Serbest KürsüMesaj Ekle | Siteye Dön



yeşill07 Ağustos 2009 Cuma 12:08:54
arıf abı sohbetı acsan bence cok guzel olcak grcekten ozledık yanı özellıklede kışın çin herkes farklı sıtelerde tanıdıgımız kısılerle hıc gorusemıyoruz ne zaman sohbet kapandı herkesle baglantı koptu neyse hayırlısı olsun dıyelım ama mert gıbı bende cok özledım ya:))
Cevap:
Yeni sezonda sohbet için efsanetahminciler.tr.gg sitesini kullanacağız...
  ermansaka@..

korhan(trakya)07 Ağustos 2009 Cuma 11:08:55
yağış başlamamışsa radarda birşey görülmez. zaten dmi'nin radarı 25 dakika gecikmeyle güncelliyor
  ..

beberto_26 ömer gül07 Ağustos 2009 Cuma 09:08:17
günaydın arkadaşlar şuan esenlerdeyim evde radarda gözükmüyo kütle ama 15 dak aralıksız gök gürlüyo ve acaip kapalı hava var
  omer_gul24..

kardanadam3507 Ağustos 2009 Cuma 03:08:17
Bu sene kuzeyli rüzgarlar özellikle ege kıyılarında imdadımıza yetişti.(bir kaç gün hariç)Esasen bu rüzgarlara etezyen denmektedir. yerel ağızla biz imbatta diyoruz. Eski Yunanlılar bu rüzgarlara, ticaret rüzgarı anlamında Etesia demişlerdir.yelkenli gemiler için bu rüzgar çok önem taşımaktaydı.Yazın kavurucu sıcağını bir nebze azaltan etezyen(meltem)azor yb nin aktif olduğu dönemde eser.Yani bu yaz azor beklentilerin ötesinde aktif oldu.İyide oldu.
  ..

demir06 Ağustos 2009 Perşembe 23:08:46
Meteoturk bak ariftarifden daha saygındır dediğin prince@ bu yaz için neler beklemiş neler olmuş. Biraz tarafsız yorum yapın artık. Çıkarın artık at gözlüklerinizi. İşte o yorum cnnden aynen kopyaladım buyrun okuyun. Sistemci dostuma destek.. Sevgili bünyaminhocam Sistemci arkadaşıma katılıyorum.. Azor'un bu sene salınım alanında geçen yaza oranla epey bir daralma görüleceği için çok fazla poyrazla serinlemiş günler göremeyeceğimiz , 90 günlük atmosferik veriler ışığında az çok belli olmuştur.. Hatta ortalamaların epey üzerinde sıcaklıkların yaşanabileceği bir temmuz ağustos bizleri beklemektedir.. sevgiler.. prince@
Cevap:
Bilimsel veriler ne gösteriyorsa onun üzerinden yorum yapmış. eleştirmek yersiz olur. Beklentimiz gerçekten de Azor'un bu şekilde genişleyemeyeceğiydi. Ama daha fazla söz sahibi oldu. Sonuç itibariyle sert esen poyraz aşırı sıcakların etkisini azalttı. Meteoturk Serdar'ın tarafsız yorum yapabileceği konusunda ise maalesef pek umutlu değilim...
  ..

Sağanak06 Ağustos 2009 Perşembe 22:08:45
Burda tahmin yapılmıyor demedim.Burada siz tahmin yapmıyor sadece gelen soruları cevaplıyorsunuz dedim.Yanlış okumuşunuz.
Cevap:
Yanlış okunulan birşey yok. Yorumunuz gayet anlaşılırdı ve nasıl anlaşılıyorsa ben de öyle anladım. Sorulan sorulara verdiğimiz cevaplar yerine göre tahmin de içeriyor. Kim neyi sorarsa onun cevabını alıyor. Mesela Seyithan kardeşimiz önümüzdeki günlerde Adana'da hava durumunun nasıl olacağıyla ilgili bir soru sordu ve buna göre yanıtını aldı. Sitemizde tahminleri şimdilik yabancı sitelere verdiğimiz linklerle idare ediyoruz. Yeni sezondan itibaren kişisel hava tahminleri de yayınlanmaya başlayacaktır...
  ..

sağanak06 Ağustos 2009 Perşembe 20:08:29
1 Ay önce yaptığım ve CNN'de yazdığım Marmara Bölgesi için yağış uyarısı gerçekleşmiştir. Burada bazı konular konuşuluyor. Ancak tahmin yapılmıyor. Özellikle Arif Bey sadece gelen soruları yanıtlıyor. Yaz gibi karamsar bir mevsimde 1 Ay önce yaptığım tahminin tutması bence çok güzel. Arif Bey darısı sizinde başınıza.
Cevap:
1 ay önceden yağış uyarısı yaptınız ve tuttuysa bu tamamen tesadüftür. Çünkü 1 ay sonrasında hava durumunun güneşli mi yoksa yağışlı mı olacağını gösteren sayısal bir model bilimsel bir veri yoktur. Burada tahmin yapılmıyor şeklindeki yorumunuza da katılmıyorum. Yorumları daha dikkatli okursanız göreceksiniz. Ayrıca yanlış bilinen bir gerçeği de bu vesileyle düzeltelim yaz ve kış mevsimleri beklenmedik ani hava değişimlerinin az olduğu bizler için tahmin yapmanın rahat olduğu dönemlerdir. Karışık ve çok değişken hava koşulları sıklıkla bahar aylarında görülmektedir ve bu dönemde uzun vadeli tahminlerde büyük sapmalar görülebilmektedir...
  ..

ferhat06 Ağustos 2009 Perşembe 16:08:59
Merhabalar! Son yazımda sıcak havaların orta ve doğu karadeniz'de etkili olacağını, 32-33 dereceye kadar çıkacak olan sıcaklıkların %55-60'lık nemle birlikte 39-41 derece hissedileceğini belirtmiştim. Bu durum hemen hemen gerçekleşti ve artık bu sistem yarından ( cuma) itibaren ömrünü tamamlamaya başlayacak. Yarın özellikle doğu karadeniz kıyılarında sıcaklıklar biraz azalmasına karşın, %65-70'lik nem oranı bölge insanına zorluk oluşturacak gibi. Cumadan cumartesiye geçişte ise sıcaklıkların orta ve doğu karadeniz'de 3-4 derece azalması, bölgede yağışı başlatacak. Nem oranının fazlalığı dikkate alındığında ve sıcaklıkların azalmasına bağlı olarak yağışlar önceki sistemler kadar olmasa da cumartesi günü kuvvetli olarak göze çarpmakta. Günün tamamında görülmeyip kısa sürelerde fakat şiddetli olarak görülecek olan bu yağışlar pazar günü de aralıklarla devam edecek ve hafta başında zayıflayarak doğu karadeniz kıyılarına çekilecek. 11 ağustos salı günü bu yağışlar yalnızca Rize'nin doğu ilçeleri ve Artvin'de kendini çok hafif olarak gösterebilir. not: Bize bu fırsatı vermiş olan, başta Arif üstad ve ekibine kucak dolusu sevgi ve saygılarımla...
  ..

ariftarif06 Ağustos 2009 Perşembe 15:08:43
Vostok yorumunu yayınlamadım. Çünkü cevap hakkı doğacak ve yine istenmeyen şeyler olacak. Siyasetten hoşlanmam ama bu yazımda örneklerim siyasetten olacak. İşimiz hizmet gücümüz millet vostok kardeş. Benim ezel ebed muhaliflerim de bu gidişle belki 3011 de değil ama ben ölürsem iktidar olacak. Aksi taktirde işleri zor. Bunu onlar da bildiği için yaygara koparmaları doğal. Herkes kimin ne olduğunu biliyor onun için de Arif'in bulunduğu sohbet odalarına kışın yüzlerce kişi geliyor 2. hatta 3. kanallar açılıyor bunu hazmedemeyenler de bana saldırma yolunu seçiyor. Sadece benim nicklerim taklit ediliyor ve sonuç olarak da taklitler asıllarını yaşatıyor. Bu konuyu fazla uzatmaya da gerek görmüyorum. Kimseye bir faydası yok çünkü. Biz icraat yaparız boş laflarla geçirecek zamanımız yok...
  .. | http://www.havaturka.com (74)

korhan(trakya)06 Ağustos 2009 Perşembe 14:08:56
Radara göre Bilecik-Eskişehir-Kütahya illerinin ortasında kalan alanda etkili sağanak ve dolu yağışı olmaktadır
  ..

smoochkin(seyithan)06 Ağustos 2009 Perşembe 09:08:59
Arif hocam doğuakdeniz bölümünde özellikle Adana il merkezi ve çevreleri için beklenen bir sıcaklık düşüşü yağış varmı birde bu ağustost ayı içinde güçlü bir sıcak dalgası daha varmı tşk.
Cevap:
Belki haftasonunda kısa süreli lokal yağışlar görülebilir. Bunun dışında kaydadeğer bir hava olayı görünmüyor. Yakınlarda önemli bir sıcaklık düşüşü beklenmiyor. Basra kökenli sıcakların il genelini ayın büyük bölümünde etkileyeceği anlaşılıyor. Aslında bu son derece normal bir durum. Kısacası ilinizde önümüzdeki günler 35-40 dereceler arasında sıcaklıklarla geçecek diyebiliriz...
  kuskunum11.. | http://nemli_havalar@windowslive.com (78)

korhan(trakya)06 Ağustos 2009 Perşembe 09:08:33
Anlaşılan bu akşam saatlerinden itibaren Zonguldak-Bartın-Karabük-Bolu-Düzce etkili gökgürültülü sağanak yağışlar alacak.
  ..

meteoturk05 Ağustos 2009 Çarşamba 22:08:15
yorumumu yanlıs yere çekmişsin. 15 yasında tahmin yapanlar amatör olarak severek yapıyor. bende o yaşımdaykende şimdide amatör olarak severim hava durumunu ve güzel bişey. ancak sen ve prince abi bu tip biri degilsiniz. sizin etrafınızda olusuyo amatör tahminciler. üstad sensen görmek gerekir. gençler görüşlerini belirtiyor illa görmek zorunda değiliz. ama sözünü dinledigimiz seni görmeliyiz. Canlı yayın iyi olur ;)
  ..

meteoturk05 Ağustos 2009 Çarşamba 20:08:44
benim için prince daha saygındır. ama bu kadar seni dinleyen arkadas varsa çogunluga bakıorm. Görsünler bakalım seni. Ve görelim bizde güzel olur. prince abide bu tip şeyler yaparsa sevinirim. Burdan duyurulur tahmincilere. Bu iş daha ciddi olması için görüntülü olmaları daha iyi tahmincilerin. 15 yasında çocukta tahmin yapıo bu devirde..
Cevap:
Herkesin kriteri farklı tabii. Kişiler düşüncelerinde özgür olmalı ve saygı duyulmalı. Prince sonuç itibariyle belirli bir çevresi olan bu konuda kendini kanıtlamış biri. Ayrıca akıl yaşta değil baştadır diye düşünüyorum ve yaşı 15 bile olsa hava durumuna ilgi duyarak tahminde bulunan arkadaşları takdir ediyorum. 15 yaşında olup, tahmin yapmak bir kenara site yapanlar bile var değil mi? Onları çoluk çocuk diye sıfatlandırıp küçük düşürmek yerine ilgilerini boşa çıkarmayıp destek olmak daha yerinde bir davranış gibi geliyor bana;) Emin olunuz ki ben de fazlasıyla ciddiyetten yanayım hatta sırf bu yüzden sitedeki sohbeti kapattım ve gelen yorumları üzülerek sansürlemek zorunda kaldım. Daha güzelini yapmak için uğraşanları da her zaman takdir etmesini bilirim...
  ..

meteoturk05 Ağustos 2009 Çarşamba 19:08:02
arif bey başkasından istemedim. Siz bu kadar saygın kişisiniz madem görelim diyorum..
Cevap:
Saygınlığımı kabul ettiğiniz için teşekkür ederim. Bu güne kadar msn üzerinden resmimi görmediyseniz sabredin yeni sezonda hem de naklen yayınla canlı canlı göreceksiniz. Ayrıca tıpkı benim gibi 2 senedir çeşitli platformlarda hava tahmini konusunda yorumlar yapan ve size göre tahminlerinin benden daha başarılı olduğunu düşündüğünüz arkadaşlar var. Onlardan neden istemediniz? Yoksa onlar benim kadar saygın değiller mi?
  ..

Mert(Gfb)05 Ağustos 2009 Çarşamba 17:08:31
Ya Özledim Arkadaşlar Sizi YhA:d :( Hadi Arif Abi Aç Şu Siteyi.;) Ha Bu Arada Gelecek Kış Nolacak
  fsaf.. | http://fsaf (73)

tahmin-akdeniz05 Ağustos 2009 Çarşamba 17:08:17
bugün diğer illerimiz nasıl ne halde bilmiyoruz dmi son durumda güncellenmiyor ama şu saate kadar ıspartada bu yazın en sıcak en bunaltıcı gününün geçtiğini söyleyebilirim.gerçekden hava çok bunaltıcı dışarı çıkılmıyor.sadece hafif bir emltem rahatlatıcı bir serinlik veriyor bunun dışında yazın en bunaltıcı günü diyebilirim ısparta için
  ..

meteoturk05 Ağustos 2009 Çarşamba 16:08:49
yaklasık 2 yıldır aramızdasınız ariftarif. tahminlerde bulunuosunuz. Ancak sizi görmedik. Bünyamin sürmelinin yazısının yanında resmi var. sizde gölge adam var. yeni sezonda daha şeffaf olmanızı ve resim koymanızı dilerim..
Cevap:
Resimde koyacağız görüntülü tahmin de yapacağız. Çok yakında hepsini göreceksiniz. Resimlere bu kadar meraklıysanız tahminimce başkalarından da benzer isteklerde bulunmuşsunuzdur. Bakalım onlar sizin bu isteğinize ne şekilde yanıt verecekler. Yeni sezonda hep birlikte göreceğiz...
  ..

asfalya05 Ağustos 2009 Çarşamba 16:08:38
border=0 kutupyıldızı,öncelikli tercihin herzaman okumak olmalı.ama 4 yıllık ama 2 yıllık farketmez.maddi durumun nedir bilmiyor olsamda şartlarını zorlamalı,okumayı seçmelisin.iyi bir bölümde okumak avantaj yaratabilir görünsede hayatın garantisi değildir.gün doğmadan neler doğar ve bir bakmışsın sevmiyorum dediğin bir bölümden mezun olduğunda öyle kapılar önüne açılır ki,sen de şaşarsın.olmazsa seneye bir daha girebilirsin.ya iş bulamazsam diye sakın okumaktan da geri durma.askere gidip-gelsen iş garantin var mı? en kötü ihtimalle okumamış işsiz olacağına,okumuş işsiz olursun.:)bu sana özel şakaydı.ha..lise mezunu olarak çok iyi bir işin vardır.para da kazanıyorsundur.O zaman efsane-semihin dediği gibi yallah askere.Ama sen başarırsın eminim border=0
  ..

kutupyıldızı05 Ağustos 2009 Çarşamba 16:08:44
hepineze teşekkür ederim kararımı verdim okuyacam ama arkadaşlarımdan ayrılacağım için yinede içimde bi burukluk olacak ayın 14-15 için bi tahmin alabilirmiyim malum asker eğlencemiz var hepinizi davet etmek isterdim ama :)büyük ihtimalle gelemezsiniz
  ..

EFSANE-SEMİH05 Ağustos 2009 Çarşamba 12:08:14
KUTUPYILDIZI BEN ÜNİV. BİTİRİP GİTTİM VE HİÇ PİŞMAN DEİLİM HATTA İYİKİDE KISA DÖNEM YAPMIŞIM DIYORUM.OKULUN VARSA BİTİR ÖLE GİT.EĞER YOK DIYOSAN YALLAH ASKERE....
  ..

meteoturk05 Ağustos 2009 Çarşamba 12:08:11
kutupyıldızı arkadasım. Bende öncelikle okumanı tavsiye ediiyorum sende okumak istiyosun çünkü. 2 yıllıklara gelince bi meslek lisesi mezunuysan girmen kolaylasır diger türlü girmek biraz zor. 4 yıllık olmuosa 2 yıllık meslek yüksek okullarıda iyidir. Severek yaparsan güzel staj yerleride bulursan kalıcı olup bi meslek edinmiş olursun. Açık ögretim hakkında bir bilgim yok.
  ..

FATİH05 Ağustos 2009 Çarşamba 12:08:41
BEN HAZİRAN AYINDA NE DEMİŞTİM 31 TEMMUZ MÜBAREK CUMA GÜNÜ İSTANBUL YAĞMURLU DEDİM YAĞDI ŞİMDİDE SIRADA :13 AĞUSTOS-23 AĞUSTOS ARASI İSTANBUL YAĞMURLU .......................23 KASIM -1 ARALIK ARASI İSTANBUL %96 KAR YAĞIŞLI !!!!!!!!!!!!!!!!!!
  fatih_aydo..

tahmin-akdeniz05 Ağustos 2009 Çarşamba 11:08:37
bu arada hemen uyaralım batı karadeniz ve orta kaadenizin batı bölümlerinde perşembe öğle saatlerinden sonra başlaması beklenen kuvvetli sağanak yağışın cuma sabah saatlerine kadar kuvvetlice sürmesi ve cuma günboyuda aralıklarla devam etmesi beklendiğinden vatandaşlarımızı olası seldurumuna karşı uyarmak gerekiyor.çünkü yağış kuvvetli ve saağanak şeklinde ayrıca kararsızlkda oluşacak.bu da su baskınları ve belkide sel demek.yıldırım ve gökgürültüleriyle doluya karşıda hazırlıklı olunmalı.dikkat!perşembe günü iç ege iç anadolu ve göller yöresindede kısa süreli ani şiddetli yaz yağmurları beklenmektedir.buralardaki vatandaşlarımız da dikkat etmeli
  ..

tahmin-akdeniz05 Ağustos 2009 Çarşamba 11:08:53
ist için yağış beklentileri var 3-4 günlük bir periyotta ama drum karışık havalara belli olmayacak gibi.yağışların odağı daha çok batı karadenizde ve sele sebebiyet verebilecek boyutta fakat ist için daha çok anadolu yakasında olmak üzere mevzi yağış geçişleri söz durumu.tabi yaz yağışı olduğu için bazı semtlerde çok şiddetli yağabilir yağmur fakat ist daha çok perşembe cuma cumartesi olmakve anadolu yakasında çoğunlukla olmak üzere yağışlar söz konusu olacak.
  ..



kutupyıldızı05 Ağustos 2009 Çarşamba 00:08:51
hedefim okumaktı ama arkadaşlarımı askere göndermek de bi tuhaf ister istemez bi burukluk yaşıyosun tabii ama gelecğimi de düşünmek zorundayım ilk yerleştirmede açık öğretim sosyoloji yazdım genel de iyi bir bölüm olduğunu söylediler bende yazdım ondan sonra 2 yerleştirmelerde 2 yıllık bi okul yzcam yani 2 tane okul okumak zorundayım bi vasıflı eleman kolay bulunmuyor bana önerebileceğiniz 2 yıllık bi bölüm varmı iş olanağı iyi 2 yıllıklardan artı bu sosyoloji iyi bi bölümmüdür kolaymıdır işimkanı falan nasıldır yanii tarantula ve meteotürk abilerim ilgilendiğiniz için teşekkürler ayrıca arif abi gerçekten bu sohbet bölümünü açsan iyi olur hem böle sizi gereksiz yere uğraştırmayalım
Cevap:
Her koyun kendi bacağından asılır. Önce kendini düşünmelisin ve böyle önemli konularda duygularla hareket etmemelisin. Tahsil yaparsan askerde ona göre rahat edersin. Mesela bir müzik aleti çalmayı bilmek bile askerde seni çok rahat ettirebilir. Bu nedenle vasıfsız olarak askere gitmeni tavsiye etmem. 2 yıllık okulların dikey geçiş yapmadığın sürece kariyer anlamında sana pek bir faydası olacağını sanmıyorum. Açıköğretimde halkla ilişkiler faydalı bir bölüm olabilir bir de gazetelerde okuduğum kadarıyla yeni bölümler açılacakmış. Yeni bölümleri de değerlendirebilirsin...
  ..

yeşill04 Ağustos 2009 Salı 20:08:54
BU YAZ SERIN GECTI DYEN ARKADASLAR GECTIGIMIZ YIL ORTALAMALARINA BAKARAK BU YORUMU YAPIYORLAR VE HAKLILAR GECTIGIMIZ YILLAR YAZ ORTALAMALARINA GORE BU YIL DAHA DUSUK SEVIYEDE GIDIO SICAKIKLAR BURSADA 1 KERE BILE 40 DERECEYI GORMEDIK EN FAZLA 37 ANCAK GECTIGIMIZ SENELERDE 45 DERECELERI GORMUSTUK HEMDE HAZIRANDA GORMUSTUK O YUZDEN BU YAZ MEVSIM NORMALLERINDE GECTIGIMIZ YAZLARA GORE DAHA DUSUK SICAKLIKLARLA GECMEKTEDIR....AYRICA ARIF ABICIM KIS ICIN ERKEN AMA SONBAHAR TAHMININI OGRENEBILIRMIYIM ACABA HAYIRLI AKSAMLAR
  ermansaka@..

GOLFSTREAM04 Ağustos 2009 Salı 16:08:39
agustos bitmeden 2 sıcak daha var yazın buraya
  ..

Fahri_Meteorolog04 Ağustos 2009 Salı 15:08:12
Arkadaşlar sıcak yok diyorsunuz dmi haziran ayı aylık bülteninde Efsane Semihin de söylediği gibi yurdumuzun büyük kesiminde mevsim normallerinin üstünde seyretmiş sıcaklıklar.Serin ne demektir sanırım tanımımız farklı.Azami sıcaklığın 25 C ve üstü olduğu güne yaz günü, 30 C ve üstünde olduğu güne ise tropik gün denir meteorolojide.Serinlik 20-24 C civarıdır.Bence serin filan gitmiyor.Eyyam-ı Bahur yani çok sıcak günlerde olduğumuzu unutuyorsunuz.Tamamen yağışa kilitlenmişsiniz atlıyorsunuz! Meteorolog her türlü ikazlık ihbarlık hava hadisesini takip eder.Az evvel dmi sitesinde ikaz verildi! Sıcak dalgası var.Ağustos ayı denizel bölgelerde sıcakların kaydığı aydır.Bir oraj oluyor hemen serin serin diyorsunuz! Lütfen abartmayınız.Evet bir depresyon var yaklaşan.Yağış geçişleri olacak inşallah.Sıcaklıklar mevsim normalleri civarına gerileyecek.Ancak eylül 15 e kadar sıcakların etkili olabileceğini unutmayınız.Yazın ötelediğini düşünüyorum.Nispeten serince günler ve afetsiz yağışlar dilerim.Sıcak dalgasına dikkat ediniz!
  alperzeybe..

tarantula04 Ağustos 2009 Salı 15:08:55
kutup yıldızına tavsiyem bir abi olarak eğer kısa dönem yapmak istiyorsan askerliğini üniversiteye devam et yok eğer askerlik aradan çıksın dersen ki 15 aylık bir zaman askerlik yapacaksın buna razı olursan askerliğini aradan çıkar sonra rahat rahat üniversiteye git ama ben derim ki üniversiteyi 4 yıllık bitir ve kısa dönem askerliğini yap ondan sonra da işini kur evleneceksen evlen derim sana alternatifleri sundum buna göre kendine en uygun olanı seç
  ahmetvefat..

meteoturk04 Ağustos 2009 Salı 15:08:43
kutupyıldızı arkadasım. tam bi açıklama yapsan. Hedeflerin nedir. Kimse sana zorla oku zorla askere git demiyor. Kendi kararını verirsin. Okumak istiyosan bi üniversite kazandıysan. Okulunu okuyup sonra askerligini yaparsın. Yok ben okumam diosan askerligini yapıp gelir. Hayatını kurarsın saygılar..
  ..

asfalya04 Ağustos 2009 Salı 14:08:37
İzmir mevsimin en sıcak günlerini yaşıyor.Birde yetmezmiş gibi sular kesik border=0 üstelik tam 4 gün yaw...Hay ben böööle belediyenin... border=0
  ..

kutupyıldızı04 Ağustos 2009 Salı 14:08:51
herkese slm seyithan nın dediği gibi ayın 10nundan itibaren özellik 14-15 ağustos tarihleri arasında daha çok batı kesimlerde olmak üzere güzel sistem vvar işin kötü tarafı bizimde 14 ağustoos akşamı asker eğlencemiz var nerdeyse 3 aydır yağmur yağmadı ama şansa bkın ki o tarihe denk geldi büyüklerime sormak istiyorum nedir bunun gerçekleşme ihtimalii..arrtı konu dışı bi 2 şey sormak istiyorum yaş 20 benim ve ben şuan bi yol ayrımındayım askerlik veya üniverste birini tercih etmek zorundayımm bana bu konuda öneride bulunabilirmisiniz hangisi daha mantıklı abilerim bakın aha genç biriyim sizlerin hayat tecrübelerinden yararlanmak isterim nolur şu kardeşinize bi yol gösterin
  ..

smoochkin(seyithan)04 Ağustos 2009 Salı 13:08:46
tahminimce bence ağustostun 10 unundan sonra kuzey ve batıda havalar karışabilir kuzey için ayın bi 15'ine kadar çok önemli bir sıcak hava dalgası olacağını düşünmüyorum tabi burda arif hoca gibi tecrübeli deneyimler varken bize düşmez tahmin yapmak bizde fikrimizi açıkladık tşk...
  kuskunum11.. | http://nemli_havalar@windowslive.com (85)

tarantula04 Ağustos 2009 Salı 13:08:48
merhaba havaturka dostları uzun süredir yazmadım şu an cnntürkte yazılarıma devam ediyorum hayranlarım beni oradan takip edebilirler bomba gibi yazı ve tahminlerimle sistemcinin önüne geçmeyi düşünüyorum son derece tutarlı yanılma payı çok az tahminlerimi yayınlayacağım cnntürkte benjamin sürmeli beyin tahtına gös diktim indircem onu oradan tahminime geçeyim öncelikle hafta sonu artık yağış kesinleşti gibi \r\n% 95 kanımca daha da güçlenecek bu sistem ve istanbul etkili yağış alabilir semt semt arkasından da öyle aşırı bir sıcak beklemediğim gibi yağışlı ve serin diyebileceğimiz (yaza göre tabii) günler gümbür gümbür geliyor bekleyip görelim ağustos ayı temmuza oranla daha bol yağışlı ve serin geçecek gibi ki bu yaz feshane semihin dediği gibi aşır sıcak felan değil normal bir yaz geçirdik geçen sene neydi öyle bunalmıştık bu sene gayet güzel maşallah yazın uzaması felan da söz konusu değil semihim bırak o modelleri sen tarantula abine bak durmak yok tahminlere tam gaz devam
  ahmetvefat..

MehmetEren04 Ağustos 2009 Salı 12:08:34
Tahminlerime göre sıcak geçicek bir haftanın ardından haftasonunda havalar serinlicek kuzey bölgelere yağış gelicek ağustos'un ilk yarısı ise normallerde geçecek herhangibi aşırı sıcak hava dalgası ilk iki hafa yok ayrıntılar yarın
  erimeren@h..

tahmin-akdeniz04 Ağustos 2009 Salı 00:08:27
bn de IRI YA dayanarak bu yazın çok sıcak olacağını sölemişdim ama açıkçası normallerin üzerinde seyretmesine rağmen sıcaklklar aşırı değildi.yani demek istediğim sıcaklıklar son birkaç senedir her yaz normalleri geçior bu sene son birkaç yazın en serini oluor bnce.bu saatden sonra da ağustos ortasına kadar yeni dalga gözükmüor.onun geleceğide meçhul.açıkçası yaz gayet normal.ama bu kuzey kesimlerimiz için sadece.güey ve iç kesimler için sıcak geçior denebilir yaza ama marmara ve karadeniz gayet normal bir yaz gçirior..
  ..

tarantula04 Ağustos 2009 Salı 00:08:12
arifim beni tanıdın sanırım kadroda ben var mıyım aceba? meşhur olmak istiyorum da
Cevap:
seni kadro dışı bıraktım tarantula. git kendine başka site bul. bir daha da gözüm görmesin seni!
  ahmetvefat..

EFSANE-SEMİH03 Ağustos 2009 Pazartesi 19:08:21
YAZ NORMALLERDE DEİL NORMALLERİN ÜSTÜNDE GEÇMEKTEDİR.KAYNAK DMİ...YAZDA UZAYACAK DEĞİŞEN BİŞİ YOK
  ..

GOLFSTREAM03 Ağustos 2009 Pazartesi 14:08:15
ARKADAŞLAR MODELLERE GÖRE SICAKLIKLAR AZALIYOR GİBİ UZUN VADEDE SİZCE NELER OLACAK BENCE KARISIK AMA COK SICAK BİR DURUMDA GÖZÜKMÜYOR APACIKCASI
  ..

KING of FORECAST © since 2009™03 Ağustos 2009 Pazartesi 13:08:07
evt yaz başlarında yapmış olduğum tahminler başarılı olmuştur.yaz ne çok sıcak nede serin geçmektedir.özellikle efsane semih ve diğerlerinin temmuz ile birlikte sıcaklar kavuracak demesinin ne kadar yanlış bir tahmin olduğunu ve tutmadığını hatırlatmak isterim.ama biz ne demiştik yaz normallerde geçecek öyle abartılacak bir durum olmayacak demiştik.ayrıca efsane semihin "yaz sonbaharada sarkacak" ihtimaline katılmıyorum.eylülle birlikte yavaş yavaş sıcaklıklar mevsime uygun hale dönecektir.bu arada kış öngörüleri herşeye açıktır.
  ..

tahmin-akdeniz03 Ağustos 2009 Pazartesi 10:08:51
basra ab etkisiyle sıcak bir haftaya giriyoruz.istanbul ve yurt gnelinde sıcaklıklar bugünden itibaren artmaya başlayacak ve cuma gününe kadar yüksek seyredecek.istanbul salı 33 çarşamba 35 36 dereceyi bulacak.rüzgar güneye dönüyor hafifliyor.artık daha bunaltıcı olacak ve marmara ege ve akdenizde nem oranı artarak hissedilen sıcaklığı artıracak.karadeniz bölgesi ise rüzgarın güneyli lması yüzünden deniz etkisinden faydalanamayacak.sıcaklık yüksek nem düşük olacak.güneydede lodos ve kesişleme hakim.akdenizde 32-33 derecelerde sıcaklık.fakat nem kıyılarda yüzde 60 ı geçiyor.hava çok bunaltıcı.perşembe günü iç anadolu iç ege yer yer orta ve batı karadeniz ile ısparta civarlarında kısa süreli yaz yağmuru bekleniyor.cuma günü yaz yağmurları marmara ege iç anadolu ve orta ve batı karadenizde görülebilir.sıcaklıklar cuma gününden sonra normallere doğru gerileyecek.doğuda ise doğu karadeniz ile doğu anadoluda yağışlar aralıklarla haftaboyu yeryer etkili oolmak üzere sürecek..
  ..

ferhat02 Ağustos 2009 Pazar 15:08:29
merhabalar! bu günlerde doğu karadeniz bölümünde özellikle sabah ve öğle saatlerinden sonra görülen yerel gök gürültülü sağanak yağışlar önümüzdeki iki gün daha devam edecek. salı günü doğu karadenizin batısı ( giresun ) yağışlar etkisini kaybedecek. sıcaklık salı günü artışa geçecek. çarşamba günü ise artış son raddede olacak ve sıcaklıklar bölge ortalamalarının 1-2 derece üzerinde olacak. giresun, trabzon, rize gibi illerde 32-33 derece sıcaklıkların yanındaki %50-60\'lık nemle hissedilen sıcaklıklar da 39-41 derece olacak. perşembe gününden itibaren düşüşe geçecek olan sıcaklıkların yanında cuma günü karadenizin orta kesimlerinde, cumartesi ise orta ve doğu kesimlerinde yağışlar görülecek. yağışlar sıcaklık derecelerindeki düşüşe paralel olarak etkili ya da zayıf olabilir. ayrıntılar ileriki günlerde. not: bu tahminler, yalnızca karadeniz\'in orta ve doğu kesimlerini içermektedir. afetsiz yağışlar dileğiyle...
  ..

kar delisi02 Ağustos 2009 Pazar 14:08:49
uzun bir aradan sonra geri döndüm.. şimdiye kadr izmir 2 gün haricinde çok sıcak bir gün görmedi hatta geceleri pencereleri açıyoruz ve sabaha karşı rüzgar soğuk hissi vererek insan üşüyor.şimdide bu soruyu sormak istiyorum. hani çok sıcak olacaktı.hani izmir 40ları görecekti hani hisedilen 45 olacaktı. bunu söyleyen kişler nerde acaba. bu yaz tarihi karasızlık olarak geçecek tarihe . halen kuzey kesimler çok kuvetli olmasada lokal yağışlar alıyor hava sıcaklığı normlalerde.2gün önce artvinin şavşat ilçesiin yükseklerinde kar yağışı görüldü . ve erzurmde gece sıcaklığı bazı yerlerde eksiye düşürek su buz tuttu. şimdide halen çok mu sıcak diyorsunuz???
Cevap:
Yaz sonunda yazın nasıl geçtiğiyle ilgili değerlendirmeyi yapacağız şimdi değil. İzmir 2 gün haricinde sıcak görmedi tesbiti de bana biraz subjektif gibi geldi. Kuzey kesimlerin özellikle doğu Karadeniz'in her sene olduğu gibi bu sene de bu şekilde yağışlar alması da gayet doğal. Erzurum'da Kars'ta yazın bile bu seviyelerde düşük sıcaklıklar görülmesi de olağandır. Yüksek yerlerde kar görülmesi de. Şu ana kadar geçen dönemde normallere yakın bir yaz geçirdiğimizi söyleyebiliriz. Yani ne ortada abartacak kadar bir serinlik var ne de sıcak. Geriye kalan kısımda neler olur onu da bekleyip göreceğiz...
  ..

tahmin-akdeniz01 Ağustos 2009 Cumartesi 22:08:00
arif bey noaa sanırım soğuk ve yağışlı bir kış öngörmüş anladığım kadarı ile sende öyle düşnüyorsun ama geçen sene noaa sanırım yanılmıştı kış tahmininde.IRI De önümüzdeki kış için şuanlık iyi bi öngörüde bulunmamış.sence IRI yön değiştirip noaa nın istikametine mi dönecek.bu arada bende geçen sene beklediğimiz ama gerçekleşmeyen 2004 kışı nın yaşanma olaslığının bu sene daha yüksek olduğunu düşünüyorum
Cevap:
Açıkçası IRI'yı mevsimlik tahminlerde daha başarılı buluyorum. Ancak NOAA da bu konuda söz sahibi fikirlerine değer verdiğim bir kuruluş. Kış öngörüsü için henüz erken. Şimdilik Sibirya hakimiyeti ön plana çıkacak gibi görünüyor. 2004 gibi bir kış da yaşayabiliriz. Bunlar detay olduğu için net konuşamıyoruz. Biraz daha beklememiz gerekiyor...
  ..

smoockin(SeyithaN)01 Ağustos 2009 Cumartesi 19:08:27
Son 4 gündür Adana nın doğu kesimlerinde yaklaşık merkezden 40 km doğuda hergün 15:30 16:30 saatleri arasında yaklaşık 30 dakka civarı süren kuvvetli yağış ve fırtına görülüyor bu hiçbir şekilde hiçbir meteoroloji biriminde söylenmiyor ve toplam yağış miktarında görülmüyor hocam normal bişeymi bu sıcakta bölgesel bu denli etkili yağış ve etkisini çok hızlı kaybediyor
Cevap:
Normaldir. Gereken şartlar oluştuğu için bölgenin topografyasına da bağlı olarak gelişmektedir. Dar bir alanda kısa süre etkili olduğu için tahminlerde yer verilmiyordur. Ayrıca bu yağışları tahmin etmesi gerçekten zordur. Konveksiyonel yağış dediğimiz bu tip yağışlar aniden oluşur ve kısa sürede yoğun yağış bırakarak çok kısa bir sürede etkisini kaybeder. Yer seviyesinin fazlasıyla ısındığı dönemlerde oluşur. Daha çok 15:30-16:30 arasında görülmesi de bundandır...
  kuskunum11.. | http://nemli_havalar@windowslive.com (74)

ariftarif01 Ağustos 2009 Cumartesi 16:08:25
Arkadaşlar bugün itibariyle kim olursa olsun lütfen buraya reklam ve polemik içerikli yorum yazmasın. Çünkü yayınlamayacağım. Bu şekilde ipe sapa gelmez yorumlar atıp ondan sonra da niye yayınlamadınız diye serzenişte bulunmayın. Boşa mesai harcamayın. Kendinize daha faydalı işler bulun ve siteyi amacı dışına çıkarmayın. Kavga edecekseniz gidin başka yerde başkalarıyla edin reklam yapacaksanız gidin başka sitelerde yapın. Beni bu kısır çekişmeler içine sokmayın. Nasıl ki ben sizin adınızı kullanarak rant peşinde koşmuyorsam siz de benim üzerimden rant sağlamaya çalışmayın. İcraat gösterin, daha iyisini yapın, başarılı olun, tebrik edilmeyi alkışlanmayı hakedin. Son olarak şunu da hatırlatayım ki hava durumu içerikli her türlü görüş ve yorum kimden gelirse gelsin bu ortamda yayınlanacaktır. Bilgilerinize sunulur...
  .. | http://www.havaturka.com (66)

beberto_26 ömer gül01 Ağustos 2009 Cumartesi 15:08:39
selam arkadaşlar esenlerdeyim 15 dak yağan yapmur çok etkil oldu şimdi güneş açtı ama hava baya serinledi esenlerde
  omer_gul24..

KING of FORECAST © since 2009™01 Ağustos 2009 Cumartesi 15:08:06
ooo bakıyorumda buralara gelmeyeli tansiyon epey yükselmiş gözüküyo.karşılıklı soğuk savaş sürüyo yani :-)
  ..

asfalya01 Ağustos 2009 Cumartesi 13:08:56
Hmm..Şu iş ilanlarına bir bakim,bana göre iş varmıymış.Hmm..aşçı,bahçıvan,demirci,kaynakçı..Hav aturka da eleman arıyormuş.ne işi acaba?..hava dediğine göre pilot arıyor olabilirler.iyi de ben eskiden günde bir kilo rakı içince pilot olurdumda,artık bıraktım.belki Türk hava kurumunun yan kuruluşudur.paraşütçü filan olabilir.Ulen asfalya!5000 metreden atlayabilirmisin oğlum?sakata gelmiyelim.. border=0 Haa..Thy ye hizmet veren bir catering kuruluşu bu..garanti..hani yemek-memek yaparlar..iyide sen sahanda yumurtadan başka bir şey bilmezsin ki.. border=0 ...Taktım bu havaturkaya bi internetten araştırayim bakim neymiş..Meteoroloji sitesiymiş yaw!!..tam bana göre iş bu!!..Dmi bile tutturamıyor zaten,ben sallasam border=0 ne ola ki..geçinip-giderim işte..Annannemin romatizmalı ayakları pek yanılmaz.Ona sorarım. border=0 Hmmm..burada IRI modeli yazıyor,acep neolaki?..herhalde yazılarınızı iri iri yazın demek istemişler border=0 birde NOA demişler..Bende onlara WOAHH diyorum,başka bişi demiyorum.ne bu ya küfür gibi border=0 ..belki,kızılderili dilinde bişi olabilir..neyse.. istenen belgeler,nüfus sureti,ikametgah kağıdı,6 adet fotograf.. border=0 ...Kaptım bu işi yaw!!..tutmayın beni Asfalya geliyorr!! border=0 border=0 ...Şaka bir yana arkadaşlar,Sezon açılışı yaklaşırken super 1.ligde oynayacak bir takım olarak kadronun takviye alması gayet yerinde bir karar.kutluyor,başarıların devamını temenni ediyorum. border=0
  ..



Bilgi | Mesaj Ekle
Ziyaretçi defterinde: 2792 sayfada toplam 139597 kayıt bulunuyor. | Görüntülenen sayfa : 2747
Sayfalar
< | 1 2 ... 2740 2741 2742 2743 2744 2745 2746 2747 2748 2749 2750 2751 2752 2753 ... 2791 2792 | >
Derlenme Süresi:6,962 s
Sayaç: