Serbest KürsüMesaj Ekle | Siteye Dön



maximus27 Şubat 2010 Cumartesi 15:02:04
Havadelisi arkadaşım ona buna çamur atacağına sus ta ortalığı bulandırma. Senin işin insanların hatalarını bulmak mı ? Başka vizyon seç kendine... Ben yorum yaparken kendimden bişeyler katarak yazıyorum.. Ve bu işte de uzman olduğumu sölemiyorum. Madem yazımı beğenmedin doğrusunu yaz da bişeyler öğrenelim. Ancak yazı yazarken kitap daki - internette ki bilgilerden değilde kendi yorumunu katarak bişeyler yazarsan daha ilgimizi çekebilir... Saygılar
  ..

sappokinowa27 Şubat 2010 Cumartesi 15:02:45
Sonuç olarak size zikretmiş bulunduğum küstahça lafını geri alıyor ve tekrar özür diliyorum kaynak konusun da daha hassas olunması hassasiyetini de şu an gayet net anlıyorum bu uyarı için de teşekkürler...
  agraligil@..

sappokinowa27 Şubat 2010 Cumartesi 15:02:38
AH çok pardon hava delisi sizi yanlış anlıyan sanırım ben olmuşum ,kusuruma bakmayın öküzlüğüme verin maximus için dedklerinizi garip bir yetenekle üzerime almışım kafam güzeldi herhalde:) tekrar özür dilerim utandım gerçekten bi araba yazmışım sizi de kendimi de yormuş bulundum tekrar kusura kalmayın diyorum ,ama bastardiyle ilgili linki atabilirseniz vars,a sevinirim sağlıcakla kalın....
  agraligil@..

sappokinowa27 Şubat 2010 Cumartesi 15:02:59
Kaynak gösterme hadisesine de sonuna kadar katılıyorum o konu da haklısınız tekrar saygılar...
  agraligil@..

sappokinowa27 Şubat 2010 Cumartesi 15:02:52
Yalnız sayın hava delisi benim yazdığımı iddia ettiğiniz şeyleri ben yazmadım yahu ben ne zamn akdeniz de konumlanacak 1025\'lik yb soğuk havayı üzerimize kilitliyicek demişim allah için soğuk hava için yb nin nerelrde konumlanması gerektiğini bildiğimi düşünüyorum ben hiçbir zaman kırım ya da akdenize oturacak bir yib den ve bunun getirebileceği polar sistemlerden bahsetmedim ,olur mu öyle şey yahu herhalde dedklerimi ya tam anlıyamadınız ya da bi karışıklık oldu demin de söyledim zaten andrews\'ın ortaya attığı tezin bun da etkisi olabilir kuzeybatı-orta avrupa da stabil kalması gereken bir yb den bahsetmişimdir hep ben ne zaman akdenize inmiş bir yb\'den medet ummuşum bi zahmet bana açıklarsanız unu sevinirim bu maksimus mail ile alakalı olduğumumu düşündünüz acaba belkı oradan bi yanlış anlama olmuş olabilir herneyse ben söylediğimi iddia ettiğiniz şeyleri söylemedim polemiğe de gerek yok yanlışlık olmuştur diye düşünüyorum saygılar...
  agraligil@..

sappokinowa27 Şubat 2010 Cumartesi 15:02:19
Bastardinin'in öngörüsün de soğuk havan'ın esas merkezinin'in doğu avrupa iskandinavya almanya üçgeni arasın da( genel olarak) oynamlar yapacağını belrtmişti bizim ülkemizin de bulunduğu akdeniz kuşağında kı bir çok ülkeye de normallerinde düşük ve normallerinden fazla kar yağışlı göstermişti ama özellikle doğu ve orta avrupa da bazı bölgeleri normallerinden çok düşük ve normallerinden çok daha yoğun kar yağışlı göstermişti yani bu skalan'ın içerisin de türkiye ya da herhangi bir akdeniz ülkesi yoktu yanlışm varsa lütfen düzeltin hatta buradan bir arkadaş kendisine mail atmış o da karşılık olarak soğuk merkezin kuzey olduğunu ve ülkemizibn bundan pek nasiplenemiyeceğini belirtmiştir( gerçi ocak sistemini gördük) jim anrewsı kaynak göstermemiş olabilirim bu benm bilgi hırsızlığı yaptığımı değil sadece o an için unutkan ya da umarsız olduğumu gösterebilir gene de bundan sonra daha dikkatli olmaya çalışıcam(siz dediniz diye değil hava delisi genel olarak böylesi gerçekten daha iyi)
  agraligil@..

sappokinowa27 Şubat 2010 Cumartesi 15:02:55
Benim dediğim gayet basitti jim andrews ın dediği gibi bu sene akdeniz havzasın da kamp kuran ab alnları kararsızlığa neden olmakta ve orta avrupa ya da kuzeybatı avrupa da dikine yerleşmesi olası ve bize blocking yaparak kuzeyin soğuk havasını taşıma potansiyeli olan azor 'un önünü tıkamaktadır şu ana kada diğer tahmincilerden en azından bastardinin öngörüsü şubat dışın da tutmuştur halbu ki en soğuk zamnları almanya batı rusya da şu zamnlar da beklemekteydi ama polar sistemler gücününü büyük kısmını aralık ve ocak ayların da batı avrupaya boşaltmış bulundu bu arada bloğunuz da bastardinin'in en soğuk yer güneydoğu avrupa olucak dediğini yazmışssınız ama bastardiyi bayadır takip ediyorum hemen hiçbir yorumun da ve videosun da bu oluşmla ilgili bir beyana rastlamadım bunu söylediği ya da yazdığı linki bizlerle paylaşırsanız mutlu olurum...bi de ne demişler bilmemek değil öğrenmemek ayıptır değilmi sayın hava delisi? saygılar....
  agraligil@..

sappokinowa27 Şubat 2010 Cumartesi 15:02:01
Doğrudur bilgiler jim andrewstan alınmıştır sizin bloğunuz da sekmesinin olması benmi için bişey ifade etmez zaten bloğu herkeze açıktır ve dileyen herkez istediği an da buraya girer araştırıyorsa ilgiliyse burada ki bilgileri çevreyle paylaşır neden illa kaynak göstermem gerektiğini anlıyamadım sizin bloğunuz da sekmesi olduğu için herhalde zaten sizin sitenize girenler de orada kı sekmeden bu bilgilere rahatça ulaşabilirler ve ulaşmışlardır ,sonuç olarak bilgi satma lafını pek hakettiğimi düşünmüyorum buna bilgi paylaşımı derler sayın hava delisi arkadaşım buradan bastardinin 'in yorumlarını da sıklıkla paylaşmışımdır ben şu an için öngörümü yapmışımdır söylediklerim gayet açık ve nettir ,teknik değildir siziz kadar bilgili olmıyabilirim ama bilginiz benden fazlaysa bile bunu dile getirme biçimi bu küstahlık değildir. Aynı üslubu yanılmıyorsam emayfa arkadaşa da yansıtmıştınız..sağlıcakla kalın.
  agraligil@..

weatherman27 Şubat 2010 Cumartesi 14:02:47
Cemreler konusunda son tahminlerini çok eleştirsekte Cemal Saydam uzmandır.Cemreler dediğimiz süreçte bulut çekirdeğinin tohumlanmaya uygun bir döneme geldiğini ve aşırı yağışlara yol açabileceğini hep söyler durur.Yani bu yağmursa aşırı yağmur,soğuk sistemle karşılaşırsa aşırı kar olur. Bünyamin Sürmeli dün soğuklardan bahsetti bende dinledim ancak karadeniz için kar olabilir marmara net değil dedi.Tarih olarakta ayın 3'ü gibi dedi.Dinleyenler duymuştur zaten.
  ..

gürcanBURSA27 Şubat 2010 Cumartesi 14:02:28
adem oğlu adem kardeş neye dayanarak sistemin bittiğini söylüyosun varmı elinde bilgin ve kanıtın varsa yaz ozaman bizde anlıyalım.. bilgisiz söylemlerle laf kirliliği yapma.
  gurcanyuce..

ceyl27 Şubat 2010 Cumartesi 14:02:54
Mart 87'yi hep hasretle ararız doğru cemrelere aykırı bir sene olmuştu ve siz bu sene bunun tekrar edeceğini söylüyorsunuz başlanğıç tarihi nedir size göre bu sistemin ve uzunluğnun kısaca özetlerseniz memnun olurum ;)
  ..

Fortesla27 Şubat 2010 Cumartesi 14:02:50
Semihcim benim bazıları gibi takıntılarım olmadığı icin cıktım kendı ozlesetırımı yaptım burda defalarca.Kıs tahmınımın soguk bakımından tutmadıgını soyledım yıne soylerım.Sen aynı seyı yazın yapabıldınmı? hayır.Kısın bıle ellı kez alarma! dıye pıyasaya cıktın tablo ortada.Yıne senle polemıge gırmek ıstemıyorum, efsane tahmıncılıgını bılıyoruz soze gerek yok.Sansasonel soylemlerede gerek yok surda az bırsey kaldı,efsane tahmıncılıgını yıne kanıtlayacaksın merak etme:D
  ..

Havadelisi27 Şubat 2010 Cumartesi 14:02:10
@ sappokinowa: Öğrendiklerinizi güzel satıyorsunuz bravo :) Azor çevresindeki bitmek bilmeyen alçak basınçların deniz suyu sıcaklık anomalilerinden kaynaklandığını anlatırken, bu fikri ortaya atan Accuweather'dan Jim Andrews'i kaynak göstermiştim ben; keşke siz de öyle yapsaydınız başka fikirleri burada dile getirirken. Şık olurdu. @maximus: "---Batı Avrupa üzerine oturacak 1035-1040 H yüksek basınç ile yine aynı şekilde Kırım ve çevresine oturacak 1035H seviyelerindeki yüksek basınç arasında kalan koridordan ülkemize bolbol yağış ve soğuk hava akışı sağlayacak.Akdenizin güneyinde konumlanacak 1025H değerindeki yüksek basınç sistemleri ülkemiz üzerinde kilitleyecek.---" Bu yazdıklarınız hangi basınç dağılımlarının neye yol açacağı konusunda en ufak fikrinizin olmadığını gösteriyor. İnsanlar bazı konularda atıp tutmaya başlamadan önce neden bilgilerini birazcık arttırmayı düşünmezler, anlamıyorum.
  .. | http://www.havadelisi.com (78)

sappokinowa27 Şubat 2010 Cumartesi 13:02:47
Mevcut basınç yerleşimleri ve bu sene ki normallerinden daha sıcak ve daha soğuk suların kesişme alanların da ortaya çıkan bitmek bilmeyen a.b'ler bu kışa damgasını sanırım vurdu modellere bakarsak kısa üsrede bu kadar uç değişimlerin kararsız a.b alnlarından kaynaklandığını görmekteyiz atmosfer'in ilginç davranışları var alıştığından kolay vacgeçmemek gibi bir huyu var maalesrf ki bu derin a.b alnları bu kuvvette ve bollukta olunca ağır hareket etmeyre meyilli 1040'lık y.b 'ler bile bu güce karşı duramıyor umalım ki mevcut senaryo biraz törpülensin aksi gelişmelr de artık bilimsel olarak da kar yağışının çok zora girdiğini en azından orta-sert bir sistemin imkansız olduğunu söylemek pesimistlik olmıyacaktır...
  agraligil@..

ademoğlu adem27 Şubat 2010 Cumartesi 13:02:08
Sayın Arif Bey;Azizim yaş itibari ile hayli geçkin bir yaşatayım ve uzun zamandan beri bu siteyi takip ederim ilk kez bir yorum yazıyorum.sayın bey efendi sizin tecrübelerizi ve meteoroloji eğtiminizi ve isabetli tahminlerinizi biliyor ve takip ediyorum.sizden ricam bu gelecek sistemin gercektende bittiğini açıklamanızdır.sizin gibi bir bey efendiye yakışan budur.sayın bey efendi ben de şu anada açıklayamayacağım ama çok ciddi bir yerden edindiğim bilgiler cerçevesinde söylüyorum bunları.Sizi takip etmeye devam edeceğim bu ayrı saygı ve esenlikler dileğimle..
  .......

Zubaa Ankara27 Şubat 2010 Cumartesi 13:02:08
2.si arkadaşlar önümüzdeki sistem öyle azımsancak hemen geçecek kaybolacak bi sistem değildir.Arada kaç gün olmasına rağmen en az 1 haftadır kendini modellerde göstermektedir.Bazılarınız amatör olmanızın yanında hemen gördüğünüze inanıyosunuz.Sabırsız olmanızda cabası.Arif abi tabiri caizse kusura bakmayın bi yerini yırttı size bişey anlatmak için ama anlayana saz anlamaya davul zurna gerçekten az.Saygılarımla Arif abi sonuna kadar sizi destekliyorum
  .. | http://havaturka.com (75)

Zubaa Ankara27 Şubat 2010 Cumartesi 13:02:58
Arkadaşlar 2 parti bişeyler yazmak istiyorum 1. si cemre ile ilgili .Arkadaşlar bilimselliğin geliştiği doruğa ulaştığı 2010 lu yılların içinde olan birinin yok cemre suda havada karada uçar kaçar koyar geçer bunlar çoçukça bilimsel dışı şeylerdir.Cemre diye bişey yoktur.Bilimsel hiç bir açıklamasıda yoktur.
  .. | http://havaturka.com (64)

bq. e.27 Şubat 2010 Cumartesi 13:02:50
abi bu kar yağışı artık az çok netleşti dimi ayın 4 5 i için çünkü tüm siteler afyon 16 derece lerde gösteriyorda en az 3 derece veya 1 derece ama o zmznda parçalı bulutlu!!!
  ..

maximus27 Şubat 2010 Cumartesi 13:02:00
Bugün İzmir yağmurlu aralık lı sağanak ve gökgürültülü sağanak şeklinde görülecek olup, etkisini bulunduğumuz saat itibariyle arttırıp akşam saatlerine kadar etkisini sürdürmesini bekliyoruz.Yağışlar Pazar sabahı kıyı kesimlerinde etkisini kaybedecek olup daha iç kesimlerde(ödemiş-kiraz-beydağ-bayındır çevrelerinde hafif olarak sürdürecek) Gelelim beklediğimiz sisteme; Arkadaşlar Batı Avrupa üzerine oturacak 1035-1040 H yüksek basınç ile yine aynı şekilde Kırım ve çevresine oturacak 1035H seviyelerindeki yüksek basınç arasında kalan koridordan ülkemize bolbol yağış ve soğuk hava akışı sağlayacak.Akdenizin güneyinde konumlanacak 1025H değerindeki yüksek basınç sistemleri ülkemiz üzerinde kilitleyecek. Ve o beklediğimiz kar yağışlarına nihayet kavuşacağız. Sonuç olarak bi balon düşünün üstlerden basınç uygulayın balon altta doğru genişlemeye esnemeye başlar, Batı avrupa ve Kırım üzerindeki bu Yüksek basınçlar bu baskıyı oluşturacak sistemin bize doğru genişleyip büyümesini sağlayacak.Yağış olarak da korkunuz olmasın Mart ayı kararsızlık ayıdır. Havaların ısınmasıyla milyarlarca ton subuharı bulunur bu aylarda.Ayrıca çöl tozlarıda cabası.Soğuk havayla çarpışan bu subuharı bize kar olarak geri dönecektir. Pazar öğleden sonra daha ayrıntılı bir açıklama yapacağım.. Saygılar
  ..

mustafa27 Şubat 2010 Cumartesi 13:02:26
başarılı tahminlerinizin arkasında bilgi ve tecrübenin olduğu açıkça görülüyor.son sistem gerçekleştiğinde yapılacak yorumlar bunu gösterecektir.
  ocakcimust..

DEDEKAR27 Şubat 2010 Cumartesi 13:02:37
Merhaba kar tutkunlarına, Bu siteyi iki senedir takip eden, çocukluğundan beri az kar yağan İstanbul'da bir kaç kar tanesi görüp mutlu olmayı bekleyen bir öğretmenim. Ariftarif Beyi öncelikle böyle riskli ama insanın ufkunu genişleten daracık dünyasından çıkarıp dünyanın sırlarına ulaştırabilecek eğitici bir bilim ile uğraştığı ve birçok insanı da bu güzellikle tanıştırtığı için tebrik ediyorum... İnsanların böyle bir siteyi ya da bu işe emek vermiş insanları takip ederken onların bilgilerini ya da tahminlerini eleştirmektense bir şeyler öğrenmeye çalışması gerektiğine inanıyorum. Öğrencilerime bir şeyler öğrenebileceklerine inandığım için tavsiye ettiğim bu sitede bir eğitimciyi bile kıskandırabilecek sabır ve tahammülü görebilmekteyim... Kar tutkunu arkadaşların karşılarında bir kahin varmış gibi değil de bir bilim insanı varmış gibi davranmaları ve birşeyler öğrenmeye çalışmaları sitenin kuruluş amacına daha iyi hizmet edecektir. Daha esamesinin hiçbir modelde okunmadığı sistemleri bize haber veren Arittarif beyi tebrik etmek ve O'ndan birşeyler öğrenmeye çalışmak yapılması en doğru iştir...
  cinaresfo@..

m.ali27 Şubat 2010 Cumartesi 12:02:03
Devlet Meteoroloji İşleri Genel Müdürü Mehmet Çağlar, bahar aylarında hava sıcaklıklarının mevsim normallerinin 0,5 ila 2 derece üzerinde seyretmesini beklediklerini bildirdi. Çağlar, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Mart, Nisan ve Mayıs aylarında beklenen hava sıcaklıkları ve yağış miktarı hakkında bilgi verdi. Bu dönemde hava sıcaklıklarının mevsim normallerine yakın seyredeceğini tahmin ettiklerini belirten Çağlar, ''Mart, Nisan ve Mayıs aylarında sıcaklığın Doğu ve Güneydoğu Anadolu'nun bazı kesimlerinde 1-2, diğer yerlerde 0,5-1 derece normalin üzerinde olması bekleniyor'' dedi. Trakya bölgesinde 11-15 Şubat tarihleri arasında normalin üzerinde ve sürekli yağışlar meydana geldiğini hatırlatan Çağlar, baharda Akdeniz, İç Anadolu, Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerine mevsim normallerinden daha az, Marmara, Ege ve Karadeniz bölgelerine mevsim normalleri civarında yağış düşmesini beklediklerini söyledi. AA sizin iç anadolu için bahar aylarındaki yağış tahmininiz nedir.
  ..

sappokinowa27 Şubat 2010 Cumartesi 12:02:17
Edirne de -2 derece ve yerde de 20 cm. kar varken bu bölgelere sel uyarısı yapması ve bu uyarın'ın bütün gün cnn met sayfasın da durması( insan en azndan müdahele eder değiştirir) gelmesi neredyse kesinleşmiş ocak 23 sistemine sayılı zaman kala bile sanki ortada hiç bi şey yokmuş gibi bu önemli gelişmeyi sunumların da ele almaması, kendine ayrılan kısıtlı zaman'ın maalesef bazen neredeyse 2 dakkasını karşısında ki dj ile geyik yapmaya harcaması, kendine ait bir öngörüsüsnün anladığım kadarıyla olmaması şimdi de önce bahara hızlı bir giriş yapıcaz derken hafif dönmeye başlaması, tam dönerken tekrar geri vitese takması bu ve benzeri olaylardan dolayı bence sayın sürmeli kendisini bir gözden geçirmeli acaba gerçek bir met uzmanı nasıl davranmalı ya da davranması uygun olabilir?çünkü anladığım kadaryla o çok sevdiği medya oyunların'ın için de olmak tahmin kabiliyetini bayağı bi gölgelemiş.
  agraligil@..

sappokinowa27 Şubat 2010 Cumartesi 12:02:54
Selamlar söz bünyaminden açılmışken ben de bikaç şey söylemek isterim işin özüne bakacak olursak sayın sürmelin'in nedense kendine gereksiz bir misyon yüklediğini görmekteyim nedense kendisi türkiyen'in ilk anchorman met uzmanı olmaya çalışmaktadır ,böyle diyorum çünkü izlediği yol bunu gösteriyor. Sürekli bay j. gibi şimdi de cenk erdem gibi laf ustalrı ile karşılıklı neredeyse atışma ve çoğu geyik üzerine kurulu bir sunum görüyorum, bu seneki performansı ise bu adam gerçekten met okudumu sorusunu gündeme getirecek kadar kötü ha başkalrı yanılmadı mı? elbette ama sürmelin'in bu sene devirdiği çamlar resmen orman oldu ocak ayını aralığa benzetmesi ,yağsa bile yerde kar kalmaz demesi ,şubat şubat mart de mart gibi geçicek demesi
  agraligil@..

alperen27 Şubat 2010 Cumartesi 12:02:28
arif abı bu ocaktakı sistem modellere kac gün önceden yansımıstı bu gelecek olan sistemide modeller son 3 4 gün kala mı gösterır sence?bide dkaradenız kıyıları ıcın bu hafta sonu sistem ile ilgili genel tahmininde bi değişiklik olursa ve açıklarsan sevinirim.
  eren_mysti..



chanleecege27 Şubat 2010 Cumartesi 12:02:07
arif abi mart 5 inden sonra manisada kar olur mu? 2 şubat ta manisada kar yağışı olmuştu. merkezde arabaların üstünde yüksek kesimlerde yerlerde dahi örtü olmuştu. bu sistemde merkezde de örtü olur mu?istanbul için cm vermiştin.manisa içinde kaç cm olur? en az 20 cm olur mu veya kardan adam yapabilir miyiz? birde manisada kaç gün kar görülür?
  chan_lee_c..

erdinç27 Şubat 2010 Cumartesi 12:02:00
dmi 2mart9-18 3mart 5-8 göstermiş kar yağsında isterse 10 cm yağsın sistem 3marttan sonra burnunu sokuyormu ne hadi hayırlısı
  ..

murat 27 Şubat 2010 Cumartesi 10:02:45
s.a arif bey denizlide 5 marttan sonra kar durumu nasıldır en azından 15 20 cm kar yağışları olabilirmi acaba tahmininize çok ihtiyacım var lütfen.
Cevap:
Beklentimiz kar yağışı olacağı yönünde ancak Denizli ve çevresi için cm vermekten özellikle kaçınıyorum. Belki yarın akşam bu konuda birşeyler söyleyebilirim.
  ..

нαкαηвυяѕαηкαяα27 Şubat 2010 Cumartesi 10:02:01
:) Ben bunlara gülerim valla bende sıkıldım hergün aynı sorular,aynı inkar edişleri.Biraz sabır ve inanç olsa zaten bu soruları sormazsınız.Modellerin her 6 saatte değiştiğini bile bile neden bu kadar paniksiniz,Arif abinin anlattığı dilden anlamıyormusunuz.Başka dille çözülcekse sözü arif abiye uzatıyorum =))
  ..

Burhan Sağsen27 Şubat 2010 Cumartesi 10:02:47
Sisteme sayılı günler kaldı artık.. Ama modellerde hala ciddi bir kar yağışı gözükmüyor.. Yarın akşam da birşey göremezsek bu sistem de bizi teğet geçecek demektir.. Kar yağar belki ama bunun ciddi bir yağış olacağını sanmıyorum..diyeceğim ve Arif bey hemen yine mi modeller kardeşim diyecek.. :))
Cevap:
Dünkü öğlen modellerinde ciddi kar yağışları görünüyordu. Neden bir yorumda bulunmadınız. Modellerde kar görününce çok isteklisiniz ama nedense kar olmayınca kayıplardasınız. Sinoptik görünüm bu şekilde olduğu müddetçe bu sistemin bizi teğet geçmesi bana göre bir mucizedir. İsterse modeller salı akşamına kadar birşey göstermesin. Ayrıca bu şekilde oluşan sistemlerde hafif kar yağışı olmaz. Ya hiç olmayacak -ki bana göre bu ihtimal çok düşüktür- yada yoğun bir kar yağışı olacaktır. Bekleyip göreceğiz. Biraz daha sabır...
  burhansags..

seymen27 Şubat 2010 Cumartesi 09:02:41
arif bey kar falan yok hafta sonu dedin modeller düzerecek dedin dahada kötü oluyor 1 metre karı bırak 5 cm kar yagması bire imkansız galiba rüyanda 1 metre kar görüyorsun sonra 1 metre kar yagacak diyorsun bende isterim 1 metre karı ama malesef modeller göstermiyor göstermesi lazım cünkü süre azardı 5 marta şurda kac gün kaldı
Cevap:
Seymen kardeş modellere iyi bak. Bizim günler öncesinden açıkladığımız senaryoyu daha 2 gündür doğru düzgün göstermeye başladı. Biz sistemi haber verdiğimizde basınç yerleşimlerini anlattığımızda modellerde görünüyormuydu ki. Daha değişir onlar sen rahat ol. Söylediğimiz kadar kar yağması da normal abartı falan yok söylediğimizde. Her yeni güncellemede biraz daha yerine oturur herşey. Sabırlı ol yeter...
  ..

MiStRaL27 Şubat 2010 Cumartesi 08:02:12
bu site ile ilgili su kanıya vardım 2 -3 kişinin dısında hiçbir kimse ufacık bir sey ogrenmemiş hava tahmini ile ilgili.bos bos sorular yok kac cm olur ortu bırakır mı ..biraz mantiklı dusunun bir insan ortaya bir tez koymussa beklediği dsogrultuda giderse yapar acıklaması ve sistemin gelmesini bekler surekli aynı soruları sorarak bos bos konusmayın ve insanları mesgul etmeyin bu insanında bir sabrı var.. YILAN kim ki kar yok 50 cm demis title ı ne ki benden size tavsiye arif beyin dısında kimseyi kaile almayın derim... sen de kim oluyor derseniz o zaman title ımı acıklarım
  ..

kutup ekspresi27 Şubat 2010 Cumartesi 08:02:51
Arif bey 5 Mart için 21 gfs modelin 19'u ısınma, 2 tanesi soğuma gösteriyor. İnşallah sistem çökmez. Siz ne dersiniz.
Cevap:
Dün de 16 sı soğuk 5 i sıcak gösteriyordu. Benzer durumu ocaktaki sistemlerde de yaşamıştık. Yarından itibaren modeller daha dikkate alınabilir bir hale gelecek. Acele etmeyin. Sistem beklediğimiz istikamette gelişiyor. Paniğe kapılmanıza gerek yok.
  ..

fitruka27 Şubat 2010 Cumartesi 07:02:46
Arif bey merhaba. Biraz önce bünyamini dinledim.Onu dinleyince bazen meteoroloji okudumu diye şüpheleniyorum. Avrupada martta ciddi soğukların beklendiğini, türkiyede ise 3,4,5 gibi soğuk hava olacağını fakat toprağın çok ısındığını kar ın belki yükseklerde falan olabileceğini söyledi.. Martıda geçtim Nisanda bile kaç senedir samsunda kar yağdığını görüyorum. hemde ne kar.. Bunların hepsi haftaya halkı uyarmaya çalışan meteoroglara dönecekler.( 180 derece ). hiçbiri senin eline su dökemez emin ol.. Biz samsun olarak bu sene hiç kar görmedik desem yeridir. Burayı hep pas geçti sistemler. Şimdi önümüzdeki sistemde bu geçmişsistemlerinde açığını kapatacak kadar kar yağacakmıdır sence?( 50 - 100 cm. )
Cevap:
Ben de dün akşam dinledim. martta sert soğuklar görünüyor. Mart bu sağ gösterir sol vurur diyordu ve hiçtoprak sıcaklığından bahsetmiyordu. Ayrıca bu sene bol yağış aldığımız için toprak yeterince ısınmadı da. Yani beklediğimiz sistem kanımca çok etkili olacaktır.
  bydgun@hot..

posedion27 Şubat 2010 Cumartesi 03:02:39
İstanbul için son modeller ne diyor ve Arif Bey sizn yorumunuz nedir merakla sizden cevap bekliyoruz. Malum hiç değilse bir 2004 beklentsi oluştu 1987 olmasada o da yeterli. Sizce son veriler neler diyor?
Cevap:
Tahminlerimiz aynen geçerli.
  simyakimya..

musa27 Şubat 2010 Cumartesi 02:02:39
Valla Arif bey bu modeller değişmeden size rahat huzur yok,olaki bu modellere bakarsak(benim her 6 saatte baktıgım gibi) kar bizi 1-2 günle teğet gecicek o da hava görcez gibi.Umarım modeller değişir,gerci modeller persembe cuma yagmurda gösterdi ama,1 günlük görüntüde bile tutmadı.Neyse,bende bilmiorum artık ne dogru ne yanlıs.tek bildiğim insallah siz haklı çıkarsınız Arif Bey.
Cevap:
Açıkçası ben çok rahatım. Tahminlerimin gerçekleşeceğine inanıyorum.
  ..

barısfb27 Şubat 2010 Cumartesi 01:02:53
diyalektik kardesim işin en acı tarafı itünün havathmininde bile cemre bahsetmesi.cemre bilimsellikle alakalı bir olay değildir bilim boyle seyleri desteklemez...herkese ii geceler
Cevap:
Yakında hıdrellezden de bahsederler...
  ..

metin27 Şubat 2010 Cumartesi 01:02:38
arif bey soru sormuştum mümkünse cwplarmısınz.önemli benim için.tekrar iyi akşmlar.
Cevap:
İstanbul için yaptığımız tahminler Zonguldak için de geçerli...
  pensy_airn..

Cosquet27 Şubat 2010 Cumartesi 01:02:27
Ceyl,kar yağarsa bir daha ortalarda gözükme.Vakit daralıyor...Tik tak:)
  rasimkosku.. | http://- (79)

ceyl27 Şubat 2010 Cumartesi 01:02:16
Cemreleride inkar eder bir hale geldinz adminde cemrelere inanmıyorsan benden pes 09 !
Cevap:
Admin: İnanmamakla alakası yok, sadece bir inanç, öyle bir laf etmişinki ceyl, sanki eskiden evlerde takvim vardıda çiftçilermi bakmadı :) Bu sadece çiftlere baharın yaklaştığını haber verir, okadar. Ama gel gör, İstanbul en yoğun kar yağışını 87 yılın Mart ayında almıştır. Hava bu, ne cemre tanır, nede ceren :)
  ..

metin27 Şubat 2010 Cumartesi 00:02:25
arif bey oğlum bu web sitesinden hergün güncel bilgi weriyor.anlıcağnz kar operatörü oldu ewin.sizi öwüyor sürekli.çalışmalarınz çok güzel takdir ediyorum başarlarnzn dwmnı dlerim.kısa bir sorum olucam yorumlarıda okudum sıkmak istemem sizi.kısaca bilgi werrseniz sewinirm.zonguldak için yağış we az da olsa örtü hakknda bilgi werirsenz bnde mtlu olurum.otbüs şöförüyüm ona göre yola çkıp çkmamayı düşünüyorum saygılar başarılar.
  pensy_airn..

denizci_3527 Şubat 2010 Cumartesi 00:02:58
karsıyakalı powerman arkadaşım radar çeşmesine çıkış yolu: Cennet çeşme yolunu hiç sağa sola sapmadan dümdüz takip edersen seni radar çeşmesine çıkartır.dediğim gibi rakım 1040 civarı bütün izmir ve çevresi buradan görülebiliyor.yani manzara süper.tabiki hava açık olursa.dağ komple çam ormanlarıyla kaplı.yol dersen çok iyi,komple asfalt.ben çoğu zaman grayder yolu açarken arkasından takip edip çıktığım oldu.şehir içinde 5-7 derecelerde yağmur yağıyorsa oraya kar düşüyor.
  ..

snowhuso27 Şubat 2010 Cumartesi 00:02:11
arif üstad wetterzantrel sitesinin arşivinde 25 şubat-4 mart arası 500 pha modellerinin inceledim. dikkatimi çeken kuzey doğumuzda ve kuzey batımızda y.b alanları çok. güny ve güney batımızda da derin ve üst üste oluşan a.b alanları mevcut. azor 1035 le ingiltere üzerine yerleşmiş ve k.doğuda sibirya y.b da 1040 mbarla yerleşmiş.ve tam kuzeyden kutuptan güçlü ve soğuk karakterli bir a.b ağır ağır iniyor.açık koridordan! ve derin a.b alanlarının etrafını y.b ler adeta ablukaya almış ve hareketsiz bırakmış. y.b ler resmen duvar ürmüş a.b ler üzerine! blocking olmuş yani. şu anki sistemle bazı ciddi benzerlikler var üstad galiba. buna benzer gelişmeleri tıpatıp olmasada mesela % 70 oranında yaşama olasılığı olabilir mi üstad? saygılar....
  ..

izmirliler26 Şubat 2010 Cuma 23:02:44
ARİF bey Izmır lıler ıçin şöyle ayrıntılı yorum yaparmısınız. konum bakımından zor kar ıcın sızce ızmır 5 martdan sonra kar alabılırlı lutfen butun ızmırlılere bır cevap olur . tesekkurler saygılar
  ali@hotmai..

welbane26 Şubat 2010 Cuma 23:02:02
yağmasını istediğimiz kar şöyle bişey galiba, evet yine abd http://www.nbcnewyork.com/news/local-beat/Your-Sn ow-Photos-83715322.html rahat olun ama gelecek, modellere falan takılmayın :)
  ..

snowhuso26 Şubat 2010 Cuma 23:02:16
arif üstad yılan nickli bir arkadaş sizin çok salladığınızı istanbul kıyılarda 50 cm yükseklerde yaklaşık 1 metre olamayacağını belirtmiş. düşünceniz nedir?
  ..

Tarık Atacan26 Şubat 2010 Cuma 23:02:26
Arkadaşlar,konuyla belki alakasız ama birşey denedim.Google Çeviri'den www.havaturka.com sitesini Türkçe'den İngilizce'ye çevirin.Enteresan sonuçlar çıkıyor:)))Misal: "Legend-Semih","Specific Menderes" ve "Bünyamin Sociable"...İyi akşamlar herkese.Bu arada kar kesin geliyorrr!!!!
  ..

ßy Kar oLoJist26 Şubat 2010 Cuma 22:02:41
Arif abi herşey güzel oLucak modeller düzelecek Diyorsun Tamam anLıyorum hakLıdaa cıkabilirsin ama Suanki ao güncel degerinde -3,8 civarında buda 10 gün sonrasına tekabül ediyor yanlıs hatırlamıyorsam ao nun en ideal seviyesi -2 ,-2,5 olduguna gore 6-7-8 mart kar beklemek hayalcılık olmazmı bunu merak ettım sadece ???
  dangers_fb..

mehmet özerhın26 Şubat 2010 Cuma 22:02:21
istanbula 2004teki gibi kar yağacak mı.tek istediğim bu
  mehmet_öz..

ankaralı eren26 Şubat 2010 Cuma 22:02:45
arif abi bi arkadaşımıznın sorusuna cevap vermissin ankara yogun kar alıcak diye ama bu 3 4 5 martmı yoksa ayın 15 inden sonramı???
  ..



Bilgi | Mesaj Ekle
Ziyaretçi defterinde: 2792 sayfada toplam 139597 kayıt bulunuyor. | Görüntülenen sayfa : 2586
Sayfalar
< | 1 2 ... 2579 2580 2581 2582 2583 2584 2585 2586 2587 2588 2589 2590 2591 2592 ... 2791 2792 | >
Derlenme Süresi:2,744 s
Sayaç: