Serbest KürsüMesaj Ekle | Siteye Dön



mynet16 Aralık 2009 Çarşamba 13:12:55
slm arif bey bu siteyedaha yeni geldim burası için çok güzel diyolar denizliliyim ben peki bu h.sonu denizli kar yada kky bekliyormusun abicim şimdiden teşekkür ederim;)
Cevap:
Yükseklerde kky olabilir. Merkezde yağış yağmur şeklinde olur zaman zaman kuvvetli olacaktır...
  okan_07@.. | http://turka (92)

OzquR_(61)16 Aralık 2009 Çarşamba 13:12:52
Arif abi Karadeniz kıyı illeri özellikle orta ve doğu daki iller icin 22 si gibi baya sıcaklık düşüşümü var ne sitelerde öyle gördümde senin tahminin nedir abi?:)Sevindir bizLeri..
Cevap:
Henüz net değil. Haftasonuna doğru daha sağlıklı bir tahminde bulunabiliriz...
  ..

aytaç_3516 Aralık 2009 Çarşamba 13:12:52
asfalya sabah izmir nasıldı;)
  ..

ankara16 Aralık 2009 Çarşamba 11:12:04
arif abiii ankara hakkında bıraz bılgı werırmsınnn onuzmudekı sıstem kar getrırmı ????lutfen cwpppp abii
Cevap:
Evet kar getirir.
  ..

Fahri_Meteorolog16 Aralık 2009 Çarşamba 10:12:36
Son 24 saatte m2ye düşen yağış miktarları: Antalya meydan 83,4 kg, muğla merkez 73,4 kg, ezine 68,6 kg, Aliağa 63,8 kg! izmir bornova kampüs şu anda zaman zaman çok etkili sürekli yağış alıyor.Kar mevzuunu burakıp güncel meteorolojik hadiselerin de tadına varmak lazım.Şimşek, g.gürültüsü, dolu, fırtına herşey var.Afetsiz bereketli yağışlar dilerim.
  alperzeybe..

EFSANE-SEMİH16 Aralık 2009 Çarşamba 10:12:42
BİR ATIMLIKTA OLSA İST EN ALÇAK İLÇESİDE DAHİL KKY ALABİLİR.KAR MAALESEF YOK.DEDİM KAR VAR DEDİĞİMDE YANILDIM AMA KAR YOK DEDİĞİMDE HİÇ YANILMADIM..TABİ MARİFET KAR YOK DEMEK DEİL.ZATEN İSTANBUL ZOR KAR ALIR.ANCAK GÖRÜNEN KÖYDE KLAVUZ İSTEMEZ.HEP SÖYLUYORUM İST 850 HPA -10 İNMEDEN KARI UNUTUN!!!-7 BİLE YETMİYOR ARTIK.ÖNCEDEN YANİ 10 SENE ÖNCE FALAN İSTANBUL 5/3 OLDUĞU ZAMAN KKY KESİN ALIRDI.ŞİMDİ 3/0 OLUYOR YİNE KKY ALMIYOR.10 SENE ÖNCE 3/0 İST DİREK KAR YAPAR YAĞIŞ ÇOKSA ÖRTÜ OLUR OKULLAR TATİL OLURDU.AMA ARTIK GEÇMİŞTE KALDI.BENDE BU YÜZDEN KAR OLMAZ DİYORUM KKY OLURSA NE ALA.DENİZLER SOĞUR TOPRAK SOĞUR VS..
  ..

atioz16 Aralık 2009 Çarşamba 09:12:03
günaydın, saban 7 itibariyle izmirin batısı çok farklı bir hava ile uyandı,gökyüzü simsiyah ve bu karanlık yıldırımlarla aydınlanıyordu,daha sonra çok şiddetli bir dolu yağdı,sonrada sağnağa döndü ,arada dolu yağmaya devam ediyor..Sabah sıcaklık benim oturduğum yerde 4.4 derece gösteriyordu..rakım 350-400 ,hafta sonu için daha önceki tahminim geçerli ,cuma akşamından itibaren soğuma olacak ,c.tesi bir çok yerde kar olacak,yağış c.tesi gece kesilip,pazar öğlen tekrar başlayacak,çok enteresan güzel meteolojik olaylar yaşıyoruz,tadını çıkarın bence..Öyle değilmi arif bey..Bu tür havalar ,sert değişimler her zaman görebileceiğimiz şeyler değil...
Cevap:
Evet haklısınız. Bulunduğumuz bölgede uzun yıllardır görülmemiş kararsızlıkta sürprizlere çok açık ve pekçok uzmanı yanıltabilecek bir sistemin etkisi altında bulunuyoruz...
  atilla.ozs..

korhan(trakya)16 Aralık 2009 Çarşamba 09:12:34
malesef son modele göre trakyada cuma sabaha karşı görülecek yağışlar yağmur olarak başlayacak öğleye doğru sulukara çevirip öğleden sonra kara çevirecekken yağış bitiyor.Dün öğlenki modele göre büyük hayal kırıklığı
Cevap:
Modeller değişmeye devam edecektir. Bu akşamdan itibaren gelecek veriler daha sağlıklı olacaktır.
  ..

Fahri_Meteorolog16 Aralık 2009 Çarşamba 09:12:30
http://i0912.hizliresim.com/2009/12/16/1102.jpg , http://i0912.hizliresim.com/2009/12/16/1109.jpg Sabah mesaiye gelirken bornova kampüste gökyüzündeki durumu megapikseli çok da iyi olmayan cep telefonumla fotoğraf çekerek sizlerle paylaşmak istedim.Saat:08:05 idi.Zaten akabinde 15 dakika sonra etkili yağış da geldi!Gece boyu İzmir'in Aliağa ilçesinde g.gürültülü sağanak yağış yıldırım şimşek fırtına ile etkili olmuş bana haberi geldi!Şu anda saat 09:06 bornova kampüste dolu başladı!Gaziemir'de de dolu etkili oluyormuş şu anda!Tozlanmanın çok güçlü olması ve sistemin dün ege denizinden nemini toplamasıyla daha etkili oldu ve kararsızlaştı!Asfalya hemşom hüküm vermekte aceleci olma sakın,ben bugün Uğur Işılak'tan Yıldırım gibi eserini dinliyorum size de tavsiye ederim! linki:http://www.muzikdinlex.tk/3318/Ugur-Isilak--Yildirim-G ibi.Afetsiz bereketli yağışlar dilerim!
  alperzeybe..

alco16 Aralık 2009 Çarşamba 09:12:12
arif hocam istnbul sahil kesimi icin (b.cekmece) ortu olur tahminin gecerlimi.olursa kar'in siddeti nasil olur.
Cevap:
Evet tahminim aynen geçerlidir.
  ..

gökhan16 Aralık 2009 Çarşamba 08:12:08
günaydın arifabim dünakşam havaturkada kimse yoktu herkes kafasını öne yemiş demirmanno bile ümidini kesmiş gökhan olmadı modeller çok kötü bir dahaki sefere dedi kimse adminlerden gelmedi akşam yinede ben kendi çapımda birşeyler demeye çalıştım ama benimde içim biraz burkulmadı değil bir kişi bile kardan bahsetmiyor ntv de duydum tek okadar oda trakya dedi ist demedi örtü olacağını söyleyen bir sen kaldın abi sana inancım sonsuz yabancı sitelerde çektiler kar haberini kaldık böyle bakalım önümüz neler gösterecek 72 saatin altına girdik artık bakalım neler olacak bu akşam herşey netleşir herhalde akşam havaturkaya gelip bizi bilgilendirmeniz ümidiyle güzel haberler bekliyoruz saygılarımla kurtköy gökhan
Cevap:
Bu akşam sohbette olacağım.
  fenerlivol..

ceyl16 Aralık 2009 Çarşamba 07:12:49
istanbul cuma :12 yağmur cumartesi 10 bulutlu yağmur ğpazar 12 bulutlu yağmurlu.
  ..

ceyl16 Aralık 2009 Çarşamba 07:12:11
size 19-20de istanbula kar yok demiştim hatta 25 sistemi diede birşey yok demiştim sabah modelerinde bu 2 sistemde ortadan kalkmış :)
  ..

MUSTAFA16 Aralık 2009 Çarşamba 01:12:42
hafta sonu son durum nasıl izmit gebze civarında
  ..

barısfb16 Aralık 2009 Çarşamba 01:12:12
arkadaslar bugün oğlenki modellerle geceki modellere cok cok buyuk farklılıklar gostermektedir .lutfen her modelden sonra kesin yargıyla konusmayalım.ben cnn formunden beri arif beyi beğenerek okuyor ve destekliyorum zaman zaman da eleştirlerim olmuştur ama bunu herkez kabullnewsin arif beyden baska bu işi uzman olarak bilen yok lutfen kimseyi arif beyle kıyaslamayın .kar yağmıycak demek kolayına kacmaktır. bigun bi bakmıssınız cok guclu sistem gelmiş ama kar yağmamaış her an her sey olabilir.istanbula kar senede ortalama kac kez yağar ??arif bey 365 te ortalama 15 gunu belki daha azını tahim etmeye calışıyor lutfen bi de boyle dusunun .şimdi bende tahminde bulunim bu kış kar yağmıycak kesinlikle arif beyde daha ii tahmin de bulunurum 10 gun kar yağsa 2 ay 20 gun kar yağmaz ben haklı cıkmış olurum ama bu iş boyle değil arkadaslar o yuzden cıkıpta kar yağmıycak demeyin bu bi tahmin değildir.biz kar sevdası yuzunden burdayız karıın yağdığı gunu yakalamaya calışıyoruz.eğer kar yağmıycak diyosanız bu yorumu buraya yazmayın cun ku içimi sıkıyosunuz .
  ..

weatherman15 Aralık 2009 Salı 23:12:30
Arif son sözünü söylemiş oldun böylece önümüzdeki sistemle ilgili.Ben haftalık hava durumu tahminlerinde gerekirse güncelleme yapman gerektiğini söylerken sadece bu haftasonu sistemini kastetmemiştim.Bundan sonraki sistemlerde de değişiklik yapman,güncellemen gerekirse çekinmeden yap,sitenin güvenirliliği açısından daha iyi olur anlamında dedim.Emin ol bende sadece gfs modellerine bakarak tahmin yapmıyorum.Arkadaşım bana kalırsa bu sistemde yanılacaksın.Emek harcadığına eminim çünkü sistem gerçekten tahmini zor bir sistem.Benim öngörümde İstanbul'un kar yağışı alamayacağı yönünde.Senin tahminin tutarsa seni ilk tebrik edenlerden olacağım.Burada güzel olan şu,sen inat uğruna tahminlerini değiştirmiyor değilsin.Sen cumadan itibaren İstanbul'un kky ve kar göreceğine inandığın için tahminlerini değiştirmiyorsun.Havacılık açısından ne güzel bir sistem geliyor ki ikiye bölünmüş durumdayız.Bekleyip göreceğiz,dediğim gibi,tahminin doğru çıkarsa seni ilk tebrik edenlerden olacağım...
  ..

YEŞİLL15 Aralık 2009 Salı 22:12:21
ARIF ABI CUMA AKSAMI BURSAYA GIDIYORUM CUMA AKSAM GECE VE CUMARTESI BURSADA KAR BEKLENTIN VAR MI ABI?
Cevap:
Evet böyle bir beklentimiz var.
  ermansaka@..

murattt15 Aralık 2009 Salı 22:12:13
arif abi kralsın ya bir numarasın sen tahmin yapıcakta tutmayacak:)birde tekirdağ ile tahminin var mı abi :)))şimdiden tsk
Cevap:
Abartmanıza gerek yok elbette bizim de tahhminlerimizde yanılgılarımız olabiliyor ve bundan sonra da olacaktır. Tekirdağ'da perşembeden itibaren yağışlar kara dönmeye başlayacaktır. birkaç gün yoğun kar görülebilir...
  ..

Rahmi bursa15 Aralık 2009 Salı 22:12:20
Arif abi marmada ptesi sali kar varmi birde 25 deki sistem ne durumda teskr ederim saygilarimla?
  Rahmi_alan..

ali15 Aralık 2009 Salı 22:12:13
arıf hocam kafam karıstı ntv kanalı cuma trakya yoqun kar alabılır dıyor ancak kalan heryer ve sıteler yaqmur yada sdece soquk dıyor sızce cuma qunu trakyanın tamma mı kar alır mı kar persembe aksamından ıtıbaren etkılı olmaya baslar mı teskkurler............
Cevap:
NTV doğru söylemiş. Rusya fazlasıyla soğudu. Doğrusunu söylemek gerekirse aralık ayına göre normallerin üzerinde bir soğuma bu. Bunun etkisi bize de yansıyacaktır diye düşünüyorum. Kafanızın karışmasına gerek yok. Yakında pekçok site aynı tahmini vermeye başlar. Trakya'da yağışlar perşembeden itibaren kara dönebilir...
  ..

20 aralık15 Aralık 2009 Salı 21:12:51
20 aralıkta kar olcağini soylentıler var ist acaba bu tahmın devam etmektemı?durum ne ?
Cevap:
İstanbul'da cumadan itibaren karla karışık yağmur ve kar yağışı bekliyoruz.
  ..

asfalya15 Aralık 2009 Salı 21:12:21
Sistemler bize yine güzellik yaptılar galiba ülkemizi pas geçtiler.Tüm siteler tutturamadılar.Şu anda İzmirde etkili yağmur yağıyor olmalıydı dün akşamdan beri ama şu anda yıldızların altındayız.o zaman bizde kendimizi müziğin sakinleştirici kollarına bırakalım ve Kargo'dan"Yıldızların altında"şu adresten dinleyelim.Günü gelir belki,"Heryerde kar var"şarkısını dinlemekte bizlere nasip olur.inşallah!!http://www.muzik-dinle.us/muzik-dinle-kargo- yildizlarin-altinda-video-klip border=0
  ..

tahmin-akdeniz15 Aralık 2009 Salı 21:12:35
abi haftasonu için ıspartadada örtü yapacak kar beklentin sürüyormu.örtü yapacak kar olacakmı ıspartada haftasonu? bire yarın ıspartaya eurometeo 60 kg ın üstünde yağış vemiş bu uzun zamandır bir günde alınmamış bir yağış ıspartaya yaklaşık 6 sene oldu.bu kadar yağış düşer mi yarın ıspartaya?
Cevap:
Evet gerçekleşme ihtimali bir hayli yüksek.
  ..

ariftarif15 Aralık 2009 Salı 21:12:24
Arkadaşlar gördüğünüz gibi modeller her bir güncellemede eskisine göre farklı veriler sunuyor. Bunun böyle olacağını zaten söylemiştim. Alçak basınç alanlarının kararsızlık anlamına geldiğini belirtmiştim. Tahminlerimi sadece GFS modellerine göre değil yaklaşık 20 farklı sayısal modeli inceleyerek yaptığım için bazı teknik detayları da işin içine katıp bu kararsızlığı kendimce en aza indirerek ona göre tahminimi yaptım. Şimdi sizlere gönül rahatlığıyla söyleyebilirim ki şu gün şu saat itibariyle tahminimde değişikliğe gitmemi gerektirecek bir durum söz konusu değildir. Haftasonunda yaptığım tahmin aynen geçerlidir. Aranızda pekçok kişi sadece GFS modellerine bakıp burdaki değişikliklere göre yorumlarda bulunuyor. Modelin gösterdiklerine göre bir sevinip bir üzülüyor. Arif'in başarısız olmasını isteyenler de benzer duygular içinde oluyor. Şunu çok iyi bilmelisiniz ki bir tahminde bulunurken ince eler sık dokurum. Sadece bu haftayı kapsayan tahminim için yaklaşık 1 saat harcadım diyebilirim. Öyle sistemler vardır ki raporumu hazırlamam sadece 5 dakika sürer ancak bu haftakine benzer öyle sistemler de vardır ki üzerinde titizlikle çalışmayı gerektirir. Açıkçası çok rahatım. Yanılacağımı sanmıyorum. Günler geçecek modeller yine değişecek en sonunda yapmış olduğum tahmine çok yakın bir sonuç ortaya çıkacaktır. İçinizi ferah tutunuz...
  ..

weatherman15 Aralık 2009 Salı 20:12:33
Arif önerimi dikkate aldığın için teşekkür ederim.Bak sana dün evet cumartesi kar ihtimali var ama pazar hava hızla ısınıyor hatta cumartesi bile daha net değil demiştim.Yavaş yavaş görülüyor ki Cumartesi günü İstanbul'da kar ihtimali ortadan kalkıyor.Isınma ise gecikebilir,cumartesi beklenen sert soğuk pazartesi salı gününe kayabilir.Gidişat böyle devam ederse ki öyle görünüyor,haftalık tahminlerinde mutlaka güncelleme yapmalısın.Ayrıca sen gatezede haftalık tahminler yapan biri değilsin.Elinde internet siten var.İnternet nedir son gelişmeleri,haberleri,değişimleri duyurma aracıdır.Gazetede haftalık yazı yazıyor olsan tahminlerini değiştirme şansın yoktu.Ama burada güncellemende zarar değil fayda var...Haftalık tahminlerde yanılma payı çok daha fazladır bunu hepimiz biliyoruz.Ama burası güvenilir bir hava durumu sitesiyse,insanlar DMİ'ye değil senin güncellenmiş tahminlerine göre hareket edebilir. Son olarak tahminim Haftasonu İstanbul'da kar ihtimalinin ortadan kalktığıdır.CUumartesi beklenen soğuma İstanbul'da yağışları kara çeviremeyecek kanaatindeyim. Hava pazar günü ısınsa da Pazartesi-salı bir sürpriz olabilir.Herkese bol karlı günler...
  ..



aslan286415 Aralık 2009 Salı 20:12:58
havadaki kararsızlık biracayip olmayabaşladı sistem modellerde birgörünüp bir kayboluyo. yinede herneolursa olsun istnb denize yakın kıyı kesimleri hariç içkesimleri karı rahat görür.aynı tahmin karadeniz bölgesi içinde geçerli.mesela kar görmek isteyen arkadaşlar dniz seviyesinden daha yukarlaraçıkarlarsa bumümkün olabilir.kıyı kesimlerde karı göremememizin nedenleriden biride denizin etkisidir. rakım olarak denizden 500 mt. ile 0 mt. arasında çok farkvar.biraz daha bekleyelim derim..buarada arif abinin eleştimenleri yine boş durmuyolar yani karalamayadevam.karalasılar bakalım.sen onları kafanatakma abi biz dostların olarak herzaman yanındayız arifabi..( SON GÜLEN İYİ GÜLER)))) meraketmesen...
  aslan2864@..

efsane-semih15 Aralık 2009 Salı 19:12:08
sağanakrüyette obasar mı?:)
Cevap:
:)
  ..

Armando15 Aralık 2009 Salı 18:12:37
arkdaşlar son günlerde yok kar gelecek hava çok soğacak denilen laflara itibar etmeyin. ist da ayın 25 ine kadar kar ihtimali yok o tarihten sonra hava soğabilir gibi bir tahminde şıanlık net değil. Kar bekleyenelere ve inadına kar yağacak dien tahmincilere duyurulur. tekrar yazıcamm... hoşçakalın...
  bbeyazlar@..

EFSANE-SEMİH15 Aralık 2009 Salı 18:12:30
ARİF ABİ SANA BU SİSTEM KKY DEN BAŞKA BİŞİ YAPMAZ DEMİŞTİM ANCAK BENİ BİLE YANILTICAK DURUMA GELDİ SİSTEM.KKY BİLE PİYASADA YOK.EĞER YARIN AKŞAMDA BÖLE OLURSA OCAK 10 A KADAR Bİ CACIK YOK
  ..

Fahri_Meteorolog15 Aralık 2009 Salı 16:12:26
Toz tahmini haritasını incelediniz mi bilemiyorum ama Toz yükleme haritasında ben hiç bu kadar yoğun tozlanma g/m2 ye görmemiştim! http://www.dmi.gov.tr/tahmin/toz-modeli.aspx?s=24&t=p&c=yuk. Bu kadar muazzam toz yüklenmesi hem orta akdeniz menşeli sistemle yağışları arttırabilir hem de eğer kuzeyde soğuma yeterli olursa bence kar yağışlarına olumlu etki edebilir.Afetsiz bereketli yağışlar temenni ederim.
  alperzeybe..

sağanakrüyette15 Aralık 2009 Salı 15:12:04
PİYASADAKİ ÜSTADLAR-Şimdi gelelim piyasadaki üstadların değerlendirmesine.ariftariften başlarsak eğer herkes gibi amatör olarak bu işi yaptığı için tahminlerinde çok fazla cömertlik yapmaktan asla vazgeçmiyor.yani aşırı uç noktalarda dolaşıyor deveyi pire pireyi ise deve yapmaktan hoşlanıyor.risk almayıda seviyor.eğer kendisi profesyonel olarak bir kurumda çalışıyor olsa idi tahminlerinde yine böyle davranacağını sanmıyorum derdim yani daha garanti çalışırdı.sistemci ariftarife göre resmi kurumlarda çalışmaya daha yatkın bir tahmin stratejisi içinde görüyorum.tahminlerinde fazla uç noktalara çıkmıyo daha temkinli davranıyor ve ne görüyorsa onu yazıyor.prince@ ise bu iki kişiden yaşça küçük olmasına rağmen tahminlerinde onlardan aşağı kalır yanı yok.sistemciylen biraz benzerlikler içinde olduğunu söyleyebiliriz.garanti tahmin yapmaktan hoşlanıyor çünkü onu takip edenleri mümkün olduğu kadar hüsrana uğratmamaya çalışıyor.
  ..

sağanakrüyette15 Aralık 2009 Salı 15:12:25
MEVSİMSEL TAHMİNLER FİYASKO ÇIKTI!!!-Gelelim 2.konuya birçok saygın site aralık ayının avrupa genelinde normellerin üstünde sıcaklıklarlan geçileceğini tahmin etmişti.oysaki yaşananlara baktığımızda korkunç bir tezatlık var!avrupa geneli son yılların en soğuk aralık ayını yaşamakta.soruyorum aralık tahminlerinde bu kadar başarısız olan bu saygın siteler acaba ocak ve şubat için neyin beklentisi içindeler?görüldüğü üzre mevsimsel projeksiyonlar aylık tahmin yapmada çok başarısız kalıyorlar.O zaman bu mevsimsel parametrelere çok fazla güvenmemek hatta hiç güvenmemek lazım.3 gün sonrasının tahmininde bile zorlandığımız sürekli değişen hava sirkülasyonu içinde 5 günden sonrası için %60 ve daha az tahmin tutarlılığına sahip meteoroloji biliminde 30,60 veya 90 günlük mevsimsel tahmin yapılması hangi akla mantığa yatar.Günümüz imkanları çerçevesinde bu çok zor ama belki önümüzdeki 100 yıl içerisinde mevsimsel tahminlerde daha büyük aşamalar kaydedilebilir.
  ..

sağanakrüyette15 Aralık 2009 Salı 15:12:50
UTANÇ DUYUYORUM-DMİ dün öğlen sitesinde bugün için edirne ve kırklarelini yoğun kar yağışlı olarak göstermekteydi ancak akşama doğru tahminlerini yağmurlu hava olarak değiştirdi.Şimdi bu olay siteleri ile ilgili teknik bir arızaysa diyecek bir lafım yok.Ancak gerçek anlamda bu bir tahmin değiştirmekse bu son derece büyük bir skandaldır ve üzerine gidilmelidir.Bu yaşananlar eğerki teknik bir hatadan kaynaklanmıyorsa üzülerek söylemek isterimki böyle bir hava kurumumuz olduğu için çok büyük bir utanç duymaktayım.
  ..

sağanakrüyette15 Aralık 2009 Salı 15:12:19
BU KIŞ BEKLENTİLER-Şunu rahatlıkla söyleyebilirmki geçen kışlan arasında hiçbir fark yok.bol yağışlı ve nispeten ılık havalarda geçiyor.1-1.5 günlük soğukçana havalarda ara ara şöle bi uğrayıp geçip gidiyor.yine geçen sene gibi bizi etkileyecek sistemler bu senede zaman yaklaştıkça soğuk açısından zayıflıyor ve hasret kaldığınız o kar yağışlarındanda mahrum oluyorsunuz.kar olmasında yağmur olsun ben onada razıyım eğer kar yağarsa oda bonusu olur.ocak ve şubat ne olur bilinmez ama perşembenin gelişi çarşambadan belli olur derler.bakalım aynen öyle dedikleri gibi mi olucak yoksa sürprizler mi doğuracak.
  ..

ceyl15 Aralık 2009 Salı 13:12:53
Sayın Arif Beyin İfade Ettiği Gibi Bende Bundan 1 hafta önce aynı Gün Fikirlerimi Sunmuştum İstanbul'da Kar Yağışı Beklemiyoruz Demiştim Şu Anki Bir Çok Modelde YB In sebeiyet olduğu yağışsız bir haftasonu bizi bekliyıor.Zira Soğuk Felanda Yok 10 Derece Ve Daha Altı bir sıcaklık Şuan İstanbulda Gözükmüyıorki Keza Trakyadaki Kar Yağışlı Sistem Öğle Modellerinde Kayıp Oldu Buda Demek oluyorki Sistem Bir Gözküp kayboluyor fakat Bence bu Haftasonu Geçen haftasnunun dahada iyi Olacak Sıcaklıklar fazla Düşmeyecek Ve 10 Yağmurlu bir haftasonu Yaşayacağız :)
  ..

emir15 Aralık 2009 Salı 13:12:01
sanki cumartesi istanbulda kardan eser olmucak
  emrglcg@ho..

barısfb15 Aralık 2009 Salı 13:12:14
su anki modellerde baktığımda bole bir tablonun olacağını sanmıyorum mumkun gormuyorum .modellerdeki ayın 20 indeki balkanlar ve yunanistan uzerindeki yuksek basıncın bana gore o kadar genişlemesi mumkun değildir .ama biz genede arifbeyi takip edelim .o daha doru ve sağlıklı bilgi verecektir
  ..

ariftarif15 Aralık 2009 Salı 07:12:59
Weatherman güncellemeler konusunda haklısın ilerleyen günlerde daha sık güncelleme yapabiliriz. Hem ben işlerimin yoğunluğu nedeniyle hem de Onur üniversitedeki zorlu dersleri nedeniyle geçtiğimiz senelerdeki kadar fazla zaman ayıramıyoruz ama yine de elimizden geldiğince faydalı olmaya çalışıyoruz. Biz burada taş üstüne taş koymaya çalışırken yaptıkları anlamsız yorumlarla ortamın ciddiyetini bozan arkadaşları da bu vesileyle kınıyorum. İsim vermeye gerek yok onlar kendilerini iyi bilir. Sıcaklık ve tahminler konusundaki eleştirim sadece dmi için değil yabancı birçok site için geçerli myforecast ve accu gibi siteler mesela. Sistem çok karışık olduğu için modellerde değişimler olacaktır sadece bu modellere göre tahmin yapıyor olsaydım inan bana günde 4 kez güncelleme yapmam gerekirdi. Ben bilgi ve tecrübelerim ışığında analizimi yaptım ve bunun sonucunda ortaya çıkan tahminimi de yayınladım. Tabii ki bunun başarıyla isabet kaydetme ihtimali olduğu kadar başarısız olma ihtimali de var. Bu gibi karışık sistemlerde tahmin yapmak fırtınalı denizde kaptanlık yapmak gibidir. Önemli olan gemiyi sağ salim limana ulaştırmaktır...
  ..

hayrettin15 Aralık 2009 Salı 01:12:47
herkeze selamlar ben rizeden yazıyorum.arif abi sizce rize için yılbaşına kadar tatminkar bir kar yağışı olacakmı??olacaksa hangi tarihlerde bekliyorsunuz.cevabınızı bekliyorum şimdiden teşekkür ederimm.:(
Cevap:
Önümüzdeki hafta olabilir. Tam olarak tarih ve miktar veremiyorum ancak fazla etkili bir kar yağışı beklemiyorum. Eğer sahil kesimindeyseniz ocak ve şubatta gelmesi muhtemel sistemleri beklemenizde fayda vardır.
  ..

weatherman15 Aralık 2009 Salı 00:12:24
Arif,hava durumu tahmininden birazcık anlayan,hava durumuna biraz merak duyan kimse zaten DMİ'yi kaale almaz.DMİ'nin eleştirilecek neresi var?Daha doğrusu eleştirilmeyecek neresi var?Devletin resmi kurumu en berbat yurt dışı hava tahmin sitesinden daha da berbat!Kar gelmeden en fazla 2 gün önce kar geliyor derler bilmez misin.Sonra afet yönetimi kurulur,kar beklenir,kar gecikirse saat verir meteoroloji,yüksek teknoloji(!) var ya ellerinde...Radarları kullanmazlar,kafalarını kaldırsalar aslında neyi beceremediklerini çok daha iyigörecekler ama böyledir bizim DMİ.Ben DMİ'yi hiç dikkate almıyorum,alan olduğunuda zannetmiyorum.O kendi çalar kendi oynar...O yüzden DMİ'yi örnek verme bana,onların elle tutulacak yanı yok.Ben kendi fikrimi söyledim sana,site senin,tahmin senin nasıl istersen öyle yapacaksın tabii...Ama cuma günü dahil tahminlerin bence abartılı...Diğer günlerde beklenen sıcaklıklardan biraz daha altta tahmin vermişsin ama özellikle cuma günü dahil fark iyice açılmış...Bu da benim tahminim...Bence hafta ortası bir güncelleme yaparsan daha sağlıklı olur...
  ..

qazioSmanpaŞaLı reiS14 Aralık 2009 Pazartesi 23:12:04
Arif abi İstanbula ve yurdumuza haftasonu geLecek sistem 1 İstnbulda ne kadar etkılı oLur 2, İlçe olarak tahmın rica edicem abi gaziosmanpaşamız Nasl etkıLenır bu soquktan Tsk ederım (Tek Rakibin Türk Hava Yolları ) abi cok dogru yoLdasın . ßy cvp bekLıyorum
  dangers_fb..

BLUESKY14 Aralık 2009 Pazartesi 23:12:16
sağanakrüyette sağdan soldan topladığın bilgilerle ne bize ne kendine birşey ispat edebilirsin. Eğer bilgin ve tecrüben varsa bir tahminde bulunda senide görelim. KBS yani kendi bildiğini söyle BPY yani burada parazit yapma HA yani herhalde anlamışsındır.
  ..

Giallorosso_burak14 Aralık 2009 Pazartesi 23:12:22
Arif Abi; weatherman'ın dediklerine birazda oLsa katıLıyorum, Cünkü Uzun VadeLi Tahminler Her Zaman DeqişikLik Gerektirmiyormu ?, Siz Dminin Yada Avrupadaki Baska Sitelerin uzun Vadeli tahmininden sonra hic deqiştirmeden bıraktıgını gördünüzmü, Bazen oLuyoki İstanbul'da sıcaklık 7 derece ve yagmurlu sizin uzun vadeli 5 günlük tahmininizin sonunda İstanbul karlı qösteriliyor, siteye iLk defa gelen İnsanlar bunu qördüqünde kendi kendine sorgulamazmı, Bizim için Sorun Yok Biz Sizi Biliyoruz Ve En Büyük Üstadımız olarak Görüyoruz, Bu Benim Söyledigim Size Bir Eleştri manasında degil sadece sizin daha iyi olmanızı istedigim Yazımdır . . . Haddimi Aştıysam Özürdilerim . . .
  ..

Nightmare14 Aralık 2009 Pazartesi 23:12:44
ceyl dmi ne zaman doğru dürüst tahmin yaptı ki şimdi yapsın. Pazar günü için de 8 C diyordu ama İst. da sıcaklık 3 C nin üzerine çıkamadı.Bu haftasonu için yaptıkları tahmin de yine yanlış bence. Ben bu sistemin İstanbul'da örtü yapacak düzeyde olmasa da en azından göz zevki verecek şekilde bir kar yağışına sebep olacağını düşünüyorum. Ama tabi ki yükseklerde örtü de oluşabilir. Ayrıca Arif abi biraz erken olabilir ama acaba bu sistemden sonraki ısınma dönemi kaç gün sürer, arkasından bir sistem daha gelir mi 24-25 Aralık gibi ??
  ..

uğur14 Aralık 2009 Pazartesi 22:12:27
Arif abi, haftasonu gelecek olan yağış İstanbul da örtü oluştururmu.Bu sistem tam olarak perşembe gününden itibarenmi.
  ..

ceyl14 Aralık 2009 Pazartesi 22:12:54
eğer bahisettiğiniz şey sadece birkaç damla sulu kar ise orası doğrudur benim yaptığım tahminler tatminkar düzeyde istanbulun kar alamayacağım yöndedir merkezde örtü oluşturmasını beklemiyorum ?
  ..

Bursa Rahmi14 Aralık 2009 Pazartesi 21:12:37
Arif abi iyi aksmlar abi ben seni sonunakadar destekliyorum herkez burayi iyi dinlesin heey sabah bunyamin abi marmarada yuksekler kky olucak dedi aksam ise kar ihtimali var dedi ilk kari görur marmara dedi arif abi ise dun dedi kar var diye iste fark burda %70 arif abi teskler abi saygilarimla.
  Rahmi_alan..

ceyl14 Aralık 2009 Pazartesi 21:12:14
Ah ne yazıkki haftasonuki sistemde istanbul için zayıflamaya başladı nitekim DMİ 9-12 derecelerden bahis ediyor :S sadece wunder kar gösteriyor oda değişecektir mutlaka istanbul aralık ayında bye bye :)
Cevap:
Belki de wunder değil dmi değişir:)
  ..

fanatik 14 Aralık 2009 Pazartesi 20:12:23
arif abi ao ve nao nun eksilerdeki bu uyumu ile ne zaman kar tatili haberi vereceksin
Cevap:
İstanbul'da yakın bir gelecekte okulları tatil ettirecek yoğunlukta bir beklentimiz yok. Olunca en hızlı şekilde haberini veririz.
  umut-ozguv..

ariftarif14 Aralık 2009 Pazartesi 20:12:22
Weatherman sıcaklık tahminlerim abartılı değil. En azından ben böyle düşünüyorum. DMİ bu akşam cumartesi günü için en yüksek sıcaklık beklentisini 9 derece olarak açıklamış. Bir abartı varsa bence burda vardır. Mesela geçen haftasonu yaptığım tahminde dün için en düşük 3 en yüksek 5 derece olacağını söylemiştim aynı dönemde pek çok yabancı site ve dmi nin beklentisi 10-12 derecelerde sıcaklık ve yağmurdu. Neden bunları görmüyorsunuz ve eleştirmiyorsunuz? Evet bazen sıcaklığı 2-3 derece daha düşük verdiğim zamanlar olabiliyor ancak bu tamamen benim şahsi düşüncemdir ve bir kıyaslama yapıldığında pek çok otoriteden önde olduğuma inanıyorum. Başka bir örmek vereyim. Geçen sene 2 derece kar yağacak dediğimde 10 derece yağmur bekleyen siteler vardı sonuç olarak 4 derece sıcaklık ve kky oldu biz abartıcı olduk diğer siteler başarılı ilan edildi. Bu şekilde yapılan değerlendirmeleri adil bulmuyorum. Modellerde alçak basınçların fazlaca yer kapladığını bunun kararsız hava koşulları anlamına geldiğini genel tahminimde belirttim. Sistemde 1 gün ileri geri oynamalar olabilir bunlar gayet normaldir. Bu akşamki modellere bakarsan söylediklerin doğru fakat göreceksin ki bunlar da değişecek. Beklentim ısınmanın yeni haftayla birlikte başlayacağıdır. Senin dediğin gibi olursa pazar günü tahminimde bir güncelleme yapmam gerekebilir...
  ..



Bilgi | Mesaj Ekle
Ziyaretçi defterinde: 2792 sayfada toplam 139597 kayıt bulunuyor. | Görüntülenen sayfa : 2717
Sayfalar
< | 1 2 ... 2710 2711 2712 2713 2714 2715 2716 2717 2718 2719 2720 2721 2722 2723 ... 2791 2792 | >
Derlenme Süresi:0,762 s
Sayaç: