Serbest KürsüMesaj Ekle | Siteye Dön



ceyl17 Aralık 2009 Perşembe 18:12:12
yurdumuz bu gece yeni bir soğuk havanın etkisine giriyor keza istanbulda yarın yağmur olarak başlayacak yağışların öğlenden sonra yükseklerden başlayarak karlakarışık yağmur akşam ve gece tüm il genelinde kar yağışları görülecektir cumartesi ve pazar ise örtü oluşturacak şekilde etkili kar beklenmektedir.Şehir merkezinde 10cm yükseklerde 30cm kar olacaktır pazar günü basıon toplantısı yok dışarıdayız ! :D
Cevap:
arif abinin son yorumu:"Cuma akşamı başlayan sistem bir alçak basınca bağlı olarak oluşacak lodos nedeniyle c.tesi öğleden sonrası ile pazar akşamı arasında sıcaklık artışı olacak sonrasında yine hızlı bir sıcaklık düşüşü ve kar yağışı olacak. Bu karmaşık sistem de böylece noktalanmış olacak. Uzun süreli ılıman havalar da yaklaşık salı gününden itibaren başlayacaktır"
  ..

EFSANE-SEMİH17 Aralık 2009 Perşembe 17:12:52
ARİF ABİ CUMA GECESİ UZUN OLACAK ÇÜNKÜ BİTEK CUMA GECESİ BAĞIRIYOR KKY DİYE.ONUN DIŞINDA BELKİ P.TESİ(ODA KKY)HALA KAR OLCAĞINA İNANMIYORUM BEN.BİR SÜRÜ MODELE TAHMİN SİTELERİNE BAKTIM AYNI DEİŞEN BİŞİ YOK.İNŞ. SENİN DEDİĞİN GİBİ OLUR..
  ..

ali17 Aralık 2009 Perşembe 17:12:20
arıf hocam trakya bu qece ve yarın kar alcak mı bn snmıom ama ıns alır cvplarsanız sevınıırm tesekkurler.................
  ..

karcılar17 Aralık 2009 Perşembe 16:12:05
kar yok dedik mi siteden atılıyoruz.arife göre 15 gün kar vardı ankara noldu bebeğim
Cevap:
Durup dururken kar yok diye kimse atılmaz siteden. Kesin sizde bişiler yapmışsınızdır. :))
  ..

weatherman17 Aralık 2009 Perşembe 15:12:06
Arif yazılarından yavaş yavaş dediğime geliyor gibi olduğunu hissediyorum.Cuma kky cumartesi pazar istanbula kar öngörmüştün ve ısrarla tahmininde değişiklik olmadığını söylemiştin.Bense haftalık tahmininde özellikle cumadan itibaren büyük sapmalar olacağını söylemiş,pazartesi salı gününe dikkatini çekmiştim.şimdi pazar günü tahmininde büyük sapma olduğunu kabul etmişsin.Benim anlamadığım neden güncelleme yapmıyorsun o zaman en azından pazar günüyle ilgili?Haftasonu tahmininde hala ısrarlısın,büyükçekmece gibi sahil semtlerin bile örtü olacağını yazıyorsun.Daha o güne gelmedik yanıldın diyemem,ama hala yanılacaksın diyebilirim.
Cevap:
ARif abi ve ben bugünlerde çok yoğunuz. En kısa süre içerisinde daha sık güncellemeye özen göstereceğiniz. Teşekkürler.
  ..

Cumhur17 Aralık 2009 Perşembe 14:12:43
Arif bey niyetim sizi kırmak deildi kırdıysam özür dilerim. Ancak ben sadece havaturka yı takip ediyorum. Onun dışında başka amatör site takip etmiyorum. weather.com cnn ntv ve meteor.gov.tr ye bakıyorum. Arif bey bana tahminleri karşılaştırmıyor demişssiniz ama yine havaturka da marmara bölgesini yazan MehmetEren bey. Ayın 15indeki tahminlerinde yağışların kıyı marmara da kar oluşturmayacağını söylemişler siz ise yoğun kar yağışı var demişssiniz. Benim anlayamadığım şey de bu. Siteler arasında farklılıklar olabilir ancak aynı sitedeki iki tahminin arasında bu birbiriyle çelişen yazılar olması beni şaşırttı beni. Ancak nekadar üzücü ki ne kar nede kky olmadı olmacak gibi duruyor direk yağmur olducak gibi. Benim siz değerli havaturka tahmincilerimden ricaam özellikle istanbulda ikamet ettiğimçin siz Arifbey ve marmara yazarımız Mehmeterenbeyden şunu rica ediyorum eğer herhangibi bir değişiklik olduklarında bunları tahminleriniz sayfanıza yansıtırsanız çok minnettar olurum mesela şuan arif bey hala tahmin sayfanızda pazar cumartesi için 0 2 -1 0 gibi değerler var biliyorum çoğunlukla son yenileri sohbet ve ziyaretçi defterinden yapıyorsunuz ama herkesin bunları takip edicek zamanı olmuyor. Tahminlere en kolay sizin sayfalarınızdan ulaşabiliyoruz sayfalarınızı bir sapma bir değişiklik olduğu anda değiştirebilirseniz çok memmenum olacağım..
  ..

ist17 Aralık 2009 Perşembe 13:12:13
ist kar yayacak mı?yağmıcak mı?hangisi*bi cuma diyonuz kar bi lodos anlamıyorum...
  ..

ariftarif17 Aralık 2009 Perşembe 13:12:40
Cumhur kardeşimiz tahminlerinizde daha dikkatli olun demiş nedense bunu yaparken mesela bugün için benle diğer sitelerin yaptığı tahmini kıyaslama zahmetine girmemiş. Alçak basınç alanlarının kararsızlık anlamına geldiğini ve bunun uzun vadeli tahminlerde sapmalara yol açabileceğini söylememe rağmen olaya dar bir görüş açısıyla bakmayı tercih etmiş. Olaylara böylesine subjektif yaklaşan arkadaşlara söyleyecek söz bulamıyorum. Yurdumuz günlerdir bir alçak basıç sistemine bağlı olarak oluşan bir dizi cephenin etkisi altında bulunuyor. Bu nedenle kısa süreler içinde büyük değerlerde sıcaklık dalgalanmaları görüyoruz. Bu durum yaklaşık 1 haftadır devam ediyor ve 4-5 gün daha devam edecektir. Geçen pazar yaptığım tahminde bu oluşumların bizi en son bu pazar günü etkileyecek şekilde sonlanacağını öngörmüştüm. Zaman içinde fazladan bir cephe sistemi daha oluştu böyle olunca da pazar günü beklediğimiz sıcaklık değerleri fazlasıyla saptı. Pazartesi için öngördüğümüz ısınma da salı gününe sarktı. Asla sürpriz olarak nitelendireceğimiz bir oluşum değil. Böylesine sistemlerde sıkça rastladığımız son derece normal bir durumdur. Son olarak cuma gecesi uzun olacak diyorum ve bu sistemle ilgili noktayı koyuyorum.
  ..

asfalya17 Aralık 2009 Perşembe 12:12:05
Fahri-Meteorolog,söylediğin gibi dün izmirde pek alışık olmadığımız sis olayına şahit olduk.Dmi gece İzmiri sisli göstermekle birlikte aslında olay dünkü yağıştan sonra gündüz vakti kenti sarıp sarmalamıştı.tabiki bir istanbul sisi gibi değildi ama yinede sis vardı kentin üstünde.daha çok Belkahveyi geçince Kemalpaşa platosunda sis,sis gibi oluyor yanılmıyorsam izmir de..Antalya yı örnek vermişsin ki,gerçekten Antalya muazzam güzellikte bir kentimiz.herşeyi uçlarda yaşıyor.kenti yağmur esir alırken hemen arkasındaki dağlar kar fırtınalarıyla boğuşuyor.Hortumları da meşhur.Bizim İzmir,bu kadar değişken ve sürprizlere açık değil.Herhalde Antalya,kıyıya paralel ve yüksek dağ silsilelerinin azizliğine uğruyor.Bak..yine coştum. tüm havaturka ailesi ve doğa tutkunları için nostaljik,bir o kadar güzel bir şarkıyı beğenizinize sunuyorum.Jose Feliciano söylüyor."Rain"http://video.mail.ru/mail/nzlatanova/1147 /1153.html..herkese Selamlar! border=0
  ..

aytaç_3517 Aralık 2009 Perşembe 12:12:19
bu sabah izmir/ gaziemirde şimdiye kadar gördüğüm en yoğun sisle karşılaştım.görme mesafesi 20 metreye kadr düştü ve hala sis etkili
  ..

gökhan17 Aralık 2009 Perşembe 12:12:45
arifabi cevap vermedin semih anca rüyanızda görürsünüz diyor karı sen nediyosun ben kar yok diyorum ancak kky diyor siz ince örtüden bahsediyosunuz diyor abi cevap ver ayarın akşam kar var mı ist ne kuvvette örtü bırakır mı cevap lütfen nöbet var mı
  fenerlivol..

Fahri_Meteorolog17 Aralık 2009 Perşembe 11:12:38
Her sabah 06:00da kalkıp 06:55deki otobüsle mesaiye gidiyorum.Bu sabah kalktığımda İzmir-Gaziemir'de inanılmaz yoğun bir sis vardı.Gözünüzün önünü göremiyordunuz! Sisin soğuttuğu bir atmosferde yürümek ve henüz aydınlanmamış sokaklarda ışık oyunları pek alışıldık görüntülerden değildi bizler için.Fotoğraflamayı unuttuğuma çok üzgünüm.Sonradan aklıma geldi.Bundan sonra her meteorolojik olayı zayıf megapikselli cep telimle sizlerle paylaşmaya gayret edeceğim. Antalya, İzmir Urla,Muğla Merkez ve İzmir Merkezdeki gökgürültülü sağanak yağışın etkilerini akşam ana haber bültenlerinde seyretmişsinizdir.Beklendiği gibi kuvvetli fırtına ile kararsız atmosfer şartlarına göre yağışlar vuku bulmuştur.G.Gürültüsü,şimşek,dolu,aşırı yağış,fırtına vs herşey vardı.Antalya Meydanı dmi verilerine göre 11.12.2009-17.12.2009 inceledim.Buyrunuz.(Bu değerler dmi resmi web sitesinden alınmıştır ve kalite kontrolünden geçmemiştir): 11.12.2009:199 kg,12.12.2009:21,8 kg, 13.12.2009:2,6 kg, 14.12.2009:0 kg, 15.12.2009:0 kg, 16.12.2009:83,4 kg, 17.12.2009:46 kg.Toplamda m2ye düşen yağış bu periyotta 352,8 kg ediyor! İç anadoluda pek çok yerleşim biriminin yıllık yağış toplamını 6-7 günde Antalya meydan istasyonu almış gözüküyor! (Kaynak:http://www.dmi.gov.tr/sondurum/toplam-yagis.aspx?t=t &gun=091217&ind=0&s=NM&f=).Afetsiz bereketli yağışlar dilerim.
  alperzeybe..

Cumhur17 Aralık 2009 Perşembe 11:12:22
Arif bey lütfen tahminlerinizde daha dikkatli olunuz. Sistem beklediğinizin tam tersi çıktı. Hafta sonu deil poyraz tam aksine lodos fırtınası olacak 0 derece yerine 12 13 derecelerde olacak işleriniz yoğun olabilir ancak bu sizin ozaman hiç tahmni yapmamanız yanlış tahmin yapmanızdan daha iyidir.
Cevap:
Cuma akşamı başlayan sistem bir alçak basınca bağlı olarak oluşacak lodos nedeniyle c.tesi öğleden sonrası ile pazar akşamı arasında sıcaklık artışı olacak sonrasında yine hızlı bir sıcaklık düşüşü ve kar yağışı olacak. Bu karmaşık sistem de böylece noktalanmış olacak. Uzun süreli ılıman havalar da yaklaşık salı gününden itibaren başlayacaktır
  ..

EFSANE-SEMİH17 Aralık 2009 Perşembe 09:12:05
ARİF ABİ HEM IRI HEM NOAA OCAK AYINIDA BİTİRDİ.NORMALLERİN ÜSTÜ VE YİNE SİBİRYADAN SALINIM OLURSA AVRUPAYA OLUCAK GİBİ.TABİ BUNA ŞİMDİDEN KARAR VERMEK ZOR AMA AVRUPANIN ORTA KISMI BATISI OCAĞI SOĞUK GEÇİRCEKLER.BİZE KALDI ŞUBAT-MART AYI:)
  ..

Doğancan17 Aralık 2009 Perşembe 09:12:51
Meraba arif abi.wunderground bugün için yalovayı kar yağışlı gösteriyor.düşüncen nedir?dün akşamki kar tahminin hala geçerli mi?
  ..

EFSANE-SEMİH17 Aralık 2009 Perşembe 09:12:06
SON NOKTA:KORHAN SANA TRAKYADA(ÖZELLİKLE 10 CM OLUR DEMİŞTİM)YOĞUN KAR OLACAK.İKİNCİSİ İSTANBUL KKY GÖRECEK ANCAK DİREK KAR YADA ÖRTÜ TARZI OLAY YOK.OCAĞIN İLK HAFTASINA KADARDA SOĞUK VE KAR YOK.SONRASI NE Mİ OLUR?ORASINI ALLAH BİLİR ARTIK.YİNE SÖLÜYORUM MODELLERDE 5-7 GÜN İÇİNDE ÇIKMAYAN SİSTEMLERDEN HAYIR BEKLEMEYIN.YOKSA BÖLE TRAKYADA KALIR İÇERİ SOKULAMAZ
  ..

gökhan17 Aralık 2009 Perşembe 08:12:26
günaydın arifabi yani sistem zayıfladı diyorsun kar yerde örtü yapmayacak mı?yada karı havada mı görücez geçenhafta gibimi yoksa kky ist of ya neyse önümüzdeki sistemlere bakıcaz demekki bir kar daha uçup gitti boynumuz bükük kaldı yine birde yb nekadar üstümüzde olacak salıgünü başlıcak demişsin ?
  fenerlivol..

onurel17 Aralık 2009 Perşembe 04:12:00
Merhaba Arif Bey, ben yaşını başını almış, kendi halinde bir karseverim, fazla yorum yazmam ama son 2 senedir çoğu siteyi aşırı derecede sık takip ediyorum. Öncelikle, Sağanakrüyette'ye cevabınız başlı başına takdir edilmesi gereken bir cevaptı. İkincisi ise gerçek bir amatör olarak benim bile karmakarışık olduğunu gördüğüm, bütün kaynaklarda birbirinden tamamen farklı tahminlere sebebiyet veren önümüzdeki sistem eğer dediğiniz gibi şekillenirse çok çok büyük bir başarıya imza atacaksınız. Umuyorum ki dediğiniz gibi olur..Başarılar&saygılar..
  onurelgul@..

gökhan17 Aralık 2009 Perşembe 00:12:00
cuma akşam mı başlıcak cmts öğleden sonra yağış kesiliyor galiba bir de sen bana bu tür sistemde yağış kesilmez aksine fazlalaşır demiştin oda aynen geçerlimi abicim alçaklarda hafif örtü bekliyordun bu öbürsistem gibi olmucak değil mi abim kky değil direk kar sistem den eksilme yok çünkü 48 saate girdik artık taşlar yerine oturmuştur heralde biraz bilgi abim saygılarımla gökhan
Cevap:
Cuma akşamı başlar. Bir alçak basınca bağlı olarak oluşacak lodos nedeniyle c.tesi öğleden sonrası ile pazar akşamı arasında sıcaklık artışı olacak sonrasında yine hızlı bir sıcaklık düşüşü ve kar yağışı olacak. Bu karmaşık sistem de böylece noktalanmış olacak. Uzun süreli ılıman havalar da yaklaşık salı gününden itibaren başlayacaktır.
  fenerlivol..

gökhan16 Aralık 2009 Çarşamba 23:12:49
abim teşekkürederim verdiğin bilgi için hala sistem geçerli diyorsun yani bütün kalbimle sana inanıyor ve destekliyorum inşallah biz haklı çıkarız sistem gücünü aynen koruyor mu peki yoksa biraz yumuşama var mı keşke gelseydin de şunları sustursaydık saygılarımla örtü ihtimali devam ediyormu nezaman başlıcak bu soğuk havanın onunla bir ilgisi var mı acaba abim
Cevap:
Sistem geçen haftaya göre zayıflamış durumda. Zaten bu beklediğimiz bir şeydi sıcaklıkların o kadar düşemeyeceğini söyledik ve tahminlerimize yansıttık. İşlerim Avrupa'nın noel tatiline girecek olması nedeniyle aşırı yoğun bu nedenle size fazla vakit ayıramadım ve sorularınızı buradan cevaplamaya gayret ettim. Cuma akşamı sohbette olmaya çalışacağım.
  fenerlivol..

Armando16 Aralık 2009 Çarşamba 23:12:06
İyi geceler. yarın yurdun büyük bir kesmi yağışlı olacak.Doğu anadolu da yağışlar kky ve kar olarak yağacaktır.Ayın 19 unda beklenen sistem öyle çok karışıktıki son ana kadar da aslında ali cengiz oyunu yapağa benziyor.Ama ben hala bu sistemin İst a kar getireceğini sanmıyorum ancak kky getirebilir o da Çatalca gibi yüksek kesimlere. Trakya nın kar alması zor bir olay değil sistem zaten balkanlar kökenli olduğundan Trakyaya girebilecek ancak akdeniz deki sistem nedeniyle sistem daha fazla uzayamayacak ve kısır kalacaktır. Hava olayları oldukça karışık diyerekten ayın 25 ine dem vurmak istiyorum bu tarihten sonrası daha karışık ancak sistem gelirse kar yapacaktır. yılbaşı için daha çok var sallamasyon yapmak istemiyorum. Kendinize iyi bakın...
  bbeyazlar@..

gökhan16 Aralık 2009 Çarşamba 23:12:22
arifabim iyigeceler bu akşam herkes seni bekledi ama gelemedin müsait olamadın heralde tabi böyle oluncada konuşanlar oldu işte kar yok gelemedi vs.site karıştı valla ama sağolsun adminler noktayı koydu ve hepsi gittiler peki abi napıcaz yarın perşembe hava bu akşam itibariyle biraz soğudu nediyorsun gelecekmi cuma kar senden bilgi bekliyoruz yağışın cinsi, kararlılığı, şiddeti belli oldumu çrşm belli olur demiştin örtü yapacak mı hala dediğin gibi yüksekler için cm bile vermiştin bana geçerlimi birde yabancı fremeteo kar göstermiş istanbula dediğin gibi çıkacak mı artık lütfen bilgi ver rahatlayayım abim saygılar kurtköy den gökhan
Cevap:
Herkes istediğini söyleyebilir. İşkembeden atabilir. Sanki sistem gelip geçmiş gibi konuşur zamanı geldiğinde tüh be yine arifin dediği oldu der tırıs tırıs giderler hevesleri kursaklarında kalır. Yanıldığım istisna sistemlerle de aylarca hatta yıllarca mutlu olurlar. Gün gelir sistem geçer ona göre kim haklı kim haksız ortaya çıkar. Söylediklerim şimdilik aynen geçerli herhangi bir değişiklik yok. Rahat olabilirsin bu konuda.
  fenerlivol..

snowstorm16 Aralık 2009 Çarşamba 23:12:45
Arif bey, ayın 21 indeki yani pazartesi günü haftasonuna göre daha soğuk gözüküyor. Sizce bu sistemde Bursa'ya kar yağma ihtimali var mı? Teşekkür ederim
  ..

yasin_rize16 Aralık 2009 Çarşamba 22:12:49
selamlar arif abi her ne olursa olsun doğrusuyla yanlışıyla istikrarlı bi şekilde tahmin yaptığınız için sizi çok seviyoruz.başkaları gibi herkezin bilebileceği bir sistemi 1 yada 2 gün öncesinden tahmin etmek zor değildir.bunun icin yanlışta olsa doğruda olsa fikrinize ihtiyacımız var.22-23 gibi sibiryadan soğuk akımları ineceği konuşuluyor bazı sitelerde bunun doğu karadeniz kıyılarını etkilemesi ne kadar doğru olabilir sizce?
Cevap:
Şimdilik böyle bir beklentimiz bulunmuyor. Değişim olursa söyleriz.
  ..

ariftarif16 Aralık 2009 Çarşamba 21:12:13
Bugüne kadar yaptığım tahminler tamamen bilimsel verilere dayanmıştır. Bundan önce defalarca benzer durumlar yaşandı. Pekçok sitede kar haberi yokken benim var dediğimi bunların çoğunda da başarılı olduğumu biliyorsunuz. Duygu sömürüsü yaptığım eleştirilerine katılmıyorum. Gerçekten öyle olsam sizlere olur olmaz tarihlerde kar geliyor derdim. Şunu iyi bilmelisiniz ki tahminlerim doğru çıktığında ne kadar mutlu olmuşsam yanıldığımda da o kadar üzülmüşümdür. Aralık ayında İstanbul gibi yerlerde istisnalar hariç yoğun ve hayatı felç edecek boyutta kar olamadığını modellerde muazzam soğumalar görüldüğünde bile buna inanmamanız gerektiğini ve soğumanın makul ölçülerde olacağını söylemiştim. Nitekim öyle olacaktır. Gönül isterki daha şimdiden yoğun şekilde yağan karla tanışabilsek. İstanbul'un uzun yıllar öncesinden gelen arşivlerine baktığımızda bu durumun ocak ikinci yarısı ile martın ilk günleri arasında daha sık yaşandığını görüyoruz. Bazılarının eskiden kasımda kar yağardı aralıkta etkili kar olurdu şeklindeki söylemleri doğru değildir. Bunlar istisna diyebileceğimiz sistemlerdir. Aynı şeyleri tekrar etmekten bıktım ama ne yazık ki buna mecbur kalıyorum. Şahsım ve site adına yapılan yapıcı eleştirileri her zaman dikkate almaktayım. Ciddiyetten uzak, çocukça diyebileceğimiz yorumlara da kayıtsız kaldığımı bilmenizi istiyorum...
  ..



Doğancan16 Aralık 2009 Çarşamba 21:12:43
Arif bey hiç bir site haftasonuna ilişkin istanbul kar demiyor.siz neye dayanarak böyle bi tahminde bulunuyosunuz?cnn ntv hep yagmurlu diyor üstüne basa basa.marmaranın diğer illerinde beklentileriniz neler.yalova bursa gibi..
Cevap:
Cuma akşamından itibaren kar beklentim sürüyor. Bursa ve Yalova gibi yerler için de benzer durum geçerlidir...
  ..

Rahmi bursa16 Aralık 2009 Çarşamba 21:12:06
Arif abi iyi aksamlar abi ben sana guveniyorum tahminin tutmasa bile istemeyen yorum yazmasin arkdaslar. Abi marmaraya hangi tarihlerde kar yapabilir bursaya senin tahminen rica edebilirmiym? saygilarimla...
Cevap:
Cuma'dan pazartesiye kadar olan bölümde kar yağabilir. Sonrasında değişim ihtimali olmakla birlikte güneyli hava akımları nedeniyle sıcaklıklarda artış bekliyoruz. Ilık ve yağmurlu günler yaşabilir...
  Rahmi_alan..

ergur16 Aralık 2009 Çarşamba 21:12:54
Arif bey tekrar merhaba.. Sakarya için cuma ve sonrası için kar tahmininiz devam ediyormu diye sormuştum. Cevaplamadınız ..Şu an hiç bir sistem veya hava tahmin sitelerinde kar göstermemesine rağmen sizin ist.için kar tahmininiz devam ediyor. Ben size yürekten inanıyorum. Sakarya da inşallah ilk karı bu haftasonu alacak mı..Cevap lütfenn..
Cevap:
Evet Ergür Sakarya da bu sistemde kar alacak gibi görünüyor. Tahminim bu şekildedir. Ancak sistem uzun ömürlü değil. Sadece haftasonuyla sınırlı kalacak gibi. Bu nedenle de büyük beklentiler içine girmeyin derim.
  erol.gurca..

eniz16 Aralık 2009 Çarşamba 20:12:38
haftasonu kocaeli ye kar yağar mı?cevap verirseniz seiniriz.
Cevap:
Böyle bir beklentimiz var fakat sistem pek uzun ömürlü görünmüyor. Yeni haftayla birlikte ısınma olabilir...
  enizunal@y..

ariftarif16 Aralık 2009 Çarşamba 20:12:12
Sağanakrüyette tereciye tere satmayı bırak. 850 hpa -5 olunca kar olurmuymuş da -10 olunca olurmuş da falan filan. Geçen pazar 3 dereceye düştü İstanbul ne renk vardı 850 hpa haritasında İstanbul'un üzerinde? 850 hpa verilerden sadece biridir ve her zaman olmasa da birçok sistemde -5 yani açık yeşil İstanbul için kar sınırıdır. Böylesine karışık bir sistemde çabucak kar yağmaz dediniz işin içinden çıktınız. Bu tahminler tamamen kişisel tahminlerimdir. İsteyen inanır isteyen inanmaz. Sonuçlarına katlanırım. Ben her zaman ariftarif olarak burdayım. Senin gibi ara ara mutasyona uğramıyorum. 17 şubat 2008 tahmini de bana ait 26 şubat 2009 tahmini de. Doğrularımla yanlışlarımla burdayım. Bunca kişi halen beni takip ediyor güveniyorsa 2 seçenek var. Ya bu insanlar aptal yada ben yeterince başarılı bir tahminciyim. Hiç düşündün mü acaba ben eğer insanların kar duygularıyla oynayan biriysem neden dün için yada bugün için kar yağacak demedim. Neden geçen haftasonu için kar değil de kky tahmini yaptım. Şimdi de diyorum ki İstanbul'un kıyılarına bile kar yağacak evet az yada çok örtü de yapacak. Ama okullar tatil olmayacak çünkü bu sistem haftasonuna sıkışacak ve sıcaklık hızla toparlanacak. Ben bunu geçen pazar söyledim bugün çarşamba yine aynı şeyi söylüyorum. O kadar kızıp sinirleniyorsan git başka sitelerde takıl. Seni zorla tutan yok.
  ..

sağanakrüyette16 Aralık 2009 Çarşamba 19:12:18
Yazmıyım yazmıyım diyorum ama yazılanlara baktıkça zıvanadan çıkıyor öfkeylen yazıyorum.Ya arif abi ayıptır günahtır sizin yaptığınız göz göre göre hala kar yağacak kıyılarda bile örtü yapacak diyorsunuz milletle böyle oynayamazsınız.insanların psikolojisiyle böyle oynayamazsınız nereye kadar söyleyin bana bu tutumunuz daha nereye kadar böyle sürecek.1 Ocak 2009 dan beri şu karı istanbula yağdıramadınız gitti.2009 yılı tahminleriniz diğer siteler gibi hiç tutmadı ama sizin kadar aşırıya kaçan site sayısıda çok azdı. Meteoroloğum diyorsun hangi meteorolog 850 hPa’da kıytırık bir –5 derecede istanbula kar yağdırır hemde örtü şeklinde.bak bakalım istanbulun örtü yapan kışlarında ve efsane kışlarında 850 hPa’sı kaçmış –5 moskova için örtü demektir istanbul için yağmur yada gece belki kkydir.Önce şunu iyi öğrenin kıyılarda bile örtü olması için istanbul gibi bir şehirde 850 hPa’nın en az –10 olması lazım.bak bakayım modellere –10 marmaranın üzerinde mi? Bak bakayım modellere –10 istanbulun üzerinde mi dolaşıyo? Malzeme buyken sen nasıl istanbula veya diğer şehirlere kar yağacak kıyılara bile örtü yapacak dersin.önüne gelen herkese mavi boncuk gibi kar dağatmanızada bir anlam veremiyorum.hadi eyvallah!!!
  ..

ceyl16 Aralık 2009 Çarşamba 18:12:25
Arkadaşlar yenilenen modeller ile birlikte size Aralık ayının 15 den sonraki dönemi sunacağım ; 18 Cuma 7-2 Yağmurlu 19 CTesi 7-5 bulutlu 20 Pazar 13-10 Yağmurlu 21 p.Tesi 11-3 Yağmurlu 22-Salı 7-5 P.bulutlu 23 Carş 12-8 P.bulutlu Ve daha sonrası 24-31 arası Herhangi bir soğuk hava ve kar yağışı beklemiyoruz.Genel olarak 11-16 derece arası parçalı bulutlu bir aralık ayı ;)
  ..

alco16 Aralık 2009 Çarşamba 18:12:16
Arif hocam amerkada vb gbi yerlerde gorunen soguklar ve etkili karlar turkiyemize ugramazmi bu sene sizce cvaplarsaniz sevinirim..
Cevap:
Amerika'daki sistemlerle bizi etkileyen sistemler birbirinden farklı.
  ..

Asfalya16 Aralık 2009 Çarşamba 18:12:06
Güüümm!!Kraşş!!..Güümm!!..Hay Allah,ne oluyo yaw!!..Rüyadamıyım ben neyim..Fırtına filan da olamaz,dün gece yarısına kadar havada yıldızları sayıyordum.One!!..Nolamaz,nayır!!dışarıda acaip yağmur başlamış.Galiba karda atıştırıyo gibi.arasıra beyaz bişeyler de iniyor yere..heyy be!!İstanbulun görmediği karı İzmir görüyo yaw!!..len Asfalya kendine gel..12 derecede kar yağarmı oğlum..Burası İzmir,kar hiç laap diye yağar mı buraya düşünsene..Dolu diye bir şey duymadın mı?doludur,dolu o!!!..Hakkaten doluymuş..Kurban olduğum Allahım,havadan taş gibi buz yağdırırsın da,şunu blenderde çekip,kar olarak indiriversen olmazmı?Yada 10 derecelerde filan şu karı yağdırıversen,ne olurdu sanki...Amacım isyan etmek değil,sadece sesli düşünüyorum.Allahım,şu kar dediğimiz güzelliği bizlerden esirgemesen de,bizlerde Cnn de yazan Kılıç arkadaş gibi kafayı yemesek diyorum...Derken kapı zili asabi bir şekilde ötmeye başladı ve ben kendime geldim.gelen çatıda oturan komşumuzdu.Çatı akıyor,ilgilenirmisiniz asfalya bey\"..Dabi..dabi,görevimiz..Senmisin karı-yağmuru seven,gönüllü apartman yöneticiliğine sazan gibi atlayan?..hadi yallah çatıya!! border=0 border=0
  ..

denizlili16 Aralık 2009 Çarşamba 17:12:23
arif bey tamam anlaşıldı denizli merkez bu haftasonu sisteminde kar yada kky almıyacak peki gelicek 21 22 sisteminde alma ihtimali varmı LÜTFEN CEVAP
Cevap:
Bu ihtimal çok düşük.
  fff.. | http://fff (71)

kezman/izmir16 Aralık 2009 Çarşamba 17:12:16
arif abi neden sitenin sol tarafındaki arif tarif bölümünde istanbulun tahminleri yapılıyor.geçen sene ankara ve izmir tahminlerinede yer veriyordun.neden sadece istanbul? siteyi takip eden çok sayıda izmirli olduğunuda düşünüyorum.saygılar
Cevap:
Ege tahminleri için Mert kardeşimizin tahminlerine bakabilirsiniz. Kendisi tahminlerine güvendiğimiz biridir. Sorularınıza da bildiğiniz gibi burdan yanıt veriyorum.
  ..

serkan16 Aralık 2009 Çarşamba 17:12:12
merhaba Arif abi geçen pazar günü dmi bursa merkez için kar dememesine rahmen ilk karı cok az da olsa görme şansımız oldu ve dmi cuvalladı şimdi gelecek sistem Bursa için etkili mi şimdiden teşekkür ederim esenliklerle
  exalted_he..

tahmin-akdeniz16 Aralık 2009 Çarşamba 16:12:51
Noluor yav ısparta ve burdurun yüksek mahallerinde youn kar alçaklarına şidetli kky yaıyor.rüzgar lodsotan sert esior. şu an ısparta 2 derece gece kara dönrmi acaba abi?
  ..

ERGUR16 Aralık 2009 Çarşamba 16:12:37
Arif bey selamlar.. Birkaç gün öncede Sakarya için kar tahmininizi sormuş ve zaman ayırıp cevaplamış olmanız nedeniyle beni çok mutlu etmiştiniz. Şimdi cnn yorum ve sizin sitede yorum yapanlar kar beklentilerinin tammen kalktığı sadece yağmur ihtimali konuşuluyor. Ben sizi sürekli takip eden bir okuyucu olarak tahminlerinize çok güveniyorum. Sakarya için bu cumadan itibaren ve haftasonu için kar beklentiniz devam ediyormu. Bir kar sever olarak bu sefer kar görebilecekmiyiz. Umarım sadece yine yükselerde KKY olur tahmini demezsiniz. şimdiden vereceğiniz cevap için teşekkür ediyorum. Sağlıcakla kalın..
  erol.gurca..

ist16 Aralık 2009 Çarşamba 15:12:26
ist ne zaman kar alacak...hep yağmur gosterıyoo
Cevap:
Cuma akşamından itibaren kar alacaktır.
  ..

eski karcı16 Aralık 2009 Çarşamba 15:12:07
arif bey kolay gelsin...ben itü hava tahmininde cuma günü için karadenizden inecek sistem diye okudum..şimdi size bir sorum olacak. eğer sistem karadenizden inecekse özellikle batı karadeniz bartın-zonguldak civarı kar alırmı..alırsa kar yağışı cumartesi akşamı başlar..şimdiden cevap için teşekkürlerimi sunarım saygılar..
Cevap:
Haftasonunda kıyılarda kky iç kesimlerde kar yağışı olabilir...
  bulutdelis..

sağanakrüyette16 Aralık 2009 Çarşamba 15:12:02
MÜJDESİZLİK VERİYORUM-İlk önce cuma ve haftasonuda dahil olmak üzere istanbul ve benzeri şehirlerimizde burada söylenenlerin aksine kar yağışı beklenmiyor.hiçbir model ve meteorolojik parametre istanbul ve benzer şehirler için kar yağışı ihtimali vermemekte ve bu saatten sonrada vermez.şimdiden öğreninki sonradan hüsran yaşamayasınız benden söylemesi.Önümüzdeki haftadan itibaren kar açısından çok kötü bir döneme gireceğimizin müjdesizliğini vermek istiyorum.Sıcaklıklar batıda aralığın sonuna doğru kademe kademe olarak 20 derecelere kadar çıkacak hatta geçebilirde.20 derecelerde bir sıcaklıkla karşılayacağız 2010’u.nasıl girersen öle gider derler bakalım zaman ne gösterecek.ama kar açısından bu aralık ve kasım ayı tam bir facia gibi geçti.son 10 yılın en kötü kasım ve aralık ayını yaşadık tabiki kar ve soğuk açısından.
  ..

kaan16 Aralık 2009 Çarşamba 15:12:24
Arif hocam İstanbulda cuma gecesinden itibaren kar bekliosunuz di mi?Peki kar cumartesi sabahı yerde örtü bırakabilir mi ?Hocam bi de modeller çok kötü gidio inş. sistem dediğiniz gibi gelir.Saygılar.....
Cevap:
Evet beklentimiz aynı şekildedir. Şimdilik herhangi bir değişiklik yoktur.
  ..

BLUESKY16 Aralık 2009 Çarşamba 15:12:54
Arif abi senin tahmininden şüphe etmiyorum. Ama birşey sormak istiyorum. Bu hafta sonu çok karışık ve süprizlere gebe. Acaba hafta sonu istl da yağışın şekli ve miktarında bir süpriz olabilir mi..
Cevap:
Her türlü değişim olabilir. Son derece karışık bir sistemdir. Tahminimde şimdilik herhangi bir değişikliğe gitmiyorum.
  ..

semih16 Aralık 2009 Çarşamba 14:12:26
arif bey tahminleriniz surekli baskalarının ( siteler sahıslar) tahmınıyle celisiyor. Herkes once kar ıle baslıyor sıstem degıstıkce kky ve yagmur dıye gerı adım atıyolar ama en sonunda dogruyu buluyolar. Ama siz kar dıyosnz ve sıstemın degıstıgını bılıyosnz ama buınu acıklayamıyosnz hıc bır sıtede modelde sızın dedıgınız gıbı bı sıstem gorunmuyo hala bu sıstem gelecek dıyomusnuz ve ortu yapacak dıyomusunz.cok merak edıyorm... Umarım herkes yanılır sız dogruyu solemıs olursunuz
Cevap:
Evet tahminimde şimdilik bir değişim yok. Olursa söylerim.
  ..

ahmet16 Aralık 2009 Çarşamba 14:12:03
sayın arif hocam öncelikle yaptığınız bu doğru tahminler için tesekkur ederim...hocam aklıma takılan bır soru var cevaplarsanız sevinirim...sorum şu:ben muglada yasıyorum gecen sene muğlada kar yağışı görüldü ama kar yağısının görüldüğü gün sıcaklık 6 dereceydi..ondan bir gün sonra sıcaklık 3 derece olmasına rağmen kar yağmamış yagmur yagmıştı..bunu nasıl acıklayabiliriz?? simdiden tesekkürler....
Cevap:
Muhtemelen soğuk cepheye bağlı hızlı bir sıcaklık düşüşü görülmüş havadaki düşey karışımlar fazla olduğu için yağış hızla yere inmiş ve kar şeklinde görülmüştür. Hemen akabinde bir sıcak cepheye bağlı yağış oluşmuş fakat havadaki düşey hareketler az vede sistem ılık karakterli olduğu için bu kez yağış yağmur şeklinde düşmüştür. Öyle sistemler vardır ki 7c derecede bile kar yağar öyle sistemler de vardır ki yer seviyesinde sıcaklık 0c bile olsa kar yağmayabilir...
  akara_1991..

sağanakrüyette16 Aralık 2009 Çarşamba 14:12:48
7 GÜNLÜK DEĞİŞMEYEN TAHMİN-Burdan arif abiyede seslenmek istiyorum biliyorsunuz sitesinde pazar gününden başlamak üzere 7 günlük tahminler yapıyor ve tahminini birdahaki pazar gününe kadarda güncellemiyor.Bende soruyorum atmosfer durağan bir yapıya mı sahip ki 7 gün boyunca tahminin aynı kalsın ve dünyada böyle bir tahmincilik anlayışıda yok.Sanırım dünyada bir ilki gerçekleştirmek için çalışıyor ama seçtiği sektör bu iş için uygun değil.Tavsiyem en azından çarşambaları tahminini bi gözden geçirmesi yönünde olucak.
Cevap:
Şu ana kadar değişim yapmamı gerektirecek bir durum görmüyorum. Bundan sonra tahminlerimi daha sık güncellemeye gayret edeceğim.
  ..

sağanakrüyette16 Aralık 2009 Çarşamba 14:12:45
2009 aralık ayı kar ve soğuk açısından geçen seneden bile çok ama çok kötü geçmektedir.İstanbul,yalova,kocaeli,sakarya gibi alçak yerler bile geçen sene aralık son haftası örtü yapacak kadar kayda değer kar yağışları almıştı.Hatta doğu karadeniz kıyıları bile epey kar almıştı.Bu aralık ise bırakın karı,soğuk hava bile doğru dürüst gelemedi bu saydığım merkezlerde sıcaklıklar birkere bile olsun eksileri göremedi.Ilık ve yağışlı kış öngörüsü şimdilik bu olsa gerek. TAHMİNCİLER HİKAYE,DURUM ALLAHLIK-Evet aralık ayını istanbul ve diğer kar almayan şehirler olarak NAO ve AO nun o muhteşem tablosuna rağmen kar yapmadan kapatmış bulunuyoruz.Doğrusunu söylemek gerekirse ben uzun süredir aralık ayını kar yağmadan kapadığımızı hatırlamıyorum.Kötü kış dediğimiz 2007 kışı ve geçen kış bile aralık ayında tatmin edici kar yağışları almıştık.Bu tabloyu gördükçe kar umutları kademe kademe gönüllerden uzaklaşmaktadır.marmaranın doğusu en son yoğun karı 2008 şubatında aldı yaklaşık 2 senedir hasret sürüyor.
Cevap:
NAO ve AO soğuk-sıcak değil yağışlı ve kurak dönemler hakkında fikir verir. Daha kaç kere anlatmam gerekiyor acaba?
  ..

trakyalı@murat16 Aralık 2009 Çarşamba 14:12:43
arif abi 18-19 sistemindebideayın21de yagis var galiba sizce trakya kar alırmı ve nekadar etkili olur acaba
Cevap:
Evet Trakya bu sistemden fazlasıyla etkilenecek ve kar alacaktır...
  ciler_20_0.. | http://ciler_20_08-1991@hotmail.com (84)

hafta sonu 16 Aralık 2009 Çarşamba 13:12:34
butun sitelerde cumadan pazara kadar yağmur gosterıyo,ama siz tahmınde kar dedınız..değişiklik var mı?yoksa yağmurmu?ist için hangisi
Cevap:
Şimdilik bir değişiklik yok...
  ..



Bilgi | Mesaj Ekle
Ziyaretçi defterinde: 2792 sayfada toplam 139597 kayıt bulunuyor. | Görüntülenen sayfa : 2716
Sayfalar
< | 1 2 ... 2709 2710 2711 2712 2713 2714 2715 2716 2717 2718 2719 2720 2721 2722 ... 2791 2792 | >
Derlenme Süresi:0,698 s
Sayaç: