Serbest KürsüMesaj Ekle | Siteye Dön



Gulf Stream10 Aralık 2009 Perşembe 10:12:51
Arif abi eski bir haber ama bu konu hakkında ne düşünüyorsun?Bizi nasıl etkiler?Kışlar ılık mı geçer? http://www.milliyet.com.tr/2005/12/01/son /sonyas03.html
  ..

barısfb10 Aralık 2009 Perşembe 09:12:07
arkadaslar tekrar tekrar soyluyorum bana gore 16-17 gibi kar yağma ihtimali cok yuksektir bana gore değişen cok fazla bişeey yoktur bu benim gorusumdur .sonucta ben bi uzman değilim ve goruslerimi buna gore dikkate alın .
  ..

korhan(trakya)10 Aralık 2009 Perşembe 09:12:07
önümüzdeki haftaiçi 15-16 gecesi 995mmhg değerli bir ab tam trakyanın üzerinden kuzeye geçiyor.Şimdilik kar yağışlarının bulgaristanda kalacak gibi duruyor.ARİF hocam bu sistemin rotasının daha doğudan girme ihtimali var mı??
Cevap:
Modellere baktığımızda çok geniş bir alanda ab hakimiyeti göze çarpmakta. Bizim için tahmin yapmanın zor olduğu bir dönem. Önümüzdeki hafta sürprizlere gebe. Büyük değerlerde sıcaklık dalgalanmaları bol yağış ve fırtınalar göreceğiz gibi. Detaylar için biraz daha beklemeliyiz. Böyle bir dönemde 3 günden fazla tahmin bizi yanlışa sevkedebilir...
  ..

korhan(trakya)10 Aralık 2009 Perşembe 09:12:14
bu sabahki modele göre c.tesi trakya etkili yağış alacak.Edirne ve sınıra yakın çok ince bir bölge bu yağışları kar olarak alacak.Kar yağışının trakya geneline yayılması geceyarısını bulacak ancak bu sefer de yağış bitiyor maalesef.
  ..

ercan10 Aralık 2009 Perşembe 01:12:53
abı afyon nasıl etkılenır sence çok merakedıyorum abı artık gelsın valla çok özledık kar yagışını kar varmı ufukta
Cevap:
Afyon haftasonunda kar alacak.
  er.can03@h..

tahmin-akdeniz10 Aralık 2009 Perşembe 00:12:54
arif abi son veriler ışığında haftasonu ıspartada kar yağacakmı?son bi tahmin yaparsan sevinirim
Cevap:
Evet yağacak.
  ..

OzquR_(61)09 Aralık 2009 Çarşamba 22:12:11
Arif abi birde Trabzon icin tahminlerini bekliyoruz su 14 sistemi mi ne sıcaklıkları burda gündüz gece tek haneye düşürürmü vede ilk kar yagısını ne zaman görürüz saygılar abi
  ..

ergur09 Aralık 2009 Çarşamba 21:12:35
arif bey, sakarya için haftasonu ve daha sonraki günler için beklentiniz nedir. Uzun zamandır bekeldiğimiz kar yağışlerı gelecekmi..Lütfen cevabınız bekliyorum.
Cevap:
Sakarya'da pazar günü kky beklentimiz var. Yeni haftanın ikinci yarısında kar yağışları görülebilir. Bu sistemle ilgili açıklamayı pazar günü yapacağız...
  erol.gurcg..

ariftarif09 Aralık 2009 Çarşamba 20:12:42
Sağanakrüyette kardeşimiz mantıklı yorumlar yapmış fakat bazı yerlerde temel yanlışları bulunmakta. Bunlara olabildiğince basit bir açıklama getirmeye çalışacağım. Öncelikle NAO endeksinin seyri daha önce de söylediğim üzere yurdumuzda soğuk-sıcak havaları değil yağışlı ve kurak dönemleri tahmin etmemizde yardımcı olur. Endeksteki değişimlerin bize yansıması yaklaşık 10 gündür. Pozitif seyir izleyen endeks ilerleyen günlerde bizde kurak günlerin yaşanabileceğini negatif seyir izleyen endeks ise bizleri etkileyecek muhtemel yağışlı sistemler bulunduğuna işaret eder. Örneğin kasım ayının büyük bölümünde endeks pozitif seyir izledi ve yüksek basınç etkisinde kurak günler geçirdik. Aralık başından itibaren de negatife döndü ve takip ettiğiniz üzere yağışlı havaların etkisine giriyoruz. Yağışın cinsini belrleyen basınç merkezlerinin konumudur. Kısacası NAO AO hikaye gibi bir ifade çok yanlıştır. Kaldı ki NAO ve AO endekslerinin tahmini de sayısal modeller kullanılarak yapılmaktadır. Yani bu arkadaşımızın aslında herkes modelcidir modellere bakarak tahmin yapar ifadesi doğrudur ancak bunu söyleyen birinin NAO hikayedir şeklindeki beyanı çok büyük bir çelişkidir ve kanımca bu konudaki bilgi eksikliğinden kaynaklanmaktadır. Azor ve İzlanda dinamik basınç alanlarının ortalama değerleri arasındaki fark NAO endeksini oluşturmaktadır.
  ..

denizlili09 Aralık 2009 Çarşamba 20:12:31
arif abi denizli 13 yada 15 sisteminde kar yada kky bekliyoırmusunuz lütfen yanıtlarsanız çok sevinirim şimdiden teşekkür ederim ARİF ABİ
Cevap:
Kky olabilir ancak fazla etkili olacağını sanmıyorum. Denizli de tıpkı İstanbul gibi kar yağışlarını daha çok ocak ve çubat aylarında gören bir ilimiz...
  turka.. | http://hava (115)

okyanus09 Aralık 2009 Çarşamba 20:12:06
arif abi bi açıklama bekliyoruz. ne olacak bu kar severlerin hali..
Cevap:
Herşey normal ilerliyor. Olması gerektiği gibi gidiyor. Her zaman söylediğim gibi modelleri takip edin ve uzun vadeli olanlarına fazla itibar etmeyin. Mesela bu akşam ayın 21i gibi ciddi bir soğuma ve kar yağışı göstermiş. Belki o tarihlerde gerçekten de kar olabilir ancak modellerin bu şekilde bir senaryoyla yerleşimi mümkün değildir. En azından 180 saaten sonrasında değişeceği son derece açık saçma sapan bir modeldir akşam modelleri. Moral bozacak bir durum yok. Aralık ayındayız daha. Biraz sabırlı olun yeter.
  ..

iskn09 Aralık 2009 Çarşamba 18:12:14
hftasonu qelcek ama kar qelmıcek kar yok bünyamın surmelı en ıyısı sız kmsınz modellere bakıp bnde kar var derım onemlı olan onun arkasında olmak ve sısıtemın tutması mevsım kıs mevsmınde havalr durmadn deısır ama bundan emınım kar yoqqqq..............
  ..

EFSANE-SEMİH09 Aralık 2009 Çarşamba 18:12:28
ARİF ABİ KARIŞTIRMAMAK LAZIMDA İKİSİDE KARIŞMIŞ BİRBİRİNE BENİM SUÇUM YOK.PEN ENDER GÖRÜLEN Bİ OLAY OLSA GEREK:)
  ..

sağanakrüyette09 Aralık 2009 Çarşamba 16:12:07
NAO AO hepsi hikaye-NAO da AO da sınırları zorluyorlar ikisi birden eksilere inmişler yoğun kar yağması için muhteşem bir tablo oluşmuş peki hani nerde sizin o sert kışınız bakıyorumda modellere ayın 15 inden sonra kar tipi geleceğine aksine havalar bayağı bi toparlanıyor NAO ve AO nun bu halinde bile hala modellerde bişey gözükmüyorsa karı kışı aralıkta unutun.Soğuklar avrupa kıtasına patlıyor bu bes belli ortada artık sağır sultan bile duydu yani.ocak ve şubat için ise şimdiden bişey söylenemez.
  ..

SmocKiN$SeyithaN09 Aralık 2009 Çarşamba 15:12:30
Arif abi kolay gelsin iyi çalışmalar modellerde Adana için 2 gün baya iyi yağış görülüyor sizin ilimiz için birde sizden tahmin alabilirmiyim saygılarımla. Bu arada Müslüm babanın dediği gibi"İşte Arif işte tarif Hiç gerekirmi Arife tarif :)) hocam sanırım Müslüm baba sizden bahsetmek istemiş yıllar önce
Cevap:
Adana'da cuma c.tesi ve pazar günleri şiddetli yağışlar bekliyoruz. Sel ve su baskınlarına dikkat! Yılın son haftasına kadar yağışlı sistemler molalarla etkili olacaktır...
  kuskunum11.. | http://nemli_havalar@windowslive.com (98)

okyanus09 Aralık 2009 Çarşamba 14:12:44
çanakkale kar alacak trakya kar alcak tabi göz zevkine hitap edecek şekilde.
  ..

Rahmi09 Aralık 2009 Çarşamba 14:12:33
Arif bey bunyamin bey 21 den sonra belki kar gelebilir dedi senin görusun ne önemli abi lutfen cvp verebilirmisin cok sevinirim abi saygilarimla
  Rahmi_alan..

sağanakrüyette09 Aralık 2009 Çarşamba 14:12:26
Ağzı olan konuşuyor kardeşim her kafadan bir ses çıkıyor.sonbahardan beri burda hiç kimse doğru dürüst kar tahmini yapamadı,yapamayacakta çünkü yeterli donanımları yok.onun için kimseye güvenmeyeceksin kimsenin ağzına bakmayacaksın kendi yolunda ilerleyeceksin olayı zamana bırakacaksın.eskiden internet mi vardı hayır yoktu ama hava olaylarını TVlerden takip ediyoduk ve burdaki gibi hiç saçma tahminler olmuyodu ve sistemlerde olduğu gibi gelir karını yağmurunu bırakır giderdi.Şimdi internet çıktı herkes başımıza tahminci kesildi bide modelciler diye bi kavram atıldı ortaya.Be kardeşim sen tahminini yaparken modellere değilde sihirli küreyemi bakıyorsun burdaki herkes modelcidir,kimse kimseyi kandırmasın.yok NAO muş yok AO muş cartmış curtmuş modeller herzaman doğruyu söyler.bide kimisi diyor bu model hatalı bu model saçma değişecektir yok daha neler adam havaya itiraz ediyo yaa elinde olsa sistemi kendi getirecek eliyle sanki:)Ben modelci değilim yok yaa necisin ozaman bugün profesyonel hava tahmin merkezleri bile tahminlerini sayısal modellerlen yapmaktalar.siz neylen yapmaktasınız kendi yoksa sizler kendi modelinizimi geliştirdiniz.uzun vade tahmin yapıyosanızda biraz destekli atınki bide bakmışsınız tutmuş.söyleyeceklerim bu kadar kolay gelsin.
Cevap:
Size kısmen hak veriyorum. NAO ve modellerdeki olası değişimlerle ilgili yorumunuza katlmıyorum. Bazı modellerde gerçekleşmesi mümkün olmayan s
  ..

EFSANE-SEMİH09 Aralık 2009 Çarşamba 13:12:48
YAWW ARİF ABİ BU AZORUN TEE GRÖNDLANDDA NE İŞİ VAR DELİ DANA GİBİ ÖNÜNE BAKMADAN UÇUP GİTMİŞ.GRÖNLANDA BİLE BAHARI GETİRMİŞ:)
Cevap:
Grönland'da soğumaya bağlı oluşan bağımsız bir termik yb alanı var. İkisini birbirine karıştırmamak lazım. Modellerin zaman içinde değişmesini yb alanının doğuya kıta içlerine hareket etmesini bu durumun Akdeniz'deki ab oluşumlarına etki edebileceğini ve molalarla da olsa yurdumuza kuzeyden soğuk hava taşınmasının yılın son haftasına kadar devam edeceğini tahmin ediyorum...
  ..

Bursalı09 Aralık 2009 Çarşamba 13:12:55
Sayın site yöneticileri... Bu yararlı sitede mod olan vostok nickli şahsiyet sohbet bölümünde benim kişisel tahminime bile tahammül edememiş ve beni yasaklamıştır. Böyle güzel bir sitenin imajına zarar veren ve keyfi davranışlar içerisinde bulunan böylesine kişilere yönelik gerekli uyarıları yapmanızı ve benim yasağımın kaldırılmasını istiyorum.Şikayetimin dikkate alınacağından hiç şüphe duymuyorum. Saygılar...
  ..

ceyl09 Aralık 2009 Çarşamba 07:12:08
bünyamin sürmeli kesin olarak açıkladı SOĞUK VE KAR yok !! şu an için hiçbir tahmin sitesi istanbula kar göstermiyor zaten ankaranın yüksekleri ve trakyanın yükseklerinde kar bekleniyor soğuma daha öteye gitmeyecek !! arif abib sistemin yine yalan oldu :(
Cevap:
Haftasonu gelsin bakalım. Acele etme bu kadar. Dereyi görmeden paçaları sıvama:)
  ..

Armando08 Aralık 2009 Salı 21:12:08
herkese iyi akşamlar. beklenilen sistem hafif durumda 13 14 gibi gelecek ve ağırlıkla trakya yı etkileyecek. ayın 16 sından sonra ise biraz daha kuvvetli sistem var bu sistemin daha etkin olmasını bekliyoruz. İst da ise 13 sistemi kky bile getiremeyecek gibi duruyor.(çatalca civarı hariç) 17 sisteminde belki kky olabilir daha tam net değil. Moralinizi bozmak istemem ama ayın 25 inden sonrası gibi gene YB belası başımıza gelebilir. Sabır etmekten başka çaremiz yok modellere çok bağlanmayalım...
  bbeyazlar@..

ceyl08 Aralık 2009 Salı 20:12:08
Seeerrrkkkaaannn Seeerrkkkaaannn =) =) Anladın Sen onu neyse :) Soğuk sistem istanbula kar bırakmayacak kesinleşti diyebiliriz şimdi kar ve istanbul kelimelerini bir daha berbaer kullanmayın !!
  ..

Burak Çelik08 Aralık 2009 Salı 19:12:29
Yaw arkadaşlar bugün hava çok soğuktu, karadenizli olmama rağmen çok etkilendim, sanırım havadaki rutubet oranından dolayı. Rutubet oranı %70 in üzerinde. O yüzden pantalon altı don giyiyorum artık.
Cevap:
Biz de sana donsuz geceler diliyoruz.
  ..

Admin08 Aralık 2009 Salı 17:12:31
Sistem Pazar günü Trakya dan giriş yapıyor : http://www.dmi.gov.tr/tahmin/il-ve-ilceler.aspx?m=IPSALA
  ..



Denizlimunia08 Aralık 2009 Salı 17:12:49
sayın arif beyciğim galiba denizlinin şansı azaldı denizlide kar olmayacak galiba:S:S:S ilk karını yada kkysini denizli ne zaman alaıcak arif bey cevaplarsanız sevinirim...
  dad.. | http://ada (87)

asfalya08 Aralık 2009 Salı 17:12:07
Fahri-Meteorolog,ilgilendiğin ve bilgilendirdiğin için teşekkürler.Demek artık İzmirinde nur topu gibi bir radarı olacak.Balıkesir bizleri tatmin etmiyordu hakkaten.şaşı bakıyordu bizlere...Aslında bir an önce doğu ve güney doğuya,bir an evvelde muğla,antalya gibi iller de bu radarlar kırulmalı tüm Türkiye kapsama alanı içine alınmalı.truzmin ve denizciliğin önemli olduğu batı-kıyı illerinde,öte yandan kar yağışlarının etkili olduğu,hayatı etkilediği doğu illerinde de sistem derhal kurulmalı.Sivasın doğusunun görülmediği bir Türkiye haritası gerçekten moral bozucu.Balkanlardan giren bir yağış bloğunu karstan,vandan,hakkariden yurdu terkedene kadar görmek ve takip etmek istiyoruz.sonuçta hepimiz aynı yağmurlarda ıslanıyoruz.
  ..

EFSANE-SEMİH08 Aralık 2009 Salı 16:12:56
ARİF ABİ SANIRIM 980 A.B DEN BAHSEDIYOSUN BEKLEİĞİN SİSTEMİ EĞER OYSA AZORUN KONUMU BİZE İNMESİNE YETERLİ OLMAYACAKTIR DİYE DÜŞÜNÜYORUM?
Cevap:
Yaklaşık 5 gün sonra İngiltere üzerine yerleşecek yüksek basıncın akşam modellerinde kuzeye İzlanda'ya doğru hareketini pek mantıklı bulmuyorum. Dinamik ab alanının yüksek basıncı doğuya iteceğini bunun da bize kuzeyden soğuk hava taşınmasına yardımcı olacağını düşünüyorum. Açıkçası bazen modellerde gerçekleşmesi mümkün olmayan senaryolar oluşabiliyor. Bunlardan hangilerinin daha gerçekleşebilir olduğunu kestirebilmek de maharet gerektiriyor. Defalarca tekrarlamama rağmen 180 saat üzerindeki modellerin fazlasıyla ciddiye alınması da beni üzüyor...
  ..

Fahri_Meteorolog08 Aralık 2009 Salı 16:12:50
Yapımı devam eden radarlarla alakalı son güncel bilgiyi almak için dmi radar kısmını aradım.İzmir radarının teknik altyapı çalışmaları devam ediyormuş.Çok yakında test çalışmalarına başlayacakmış.Ancak halka inecek ve resmi dmi sitesinde yayınlanacak düzeyde bilgiyi tahminen nisana doğru alabilirsiniz şeklinde bir bilgi verdi görüştüğüm görevli.Muğla radarı yapım çalışmaları da devam ediyormuş.Antalya radarının daha çok işi varmış.Bir radar yapılırken nazarı itibare alınan fizibilite etüdü (İşletmecilikte yapılabilirlik çalışmasıdır ve bir proje için en önemli noktadır) açısından ve optimum(işletmecilikte en uygun) kuruluş yeri seçiminde bazı kriterler dikkate alınırmış.Radar rakım olarak aşağı bölgeye kurulursa kapsama düşük oluyormuş.Yükseğe kurulursa işletme bakım maliyetleri ve ulaşım maliyetleri yükseliyormuş.Yani belirlenen optimum kuruluş yeri, yapılan fizibilite etüdü neticesinde en yüksek kapsamayı sağlarken en düşük işletme bakım masrafı ve yağış, bulutları vs meteorolojik hadiseyi en iyi takip edebilecek rakımı gözeterek bulunuyormuş.Afetsiz bereketli yağışlar soğuk günler temenni ederim.Gribal enfeksiyonlara ve domuz gribinin en büyük atağı yapacağı Aralık-Şubat periyoduna azami dikkat etmenizi öneririm.
  alperzeybe..

SnoW TorNado08 Aralık 2009 Salı 16:12:21
Arif abi neden sistemler hep az vakit kala öteleniyor.Ben Ankara da oturuyorum.Elmadağ'a bakarak içerliyoruz.İnş hayırlısı olurda kar yağar soruya cevap verirsen sevinirim.
  ..

ceyl08 Aralık 2009 Salı 16:12:25
şimdi bu aralar marmara da feci şekilde soğuk buda galiba trakya da kar ı simgeliyor soğuk hava hafta sonuna kadar devam edecek!!dikkat ediniz yarın hava öğle saatlerinde yağmurlu olacak
  ..

tahmin-akdeniz08 Aralık 2009 Salı 15:12:46
bence 15 indne itibarenki sisteme bakmak gerek.cuma pazar arası sadece bursa trakya ve çanakkalenin yükseklerinde kar olacak.belki eskişehir kütahyaya bir ihtimal sarkar.pazar soğuk hava giriş yapsada yağış batıda kesilior gibi pek bişey beklememek lazım.ayın 15 16 sından itiabren daha kuvvetli soğuma ve güzel yağışlar olacak iç kesimelrde güzel kar olabilir.şu an hiç bir modelde haftasonu kütahya eskişehir çizgisinden aşağı şehir merkezlerine kar ve sert soğuk sarkmıor.ist dada yeteri kadar soğuma olmayacak belki kky yağabilir.soğuma marmara ile sınırlı kalıor..
  ..

karşıyakalı_powerman08 Aralık 2009 Salı 14:12:47
dmi haftasonunu 12 derece olacarak açıklayarak tüm umutları toprağa gömmüştür. bir umut ışığı bile bulunmamaktadır. Eğer de gerçekten kky veya kar olursa da dmi'nin tahmin konusundaki yeterliliğini göreceğiz.
  ..

gökhan08 Aralık 2009 Salı 14:12:26
abim özür ya ben yanlış anlamışım napim çok istiyorum kar yağmasını asılsisyem dediğim 15 i olanmı abi toksa 17-18-21 aralığımı lütfen cvp
  fenerlivol..

başkentli08 Aralık 2009 Salı 14:12:49
arif abi selamlar dün ankarayı dmi kky gösteriodu bugün yağmur abi hafta sonu kar mı yoksa yağmurmu var .yorum bekliyorum abi
  ..

okyanus08 Aralık 2009 Salı 13:12:24
sitemler herkesin gördüğü gibi eridi malesef umutlar başka bahara 26 27 aralıktaki sisteme kaldı. hayırlısı.
Cevap:
Eriyen birşey yok. Her modeli ciddiye almayın. 26-27 aralıkta kar yağma ihtimali çok düşük. Modele bakıp gerçekleşmesi imkansız senaryoları ciddiye alarak yanlışa düşüyorsunuz. haftasonunda Marmara'da pekçok yerde kky ve kar görülecek. İç kesimleri söylemeye gerek bile yok. Asıl bu sistemin arkasından gelmesini beklediğimiz bir sistem var ki bunla ilgili detayları haftasonunda paylaşacağız. sizin kadar umutsuz olmadığımı bilmenizi isterim...
  ..

gökhan08 Aralık 2009 Salı 08:12:13
arif abi günaydın demişsinki ist için buaralar kar için zor görünüyor demişsin 15 i yalan mı oldu abim ya hayal kırıklığımı cevap lütfen
Cevap:
Zor görünüyor demedim. Aralık ayındaki sistemlerin genel olarak İstanbul gibi kıyı illerinde hayatı felç edecek bir etkisi olamadığını az bir örtü yapabildiğinden bahsettim. Yağışlı periyodun yılın son haftasına kadar devam edeceğini sıcaklık dalgalanmaları olacağını ve yağışlarınbazen yağmur zaman zaman da kar şeklinde düşebileceğini tahmin ediyoruz...
  fenerlivol..

AHMET_ŞİLE_KABAKOZ_BEACHHH08 Aralık 2009 Salı 00:12:07
1 HAFTA ONCEDEN SOLUORUM SISTEM GUMBUR GELIO SISTEM GELMICEK DIYEN LER GORCEK BEN BU SIISTEMI KASIMDA BILMISTIM VE GELIO AZ KALDI BEKLEYIN
  ALI_12@HOT..

thmin-akdeniz07 Aralık 2009 Pazartesi 22:12:59
abi cuma den dan itibaren güney marmara trakya kuzey egede kar yağışları başlıor gibi.dmi perşembe bile iç ege iç anadolu göller yöresini kky vermiş.ıspartada haftasonu kar yoğun yağabilir demiştin.sence ne zaman başlar kar?
  ..

okyanus07 Aralık 2009 Pazartesi 19:12:40
ao istediğimiz giibi değil , nao öyle durum pek iç açıcı değil. arif abi ne dersin?
Cevap:
Normal bir durum. Sürekli negatif seyretmesini beklemiyorduk zaten. Endeksteki değişimlerin bize etkisinin yaklaşık 10 günü bulduğunu da göz önüne alırsak yılın son haftasının yüksek basınç etkisinde yani yağışsız geçebileceğini yılbaşında da İstanbul gibi yerlerde kar olasılığının en azından şimdilik çok düşük olduğunu söyleyebiliriz...
  ..

NEDİM KARAKURT07 Aralık 2009 Pazartesi 19:12:04
Arif bey iyi çalışmalar ben (AKİB) Yönetim Kurulu üyesiyim biliyorsunuzki Adana ilimiz bu yıl naranciye bereketi yaşanıyor. Değerli yorumunuzu okudum, doğu akdeniz için yaptığınız aşırı yağış beklentisi beni tedirgin etti. Bu beklentiniz hangi tarihlerde Ve Aralık için il bazında genel beklentiniz nedir? değerli bilgilerinizi paylaşırsanız memnun olurum iyi çalışmalar
Cevap:
Üzerimize düşeni yapıyoruz ve duyarlı davranarak hayatımızı olumsuz etkileyecek her türlü hava olayında sizlere gereken uyarıları vermeye çalışıyoruz. Cuma cumartesi ve pazar. Özellikle bu 3 gün Doğu Akdeniz'de aşırı yağışların görüleceği bir dönem. Tarım alanlarının zarar görme riski maalesef çok yüksek. Sel ve su baskınları görülebilir. Tedbirli olmanız gerekiyor. Yaklaşık 10-15 gün boyunca yağışlı sistemlerin aralıklarla da olsa yurdun büyük bölümünü etkileyeceğini düşünüyoruz. Akdeniz Bölgesi de bu yağışlardan fazlasıyla payını alacak. Yılın son haftasında değişim ihtimali olmakla birlikte yüksek basınç etkisine gireceğimizden yağışların etkisini kaybetmesini havaların düzeleceğini tahmin ediyoruz...
  nedim_kara.. | http://arge@akib.org.tr (96)

Asfalya07 Aralık 2009 Pazartesi 18:12:24
Fahri meteorolog,yazına aynen katılıyorum.hepimiz kar severiz ama herşey kar demek değildir.Bence mevsim olağan çizgisinde ilerliyor.önümüzdeki günlerde iç kesimlerde kar yağışı olacağı,İstanbulun belki gecenin bir yarısında o da yükseklerinde kky görebileciği öngörülebilir.Bizim İzmirden hiç bahsetmeye gerek yok.mümkün değil.Bazı arkadaşlar çok uzun öngörülü tahmin yapıp milleti beklentiye sokuyorlar.Bence 5 gün sonrası için tahmin yapmak hiç doğru değil.15-20 günsonrası kar yağacak demek maharet değil,mühüm olan kesinleşmiş 3-5 gün sonrası için kar yağışının nereye ve hangi miktarda yağacağını öngörebilmektir.gerisi falcılık olıur.yoksa tahminden hiç anlamayan ben de 15-20 gün gün sonra kıyılara kar yağacak desem tahminci mi oluyorum.%50 bu atmasyonun tutma şansı var. en iyisi şarkı okuyum ben size.."Atem tutem ben seni..şekere gatem ben seniii..." border=0 Herkese selamlar!!
  ..

beylikdüzü07 Aralık 2009 Pazartesi 15:12:57
tarantula hocam sizi kınıyorum: nedeni : 1-siteye naber talebelerim diye giriş yapıyorsun ki buna hakkın yok. 2-sonra seninle aynı fikirde olanları saçmalıyorsun diyerek susturuyorsun 3-sana aynı şekilde hitap edince kaldıramayıp şutluyorsun. ayıp sana yakıştıramıyorum sana saygı duyulmasını istiyorsan sende saygı göster lütmen. arih bey siteye hiç bir zaman böyle bir giriş yapmamıştır. bu siteye inan yakışmıyorsun.
  erkochalit..

okyanus07 Aralık 2009 Pazartesi 14:12:10
kar alacak yerler,tarkya, kuzey ege, marmaranın güneyi,hatırı sayılır kar alacaktır.
  ..

Armando07 Aralık 2009 Pazartesi 13:12:58
Sevgili arkadaşlar başından beri söylüyorum İst da ayın 16-17 si gibi en fazla kky olur.Bu tarihlerde kar görmek istiyorsanız batıda trakya ya doğuda ise kar tepe ye doğru bir gezinti yapın çünkü oralarda kar olacağı kesindir. Bunun dışında bir gelişme beklemiyorum bu sistemlerin ist için yaratacağı en fazla düşüş 5-6 derece civarıdır bu sıcaklıkta en fazla kky yapar.İç ege,göller yöresi,trakya ,marmaraın yüksekleri,iç anadolu,batı karadenizin iç kesimleri,doğu anadolu ve karadenizin yüksekleri bu sistemden kar alacaktır. en fazla iç ve doğu anadolu bu sistemden kar alacaktır... İyi günler...
  bbeyazlar@..

barısfb07 Aralık 2009 Pazartesi 13:12:08
cnntürkte kar yok diyen sarlatanlara lutfen itibar etmyein .
  ..

barısfb07 Aralık 2009 Pazartesi 13:12:15
arkadaslar zuzulmeyin deişen bişey yok kar tam yol geliyo 16 -17 aralık bana gorekesinleşmiştir.hatrı sayılır kar yağısı olacaktır .
  ..

Fahri_Meteorolog07 Aralık 2009 Pazartesi 11:12:09
Dikkat ediyorum çoğu hava durumu meraklısı arkadaşımız son derece sabırsız ve meteoroloji=kar şeklinde yanlış bir koşullanmaları mevcut.Futbola benzetirsek golü ve kar yağışını, her maçta gol olmadığı ancak son derece göze hitap eden futbol oynanabildiği gibi her kış tatmin edici kar yağışı olmayabilir.Bu meteorolojik merakımızın sonu değildir.Meteorolojide kar,yağmur,dolu,yıldırım,sis, rüzgar,zirai don,kırağı,çiy,enverziyon,tozlanma vs gibi pekçok hadise vardır ve yaşanmakta olup her birinin meteorolojik risk taşıdığı durumlar vardır.Kış başlıyor ve hava sıcaklıkları ayın 9undan sonra kışa tamamen yakışır bir hal alacak.Geçen haftaları unutmayalım.Asor yb nasıl hakimdi coğrafyamızda.Allah köre 1 göz isterken 2 göz vermiş misali daha yağmur göremeden kar beklentisini aşırı arttırmaya bence gerek yok.Kuzey bu sene güçlü.Umut verici.Afetsiz bereketli yağışlar diliyorum.Hava sıcaklıklarının hissedilir azalmasıyla gribal enfeksiyonlara dikkat ediniz diyorum.Son Söz:Aza kanaat etmeyen çoğu bulamaz!
  alperzeybe..

Admin07 Aralık 2009 Pazartesi 10:12:04
Herşey normal, İstanbul 13-14 sisteminde kky görecektir.Aşağıdaki link wetter ın çözümlenmiş halidir. 180 sonrasınada itibar etmeyin, ister -20 olsun ister 20 derece olsun sizi yanıltabilir. border=0 http://wxweb.meteostar.com/sample/sample_C.shtml?text=LTBA
  ..

okyanus07 Aralık 2009 Pazartesi 09:12:44
modeller dandik, nao ve ao güncellenmedi ne çektiğimiz yav.kar lanetimi var üstümüzde acaba?
  ..



Bilgi | Mesaj Ekle
Ziyaretçi defterinde: 2792 sayfada toplam 139597 kayıt bulunuyor. | Görüntülenen sayfa : 2720
Sayfalar
< | 1 2 ... 2713 2714 2715 2716 2717 2718 2719 2720 2721 2722 2723 2724 2725 2726 ... 2791 2792 | >
Derlenme Süresi:0,594 s
Sayaç: