren fırtına meydana geldi bu durumun iç ve doğu bölgelerimizde yb etkisine girmiyene kadar devam edeceğini düşünüyorum
  kuskunum11.. | http://nemli_havalar@windowslive.com (82)

Smoochkin(seyithan)08 Mayıs 2009 Cuma 20:05:47
Öncelikle tahmin yapması gereken arkadaşların tahmin yapmamalrından ötürü kınıyarak sözlerime başlıyorum Önümüzdeki günlerde konvekyonel yağışlar iç ve doğu bölgelerimizde devam edecek özellikle tarımsal faaliyetlerin yoğun olarak başladığı Adana bölümünde iç kesimlerde görülecek olan orografik ve konveksyonel yağışlar seyhan ve ceyhan nehir dibilerini yükselterek tarım arazilerini sular altında bırakabilir akdenizin iç kesimlerinde oluşmaya devam edecek olan konvektif yağışlar akdeniz içanadonun doğusu orta ve doğu karadeniz ile doğuanadolunun kuzey ve batısında yer yer gece ve öğle saatleri sonrasında görülmeye devam edecek ülkemizi önümüzdeki günlerdede çok önemli yblerin altında kalmayacağı için sıcaklık dalgalanmaları ve mevsimsel yağışlar yer yer görülmeye devam edecek
  kuskunum11.. | http://nemli_havalar@windowslive.com (72)

ferhat08 Mayıs 2009 Cuma 17:05:19
iyi günler! 6 mayıs tarihinde yazmış olduğum yazım bir yanlış anlamaya neden olmuştur. söz konusu tarihte yer alan yazımda geçen "havanla su dövmek" deyimi "hava atmak" manasından çok "boş işlerle uğraşmak" anlamına gelir. yazımda ben: "siz tahmin yaparak havanla su dövmüyorsunuz" diyerek tahminleriniz boşa gitmiyor. yapmaya devam ediniz. okunuyor tahminleriniz. demek istediğimi büyük bir üzüntüyle belirtmek isterim. toplumumuz bir övgü yazısını dahi eleştiri yazısı olarak algılamaya başlamışsa bu çok düşündürücü bir tablodur. ben kimseye çamur atmak istemediğimi açık yüreklilikle söylüyorum. bu sitenin insanlar arasında çatışma aracı olmasına karşı olduğumu eklemeden de geçmeyeceğim. şunu unutmayınız ki insanların eleştiri yapmaları, sosyal dünyanın bir gereğidir. yapılan eleştirileri kaldırabilmek gerekir. SAYGILARIMLA
  ferhadbjk@..

Fatih SOĞUKPINAR07 Mayıs 2009 Perşembe 07:05:49
Arif Bey yanlış anlamayın tabii ki tahminlerinize her zaman güveniyoruz.Ben sadece böyle bazen cevapsız falan kalabiliyor ya mesajlar öyle olmasın yani mesajımı dikkate alın diye öyle yazdım. Teşekkür ederim.
  faspinar@y..

tahmin-akdeniz06 Mayıs 2009 Çarşamba 21:05:04
bol yağışlı günlere ara veriyoruz ve kışı bitiriyoruz...evet artık sıcaklıkların birçok bölgede 15 derecenin altında seyretmesi imkansız gibi birşey diyebiliriz.zira elimizdeki veriler önümüzde sıcak ve az yağışlı bir dönem olduğunu bize gösteriyor.özellikle önümüzdeki en az 15 günlük dönemde genellikle iç kesimlerde oluşabilecek kararsızlığa bağlı konveksiyonel yağışlar dışında önemli bir yağış beklentisi yoktur.bu periyotdan sonraki günlerdede bu durumun böle devam etmesi olasıdır.artık eylül-ekime kadar cephesel yağışlardan ziyade ani,lokal yağışlardan medet umacak gibiyiz.ve bu yaz ki sıcak hava beklentilerini göz önüne alınca da bu tür yağışların iç anadolu,iç ege, göller yöresi ve karadeniz bölgelerinde daha sık ve etkili olacağı görülmektedir.bu yaz muğla-antalya-adana-antep-hakkari hattında kalan şehirlerde sıcaklıkların normallerin epey üzerinde olması ve yağışlarında çok az olması beklenmektedir...
  ..

smoochkin(seyithan)06 Mayıs 2009 Çarşamba 19:05:21
Ferhat bey tam olarak ne demek istediğinizi anlayamadım ama anladığım kadarına açıklık getiriyorum ben kimseye hava atmam yağmuru yağdıran ben değilim Allahtır bende yüce yaradanın yarattığı bu büyük mucizeye ilgi gösteren takip eden bir insanım ben daha 15 nisandan beri mayıs ayının ilk haftası için dediğim tahmin tutmuştur ben bunu sallamadım kararsız modellere bakarak kararlılıkla tahmin ettim o gün yaptığın tahminlerin güncellenmemesi yorumuna %100 destek verdim ki ben bu sitenin en eski girenlerdenim ve senden daha gönüllüyüm bu konuda kafanı yorma bir daha böyle bi yorum yapmayacağını umut ederek saygılarımı sunuyorum
  kuskunum11.. | http://nemli_havalar@windowslive.com (82)

Fatih SOĞUKPINAR06 Mayıs 2009 Çarşamba 18:05:09
Arif Bey merhaba.Annem Cuma günü Darıca Hayvanat Bahçesine gezi düzenlemeyi planlıyor(annem öğretmen).Cuma günü kocaeli-gebze taraflarında gerçekten yağmur olacak mı?Yani bu sefer ciddi soruyorum önemli onun için güzel bir tahmin yaparsanız sevinirim. Şimdiden teşekkürler
Cevap:
Öncelikle yaptığımız tahminlerde her zaman fazlasıyla ciddi olduğumu bilmenizi isterim. Tahminlerde yanılma payı her zaman vardır. Olası yanılgılarımızda temel unsur olaya ciddiyetsiz yaklaşmamız değil atmosferdeki hareketleri doğru analiz edemeyişimizdir. Şundan emin olabilirsiniz ki başarılı tahminlerimizde ne kadar övünüyorsak başarısızlıklarımızda da aynı oranda üzülüyor ve yeni tahminlerimizde hata oranını minimuma düşürmek için gayret gösteriyoruz. Sorunuzun cevabına gelince; Kocaeli Gebze taraflarında cuma günü önemli bir hava olayı beklemiyoruz. Sıcaklık 15-20 derece arasında olacaktır. Kısacası ılık ve güneşli yani gezi için olabildiğince elverişli bir hava görüleceğini söyleyebiliriz...
  faspinar@y..

ferhat06 Mayıs 2009 Çarşamba 16:05:06
tekrar merhabalar! önceki tarihlerde belirttiiğim hususa duyarlı olduğunuz için teşekkürlerimle sözlerime başlıyorum. sn. seyit bey tahminlerinizi okuyorum. hiç: "tahminlerimiz okunmuyor" diye birşey düşünmeyiniz. keza burada tahminlerini paylaşan arkadaşların tahminleri anında okurlarına ulaşmaktadır. şunu unutmayınız ki geçmiş yıllara göre vatandaşlarımız bilim ve teknolojiye daha çok ilgi göstermektedirler. şunu tekrar tekrar yineleyeyim ki tahminlerinizi paylaşmak havanla su dövmek değil, gemiyi suda yüzdürmek kadar önemlidir.
  ferhadbjk@..

smoochkin(seyithan)06 Mayıs 2009 Çarşamba 10:05:42
Akdeniz bölgesinde etkili olan yağışlar doğusunda öğle saatleri itibaren konveksyonel oluşumlar nedeniyle çok etkili olcak önümüzdeki günlerdede akdenizin iç kesimlerde yer yer konveksyonel yağışlar görülmeye devam edecek kısa sürede bol miktarlar düşebilir benzer durum iç anadolunun doğusu orta ve doğukaradeniz doğuanadolunun kuzey ve batı kesimleri içinde geçerlidir
  kuskunum11.. | http://nemli_havalar@windowslive.com (99)

Fahri_Meteorolog05 Mayıs 2009 Salı 09:05:14
Daha önce de belirtip ifade ettiğim gibi yaz neden gelmiyor kış da gecikmişti gibi sorulara yer olmadığını,hava durumlarının mevsim normallerinde olduğunu, yağışların mevsim normallerinin hayli üstünde olduğunu ve eski takvime göre 8 kasım-6 mayıs hızır yani yaz günleri -ki 186 gün sürer-,6 mayıs-8 kasım kasım yani kış günleri -ki 179 gün sürer- olduğunu tekrar hatırlatırım.Bu tarihlere +10 gün de eklerseniz gerçek kararlı ısınma ve soğuma tarihlerini bulmuş olursunuz.Mayıs15 ekadar serin yağışlı günler görme ihtimalimiz bulunduğunu,küresel ısınma ile beraber baharların belirginliğini kaybettiğini mevsimler arası geçişlerin ani olarak yaşandığını unutmamak lazım.Bu yağışlı periyodun ardından Kuzey Afrika üzerindeki Sahra sıcaklarının bizim üzerimize doğru geleceğini,ilk sıcak dalgasını alacağımızı tahmin ediyorum.Yer seviyesinde ani ısınma ile beraber atmosferin üst seviyelerindeki soğuk hava geçişlerini müteakip konvektif tipte yağışların yani orajların iç ve karasal bölgelerde toprağın yaza girişte nemli olmasıyla beraber yer yer aralıklarla görülebileceğini tahmin ediyorum.Yaz geliyor ve bence 2000 yazı gibi aşırı sıcak ve kurak geçebilir ve Sahra üzerimizde bu yaz her zamankinden daha etkili olabilir.Bol yağışlı ve serin günler dilerim.
  alperzeybe..

powerman04 Mayıs 2009 Pazartesi 17:05:22
bu sene kışın gelmediği gibi yaz da gelmeyecek sanırım.
  ..



Asfalya04 Mayıs 2009 Pazartesi 16:05:20
hakkaten yaa arkadaşlar aşağıda belirttiği gibi,tahminlerin kullanma tarihi geçmiş.hele Efsane-Semih'in Şubattan kalma bayati makamında solo tahmini hala duvarda asılı.acaba gelecek senenin Şubat tahmini mi?:))Valla kızdırmayın bak.tahminleri ben yaparım yazın paltoyla,kışın don-gömlekle gezersiniz..hımm millet galiba görev yerini terketmiş ve biz bir bilgisayar çipiyle konuşuyoruz.Click.click.:)
  ....

smoochkin(seyithan)04 Mayıs 2009 Pazartesi 10:05:29
Ferhat haklı 30 günde bir tahmin yapılmaz Türkiyeyi etkisi altına alan etkili bi sistem var ama tahmin yapan yok tahminlerini güncelleyende yok yani bu tahmin yapan adamların tahmin için sadece kar yağmasımı lazım şu durumda tahmin yapmıyan adam kışında yapmasın ben ve grub arkadaşlarım adına konuşuyorum istemiyoruz şu gün yapmayan başka zaman hiç yapmasın.. Ha yapamayacaksanız bırakın biz yaparız ordan gönüllü meteorolojist başlığı kalksın böyle olmaz belli oluyorki modellerde gördüklerini yorumlayamıyorlar Arif abinin bu işe el atmasını bekliyorum bu sitenin faydasına olcak bu.
  kuskunum11.. | http://nemli_havalar@windowslive.com (94)

ferhat03 Mayıs 2009 Pazar 19:05:08
merhaba. bu siteye tahmin gönderen arkadaşlarımızdan bir ricam olacak: son günlerde sitenizin ziyaretçi defteri bölümünde bir tahmin kısırlığı göze çarpmakta. ilkbahar ayları içersinde bulunduğumuz şu günlerde atmosferde gerçekleşen önemli havva hadiselerini sitenizin bu bölümünde paylaşmanızın bu siteyi takip eden vatandaşlarımız açısından onlara büyük yarar sağlayacağı kanısındayım. SAYGILARIMLA
  ferhadbjk@..

ferhat03 Mayıs 2009 Pazar 18:05:32
merhabalar. geçmiş günlerde sorduğum soruyu yanıtladığınız için ilk önce teşekkürlerimi sunarak sözlerime başlamak istiyorum. 5 mayıs salı günü orta karadeniz bölümünde görülecek olan şiddetli yağışlara karşı oluşabilecek olumsuz durumlara karşı bu bölümde yaşayan yurtdaşlarımızı sizler aracılığıyla uyarmak ihtiyacı duydum. 2 mayıs cumartesi akşamı bu bölgemizde şiddetli gök gürültülü sağanak yağışlar görüldü ve bu esnada yıldırımlar oluştu. hatta bu bölgemizin yükseklerinde dolu yağışları da kendini gösterdi. 5 mayıs salı günü görülecek olan başka bir sistem ise 2 mayıs tarihinde görülen sistemden daha etkin olarak gerçekleşecektir.
  ferhadbjk@..

CeYL03 Mayıs 2009 Pazar 10:05:54
İSKİ ASKİ GASKİ DİSKİ GAP ;)
  ..

Asfalya02 Mayıs 2009 Cumartesi 14:05:58
Bu yıl öyle güzel yağış aldı ki ülke,inanılmaz.ben Mayıs ayında böyle bol yağışlı bir İzmir valla hatırlamıyorum.hele geçen sene Mart ortasında yaz değerlerinde heryer çoktan sararmıştı.şimdilerde yemyeşil.sıcaklıkta 14-15 lerde bu da inanılmaz.kalorifer,sobalar yanıyor bu da inanılmaz.Hadi hep beraber"YAĞ YAĞ YAĞMUR..TEKNEKDE HAMUR...."!!!!
  ....

ferhat01 Mayıs 2009 Cuma 14:05:49
merhaba. bugünden itibaren etkisine gireceğimiz alçak basınç sistemi doğu karadeniz kıyılarını ne ölçüde etkileyecek? yani doğu karadeniz kıyıları da etkili gök gürültülü sağanak yağışlardan nasiplenecek mi? bir ikinci üzerinde durulması gereken konu ise orta karadeniz kıyıları (samsun, ordu) ve doğu karadeniz bölgesinde benim gözlemlerime göre haziran sonu ve temmuz başında sellere neden olan yağışlar görülmekte. bu 10 yıllık bir gözlemdir. şu anda daha uzun bir periyot olmasına karşın bu sene de böyle bir hadise bizi bekliyor olacak mı? şimdiden paylaşacağınız bilgilerden dolayı sizlere teşekkürlerimi sunarım. SAYGILARIMLA
Cevap:
Bugünkü batıda etkili olan alçak basınç sistemi sizi yarın batıdaki kadar olmasa da etkileyecek. Hatta 4-5 mayısta etkili olacak yeni sistemden özellikle orta Karadeniz fazlasıyla etkilenecek. Ayrıca bahsettiğiniz haziran temmuz aylarında sellere neden olan aşırı yağışlar bulunduğunuz bölge için gayet normaldir ve bu sene de görülme olasılığı yüksektir. Bunun temel nedeni Basra kaynaklı sıcak havanın Kuzey Anadolu Dağları çevresinde Karadeniz'in serin ve nemli havasıyla karşılaşmasıdır...
  ferhadbjk@..

kemal29 Nisan 2009 Çarşamba 18:04:18
sayın hocalarım sizden 25,05 ile 01,06 tarihleri arası tahmin alabilirmiyim. özellikle antalya kemer tarafı. şimdiden göstermiş olduğunuz ilgiden dolayı tşklr
Cevap:
İsteğinize 15/05 tarihinden önce sağlıklı, bilimsel ve matematik modellere dayanan bir yanıt verebilmemiz pek mümkün değil. Sadece uzun yıllar ortalamalarına baktığımızda güneşli bir hava ve 30 dereceler civarında sıcaklıklar olabileceğini söyleyebiliriz ki bu tahminin uzun vadeli olmasından ötürü yanılma payının yüksek olduğunu unutmamalısınız...
  kpaydas@ya..

kar_delisi29 Nisan 2009 Çarşamba 13:04:32
milletimizin başı sağolsun......
  ..

smoochkin(seyithan)29 Nisan 2009 Çarşamba 09:04:21
özellikle mayısın 4-5-6 sı gibi libya üzerinden gelecek olan bulut kütlesinin akdeniz üzerinde etkinlik kazanmasıyla başta iç ege batı akdeniz iç anadolunun batısı olmak üzere iç ve batı bölgelerde şiddetli yağış ve kuvvetli lodosa sebep olcak gibi görünüyor modellerde son 3 gündür böyle geçiyor o sistemdede özellikle iç anadolunun doğusu doğu anadolunun batısı ve yer yer doğu akdenizde şiddetli konveksyonel yağış oluşumlarıda bekleniyor sıcaklıklarda düşüşte meydana gelecek bu tahminin değişme olasılığı muhtemeldir
  kuskunum11.. | http://nemli_havalar@windowslive.com (90)

tahmin-akdeniz29 Nisan 2009 Çarşamba 01:04:47
bu cuma cumartesi marmara ve karadenizde ve kuzey egede iyi yağışlar olacak.ama beni baktığım esas sistem pazar akşam saatlerinde beraberinde lodosu ve kuvvetli sağanklarıda getirerek antalyadan başlamak üzere tüm yurtta etkili sağanklara neden olacak.bol bol gökgürültüsü şimşek fırtına bu sistemle kendini gösterecek.bunun akabinde ertesi gün balkanlardan gelen yeni sistem bu sefer yağışın kesildiği yerlerde yeniden etkili sağanaklara ve yine cephenin etkisiyle gökgürültülerine şimşeklere fırtınaya sebebiyet verecek.balkan kökenli sistem bazı yerlerde akdeniz kökenli yağışla birleşerek aşırı yağmura sebebiyet verecek.benden uyarması dikkat!yağışlı bir haftaya pazartesi gireceğiz
  ..

smoochkin(seyithan)28 Nisan 2009 Salı 10:04:58
Slm arkadaşlar 15 nisan dan bu yana olan mayısın ilk haftası içinki tahminim tutmaya başladı mayısın ilk haftası yurt genelinde yağışlı ve serin hava olcak iç ve doğuda yer yer şiddetli orajlar meydana gelecek sonraki süreçte 13 15 mayısıtan itibaren ancak avrupa üzerindeki karasız hava haziran ilk günlerine kadar ülkemiz içinde yağış geçişleri ve sıcaklık dalgalanmarına sebep olcak
  kuskunum11.. | http://nemli_havalar@windowslive.com (95)

kkdr27 Nisan 2009 Pazartesi 18:04:39
kışları buradan soğuk geçen yerler yazı yaşıyor New York dün 35 C ye ulaştı.
  muttifutti.. | http://da (93)

Fahri_Meteorolog27 Nisan 2009 Pazartesi 13:04:57
Mayıs 15 e kadar kıştandır demiştim çoğu kişi gülüyordu.Havalar beklendiği gibi gidiyor.Mayısın ilk haftası genelde Sahra üzerinden sıcak kurak çöl sıcağını genelde görürüz .yaz merhaba diyecektir.ama arkasından yaklaşık mayıs 15lere kadar serin gideceğini düşünüyorum.2000 yazı gibi bir yaz geçirme ihtimalimiz olduğunu düşünüyorum.basra alçak basınç alanının normalden fazla yayılma ihtimali altında asor yüksek basınç alanı da kuzeyli akışlara set olursa sahra üzerindeki sıcak havayı üzerimize çekebilirler.bu durumda aşırı sıcak kurak ve kuzeyli akışların tesirinden uzak bir yaz görürüz.temmuz-eylül periyodunu sıkıntılı görüyorum.istanbul ,ankara 40 C, izmir manisa 45 Cleri görebilir! mayıs ayında kırkikindiler ve kar erimeleri birleşince iç bölgelerde nehirlerde taşma riski olabilir! barajlardaki suya fazla güvenmeyin derim.orajlarla yağış beklemek fazla iyimserlik olur.kasım15lerden önce cephesel yağışları zor görüyorum.buharlaşma durumu çok önemli.suyu idareli kullanmak önemli derim...ben en son nispeten serin yaz olarak 1997 yazını hatırlıyorum.bol yağışlı serin günler dilerim...
  alperzeybe..

EFSANE-SEMİH26 Nisan 2009 Pazar 15:04:11
FORTESLA:GEREKEN CVBI ARİFTARİF VERMİŞTİR.METOFFİCE YAPTIGI TAHMINLE IRI MODELİNİ MUKAYESE BİLE ETMEM!IRI TAHMINLERİNDE %75 BULAN DOĞRULUK PAYI VARDIR.METOFFİCE GECEN KIŞ SOĞUK BEKLERKEN IRI İZLANDA DEDİ VE HAKLI ÇIKTI.İZLANDANIN ARKASIDA DOĞAL OLARAK SICAK VE KURAK GEÇER.YANİ BENİM YAPTIGIM TAHMIN TUTACAK.DERSLERİNE İYİ ÇALIŞ BENCE TAKILIRSAN BEN YARDIM EDERİM.ÖZÜRDE İSTEMEZ..
  ..

fortesla25 Nisan 2009 Cumartesi 17:04:26
semih al su linke bak tahminime dayanak isiyosan: http://www.cpc.noaa.gov/products/people/wwang/cfs_fcst/images/euT2mMon.gif ayrica su linkede bak; http://www.metoffice.gov.uk/weather/world/seasonal/ Bak semih ben muhendislik okuyorum ve matematiksel modellerden senin anladigindan daha fazla anlarim. Senin baktigin IRI modelleri cok modelli olasilik kullanir. yani bir model hafif soguk gosterir ve bir baskasi cok sicak gosterirse sonuc sicak cikar. ayrica model ciktilari o modelin gercek fiziksel soruna ne kadar iyi bir matematiksel yaklasim olduguna gore degisir. verdigim linklerde modeller neden soguma gosteriyorlar acaba? DMI sicak kislar ongoruyormus. Dminin tutarliligi senin tahminlerininki kadar. Referanslarin kuvvetli olsun biraz.Tekrar soyluyorum bu yaz yine tahminlerini fos cikaracak ha eger yanilirsam cikip burdan ozrumude dilemesini bilirim.
Cevap:
Gerek sizin gerekse Semih'in söylediklerinde kesinlik yok. Fikirlerinize saygı duyuyoruz. Söyleyeceklerinizi söylediniz. Bekleyip göreceğiz ve kim haklı çıkarsa onu tebrik edeceğiz. Bu arada NOAA modellerinin geçen kış için soğuk ve kurak metofice'nin de çok sert bir şubat ayı geçireceğimiz yönünde tahminleri olduğunu hatırlatayım ki bunlar maalesef gerçekleşmemiştir. IRI modelleri yanılmaz diye bir kural da yok ancak mevsimlik tahminlerde tecrübelerle sabittir ki en başarılı yüzdeye sahip olan IRI modelleridir...
  ..

golfstream24 Nisan 2009 Cuma 22:04:35
bu sene yazın bile kar yagacak bence
Cevap:
Poyraz bir süre daha etkili görünüyor. Bir süre daha özellikle gece saatlerinde serin ve üşütecek havalar bizleri bekliyor. Hazirandan itibaren çok sıcak ve bunaltıcı günlere hazırlıklı olun. Bu günleri mumla arayacağız. Şehir merkezlerinde yaz aylarında kar yağması sözkonusu değil. Belki Erciyes gibi yüksek dağlarda ağustos ayından itibaren kar yağışları görülebilir...
  sedatiron2..

EFSANE-SEMİH24 Nisan 2009 Cuma 13:04:04
YAZ TAHMİNİ YAPIYOSUN AMA BOŞ TAHMIN YAPIYOSUN.BEN IRI VE İSTATISTIK ORTAYA ATTIM.SENIN YAZ TAHMININI DESTEKLEYEN HİÇ Bİ BULGU YOK.BOŞ Bİ TAHMIN SENIN YAPTIGIN.YANİ OLMASINI İSTEDIGIN Bİ TAHMIN.BOŞA KUREK ÇEKMEYE DEVAM ET.YAZIN TERLEMEKTEN KÜREĞİ ELINE ALICAK HALIN KALMAZ:))
  ..

EFSANE-SEMİH24 Nisan 2009 Cuma 13:04:36
FORTESLA:BU SENE YANILMAYAN Bİ TAHMİNCİ GÖSTERSENE..SEN KAR SEVDALILIĞINDA TAHMINI KARISTIRIYOSUN.SOĞUK KIŞLAR OLSUN İSTIYOSUN AMA DMİ YAPTIGI UZUN VADELİ ONGORULER SENIN TAM TERSİNİ GÖSTERIYOR.ARTI BEN SON ŞUBAT VE MAERT AYLARINDA ÇOK BAŞARILI TAHMINLER YAPTIM KAR DEİL KKY OLACAGINI SOLEDIM HATTA KKY SEMİH BİLE DIYENLER OLDU.TABİİ SEN OZAMANLAR YOKTUN.ŞİMDİDE OLMA BENCE.YAZ GELİNCE HAKLIYMIŞSIN SEMİH DERSIN.SABRET 20 GUN FALAN KALDI YAZA.ŞAP DİYE OTURCAK HERKES YERİNE SICAKTAN..
  ..

kardanadam3524 Nisan 2009 Cuma 01:04:56
efsanakış 1929 (6) 1 Mart: İstanbul, buz istilasına uğradı Gece yarısı saat ikide, İstanbul Boğazı aniden büyük buz kütlelerinin hücumuna uğradı. Bütün liman buzlarla kaplandı. Bir işgal kuvveti gibi İstanbul’a giren buz ordusunun bir bölümü Anadolu sahilini takip ederek Haydarpaşa tarafına, bir kısmı Sarayburnu önlerinden geçerek Marmara’ya, bir bölümü de Sirkeci rıhtımına doğru yola çıktı. Marmara tarafına geçen buzların bir bölümü Hayırsızada tarafına, Sirkeci önlerine gelenlerin bir bölümü Galata’ya hareket edip buraları ele geçirdi. Buzların kalınlığı bazı gazetelere göre 10 ile 50 santim, bazı gazetelere göre de 3 ile 10 metre arasında değişiyordu. Sirkeci rıhtımı önlerinde toplanan meraklıların en maceraperestleri, yakaladıkları buzlara çıktılar ve üstlerinde dakikalarca dolaştılar. Ortalık çok eğlenceli bir panayır yerine döndü ve kalabalık giderek arttı. ( ALINTIDIR)
  ..

kardanadam3524 Nisan 2009 Cuma 01:04:30
efsane kış 1929 (5)9 Şubat: Haliç dondu Haliç kısmen dondu, sahilde sekiz santimlik buz tabakası oluştu. Rasathaneden don olayı beklendiği haberini duyan halk, Haliç kıyısına toplandı. Eyüp sahilinde toplananlar buzun kalınlığını anlamak için bir köpeği denizin üstüne gönderdi. Buzun üzerinde alkış ve tezahüratlar eşliğinde korkusuzca yol alan kahraman köpek, ortada buzlu suyla karşılaşınca sahile geri döndü. 11 Şubat: Et testereyle kesilir oldu Kasaplar şiddetli soğuk yüzünden donarak kaskatı olan etleri ancak testere yardımıyla kesebildi. Sokaklarda kurtların görülmesi artık şehir sakinlerinin alıştığı, sıradan bir durum oldu. Topkapı mezarlığına defnedilmek için getirilen cenazeler, yoğun kar yağışı dolayısıyla ertesi gün gömülmek üzere mezarlıkta bırakıldı. Gece yiyecek aramaya çıkan kurtlar tarafından cenazeler parçalanınca, şehrin yeni sakinlerinin yarattığı tehlikenin büyüklüğü daha iyi anlaşıldı.
  ..

kardanadam3524 Nisan 2009 Cuma 01:04:35
efsane kış 1929 (4) 5 Şubat: Yağcılar Mahallesi’nden haber alınamıyor Kurtlar mahalle aralarında dolaşmaya başladı. Zincirlikuyu’da Mehmet adlı bir ihtiyardan haber alınamayınca, şehirde herkes birbirine talihsiz adamın kurtlar tarafından parçalanarak yenildiğini anlatır oldu. Eyüp sırtlarındaki 30 evlik Yağcılar Mahallesi’nde kar yolları kapatınca mahalle halkının dış dünyayla irtibatı kesildi. Fırtına, bu yoksul evlerin damlarını uçururken mahalleli evlerin enkazı altında açlık ve susuzlukla mücadele etti. Bin bir güçlükle mahalleye varan yardım heyeti, ümitsizce bekleyen 100 kadar felaketzedeyi Eyüp’te bir camiye yerleştirdi. 8 Şubat: Bastonlara fahiş zam geldi Fırtınadan en çok kâr edenler şoförler ve baston satıcılarıydı. Yolların buz tutması neticesinde, birçok kaza meydana geldi ve çok sayıda kırık çıkık vakası oldu. Bunu fırsat bilen bastoncular, bastonların ucuna sivri birer demir takarak fiyatlara fahiş zam yaptı. Fırtınadan önce 90 kuruş olan baston fiyatları 140 kuruşa fırladı.
  ..

kardanadam3524 Nisan 2009 Cuma 01:04:14
efsane kış1929 (3)3 Şubat: Halk, ekmeksiz kaldı Bostancı, Erenköy, Beykoz, Erenköy gibi şehrin uzak semtlerinde hayat tamamen durdu. Cenazeler günlerce kaldırılamadı. Fırınlarda ekmek yoğurma makineleri çalışamayınca fırıncılar Şehremaneti’ne müracaat ederek ekmek yapamadıklarını bildirdiler. Durumun vahametinden dolayı Şehremaneti, fırıncılara ekmekleri elleriyle yoğurma talimatı verdi. Mesele halledilinceye kadar ekmek çıkarılamadı ve halk akşamüstüne kadar ekmeksiz kaldı. 4 Şubat: Kurtlar Beşiktaş’ta Evlerin kapıları karla kaplanıp görülmez oldu. Açık dükkân bulmak, piyangodan yüklüce bir ikramiye kazanmakla eşanlamlıydı. Beşiktaş Ihlamur’da kurtlar Mehmet adında yaşlı bir adama saldırdı, feryada yetişen semt sakinleri yaşlı adamı birkaç ısırıkla kurtların elinden kurtardı.
  ..

kardanadam3524 Nisan 2009 Cuma 01:04:52
efsane kış 1929 (2)21 Ocak: Susuzluktan yangın söndürülemedi .Gece saat dokuz buçuk sıralarında Tatavla’da (Kurtuluş) Aya Dimitri Kilisesi’nin çanı canhıraş bir şekilde çalarak bir felaketi haber verdi. Ne olduğunu merak ederek sokağa fırlayanlar, Ayatavaş Sokağı’nda bakkal Yanni’nin evinde başlayan yangının hızla yanındaki evlere sıçradığını gördü. Terkos Şirketi’nden su gelmemesi itfaiyeyi çok zor durumda bıraktı, 216 ev yandı. 2 Şubat: Sirkeci-Beyoğlu 5 lira tutar mı? Tipi ve karakış şehrin umumi hayatını durdurdu. Kar kalınlığı bir metreyi buldu. Sokaklarda tek tük görülen otomobiller, Sirkeci’den Beyoğlu’na gitmek için beş lira istiyorlardı. Elhamra’da halk tarafından çok beğenilen ve kapalı gişe giden ‘Volga.. Volga..’ oynamasına rağmen, sadece 250 civarında seyirci vardı. Duruma çok uygun Kâbus isimli filmi oynatan Melek’te ise sadece 100 kadar seyirci bulunuyordu.
  ..

kardanadam3524 Nisan 2009 Cuma 01:04:28
efsane kış 1929: (1) 6 Ocak: Kış geliyor .Sabaha karşı saat ikide çok şiddetli bir fırtına başladı ve limandaki gemiler siren çalarak İstanbul halkına çok uzun sürecek soğuk günlerin haberini verdi. 7 Ocak: Yılın ilk karı düştü :İstanbul, dün neye uğradığını bilemedi. Gece yarısı başlayan fırtına biraz hasara neden oldu, birçok evin damlarındaki kiremitler rüzgârın şiddetiyle uçtu. Sokaklarda kimselerin olmaması dolayısıyla kafa göz yarılmadı. Velhasıl yılın ilk karı düştü. Havanın soğumasına en çok kömürcüler sevindi. Odun ve kömür fiyatlarına zam yaptılar. 10 Ocak: Vadesi dolmayan ölmüyor Norveç bandıralı San Jozef adlı gemi Boğaz’a 25 mil mesafedeyken, güverteye vuran büyük bir dalgayla sallandı ve bu esnada güvertede bulunan kaptan ve bir tayfa denize düştü. Arkadaşları bu iki bedbahta ağlamaya hazırlanırken, ikinci büyük bir dalga mucizevî bir şekilde kaptanı gemisine iade etti. Anlaşılan henüz kaptanın vadesi dolmamıştı. Tayfa ise dalgalara kapılarak, denizin derinliklerinde kayboldu.
  ..



Bilgi | Mesaj Ekle
Ziyaretçi defterinde: 2792 sayfada toplam 139597 kayıt bulunuyor. | Görüntülenen sayfa : 2762
Sayfalar
< | 1 2 ... 2755 2756 2757 2758 2759 2760 2761 2762 2763 2764 2765 2766 2767 2768 ... 2791 2792 | >
Derlenme Süresi:3,477 s
Sayaç: