Serbest KürsüMesaj Ekle | Siteye Dön



EFSANE-SEMÄ°H27 Åžubat 2010 Cumartesi 21:02:18
SAOLASIN ALİGEL.TARIK:SON BİR VERİ KALDI YARIN GUNCELLEYECEĞİM KUSURA BAKMA.ANKARADANDA BAHSEDECEĞİM.BU SİSTEM ÇOK KELLE GÖTÜRECEK ÇOK!ÖYLE BİR GELİYORKİ...
Cevap:
Giyotini hazırladım.
  ..

kutup ekspresi27 Åžubat 2010 Cumartesi 21:02:27
5 Mart sisteminin ruhuna el fatiha. Şerefsiz bir ab alanı tahminleri altüst etti. Hepimize geçmiş olsun. Arif bey cesaretinizden ve dik duruşunuzdan dolayı sizi tebrik ediyorum. Ama gelecek eleştirilere karşı şimdiden allah kolaylık versin diyorum ve kasım ayında yine havaturka'da görüşmek dileğiyle.... hoşçakalın.
  ..

berk erön27 Şubat 2010 Cumartesi 21:02:02
hay sizede modelinizede be! arkadaşlar 23 ocak fln boşişler bırakın modelleri yaaa arif abi ne diyor? takmayın kafaya bu sistem GE li YOR! adam bu kadar rahat ya sizler!bırakın artıkkkk gelecekkk
  ..

Burhan SaÄŸsen27 Åžubat 2010 Cumartesi 21:02:55
Gidişat iyi değil.. 50 cm'den geçtim, korkarım ki havada bile göremeyeceğiz karı.. Bu Kışın gidişatı böyleymiş diyelim. Geçen yıl hiç kar görememiştik. Bu yıl hiç olmazsa iki kez örtü oluştu.. Küresel ısınma süreci bize bol bol yağmur gönderdi bu Kış.. En azından kuraklık yaşamadık.. Önümüzdeki Kışı bekleyelim artık..
  burhansags..

tahmin-akdeniz27 Åžubat 2010 Cumartesi 21:02:30
arif abiyi ocak sisteminde tanımış olmamız gerektiğini düşünüyorum artık bende arif abi emin olduğu sürece bu sistemin geleceğine yzde 100 eminim.ki bi değişim olursa arif bey bizi mutlaka bilgilendirecektir yani neden telaş ediyorsunuz.benim tek merak ettiğim sistemden ocaktaki gibi yine sadece kuzey kesimlermi etkilenecek yoksa her yer payını güzelce alacakmı?yoksa gelip gelmicek olayını geçtim artık iyi yada kötü birşeyler gelecek.ocaktaki sistemde yb alanını delmeye çalışan 1 den fazla ab alanları vardı şimdi sadece 985 mb lik sıradan tek bir ab alanı 1040 gibi en güçlü evrelerinden birini yaşayan azoru delip zayıflatmaya çalışıyor.sizce bu ne kadar mümkün ki biraz mantıklı olalım.şuan modellerde kısmen bir ab hakimiyeti olduğundan modeller böyle çıkıyor.yb ın baskın çıkmaya başlayacağı pazar pazartesi günleri daha sağlıklı modeller görebileciğimizi düşünüyorum.
  ..

OÄžUZ27 Åžubat 2010 Cumartesi 21:02:42
SELAMLAR ARİF BEY BİRDE ŞUNU ÇOK MERAK ETTİM GÜNEYLİ HAVA AKIMLARI ÇOK ETLİLİ OLMAK DA BUNU SEBEBİ NEDİR BU KUSRA BAKMAYIN ÇOK SORU SORDUM :))
  odessasay@..

Tarık Atacan27 Şubat 2010 Cumartesi 21:02:40
Arif abi,yavaş yavaş benim de ümidim azalıyor.Çünkü 23 Ocak sistemi modellerde 5-6 gün kala iyice belli etmişti kendisini.Bu 5 Mart sistemi ise ne yağış modellerinde ne de sıcaklık modellerinde görünmüyor.Acaba sistemin ruhuna el-fatiha mı?Ama bir yandan da o kadar emin konuşuyorsun ki Arif abinin bir bildiği vardır diyorum içimden...
  ..

Asfalya27 Åžubat 2010 Cumartesi 21:02:19
Akşam modelleri kötünün de kötüsü.Az gün kalmasına rağmen bu sitemlrin artık görünmesi gerekmezmiydi?.tüm kar yine tıpası delik bidon gibi avrupaya akıp-gitmiş.İnşallah,makası birisi değiştirirde kar bize yönelir...Üstad haklı çıkarsa heykelini dikerler yada Nobele aday,,ama tersi olursa milletin ağzı durmaz artık..
  ..

olcay27 Åžubat 2010 Cumartesi 21:02:20
merhaba arif abi çanakkale bu sene bayaa bi kar aldı ancak bizi tam tatmin etmedi bu gelicek sistemde çanakkale için kaç cm lik bir kar örtüsü bekliyorsun.teşekkür ederim.
  ..

Havadelisi27 Åžubat 2010 Cumartesi 21:02:13
weatherman ve welbane'in yazdıklarına aynen katılıyorum.
  .. | http://www.havadelisi.com (113)

kamal 27 Åžubat 2010 Cumartesi 20:02:24
arif bey anlamıyorum sizi modeler bahar modunda siz hala kış gelcek diyorsuznuz gercek den sasırılacak birsey bu baska bir sey değil bana göre bekledğiniz sistem orta ve batı avrupada olcak bilgilerinize daha cok bekleriz bence siz önümüzde ki seneye nasıl bir damga vurabilirim onu bulun artık bırakın 50 cm kar yağiısını 10 cm bile olmaz gülüyorum sadece ...
  ..

fatih27 Åžubat 2010 Cumartesi 20:02:44
ARİF ABİ MRB. ARİF ABİ BERGAMAYA BİLE KAR TAHMİNİ YAPTIN BURADAN. BEN MANİSANIN SOMA İLÇESİNDE BULUNUYORUM BALIKESİRİN HEMEN GÜNEYİNDE. BURADA KAR ÖRTÜSÜ OLUŞURMU ABİ. Bİ KEREDE U MESAJA CEVAP VERİRMİSİN TŞEKKÜRLER
  renesi@myn..

yadiÅŸ27 Åžubat 2010 Cumartesi 20:02:19
selamlar arif bey sitenizde ki alperen nick li üye kişi abuk subuk cvp yazmlarıyla rahatsız olmakdayım lütfen kendilerini bu konuda uyarırsanız daha ciddi daha düşünceli platformda olmak isterim lütfen buna çok dikkat etmenize önemle rica ediyorum
  yadigar_60..

welbane27 Åžubat 2010 Cumartesi 20:02:30
Arfi abi, seni anlıyorum aslında modellerdeki olumsuzluk senin de psikolojini olumsuz etkiliyor, ondan sonra gelsin embesiller gitsin saplantılar. Yahu su saat 12 modelinin diagramlarına bir bakın 6-10 mart arası en soguk egri 30 yıllık ortalama, geri kalan simulasyonlar ortalamanın 5 ila 20 derece ustunu gosteriyor. bu durumun simetrigi de tum batı avrupa sehirleri icin gecerli; yani artık 1 haftalık bir zaman diliminden bahsediyoruz ve sistemin bu donemde, tum kış oldugu gibi batı avrupa'yı etkileyecegi hemen hemen kesindir. ha sen 5 mart dedim ama sistemin ucu acık, 2011'e kadar yolu var dersen anlarım. ama beklentileri bu kadar yuksek tuttuktan sonra olusacak hayal kırıklıgı ve tepkilere karsı simdiden bir acıklama hazırlasan iyi olur sanırım. saygılarımla...
  ..

weatherman27 Åžubat 2010 Cumartesi 20:02:09
Üstad dikkat: İspanya civarlarında gözüken güçlü alçak basınç İngiltere'nin doğusunda ve Rusya üzerindeki Oluşan ve bize soğuk havayı itmeye çalışan yüksek basınçları adeta önüne katarak yukarıya doğru kovalıyor.Yani soğuk havayla bizim coğrafyamız arasında adeta bir set oluşturuyor. Modellerde yaklaşık 4 gün sonra ise bu güçlü alçak basınç Rusya içlerine ulaşıyor.Bunu fırsat bilen ve bize soğuk hava göndermeye çalışan Yüksek basınç merkezi yine İngiltere'nin doğusuna yerleşmeye çalışıyor.Yanlız bu sene bir türlü bizi rahat bırakmayan hatta barajların taşmasına yol açan sistemler akdeniz çukuruna girmeye devam ediyor.Mart ayının ikinci haftası başından itibaren ise İngiltere'den doğuya doğru sıralanan yüksek basınçlar bize soğuk havayı indirmeye çalışırken Akdeniz çukurundaki hareketliliğin devam ediyor. Yani durum böyleyken nasıl bu kadar net hatta %99 gibi kesin ifade kullanabiliyorsun?Ben hala 5 martta İstanbul'da kar görülebileceğini düşünmüyorum.
  ..

cenk27 Åžubat 2010 Cumartesi 20:02:18
arif abi bu sistemin doğu karadeniz sahil kesimine kar bırakacağını söylemiştin sana güveniyoruz acaba bi değişiklik oldumu olmadıysa hangı tarih aralğında etkili olur we tahmini yoğunluğu ne kadar olur cewaplarsan sevinirim abi şimdiden teşekkürler
  ..

bahane243427 Åžubat 2010 Cumartesi 20:02:02
s.a arif bey uzun zamndır yazmıyordum ama siteyi hergun ortalama 1-2 saat takip ediyorum. inş yaklasık 10 gunden berri ısrarla ustunu basarak beklediginiz kar yagısı yagar kar sewer olarak o kadar cok yagmasını istiyorumki oyle yagsınki bugunlerde olusan gundemi ikinçi plana atsın kanallar hep kardan bahsetsin inş yagar allah (cc) mahcup etmez inş dualarmız karın yagması için aeol.
  ..

bızımkıler unlu tahmıncıler27 Şubat 2010 Cumartesi 20:02:13
BENIM HAKKIMDA SALLAMA KARDESIM SALLARIM SENI HA BASKA SITELERE GIDIP DEDI KODUMU YPMA ARKADAS SALIYOMUÅžTA MILETIN DUYGULARIYLA OYNUYOMUÅžTA HEPSINE CEVAP VERECEGIM GUN BELLIDIR AMACLARINE BELI DEGIL
  omer-aktas.. | http://omer-aktas-1991@hotmaıl.com (87)

oÄŸuz27 Åžubat 2010 Cumartesi 19:02:44
selamlar arif hocam biliyorum biraz kızıcaksın şu modellere kafam takıldı halen ayın 5 gibi bir soğuma gözükmüyor sizce bu soğuma ne zaman modellerde tam olarak netleşir cevaplarsanız sevinirim
Cevap:
Yarın netleşir.
  odessasay@..

Ali inal27 Åžubat 2010 Cumartesi 19:02:43
arif hocam artık konyada kac cm kar olur bilmek istors en azından cm aralıgı verin bari merak icerisindeyis 2 haftadır
Cevap:
50-100 cm aralığı Konya için de geçerli
  ..

bızımkıler unlu tahmıncıler27 Şubat 2010 Cumartesi 19:02:57
NAZAR ETME NE OLUR CALIÅž BUYAMIN SENINDE OLUR CALIÅž DERKEN MODELLERE BAKARAK DEGIL HA BIDE BUGUN BENIM DOGUM GUNUM AILEYSEK PAYLASALIM DEGILMI INSALLAH AFILLI GELIYO HA INSALLAH 50 OLACAKTA INSALLAH FAZLASI
  omer-aktas.. | http://omer-aktas-1991@hotmaıl.com (78)

Fortesla27 Åžubat 2010 Cumartesi 19:02:21
Yakup bey,yapmayın aynı modeller amerikanın dogu kıyısındaki asırı kar yagıslarını, ocak ayında ispanyaya bile kar yagacagını gunler oncesınden guzelce hesaplarken hep nedense turkiyeye gırmekte olan sıstemlerı yanlıs hesaplıorlar.GFS ın acılımı global forecast system dır yanı global tahmın sıstemı.Amerıkalılar tarafından gelıstırılmıstır.Dunya capında en yaygın bıcımde kullanıldıgına gore bence gayet ıyı hesap yaptıgı soylenebılır.87 yılındakı model kapasıtelerı ıle bugunku model kapasıtelerı karsılastırılamaz bıle.Ancak her model sonucta gercegın yaklasık bır senaryosudur.Bu nedenle modellerde 6 saat oncesınde bıle gorunen hersey cıkmaz ancak bugunkı ısabetlı olcum yontemlerıyle artık y.b ları ozellıkle hareketlerı ve etkı alanları dogru hesaplanabılıyor dıye dusunuyorum.Gozlerınızı kapatmak gerceklerın olusmasını engellemez.Daha onumuzde guncellemeler var, ne olacagını bekleyıp gorecegız.
  ..

murat27 Åžubat 2010 Cumartesi 19:02:23
arif bey s.a manisa için 10 cm demişssiniz çok sevindim peki şu anki verilere göre denizlide kaç cm olarak gözüküyor lütfen cevap..
  ..

BÄ°ROL27 Åžubat 2010 Cumartesi 19:02:17
ARIF ABI MANISA GIBI BERGAMA GIBI YERLERE ORTU TAHMINI WERIYOSUN DENIZLI GIBI RAKIM OLARAK YUKSEK OLAN VE IKLIMININ YARISI KARASAL GECEN YERE ORTU TAHMINI WERMIYOSUN.NEDIR ARIF ABI BU DENIZLI NIN DURUMU NERDIR SENI NET KONUSTURMAYAN..ORALARA TAHMINI 10CM YAGACAKSA EGER DENIZLIYE DAHA COK YAGMASI GEREKIRR..BU DUSUNCEMI ACIGA KAVUSTURURSAN SEVINIRIM SAYGILAR...
  ..

egemenruzgar27 Åžubat 2010 Cumartesi 18:02:17
arif abi tesekkurler..ama ben derimki gucellemeni pazar gecesi yapma..sapma olur sıkıntı yaratabilir sende..guncellemeni salı carsamba yap..illa yarın yapıcam dıyorsan bence hafta ıcı yenile..millette beklenti maximum seviyede!hata kabul etmezler:)
Cevap:
Çarşamba günü ayrıca güncelleme yaparız.
  ..



trakya_74127 Åžubat 2010 Cumartesi 18:02:10
arıf abı oncelıkle bıseyı duzeltmek ıstıyorum.az oncekı yazımda farkında olmadan arıf yazmısım.cok ozur dılıyorum abı.sımdı duzeltıyorum affına sığınarak..ARIF ABI...
Cevap:
Önemli değil.
  for_you191..

yakup anti modelci27 Åžubat 2010 Cumartesi 18:02:17
egemen rüzgar denge teoremini bilirmisin sistem şu an türkiyeye gelmek için hazırlıklarını yapmakta hazırlık bittiği zaman akdeniz boyun eğip buyur kardeşim dicektir ab ve yb e uygun konumunda olacaktır. isterse sıcaklık 35 derece olsun modelller yeniden masaya yatırılmassa 87 kışı burnunuzun dibinde olur farkında olmassınız bile hatta o tarihde dmi gibi 12 derece sıcaklık verip komik duruma bile düşer sabaha tipi ile uyanabilirsiniz. 87 deki gibi sistemi görür ama yb yi hesaplayamassanız her zaman yanılırsınız ve şu an da gene aynı hata var yb yi hesaplayamıyor modeller
  ..

snowboy27 Åžubat 2010 Cumartesi 18:02:24
bugün bünyamin mart 15 e kadar batı ve orta avrupa soğuk ve karlı dedi, türkiyde de 3-4 martta sıcaklık düşecek sonra tekrar artacak dedi. beklediğiniz yoğun kara bu kadar az zaman kaldığı halde neden göremiyor bünyamin bey? garip geldi bana
Cevap:
Normaldir. Bünyamin yağmakta olan karı bile görmüyor ki yağacak olanı nasıl görecek?
  .. | http://bünyamin (94)

CANER-BERGAMA27 Åžubat 2010 Cumartesi 18:02:52
ARİF BEY KÜTAHYA VE BERGAMA MERKEZDE TAHMİNEN KAÇ CM KAR OLMASINI BEKLERSİNİZ?
Cevap:
Kütahya için 50-100 aralığı geçerli. Bergama için Manisa gibi10 civarı diyebiliriz.
  ..

gökhan27 Şubat 2010 Cumartesi 18:02:05
yani arif abi sitem 4 ünde de gelebilir mi sence birde kurtköylü olarak bende soruyorum trakya 50 cm fazlasını bile görecek dedin sahil kısmı için 50 cm diyosan bizde ne olur abi çok soruldu belki ama bir özelleiğimiz olsun yani
  fenerlivol..

welbane27 Åžubat 2010 Cumartesi 18:02:19
dun gece ve bugunku modeller bazı şeyleri netleştirdi gibi. 5 mart su anda 144 saatin icine girdi, 3-4 mart gecesi kısa bir sogumanın ardından yine son 1 aydır yaşadıgımıza benzer ılık ve yagıslı havalar hakim olacak. azor'un istedigimiz kuvvet ve konumda bulunamayacagından dolayı, 19 aralık 19 mart arası 3 aylık donemdeki kısa 19 ocak 5 subat aralıgı haric tum donem boyunca gorunen orta ve batı avrupaya soguk ve kar, bize ılık ve yagmur getiren yapı bir kez daha kendini tekrar edecek gibi gorunuyor. su durumda 50 cm.erin, "sitem gelicek rahat olun, modellere takılmayın"ların bilimsel dayanagı var mı, merak ediyorum acıkcası, bu noktada iş bilimin alanından cıkıp inancın alanına giriyor artık. son olarak yavaş yavaş kabanları kaldırıp umutları bir sonraki kışa saklamanın zamanı geliyor gibi. tabi 2006'dan itibaren uzun süreli, geçmişte 97-92 ya da 94-2000 dönemlerinde görülen türden karsız ve ılık bir döneme girmediysek...
Cevap:
Bugünkü modellerde 3 martta kar yağışı belirdi. Daha önce varmıydı? 144 saatlik dilime girdiğinde görünüyormuydu? Bazı saplantılarınızdan kurtulun artık.
  ..

trakya_74127 Åžubat 2010 Cumartesi 18:02:51
arıf oncelıkle hayırlı bır hafta sonu dılıyorum sıze ve tum arkadaslara.trakya bolgesı olarak sıstem ne derecede etkılı olcak soruma vereceğın cvplara ıhtıyacım var.ıst.te bahsettığın kıyılar dahıl 50 cm kar ortusu trakya ıcınde gecerlımı?tesekkurler...
Cevap:
Evet geçerlidir. hatta fazlası bile olacak...
  for_you191..

egemenruzgar27 Åžubat 2010 Cumartesi 17:02:17
birak arif abi cemreyi filan sen sistemden bahset..cemrey, baska platformdada tartısırız..sitenin acıklama bolumunde diyorsunuz ya yaptıgız acıklamaları hangi bilimsel verilere dayanarak yaptıgınızı soyleyin..sende soyle abi neye dayanarak geldigini sistemin..
Cevap:
Kuzey Denizi çevresine yerleşecek yaklaşık 1040 mb merkez değerli yüksek basıncın oluşturacağı kuzeyli hava akımlarının taşıyacağı kutup kökenli soğuk havanın Akdeniz üzerinde bulunan ılık ve nemli havayla karşılaşması neticesinde özellikle Balkanlar ve yurdumuzda yoğun olmak üzere kar yağışları görülmesini bekliyorum. Bu şekilde gelişen sistemler doğal olarak aşırı yağış bırakırlar. Sıcaklığın düşük olması nedeniyle de yağışların pekçok yerde kar şeklinde görüleceğini tahmin ediyorum. Sistemin hangi bölgeleri ne derece etkileyeceği konusunda geçen haftasonunda güncellediğim genel tahminimde bilgi vermiştim...
  ..

yusuf27 Åžubat 2010 Cumartesi 17:02:33
arif bey kar istanbula ne zamn gelecekk lütfen cevapp
  ..

denizci_3527 Åžubat 2010 Cumartesi 17:02:38
arif bey bir izmirli olmama rağmen sistem bomba gibi geliyor demeniz beni yine rahatlattı.derin bir oh çektim.ha arkadaşlar diyecekler ki seni niye bu kadar ililendiriyor?sanki izmire karmı yağacak?bende diyorumki olsun.güzel yurdumun bir çok yerine yağmasıda beni çok mutlu ediyor.saygılar...
  ..

chanleecege27 Åžubat 2010 Cumartesi 17:02:32
arif abi mart 5 inden sonra manisada kar olur mu? 2 şubat ta manisada kar yağışı olmuştu. merkezde arabaların üstünde yüksek kesimlerde yerlerde dahi örtü olmuştu. bu sistemde merkezde de örtü olur mu?istanbul için cm vermiştin.manisa içinde kaç cm olur? en az 20 cm olur mu veya kardan adam yapabilir miyiz? birde manisada kaç gün kar görülür?
Cevap:
Bence Manisa'ya da kar yağacak ancak kar örtüsü İstanbul kadar olmaz. 10 cm civarında olabilir.
  chan_lee_c..

Havadelisi27 Åžubat 2010 Cumartesi 17:02:57
@ Maximus: Blogumda (linki aşağıda) kitabi olmayan ve internette de bulunmayan bir sürü yorum ve değerlendirme yapıyorum, onları okumakla başlayabilirsin, epey ilgi çekici olduklarını düşünüyorum. Yazılarımın altına yorumlarını da yazarsan çok sevinirim. Temelsiz ve yanlış şeyler yazıldığını belirtmek yeri geldiğinde benim görevim ve sorumluluğum, evet, yani kusura bakma bu konuda. Kimseye de "sus" deme, ben bile sana demedim, çok saçma şeyler yazdığın halde :-) Karşına çıkan bilgileri daha fazla emek harcayarak daha iyi anlamaya çalışırsan yazdığın şeyler daha kaliteli olur, o zaman kimse sana "çamur atmaz". Hevesini bilgi ve mantıkla birleştirmeye çalış. Sevgilerimle.
  .. | http://www.havadelisi.com (91)

karperest27 Åžubat 2010 Cumartesi 17:02:45
arif bey tahmininizi ne zaman güncelliyeeksiniz?aayrıca istanbul tahmininizi 7 günden 10 güne çıkarmanızı rica ediyorum saygılar...
Cevap:
Pazar akşamı güncelleyeceğim ve 10 günlük tahmin yapacağım.
  ..

gökhan27 Şubat 2010 Cumartesi 17:02:44
Ya arifabi bırak cemreyi memreyi bu saatten sonra cemreyi mi öğretecen boşver sen bir zahmet sistem den bahsedersen ümidini kesen arkadaşlara kapak olur olmaz mı o kadar şey yezacağına bir kerede sistemle ilgili bir şey yazsan nasıl geleceğini falan tamam arın söylicen ama son durum neye yönde modellerre yansımamasının nedeni ne biraz rahatlasın herkes bir açıklama sadece çok mu şey istedik seni seven herkes adına söylüyorum lütfen yazar mısın abim. cevap
Cevap:
Sistem bomba gibi. Gümbür gümbür geliyor. O defteri çoktan kapatmadık mı biz. Modeller düzelir. Rahat olsun herkes. Ne dedikse o. Kıyılarda bile en az 50 cm kar olacak. Biraz daha sabırlı olun hep beraber göreceğiz o günleri...
  fenerlivol..

musa27 Åžubat 2010 Cumartesi 17:02:57
Arif Bey tamam modellere bakmayalım diyoruz ama,son 1 haftadır öle böle 1 günlük de olsa kar yagısı,kky falan gösteren modeller, 180 saatlik dilimin içine girdiğimiz ve zaman daraldıgı halde,sanki daha kötüye gidiyor.Bahsettikleri bu ispanya üzerindeki ab mı?bize bu sıkıntıyı yasatıyor?kar ın gelememe gibi bir ihtimali varmı kar belki olur ama sizin dediğiniz gibi kar ın olma yada olmama yüzdesi nedir bugün itibariyle.Sıkılmadan cevap vermenizi takdir ediyorum.İyi günler.
Cevap:
İstanbul için konuşmak gerekirse bana göre kar yağma ihtimali %99. Kalan %1'i de Allah'ın gücüne gitmesin diye sistemin geleceği güne saklıyorum. Beklediğimiz sistem öyle 1-2 günlük kıytırık bir sistem değil. Öyle olsaydı intro falan koymazdık. İçinizi ferah tutun...
  ..

ALÄ°GEL27 Åžubat 2010 Cumartesi 17:02:24
DEĞERLİ ÜSTADIM;HİÇ KAR YAĞMASA HAVALAR ÇOK SICAK OLSADA TAHMİNLERİN GERÇEKLEŞMESE HER ZAMAN SENİNLEYİZ..EFSANE-SEMİH SENİN TAHMİNDE TUTMASA BU GÜNE KADAR BİZE YAŞATTIKLARINIZ İÇİN KENDİ ADIMA TEŞEKKÜR EDERİM..BU ARADA BEN YAZINDA HAVA TURKAYI TAKİP EDERİM...SAYGILARIMLA...CESUR YÜREK ARİFTARİF VE O BİR EFSANE-SEMİH...
  .....

egemenruzgar27 Åžubat 2010 Cumartesi 17:02:51
Yakuba; bana bilimsel aciklamalarla gel kardesim,modeller doner doner demekten baska birsey bildiginiz yok,gormuyormusun koskoca alcak basinci,aklin fikrin sogukta oldugu icin akdenizde olan bitenden haberin yok..
  ..

ariftarif27 Åžubat 2010 Cumartesi 17:02:44
Cemre meteoroloji gibi pozitif bilimlerin olmadığı yıllarda halk arasında havaların ısınmaya başlayıp kıştan bahara doğru bir geçiş sürecini ifade etmeleri amacıyla kullanılan bir terim. Cemrelere bakarak tahminde bulunanlar radardan uydudan basınçlardan vs. bahsetmemeli. Çünkü bilimsellikle cemreleri aynı kefeye koymak biraz zor. Cemreler Türkiye'ye Mısır'a Arjantin'e, Güney Afrika'ya Rusya'ya, Çin'e kuzey-güney yarımküre aynı tarihlerde mi düşüyor dersiniz? Yada her ülkenin bizim bilmediğimiz kendine göre belirlediği cemre tarihleri mi var? Cemreler düşüyor düşmesine de peki ne zaman kalkıyor. Böyle bir mantık olabilir mi? Bazı yıllar vardır ocak sonlarında havalar ısınır çiçekler açar, bazı yıllarda nisana kadar ısınmaz. Havaların ısıyıp soğuması cemrenin düşmesine bakmaz. Uygun şartlar ne zaman oluşursa bu o zaman gerçekleşir. Cemrenin ortaya atıldığı yıllarda dünyanın yuvarlak olduğu bile bilinmiyordu. İlkel yöntemlere bu kadar bağlıysak o halde saatli maarif takvimlerine bakalım basınç haritalarını hiç incelemeyelim. Bir takım şeyleri özellikle bulunduğumuz çağda mantık süzgecinden geçirerek değerlendirirsek doğrulara daha kolay ulaşabiliriz. Bu noktadan hareketle şahsen cemre olayını dikkate almıyorum. Başkaları farklı düşünebilir. Sorun değil...
  ..

Fahri_Meteorolog27 Åžubat 2010 Cumartesi 16:02:49
Cemre hususuna çok temas edildi.Ben bu hususu şu açıdan ele almak isterim.Mart ayına girilmesi kışın sona erdiği anlamına gelmez.Eski takvimdeki bilgiler uzun yıllar tecrübesi olarak sınanmış gözlemlenmiş bilgilerdir.Cemre kor parçası anlamına gelir Arapçada.Havaya,suya ve toprağa düştüğü söylenir arka arkaya.Toprağın ısınmasıyla kış günlerindeki aşırı soğukların artık zayıflamaya başlayacağının işareti olarak görülür.Hamsin deyiz eski takvime göre.21 marta kadar.Meteorolojik ve basınç yerleşimleri açısından yorumuna gelirsek:Güneşlenme süresi günlerin uzumasıyla artar,bu da ısınmayı arttırır.Sibirya yb alanı gibi termik kökenli Yb alanını besleyen radiyasyon yani ışıma dediğimiz şartlar yani açık bulutsuz geceler,yerde kar örtüsü,aşırı ısı kaybı zayıflamaya başlar.Ancak Avrupa kıtası ısınmadığı sürece depresyon doğuran şartlar zayıflamaz.Bu seneki koşullar El Nino etkisi nedeniyle nomalin dışında oldu diye düşünüyorum.Atmosferdeki tozlanma yoğunluğu artmaktadır evet haklı arkadaşlarımız bu da kararsızlık nedenli bol yağış olabilir,kar yağışı olabilir.Bu sene coğrafyamızda zayıf geçen kış nedeniyle mart-nisan ayları normallerden farklı sert geçebilir.Mayıs10 lara kadar serince günler görebiliriz şahsi kanaatim.Afetsiz bereketli yağışlar dilerim ümitsizliğe gerek yok.
  alperzeybe..

Tarık Atacan27 Şubat 2010 Cumartesi 16:02:42
Efsane-Semih!!tahminini güncellerken Ankara\'dan bahsetmeyi unutma sakın bugün:)))Saygılar...
  ..

yakup27 Åžubat 2010 Cumartesi 16:02:49
egemen rüzgar 180 derece birden dönen modeller her zaman değişir süper aptal bilgisayarlar yeniden baştan programlanmadıkca. Emin ol doğada bu kadar değişmeler olsa bir yerlerde felaket her zaman olur Allahtan doğadaki sistem hatasız işliyor\r\n\r\nbir bakıyosun modeller süper yoğun kar geliyor bi bakıyosun sistem batıya kaymış\r\n\r\nsonuç insanların tekrar masaya ourup daha az hatalı süper bilgisayar programlamaları gerekir
  ..

Fortesla27 Åžubat 2010 Cumartesi 16:02:53
Hep tartısma yazacak degılız ya,su cemreler konusunda yorumda bulunmak ısterım.Oncelıkle cemrelerın tamamen bılımsel dayanaktan yoksun oldugunu dusunmuyorum.Cemre dusmesı olarak tabır edılen olaylar,artık yarım kuremıze dusen gunes enerjısının artmaya basladıgı,bu nedenle kıs sartlarının yavas yavas zayıfladıgı,karasal bolgelerde kararsızlık yagıslarının olusma surecıne gırdıgı bır donemecı ıfade eder.İzlanda a.b ları kuzeye cekılme egılıme gırerken azorda kıtaya dogru genısleme egılımıne gırer.Kutupsal jet akımları kuzeye cekılır.Subtropıkal jet guclenır.Cemrelerde uzun yıllar havadakı degısımın ortalama basladıgı tarıhler ıcın ısım almıstır.Atmosfer dınamık bır sıstemdır, her sene cemre dustu dıye hıc soguk olmayacak veya hemen hava ısınacak dıye bır kaıde yoktur.Bunlar sadece uzun yıllarca gozlenen ortalama tarıhlerdır.Aynı seyıde meteorolojı bılımının tam kendısı bu gıbı seylerı kullanmaktadır.Resmı kıs donemı gıbı.Buyuklerımın soyledıgı sekılde cemreden sonra hava bır veya ıkı kez soguk yapar ancak tutunamaz derler.ondan sonrası ıse bahardır.Ve su yasıma kadar pekde yanıldıklarını soyleyemem.Mart ayında gozlemlenenler genelde bu sekıldedır.Bu mart ayıda cok farklı gecmeyecek.o yuzden ucuk tahmınlere pek kulak asmayın derım.saglıcakla kalın.
  ..

Havadelisi27 Åžubat 2010 Cumartesi 16:02:44
@ sappokinowa: Kaynak gösterme konusunda hemfikir olduğumuza sevindim. Bilgiyi paylaşmakta hiçbir sakınca yok evet, kimsenin başkaları kadar bilgili olmasına da gerek yok, ama bilgi ya da yorum bize ait değilse kaynak göstermek bu işler amatörce yapılıyorken bile genel bir ahlak kuralı olmalıdır diye düşünüyorum. Hem böylelikle diğer insanlar kaliteli bilgiyi hangi kaynaktan direkt olarak alabileceklerini öğrenirler. Ülkemizde başkalarının bilgisini çalarak profesör bile olunabildiğini bilmek beni bu konulara biraz fazlaca duyarlı hale getirmiş olabilir, kusura bakmayın. Size hırsız demedim kesinlikle. Basit bir etik kuralı biraz şaka yollu hatırlattım. Maksimus ya da Emayfa gibilerine bazen çok kızmamın ve biraz sert konuşmamın sebebi, öğrendikleri şeyleri mantık süzgecinden geçirmeden diğer insanlara onları yanlış yönlendirecek biçimde aktarmaları. Oysa günümüzde internet bilgiye direk ulaşma şansı veriyor, karşımıza çıkan sayfaları emek vererek okuma ve iyice anlamaya çalışma zahmetine girmeden, ya da bilen birilerine sormadan, kafamızda oluşan yalan yanlış izlenimleri başkalarına aktarmamalıyız. Son olarak, Joe Bastardi'nin yazdıkları blogundan periyodik olarak siliniyor. Şu an son yazdıkları sanırım Ocak ayından (onlarda bile tarih yok, anlaşılmıyor). Onun için link veremiyorum.
  .. | http://www.havadelisi.com (96)

egemenruzgar27 Åžubat 2010 Cumartesi 16:02:43
Herkesin sistemi beklerken gozardi ettigi alcak basinc,Ispanya civarlarinda agirligini hissettiriyor.Sibirya uzerinde olusan ve bize inmek icin koridor arayan yuksek basinclari engelleyerek tekrar bulundugu enlemlere gonderiyor.Yuksek basinc firsat buldugunda ise ancak Avrupa'nin bir kismini etkileyebiliyor.Kisaca alcak basinc soguk havayla aramiza duvar gibi girmis durumda.180 saatlik bir zaman dilimine girdik bu saatten sonra haritaların degismesi zor..umarım karsever olarak ben yanılırım..oyle bir sey olursa zaten cıkar burda ozur diler bukemedigim bile operim.. bukmeye calıstıgım bir bilek yokya neyse:)
  ..

chelique27 Åžubat 2010 Cumartesi 15:02:00
Bu nao bu ao'ya bu model pes yani. 10 ocaktaki durumun aynısı neredeyse 10 gün sonra neler oldu biliyorsunuz zaten :D
  ..



Bilgi | Mesaj Ekle
Ziyaretçi defterinde: 2792 sayfada toplam 139597 kayıt bulunuyor. | Görüntülenen sayfa : 2585
Sayfalar
< | 1 2 ... 2578 2579 2580 2581 2582 2583 2584 2585 2586 2587 2588 2589 2590 2591 ... 2791 2792 | >
Derlenme Süresi:0,670 s
Sayaç: