Serbest KürsüMesaj Ekle | Siteye Dön



Θβλ§λЯ-8416 Kasım 2009 Pazartesi 21:11:11
UZUN DÖNEM TAHMİN YAPARKEN-Herkesin kış öngörüsüne saygı duyarım.Ama belli bir mantık çerçevesinde.Eğer yorumlarınızda uzun dönem için yazıyorsanız;olacak,gelecek,geçecek gibi kesin ifadeler yerine;olabilir,gelebilir,geçebilir gibi olasılık belirten üsluplar kullanmanız sizin bu işi ne kadar iyi bildiğinizin ve ne kadar samimi olduğunuzun kanıtı olacaktır.Bizde diyeceğizki bu adam işi harbi iyi biliyo,ayağı yere sağlam basıyo,işi şov yapmak değilmiş dikkatle takip edilebilecek ender tahmincilerden biri olabilir diye düşüneceğiz.
  ..

Θβλ§λЯ-8416 Kasım 2009 Pazartesi 21:11:20
KÜRESEL ISINMA : NEREYE KADAR?(DEVAMI)-Bütün bunlar kafa karıştıran olaylar olmasına rağmen ben küresel ısınmanın olmadığına,iklimlerin değişmediğine,100 sene önce nasılsa yine aynı olduğuna,bu dönemler arasında ara ara olağan ve olağan dışı:şiddetli kuraklıklar,kıtlıklar,kuvvetli seller,kuvvetli kar yağışları,kasırgalar,tayfunlar v.b meteorolojik hadiselerin yaşandığına ve atmosferin her saniye değişen bir “değişkenci” yapısının olmasından dolayı gelecek 100 yıldada bu olayların yaşanmasının son derece normal olacağına inanıyorum
  ..

Θβλ§λЯ-8416 Kasım 2009 Pazartesi 21:11:36
KÜRESEL ISINMA : NEREYE KADAR?-Yıllardır süregelen bir tartışma:KÜRESEL ISINMA!.Gerçekten var mı?Ben bu olayı birde farklı bir açıdan irdelemek istiyorum.Eğer küresel ısınma varsa şayet neden şimdiye kadar dünyada ölçülen en yüksek sıcaklık 13 Eylül 1922’den bu yana Libya/El Azizia’da(58derece) olarak biliniyor.Aradan tam 87 yıl geçmesine ve zamanla küresel ısınma denen olayın çıkmasına rağmen neden hala orası dünyanın en sıcak yeri olma rekorunu koruyor.Eğer 87 yıldır dünyada ağır ağır artan global bir ısınma söz konusuysa şimdiye kadar 59-60 dereceler ve üstü rekorlar görülmesi gerekmezmiydi?Ayrıca dünyada ölçülen en düşük sıcaklık –89,2 ile 21 Temmuz 1983’te Antarktika/Vostok’ta görülmüş.Bu durumda küresel ısınmaya bir tezat oluşturuyor.1983 yılı o kadarda eski bir tarih değil.Küresel ısınma olduğuna göre bu rekorun mantık olarak 1983’lü yıllarda değilde daha eski bir tarihte(mesela 1920-30-40’yıllarda) ölçülmesi gerekmezmiydi.
  ..

Θβλ§λЯ-8416 Kasım 2009 Pazartesi 21:11:28
ELEŞTİREL YAKLAŞIM-CNNTURK İÇİN YORUMUM:Dikkat ediyorumda CNNTURK gibi böylesine önemli bir paylaşım platformunda doğru konuşanlarda var ne yazık ki tırnak içinde saçmalayanlarda var.Eğer yüzdeye vurursak bence %50’den fazlası işin gırgırında olup yani meteoroloji hakkında sınırlı bilgiye sahip olan,ortama birşeyler kazandırmayan,tekdüze ve kendince hep aynı ideolojik yorumlarda bulunan kişilerden oluşmaktadır.Geriye kalan yaklaşık %30’luk dilim ise gerçekten saygıya değer olup,ortaya birşeyler kazandırmaya çalışan,emek veren kişilerden oluşmaktadır.
  ..

Θβλ§λЯ-8416 Kasım 2009 Pazartesi 21:11:34
TÜRKİYE ŞANSLI COĞRAFYA-Beyler dua edin ki Türkiye’nin yarısından çoğu 1000 metrenin üstünde.Düşük enleminide hesaba katarsak 3 tarafı ılıman denizlerlen kuşatılmış bir yarımadaya benzeyen ülkemiz eğer toptan alçak bir ülke olsaydı ortadoğu ülkelerinden farksız olurduk,kara kışa hasret kalırdık.Her sene yağan kar belkide 3-5 senede bir yağardı.ankara,eskişehir,sivas,kayseri,erzurum,bolu,hakka ri,ağrı,kars gibi kışları sert geçen şehirlerin durumu sizce ne olurdu.Onun için bunada şükretmek lazım.
  ..

Θβλ§λЯ-8416 Kasım 2009 Pazartesi 21:11:03
AZOR Y.B:GÜLÜ SEVEN DİKENİNE KATLANIR-Azor Y.B:yaptığı iyilik kadar o kadarda kötülüğü olan enteresan bir yüksek basınç.Bizim için bence sibiryadan daha önemli bir basınç sistemi.Sibirya bize uzak ve her kış etkilemesi söz konusu değil.Ama azor bizi her mevsim ama iyi ama kötü etkiler.Özellikle kış mevsiminde kar yağışları için olmazsa olmazdır.Eğer avrupaya doğru genişlemeseydi marmara ve istanbul için her kış kar yağışı hayal olurdu.O zaman umutlarda sibiryaya kalırdı ki batıyı her kış çok fazla etkileyemeyen bir basınçtır kendisi.
  ..

Θβλ§λЯ-8416 Kasım 2009 Pazartesi 21:11:30
GEÇMİŞE ARTIK SÜNGER ÇEKMELEYİZ-Milleti karamsarlığa iten en büyük vaka 2000-2006 arası batıda yaşanan çetin kışlardan sonra 07-09 arasının kısmen o döneme göre yumuşak geçmesi bence milleti her kış umutsuzluğa sürükleyen başlıca nedendir.Çünkü bizler 2000-2006 arası kışlarda özellikle batıda istediğimizi aldığımız için bu bizde bir “alışkanlık” yarattı ama son dönem kışların kötü geçmesi ise burun kıvırmamıza,beğenmememize neden oldu.Ne demişler bi laf vardır:”Alışmış kudurmuştan beterdir” diye.Olay bu işte...
  ..

Θβλ§λЯ-8416 Kasım 2009 Pazartesi 21:11:57
BİR YANDA AKLAR BİR YANDA KARALAR-Burda ve cnnde bazı kişiler var ki yorumları ile bizlere antipatik gelmektedir.Yada böyle davranmaktan zevk alan bir psiko-sosyal yanları var.Bu kişiler burdaki çoğu kişiye itici gelmektedir.Çünkü yorumlarında ne bir bilimsel gerçekçilik nede bir samimiyet var.Ortaya bilimsel,öğreti bir fikir koyamıyorlar.Hep reyting hep reyting.Bu arkadaşlarıma akılcı yorumlarda bulunmaya davet ediyorum.
  ..

Θβλ§λЯ-8416 Kasım 2009 Pazartesi 21:11:04
DENGESEL TAHMİN-Meteoroloji biraz “bilgi” birazda “kısmet ve şans” işidir.%50-%50 dengesel tahmin gücünün bilgiye mi yoksa kısmete mi kayacağını kimse bilemez.İşte buna bir örnek hiç hesapta olmayan bir durumlan karşılaştık:AZORUN BEKLENMEDİK HAREKETİ! bizi çok rahatsız etmekte.Oysaki biz bunu beklemiyoduk.Hem soğuğu hemde yağışı doğu bölgelere kaydırdı vede zayıflattı.Yani “şans ve kısmet” dengesi doğu insanından yana oldu.%50-%50 dengesel tahmin terazisi “bilgi” değilde “şans ve kısmet” tarafına yöneldi.Bilgisi ile tahmin yapan arkadaşlar kısmetine yenilmiş oldu.Ama herşey bitmiş değil tabiki bir bakmışsınız yarın dengeler altüst olmuş sistem ilk gündeki gibi yeniden doğmuş.Olur mu olur.Dediğim gibi bu işler donanımlı olmaklan birlikte biraz şans birazda kısmet ister.O hassas dengeyi çok iyi ayarlamalıyız.Ayarlamalıyız ki istediğimizi alalım.Ama zor olduğununda altını ehemmiyetle çizelim
  ..

Θβλ§λЯ-8416 Kasım 2009 Pazartesi 21:11:20
10 KERE “DÜŞÜN” 1 KEZ “KONUŞ”-Birçok yerde adı sıkça söz edilen ama gerçekte hiçbir zaman bence var olmayan “22 Kasım” sistemini ortaya atanların, şuanda nasıl bir “halet-i ruhiye” içinde olduklarını az-çok tahmin edebiliyorum.Şimdi onların yaşadığı hayal kırıklığı,başkalarının sevinç nidalarına dönüşmüştür.Açıkçası ben bu sistemi biraz “hayalperest” bir yaklaşım olarak görüyordum.Aynı zamanda yoktan var etmek gibi bir şeydi.Bakın buraya dikkat:İnsanlara söylediğiniz cümleler değil kanıtlayabildiğiniz gerçekler esastır...
  ..

Θβλ§λЯ-8416 Kasım 2009 Pazartesi 21:11:45
MUTLULUĞUN MODELİ-“Bana mutluluğun modellerini açıklayabilir misiniz?” desem eminim herkes açıklar.Nasıl açıklar işte der ki:Doğu avrupaya yerleşecek 1050 mb’lık Y.b ile orta anadoluya yerleşecek 985 mb’lık A.b’nin dönüş hareketleri ile kuzeyden esecek poyraz ve soğukla birlikte gelecek kar fırtınası şeklinde gibi bir basit betimleme yapılabilir.Ayrıca bu tür değişik model varyasyonlarını kendimizcede çoğaltabiliriz.Keşke modeller hep böyle söylendiği gibi gerçekleşsede insanların o içindeki kar aşkı dışa vursa.
  ..

Θβλ§λЯ-8416 Kasım 2009 Pazartesi 21:11:12
MÜNECCİM OLMAK LAZIM-Şuan ilerisi için kim ne derse desin boştur.Aralık ayıda kasım gibi geçebilir ama geçmeyebilirde.Ocakta kar yağabilir ama yağmayabilirde.Şubat ise sıradışı geçebilir ama bizleri yanıltabilirde.Bu olay aynı kıyametin ne zaman kopcağı gibi belirsiz bir şey.Şimdiden bir öngörüde bulunulabilir ama bunun gerçekleşmesi yine büyük oranda Allahın takdirine kalmıştır.Ayrıca bilimsel verilerde bir yere kadardır,bir beklentidir,bir umuttur ve kesinliği kesinkes yoktur.
  ..

Θβλ§λЯ-8416 Kasım 2009 Pazartesi 21:11:33
Efsane-Semih-10 aralığa kadar kar gelecek diyosun başka bişi demiyosun hadi bee koçum yürü bee koçum kim tutar ki seni hadi bastırr :))) Eğer gerçekleşirse emin ol seni alnından öpen ilk sanal dostun ben olacağım :)))
  ..

tahmin-akdeniz16 Kasım 2009 Pazartesi 20:11:16
evet ayın 22-23 ündeki sistem modellerde bir kaybolup bir gözüküor ama benim tahminim çarşamba gününe kadar soğuk ve yağış ayın 22 sinden itibaren batı kesimlerde gözükmesse modellerde,o tarihlerde yb hakimiyetinde olacağımız durumu kesinleşecek gibidir.ancak bu bizi umutsuzluğa düşürmemeli çünkü eğer ayın 23 ünde beklediğim sistem gelmesse;bayramı da içine alarak kasımın son 3-4 günü ile aralığın ilk haftası içerisindeki kesinlikle beklediğim bir soğuk dalgası var ve bnece bu dalga kasımın son 2-3 gününde etkisini göstermeye başlayacak.aralığın başında devam edecek ve bayram soğuk ve yağışlı olacak..iç ve kuzey kesimler yer yer yoğun kar görecektir..azor haftasonundan beri ülkemizde etkin ve max 10-15 gün durur diye düşünüorum.yani ayın en geç 27-28 lerinden itibaren azor bzden çekilip batı avr a çıkacak ve soğuk ve yağış bize inecektir..
  ..

EFSANE-SEMİH16 Kasım 2009 Pazartesi 20:11:50
OBASAR84 BİZ BOŞUNA KARADENİZ BU SENE ÇOK ŞANSLI DEMEDİK.İŞTE BU AZOR KIŞINDA ARADA BİZİ YAKICAK VE SİSTEMLERİN GİRİŞİNİ KARADENİZ ÜZERİNDEN YAPICAK.ANADOLU YAKASIDA AVRUPA YAKASINA GÖRE DAHA ŞANSLI OLACAK
  ..

ercan16 Kasım 2009 Pazartesi 20:11:13
abı sıstem kayboldu sence tekrar gözükecek mı acaba yoksa başka bı sıstem mı beklıyeceğız sence abı durum nasıl olur
  er.can03@h..

ceyl16 Kasım 2009 Pazartesi 17:11:24
Arkadaşlar Önümüzdeki günlerde gelecek sanılan sistem kaybolduki ben bunu 1 hafta önce belirtmiştim şimdi arif abinin son bir yorum yapıp bunu duyurmasını bekliyoruz ;)
  ..

başkentli16 Kasım 2009 Pazartesi 16:11:11
arif abi modellerde soğuk ve yağış yok diyorlar sistem kaybolmuş sence sistem gelirmi modeller düzelirmi bi yorum yaparsan sevinirim abi
  ..

gkn16 Kasım 2009 Pazartesi 15:11:31
aralıkta ilk hafta kar gözüktü gibi.tabi bu gelen sistem Y.B yüzünden bayyaa zayıflamış.ama yine bi umudum var.arif abi sen ne düşünüyorsun?
  ..

ceyl16 Kasım 2009 Pazartesi 14:11:26
sistemlerde sağuk hava dalgası kayboldu :D :D Tutacak tahminlerim ;)
  ..

Θβλ§λЯ-8416 Kasım 2009 Pazartesi 13:11:33
siz hala yarın öbürsü gün bu sistemimi bekliyorsunuz daha çok beklersiniz.birincisi azor y.b bize doğru genişliyor bu nedemek oluyor batıda yağışın olmayacağı ve gündüzleri nispeten ılık havalarda geçeceği.ikincisi yüksek basıncı destekleyecek alçak basıncın zayıflaması ve çok kuzeye rusya içlerine kaçması.bu sistem hem yağış hemde soğuk hava olarak yalnızca karadeniz ile doğuyu etkileyecektir.yüksek yerlerde kar görülecektir.batı bölgeler hesapta olmayan azor yüzünden yağışı ve soğuğu daha çok bekler.sistem bugünde salıda ondan sonraki günde artık değişmez.onun için millete objektif bilgiler verelim,polyannacılık oynamayalım,boş umutlarda,vaatlerde bulunmayalım.
  ..

weatherman16 Kasım 2009 Pazartesi 12:11:16
arif hoca haftalık tahminlerinde sıcaklık degerleri çok abartılı.gecen senede aynı şeyi yapıyordun.22 kasımda istanbulun gece degerini gunduze yazmışsın.1-2 derece tabiiki fark eder adı ustunde tahmın bu.ama 5-6 derece de fark etmez be ustad.22 kasım gunduz 14 derece civarı olacak istanbul.nerde senın tahminin 8 derece nerede 14 derece.gecen haftalarda da boyle abartılı tahminlerin vardı uyarmak istedim.23 kasım sistemine gelince.Libya-İtalya arasına coreklenen yb bu sistemi başlamadan bitirmiştir.İstanbulun kışı ocak ve şubat aylarıdır.kar için en erken aralık ayının 2.haftası beklenmelidir.İyi çalışmalar.
  ..

tahmim-akdeniz16 Kasım 2009 Pazartesi 00:11:25
arif abi endekslerde negatif seyir gözksede sistemn gelişine yklaşık bir hafta kalmasına rağmen gfs modellernde ne soğuk nede yağış var?sadece kuvvetli yb hakimiyeti gözüküor.sence yağış ve soğuk modllerde ne zaman gözükür ve ülkemize ne zaman ulaşır?
Cevap:
Yarın ve salı günkü modeller daha sağlıklı veriler sunacaktır...
  ..

çınar15 Kasım 2009 Pazar 22:11:39
arif sende bir kısacık tahminini açıklarmısın millet işine geldiği gibi konuşuyor ben diyorum ki zamanla balkanlaraki yb etkisin kaybedeek sibirya kendini toparlayarak romanya üzerine -10 la yerleşeek bize etkisi -7-6 olur yani sıcaklığı 3-4 e indirir senin fikirni alablirmiyim? rica etsem
Cevap:
Genel olarak söylediklerine katılıyorum. Ciddi bir soğuma olacak ancak İstanbul'da sıcaklık 6-7 derecelere kadar inecek bu da kar için yeterli olmaz yüksek ilçelerde kky olabilir Çatalca'da ise kar olasılığı var diyorum. Sonuç olarak bunlar tahmin. Seninki de doğru çıkabilir benimki de yada her ikimiz de yanılırız. Dünyanın sonu değil. Bırak herkes işine geldiği gibi konuşmaya devam etsin. Onlar kim ve hangi sıfatla eleştiriyor ona da bakmak lazım. İşleri güçleri kafa karıştırmak olan yapıcı değil de daha çok yıkıcı olan kişiler. Fazla ciddiye almamanı tavsiye ederim. Sen doğru bildiğini ne pahasına olursa olsun sonuna kadar savunmaya devam et...
  ..

EFSANE-SEMİH15 Kasım 2009 Pazar 18:11:51
İZLANDADAN KOPAN DERİN A.B LAR SİBİRYA İLE BİRLEŞİP BİZE İNERSE YİNE AYNISI OLABILIR.SEN NE DERSİN ARİF ABİ?
Cevap:
Olabilir tabii neden olmasın. Azor'un etki alanı böyle bir sonuca yol açabilir. İzlanda çıkışlı sistemlerin Akdeniz'e inmeden İskandinavya ve Doğu Avrupa üzerinden geçerek yani soğuyarak bizi etkilemesi hiç şaşırtıcı olmayacak benim için. Eş zamanlı olarak Doğu Akdeniz üzerinde de sistemler oluşabilirse alacağımız kar miktarı daha da artar ki bu da tabiri caizse kadayıfın kaymağı olur. 1991-1992 kışı da böyle bir kıştı işte...
  ..



EFSANE-SEMİH15 Kasım 2009 Pazar 18:11:41
2004 KAR FIRTINASINDA Z.BURNUNDA ÇALIŞIYODUM VE O TİPİYE DIŞARIDA YAKALANMIŞTIM.SONRA O KIŞ BİTTİĞİNDE ÇALIŞTIGIM YERDEN AYRILMIŞTIM VE BÖLE Bİ KARI VE KIŞI Bİ DAHA BURAYA DÖNDÜĞÜMDE GÖRÜRÜM DEMİŞTİM.ARADAN 6 YIL GEÇTİ VE ESKİ YERE GERİ DÖNDÜM.BİRDEN O KIŞ KAR KIYAMET AKLIMA GELDİ.ACABA DEDİM YİNEMİ..
  ..

ceyl15 Kasım 2009 Pazar 15:11:28
Evet sonuna kadar bastırıyorum bakalım istanbul kar yok diye ne olacak ;)
  ..

ayqn15 Kasım 2009 Pazar 00:11:13
arıf hocam bazıları modeller berbatlasıyor dıyorlar bazıları hersey yolunda dıyor sızce kım haklı ya bu sene kıs olmucakmı bayram ılık qececekmıs katılıyormusunuz ama bayramdan once yaqıslı ve soquk sızce bayramdan sonra kuzeybatı bolgelrmzıde hava nasıl olur aralıqa nasıl baslanqıc yapabılırler kar yaqcakmı aralık ayında tesekkulr cewaplarsnız sewınırım
  ..

denizlili15 Kasım 2009 Pazar 00:11:23
Arif bey bayramda denizlide hava nasıL olucak kar yada kky alırmı en azından yüksekler lütfen tahmininizi bekliyorum Arif Bey....
Cevap:
Soğuk bir hava olacak ama kar ve kky olacağını sanmıyorum. Daha kasım ayındayız kar için fazla aceleci olmayın derim...
  aliiii.. | http://mali (62)

alço14 Kasım 2009 Cumartesi 22:11:19
Arif abicim Bayram günü ve haftası için bir tahminde buluna bilirmisin. Bayramlık kıyafet alcaz hava nasıl olcak ona göre alalım diorum, lütfen bir tahminde buluna bilirmisin.
Cevap:
Kışlık kıyafetler alın. Değişim ihtimali olmakla birlikte soğuk ve yağışlı bir bayram olacağa benziyor...
  bayram_190..

karşıyakalı_powerman14 Kasım 2009 Cumartesi 22:11:23
Arif hocam bir sorum olacak. GFS modellerden yağış türünü görebiliyoruz fakat havanın soğuduğunu nasıl anlıyourz? kısa bir teknik bilgi verebilir misin? Teşekkürler.
Cevap:
Basınç merkezlerinin konumuna bakarak anlayabilirsin. İstisnalar dışında alçak basınç merkezi bulunduğun yerin daha kuzeyinde veya doğusundaysa; yüksek basınç merkezi ise bulunduğun yerden daha kuzey yada batıdaysa dönüş hareketleriyle kuzeyli hava akımları etkili olur ve hava soğur. Tersi durumlarda da ısınır. Kısa ve teknik olarak böyle anlatabiliriz...
  ..

çınar14 Kasım 2009 Cumartesi 21:11:42
arif cevabına hayran kaldım doğrusu border=0 adam soru soruyor sende cevap olarak türkçemizi düzgün kullanalım diyosun müthişsin bravo doğrusu border=0
Cevap:
Onu arif abi değil ben yazdım(onur) :D
  ..

cufre14 Kasım 2009 Cumartesi 20:11:53
arif beye katılıyorum,türkçemizi düzgün kullanalım...
  ..

ayqn14 Kasım 2009 Cumartesi 18:11:22
bayrm soquk v e yaqıssız qececek bnce sıce nıs arf hocam
Cevap:
Türkçemizi düzgün kullanalım lütfen...
  ..

Fahri_Meteorolog14 Kasım 2009 Cumartesi 17:11:57
Epeydir gündemde olan, Kutuplardan sarkacak Ukrayna,Rusya üzerinden gelecek sistemle 500 hpada -30 Clere kadar düşüşe neden olabilecek görüntüsünde.Ancak Gfs modeline göre bu kutupsal soğuk hava, soğuk hava adveksiyonunu ilerleyen saatlerde kaybedeceği için parçalanacak gözüküyor.Parçalanan soğuk hava güneyli akımların etkisiyle ısınacaktır.Aynı dönem yani ayın 22sinde Rosby Dalgalanması gereğince batı ve orta avrupanın gayet sıcak ve kurak Yb alanı etkisinde günler geçireceği görülüyor.Kutupsal sistem çok kuvvetli kuzeyli rüzgarlara neden olabilecek.Kuzey Ege,Güney Ege, Karadeniz ve Doğu Akdenizde güçlü rüzgarlara ki Egede yer yer 50 knott yani saatte 85-90 km hızla esebileceği görülüyor! Bu da yer yer 9 kuvvetinde kuvvetli fırtına demektir! Atmosferin üst bloğunda çok ciddi soğumanın ani sıcaklık düşüşüne ve iç kesimlerde yer yer kky ve kar yağışına neden olabileceğini ancak sistemin ömrünün kısa olabileceğini sanıyorum.Karseverleri çok da ciddi anlamda tatmin edebilecek gibi gözükmüyor.Orta akdeniz menşeli bir sistemin de eşzamanlı güneyden akışı olabilseydi bu soğuma daha faydalı sonuçlar verebilirdi diye düşünüyorum.Zamanla daha da netleşecektir tabi bu sistem.Afetsiz bereketli yağışlar dilerim.
  alperzeybe..

Admin14 Kasım 2009 Cumartesi 15:11:00
Sitemize AO Endeksi eklenmiştir. Bilginize. Web kısmından tıklyarak ulaşabilirsiniz. http://www.havaturka.com/?sayfa=ao
  .. | http://www.havaturka.com/?sayfa=ao (172)

SmoCkiN(seyithan)14 Kasım 2009 Cumartesi 15:11:06
Arif hocam özellikle 22 kasım sisteminde son 3 gündür doğu akdeniz çok aşırı yağışlar verilmiş öyleki tüm modellerde son seviye kızarıklıkla verilmiş bu sıcak ve soğuğun buralarda birbirine denk gelmesi anlamındamı böyle verilmiş acaba siz fikirleriniz nedir tşk ederim
Cevap:
Hem sıcak ve soğuğun karşılaşmasından hem de Akdeniz'de oluşascak alçak basınç merkezinin çok derin olacağı öngörüldüğünden böyle bir görüntü çıkıyor ancak değişim olabilir. 1 haftayı aşkın bir zaman olduğu için yağış miktarı konusunda değişimler olabilir. Sistemin geleceği konusunda bir şüphem yok ancak etki süresi ve bırakacağı yağış miktarı henüz net değil...
  kuskunum11.. | http://nemli_havalar@windowslive.com (71)

yeşill14 Kasım 2009 Cumartesi 14:11:14
Arıf abı ankarada 22 kasım sıstemınde kar olcak gıbı özellıkle ıc kesımlerde senın fıkrın ne kar olursa ankarada yogunlugu ne olur örtu yapar mı?
Cevap:
Başkentli için söylediklerime bakabilirsin...
  yesil_erma..

başknetli14 Kasım 2009 Cumartesi 13:11:34
arif abi gelecek sistemde ankara kar alırmı alırsa örtü yaparmı sence yorum bekliyorum
Cevap:
Ankara kar alır. Örtü de olabilir ancak kasım ayında olduğumuz için büyük beklenti içine girmeyin derim...
  ..

ceyl14 Kasım 2009 Cumartesi 12:11:55
İstanbulda Kaarr Diye bağırmanız Hayalperestçiliktir Sıcaklık en Az 5-6 derceye kadar iner ;)
  ..

ayqn14 Kasım 2009 Cumartesi 11:11:51
depremler seller çoğalacak kuzey yarım kürede yazın kış yaşanacak kışın yaz yaşanacak hatta ve hatta güney yarım kürede tersi olmayacak yani tüm dünya da aynı iklim olacak sibiryanın büyük bir bölümü çöle dönüşecek mısıra hatta el aziziyaya bile lapa lapa kar yağması bekleniyor yer yer.......himalaya dağlarının zirvelerinde erimeş kar sularının içine turistler girecek ve yüzecek yani himalayaların zirveleri akdeniz iklimine dönüşcek böylece hindistanda döviz artacak yanı bu senede kıs olmucak kıs yok olack arıf hocam bnce bu senede kıs omucak daqlara zor kar yaqıyor batı bolgelermı yaqcak haha..............
  ..

tahmin-akdeniz14 Kasım 2009 Cumartesi 10:11:12
arif abi bu sefer ıspartada görecek gibi sanki ayın 20 sinden sonra karı? biliorum şimdiden kesin bişey denemez ama soğuk hava sırasında yağış kuvvetli olacakmı?
Cevap:
Isparta'da kar olasılığı mevcut. Ancak fazla bir beklenti içine girmeyin. Daha çok yükseklerde etkili olacaktır. Şehir merkezinde örtü oluşturacak kar için henüz erken...
  ..

ercan14 Kasım 2009 Cumartesi 01:11:25
abı ay sonu afyon kar görürmü acaba
Cevap:
Afyon, ay sonuna kalmadan kar alacaktır...
  er.can03@h..

aygn13 Kasım 2009 Cuma 22:11:52
arıf abı doquya kar qelıyor daqlarada ancak batya ne zmn qelır bayram nasıl qecer trakyada herkez havanın soqucaqından bahsedıyor bazı yerler tek hanelı deqerlerı qorcek dıorlar ynı bayram soquk mu qececek tesekkurler........
  ..

person200913 Kasım 2009 Cuma 22:11:07
Aslinda soyle bir durum var Rusya ve ukranya uzerinde yerlesecek yuksek basicin yerlesmesi ve Akdenizden ilik bir hava ile carpismasi yogun kar yagmasi icin cok uyugun bir senaryo . Benim tahminim , ic bolgeler icin yogun kar olmasi . Istanbul ise yuksek yerlerinde 5-7 cm kar ortu olmasi tabii bu arada istanbulun karla karisik yagmur almasi ihtimalida var ?. siz ne diyorsunuz Arif Bey ?
  ..

gkn13 Kasım 2009 Cuma 19:11:54
ceyl kardeşim modellerde kar gözüktü. ocakta değiliz ama kış sistemi geliyor.hadi hayırlısı.arif abi sen ne düşünüyorsun??
  ..

ceyl13 Kasım 2009 Cuma 19:11:15
kim Bu GKN adlı Üye Hangi Kardan Bahsediyor Ocak Ayındanmı ?
  ..

gkn13 Kasım 2009 Cuma 17:11:06
karrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr geliyorrrrrrrrrrrrrrr.istanbul bile kar alacaktır.gece sıcaklıkları eksilere düşebilir .hadi bakalım
  ..

aslan286413 Kasım 2009 Cuma 15:11:13
bu nasilbiriştir anlamadımgitti.bazısitelere bakıyorumda karı,kışı hemengetiriverdiler yani.dahakasımayını bile yarılamadık.doğrusunu sölemekgerekirse acele etmeye gerekyok arkadaşlar.anladığım kadarıyla arif abide bukonuda temkinli davranıyo,işisıkı tutuyor yani.tam emin olduguzaman müjdeyi zaten verecektir meraketmeyin.ben şahsen kendikanatimce arif abiye inanıyo vegüveniyorum.güvenimizi boşaçıkarmayacağındanda adım gibi eminim.bekleyelim ve görelim bukış herşey dahagüzel olacak arkadaşlar.dua etmet,istemek bizden vermek ALLAHTAN bunu sakın unutmayalım.
Cevap:
Temkinliden ziyade mantıklı olmaya çalışıyorum. Kasım ayında kıyılarda kar görülmesi görülse bile bu kar yağışının örtü oluşturması alışılmış birşey değil. Ciddi bir soğuma olacak iç kesimlerde kar görülecek kısacası mini bir kış provası da diyebiliriz ancak kıyı illerinde kar için acele etmemek lazım. Olsa bile kimseyi tatmin etmez. Havada görürüz o kadar...
  aslan2864@..

BLUESKY13 Kasım 2009 Cuma 15:11:48
Arif abi ortalık kar diye yıkılıyor. Bu konuda herkes hemfikir olmuş. 21-25 Kasım sisteminden bahsediliyor, sen ne diyorsun bu konuda. Ben birde senden duymak istiyorum....İyi günler...
Cevap:
Evet bu sistem yurt genelinde etkili olacak. Sıcaklık pekçok yerde tek haneli değerlere inecek iç kesimlerde kar yağışları görülecek ancak kıyı illerinde kar için henüz erken. Mesela İstanbul'da en fazla kky olur diye düşünüyorum. Aşırı bir beklenti içine girmemek lazım...
  trojenxxx@..



Bilgi | Mesaj Ekle
Ziyaretçi defterinde: 2792 sayfada toplam 139597 kayıt bulunuyor. | Görüntülenen sayfa : 2726
Sayfalar
< | 1 2 ... 2719 2720 2721 2722 2723 2724 2725 2726 2727 2728 2729 2730 2731 2732 ... 2791 2792 | >
Derlenme Süresi:0,580 s
Sayaç: