Serbest KürsüMesaj Ekle | Siteye Dön



kar meleği02 Mart 2010 Salı 09:03:09
sevgili arif bey ve sitedeki bütün arkadaşlar günaydın.herkese hayırlı sabahlar işleri olana da allah kolaylık versin işi olmayanada iş versin.öncelikle şunu dicem kesinlikle soru sormuyorum çünkü gerekli bütün açıklamaları zaten yapıyorsunuz. sadece eleştiri yapıcam .biraz önce saat 7.48 gibi cnn türkte gerçeken taktir ettiğim bünyamin bey telefonla programa bağlandı,ve önümüzdeki bi kaç gün ve cumartesi geliek sistemi değerlendirdi ve ben dinlerken şok oldum.sistemin sadece karadeniz iç ve doğu anadoluda kar bırakabileceğini marmarada ise toprak ısındığı için kky bile olamıcağını söyledi . gerçekten çok ilginççdemek diğer yerlerde toprak ısınmamış.ne diyeceğimi bilemiyorum.ben ki bu işle amatötce uğraşan bi insanım bende bile cumartesin gecesinden pazar öğle saatlerine kadar istanbul için kar gözüküyor .yanılıyorım desem sizde aynısını hatta bizim göremediğimiz fazlasını söylüyorsunuz.bu işte bi karışıklık var ama hayırlısı .her şeyin başı allah o ne derse o olur hayırlısı .size ve tahminlerinize sonuna kadar güveniyor saygılarımı sunuyorum.bünyamin beyide her zaman takip ederim ve severim sonuçta bu hava olayı inşallah yanılıyordur .saygılar..
  ..

Mert02 Mart 2010 Salı 09:03:44
Arif bey yorumunuzu okudum şimdi bana kızabilirsiniz de belki bişi sormak istiyorum yalnızca size sizi asla kıyaslamıyorum tabikide sadece nedenini öğrenmek istiyorum lütfen cevaplarsanız sevinirim . Bugün bünyamin bey dediki TOPRAĞIN sıcak olması nedeniyle marmarada kar oluşturması zor ocak ayında olsa kar derdim ama toprağın bir hayli ısındığı için yok denilecek kdr az dedi bültendede yağışı yaklarsa yükseklerde kky olabilir dedi ? Size soruyoporum lütfen bu soruma kızmadan önce bir cevap verin bu içimde büyük korku oluşturuyor siz diceksiniz ki tahminlerimiz aynen geçerli ama hiç olmasından ALAKASI VARMI YOKMU onu söleyin YANİ TOPRAK SICAK OLDUĞU İÇİN GERÇEKTENDE KAR OLMAMA OLASILIĞI VARMI İSTANBULDA....Şimdiden teşekkür ederim...
  ..

OĞUZ02 Mart 2010 Salı 08:03:39
selamlar arif bey birşey dikkatimi çekdi adece ayın 6ve 7 gibi bir soğuma gözüküyor modellerde birde ayın 10 veya 11 gibi bir sistem gözüküyordu şimdi unuda göremiyoruz soğuk sadece tepemizde bu düzelicekmidir saygılarımla
Cevap:
Düzelir.
  odessasay@..

yusuf02 Mart 2010 Salı 08:03:48
beyler siz hale yok modelrde gözükmüyor yok kar gelmiyecek v.s diyorsunuz iste ne güzel arif bey bütün yerleri güncelemis ve 5 gün kar yagıslı vermis modlerde gözükmesede cnn. ntv gibi hava durumu veren yerler bile hafta sonu kuvvetli soguklar geleckdedi bunu arif bey sanırsam ayın 21 de demisti ayın 21 den beri hale tahminin arkasında ve alah arif beyin yüzünü kara cıkarmasın ins mdoelrde gözükür ama bu kesindir mdoelrde ya 1 gün yada 2 gün sonra düzelecektir. ARİF ABİ İNS ALAH YÜZÜNÜ KARA CIKARMAZ
  ..

ahmet02 Mart 2010 Salı 02:03:39
gelecek olan sistem çanakkaleyi nasıl etkileycek acaba bilgi verirmisiniz teşekkürler
Cevap:
Sistemden en fazla etkilenecek yerlerden biri de Çanakkaledir.
  carsimanit..

merto02 Mart 2010 Salı 01:03:18
Üstad biliyorum şimdi diyecenizki gerekli açıklamayı İzmir için g.tahmin bölümünde yaptım,bundan sonrasını bekleyip görelim sadece merak ettiğim, 23.Ocak sistemi gibimi olacak yani kuru soğuk ve hafif serpinti şeklinde olarak geçirmiştik Sistemi, bu sefer böyle olmaz değilmi ÖRTÜ yapacaktır bu sistem İZMİR 'de Cevabınızı ivedilikle bekliyorum. Saygılar,,
  ..

ariftarif02 Mart 2010 Salı 01:03:51
Sıkça sorular geldiği için bir konuda açıklama yapmam gerekiyor. Son birkaç güncellemede Kuzey Afrika üzerinde gelişerek oluşturacağı güneyli rüzgarlarla hava sıcaklığını arttıracağı öngörülen modellere fazla takılmayınız. O da tıpkı 4-5 martta Cebelitarık taraflarında kuvvetleneceği varsayılan ancak hiç de inandırıcı bulmadığım alçak basınç alanı gibi büyük ihtimalle zaman içinde zayıflayacaktır. Şu an itibariyle 120 saate kadar olan modeller beklentilerimize yakın modeller olup onlar da zaman içinde küçük değişimler gösterebilecektir. Kısacası özellikle kuzey ve iç kesimlerde sıcaklıkların 15 marta kadar kar değerlerinde seyretmesini daha yüksek olasılık olarak görüyorum. En geç perşembe gününe kadar modellerin beklediğim şekli almasını bekliyorum. Ayrıca beklediğimiz sistemle ilgili lütfen cumartesi gününe kadar herhangi bir yorumda bulunmayınız. NTV şunu dedi Bünyamin bunu dedi İTÜ böyle dedi modeller bozuldu coştu vs. şeklinde yorumlarınızı burada yayınlarız ancak bunlar üzerinden sorulacak sorulara yanıt vermeyeceğimi bilmenizi isterim. Tahminlerimi hiçbir site yada kişinin tahminleriyle kıyaslamamanızı rica ediyorum. Günü gelince her yönüyle gereken değerlendirmeyi yaparız...
  ..

musa02 Mart 2010 Salı 01:03:49
Yani ne diyim Arif bey, tahmininize baktım.insallah haklı cıkarsınız.Ben hep agzıma doladım şu modelleri ama,bu modeller değişmicekmi hala,şurda 3-4 günlük bir süreç varken bu kadarmı bize uzak gösterir kar ı bu modeller.kar yagcagı artık %100 gibi bişey gibi görünüyoda,sizin dediğiniz etkide bir kar yagısına sizin dısınızda bu kadar yüksek ihtimal veren yok,bu da sizin farkınız olsun.Ama umarım bunca şey,inat ugruna yapılmıyodur,yada kendimi en extrem duruma hazırladım,tutmadı napim demek için degildir.Allah utandırmasın sizi.iyi geceler
  ..

fb_2202 Mart 2010 Salı 01:03:12
valla söyleyecek bişey yok arif abi en az 50 cm yağacak diyo ben cuma gecesi ve cumartesi günü edirnede bekleyişimi sürdürücem yanılsada önemli değil çünkü o hariç bütün siteler tahminler tahminciler dmi ntv vs öyle bikar beklemiyo o yüzden kendimi alıştırdım ve büyük hayal kırıklığı yaşamıcam çünkü 13-14 şubatta trakya tahmininde hayal kırıklığı yaşamıştım bu sefer yaşamam hadi kal sağlıcakla yinede bizi heycanlandırdığın için tşk.
  fb_2239@ex..

kutup ekspresi02 Mart 2010 Salı 01:03:35
Sanırım 2002 yılının ocak ayı idi. Avcılardan Bayrampaşa'daki işime gitmek için saat 7:30' da evden çıktım. Hava çok soğuk ve yerler kuruydu. Yani yağmur yoktu. Minibüse bindim ve tam Sefaköy'de iken inanılmaz yoğun bir kar yağışı başladı. Minibüsümüz ancak Merter'e kadar gidebilmişti. Çünkü bilen bilir E5'te Merter ile Topkapı arası biraz yokuştur. Tüm araçlar bu yokuşta kaldı. Mecbur minibüsten indim ve yoğun kar altında Bayrampaşa'ya kadar yürüdüm. Benim için inanılmaz zevkli bir yürüyüştü. İşe vardığımda saat 9:30-10:00 civarıydı ve 1,5-2 saat gibi bir sürede heryerde abartısız 15-20 cm kar olmuştu. Yani uzun lafın kısası, 50-100 cm kar yağması çok zor değil. Hele hele bol nemli ve kararsız bir Mart ayında. Arif bey'in beklediğide sanırım böyle bir yağış. Ben tüm yüreğimle Arif bey'e inanıyorum ve herkese unutulmayacak bir kar yağışına hazır olun diyorum. Artık bundan sonra Cumartesi gününü bekleyeceğiz. Arif bey'in tabiriyle herkes susacak hava konuşacak. Sağlıcakla kalın...
  ..

Tarık Atacan02 Mart 2010 Salı 00:03:31
semih sen neden tahmin yapmıyosun ya??
  ..

merto02 Mart 2010 Salı 00:03:13
Saygıdeğer Üstad öncelikle iyi akşamlar dilerim.Geçen hafta sorduğumda İzmir için Hafta sonu açıklama yapacağını belirtmiştin.Tahmin bölümünde İzmiri unutmadığın için ayrıca size teşekkür ederim.işlerimin yoğunluğu nedeni ile ancak siteyi geç saatlerde ziyaret edebiliyorum.yalnız tarafınıza dün akşamdan beri seviyesizce yorumların yapıldığını okudum.sizin adınıza üzüldüm.Üstad daha öncede size iletmiştim Lütfen kalitenizden ödün vermeyin onların seviyesine inmeyin sizede bu yakışır neyse ÜSTAD Sistem İzmirde hangi gün ve ne derede etkili olacak cevaplarsanız çok sevinirim. ÜSTADLARIN EN BÜYÜĞÜNE VE EN GÜZELİNE İZMİRDEN SEVGİLERLE,
  ..

evren02 Mart 2010 Salı 00:03:22
dmi cumartesi cünü için en düşük 7 en yüksek 12 derece belirtmiş. arif abi ise 0 /-3 derece belirtmiş çok büyük fark var. eğer cumartesi kar yağarsa helal olsun arif abiye. tahmininin başarılı olması için bence 50cm kara gerek yok dmi bi kaç gün sonra geri vites yaparsa ve kar yağarsa bence arif abi başarılıdır. 6 sında olmasa da 5-15 i arasında yağsın bence başarılı tahmindir çünkü dmi ve usta tahminceiler yanılma korkusundan 3 gün kalmadan kar haberi veremezken burası 20 gün önceden haber verebiliyor.
  evren1639@..

laz kopat02 Mart 2010 Salı 00:03:03
arif abi sana güneniyrm daha dogrusu tüm ev halkna soyledim kar yagicak hemde çok diye inş yağarda rezil olmam . ayriyeten okula filan yaydim iddaya girdm yağmassa halim duman...
  rizeli53-g..

ponisila02 Mart 2010 Salı 00:03:42
5 İNDEKİ ANİ SICAKLIK DEĞİŞİMİ HERKESİ ŞOK EDECEK....Y.B ,A.B yi tam olarak yendiği gün son yılların en yoğun kar yağışı Türkiye'yi etkisi altına alacaktır.
  ..

karsıyakalı powerman02 Mart 2010 Salı 00:03:28
arİf hocam helal olsun sana İzmİrİ de kattın karlı sıstemın ıçıne allah utandırmasın. tek korkum ama tek korkum tüm İzmırlılerın de bıldıgı soğuğun geldıgı anda o yagısın bır anda kesılmesı ve havanın açmasıdır. havada az da olsa şu kar yağısını gorelım ve kısı kapayalım. sevgılerle...
  ..

muhammet02 Mart 2010 Salı 00:03:50
beyler cnn türkün hava durumu kısmının yorum bölümünü okuyun arif abinin dediği gibi sistem 6 martta ülkemize giriş yapacak
  muhammet_s.. | http://yok (62)

нαкαηвυяѕαηкαяα02 Mart 2010 Salı 00:03:12
Size sorum Arif abi birisi sormuş mudur bilemem ama sorayım size.Ben geçen Sene fazla modele bakmazdım,anlamazdım fazla.Ama bu sene baktığım modellerde sistem görünür kaybolur oluyor.Geçen senede böylemiydi ? Ya da Atmosfer kararsızlığını neye bağlıyorsunuz? İyi günler soru sorulmuşsa özürüm şimdi diyeyim.
  ..

Burhan Sağsen02 Mart 2010 Salı 00:03:34
50 cm kar zor gözüküyor.. 10 cm görsek yeter açıkçası.. Bu sistemin daha etkili olması için yüksek basıncın daha doğuda konumlanması gerekiyordu diye düşünüyorum.. Bu konuda ayrıntılı bir soru sormuştum ama cevabını alamadım..
  burhansags..

Armando02 Mart 2010 Salı 00:03:35
Arif hocayı kutluyorum. İnşallah dedikleri olur ama net konuşmak ve de 50 cmlerden bahsetmek biraz abartı gibi oldu. Üstadlara sözümüz yok Allah Utandırmasın diyorum ok yaydan çıktı artık ya herro ya merro hesabı gibi....
  bbeyazlar@..

mutsuz02 Mart 2010 Salı 00:03:21
çok mutsuzum, hayatta herşey kötü gidiyor. sadece kar yağarsa mutlu olcam o kadar.
  ..

cemmm01 Mart 2010 Pazartesi 23:03:08
ufak atda civcivler yesin. gerçek dışı tahminler. sana inandık rezil olduk. saygılar
  cemilyatar..

ceyhun01 Mart 2010 Pazartesi 23:03:53
hocam okuduğum değerlendirmenden şu çok net anlaşlıyo : ben yanıldım ! kar yağışının geleceği aşikar artk öyle ya da böyle son kez düşecek iyi de yapacak ama bu kadar sansasyon yaratmak ve bizleri meraklıları hayal kırıklığına uğratmak yakışmadı ;sıcaklık dğerleri olarak uyarının tonundaki hafiflk bn bunları sezinledm ;modeller ne alemde bilmiyorum ama tek tesellimiz kış giderken de bırakacak karını;altını çizmek istedğm biz de oluşturulan beklenti ve hala bunu sürdürmeye çlşmak kabul etmek varken..
  ..

snowhuso01 Mart 2010 Pazartesi 23:03:35
arif üstad sistem avrupayı vuran daisy mi yoksa washington ı vuran ve 120 yılın karını bırakan sistememi benziyor? diye sorduğumda hayır 87 sistemine benziyor demiştin. üstadım yalnız 87 de ilk üç gün kar aralıksız tipi halinde yağdı ve efsanevi kar örtüsünün büyük kısmı ki tahminimce % 60 lık kısmı o süreçte oluştu. tahminine göre bu sistemde o derece uzun süreli etkili kar yok! dolayısıyla bu sistem 87 gibi olamaz ve yeni bir efsane olması çok zor. bel ki 2004 olabilir o da bi ihtimal. neyse buna da şükür yeter ki kar görelim 10 cm .zira ona da şükretmeliyiz.bir de unutmadan hocam bu sistem de tahminlerinize bakınca blocking beklemiyorsunuz sanırım.87 de blocking de vardı.neyse hocam iyi geceler dilerim. saygılar...
Cevap:
Yanlış değerlendirme yapmışsın.
  ..

meteorantep01 Mart 2010 Pazartesi 23:03:31
Arif abi bence bu sefer yanlıs yaptın,senin dedigin tarihe yanlızca 4-5 gun kaldı ve sen hala ınatla kar yagacak etkılı olacak dıosun,nedır bu ınat arif abi,yapma abi lutfen,mılletle ınatlasma,bırak istediklerini desinler,sen zaten iyisin ve kendini ispatlamaya gerek yok,ama lutfen su mart 5 sevdasından vazgec abi,goz gore gore senın yanılmanı izlemek kotu oluyo cunku..saygılar..
  ..



kinvenefret01 Mart 2010 Pazartesi 23:03:06
arif abii trabzonda geecerlimi bu kar yoksa
  ..

izmirli3501 Mart 2010 Pazartesi 23:03:21
arif abi öncelikle çok başarılı bir tahmin yaptığın için seni kutluyorum.sistem izmiride etkiler demişsin.biraz açıklık getirirsen sevinirim.şimdiden teşekkür ederim.
  ..

snow gültepe01 Mart 2010 Pazartesi 23:03:57
arif hocam birde sistemle ilgili genel bir açıklama bekliyoruz saatlerdir bekledik artık bir açıklama yakışır saygılar
  ..

efem arif hocam lütfen cevapla01 Mart 2010 Pazartesi 23:03:18
hocam beklediğin blockking olmayacakmı istanbulda
  ..

egemenruzgar01 Mart 2010 Pazartesi 23:03:32
arif abi soru sorucam sen simdi simgelere takılma diyeceksin..simdi bu intronun karsılıgı 2010efsanesi 40-50cmler ctesi gunumu geliyor..
  ..

volkan01 Mart 2010 Pazartesi 23:03:06
ya bu arif felaket yaa söylediklerini yutmamak için hala 50 100cm kar diyor yaa .yağarsa 5 10 cm yagıcak ama ya yagarsa 50 cm....................arif vezir oluccak yada rezill
  ..

Aydın'a kar haberi lütfen ! !01 Mart 2010 Pazartesi 23:03:14
"Sistem ,İzmir, Manisa, Denizli çevrelerinde ve Güneydoğu Anadolu Bölgesinde de kar yağışlarına neden olacak " demişsiniz.Bu çevrelerin içinde olan Aydın için tahmininiz nedir acaba.Teşekkürler.
  ..

recepcicili01 Mart 2010 Pazartesi 23:03:20
Arif bey soğuk hava kütlesi sibiryadanmı yoksa balkanlardanmı geliyor marmarayı sibiryadan gelirse genelde etkiler. Bu arada yine 10 günlük tahmin yapmışın uzun tahmin yapınca pek tutarlı olmuyor ama yinede umutluyuz bekliyoruz bu arada bu sistem GÜNEY MARMARADADA dedeğin gibi 50-100 cm örtü oluştururmu saygılar başarılar..
  recepcicil..

weatherman01 Mart 2010 Pazartesi 23:03:25
Üstad valla şimde soru üstüne soru gelecek normal olarak çünkü bende mert'e katılıyorum.cuma kky cumartesi yoğun kar pazar hafif kar bekliyorsun ama bu 1,5 günlük karlı süreçte 50-100 cm kar olacak diyorsun.Ben mi yanlış anladım diğer arkadaş gibi?Yani inşallah tutar tahminin ama bana abartı geldi biraz.
  ..

KAR_IŞIK01 Mart 2010 Pazartesi 23:03:57
Haydin ılıkçılar sizlerde bi tahminde bulunun bakalım arif üstat şapkasını önüne koydu sizlerde bi iddiada bulununda görelim.üstat eğer dediğin gibi ise yaklaşık 40/50 cm rahat bırakır.inşallah son final umduğumuz gibi olur ALLAH utandırmasın..iyi geceler sizede ılıkçılar.))
  varol_zafe..

tarzan01 Mart 2010 Pazartesi 23:03:52
Bu sistem Türkeyinin hiçbir şehrinde 50-100 cm arası kar yapmaz, bu imkansızdır. Ariftarif de bunun farkında, ama yaptığı tahmin ve bu tahmin neticesinde yapılan bu kadar tantana boşa çıkmasın diye ya herro ya merro diye bile bile yanlış tahmin yapıyor. Göz var nizam var, hangi 50 cm?? Ama ariftarif ve havaturka ekibini kutluyorum, yine sansasyon yaratarak sitenin hit sayısını arttırdılar, amaçlarına ulaştılar.
  ..

snowhuso01 Mart 2010 Pazartesi 23:03:45
arif üstad tahmin güncellemene göre kar bir yoğun bir hafif bir gün yoğun bir gün hafif ve 10 martta bitiyor sanırım. bu şartlarda istanbulda sahilde 50 cm yükseklerde 80 cm kar imkansız değil mi? üstad bence böyle olması için erzurumu istanbula taşımalıyız. ne dersin üstad? 15 marta kadar demiştin üstad ama 10 martta finish galiba.saygılar...
  ..

kaan01 Mart 2010 Pazartesi 23:03:39
arif abi bu kar yağışında gerçktende ist de hayat duraacak mı efsane bir kar yağışı mı bide bu sistemi hangi sisteme benzetebiliriz sohbette herkes dio ki bu mu efsane sistem onlarada bi cevap olur senin vereceğin cevap
  ..

fitruka01 Mart 2010 Pazartesi 23:03:13
Bravo be Arif Üstat.. 2010 efsanesini arif efsanesi olarak değiştirmeyi öneriyorum.. Herkes yavaş yavaş ta olsa senin haftalar önceki tahminine geliyor. Yağmasada olur büyüklüğünü gösterdim diyecem ama yağsında mutlu olalım istiyorum. Muhtemelen söylediklerin samsun için de geçerlidir sanırım.. Saygılarla.
  bydgun@hot..

arif abi bu sefer cevap ver01 Mart 2010 Pazartesi 23:03:36
ARİF ABİ bu sana kaçıncı yazışım hiçbirine cevap vermedin. ARİF ABİ antalyada kar yok mu? o kadar umut ettik yapma be abi... hiç mi yağmıcak şimdi
  ..

snowbursa01 Mart 2010 Pazartesi 23:03:03
arif abi bursa içinde istanbul tahmini gibimi olur?cvp için tşkler...
  ..

mert01 Mart 2010 Pazartesi 23:03:43
Anlayamadığım tek şey var cıma kky gece kar c.tesi yoğun kar pazar hafifliyor p.tesi tekrar yoğun salı tekrar hafifliyor nasıl 50 cm den fazla kar oalcak 1 günde yağan kar onu merak ediyorum gerçekten 1 günde yağan kar dediysemde yoğun olarak ? Hayırlısı tahminler tutsun GERÇEKTNN HELAL OLSUN...
  ..

welbane01 Mart 2010 Pazartesi 22:03:00
Arif abi yanlış anlamadık değil mi, bu haftasonu, yani 5-6 gun sonrası için ülkenin % 70'inde 50-100 cm kar bekliyorsun? hayır yani doğru anlamış mıyım diye merak ettim de. hadi bakalım.
  ..

tahmin-akdeniz01 Mart 2010 Pazartesi 22:03:38
haftasonu sistemine 4 gün kalmışken ben modellerin bu açıdan değişeceğine pek ihtimal vermediğimden en azından ankarada cumartesi yoğun kar olacağını zannetmiyorum.ab alanının merkezi sizin beklentinize göre modellerde görünenden farklı mı olacak da böyle bir tahmin yapdınız abi?inşallah tahmininz başarıya ulaşır emeğinize sağlık
  ..

beşiktaşl01 Mart 2010 Pazartesi 22:03:30
arif abi yazını ne zaman güncelleyeceksin ve asıl sistem 10 nundamı gelecek yoksa 7 den başlayıp 12-13 kadarmı sürecek
  ..

snowhuso01 Mart 2010 Pazartesi 22:03:41
üstad biliyorum yine bana modelci diyeceksin ama artık 2 marda giriyoruz ve modellerde sadece 1-2 günlük soğuma ve kar görünüyor. bence artık girişteki introyu kaldırmanın vakti geldi. tahmininizin tutmasını çok isterdim ama olacak gibi değil.zaten azorun konumu ingilterenin batısı olacak görünüyor. bize uzun soluklu polar siklon koridoru bu yüzden açılamıyor.üstadım bence 10 cm kar alırsak o da yükseklerde buna bile sevinelim derim.gelin kıyılarda 50 cm den yükseklerde 80-100 cm den vazgeçiniz.zaten birşeyi çok isteyince olmazmış bunu da unutmayalım. 87 giibi sistemler beklenmeyince gelir beklenince gelmez. ama 10 cm kara da razıyım artık üstadım.buna da şükür diyelim. saygılar....
  ..

Tarık Atacan01 Mart 2010 Pazartesi 22:03:17
Arif abi yap artık şu meşhur açıklamayı,heyecanla bekliyoruz...
  ..

PaUlEtA01 Mart 2010 Pazartesi 22:03:57
kavga yok yola devam WEATHERMAN uyma kmseye kardeş SEMİH sanada yakışmıyor şimdi hepinizi ben sallıcam donumda ona göre:)
  ..

snow gültepe01 Mart 2010 Pazartesi 22:03:06
hadi arif hocam bişeyler söyle biraz moral ver
  ..

thmn-akdeniz01 Mart 2010 Pazartesi 21:03:33
arif abi tahminin çabuk güncellersen?bu arada modellerdki şuan ki gibi değildir umarım beklentin sistemlr gene kzey kesimelrde etkili hep:(
  ..



Bilgi | Mesaj Ekle
Ziyaretçi defterinde: 2792 sayfada toplam 139597 kayıt bulunuyor. | Görüntülenen sayfa : 2578
Sayfalar
< | 1 2 ... 2571 2572 2573 2574 2575 2576 2577 2578 2579 2580 2581 2582 2583 2584 ... 2791 2792 | >
Derlenme Süresi:3,312 s
Sayaç: