Serbest KürsüMesaj Ekle | Siteye Dön



BLUESKY24 Şubat 2010 Çarşamba 00:02:51
Arif abi az önce haberlerde izledim, moskova da 3 gündür devam eden kar yağışı sonucu kar kalınlığı 65 cm olmuş ve son 44 yılın şubat ayı rekoruymuş. Bu sistemin bize gelmesini beklediğimiz sistemle bir ilgisi var mı? İyi akşamlar.
Cevap:
Hayır bugünlerde Moskova çevresinde etkili olan sistemle bizi etkileyeceğini düşündüğümüz sistemin bir ilgisi yok.
  ..

denizci_3524 Şubat 2010 Çarşamba 00:02:06
selam arif bey.izmir için sorulanlardan kafamda az çok bir şeyler oluştu.sizin verdiğiniz cevaplar sayesinde.ama benimde bir sorum olacak.istanbul için sistemin başlangıcını 5 mart demişsiniz.izmir içinde 5 mart olurmu?ve izmir için kar yağışı 2 günlük olma ihtimali varmı?şimdiden teşekürler...
Cevap:
Evet beklediğimiz sistem İzmir ve İstanbul'u yaklaşık olarak aynı tarihlerde etkileyecektir ancak etki süresi İstanbul'da daha fazla olacaktır. Söylediğiniz gibi 2 gün sürebilir...
  ..

PaUlEtA23 Şubat 2010 Salı 23:02:52
slm arif abicim seni seni tahmnlern için deil bizlerle iletişim kurduğun için şahsende çok severm nerde olursa olsun ne zaman sana yazsam hep konuşursn cvp verirsn ama şimdi izin verirsen sana ve admin onur ercana bi eleştrim var tamam hepmz kar sevdalısıyız ama sizden isteğim tüm türkye için brazdaha güncel olmanız uyarılar konusunda tamam haklısınız yetişemiyosun biliorum eleştrmin nedeni balıkesirde yaklaşık 2 saatdr felaket bi sağanak var kaldığım otel in arka sokağndaki bodrum katını su bastı şimdi braz hafifledi gerçi ama ynede sizden uyarı bültennde bu yağmurla ilgli uyarı beklerdm hayırlı geceler
  ..

snowhuso23 Şubat 2010 Salı 23:02:31
arif üstad o halde yanılmıyorsam beklediğiniz sistem hem d.avrupa hem balkanları hem de ülkemizi yaklaşık olarak aynı zamanda etkileyebilir diyebilir miyiz? saygılar...
Cevap:
Evet
  ..

MiStRaL23 Şubat 2010 Salı 23:02:23
arif usta bugun ucakta bilgisayarımdaki bazı verileri tahlil ettim ve cıkan cok garip bri sonuc cıktı 1955,1963,1965,1968,1973,1987,1998,2003 el nino karsılastırmalarında el nino etkin zamanına gore boyle sıcak havalar hep yasanmıs ve yasanacakta.. sonra bu sistem olusumunlarını izledim zaten bu olusumların olması normal sonuc boyle etkin bi el nino yılında..sonra okyanus suyu sıckalıklarını karsılastırdım... burda farklılık var bu sene el nino stabile duruma gecmesinden dolayı su sıcaklılıgı normallerinden cok soguk ozellikle peru acıkları nisanın ilk haftası bir konferansa katılcam global warming le ilgili asistan olarak bunuda sizinle ilerde paylasmak isterim turkcem kıt biraz kusura bakmayın . hemen sonuca geciyorum son datalar cok guzel sizin tahminlerinizi destekler nitelikte. birde bu yaz bizi cok ilginc hava olayları bekliyor...iyi calısmalar basarılar dilerim.. ucak kalkıyor persembe gorusmek dilegiyle...
  ..

mertol23 Şubat 2010 Salı 23:02:54
arif abi inanılmaz bir adamsın. hava tahmininde yeni bir sayfa açtın fark yarattın. söylediklerim yalakalık olsun diye değil yanlış anlama. içimden geçenleri söylüyorum. tahminlerin çok başarılı bunu herkez kabul ediyor ama ondan önemlisi verdiğin coşkunun heycanın benzeri yok. yürü be abi diye kendimden geçtiğim çok oluyor. hastayım cesaretine. bünyamini aburu dinliyoruz onlarda çok iyi tahminci ama yok abi yok. dmi desen hep aynı kalıp. sendeki sihir onlarda yok. kimsede yok. amatörleri geçtim söylemiyorum bile. onların işi gücü seni taklit etmek senle uğraşmak. ne yapsınlar abi ellerinden gelen başka bişey yok. yıkılan moralleri yükselttin kış bitti diyenleri bile yine modellere kitledin. gecemiz gündüzümüz modellerle geçiyor. okula gitmeden önce modellere bakmadan çıkmıyorum. bağımlı oldum resmen. senden çok şey öğrendik. ne desek ne kadar teşekkür etsek az. başarılarının devamını diliyorum abi. inşallah beklediğin sistem gelicek mart kapıdan baktırıp kazma kürek yaktırıcak.
Cevap:
Ben de size teşekkür ediyorum. Farklı olmak ve fark yaratmak önemlidir...
  ..

snowhuso23 Şubat 2010 Salı 23:02:59
arif üstad az önce wetterzantrel de 500 pha ve 850 pha modellerine baktım. bahsettiğiniz 500 pha da -45 ve 850 pha da -20 derece olan sistem çok net görülmeye başladı. modellere göre önce o.avrupaya sonra azorun doğuya doğru genişlemesiyle etkisi azalmış olarak bize geliyor.gerçekten sizin tahmin ettiğiniz gibi bize direkt gelirse bence sizin verdiğiniz kar kalınlığı değerleri az bile kalabilir.üstad gerçekten direkt bize gelme olasılığı yüsek mi* düşük mü? iy çalışmalar dilerim.saygılar....
Cevap:
Beklentimiz Balkanlar üzerinden geçerek bizi de etkilemesi. Haftasonunda bu konuda pekçok şey netleşecektir.
  ..

snowhuso23 Şubat 2010 Salı 23:02:27
arif hocam kutup kökenli sistemler mi? ypksa sibirya kökenli sistemler mi daha çok kar bırakabilir sizce? yani a.b kuvvet derecesini hesaba katmazsak hangisi daha çok kar bırakabilir istanbul iline? saygılar....
Cevap:
Duruma göre değişir ama İstanbul için genellikle kutup kökenli sistemler daha çok kar bırakır.
  ..

tuncay23 Şubat 2010 Salı 23:02:30
arif bey öngörülerinizin gerçekleşmesini canı yürekten bekliyorum.eğer dedikleriniz cıkarsa bir efsane olacksınız karseverlerin gözünde
  tuncaycakm..

tahmin-akdeniz23 Şubat 2010 Salı 23:02:03
heyyoo sorular var beklenen sistem ısparta ve göller yöresini nasıl etkilicek diye?:D
Cevap:
Sistem beklediğimiz şekilde gelirse Göller yöresi de kar yağışlarından fazlasıyla etkilenir...
  ..

snowhuso23 Şubat 2010 Salı 22:02:17
arif hocam ben daha önce direkt kuzey kutbu kökenli bir sistem aldığımızı hatırlamıyorum.35 yaşındayım. ben doğmadan önce almışsa bilemem ama bildiğim hep sibirya kökenli sistemlerle karşılaştığımızdır. bu bir ilk mi yoksa daha öncede direkt kuzey kutbu üzerimize doğru direkt salındı mı üstad? cevap verirseniz bu konuda bilgi kazanmış olurum hocam. saygılar.....
Cevap:
17 şubat 2008 sistemini kutup kökenli sistemlere örnek gösterebiliriz...
  ..

thasos23 Şubat 2010 Salı 22:02:47
Arif bey, yazin kuraklik cekmeyiz degil mi? Son senelerdir yazin Istanbula cok az yagmur yagiyor.
Cevap:
Yazın İstanbul'a çok az yağmur yağmasından daha normal birşey olamaz. Barajlar tam doluluğa ulaştığı için sıkıntı olmaz ancak biz yine de suyu tasarruflu kullanalım...
  ..

metalist23 Şubat 2010 Salı 22:02:50
yaklaşık iki seneden beri sohbet kısmında arkadaşlarımla konuşuyoruz.Ama bazı kendini bilmez arkadaşlar herkesi siteden atıyor modluğunu alıyor hemde durduk yere daha aklı başında olan insanlara yöneticilik verilirse sevinirim lütfen çoluk çocuğun eline yöneticiliği bırakmayınız daha aklı başında olan arkadaşlara yöneticilik verilmesini rica ederim arif abi sen adaletli doğru cesur ve yürekli bir insansın sadece yönetici olanlarıda bir kontrol et derim. saygılarımla
  ..

tornado23 Şubat 2010 Salı 21:02:44
arif abi ortalığı yıkıyorsun valla,kızma ama tabirii caizse fena uçuyorsun,sen pilot biz yolcular,umarım çakılmayızda elaleme rezil olmayız,sevgiler:)
Cevap:
Bu tahminden de alnımızın akıyla çıkarız evvelallah...
  ..

Aydın'a kar haberi lütfen ! !23 Şubat 2010 Salı 21:02:10
Arif bey ben fazla dayanamadım buradaki okuduklarıma istinaden 6 mart tarihi için aydına kar yağacak diye idaaya girdim.Sizce iddaayı kazanırmıyım ?lütfen cevap veririmisiniz .Gerekirse tarihi revize ederim.
Cevap:
Tarihi revize etmene gerek yok. Bekleyip göreceğiz. Umarım kazanırsın...
  ..

amir5923 Şubat 2010 Salı 21:02:15
meraba arif bey.acaba bu yaz nao haritalarında gösterildiği gibi serin ve normallerin üzerinde yağışlımı gçecek.sanırım bu soruyu soran 3, kişiyim.fakat dikkatimi çeken nokta bu konuda nedense yorum yapmıyorsunuz.biraz detaylı bir bilgi verirsenin çok mutlu olacam.teşekkürler efendim...
Cevap:
Yaz mevsiminin nasıl geçeceğiyle ilgili nisan ayında yapılacak bir değerlendirme daha sağlıklı olacaktır. El Nino tahminimin gecikmesindeki öncelikli nedenlerden biridir...
  .. | http://amir@hotmail.com (82)

istanbullu23 Şubat 2010 Salı 21:02:25
martın 7 sinden sonrasına bakın martın ilk haftası aynı bu günlerdeki gibi olacaktır.. yaklaşık 1 haftadır 7 sinden sonraki görünüm değişmedi ama öncesi çok değişti gelecek gibi duruyo hadi hayırlısı...
  siyah_rece..

c.erc23 Şubat 2010 Salı 21:02:53
modellerin sizin öngörüleriniz doğrultusunda ne zman düzeleceğini tahmin etektesnz;verceğnz tarihe kadar modellere bakmayacğm :)
Cevap:
Son güncellemelerde beklentilerimize yakın çıkan modeller de oluyor. Haftasonundan itibaren değişimler daha az olur. Ne zaman bakacağınız size kalmış. Stres yapacaksanız, beklentinizi karşılamayan modellerde canınız sıkılacaksa pazar gününe kadar modellere bakmayın. Çünkü o zamana kadar sizin durumunuzda olanlar için modeller adeta bir heyecan fırtınası yaşatacak lunaparktaki ahtapot sizi bir o yana bir bu yana sallayacaktır...
  ..

welbane23 Şubat 2010 Salı 21:02:24
Arif abi sistemin giriş tarihiyle ilgili bir yorumun olabilecek mi? çunku martın ilk gunleri ya da en gec 6-7'si derken şimdilerde 14'une kadar falan kaymış gorunuyor, nao uydu bu sefer ao uymuyormuş, iş oyle bi hale geldi ki bize tatminkar kar gelmesi neredeyse mucizelere baglı gibi, başka yerler soguktan kardan başın kaldıramazken biz yok azor yanlış yerde duruyor biraz saga kaysın biraz asagı insin yok nao 0.03 puan daha yukselsin yok ao dimdik cıkmalı derken durum iyice cıkmaza giriyor. lanet olsun boyle kışa diyesi geliyor insanın bahar gelse de rahatlasak...
Cevap:
Söylediğimiz tarih aralığı aynen geçerli. Ötelenme sözkonusu değil. 6 saatte bir modeller değiştikçe fikir değiştirmenize gerek yok. Herşey yolunda ve tam beklediğimiz gibi gidiyor. Ok yaydan çıkmıştır. Emin adımlarla hedefe ilerlemektedir...
  ..

weatherman23 Şubat 2010 Salı 20:02:55
Son 3-4 modelde kuzeydeki sistem ısrarla bizim yerimize balkanlara yöneliyor.Akşam modellerinde ancak martın 10'u gibi bize sokulduğunu görüyoruz.Tabiiki modeller daha çok değişecektir,ama bizim lehimize değişme ihtimali sanki azalıyor.Dün akşam modelleri ciddiye almadım fakat ısrarla kaç güncellemedir sistem bize aynı şubat sonunda beklenen sistemdeki gibi feykini atıyor.Birkaç güncellemede daha bu şekilde görünürse,şubat sonu gibi havamızı alacağımız gözüküyor.Ayrıca kimse kusura bakmasın 2008 şubattan beri görülmeyen kar yağışlarından sonra 23-28 ocak arasındaki kar beni tatmin etmemiştir.Martta beklenen sistem gelmezse 2008 şubatı hatırlanmaya devam edecektir ama 2010 kışı hatırlanası bir kış olmayacaktır.Dileyelim modellerde lehimize değişsin.
Cevap:
Modellerin değişeceği belli de bu akşamki gibi bir sinoptik görünümün gerçekleşmesi de zaten imkansız. Özellikle uzun vadede ve yılın bu dönemlerinde atmosferdeki kararsızlığa bağlı olarak böyle şeyleri normal karşılamak gerekir. Sistemin bizi etkilemesine 1 hafta kala yani yaklaşık bu haftasonunda pekçok şey netleşmeye başlayacak, kafalardaki soru işaretleri yavaş yavaş kalkacaktır...
  ..

Cosquet23 Şubat 2010 Salı 20:02:19
Arif abi ao ve nao endekslerine baktığımızda nao endeksi nötre doğru yükselirken, ao endeksi hala -4'lerde salınıyor.Endekslerden biri nötre doğru yükselirken diğerinin de ona uyumlu olması gerekmez mi?Bu durumu ne şekilde yorumlamamız gerekiyor?Şimdiden teşekkür ederim....
Cevap:
Çoğunlukla uyumlu gider. Demek ki kutup bölgesinde basınç değerleri halen olması gerekenden epey yüksek. Ya aşağı enlemlerde basınç yükselecek yada kutup bölgesinde basınç düşecek ki nötre doğru bir gidiş olabilsin. Mevcut tabloda önümüzdeki günlerde yağışların devam edeceği, kutup bölgesindeki sıcaklığın ise yüksek basınç nedeniyle normalden düşük olduğu sonucuna ulaşabiliriz...
  rasimkosku.. | http://- (74)

Havadelisi23 Şubat 2010 Salı 20:02:35
Emayfa, evet Ocak 2004 kar fırtınalı ve EA/WR ortalamada negatif, ama Türkiye geneli Ocak 2004 sıcaklıkları normallerine yakın.. Aylık indeksler birkaç günlük sistemler hakkında onun için çok fikir vermez... Öte yandan mesela Türkiye genelinde ortalamada en soğuk Ocak ayları 1950 ve 1964, ve ikisinde de EA/WR değerleri +2'nin üzerinde... Bu indekslere de çok fazla kafayı takmayalım. Birleşik etkileri de önemli, aşırı fazlarda çok etkili olabiliyorken, nötr fazlarında meydanı başka etkilere bırakır bu teleconnection'lar. İngiltere ve doğusuna doğru olan yerlerdeki yükseği kollayalım, ordaysa iş tamamdır :) Blocking dedikleri o işte.
  .. | http://havadelisi.wordpress.com/ (86)

MiStRaL23 Şubat 2010 Salı 20:02:34
1 cemre ne ? cemre diye bişi yok. 2. havanın monukuler yapısı değişir cemre topraga dustu kar yagmaz diye bir olay yoktur bunların hepsi sallamasyondur.
  ..

Tarık Atacan23 Şubat 2010 Salı 20:02:12
Teşekkürler Efsane-Semih.Ben Ankara'da yaşıyorum da o yüzden istedim 3 büyük il tahminini.Ayrıca İzmirliyim de:)) Bu sitede Arif abiden sonra en güvendiğim tahminci sensin.O yüzden istedim senden bu tahminleri.
  ..

bızımkıler unl tahmıcıler 23 Şubat 2010 Salı 19:02:13
kuresel ısınmayı bılmeyenler cemrenı 3 bolumu oldugunudamı bılmıyor havaya suya sonuncusu toraga toraga dusmeden umut kesılmez sız ılıkcılar ve bızler hava turka ekıbı sızler acaba buyamın gıbı once konuşup sonra yanlıs bılıyorduk felanca tutmadı avrupa yamuk yaptı demeyın
  omer-aktas.. | http://omer-aktas-1991@hotmaıl.com (73)



snow gültepe23 Şubat 2010 Salı 19:02:42
arif hocam hep destek tam destek sistem gelmesede problem değil ocakta herkes gördü ben yağan kardan tatmin oldum ocak tahmininiz doğru çıktı şimdi çıkmasa ne olur
  ..

snowhuso23 Şubat 2010 Salı 19:02:37
efsane semih arkadaş beklediğin sistem kutup kökenli mi?eğer öyleyse benim bildiğim direkt kutup kökenli ilk sistem alabiliriz değil mi?
  ..

bızımkıler unlu tahmıncıler23 Şubat 2010 Salı 19:02:53
ben kuresel ısınmayı anlatıyımda bılmeyen veya sadece sıcaklık artışı olarak anlayan arkadaslarda anlasın 1 made beyler gece gunduz sıcaklıgın bıranda duşmesı veya yukselmesı kotu metorolojık kosullarınolusması bu kotu sozu yazlıkcılara kışlıkcılara ıyı demek 2. madeyı yarın acıklarım admınbey enzor ışte sızın haaaaa gızlı sovalye
  omer-aktas.. | http://omer-aktas-1991@hotmaıl.com (79)

emayfa, yine teşekkür yorumu23 Şubat 2010 Salı 18:02:04
Teşekkürler MiStRaL, Havadelisi. Sayenizde GFS'i sadece NOAA'nın yürüttüğünü, wetterzentrale'nin sadece çizdirdiğini öğrenmiş oldum. Geri kalan söylediklerini biliyorum Havadelisi, Arif Bey diyagramları oluşturan 21 sayısal model diye tanım verdiği için ben de sadece tanım olarak model kullandım, yoksa zaten simulasyon diye belirtiyorum her zaman, son yorumlarımın da bir çoğunda aslında böyle belirttim. Kendim de hava ile değil ama geçmişte özel sektörde ARENA,SIMULINK gibi programlarda simulasyon yapmıştım, temel prensiplerini tabii ki biliyorum.Yine elbette ki tahmin siteleri GFS'i takip eder.Yine söylediğin EA/WR'yi Aralık'ta incelemiştim, fakat bahsedildiği gibi herhangi bir ilgi farketmedim bizle alakalı çünkü bir çok çelişkili durum vardı. Mesela karsız geçen 2006 Aralık +1.56, ya da kar fırtınalı 2004 Ocak -0.42, ya da 87 Mart +0.31, yani kısaca AO ve NAO kadar bizim için uygun durumları net değil, o yüzden tahminlerde kullanmadım. Mutlaka daha fazla incelenmesi gerekiyordur,katılıyorum. ftp://ftp.cpc.ncep.noaa.gov/wd52dg/data/indices/tele_index.n h . NAO ve AO ise bu seneki aşırı negatif değerleri ile kuzey yarıkürede donduran soğuk ya da yer yer aşırı ılık havalar ile damga vurdular aslında. Seneye böyle olmayacağı ve El Nino da beklenmediği için farklı tahmin tarzı olmalı. Yorumlarınız için teşekkürler, saygılar
  ..

EFSANE-SEMİH23 Şubat 2010 Salı 18:02:40
TARIK ATACAN CUMA GUNU GÜNCELLEME YAPACAĞIM.ANK VE İZMİRDENDE BAHSEDERIM.ÖNUMUZDEKI KIŞ BU İLLERLE İLGİLİDE TAHMIN YAPACAĞIM.BİZİMKİLER ÜNLÜ TAHMİNCİLER:)
  ..

mert5423 Şubat 2010 Salı 18:02:29
inş bahsettiğiniz sistem gelir fakat herkesi şüpheye düşüren şey sistemin martda gelecek olmasıdır inş dediğiniz çıkar bekleyip göreceğiz
  ..

thmn-akdeniz23 Şubat 2010 Salı 18:02:43
arif bey ben ila 50 cm 1 metrenn derdinde değilim.ısparta bu gelecek sistemden en azından bir 20-30 cm lik örtü alabilecekmi?
  ..

toga23 Şubat 2010 Salı 18:02:30
Arif Bey gerçekten müthiş bir iş yapıyorsunuz tahminleriniz tutar ya da tutmaz adı üstünde tahmin ancak sizi takip eden insanlar sizin tahminerinize karşı ,karşı tahmin üretebilmek adına birşeyler yaparken ya da sizin tahminlerinizi anlamaya çalışırken o kadar çok şey öğreniyorlar veya öğreniyoruz ki bu bile bir çok amatör meteoroloji sevdalısı adına müthiş bir şey.Umarım bu tahmininizde de yanılmaz ve hocaların hocası olursunuz:)Ayrıca tahminlerini sıcak yada soğuk bilimsel açıklama ile anlatan tüm tahminci arkadaşlara teşekkür ederim.
  toga76@gma..

karınca23 Şubat 2010 Salı 18:02:22
küresel ısınma var mıdır, yok mudur? kesin olarak bir fikrim yok ama olduğu hususunda fikir beyan edip de , martta bahar geliyor bu küresel ısınmadan ama orta avrupa donacak demek ne kadar katmerli bir çelişkidir yav!!! ve ayrıca başka bir konuda da ; ''2.cemreye 2 gün kaldı artık bundan sonra kar mı yağar deyip de'' hayatında hiç mart ayında kar görmemiş gibi davranmak (ki ben nisan da bile istanbul da kar gördüm daha yaşım 30) da neyin ne si oluyor ? valla çözemiyorum. muhtemel bu arkadaşlar yine şu üzerimize çullanan kasımdaki meşhur yüsek basınçta da kışı bitiren bombalar. ama hala patlamaktan bıkmadılar. ne geçmişe bakıyorlar, ne de destekli sallıyorlar. bari atacaksanız destekli olsun. çelişki yapmayın atarken. saygılar....
  ..

beylikdüzü23 Şubat 2010 Salı 18:02:46
arkadaşlar kusuruma bakmayın . örneklemede hata olmaz; ''filler depişirken olan çimlere olurmuş.''. şimdi durum ne bu sistem varmı. varsa süresi nedir. ne zaman başlar? ne zman biter? sıcaklık ne olur? kar 10 cm üzerimi olur. 20 cm üzerimi?. 850 hpa ne kadar sıcaklık girer ? herşeyden önemlisi bunlar ne zaman netlik kazanır? tüm üstadlara sevgi ve saugılarımla
  ..

GÖLLER BÖLGESİ23 Şubat 2010 Salı 18:02:00
SAYIN HOCAM BU GELECEK OLACAK SİSTEM GÖLLER BÖLGGSEİNE 30-40 CM KAR BIRAKIRMI
  ..

Tarık Atacan23 Şubat 2010 Salı 17:02:29
Efsane Semih'e bir sorum var.Kendi tahmin bölümünü ne zaman yenileyeceksin ve İstanbul,Ankara ve İzmir için ayrıntılı tahmin yaparsan seviniriz..
  ..

ergün23 Şubat 2010 Salı 17:02:52
Mart ayında yağan kar ne kadar etkili olur benim yaşım 45 bugüne kadar 1987 yılı hariç pek etkili olmadı ya inşallah hayırlısı olur.şahsen ben 1 metre örtü yapmasını isterim.
  ..

bızımkıler unlu tahmıncıler23 Şubat 2010 Salı 17:02:50
modeller gostermıyor dıyenler 21 modele baksınlar ıcındekı ınce cızgıyı bılenler metorolojıden anlıyordur bızım sıtemız amator ama bıcogu pırofosyonel yanına bıle sokulamıyor nedenmı bızım sıtemızde buyuge saygıvar hosgoruvar allaha sukurvar degılmı arıf abı degılmı semıhkardes bızım sınırlarımız bellı degıl sız pırofosyonellerınkı belı ondan dolayı farkımız var havaturka olarak onlardan helal olsun lutfe yayınlayın
  omer-aktas.. | http://omer-aktas-1991@hotmaıl.com (77)

ceyl23 Şubat 2010 Salı 17:02:48
Şu Saaten sonrada kar bekleyenlere tek sözüm Allah Aklı fikir ve sabır versin xD Lafım kimseye saldırı amaçlı değildir Kışın Bittiğini Çoğu Arkadaş şubat başında duyurduğunda inanmamıştık fakat şubat 16da kesinkes belli olan Sıcak hava artık kar yağışlarını Tozpembe Günler Olarak göstermeye başlamıştır Gerçekten şunu söylüyorum bu saaten sonra Kar yağışı beklemek Hayalperestliktir.Keza önümüz mart İkinci Cemreye 2 gün var Hep Model Hep Model nereye kdar :) Söylediklerimden sonra hakkımda birşey bilmeden konuşanlar larak yzılacağından eminim Ama öle deil :) :)
  ..

MiStRaL23 Şubat 2010 Salı 17:02:53
forecaster modelle gore yorum veya tahmin yapmıyoruzki ..
  ..

forecaster23 Şubat 2010 Salı 16:02:34
arkadaşlar şu an için sizin yaptığınız tahminlerin gs-bjk maçını pes'te makinaya oynatıp sonra o oyunda çıkan maç sonucuna göre iddaaya para yatırmaya benziyor. hiç bir model o kadar uzun zaman sonrası için sağlıklı veri veremez, tutsa da şanstır, tutmasa da şanstır.
  ..

galatasaray23 Şubat 2010 Salı 16:02:13
istanbul bahçelievler 23 ocaktaki kardan fazla kar alırmı......
  ..

MiStRaL23 Şubat 2010 Salı 16:02:32
demek istediğim zaten dunyadaki butun GFS modellerini sadece NCEP dataları verir wetterzentrale sadece çizer
  ..

MiStRaL23 Şubat 2010 Salı 16:02:45
emayfa kardes ben zaten Noaa de calısıyorum sadece bilgilerin biraz eksik dunyadaki butun GFS modellerini NCEP yani noaa verir. bu data verileri uzerinden kendiler cizer. Wetterzantrale berlin merkezli olup dunyadaki global tahminleri burda bilgisayarlar vasıtası ile yapılır northsea ve pasific ve atlantik okyanus istasyonlarına verilir. burda veriler noaa indexleri datalar hazırlanır.. ve global olarak datalar paylasılır.. o yuzden butun veriler aynıdır. sadece ncep veya ENS le wetterzantrale nin farklılıklar olusuyor bu bilgi guncellemesi eksikliginden olmaktadır.
  ..

emayfa, bugünlük son yorum artık23 Şubat 2010 Salı 16:02:00
Bir kaç örnek de vermek istiyorum ki, mesela diyagramların ortalaması ve modeller 1-2 gün ısrarla 25 Şubat'a soğuma ve kar gösterdiler, fakat NAO ve AO bu duruma rağmen hiç bozulmadılar ve tutarlı bir şekilde beklentilerinde aynı şeyi yani 25 Şubat'ta kar olmayacak durumunu gösterdiler. Bunun dışında yine NAO ve AO'nun 19 Ocak sistemi öncesinden 7-8 gün önceki tahminleri 9 Ocak'ta uygun konuma geleceklerini gösteriyordu, uygun konuma gelmesi de aynı şekilde diyagramlara sonradan yansıdı. Ben de 4 Ocak günü 19-26 Ocak için tahmin yaparken de 4 Ocak'ta diyagramlarda o tarihler için çelişkiler vardı, ama AO ve NAO 14 günlük tahmininde çelişkiler neredeyse yoktu. Sonuç itibari ile bu sene gördüğümüz durum kuvvetli negatif indekslerin düzelme süreçlerinde etkilediği azor ve sibirya yb ile oluşan basınç yerleşimleri ile olduğunu görmek zor değil. NAO ve AO'nun günlük değeri İzlanda ve azor arasındaki basınç farkı olsa da, ileriye dönük indeks tahmini için bir çok farklı parametre göz önüne alınıyor NOAA tarafından.Sonuçta eninde sonunda diyagramların ortalaması bile arada sırada 25 Şubat gibi hatalı gösterse de, bazen de aralıkları müthiş değişse de; yine de sonunda AO ve NAO'ya uygun gerçekleşti bu kış. Seneye aşırı negatiflik domine edici olmayabilir, bu sebeple farklı tahminler devreye girebilir uzun vadede tahminciler için. Teşekkürler, saygılar
  ..

YUNUS23 Şubat 2010 Salı 16:02:36
nao indeksi kararlı olmakta - 2 lerde buda demek oluyor ki kış türkiye icin bitiği anlamı tasıyor mart ayı orta ve doğu avrupada ağır kış kosuları yasanırken bizler yine bahra hızlı giriş yapacağız bu artık kesinleşti yarından sonra modeller daha da kötü olcak türkiye 850 mb haritasında 20 derceleri göreceksiniz malesef bahar ayı tüm hızıyla subat basından beri etkili olmakta ve mart ayında istanbul 28 derceleri görecek bu kacınılmaz bir son dağlarda karlar kalmıyacak buda dünya atmosferin ne kadar ısındığını ortaya koyuyor saygılarımla ...
  yunussayic..

denizci_3523 Şubat 2010 Salı 16:02:24
selam arif bey.izmir için sorulanlardan kafamda az çok bir şeyler oluştu.sizin verdiğiniz cevaplar sayesinde.ama benimde bir sorum olacak.istanbul için sistemin başlangıcını 5 mart demişsiniz.izmir içinde 5 mart olurmu?ve izmir için kar yağışı 2 günlük olma ihtimali varmı?şimdiden teşekürler...
  ..

gökhan23 Şubat 2010 Salı 16:02:58
Arifabi bu açıklamanın üzerine birde genel durum açıklama yaparsan mükemmel olur herşey süper gidiyor rahat olun vs gibi şeyler yazsan ne güzel olur abi ya nolur şöyle birşey yapsan cevap
  fenerlivol..

özgür tahminci 23 Şubat 2010 Salı 16:02:17
arif abi cuma günü bomba gibi geliyorum uzun süre girememin mazereti var abi tüm aileden özür dilerim
  ..



Bilgi | Mesaj Ekle
Ziyaretçi defterinde: 2792 sayfada toplam 139597 kayıt bulunuyor. | Görüntülenen sayfa : 2593
Sayfalar
< | 1 2 ... 2586 2587 2588 2589 2590 2591 2592 2593 2594 2595 2596 2597 2598 2599 ... 2791 2792 | >
Derlenme Süresi:2,757 s
Sayaç: