Serbest KürsüMesaj Ekle | Siteye Dön



bERK ÖZMEN12 Ocak 2010 Salı 11:01:13
selamlar arif abi . abi bu bize doğru gelen sistem kaybolmuş gibi gözüküyor gfs modellerinde . ama biz sana inanıp sabırla türkiyeye kar gelmesini bekliyoruz.abi kıyı ege bu sistemde ne olur kar alırmı acaba . saygılar
  ..

Mertcan12 Ocak 2010 Salı 11:01:48
Arkadaslar sistem coktugu icin Arif Bey'de cokmustur,o yuzden sorulari yanitlayamiyor herhalde,neyse cani sagolsun 30 Mart'a kadar sure var,elbet 1 gunluk olsada bu surecte kar yagar,inaniyorum:)
Cevap:
sistem çökerse evet gerçekten ben de çökerim ama bu durum bana göre bir mucizedir. Haftasonları sorularınıza daha sık vecap verebiliyorum ancak hafta içi ya sabah erken ya öğlen yada akşam 9 dan sonra fırsat bulabiliyorum. Başka işlerimiz de var. Bunu aklınızdan çıkarmayın.
  ..

gökhan12 Ocak 2010 Salı 10:01:02
abi günaydın herkes senin kızdığını yaptı yine modeller çok kötüymüş sistem uçup gitmiş artık önümüze bakalım aburda bünyoda 18 sistem bitti ist kar sınırına sıcaklıklar gelmiyor demiş hep si sitede canlı canaze sanki senin dediğini yapıp sakince bekliyorum yarınki verileri daha sağlıklı bir bilgiye erişeceğimizi tahmin ediyorum ve bu sistemin bizi etkileyeceğinden hiç kuşkum yok 17 şubat sistemide bir var bir yoktu sanırım son 4 gün kala gözükmüştü tutturmuşlar bir gfs modelidir gidiyor sana güveniyor ve sana inanıyorum ve o büyük günü bekliyorum artık tarihi kar yağışını inşallah saygılar...!
Cevap:
En iyisini yapıyorsun. Soğukkanlı ol ve bekle. Uzun yıllar görülmemiş bir sistem bu. Beklediğinize değecek.
  fenerlivol..

kuzu12 Ocak 2010 Salı 10:01:34
modeline çok fazla takılıp kalıyor. Daha önce de buna benzer durumlar oldu ve değişti. Hiç merak etmeyin yarın bu sistemin bizi etkilemeyeceğini düşünen 3-4 tane aykırı sayısal model de düzelir sizin bozulan morallerinizle birlikte...\' diyorsunuz. Sizin tahminlerinize gerçekten saygım var ve allahın izniyle söylediklerinizin gerçekleşeceğinede inanıyorum. Ancak şu söylediğiniz 3-4 aykırı modeller neden bizlerin bakabildiği modeller oluyor Neden bu baktığımız modeller sizin 17 tane kararlılıkla gelen değişim yok dediğinizmodellere göre tahminleri yazmıyorlar .bu Accuweaher, weather underground 5 7 15 günlük tahminler çok moral bozucu oluyor böylelikle.
  ,,.. | http://,, (72)

ugurlu4012 Ocak 2010 Salı 10:01:14
arif abi cnn hava raporunda bu gün gece ve yarin için yoğun kar yağışı gösteriyor tutma olasılığı nedir sizce karla tanışacakmıyız
Cevap:
Hangi şehir? İç kesimlerde bu gece ve yarın kar olasılığı bulunan yerler mevcut. İstanbul yada kıyı iller içinse böyle bir ihtimal yok.
  ..

EFSANE-SEMİH12 Ocak 2010 Salı 10:01:40
DEMEK İSTEDİĞİM SOĞUMADA NIYE SORUN GOSTERIYOR WETTER BEN BUNU ANLAMIYORUM.AZORUN SİBİRYAYA KAÇMASI BU KADAR ILITABILIRMI 1050 OLMUŞ İKEN.MOSKOVAYA BAKIYORUM BUZ GİBİ..
Cevap:
Yarın düzelir.
  ..

okan oğuzhan12 Ocak 2010 Salı 10:01:00
Dğerli arif bey,bu sistemin modellerde yok oluşuna bende sizin gibi mantıklı cevaplar arıyorum,sizce nasıl bir simülasyondur ki bu bir türlü hala etken değil,bende dahil büyük bir yanılgı içinde olabilirmiyiz,saygılarımla.....
Cevap:
GFS modelleri çok yakında değişecek. Çarşamba günü tüm simülasyonlar ortak bir noktada buluşacaktır.
  okanoguzha..

person200812 Ocak 2010 Salı 10:01:41
Arif Abi ,Lutfen cevaplayinizzzzzz cildiriyorum artik abi ya modeller cok kotu karlar geliyormu ? Ne zaman ? Lutfen izahediniz . Cok fazla surecekmi ? Ayrica esim hamile dogum 18-20 arasi bekliyoruz istanbulda Tasdelnde /Alemdagda oturuyurum . Yollarin durumu nasil olur . Lutfen cevaplayiniz ,
Cevap:
Yarın detay vereceğim sistemle ilgili.
  ..

Dağlıoğlu mah. muhtar adayı12 Ocak 2010 Salı 10:01:01
Arif abi gerçekten soru yağmurlarına tutulmuş durumdasınız üzgünüm ama bir soruda ben sormak istedim umarım cvplarsınız Hocam ben Adana bölümü için önümüzdeki günlerde yaşanacak hava hadiseleri hakkında değerli tahminlerninizden istifade etmek istedim Adana için bilgilerinizi paylşırsanız sevinirim iyi çalışmalar
Cevap:
Adana için önümüzdeki günlerde aşırı yağış beklentimiz var. su baskınları yaşanabilir. İlerleyen günlerde size bu konuda tam olarak tarih ve detay bildireceğim.
  adanali_mu.. | http://cilgin-serseri@windowslive.com (63)

Fortesla12 Ocak 2010 Salı 09:01:08
Arif hocam normal sartlar altında şimdiye coktan bu sistemden umıdımı kesmıstım ancak sizin tecrubenize ve kararlılıgınıza saygımdan dolayı umıtle beklemeye devam edıyorum, umarım bekledıgınız ongoruler gerceklesır hocam. Olmassada dunyanın sonu degıl ıyı bır tahmıncı oldugunuzu dusunuyorum.
Cevap:
Teşekkürler fortesla. İnan bana sistemden azıcık bir şüphem olsa insanları böyle beklenti içine sokmazdım. Bu sistem gerçekten muazzam bir sistem. İnşallah yarına gfs modellerine de yansır da herkes derin bir nefes alır.
  ..

Ankaragücü12 Ocak 2010 Salı 09:01:53
Arif Bey hakkında.... Sevgili arkadaşlar, Arif Bey'in beklenti ve tahminleri ile zaman zaman aynı düşüncede olmadığım sır değil. Kendisi düşüncelerinin arkasında son ana kadar durmayı tercih ediyor. Büyük beklentiler içine girdiğimiz bir haftada nerede ise tüm tahmin siteleri ve modeller bizi yine çok büyük bir hayal kırıklığına itmekte.. Üstelik artık hem diagramlar hem de 21 senaryo soğuk ve kar adına nerede ise bir şey göstermemekte.. Fakat bu noktada, bugün sonuna kadar Arif Bey'in yanındayım, aynı düşüncedeyim. Tüm kartları ve basınç alanlarını incelediğimizde aklımız, bilim, mantığımız bize bu şartların eksterm kış koşulları getirmesi gerektiğini söylüyor. Her zaman bilimsel verileri ön plana çıkartan Arif Bey bu oluşum karşısında işin kolayına kaçıp modelleri savunsa kendisi ile çelişkiye düşer. Devasa 1055 mb Sibirya üzerimize soğuk havayı pompalarken, yine aynı yüksek basınç alanı batımızı da tıkamışken akıl, mantık, bilim bize soğuk havanın inmemesinin mümkün olmadığını söylüyor. Ben şu noktada çok kısa süre kalmış olsa da beklersek 1-2 gün içinde istediğimiz değişimin olacağını düşünüyorum. Sevgi ve saygılarımla.
  ..

ibo.karakartal12 Ocak 2010 Salı 09:01:56
arif abi, wetter3 den baktım dün 1 hafta istyi karlı gösterirken bugün baktığımda o günlerin hepsi yağmura dönüşmüş bu kadar oynayan bi sistem nasıl olucakta kararlı bi hale gelicek kararlı bi sistem olsa 1 hafta kalmışken hergün böyle değişmeler gösterirmi bence baya bi şüpheli gibi duruyor kar hep istanbulun sınırına kadar geliyor fakat diğer günün modelinde istyi terk etmiş oluyor nasıl bir şeydir bu anlam veremedim ayrıca sadece 1 gecelik bir sistemi bile abartarak hber yapan tv kanalları nasıl oluyorda bu kadar ciddi olduğunu söylediğiniz bir sistem hakkında hiç bir ses çıkarmıyorlar gerçekten çok ilginç? bu konular hakkında bilgilendirirsen çok sevineceğiniz saygılar abi....
Cevap:
Çarşambayı bekleyin.
  ibo.karaka..

Ankaragücü12 Ocak 2010 Salı 09:01:23
Sabah modellerini tekrar tekrar inceliyorum.. Bakıyorum, bakıyorum. Hiç birisi 15 günlük dönem içinde bırakın İstanbul'u, Ankara'ya bile sıfır dereceyi göstermiyor. Diyagramlara bakıyorum, İstanbul için 850 hpa asla kar sınırı olan -5 dereceye inmiyor. Ankara desen keza kar sınırı üzerinde.. 21 ayrı senaryoyu wetterzentrale all members üzerinden inceliyorum. 21 senaryonun ancak 1-2 tanesi oda yalnızca iç bölgeler için kar gösteriyor... Ama... Ama... Yine rastgele bir gfs kartı açıyorum. 19 Ocak 168 saat kartı. 1055 mb olarak devasa Sibirya Karadeniz üzerinden soğuk havayı Avrupa'ya Balkanlara pompalıyor. Yine bu devasa basın alanı Marmara, Ege üzerinden aşağı sarkan kolu ile üzerimizde sıkışan gradyanlar ile dans ediyor. Tüm ülkemizi kaplayan merkezi iç Anadolu olan 1006 mb alçak basınç etkisi ile had safada.. Kardeşim soğuk ve kar için daha ne olacak?? Bundan güzel şartı nasıl bulacağız? Kıytırık İtalya üzerindeki azor kar yaparda bu nasıl yapmaz? Bunda bir yanlışlık var. Tamam sistemler bazen erir, değişir, kaybolur gider.. Ama böyle konumlanmış basınç alanları böylesine sıkışan gradyanları ile böyle komik senaryolar üretmez. Olmaz, olmamalı.. Değişecek, değişmeli.. Bırakın kar sınırına inmemeyi gfs kartlarının kendi gösterdikleri bu oluşum bizleri kara boğmalı.. Sevgi ve saygılarımla.
  ..

Mehmet Çift12 Ocak 2010 Salı 09:01:28
Arif bey.Son yıllarda bir türlü kurtulamadığın başarısızlığı bitirmek için büyük kumar oynadın.Allah yardımcın olsun.
  ..

EFSANE-SEMİH12 Ocak 2010 Salı 09:01:55
http://linkvalidator.net/warn.php?p=aHR0cDovL3d3dy53emthcnRl bi5kZS9waWNzL01UOF9Jc3RhbmJ1bF9lbnMucG5n..ÇOĞUNLUK -2 -7 ARASINDA İŞLER İYİ GİTMIYOR ABİ
Cevap:
Çarşambayı bekle.
  ..

Burak umut Metin12 Ocak 2010 Salı 09:01:06
Arif bey selam , sistemi tahmin ettiniz yaklasık 10 gun once bu onemlı bır rısk ve basarı , bazı arkadaslara gelınce tw de neden gormuyoruz bunyamıın neden acıklamyır dıyor bunun sebeblerıde o badem bıyıklı abılerınız amcalarınız sısteme ınanmıyor Allahın ıznıyle der gecer ! yagdıktan sonra dmi ye yansır. konuya gelınce gercekten kuwwetlı bır sıstem gelmek uzere baktıgım we anladıgım kadaryla ama sankı ıstanbul ıcın bu sadece kuru soguktan ıbaret olcakmıs gıbı gelıyor bana trakyaya kadar gelıp oradan sonra duwar oluscakmıs gıbı goruyorum ıstanbul kocaelı buraları pas gecıp boludan iç bölgelere yonelcek gıbı bıraz batısında afyon kutahya etkılı olarak nasıbını alcak sankı ıstanbul ıcın bu soguklar cok etkılı yagıs bırakmıcak gıbı ama cıddı soguklar konusunda sızınle mutabıkım.Kar yagısı konusunda tam olarak sızınde gorudugunuz bı azalma varmı _? yoksa hala yagıs mıktarı olarak dedıklerınızın arkasındamısınız_?İnşallah yanılıyorum umarım haklısınızdır , cvplarszın sevınırm...
  bumtobum@h..

Cenk12 Ocak 2010 Salı 08:01:56
Sistem neredeyse su anki bulundugumuz gunlere donmus,insanlari fazla umutlandirdiniz galiba,verdiginiz tarih yaklastikca sistem diye birsey kalmadi,ama o zaman dersiniz 25 Ocak sistemi diye,ha gayret Mart 15'e kadar 15 tane sistem soyleme hakkiniz var,elbet biri tutarda kar yagar.Yazik binlerce insan hayallerde yasiyor hala....
  ..

serkan12 Ocak 2010 Salı 08:01:58
http://www.wetterzentrale.de/topkarten/fsavnmgeur.html Arif abi modellerde bir ısınma sezdim 4model ısınmayı öngörüyürdu şimdilerde o sayı bi,raz artmış umarım bugünlerde modellerde olumlu bir gelişme olması morellerimizi hat safhaya çıkartır büyük gün 13 ocak günçellemeleri hadi hayırlısı esen kal
  exalted_he..

ceyl12 Ocak 2010 Salı 07:01:23
bünyamin sürmelinin MARMARA Kesin yorumu 18 siteminde soğuma yeterli değil KAR YOK ! Gitti Bir sistem daha Geçmiş olsun
  ..

***özgür***_TAHMİNCİ_12 Ocak 2010 Salı 06:01:34
salı sallanır çarşamba çarşafa dolanır cuma mubarek gün aynı saloko fılmıne dondu sıstemın gelmesı
Cevap:
Sabreden derviş muradına ermiş. bu iş biraz da soğukkanlılık gerektiriyor. Boş yere harab ediyorsunuz kendinizi. Ben eminim bu sistemin bizi etkileyeceğinden...
  emre20_sen..

Giallorosso12 Ocak 2010 Salı 06:01:11
Mrb Arif Abi, Modeller Hala ŞifreLi En Ufak Bi Ayrıntıyı bile ince okuyup sık dokumaya basLadık, Karamsarlık Hala İnsanların Üzerinde Devam Ediyor, ama Sistem GeLiyor Ben Bundan Eminim 2-3 modeL'e bakıp karar deqiştirmek mantıksız bisey modelleri tam takip etmek lazım, 180'den sonrada sogugun arttıqını ve azor konumunun mantıksızca yerinden oynatıldıgını görüyoruz, sizce sistemde bi ötelenme varmı ? Gidişat o yönde Sanki, Saygılar . . .
Cevap:
Hayır sistemde bir ötelenme yok. Sistem aynı istem. 21 simülasyonun 17si soğumanın bizi etkileyeceğini öngörüyor. Bazılarınız anlayamadığım bir şekilde GFS modeline çok fazla takılıp kalıyor. Daha önce de buna benzer durumlar oldu ve değişti. Hiç merak etmeyin yarın bu sistemin bizi etkilemeyeceğini düşünen 3-4 tane aykırı sayısal model de düzelir sizin bozulan morallerinizle birlikte...
  ..

***özgür***_TAHMİNCİ_12 Ocak 2010 Salı 06:01:41
sabah modelleride toz abi ahni düzelirdi bu gidişle 20 sistemı subatta duzelır.
Cevap:
İsterse akşam modeli de toz olsun en geç çarşambaya GFS modellerine de yansır. Bu konuda rahat olabilirsiniz.
  emre20_sen..

welbane12 Ocak 2010 Salı 01:01:33
arif ustadım gece modellerine gore kutup sogugunun sanki biraz daha solumuzdan balkanlar uzerinden italya'ya inme durumu var trakya dışında soguma pek yeterli olmayacak gibi bu durumda, bu halde 20-21 aralık sisteminin bir tekrarı olabilecek gibi ancak...
Cevap:
Çarşamba modellerinde oluşum GFS modellerine de net olarak yansıyacaktır. Şu anki tablonun gerçekleşmesi pek mantıklı değil.
  ..

emir12 Ocak 2010 Salı 00:01:35
http://siga.uubf.itu.edu.tr/uubfweb/havatahmini/index.php\ \\ narif abi itü hava durumunun tutarlılığı nedir bakıp bilgilendirirmisiniz beni net fikirler sunuyor yararlı ve tutarlımıdır saygılar..
Cevap:
Evet güvenilir bir sitedir. Takip edebilirsiniz...
  ..

Umut Sallak11 Ocak 2010 Pazartesi 23:01:17
Havadantozdan.com gibi Şu siteye biran önce Wordpress teması kurun Onurcum.. En sonunda beni kendine düşman etcen anladın sen onu ;)
  cronix23@h..



semih11 Ocak 2010 Pazartesi 23:01:40
hadi hayırlı olsun arif abinin dedğine geldi modeller ayın 19 undan ıtıbaren kar gosterıyo
  ..

Umut Sallak11 Ocak 2010 Pazartesi 23:01:35
Birtakım gruplar tarafından kıskanılıyorsun bu çok belli Arif abi.. Arada size nazar okuyorum Türkiyenin yetiştirdiği zeki meteorologlardan birisiniz bünyamin olsun abur hocamız olsun. Size çapraz sorular soruyor olabilir. Bunlarada 10 numara cvplar vererek kendinizi kanıtlıyorsuz. Umarım 18 ocakta fırtınayla berarer tipi kendini göstermeye başlar. Hocam şuan taşlar oturdu sayılır oluşum harika. Tek sıkıntı yb çok mu yaklaşıyor bana mı öyle geldi :s
Cevap:
Yb merkezi üzerimize yerleşmedikçe sıkıntı olmaz. Şu anki görünüm rüzgar hızını arttırır.
  cronix23@h..

dance11 Ocak 2010 Pazartesi 23:01:11
Arif bey bu sistem çok etkili görünüyor diyorsunuz ve birçok meteoroloktan çok daha iyi tahminler yapıyorsunuz.Peki bu sistem İstanbul için ne kadar kar bırakır 20 ya da 30 cm kar görebilme ihtimali var mı?Size başarılarınızın devamını dilerim...
Cevap:
Çarşamba günü bu konuda size net bir cevap verebileceğim...
  yalcinmehm..

snowstorm11 Ocak 2010 Pazartesi 22:01:14
arif hocam yanlış hatırlamıyorsam geçen sene de çok yoğun kar yağacağını hatta g.saray maçının erteleneceğini söylemiştiniz ama sadece yağmur yağmştı ve tam bir hayak kırıklığı olmuştu peki bu sistemde hayal kırıklığı yaratmasın cevaplarsanız sevinirim saygılar.
Cevap:
O sistem bir ab alanına bağlı gelişmişti ve kuzeyde yeterince soğuma olmadığı için sıcaklık kar değerlerine yaklaşsa da yağışın büyük bölümü yağmur şeklinde düştü. Bu sistem 1050mb civarında bir yüksek basınca göre geliştiği için daha kararlı ve sapma olasılığı çok düşük...
  ..

Mertcan11 Ocak 2010 Pazartesi 22:01:19
Arif Bey, 11,13,17,20 Ocak derken simdide 23-24 Ocak telaffuz edilmeye basladi,gun gectikce kar erteleniyor ve sadece hayal kirikligiyla kaliyoruz.Ben artik modellere filan bakmiyorum ki umudum kirildi zaten.Istanbul\'da karin baslamasini ongordugunuz 18 Ocak\'ta gerceklesmezse bircok kisi size sitem edecek ama ben sizi tebrik edecegim.Sebebi ise tamamen bilimsel olarak tahmin yurutup yazdiginiz olasiliklarin arkasinda sonuna kadar durup,dik bir gorunus sergilediginiz icin. iyi calismalar Mertcan Hasir
Cevap:
Siteme gerek yok. Sitem edeceklerine biraz sabırlı olsunlar. Bu sistem gelecek. 17-18 yada 20 sonuç itibariyle gelecek ve kolay kolay da gitmeyecek. haftalarca sürebilir. Bekleyin göreceksiniz...
  ..

efkan 11 Ocak 2010 Pazartesi 21:01:01
hocam acaba ıstanbula kar nezaman gelıcektır ılgılenırsenız sevınırım
Cevap:
17-18 i gibi olabilir. Haftaya bu zamanlarda diyebiliriz.
  efkan_gule.. | http://efkan_gulerr@hotmail.com (101)

tahmin-akdeniz11 Ocak 2010 Pazartesi 21:01:20
abi hürriyet gazetesinde verdiğn linkin son paragrafında alman meteorologların kar yağışının azalacağı fakat dondurucu seğukların süreceği yönündeki söylemleri var.senin bu linki vermekdeki amacın şu mu yani? almayada haftabaşı yağış etkisini azaltacak ve dondurucu soğuklar etkili olacak uzun süre.buradanda sibirya yükseğinin batı avrupaya ilerleyip daha sonra oraya yerleşeceği ve yağışı keseceği anlamımı çıkıyor.sonrada orada etkili olacak yb ülkemizede soğuk ve yağış taşıyacak??
Cevap:
Evet aynen öyle...
  ..

okyonus@11 Ocak 2010 Pazartesi 21:01:44
ben bünyamin sürmelinin korkak oldugunu düşünüyorum yada oda biliyo etkili bir sistemin gelecegini bomba patlatacak kanalında uyanık çakal
  muratarat_.. | http://muratarat_67@hotmail.com (62)

serdar11 Ocak 2010 Pazartesi 21:01:09
abi gfs modellerine bğlı kalmayın demişiniz.bu demek oluyorki böyle uzun vadede diyagram nao ao 500hpa-geopot-member bunları kullanın.abi bunumu demek istiyorsunuz.gfs modellerini de sisteme 1 hafta kalınca kullanmalıyız doğrumu abi.sizin kullandıklarınız arasında yazdıklarımda eksik varsa lütfen tamamlayınız.bidaha modellerle ilgili bişey yazmam şimdiden t.ederim saygılar abi
Cevap:
Uzun vadeli tahminlerde sadece GFS'ye bağlı kalmayıp http://www.wzkarten.de/pics/MT8_Istanbul_ens.png adresinde bulunan diyagramlarda ağırlıklı görüş neyse yani çizgiler nerelerde daha yoğunlaşmışsa ona göre kanaat oluşturmanız daha sağlıklı olacaktır.
  .. | http://hava turka (78)

gönül dostu11 Ocak 2010 Pazartesi 21:01:02
11-17 sisteminden daha bahsetmiyosunuz simdi ise 20 sistemi söz konusu....
  ..

welbane11 Ocak 2010 Pazartesi 20:01:13
arif ustadım her model guncellemesinde yorum sormak epey abes oluyo farkındayız ve yine bıkıp usanmadan sorularımızı cevapladıgınız için müteşekkiriz ama aksam modelinde dikkatimi ceken bi noktayı sormak istedim; ankara için konusuyorum 21 modelin hiçbiri 25 ocak'a kadar olan donemde 850 hpa için sıcaklıgı -5'in altında gostermiyor, ortalaması ise 0'ın ustunde. endiselenmeli miyiz, bi aksilik mi var acaba?
Cevap:
Ankara rakımı yaklaşık 1000 olan bir ilimiz bu nedenle 850 hpa'daki sıcaklığa 2-3 derece ilave etmeniz yeterli. Endişelenmenize gerek yok sistem kararlılığını sürdürüyor...
  ..

ali11 Ocak 2010 Pazartesi 20:01:08
arıf abı artık trakyada kar yaqacaqına ınanıyorum pekı kar cok etkıler mıı mrmara qenelı ve trakyayı trakya snslı yerlerden mııı tesekkurlerr.....
Cevap:
fazlasıyla etkiler. Çarşamba günü detay vereceğiz...
  ..

ilgisi11 Ocak 2010 Pazartesi 20:01:36
sistem ve modelleri sürekli takip ediyorum ama dmi 'yi takip ediyorum hala bir gelişme yok yoksa arif abi bu senede karsız bir kışmı geçireceğiz denizli için. geçen sen ağzımız açık kalıp beklemiştik...
Cevap:
DMi 5 günden ötesi için tahmin vermez. Onun için bugünlerde birşey görmemeniz normal. Biraz sabırlı olmanız yeterli. Kar göreceksiniz...
  krall09@ho..

osman örtülü11 Ocak 2010 Pazartesi 20:01:57
sa afyonkarahisar da kar ne zaman başlııcak ve ne kadar sürecek örtü bırakırmı kaç cm bırakır?????????
Cevap:
Çarşamba günü sorunuza detaylı bir yanıt verebileceğim...
  osm_an@hot..

PaUlEtA11 Ocak 2010 Pazartesi 20:01:44
arif abim çok bunaldın sorulardan biliorm ama sormadanda yapamıorm ben daha öncede dediğim gbi 13 ocakta bursa balıkesir 3 gün izmir ve ayın 254 üne doğru çanaklale ve tarkya üzeri tekrar istanbula döncem sıkıntı yaşarmıyım vede ist a döndüğümde bana da kardan bişeyler kalır mı saygılar
Cevap:
Yanlışıkla 254 yazdığın 24 yada 25 se bu tarihlerde sıkıntı yaşayabilirsin. 13-16 ocak arası sorun olmaz...
  ..

gökhan11 Ocak 2010 Pazartesi 20:01:49
abim benim ya iyiki varsın ya herşey yolunda yani bu model niye düzelmiyor peki hala şurda kaç gün kaldı abi hala sıkıntı çarşamba bu iş biter mi evel allah abim ist kara gömülecek mi birde ist pzts sabah kalktığında tipi veya ona benzer hava ile karşılaşacakmı
Cevap:
Bu gece yada yarın düzelir merak etmeyin.
  fenerlivol..

weatherman11 Ocak 2010 Pazartesi 20:01:45
Bünyamin power fm'de son kez 20 haber bülteni öncesi açık açık söyledi:"17-18'indeki soğuma sıcaklıkları İstanbul'da kar seviyesine indirecek,kar demiyorum yanlış anlaşılmasın.çünkü yağışla soğuğun örtüşmesi gerek ki bu tarihlerde açıkçası bu örtüşme olmayacak gibi görünüyor şimdilik,ancak değişebilirde.kısa bir sıcaklık dalgalanmasının ardından 23-24 ocak gibi daha sert bir soğuk bu kez marmaranın tamamını beyaz yapabilir.daha zaman var önümüzdeki günlerde detayları vermeye devam edicez."Bünyaminin 1 saat önceki yorumunu yanlış anlamamışım Arif demekki,ancak şimdilik yağşla soğuk örtüşmüyor gibi,değişebilir diyerekte açık kapı bıraktı.ama 23-24'ü gibi daha kesin konuştu.
Cevap:
Bence örtüşecektir. Her iki sistemde de kar olacağını düşünüyorum. Sistemi genel olarak ele aldığım için arkası görünmüyor dememdeki sebep de sadece 23-24 ocakla sınırlı olmayan peşpeşe gelecek diğer sistemler...
  ..

gökhan11 Ocak 2010 Pazartesi 20:01:34
arifabi sitede birşeymi oldu yine ya kimsede surat kalmamış akşamda bünyo soğuklar olabilir ama yağış kesiliyor dedi 23 24 dünd ebiraz beyazlatabilir dedi sadece bizi takip edin dedi atv de pzts itibaren ist kar başlıcak dedi biraz açıkla abi sıkıntı yok değil mi kara gömülecek ist akşam modeller nasıl çıkar acaba saygılar
Cevap:
Site geneli sadece GFS modelleri üzerinden sonuca ulaştığı için bu akşamki modellerden dolay moralleri bozulmuştur. oysa ben sistemin azametinden ötürü çok rahat ve kendinden emin bir vaziyette sadece olacakları bekliyorum....
  fenerlivol..

yeşill11 Ocak 2010 Pazartesi 20:01:11
ARIF ABI AKSAM HABERLERINDE ATV DE ONUMUZDEKI HAFTA BASINDAN ITIBAREN AVRUPADA ETKILI OLAN KUVVETLI SOGUKLARIN TURKIYEDE ETKILI OLACAGI TRAKYADAN BASLAYARAK ISTANBULDA DA KAR YAGISI OLACAGINI SÖYLEDI..SİZCE BU BILGIYI NERDEN ALMISLARDIR DMI DEN MI CUNKU DAHA 1 HAFTA VAR VE BEN PEK GORMEDIM BÖYLE 1 HAFTA ONCEDEN CIKAN HABERLERDE...
Cevap:
Sistem çok güçlü. Bir yerlerden fısıldanmaya başladı demek ki...
  ermansaka@..

serdar11 Ocak 2010 Pazartesi 19:01:15
arif abi iyi akşamlar arif abi toplam 21 tane model var dimi.avrupa yada dünya genelinde abi başka varsa söylermisin benden büyük bu işle ilgilenen bir akrabam var.beraber ben biraz onun tecrübesinden faydanalarak daha geniş tahminler yapacağız beraber cevabını bekliyoruz saygılar abi
Cevap:
21 tanesi sizin için yeterli. Başka modeller de var ancak yeterince güvenilir olmadıkları için sistemde yer almıyorlar...
  .. | http://hava turka (81)

weatherman11 Ocak 2010 Pazartesi 19:01:39
19 haber bülteni öncesi BünyaminSürmeli aynen şunları söyledi:"Bugünden itibaren sıcaklıklar düşmeye başladı.Artık bu serinlemeyi durduracak bir ısınma yok.Adım adım düşecek sıcaklıklar ancak öyle hemen kar değerlerine inmeyecek.17-18 veya 18-19 gibi sert bi sistem arkasından 23-24 gibi daha sert bi sistem gelecek.23-24'ündeki sistem etrafaı biraz beyazlatabilir,detayları önümüzdeki günlürde vereceğiz".Benim bu açıklamadan çıkardığım sonuç,Bünyamin 17-18 veya 19 gibi beklenen ilk sistemin kar bırakmayacağını düşünüyor.Arkasından gelecek sistem ise biraz beyazlatabilir dedi.Arif sen Bünyamin'in açıklamasını nasıl yorumlarsın?
Cevap:
Çarşamba günü bu konuda çok daha detaylı bilgiler verebileceğim. Taşların yerine oturmasını bekliyorum sadece. tek söyleyeceğim bu sistem alışık olduğunuz 2-3 günlük sistemlerden değil. Etkisi haftalarca sürebilir. Blocking olasılığı da çok yüksek...
  ..

doğan11 Ocak 2010 Pazartesi 19:01:30
arif bey modeller kötü morallaer 0 oldu ama size güveniyoruz atvde pazartesi kar gelicek dedi peki dneizlide kar şansı azalıyormu acaba varmı bir deişim cevaplarsanız çok sevinirim üstadım
Cevap:
Bu sistem uzun yıllar görmediğimiz kış koşullarını bize yaşatacak gibi görünüyor. Denizli de kar alacak yerlerden. Sadece biraz sabırlı olmalısınız o kadar...
  ..

tipi5711 Ocak 2010 Pazartesi 19:01:18
arif abi sdc modellere göre konusabiliyorum cunku okdar anlıyorum modellerden gördüğüm işlerin iyi gitmediği senin beklentinde bi değişiklik varmı abi? yoksa modellere nezaman yansır?
Cevap:
Yarın yada çarşamba günü yansır...
  ..

tarantula11 Ocak 2010 Pazartesi 19:01:09
arif üstadımın yaptığı yorumlara aynen katılıyorum sistem belki çok güçlü olmayabilir ancak nao ve ao indeksinin seyrini baz aldığımda gördüğüm manzara en az 1 hafta 10 gün aralıklarla da olsa etkili kar alacağız gibi ve soğuk da güçlenecektir 180 den sonra çıkan -15 -20 lik sistem de marmarayı vurabilir hatta bu öğlen modelinde -20 yi görmüştü bakalım neler olacak bu sistem çok güzel bir sistem olarak hafızalara kazınacak nao ve ao tam yerine oturmay abaşladı artık nao -1 lere geldi ve uzun süre -1 0 aralığında gezinecek bu da modellere olumlu olarak yansıyacaktır arifim karabiberim bunu yayınlarsın derim sistemin arkası gelecek inşallah mevlaya dua edelim de gelsin kara doyalım değil bıkalım bıktırıncaya kadar kar görelim
Cevap:
Bu sistem milleti kardan bıktıracak. Hep birlikte göreceğiz...
  ..

snowhuso11 Ocak 2010 Pazartesi 18:01:28
arif bey yanılmıyorsam 87 sisteminde kuzeydeki y.b merkez gücü 1045 mbar dı. ancak sizin de söylediğiniz üzere bu sistemin merkez gücü 1050-55 mbar olacak gibi. aslında bu sistem basınç olarak daha güçllü. ancak 87 de y.b merkezi baya güneye inmişti. bu sistem ise moskova civarlarında konumlanıyor sanki. heralde birazda bizi vurma gücü de bundan azalıyor.bilmem yanılıyorummu? yanılıyorsam düzeltiniz üstad. saygılar...
Cevap:
Yb. merkezi 1045-1050, ab. merkezleri 1000-1005 mb arasındaydı. Konumları ise beklentilerimizle yaklaşık olarak aynı...
  huso1976ak..



Bilgi | Mesaj Ekle
Ziyaretçi defterinde: 2792 sayfada toplam 139597 kayıt bulunuyor. | Görüntülenen sayfa : 2690
Sayfalar
< | 1 2 ... 2683 2684 2685 2686 2687 2688 2689 2690 2691 2692 2693 2694 2695 2696 ... 2791 2792 | >
Derlenme Süresi:1,401 s
Sayaç: