Serbest KürsüMesaj Ekle | Siteye Dön



Tahminci159(Mert)10 Ocak 2010 Pazar 14:01:41
Arif abi daha netleşmiş birşey yok.Yani ayrıntıları vermek şuan için doğru olmaz fakat; bu soğuk hava dalgası gelicek buna eyv.Akdeniz çalışacak eyv.Ama öyle gözüküyorki Avrupa'ya oturacak YB ne konumunu kaybedeceğe,Nede Akdenizin bu soğuk hava dalgasının üzerine bol yağış getirmesinin sonu gözükmüyor gibi...Yani demem oki,uzun bu ikisinin ortaklaşması (UZUN BİR SÜRE) ilginç şeyleri beraberinde getirecek diye düşünüyorum...Özetle haberlerde çıkan 20 yılın-30 yılın hatta 50 yılın en soğuk kışının,bize yöneleği görülmekte.Bence biz biraz daha şanslıyızki bu soğukların şubat ayınada sarkması yüksek ihtimal ve sonucunu siz düşünün :) Sizce bizi neler bekliyor???
  ..

Asfalya10 Ocak 2010 Pazar 14:01:31
Artık top çembere değdi.şimdilik potada turluyor olsa da,sayı olması kaçınılmaz.Aynen şeytan rıdvanın"gol olur"demesi gibi.:) izmirde şu anda başlayan şiddetli yağmur bu gelen güçlü sistemin öncüsü,müjdecisi sanki..herkese iyi seyirler..
  ..

Murat10 Ocak 2010 Pazar 14:01:45
Arif abi, Ankara için tahminlerin nedir? Kar Ne zaman başlar, yoğunluğu ne olur? 2004 sistemi Ankara'ya hiç yaramamıştı. Bu öyle olmaz umarım...
Cevap:
Yoğun kar önümüzdeki haftasonundan itibaren başlayabilir. Detaylar için çarşambayı bekleyin...
  ..

hüseyin10 Ocak 2010 Pazar 14:01:12
arif abi hafta başından beri haftasonunu bekleyin dediniz,bekledik kurs gitmedik saat 13 oldu siteye giremedijk tamam onu da anladık yoğundu 1315 te girdik bu seferde siz yoktunuz neydi peki bu kadar heyecan yaptırdınız videolar falanm yapmayın lütfen ya siteyi doldurmak içinmiydsi gerek yok bu kadar şeye ozaman inanları sinir ettiniz tabi adminler yönetiyor nedediyse isteyen girebilirken istemeyene almazlar neyse teşekkürederim böyle yaptığınız için çift standart havaturkaya hiç yakışmadı bubir rezilliktir haberiniz olsun saygılar
  hüseyin@h..

Admin10 Ocak 2010 Pazar 14:01:26
http://www.dailymotion.com/video/xbt3i3_havaturkaaryftaryfsy stemylegoruyler_lifestyle Buradan sohbette Arif abinin ne yazdıklarını okuyabilirsiniz, Yazıları okuyamıyorsanız ekranı full yapın. Bu arada Hakan arkadaşımızın eline sağlık.
  .. | http://www.havaturka.com (146)

alço10 Ocak 2010 Pazar 14:01:39
Arif abi uludağa gitcem zaman için mahsur kalıcaksın dedin ve beni bir korku sardı açıkcası=)Ama şimdi baktım kar 50cm düşmüş :s bizim gtmemize kadarda erirse kar heralde piknik yapar döneriz =)
Cevap:
Bugün gitseydiniz bir sorun yoktu ancak maalesef durumunuz kritik. Ben sizin yerinizde olsam o geziye katılmazdım. Yine de siz bilirsiniz...
  ..

burcin_ozk10 Ocak 2010 Pazar 14:01:44
Gelecek olan sistemin son durumu nedir? bu hafta bize ne süprizler hazırlıyor? işim nedeniyle sürekli seyahatlerim var ge önümüzdeki hafta boyunca Trakya da olacağım. yolda kalmak istemiyorum :)
Cevap:
Haftasonuna kadar sıkıntı yaşamazsınız. Ondan sonrası için planlarınızı hava durumu bültenlerine göre yapmalısınız. Çünkü ciddi ve oldukça uzun süreli bir soğuk hava dalgası yaklaşıyor...
  ..

Cumulonimbus10 Ocak 2010 Pazar 14:01:59
Açıkçası bu sistem -50 derecede bir bardak suyu havaya fırlattığınızdaki etkiyi yapacak. Türkiye üzerinde çok soğuk hava kütlesinden oluşan bir duvar.Akdenizde ablerin getirdiği tüm nemi kar olarak Türkiyeye bırakacak.Ayrıca AB ler tozda taşıyacağa benziyor dolayısıyla bu durum kar yağışına katalizör olacak gibi.Unutulmaz bir kar alabiliriz. 1055mblık yb ile ve akdenizden ardı kesilmeyen abler ile ben sistemi daha da güçlenmiş gördüm.Bikaç gün içinde soğumada artacak. Ben tüm kalbimle 2004ü geçeceğimize inanıyorum.
  ..

ibo.karakartal10 Ocak 2010 Pazar 14:01:45
merhaba arif abi sohbette bulunamadım istanbul için sistem kesinleştimi bunu merak ediyorum sadece birde dmi ve diğer kanallar ne zaman uyarı verirler sence saygılar....
Cevap:
Kesin demek yanlış olur ama bu sistemin gelmemesi bana göre artık bir mucize. Hafta ortasından itibaren uyarılar verilmeye başlar...
  ibo.karaka..

xhavax10 Ocak 2010 Pazar 14:01:15
ya nzmn yenileyeceksiniz merakla bekliyoruz lütfen biraz daha erken yapın
Cevap:
Akşam saatlerinde yenileyeceğiz.
  ..

chanleecege10 Ocak 2010 Pazar 14:01:26
arif abi manisada kar ne zaman başlar?yoğun kar bekliyor musun? kaç cm örtü yapar? 2004 sisteminde istasyona 23 cm yapmıştı.23 cm yi geçer mi?
Cevap:
Olabilir. İlerleyen günlerde daha sağlıklı bilgiler verebiliriz.
  chan_lee_c..

Umut Sallak10 Ocak 2010 Pazar 14:01:40
Arif abi bu denli güzel bir yüksek basınc oluşuyor aklıma bile getirmek istemiyorum ama kafama takılıyorum sizce yuksek basınç 2 ye bölünüp bir parcası turkiye üzerine gelirde oturursa :S oturma ihtimali var mı?
Cevap:
Böyle bir ihtimal var ancak bana göre düşük. Bu şekilde olursa soğuk kalıcı olur yağış miktarı azalır hatta pekçok yerde kesilir...
  cronix23@h..

serdar10 Ocak 2010 Pazar 14:01:22
arif abi sen hangi modellere bakıyorsun.söylermisin abi.senin zaten tecrüben var baktığın başka modeller varsa ki vardır söylermisin abi yanıtlıcam dedin z.defterinde bende bakarım model lütfen üstadım
Cevap:
http://www.wzkarten.de/pics/MT8_Istanbul_ens.png adresinde yer alan grafikte yer alan çizgiler çoğunlukla neyi gösteriyorsa gerçekleşir. Beyaz çizgiyi de dikkate alabilirsin. Sol taraftaki sayılara bakarsın -5 kar sınırıdır. Alttaki çizgiler de yağışla ilgilidir karşılaştırma yaparak sonuca ulaşabilirsin...
  .. | http://hava turka (82)

MehmetCengizKüllük10 Ocak 2010 Pazar 14:01:46
Arif abi asıl soğuma 20sinde mi başlayacak.Bir de gaziantep bu kar yağışından hangi tarihler arasında etkilenebilir.
Cevap:
Gaziantep için soğuma ayın 20 si gibi etkili olmaya balşayacaktır diyebiliriz. Sistem kar yağışı da bırakacaktır. Detayları ilerleyen günlerde verebileceğiz...
  mckpghs@ya..

ahmet4810 Ocak 2010 Pazar 14:01:27
arif abicim mugla için tahmininizi alabilirmiyim?? kar kac gun etkili olur muglada..
Cevap:
Sistem Muğlayı da etkileyecek gibi görünüyor. Önümüzdeki hafta değil ondan sonraki haftada yaklaşık ayın 20 si gibi kar yağışları görebilirsiniz. Detayları önümüzdeki günlerde verebiliriz.
  ..

yusuf10 Ocak 2010 Pazar 14:01:20
arif abi sistem ne zaman istanbula kar ırakır kaç gün sürer kaç cm bırakır yanıtlarsan cok evinirim
Cevap:
Önümüzdeki haftasonuyla birlikte poyraz sertleşiyor ve sıcaklık kar geğerlerine iniyor. 17 si gibi yağışlar kara dönecek diyebiliriz. Sistem oldukça uzun ömürlü görünüyor. Oldukça fazla kar örtüsü yapabileceğini düşünüyoruz...
  beykozlu-1..

doğan10 Ocak 2010 Pazar 14:01:32
slm arif bey sohbette olamadım malesef:S acaba denizli kar alıcakmı 18 ve ondan sonraki tarihlerde modellerde kar varda olursa kaç gün olur kar şimdiden teşekkür ederim
Cevap:
Beklentimiz olacağı yönünde. Kaç gün süreceği şu an için net olarak belli değil. Kar örtüsü de olacaktır ancak detaylar için birkaç gün daha beklemeniz gerekiyor...
  ..

ceyl10 Ocak 2010 Pazar 14:01:16
Eğerki 13.00 TEki Sohbetin Bir Özeti Yada Linki Verilmez İSe Rezilliği Protesto Edeceğim.
Cevap:
Videosu çekildi, birazdan genel tahmin güncellenir, merak etmeyin. Admin
  ..

eren10 Ocak 2010 Pazar 14:01:29
ankaragücü cnn de ankara için tahmin yapan tek kişiydi. ama artık oda ankarayı bıraktıı ankara için bi tahminde sen yappppp hadii
  kartal_f20..

ilgisi10 Ocak 2010 Pazar 14:01:17
arif bey açıklamalarınızı memnuniyetle dinledim. ama aydın kar alacak derken denizli için daha karamsar konuştunuz yoksa benmi yanlış anladım sonuçta denizli daha yüksek ve aydına göre daha cok kar yağışı alan biryer. denizli için lütfen cevap
Cevap:
Aydın için kar olasılığı söylenen bir sistemde Denizli için nasıl karamsar konuşulur anlamadım. tabi ki Denizli de bu sistemden kar alcaktır. Detaylar için biraz daha sabretmelisiniz.
  krall09@ho..

Fortesla10 Ocak 2010 Pazar 13:01:44
Arif bey ogle modelleri bayagı bir cosmus yine, hemen atlamaya pek yanasmak istemesemde sizi canı gonulden tebrık ederım, umarım bu gozukenler hep gozukur dedıgınız gıbı kararlılık olusur. Su kar yagısının gelmesı lazım artık. Yıne yapacak teksey sureklı takıp etmek ancak henuz daha 10 gun olması bayram hevesımı kursagımda bırakıyor. Bakalım gerıye kalan 30 gfs modelınde neler cıkacak, bıde yagıslar sankı guneyde daha etkılı olacakmıs gıbı, yanı istanbul ıcın sorun olusturabılır(kuru soguk) bu konudada bır yorumunuz duymak ısterım arıf hocam.
  ..

Θβλ§λЯ-8410 Ocak 2010 Pazar 13:01:13
AZ DAHA SABIR BEKLİYORUM-Az daha sabır arkadaşlar emin olun bu modeller dahada güzelleşecek ocak 20-31 arası marmara kıyılarına tatminkar kar yağmazsa eğer namertim ve bu kadarda iddialıyım.hiç bu kadar iddialı olmamıştım.cemal saydam erken döneklik yaparak saygınlığını çok ciddi bir şekilde kaybetmiştir.elimdeki veriler ve geçmiş yılların istatistiksel verileri ocak 20-31 arasında marmarada tatminkar kar yağışlarının olacağını bas bas bağırıyor.ben marmara için çalıştığım için diğer bölgeleri değerlendirmeye almıyorum.
  ..

PaLenque10 Ocak 2010 Pazar 13:01:35
Arif Hocam saat 13:00 de sitenin yoğunluğundan dolayı yaptığınız açklamaları göremedim.Lütfen Burada Cevaplandırabilirmisiniz İstanbul için Kesin tahmininiz nedir.?
  ..

Ankaragücü10 Ocak 2010 Pazar 13:01:37
Görüldüğü gibi Arif Bey yanıldı. )) 2004 gelmiyor... 1983 geliyor.. )) Bu sistem gerçekleştiği takdirde unutulmazlar arasına girip 2004 yanında komik kalacaktır. Şaka bir yana Arif bey'i tebrik eder, başarılarının devamını dilerim.
  ..

xhavax10 Ocak 2010 Pazar 13:01:19
arif bey ayın 13 ünde herşey belli olurmu sistemin kaybolma ihtimali var mı?bize 13 ünde geniş çaplı bir aöıklama yapıcakmısınız bizi bilgilendirdiğiniz için şimdiden teşşekkürler.
  ..



Ankaragücü10 Ocak 2010 Pazar 13:01:19
Öğlen güncellemeleri daha güvenilir bir haftalık dönem içine soğuk hava girişini Trakya'dan başlayarak soktu. Yine düzeltme ile Azor 1055 mb olarak görülmeye başlandı. 18 Ocaktan itibaren öğlen modellerine göre soğuk gittikçe yerleşecek. Bu tarihte Marmara'da fırtına ile kar yağışı başlaması gerekiyor. Zamanla soğuk ve kar tüm bölgelere yayılma eğiliminde. yine öğlen modellerine göre takip eden günlerde sürekli Akdeniz'den gelen sistemler iç bölgelerde sıfır üstüne çıkmayan sıcaklık ile yoğun kar vermektedir. öğlen modeli son bir hafta içinde izlediğimiz ve beklediğimiz sistemler modeller içinde en gerçekçi ve akla yakın modeldir. Ben bu düzeltmeyi 1-2 gün sonra bekliyordum ancak demek aklın yolu bir. Hayırlı olsun diyorum.
  ..

barısfb10 Ocak 2010 Pazar 12:01:23
arif bey 13-14 ocak diyordum ama galiba kar 16 ocakta marmara genelinde baslıycak ve uzun sure dewam edicek gibi sizin gorusunuz alabilirmiyim
  ..

person200910 Ocak 2010 Pazar 12:01:45
arif abi merabalar , bekledigimiz seyler oturuyur . benim esim hamile ve dogum 18 -20 arasi istanbuldada Tasdelende oturuyurum orasi ormanlik bilrsiniz acaba yollar nasil olur diye dusunmeye basladim sizce erkenden hastaneye yatirimi . Acil cevabinizi bekliyorum
Cevap:
Çarşamba günü sana bu konuda net bir bilgi verebilirim. Şimdilik söyleyebileceğim o günlerde hava koşulları sıkıntı yaratak gibi görünüyor. Bu nedenle önümüzdeki günlerde gerek bizi gerekse hava durumu bültenlerini dikkatlice takip etmelisin.
  ..

Ankaragücü10 Ocak 2010 Pazar 11:01:59
Sevgili Admin; Diyagramlar görünür bir tarihte İstanbul için 5 derecenin altını, Ankara içinde sıfır derecenin altını göstermiyor. İnan eğer oralarda bir yerde var ise kar yağışını bulabilmek, görebilmek için bakmadığım yer yok.. Bir tek falcı kaldı.. ))))
Cevap:
???
  ..

Admin10 Ocak 2010 Pazar 11:01:28
Bazı arkadaşlar modellerin dahada kötü olduğunu söylüyorlar, bana göre tam tersi, dünden bu yana bu sabahki model en iyisi. Sadece oluşumu göremediniz, o devasa 1050 yb nin kaçışı yok artık border=0 Onun için size tavsiyem sitemizde bulunan diyagramları kulllanmanızı tercih ediyorum. Eğer ayın 14 ünde de sistem gözükmezse ....... demektir. border=0 border=0 Şaka şaka 20 ocak olmaz 25 ocak olur dimi semih? border=0 Meşhur sözüm: Tek modele bağlı kalmayınız çekirgeler border=0
  ..

kezman/izmir10 Ocak 2010 Pazar 10:01:41
arif abi dersanem dolayısıyla 13.00da sohbette olamayacağım malesef. izmir içinki öngörülerini ziyaretçi defterine yazmanı temenni ediyorum. saygılar
  desouza_00..

ggm10 Ocak 2010 Pazar 10:01:29
Arif bey, izmirli olarak bugünkü öngörülerinizi sabırsızlıkla bekliyorum. İstanbulda beklenen koşullar kadar izmir için de ayrıntılı değerlendirme yaparsınız umarım.
  ..

snowcem10 Ocak 2010 Pazar 10:01:18
ARİF AGA 21 OCAK 1969 A BAKARMISIN ARŞİVDEN BEN BUNA BENZER BİŞEY BEKLİYORUM VE TESADÜFE BAK Kİ ÖNÜMÜZDEKİ SİSTEM DE O TARİHLERE DENK GELİYOR
Cevap:
Evet Cem söylediğine benzer bir oluşumun gerçekleşmesi ihtimaller dahilindedir.
  cemmm63@ex..

Ankaragücü10 Ocak 2010 Pazar 10:01:08
Sayın Arif Bey, hafta başında modellerde bir düzeltme yaşanmasını ve gelecek hafta sonuna doğru bir soğuma olabilmesini bekliyorum. Ancak.. Wetterzentrale senaryolarında sistemin kararlılığını koruduğunu yazmışsınız. Oysa wetterzentrale ENS all members senaryolarına göre bir hafta sonrası 17 ocak tarihi için 21 senaryodan "yalnızca ikisi" sert sayılabilecek hava koşulları, yine aynı 21 senaryonun yalnızca 3 tanesi 21 ocakta ağır sayılabilecek koşullar ön görmektedir. Bir az önce belirttiğim gibi ben hafta başı bir model düzeltmesi beklemekle beraber mevcut modeller olsun 21 adet wetterzentrale senaryosu olsun sisteme kararlılık vermemektedir. Sinoptik harita ve gözlemleri bundan ayrı tutarım ki genç arkadaşlara da sinoptik anlamını belirtmekte fayda var; Arkadaşlar sinoptik harita veya gözlem kısaca "özet" anlamına gelmektedir. Detaya inmeyen şekilde çok kaba hatlar ile bir görünüm çizer. Çok genel fikir vermekle beraber sinoptik haritalar gfs kartlarına göre daha az değişime uğrar. Saygılarımla.
Cevap:
Bu senaryoların açılımı için diyagramları kullanabilirsin. Daha sağlıklı sonuç verir.
  ..

asfalya10 Ocak 2010 Pazar 10:01:37
herkese iyi pazarlar:)Üstadım,sabah modelleri kötününde ötesi bir durum arzediyor.Sanki temmuz ayı değerleri resmedilmiş.Üstadım anlayamadığım şu;Siz sinoptik değerler çok iyi diyorsunuz.bunu siz görüyorsunuz da bu modellleri yapanlar görmüyorlar mı?21 adet senaryo çiziliyormuş öğrendiğim kadarıyla.peki 19 Ocak modelini,yani o bizim için kötü olan senaryoyu niye olacak olan budur diye yayımlıyorlar?Bu gün için gerçekleşmesi en yüksek senaryo 19 ocak için o senaryo olduğu için mi onu yayımlıyorlar?Biraz karışık oldu ama Arife tarif gerekmiyor:))..Selamlar
Cevap:
Günler geçtikçe, her modelin bizlerin beklentileri doğrultusunda bir görünüm alacaklarını düşünüyorum. Süre uzun olduğu için modellerde de bu şekilde farklılıklar olması normal. 13 ocaktan itibaren tüm modeller benzer oluşunları gösterecektir. O tarihten önceki her güncelleme sizler için yanıltıcı olur...
  ..

bursalı10 Ocak 2010 Pazar 09:01:09
arif abi modeller ne zmn değişirr
Cevap:
Her model değişmeye adaydır. Bu sistemle ilgili 13 ocaktan önce baktığınız her modelin değişeceğini bilmelisiniz. o tarihten sonra ise kararlı yüksek basınç alanı nedeniyle büyük değişimler olmayacaktır...
  ..

Ankaragücü10 Ocak 2010 Pazar 09:01:18
Avrupa'da eksterm kış koşulları ve yurdumuza etkisi; Avrupa kıtası tamamı ile ağır kış koşulları yaşamaktadır. İstatiksel verilerden bağımsız olarak şahsen hatırladığım ve gördüğüm son 30 - 35 yılın eksterm sayılabilecek 2-3 sisteminden birisi halen Avrupa genelini etkilemektedir. Kar yağışının nadir görüldüğü bölgelerde örneğin Londra gibi şehirler bile kalıcı örtü kar altındadır. Model ve tahminleri dikkate almayarak daha önceki sistemlerde ülkemizin ne şekilde etkilendiğini hatırlamakta fayda var. Yaklaşık 30 - 32 yıl önce yaşanan şiddetli soğuk dalgasını bizzat Avrupa'da yaşamış, -20 li değerler görülmüş, Amsterdam, Londra gibi şehirlerde tüm su kanalları ve nehirler donmuş, hatta donmak üzere olan kuğu gibi canlıların ambulanslar ile kurtarılmaya çalışıldığına şahit omuştum. Bu dalga ülkemizi etkilememiş Avrupa ile sınırlı kalmıştı. Yine 1983 yılında başka bir soğuk dalgası Avrupa'yı vurmuş, kar yağışları sonrası kıtada oturan şiddetli soğuk iki hafta sonrasında sibirya etkisi ile bize gelmiş Kuşadası dahi 14 Şubat 1983 yılında karlar altında kalmış, kar bir hafta kalkmamıştı. Yine 80 lerin sonu, 90 ların başında Avrupa soğuktan aşırı etkilenmiş bize etkisi sibirya ile sınırlı olmuş ama kar yağışları yaşanmıştı.
  ..

snowcem10 Ocak 2010 Pazar 09:01:29
arif usta 21 farklı senaryo ne durumda 21 de 15 di en son tutarlılık devam ediyormu ayrıca sana gelen veriler ne durumda sistemde zayıflama varmı
Cevap:
Aynen devam ediyor. Yaklaşık 4 gündür senaryo aynı. Modellerin büyük çoğunluğunda, önümüzeki haftadan itibaren, bugünlerde soğuk hava dalgasının etkili olduğu yerlerin güçlü yüksek basıncın etkisine gireceği, ılık giden yerlerin ise bu yüksek basıncın oluşturacağı kuzeyli hava akımlarıyla çetin kış koşullarını yaşayacağı öngörülüyor.
  cemmm63@ex..

Fortesla10 Ocak 2010 Pazar 09:01:57
arıf bey bugun soyleyeceklerınıze nereden ulasabılırız?zıra bılıyorsunuz sacma sapan coluk cocuk yuzunden sohbete gıremıyoruz, banlıyız modelller kıvırtıor dedıgımız ıcın, soylemeye ben utanıyorum ancak bole.
Cevap:
Bu sistemlerle ilgili gelişimleri burdan da bildireceğim. Ayrıca genel tahmin bölümümde de sizlere aktaracağım.
  ..

karşıyakalı_powerman10 Ocak 2010 Pazar 09:01:47
Arif Hocam, herkes belirlenen saatte sohbet odasında olamayacağından ziyaretçi defterine de bilgi atarsan seviniriz. Ben özellikle İzmir için olan yorumunu merakla bekliyorum. İnşallah hayal kırıklığı yaşamayız. 20 sini iple çekiyoruz.
Cevap:
Bugünden itibaren o sistemle ilgili detayları ziyaretçi defterinden de vereceğiz.
  ..

***özgür***_TAHMİNCİ_10 Ocak 2010 Pazar 08:01:53
abi toz olmadı ama etkısı cok cok azaldı .yoğun kar şuan kı durumda çok zor..
Cevap:
Yoğun kar olacaktır. Bu sistemde gerçekleşmesi zor olan -10 -15 derecelik sıcaklık değerleri. Bu değerleri ilerleyen günlerde gelecek yeni sistemlerde görebiliriz o ayrıca ihtimal dahilinde olan bir durum ama buna da ihtiyaç yok zaten. Sıcaklığın bu değerlere düşmesi yağış miktarını da azaltır. 2004 sistemindeki kadar kar yağışı alabilmemiz için gerekli şartlar şu anki görünümde mevcut. Bu konuda rahat olabilirsiniz...
  emre20_sen..

нαкαηвυяѕαηкαяα10 Ocak 2010 Pazar 08:01:00
Bende diyebiLirim ki bizim çok istediğimiz kar denen velet biraz baskı kuruyor kar yağışının oLmaması,Avrupa'nın sert bir kış geçirmesi, olur olmaz bizim insanlarda kıskançlık ve sinir bozuyor.Bunun sonucunda ise modellerden anlamayan,modeller kötü diye bizleri bilinçlendiren kişiler oysa ki sadece bir modele bakarak kış bitti,buraya kadarmış gibi yorumlar yapıyor.Siz o modellerin verilerini,analizlerini bilmeden konusuyorsunuz ki tahmincilerde böyle lafları 100 kere söylemesin.Küresel ısınmada diyorlar.Onlada aLakası yok.Görüyoruz ki haberlerde Avrupa en sert kışlardan birini yaşıyor.Sadee Türkiye'ye bakarak Küresel ısınmada diyemeyiz.Demek istediğim nokta şu insanlarda sabır denen kabiliyet gelişmemiş.Herkesi sabırlı ve sakin olmaya davet ederek bazı sitelerden okudugum kadarıyla ve ilgilendigim zamandan beri en iyi dönem 0cak15-Mart21 arası oLmustur.
  ..

snowcem10 Ocak 2010 Pazar 08:01:05
18-22 bu tarihler arası birgün dmi den şöyle bir tahmin gelecek:tüm yurt yağışlı,yağışlar özellikle marmaranın güneydoğusu,içege,içanadolu.göller yöresi.batıkaradenizin iç kesimi ve doğugüneydoğunun batısında etkili ve sürekli olmak üzere akdeniz kıyılarında yağmur,ege ve doğu karadeniz kıyılarında karlakarışık yağmur diğer yerlerde kar şeklinde olacak.hava sıcaklığı özellikle kuzeybatı kesimlerde hissedilir derece olmak üzere bütün yurtta azalacak,rüzgar kuzey ve doğu yönlerden orta yer yer kuvvetli,marmara,kuzey ege,batı karadeniz ve içanadolunun batısında fırtına şeklinde esecek
  cemmm63@ex..

snowcem10 Ocak 2010 Pazar 08:01:18
arif usta mehmet hocayla geçmişteki bir görüşmemde bana kuzeyimizdeki kararlı ve güçlü y.b ların soğuma etkisi yaratarak akdenizde a.b alanları oluşturabildiğini böyle durumlarda ülkemizin ağır kış şartları yaşadığını söylemişti ben bu gelecek sistemleri buna benzetiyorum mesela 1969 ocak ayında aynen böyle bir oluşum meydana gelmiş ve ankara 3 gün aralıksız tipi kar 60 cm olmuş ne dersin usta
Cevap:
Bu söylediğin de doğru. Sonuçta Mehmet Hoca bu işin pirlerinden. Onun söylediği herşeyi dikkate almalısın. Bu sistemde de öyle bir şey yaşanabilir...
  cemmm63@ex..

snowcem10 Ocak 2010 Pazar 08:01:06
günaydın arif usta bu benim yorumum cevaplarsan sevinirim arkadaşlar model kötü diyor ama bence çok güzel modeller tek eksik ya da yanlış girilen veri sıcaklık dağılımı kuzeyde y.b akdenizden a.b biz hep ne derdik tam bir kış senaryosu yoğun kar için bu ikisi gerekir işte modellerde devamlı bu çıkıyor bence bu sistem ençok içege göller yöresi ve içanadoluyu vuracak ne dersin usta
Cevap:
Haklısın...
  cemmm63@ex..

***özgür***_TAHMİNCİ_10 Ocak 2010 Pazar 07:01:56
sabah güncellemesindede sistem toz ..ikiindiye gelemiyecem abi sibiryaya ailesine baş sağlığı dilerim.yazık daha gencçti:)
Cevap:
Özgür tahminci şöyle bir sinoptik görünümde sistem toz diyerek çok şaşırtıyorsun beni.
  emre20_sen..

Umut Sallak10 Ocak 2010 Pazar 06:01:33
Arif abi geniş bir alana hakim olan A.b yüzünden Y.b üzerine atlayamadı sanırım.. A.b oluşumları tüm hızıyla devam ediyor, y.b güçlü cıkacağa benziyor. Şuan italyanın doğusunda bulunan a.b karadenize doğru yol almakta hemen üstünde bulunan y.b atak yapmasını bekliyorum. Akşam yada gece modelleri bomba etkisi yapacak gibi duruyor. Sizce durum bu şekil mi hocam¿
Cevap:
Her bir güncellemede yb. alanlarının gücünü arttırmasını, yeni haftanın ikinci yarısından itibaren Akdeniz'deki nemle birleşerek bulunduğumuz coğrafyada etkili kar yağışlarına neden olmasını ve bu oluşumun defalarca tekrarlanarak oldukça uzun bir periyotta etkili olacağını tahmin ediyorum.
  cronix23@h..

kaan10 Ocak 2010 Pazar 03:01:22
weatherman zorlama boşuna, arif abinin tarzı bu, cemal hoca gibi ilk degisimde 180 derece donmek yerine bazen aksini gore gore ilk tahminine sadık kalıyor, yani ya kahraman ol ya öl gibi birşey bu, iki ucu keskin bıçak. çok bilimsel bir tutum oldugunu soyleyemeyecegim ama saygı duyuyorum, yeter ki insanlar bunun farkında olsun. bu arada cuma gunku yuksek beklentiler ardından bugunku hayalkırıklıkları derken ben bu işten iyice sogudumu farkettim, bu saatten sonra harika bir sistem gelse, ankarada 50 cm kar olsa bile umrumda degil artık pek. hatta havaların bu minval uzere gitmesi iyi bile olacak. hepinize cok teşekkurler...
Cevap:
Uzun bir maraton bu. Her ne olursa olsun pes etmemelisiniz. Bu sıkıntıyı yaratan en önemli unsur bana sorarsanız çok sayıda site ve tahmincinin yorumlarını takip ediyor olmanız ve sonucunda da kafanızın çorba olması durumu. Doğru adresleri bulabilir, biraz daha sabırlı ve soğukkanlı olabilirseniz, zihin bulanıklığınız ve bıkkınlığınız da son bulacaktır. Aksi taktirde işiniz zor...
  ..

weatherman10 Ocak 2010 Pazar 02:01:53
Arif yani geçen haftaki öngörün gerçekleşmeyecek bu hafta için.Şimdi insanlar o zaman 20 ocak sistemi için nasıl bugünden geleceğine emin gibi konuşuyorsun diye soracaklardır.Öyle ya bir çok insanın gözünde önümüzdeki hafta konusunda yanılmış olacaksın.Çünkü geçen haftada,önümüzdeki hafta için kar geleceğini,özellikle hafta ortasından itibaren etkili kar beklediğini söylemiştin.Hadi onlar sormadan ben sana sorayım,pası sana vereyim sende golünü at.Eminim bu soruma insanları tatmin edebileceğin bir cevap vardır çünkü.
Cevap:
Söylediklerimin halen arkasındayım. Yeni haftadaki kar beklentim halen devam ediyor. Ancak salı çarşamba günü beklediğimiz sistem kar getirmeyecek. Sistem ötelendi demiyorum çünkü bunlar birbirinden bağımsız farklı sistemlerdi. Yani haftanın ilk yarısı için yanıldım. İkinci yarısındaki beklentilerimi de yarın göreceksiniz. Sonuçta tahmin yapıyoruz %100 başarı beklenmemeli. Elbet yanılacağımız zamanlar da olacaktır. Öyle olmasaydı yaptığımızn adı tahmin olmazdı. Biz yeter ki bilimsel verilere dayanalım ve genel olarak ortalamaların üzerinde bir başarı yüzdemiz olsun yeter de artar bile.
  ..

weatherman10 Ocak 2010 Pazar 01:01:41
Arif,yorumlarında 20 ocak sistemi için modellerin özellikle ayın 13'ünden itibaren belirleyici olacağını yazmışsın ama senin geçen hafta bahsettiğin 11-17 sistemine bir kaç gün kala hala modellerde İstanbul için kar yağışı görülmediğinin bilmem farkında mısın?sana bu satırları yazdığımda gün döndü ayın 10'u oldu.pazartesi 11,salı 12 çarşamba 13...İstanbula senin geçen hafta bahsettiğin kar değerlerine inecek soğuklar hala gözükmüyor...20 ocak sisteminin önemi gündemi değiştirdi belki ama önümüzdeki hafta senin bu hafta için yaptığın tahminlerde pek çıkmayacak gibi görünüyor.Bilmem yanılıyor muyum?
Cevap:
Yarın güncelleme yapacağımız için değiştirmedim. Soğuma genel olarak gerçekleşecek olsa da sıcaklık kar değerlerine inmiyor. Şimdilik normallere iniyoruz. Soğuma trendi devam edecek gibi görünüyor. Kar için fazla beklemeyeceğimizi bilmek olumlu en azından...
  ..



Bilgi | Mesaj Ekle
Ziyaretçi defterinde: 2792 sayfada toplam 139597 kayıt bulunuyor. | Görüntülenen sayfa : 2694
Sayfalar
< | 1 2 ... 2687 2688 2689 2690 2691 2692 2693 2694 2695 2696 2697 2698 2699 2700 ... 2791 2792 | >
Derlenme Süresi:3,172 s
Sayaç: