Serbest KürsüMesaj Ekle | Siteye Dön



murat12 Ağustos 2009 Çarşamba 10:08:36
golf bırak hırsız polis oynamayı. tutmayan tahminlerinin hesabını ver önce. edebiliyorsan namusun ve şerefin üzerine yemin etsene sistemci olmadığına.
  ..

Fortesla12 Ağustos 2009 Çarşamba 08:08:21
Arkadaslar ben fortesla olaraka cnn de bir kere yorum yazmis bir insan degilim.Dogrulari soyleyince bunlar ayni ip limi olduk.yazik size yazik.Hodri meydan eger iplerimiz ayniysa cikin ispatlayin.Baska bilgisayarlardan yaziyormusuz.Komik olmayin.adam gibi sacma sapan tahminlerinizin arkasinda durun.once iplerle ugrasacaginiza tutmayan sallamasyon yaz tahminlerinizle ugrasin.gelistirin kendinizi biraz.Muratin benim ve nalkaponun yazdiklarina bakin.Uslup farkindan bile ayni kisiler olmadiklari gun gibi ortada.Hem olsa ne olur ki? Yanlislarinizi soyleyince boyle zorunuza gidiyor heralde? Dogru soyleyeni dokuz koyden kovarlar olayi.Olsun ben yinede sahte tahmincilere, sansasyonculara burada elimden geldigince set cekmeye calisacagim.Arif hocam seninde bu ip olayina katilmana cok uzuldum acikcasi.Istersen ip adresimi verebilirim.CNNde de hesabim falan yoktur buda benim sana garanti ettigim biseydir.Benim sitem falan da yok burda gelip taraftar toplamaya calisayim.Tek yaptigim bildiklerimle insanlara dogru tahminler verebilmek ve sahte tahminciler hakkinda onlari uyarmak.Tekrar saglicakla kalin.
Cevap:
Ben kesinlikle böyledir demedim ki. Sadece bir olasılığı belirttim. Sen yok böyle değil dedikten sonra benim açımdan konu kapanmıştır. Sen aynı şekilde yorumlarına devam edebilirsin. Farklı görüşlere her zaman açığımdır. Bu durumdan rahatsızlık duymam sözkonusu değildir...
  ..

golfstream11 Ağustos 2009 Salı 22:08:34
deli murat efendi yeminler ettin başka nikle girmiyorum diye yeminler etmeni gerektirecek birşey yok peki sana sunu soruyorum senin ariflemarifle princlesistemciyle efsanesi festanesi ile ne alıp veremediğin var cık acıkca söyle yada şöyle de ben bunlara kıl oldum deli oldum tahminleriniz tutmuyor iyi tahminci değilsiniz falan filan de ama delikanlı gibi çık de sundan bundan gıcık oluyorum işte ya ona ya buna bundan dolayı de yada sadece sistemciye golfe veya suna buna farketmez sorayım bunlar sana ne yaptı niye bu kadar sürekli adlarını telaffuz ediyorsun son sorum bu kişileri bu kadar yakından tanıyorsan acaba bu kişilerle zamanında görüştüğün gercek nikinle niye ortaya cıkmıyorsun buraya gelip sağa sola sataşma ihtiyacı hissediyorsun deli murat diye bir nikle cıkıyorsun eger söylediğin gibi delikanlıysan gercek nikinle ortaya cıkarsın çünkü murat diye bir niki ben bu zamana kadar senden başka hiçbiryerde durmadım yiyorsa acıklarsın kim olduğunu aslında kim olduğunda önemli değil adam gibi adam olmadığın zaten burdan belli saklın gayrın niye onu söyle yoksa bu söylediklerini gercek nikinle yazmaktanmı korkuyorsun benim sistemci olduğumu yazıp duruyorsun site yöneticisinin ıp numaralarını kontrol etmesine değil varsa bir elinde delil gel burda hep birlikte karsılaştıralım sistemcimiyim golfstreammi yoksa burdan defol git eger sende o yürek varsa deli murat
  ..

golfsistemciprincetarif11 Ağustos 2009 Salı 22:08:30
buranın delisi evet golfsistemci princetarif arifsemih semih tarif semihsistemci hepimiz aynı geminin mallarıyız ama sen batan geminin malısın bunuda böyle bil zaten burda demokrasi olmasa senin bu yorumların bile yayınlanmazdı ama asıl sana cevap verenlerde yani suç bizde seni muhatap almak bile saçmalık ama dedim ya buranın eğlencesi maskotu delisi oldun sen dedlisin delisin sen delisin oldun artık sensiz buranın tadı gercekten olamıyor her önüne gelen sana satasıyor ama dedim ya bunu sen istedin sallaa salla salla deli murat sallla salla sallal deli murat a ahahah
  ..

murat11 Ağustos 2009 Salı 21:08:07
Senle sistemciyi toplasak ne olur acaba semih. gördük işte tahminlerinizi aşırı sıcaklarınızı 45-50lerinizi susun konuşmayın artık. bu ne iştir ya. geldiniz burda yaz öncesi atıp tuttunuz yanılacaksınız dedik deli ilan ettiniz oda yetmedi başka nikle geliyormuşuz yalanını attınız. iddaya bile girdik oralı olan yok. kaybettim kabul ediyorum deyin ya. ne olur bi tarafınızmı eksilir. ben adam gibi adamım merak etmeyin. önce siz adam olun. namusum ve şerefim üzerine yemin ederim ki ben ne forteslayım ne nalkapon. seni bilmem ama golfsistemci bu işin uzmanı olduğu için benide kendi gibi sandı herhalde. Ders alın artık bırakın sansasyon peşinde koşmayı adamakıllı tahmin yapın. beni en çok şaşırtan şey hadi siz bu işten anlamıyosunuzda arif hocanında princenin falanda sizden bi farkı yok. kışın kar bombaları yazın kavurmalık sıcak bombaları. hep aynı hikaye. daha onların peşlinden gidenlerin aklından şüphe ediyorum ben. Nasıl bi karizmaysa bu. adamlar şimdiye kadar 100 kere yanıldı belki ama çıkmış otorite yapıyolar racon kesiyolar. çok komik ya
Cevap:
Murat kardeşim şansını çok zorluyorsun. Doğru düzgün yorum yap zorla polemik yaratma. Yaz daha bitmedi. Yaz sonunda çıkıp gereken değerlendirmeyi yapacağız rahat ol sen. Hiç merak etme...
  ..

EFSANE-SEMİH11 Ağustos 2009 Salı 18:08:38
ARİF ABİ NİCKLERİNİ DEĞİŞTİRİYORLAR ÇUNKU KENDILERİNE OZGUVENLERİ YOK.BUYUK Bİ İHTIMALLE GEÇEN SENEKİ NİCKLERLE YAPTIKLARI TAHMINLER TUTMADI.NİCK DEİŞTİRİYOLAR:))
Cevap:
Bence de öyle. Farkımız bu işte Semih. Yıllardır doğrumuzla yanlışımızla günahımızla sevabımızla hiç değişmeden buradayız...
  ..

golfstream11 Ağustos 2009 Salı 17:08:52
bunların ıpsi belli olsa ne olur olmasa ne olur ipi belli olmuş zaten border=0 muhteşem 3lü dark ward karanlıklar krallları gibi al birini vur ötekine değişik pclerden yazmasıda cok normal ben sistemciymişim o bilmem neymiş ahahha kendisi ne acaba cok merak ettim ayrıca bunlar cnnde farklı niklerle dolaşıyor olabilirler bence bunada dikkat etmeli
Cevap:
Acaba cnnde hangi nicklerle yazıyorlar onu ben de merak ediyorum. Nicklerini değiştiren arkadaşlar böyle birşeye neden gerek duyuyorlar ona da bir anlam veremiyorum...
  ..

ferhat11 Ağustos 2009 Salı 14:08:25
Merhabalar! Sitede polemik istemiyoruz. Fakat bazıları illa insana " gel de polemik yap!" dedirtiyor. Fatih bey! dinle bilimi birbirine karıştırmayın. Dinde dogmalık vardır. Yani dindeki gerçekler değişmez. Aynen sabittir. Ancak bilim böyle değildir. Gün geçmesin ki yeni gelişmeler duymayalım. 31 temmuz istanbul ili yağmurluymuş, 13 ağustosta da yağış varmış. 23 kasım-bilmem ne aralık arası %96 kar varmış. Lütfen. Bu gibi kalıpları artık bir kenara atalım. Ayrıca şunu da söyleyeyim ki bu, düşünce özgürlüğünden çok, dinle bilimi bir kefeye koymaktır. Avrupada yaşanan orta çağ karanlıklarını tarihe mukayyet olan biri bilir. Din sebebiyle engüzisyon mahkemelerinde giyotin arasında inim inim inleyen bilim insanlarını daha unutmadı tarih. Arif üstad kusura bakmayın. Bu duruma kimse el atmadı. Bir atayım dedim. Gelecek cevaplara sitenin selameti için karşılık vermeyeceğim. Ben son sözümü söyledim.
  ..

korhan(trakya)11 Ağustos 2009 Salı 14:08:28
Teşekkürler Arif hocam.Bir sorum daha olacak.Basra alçak basıncı dönüş hareketini merkezine çekerek mi yapar yoksa yb gibi merkez dışına mı?
Cevap:
Basra ab. bizi etkileyen diğer alçak basınçlar gibi çevreden merkeze doğru saat yönünün aksine hareket eder...
  ..

EFSANE-SEMİH11 Ağustos 2009 Salı 13:08:41
GOLFSTREAM IP BELLİ AYNI OLDUKLARI.3 Ü NÜ TOPLASAN Bİ ADAM ÇIKMAZ(FORTESLA,NALKAPON.MURAT:)
Cevap:
IP araştırması yaptım. Herbirinin IP'leri farklı ama farklı bilgisayarlardan yorum yazıyor olabilirler...
  ..

KING of FORECAST © since 2009™11 Ağustos 2009 Salı 13:08:37
MARMARA TAHMİN(7 DAYS)Update:11.08.2009-13:45 pm Bölgede 7 gün boyunca yağış beklenmiyor.Sıcaklık perşembeden itibaren artışa geçerek mevsimine uygun sıcaklıklar ölçülüp,mevsim normalleri ve yer yer üzerinde seyredecek.Rüzgar 7 gün boyunca kuzeydoğu yönlerden hafif,arasıra orta şiddette esmesini sürdürecek.İmza:KING of FORECAST ©
  kingoffore..

GOLFSTREAM11 Ağustos 2009 Salı 12:08:03
ne tesadüf değilmi arkadaşlar 1 ay önce nalkapon sonra fortesla ve peşinden murat denen deli 1-2 gün arayla gittlier şimdide aynı uygulamayla döndüler acaba 2si veya 3ü aynı kişi olmasın ahahha
  ..

BLUE SKY11 Ağustos 2009 Salı 11:08:00
Arif abi bazı arkadaşlar bu sene yazın uzamasından bahsetti. Bu durumda pastırma yazının gecikmesi söz konusu olurmu? Sibirya y.b. ı sence ne zaman etkin olmaya başlar? SAYGILAR......
Cevap:
Halk arasında pastırma yazı olarak bilinen şeyin doğrusu pastırma ayazı. İç kesimlerde yüksek basınca bağlı olarak havanın açtığı günlerde gündüz saatlerinde sıcaklıklar yükselirken gece saatlerinde hızla düşüyor ve ayaz oluşuyor. Kıyı kesimlerde gece saatlerinde bu şekilde sıcaklık azalışları olmadığı için yazdan kalma günler yaşanıyor ve bu durum genel olarak ekim sonları ve kasım başlarında görülüyor. Bu sene de yaklaşık aynı dönemde görülebilir. Sibirya yb. de muhtemelen ocaktan itibaren etkisini göstermeye başlayacaktır...
  ..

smoochkin(seyithan)11 Ağustos 2009 Salı 10:08:39
FATİH kardeş sen sallıyormusun yoksa yararlandığın bir yermi var bunu bizde açıklarmısın bilelim bizde faydalanalım yoksa bu işler sallamayla yürümez amacım seni rencide etmek değil sadece nasıl başarıyorsun bu işi söyle
  kuskunum11.. | http://nemli_havalar@windowslive.com (94)

Fortesla11 Ağustos 2009 Salı 09:08:51
Evet arkadaslar güzel serince agustos günleri geçirdigimiz şu günlerde tekrar merhaba.Yaz öncesinde ısrarlı kavurucu sıcakcılara rağmen bu yazin normallerde geçecegini soylemistik ve nitekimde anomalisi +1-1,5 olan bir yaz mevsiminin son demlerini yasiyoruz.Sıcaklık bakımından tablo aşırı sıcak,2000 yılı koşullarinda bir yaz geçmediğini bağıra bağıra söylüyor.Şu ana dek iki kez gelebilen 35 üstü bir iki günlük sıcak yoklamalardan baska birşey de görünmedi.Ayrıca sıcakcıların hesaba katmadiklari yağış olayı bu yaz çoğu bölgemizi rahatlatmis öğleden sonra sıcaklıkları oldukça düşürerek konforlu bir yaz gecirmemizi sağlamistir. Herneyse,Yazın bizleri kavuranlar kışında kara gomme hazırlıkları yapıyorlar yorumlardan anladigim kadarıyla.LUTFEN bu kişilere itibar etmeyiniz.(Arif hoca hariç)Çünkü bu kişilerin çoğu meteoroloji biliminin m sinden anlamayan sadece modeller ne derse eyvallah diyen sözde tahmincilerdir.Kendilerinden extra kattıklariı birşeyleri yoktur.(Semih,golfstream vb..).Bunlari hava olaylari hakkında sağlıklı bilgi almak isteyen herkese söylüyorum. Daha sonra bu kişilere inanıp beklenti içine girmeyiniz. Nitekim şimdide 87 kışının yarısı muhabbetleri yapıyorlar.Bunların işleri sansasyon yapıp gündemde durmak.Hep ya tutarsayı oynuyorlar. Önümüzdeki kış sıcaklık açısından bana göre normallerden daha soğuk gececektir.ancak yağış yönunden nasıl
  ..

Fahri_Meteorolog11 Ağustos 2009 Salı 08:08:43
Merhaba Arkadaşlar.Yaz mevsimini geçmiş yılların aşırı sıcaklarından daha serin ancak yine de mevsim normalleri ve üzerinde sıcaklıklarla geçiriyoruz.Perşembe gününden sonra aşırı sıcaklar etkili olmaya başlayacak.Ben yaz girerken 2000 yazının geri dönmesinden endişeli olduğumu söylemiştim.Ancak şu an anlayabildiğim kadarıyla Pasifik okyanusunda yüzey sıcaklıklarının 1-2 C lik artış göstermesi El-Nino etkisi ve döngüsünün başlayacağını göstermektedir.Bu da serince geçen ve en son serin yaz dediğim 1997yi anımsatıyor.1998 yazını hatırlıyorsunuz.Aşırı sıcak rekorların kırıldığı ekstrem meteorolojik hadiselerin sıkça yaşandığı bir yaz olmuştu.Serinci Murat arkadaşım acele etmeyiniz.Eylül15 e kadar aşırı sıcaklar yer yer etkili olmaya devam edecektir.Ağustos hatta eylül ayı yurdumuzda sıcak geçmektedir.Ekim ve kasımın ilk periyodunun da sıcakça ve kurakça geçmesini muhtemel görüyorum.Kış tahminlerinin daha netleşmediği aşikardır. El nino döngüsünün beni endişelendirdiğini ekstrem meteorolojik olaylara hazır olmamız gerektiğini düşünüyorum.Nispeten serince günler dilerim.
  alperzeybe..

korhan(trakya)11 Ağustos 2009 Salı 08:08:17
Sayın Arif hocam, Basra alçak basınç sisteminin yağışı engellemesinin mekanizmasını anlatırsanız sevinirim.Biliyoruz ki yağış alçak basınçta oluşur.Özel kılan nedir bu durumu?
Cevap:
Evet normal şartlarda alçak basınçlar yağış getirir ancak Basra ab. bildiğimiz ab.lerden farklıdır. Öncelikle termik bir ab. alanıdır. Arabistan'daki sıcak ve kurak havanın karakterini taşır. Nem fakiri olduğu için yağış oluşturamaz. Şeklen bir ab alanı olmasına rağmen yb karakteri taşır. Sadece Karadeniz kıyıları için istisna bir durum söz konusudur. O da dönüş hareketiyle gelen poyrazın Karadeniz'den taşıdığı nemle oluşabilen yağışlardır...
  ..

FATİH10 Ağustos 2009 Pazartesi 21:08:14
HATIRLIYANINIZ VARDIR HAZİRANDA DEMİŞTİM 31 TEMMUZ MÜBAREK CUMA GÜNÜ İSTANBUL YAĞMURLU DEDİM YAĞDI 2. TAHMİN : 13-23 AĞUSTOS ARASI İSTANBUL YAĞMURLU 3. TAHMİN :1-5 EYLÜL ARASI İSTANBUL YAĞMURLU
  ..

FATİH10 Ağustos 2009 Pazartesi 21:08:30
23 KASIM 1 ARALIK ARASI İSTANBUL %96 KARRRR
  ..

murat10 Ağustos 2009 Pazartesi 20:08:28
Uzun zamandır ortalarda yoktum. Şahane bir yazı geride bırakmak üzereyiz. Normal bir yaz yaşadık ve sonuna geliyoruz. Kavurmacılar aşırı sıcakcılar ağzının payını aldı. Kışdan konuşur oldular. hiç sıkılmada yok bunlarda. Siz önce tutmayan şu yaz tahminlerinizin hesabını versenize. Arifin tarifi efsanelerin efsanesi semih golfsistemci border=0 prince ve tüm aşırı sıcakcılar. saklanmayın çıkın ortaya. Benim gibi düşünen bu yaz normal geçer diyen arkadaşlara selam olsun. Sistemci bey golfstream nikinin arkasına saklanmış gülücükler saçıyorsun. Ne oldu bizim 80 günde devrialem işi. Ben hazırım bak seni bekliyorum. Gel de bi dünya turu attırıyım sana border=0
  ..

SmoockiN(SeyithaN)10 Ağustos 2009 Pazartesi 19:08:58
Arif hocam benim merak ettiğim bişey var şu: Yağışlı hava sistemleri orta avrupadan balkanlara kadar çok etkin bir şeklide yaklaşıyor ama ülkemizin k.batı sınırlarına yaklaşırken yok olup gidiyor bunun meteorolojik açıklaması nedir acaba yoksa bu şans işimi TŞK ederim.
Cevap:
Şansla ilgisi yok tabii ki. Basra alçak basınç alanı bu dönemde yurdumuzu da içine alan coğrafyada baskın olduğu için yağışlı sistemler bize ulaşamadan eriyor. Her yaz yaşanan son derece sıradan bir durum bu. Kışınsa böyle bir engel olmadığı için Orta Avrupa ve Balkanları etkileyen sistemler şayet üzerimizde güçlü bir yüksek basınç alanı yoksa aynı şekilde bizleri de etkilyebiliyor...
  kuskunum11.. | http://nemli_havalar@windoslive.com (84)

golfstream10 Ağustos 2009 Pazartesi 16:08:10
kar-delisi sen napcan sıcağı yoksa erirsin laa border=0
  ..

KING of FORECAST © since 2009™10 Ağustos 2009 Pazartesi 13:08:56
Marmara Tahmin:(7 Günlük) Bölgede 7 gün boyunca Y.B'dan dolayı yağış beklenmiyor.Sıcaklıklar perşembeden itibaren mevsim normalleri ve üstüne yükselecek.Rüzgar 7 gün boyunca kuzeyli yönlerden(poyrazdan) hafif ve orta şiddette esecek. İmza: KING of FORECAST ©
  ..

kar_delisi10 Ağustos 2009 Pazartesi 12:08:04
arif abi yaz bitiyor neredeyse ağustosun ortasına geldik daha sıcak göremedik ilerki günlerdede sıcak hava dalgası görünmüyor sanırım.şimdi diyorum hani sıcaklar nerde hani 45 dereceler nerde bu gün izmir 29-31 arsıydı izmirliler 2 gün hariç hiç sıcak gün yaşamdı.ve hala çok sıcak gececk diyenler var bu doğru mu ? sonbaharda ege bölgesi için nasıl bir sonbahar olacak ?.şimdiden tşkr ederim iyi günler
Cevap:
Azor yb. tahminlerimizin ötesinde bir genişleme gösterdiği için Afrika kökenli sıcakları baskıladı ve Basra ab alanı üzerine hareketi sonucunda sertleşen kuzeyli rüzgarlar aşırı sıcakların bizi etkilemesine engel oldu. Yazın kalan bölümünde rüzgarların daha zayıf esmesini bekliyorum. Yüksek sıcaklıklar mutlaka görülecektir yaz henüz bitmedi ancak rekor sıcaklık değerleri beklemiyoruz...
  ..

tarantula10 Ağustos 2009 Pazartesi 10:08:59
vah vah demek öyle ha dede vadem yaklaştı diyorsun senin yaş 50 yi geçti kendine bak sen orasını Allah bilir hem ben ahmet vefa temeli e posta adresim olduğundan yazıyorum bende bir sorun yok yawwwwww gıcık oldum haaaaaaaa:)))))))))))))
Cevap:
Bundan sonra mail adresini web kısmına yazarsan sorun kalmaz...
  .. | ahmetvefatemel@hotmail.com (76)



tarantula09 Ağustos 2009 Pazar 23:08:14
abi alta ahmet vefat yazıyorsun yanlışşşşşş doğrusunu yaz ahmet vefa soyadım temel abi yapma gözünü seveyim bebiş
Cevap:
Ah bebişim ah vaden yaklaştı demek:)) Şaka bi yana programın azizliğine uğruyorsun. Bizden kaynaklanan birşey yok. Olay bundan ibaret. Ahmet Vefa yaz yeter. Birbirimizi kaç senedir yeterince tanıyoruz zaten...
  ahmetvefat..

ferhat09 Ağustos 2009 Pazar 22:08:47
Merhabalar Arif bey! Şu an yapmış olduğunuz öngörülere göre Sibirya antisiklonu aktif olacak diyorsunuz bu kış için. Sizin de bildiğiniz gibi Sibirya antisiklonunun iki türlü hareketi vardır: 1- Kuzey avrupa üzerinden balkanlara, oradan da türkiyenin kuzeybatısına ilerler ve Marmara, iç ege ve Batı karadenizde kar yağışları yapar. 2- Kırım yarımadası üzerinden karadenize iner ve karadeniz kıyıları da dahil olmak üzere marmaranın doğusu, karadeniz geneli, iç ve doğu anadoluda etkin kar yağışları yapar. size sorum: sibirya antisiklonu ikinci şablonu izler mi bu kış? ikinci şablonu izlerse ne kadar etkili olur? akdenizdeki alçak basınçla birleşme olasılığı nedir?diğer sorularımı yanıtladığınız gibi bunları da yanıtlayacağınızdan hiç şüphem yok. teşekkürler.
Cevap:
Sorunuzun cevabı için zamana ihtiyacımız var. Şimdilik maalesef sağlıklı bir yorumda bulunabilmem mümkün değil. Sibirya yb. Akdeniz'de oluşacak alçak basınçlarla belli bir uyum sağlayabilirse işte o zaman kar yağışlarını bolca görebileceğimiz bir kış yaşayabiliriz...
  ..

tarantula09 Ağustos 2009 Pazar 20:08:52
arif modellerde ağustos 20 sinden sonra havalar karışacak gibi sankim böyle sonbaharı anımsatan günler mi geliyor ne? erken daha ama benim düşüncem bu yönde arifim karabiberim modeller sürekli değişiyor ama sanki bugün biraz daha kararlı gibi geldi 20 sinden sonra birşeyler olacak sanırım sen de maşallah usanmadan bıkmadan yazıyorsun buraya arif hasretimi dindiriyorsun bura da olmasa tadı yok bu arada cnntürkte sanırım editör değişti yorumlarım çıkıyor bu da güzel gelişme ayrıca cnntürke bir seviye de geldi bu sene daha güzel olacak sanki herkes daha aklı başında bu arada cnntürkte biri adres vermiş eziktarif diye tıkladım havaturka çıktı sanırım aklınca seninle alay ediyor lavuk ama şimdi kaldırmış editör o yorumu ve adresi sanırım yok kaybolmuş
Cevap:
Şimdilik görünen o ama değişebilir. Ne diyorduk GFS modellerinde 180'den ötesine fazla güvenmemeli. Anayasa gibi bu. Eziktarif nickiyle yorum yapanın kim olduğunu da öğrendim. Çok tanıdık biriymiş meğer. Hiç şaşırmadım. Çocuk işte ne diyim. Kendi çapında eğleniyor zavallı...
  ahmetvefat..

HAKANBURSANKARA09 Ağustos 2009 Pazar 18:08:45
arif abi asfalya değinmişken haberlerde duydum 9 yıl önce felaketler yılı olmuş 2010 yılındada aynı şeyler yaşanacakmiş doğrumu? tabi amerıkada en cok hortum kasıtga tayfun seller vsvs
Cevap:
Şimdiden bilemeyiz. Beklemek lazım...
  ..

HAKANBURSANKARA09 Ağustos 2009 Pazar 18:08:15
Bitsin Bu sohbet kargaşası oLayLar yüzünden oraya taşındık dediniz..Bugun gelen bazı kişiler cıkan küfürleri bastı gitti hiçbir değişiklik yok ordada bulurlar burdada ya sağLam sohbet yada havaturka sohbeti devam etsin daha disipLinLi hiçbirşeye taviz veRmeden... [?]
Cevap:
Hakan kardeş sohbeti kaldırarak havaturkayı bir ölçüde küfürlerden arındırmış olduk. Benim çoluk çocukla uğraşacak vaktim yok. Adam gibi adam lazım bana. Çocuk derken de yanlış anlaşılmasın. Yaşı önemli değil. Aklı başında olsun yeter. Sözüm bedeni büyümüş ama aklı büyümemiş olanlara. Anlayana sivrisinek saz...
  .. | http://www.havaturka.com (63)

asfalya09 Ağustos 2009 Pazar 17:08:54
Ariftarif üstadım,şu anda Çin,Tayvanı vuran Morakot adı verilen tayfunmu,tropik fırtınamı bir türlü karar veremediğim bir hava olayı ortalığı kırıp-geçiriyor.halbuki Kar manyağının basit ve net tarifi gibi"Çinde hortum çıkmış"deseler benim için sorun kalmayacak.Hocam,bu yıl kasırgalarda azalmamı var nedersiniz?daha Abd ve meksika körfezinde kasırga çıktığını hiç işitmedim.geçen senede durum aynıydı galiba. border=0
Cevap:
Şüphesiz ki Morakot bir tayfundur asfalya. Hızlandıkça hızlanmış fırtınalıktan çıkmış. Hızı 120 km.yi geçti mi iş bitmiştir. 145 km. civarında bir hıza ulaşmış. Hızlarına göre bunların kategorileri var. Şu anda cat1 kasırga bu. Kasırga tayfun derken kafan karışmasın aslında ikisi aynı şeydir. Atlantik'tekilere kasırga Pasifik'tekilere tayfun deniyor. Bu yıl gerçekten de Atlantik'teki kasırgaların sayısında azalma var ancak böyle olunca sezon sonuna doğru Andrew gibi çok güçlü kasırgalar gelişebiliyor. Yani duruyor duruyor bir vuruyor ama pir vuruyor. Bakalım bu sene de böyle mi olacak bekleyip göreceğiz...
  ..

GOLFSTREAM09 Ağustos 2009 Pazar 13:08:55
7/24 hizmet verilir burda galiba border=0
Cevap:
Yok be. O kadar da değil.
  ..

okyanus09 Ağustos 2009 Pazar 11:08:56
arif abi geçen sene istediğimiz bir kar olmadı.soğuma yetersiz kaldı bu sene için düşüncen nedir.kar konusunda da abartmasan üstüne tanımam...
Cevap:
Şu anki verilere göre geçen seneki bir kış olmayacağı anlaşılıyor. Kuzey yeterince soğuyabilecek ve kar için uygun şartlar oluşabilecek. Bazı insanların bir takım şeylere zaafı vardır. Kimisinin içkiye kimisinin kumara kimisinin karıya kıza. Benimkisi de bunların hiçbirine değil sadece kara. Kar getirebilecek bir sistem gördüm mü dayanamıyorum ne yapayım. Beni mazur görün. Kar geliyor dersem de bilin ki öyle yada böyle kar gelecek ama miktarı konusunda biraz temkinli olun. 50 diyorsam 20, 10 diyorsam 2cm olabilme ihtimali bulunduğunu hep gözönünde bulundurun...
  ..

tarantula09 Ağustos 2009 Pazar 00:08:05
arif maşallah güzin abla gibisin her soruya cevap veriyorsun sana bir sorum olacak wetterzentrale modelleri günde kaç kere güncelleniyor anladın sen onu arif neyse ben konuya geçeyim IRI ve NOAA MEVSİMSEL tahminlere şöyle bir baktığımda arkadaşların dediği gibi bir etkili yoğun karlı bir kış olacak gibi dursa da benim pek ümidim yok açıkçası keşke olsa ama diyorum ya her sene kış hakkında bir sürü yorum yapılır ama sonunda hepsi başka bir kışa kalır umutlar tükenir sevdalar söner aşklar yarım kalır bekarlar evlenir evliler boşanır madem boşanacaktınız neden evlendiniz ey bekarlar değil mi arif? msn ye de gelmiyorsun artık arif aga
Cevap:
Öncelikle son zamanlardaki başarılı tahminlerin nedeniyle seni tebrik ederim. inşallah aynı performansı burada da gösterirsin. Önümüzdeki kış dediğin gibi de olabilir tarantula. Sonuçta bunlar tahmin ve yüzde yüz gerçekleşmesi beklenemez. Şimdi bir de şöyle düşün. Bu veriler bize ılıman ve nisbeten kurak bir kış öngörseydi o zaman ne yapacaktık? Böyle olunca hiç olmazsa moralimiz düzeliyor umudumuz artıyor. Msn'e sezon açılışında geleceğim. Açılışı da ekim gibi düşünüyoruz. Eee ne de olsa assolistler en son çıkar değil mi:))
  ahmetvefat..

ahmet_şile_kabakoz08 Ağustos 2009 Cumartesi 23:08:42
HEYTTTTTT S.A. GENCLER. ARIF ABİ SOHBETI BIR AN ONCE AÇMAMANIZI BEKLIYORUM SAYGILAR...
  ali-12@hot..

tahmin-akdeniz08 Ağustos 2009 Cumartesi 21:08:16
arif abi sonbahara bu kadar yaklaşmış olmamıza rağmen henüz sizden bir sonbahar tahmini alamadık.sonbaharı yağış ve sıcaklıklar bakımından bizim için değerlendirirseniz burada memnıun olurum.
Cevap:
Sonbaharda sıcaklıklar ortalama olarak normallerinin üzerinde yağışlar ise civarında olacak. Çoğu kişi anlaşıldı bu kıştan da umudu kesmek lazım şeklinde karamsar yorumlarda bulunacak ancak şu anki verilere göre öyle anlaşılıyor ki kış mevsimi soğuk ve kar bakımından tatminkar olacak...
  ..

tahmin-akdeniz08 Ağustos 2009 Cumartesi 21:08:17
haydi bakalım ısparta 3 senedir göremediğim yoğun karı bakalım bu sene yerde görebilecekmiyim=)son 3 senede max yağan miktar 15 cm=)2007 den itibaren kışlar bozuldu sağlam bir kış olmuyor umarım seneye olur.
  ..

Ç@RŞI08 Ağustos 2009 Cumartesi 16:08:09
ARİF ABİ BİLGİLER İÇİN ÇOK TEŞŞEKÜR EDERİM, BURDAN ARADA BİR KIŞ İÇİN BİZİ SIK SIK GELİŞMELERİ BİLGİLENDİRİRSEN SEVİNİRİM...Ç@RŞI..!
Cevap:
Güncellemeler oldukça sizleri her zamanki gibi en çabuk şekilde bilgilendireceğiz...
  ..

bunny5808 Ağustos 2009 Cumartesi 16:08:14
sevgili üstadım arif abi size 2 sorum olucak. nasıl bir kış bizi bekliyo???2-) sohbeti açın lütfen artk arif abi biz burdan başka bi yerde sohbet istemiyoruz...
Cevap:
Henüz erken olmakla birlikte Sibirya yb.nin Avrupa'daki kış koşullarını şekillendireceği kar bakımından tatminkar bir kış bizleri bekliyor diyebiliriz. Eylülde yapacağımız değerlendirmeler daha sağlıklı olacaktır...
  erdem_demi..

Ç@RŞI08 Ağustos 2009 Cumartesi 14:08:10
arif abi noaa ya nasıl bakıyoruz biraz anlatırmısn tam olarak bilmiyorum ??
Cevap:
http://www.cpc.noaa.gov/products/people/wwang/cfs_fcst/images/euPrecSea.gif adresinde yağış beklentilerini gösteren haritalar mevcut. Kuzey Avrupa'da normalin altında Akdeniz havzasında ise normalin üzerinde yağış beklentisi var. Bu verilere göre nao endeksi kışın ortalama olarak negatif seyir izleyecek kuzey enlemlerde yüksek basınçlar Akdeniz boyunca ise alçak basınçlar hakim olacaktır. Kuzey fazlasıyla soğuyabileceği için geçen seneki gibi kar fakiri bir kış olmayacaktır. Sistemlerin hareketine göre çok sert bir kış da geçirebiliriz ancak bunla ilgili detaylar zaman içinde belli olacaktır. Ocağın ikinci yarısından Mart ortalarına kadar olan dönemde sıcaklıklar ortalama olarak normallerin altında kalacaktır...
  ..

uzman08 Ağustos 2009 Cumartesi 13:08:28
Arif Hocam hava tahminlerinde ve mevsimsel tahminlerde en çok yararlandığınız,en sık kullandığınız popüler internet sitelerinin linkini sırasıyla aşağıya yazabilirmisiniz ?
Cevap:
Hava tahminleri için wetterzentrale ve meteogroup sitelerinden faydalanıyoruz. Lİnkleri www.wetterzentrale.de/topkarten/fsavneur.html www.meteogroup.co.uk/uk/home/weather/latest_model_forecasts/gfs_ncep/archiv/Turkey/pmsl/2009080806/nothumb/ch/821edaab09.html . Mevsimsel tahminlerde de öncelikle IRI alternatif olarak da NOAA'ya ait verilerden faydalanıyoruz. IRI'nın mevsimlik sıcaklık ve yağış beklentileri için http://portal.iri.columbia.edu/portal/server.pt?open=512&objID=944&PageID=0&cached=true&mode=2&userID=2 NOAA'nınkiler içinse http://www.cpc.noaa.gov/products/people/wwang/cfs_fcst/images/euPrecSea.gif linklerini kullanabilirsin...
  ..

tahmin-akdeniz08 Ağustos 2009 Cumartesi 12:08:15
bu noaa 2 güne bir güncelleme yapıyor galiba bi soğuk yağışlı yapıyorlar bir kurak yağıyorlar en son gene azor sibirya yb larını aktif göstermişler bu da avrupaya izlanda çıkışlı gelecek yağışların seyrekleşmesi anlamına geliyor.bizede azorun akdeniz kökenli yağışları bize yollamasını sibiryanında karadeniz sistemlerinin bize indirmesini sağlıyor.umarım öle olur zaten kışın balkanlar ve karadenizden gelen sistemler birçok bölgede direk kar demek.umarım noaa nın son verilerindeki gibi buna akdenizde eşlik eder bol kar olur..iri güncellemesini merakla bekliyorum
  ..

tugay08 Ağustos 2009 Cumartesi 11:08:14
arkadaşlar modeller 1 aydır hep sert ve bol karlı bir kış gösteriyor bu zaman içinde değişmediğine göre bence kış çok sert geçecek ve hepimizin yüzü gülecek yeni tahminler bekliyorum kocaeli için kocaeli yağmurlu gösteriyor ama yağmur yağmuyor kocaelide bugün ve haftaya hava nasıl olacak tahminlerinize yüzde yüz katılıyorum
  semih_41@h.. | http://aslankolik_semih@hotmail.com (77)

EFSANE-SEMİH08 Ağustos 2009 Cumartesi 10:08:54
ARİF ABİ NOAA NAPMIŞ ÖLE YAAA.RESMEN KUZEYDEN HABİRE SOĞUK HAVA POMPALANICAK AKDENİZDENDE YAĞIŞ GELECEK YOĞUN KAR DİYOR:)) BENCE DEİŞTİRİRLER Bİ DAHAKİ GÜNCELLEMEDE.ASLINDA KAFAMI KARIŞTIRAN İRİ.IRI DE DİĞERLERİ GİBİ OLSA ANINDA PATLATICAM BOMBA GİBİ Bİ KIŞ TAHMİNİNİ AMA İRİ KAFAMI KARIŞTIRIYOR...GERÇİ ONDADA BU GUNCELLEME İYİ OLACAK GİBİ BAKALIM
Cevap:
Kafan karışmasın. Dikkatli incelersen aslında birbirlerini teyid ediyorlar. Tahminimce IRI da yeni güncellemelerde özellikle ocak şubat mart periyodunda bizlere çetin kış koşullarını işaret edecek veriler sunacak. Değişim ihtimali tabii ki var. Biraz daha bekleyelim bakalım. Bu kış umduğumuzu bulabileceğiz sanki...
  ..

beberto_26 ömer gül08 Ağustos 2009 Cumartesi 06:08:23
selam arkadaşlar ist esenlerde yaklaşık 1 saattir fırtına ve etkili yağış var ben bu senenin modellere baktıkça sert bol karlı geçeçeğini düşünüom tabi geçen seneden az yağışlı
  omer_gul24..

HAKANBURSANKARA07 Ağustos 2009 Cuma 22:08:30
TAMAM ARİF ABİ AMA ORAYA ALIŞMISTIK SİTE HİTİ AZALIR DİYE HAVATURKADA EN COK TIKLANAN YER SOHBET OlDuguna göre border=0 havaturka büyük ama havaturka sevenlerı sohbette daha iyi tahmin alıyorlardı ama olsun kışın inş. açıLır açıLmassa kötü oLur sizin kararınız saygılar
  sincankara..

HAKANBURSANKARA07 Ağustos 2009 Cuma 22:08:38
border=0 havaturka sohbeti artık acıLsın gereksiz yere konusanlar veya disiplinsiz hareket yapanLar sınırsız banlanıR..üye alımıda kışa kadar oLmaz emin oldukca yapıLır birkaç kişi yüzünden ŞANI BÜYÜK HAVATURKA bu duRumLara DüşmemeLiydi....Sohbet EyLemindeyiz..!ÖzLedik,DayanaMıyRuz border=0
Cevap:
Havaturkanın şanıu büyükse sohbetle mi büyük yani. Sohbet olmasa da olur. Üzülmenize sıkılmanıza hele hele eylem yapmanız hiç gerek yok. Yeni sezonda büyük sürprizlerle karşınızda olacağız. Sohbetsiz duramıyoruz diyorsanız adresimiz belli www.efsanetahminciler.tr.gg
  sincankara..

ArKhAnGeLsK07 Ağustos 2009 Cuma 21:08:48
arif abiye sorum olucak acaba önümüzdeki hafta istanbulda yağış olacakmı?
Cevap:
Önümüzdeki hafta boyunca İstanbul'da kaydadeğer bir yağış beklemiyoruz. Genel olarak 27-28c civarında sıcaklıklar ölçülecek rüzgar poyrazdan orta kuvvette esecektir...
  ..

espiye197607 Ağustos 2009 Cuma 18:08:39
hocam doğu karadeniz bölgesi ağustos ayı için tahminiz nedir?ufukta sel varmı
Cevap:
Temmuza kıyasla çok daha az yağış bekliyorum. Bölgenin iklim özelliklerine uygun olarak yağışlı günler yine olacaktır ancak en azından şimdilik öyle afet boyutlarında sellere neden olabilecek yağışlar beklemiyoruz. Değişiklik olursa bunu yine buradan size bildiririm. Sıcaklıklar da genel olarak normale yakın seyredecek uzun yıllar ortalamalarının 1-2 derece üzerinde olacaktır...
  mehmet_tor..

ONUR GS07 Ağustos 2009 Cuma 14:08:40
arif abi bu kış geçen seneki gibi mi geçer yoksa bu sene bizi tatmin edicek bol karlı günler olur mu istanbul için? çok erken ama sadece tahmin border=0
Cevap:
Geçen seneye göre nisbeten daha az yağışlı ve daha soğuk bir kış beklentisi içindeyiz. Şimdilik söyleyebileceklerim bu kadar...
  onur_freqe..



Bilgi | Mesaj Ekle
Ziyaretçi defterinde: 2792 sayfada toplam 139597 kayıt bulunuyor. | Görüntülenen sayfa : 2746
Sayfalar
< | 1 2 ... 2739 2740 2741 2742 2743 2744 2745 2746 2747 2748 2749 2750 2751 2752 ... 2791 2792 | >
Derlenme Süresi:0,546 s
Sayaç: