Serbest KürsüMesaj Ekle | Siteye Dön



Fahri_Meteorolog31 Mayıs 2010 Pazartesi 21:05:46
İzmir 3-4 gündür aşırı sıcak ve bunaltıcı havanın etkisinde.Geceleri uyumakta dahi zorluk çekiyoruz.El Nino yazılarının sıcak geçmesi endişem,öngörüm maalesef şu ana kadar gayet geçerli gözüküyor.Bu arada İzmir'de bugün +35 C yi geçti pekçok yerleşim yerinde sıcaklık ve 500 hpada sıcaklık ise -15 Clerdeydi.Aslında atmosferik kararsızlık açısından yeterlidir bu İzmir için.Yani diğer şartlar da uygun olsaydı oraj olabilirdi.Tabi deniz bu etkiyi izole edebiliyor. Gazze'ye yardım olayına gelirsek bence dünyada artık devletler halklarının değil küresel gücün yani sermaye ve medyanın etkisinde yönetilmektedir.Küresel dünya düzeni ne derse o olmaktadır.Bahsettiğimiz devletin kaideleri 10 emirle değil muharref din kitaplarıyla tesis edilmiştir.Boykotlar ise evvela bizzat devlet eliyle uygulanmalıdır.İkili anlaşmalar feshedilmeli,tatbikatlar durdurulmalı,tank modernizasyonu yaptırılmamalı,insansız uçak alımları durdurulmalı vs yoluyla tatbik edilmelidir.Borsanız düşüyorsa bu sizin milli menfaatlerinizle ne derece alakalıdır?Bunu isteyenler küresel düzende güç odaklarıdır ve ulusal devlet,halklar maalesef artık bunun önünde çaresiz kalabilmektedir.Maalesef kitleler yeni dünya düzeninde ve milenyumda yani 3.binyılda küresel gücün elindeki medya ile böyle yönlendirilmektedir.Bize düşen bilinçli olmaktır.
  alperzeybe..

samet soLaq31 Mayıs 2010 Pazartesi 21:05:52
Derya hanım size sölüyorum modele 48 saate bakınız ayrıca izmirin daha cok iç ve doğu kesimlerinde lokal kısa süreli sağanaklar görülür deniz etkisi yaz aylarında yağışı keser izmir için iyi yağış olabilmesi için yer seviyesiyle üst seviye arasında ciddi bir fark olması gerekmektedir fakat su anki durum buna pek müsait deildir! son olarak izmir için 7 8 haziran tarihlerinden sonra kuzey afrika üzerinden gelecek ciddi sıcak hava dalgası sıcaklığı 35 38C ye atabilir bu konuda detayları hafta sonu bulabilirsiniz! genel baktığımızda gecmiş yazılarımı tastikliyorum sıcak hava dalgası haziranda etkili olacaktır herhangi soğuma mevcut değildir saygıLar.
  ..

samet soLaq31 Mayıs 2010 Pazartesi 21:05:30
herkeze seLam israiLin yapmış olduğu hainliği kınıyorum NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE inşallah gereken yapılacaktır! Gündemimize dönersek 1 1,5 haftadır bahsettiğim sıcak hava dalgası yurdun tamamında etkili olmaya devam ediyor ki edecektir ilk etapta nedemiştik sıcaklıklar marmarada 28 33 egede 32 35 dereceleri gördü yağış konusuna gelirsek yağışlar genel olarak lokal kısa ve yerel olmak üzere gökgürültülü şekilde olmasından bahsetmiştik kısmen gerçekleşiyor fakat her hangi sel olasılığı yurdun tamamında mevcut değildir. . .Sıcaklıklar 2 - 4C azalacaktır tabikide mevsim normalleri civarı olucaktır genel olarak size modellere 48 saate bakın demeye devam ediyorum suriye üzerinden cıkan sıcak hava dalgası yukardaki soğuk havayı ekarte etmiştir bu konuda kuvvetli soguma bekleyen arkadaslar bundan sonra daha ii inceleyiniz genel olarak sıcak havalar devam edecektir!
  ..

tahmin-akdeniz31 Mayıs 2010 Pazartesi 20:05:27
AKITTIĞIN KANDA BOĞULACAKSIN ELBET BİRGÜN YAPTIKLARININ HESABINI BU İNSANLIK SANA BİR BİR ÖDETECEK EY İSRAİLOĞLU EY SİYONİST İSRAİL YÖNETİMİ.SONUN U HAZIRLIYOSUN HER GEÇEN GÜN BU YAPTIKLARININ BİR BEDELİ YOK MU SANIYOSUN..UNUTMUCAZ UNUTURMUCAZ BU YAŞANANLARI ELBET BİRGÜN ACISINI ÇIKARACAĞIZZ EY ULUSLARARASI SULARDA YARDIM İÇİN İLERLEYEN SİLAHSIZ GEMİLERE SALDIRIP YARDIMSEVER İNSANLARI KURŞUNLAYACAK KADAR,MASUM ÇOCUKLARI OYUN OYNARKEN BOMBALAYACAK KADAR ŞEREFTEN YOKSUN İSRAİL YAHUDİ DEVLETİ!
  ..

EFSANE-SEMİH31 Mayıs 2010 Pazartesi 19:05:15
"On Emir’den altıncısı der ki; Öldürmeyeceksin. BU ŞEREFSİZ İSRAİL'LİLERİN BEN MUSEVİ OLDUKLARINA TEVRATA İNANDIKLARINADA İNANMIYORUM.KENDİ KUTSAL KİTAPLARINA BİLE AYKIRI DAVRANIYOR ŞEREFSİZLER.LÜTFEN ARİEL COCA COLA VB. İSRAİL ÜRÜNLERİNİ KULLANMAYALIM.BU ÜRÜNLER FİLİSTENE VE ARTIK TÜRK VATANDAŞLARINA KURŞUN OLARAK GERİ DÖNÜYOR.'''BOYKOT İSRAEL'''
  ..

tahmin-akdeniz31 Mayıs 2010 Pazartesi 18:05:03
şuan ıspartada 4.5 saattir şakır şakır yağan çok güzel bir yağmur var gökgürültülü.maşallah şu an en serin il ısparta:) bu arada israilin saldırısını esefle kınıyorz
  ..

serdar31 Mayıs 2010 Pazartesi 18:05:41
arif abi keşke martta 50 cm 1 metre kar geliyor demeseydin. o tahmin karizmayı çizdirdi sana. seni çekemeyenlerin eline fırsat geçti.
Cevap:
O dönemde gereğinden fazla risk alarak öyle bir tahminde bulunmuştum. Normalde 10-15 gün öncesinden yapılmış bir tahminde yağış miktarı kar örtüsü gibi konularda detay verilmez ancak yoğun bir kar beklentisi içinde olduğum için kıyılarda 50cm yükseklerde 1 metre kar beklyorum şeklinde bir tahminde bulundum. Kar örtüsü 20-30 yada 50 cm olmuş bu çok önemli değil. İstanbul gibi bir şehirde yapacağı etki yaklaşık aynıdır. Kimse durduk yere yanlış tahmin yapıp hele hele ocak ayında dmi gibi bir kuruma karşı haklı çıkarak tavan yaptırdığı imajını zedelemek istemez. Sisteme 2 gün kalancıya dek herkesin model güncellemelerini gece gündüz demeden heyecanla takip ettiği o günler daha dün gibi aklımda. İşler beklediğimiz gibi gitmeyip sistem son anda feyk atınca yağmayan karın faturası da bize çıktı. Sınavlarda bile 4 yanlış 1 doğruyu götürüyor ama bizim 1 yanlışımız nerdeyse bütün doğrularımız götürdü. Yapacak birşey yok.
  ..

derya31 Mayıs 2010 Pazartesi 13:05:39
Sevgili üstadlar , modellerde devamlı bir değişim var bir bakıyorum önümzdeki hafta sonunda batıda tekrar yağışlar var bir bakıyorum hava güneşli.sizce ne olur acaba.aynı zamanda cnntürkte yazan bazı arkadaşlar buraya laf atıp neden arif bey ve tayfası acaba yaklaşan 10 hazirandaki aşırı sıcakları haber vermiyor diyorlar.Gerçekten böyle bir şey var mı görünürde.bu arada NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE.Umarım duyarlı milletimiz bize ve müslüman alemine yapılan İSRAİL SALDIRISINA kayıtsız kalmaz.dinimize vatanımıza bayrağımıza ve askerimize sahip çıkalım!!!
Cevap:
Tahminlerimizi her hafta güncelliyoruz. Gerçekleşme olasılığını yüksek gördüğümüz hava koşullarından sizi haberdar ediyoruz. Şimdi önümüzde yurdun iç ve batı kesimlerinde etkili olacak sağanak yağışlar var. Hele bunları bir atlatalım yapacağımız yeni güncellemede şayet aşırı bir sıcak dalgası geleceğine kanaat getirirsek bunu da söyleriz. Herşeyin sırası var. Bize laf atanları ciddi bulmadığımız için muhatap almıyoruz. Size de tavsiyemiz bu yöndedir. İsrail'in saldırısı BOP senaryosunun bir parçası. Emperyalist güçler amaçlarına ulaşmak üzereler. Bu oyunu bozmak elimizde. Yeter ki sakin ve mantıklı olabilelim.
  derya_alko..

EFSANE-SEMİH31 Mayıs 2010 Pazartesi 10:05:34
Keser döner sap döner gün gelir hesap döner :)BU KIŞTA ADAM GİBİ KAR OLMAZSA O KESER Bİ TARAFIMIZA KAÇMAZSA İYİDİR ABİ:)
  ..

Yeşil-Beyaz30 Mayıs 2010 Pazar 23:05:04
Arif bey ve site yönetimi sizi canı gönülden tebrik ederim. böyle mükemmel bir site ve mükemmel bilgi paylaşımı büyük iş ve tecrübe ayrıca bilgi istemektedir, siz insanlığa hizmet etmektesiniz. neticeten, sadece şunu söyleyeyim sizin bilgi paylaşımınız doğrultusunda, sadece tarantula isimli arkadaşın eylül ayında CNN Türk yorumlarda verdiği istanbulda büyük sel ihtimali var bir ay önceden söylemesi bile dinlenseydi o selde eylülde ramazan ayında tırların üst üste selde sürüklenmesi sonucu boğulan onlarca insanlar olmazdı. (işte faydalı bilgi budur yani eşittir HAYAT.
  kirklar399..

Giallorosso30 Mayıs 2010 Pazar 20:05:43
Türkiye'ye Dokunmayan Yılan Cok Yaşasın, Ne Soguktan Etkileniyoruz Ne Sıcaktan Öle Oldugumuz Yerde Sayıp Duruyoruz, Aradada Yagmur Yagıyo işte :))
  ..

beberto30 Mayıs 2010 Pazar 16:05:46
arkadaşlar ist esenlerde kararsızlık nedenyile 10 dakika oraj ve dolu etkili oldu şimdi güneş açtı arif abi kararsız hava ne zamana kadar devam eder ??
Cevap:
Yaklaşık haziran ortalarına kadar benzer şekilde yağışlar görülebilir.
  .. | http://omer_gul24@windowslive.com (103)

EFSANE-SEMİH30 Mayıs 2010 Pazar 16:05:45
Bir bölgedeki aşırı ısınma başka bir yerde kendini soğuma olarak gösterebiliyor..AYNEN ÖLE ARİF AGA.ANCAK CANIMIZI SIKAN ISINAN TARAFIN HEP BİZİM CİVARIMIZ OLMASI:)
Cevap:
Keser döner sap döner gün gelir hesap döner :)
  ..

serkan30 Mayıs 2010 Pazar 15:05:59
arif bey özellikle siz ve havadelisi bizim gibi amatör ruhla meteorolojiyle ilgilenenlere yazılarınızla ışık tutuyorsunuz. eminimki yaptıklarınızn karşılığınıda buluyorsunuz. siteniz sayesinde net ortamında sağa sola dağılmaktan dmi.ye bünyamine olan bağımlılığımızdan kurtulduk ihtiyacımız olan bilgilere hemen ulaşıyoruz kendi tahminimizi kendimiz yapacak hale geldik nerdeyse. havadelisinin gözlemleride video ve resimlerle destekli birbirinden güzel konular binlerce yazıyla anlatılamayacak bir olayı bir resim bir çizimle özetliyor. geçenlerde denize yakın yerlerde neden bahar yağışlarının fazla görülmediğini bu şekilde görebilmiştik harika gerçekten. size yapılan eleştirileride sizden daha yüksek konumda olanlardan gelmedikce fazla önemsemeyin. önce kendilerine baksınlar. onlar kim sizi eleştirmek kim. sizlere teşekkür ediyorum.
Cevap:
Ben de size teşekkür ediyorum. Bilenle bilmeyen bir olmaz tabii ki.
  ..

yunus30 Mayıs 2010 Pazar 14:05:49
arif hocam bir sorum olcak ekvatorda ki yanardağlardan 2 tanesi de 10 km yükselliğe kadar kül attığı atmosfere doğrulandı şimdi birde izlanda var hocam eğer dünya genelinde azda olsa bu tip volkanlar kışa kadar patlamaya devam edip ve sürekli atmosfere kül atmaları artı birde katla patlarsa tam kaymak olur o zaman hocam bu kış sizce bir mini buz cağı görünümü yaşattırmaz mı kanetim bu yönde ne hikmetse 2012 yaklaştıkca anormallikler de oluşmaya başladı :) sayın hocam sizin bu konuda yorumlarınızı bekliyorum saygılarımla
Cevap:
Şimdilik abartılacak bir durum yok volkanik kül püskürmesi bu seviyede kalırsa günlerce sürse bile iklim üzerinde pek bir etki yapmaz. Yoğunluğu az. Kış mevsimiyle ilgili bir öngörüde bulunmak için de çok erken. Hele bir yazı geçirelim sonra bakarız.
  yunussayic..

tahmin-akdeniz30 Mayıs 2010 Pazar 13:05:26
haziran ilk haftası iç batı bölgelerde sıcaklık serin cepheyle normaller ve 1-2 derece altına inerken doğu anadolu doğu karadeniz ve güneydoğu ile doğu akdeniz basra üzerinden gelecek çok aşırı sıcak havanın etkisi altında kalacak.sıcaklık güneydoğuda 40-45 doğu anadoluda 25-30 doğu karadenizde ise 32-33 derecelere tırmanacak.ancak doğu karadeniz ve doğu akdenizde bu sıcaklıklar ın yüksek nemle (yüzde 50-80 arası) birleşmesi ile hissedilen sıcaklık bir hayli yüksek hava ise çok aşırı bunaltıcı olacak.sıcak hava haziran 15 ten sonra batı bölgelere ilerleyecek ve muhtemelen yaz sıcaklıkları o tarihten itibaren ülkemize yerleşip uzun süre stabil kalacakdır.(30 -35 derece arası değerler).şu anki gidişat neticesinde haziran sonu temmuz başı çok kuvvetli bir sıcak hava dalgası etkisi altında kalabiliriz gibi gözüküyor.ama önceden de dediğim gibi haziran 20 e kadar yurdun batısında kuvvetli bir sıcak hava dalgası olacağını sanmıyorum.
  ..

tarantula30 Mayıs 2010 Pazar 13:05:58
arif uğraşmasına gerek yok ki it ürür kervan yürür her lafa verilecek cevabı vardır arifin ama lafa bakar laf laf mı diye adama bakar adam adam mı diye adam olmadığı için cevap vermez ama ben yağış adlı mahluka gereken cevabı verdim merak etmeyin siz taran abinizin kolları örümcek gibidir ağına düşeni parçalar zehirini akıtır sokar ve nalları diktirir di mi arif tarifim kırmızı biberim çörekotum
  ..

CHANLEEGECE ARKADAŞIM BAKARMISIN30 Mayıs 2010 Pazar 13:05:03
kardeş bende eta ve wrf'nin bir kaç linki var burada istersen paylaşırım ama sende bana atarmısın karşılaştıracağım birbirlerimizin bilmediklerini öğrenmiş oluruz bilgi paylaştıkça çoğalır istersen msn'e gel kartahmincisi96@hotmail.com
  ..

serdar30 Mayıs 2010 Pazar 12:05:41
arif abi dmi'nin hava durumu ekranınızda programını öneririm indirmesi bedava ve çok güzel http://www.meteor.gov.tr/site/ahs.aspx
  .. | http://kartahmincisi.tr.gg (93)

serdar (sökeli)30 Mayıs 2010 Pazar 12:05:58
arif abi önümüzdeki günlerde kıyı egede yağış olacak mı? olursa etkili olur mu? teşekkürler...
Cevap:
Evet olacak gibi görünüyor ancak yerel ve zayıf yağışlar bunlar.
  ..

serdar30 Mayıs 2010 Pazar 11:05:52
arif abi cnnde yağış senle uğraşıp duruyor niye cevap vermiyosun.
Cevap:
Cnn'de maalesef eski kalite kalmadı. Çoluk çocuk muhabbeti yapanların sayısı fazlalaştı böyle olunca da açıkçası orayı pek takip etmiyorum. Uzun zamandır yorum da göndermiyorum. Bulunmadığım bir ortamda arkamdan konuşulması doğru değil. Kimin eleştirisi varsa gelsin buraya söylesin. Cevap vermeye değer bir yorumsa yaptığı cevabını veririm. Sen de böyle şeylere fazla takılma ciddiye de alma.
  ..

Havadelisi30 Mayıs 2010 Pazar 04:05:02
Arif beyin, NASA'nın "2010 en sıcak yıl olacak" açıklamasıyla ilgili değerlendirmesi çok güzel ve yerinde, hemen hemen hepsine katılıyorum. Beni şüphelerinden tek kısım, son 130 yıl kısmı... Çalıştığım alan dolayısıyla (eski iklim), bu son 130 yıl muhabbetinin aslında çok güvenilir olmadığını, belirsizliklerin çokluğuna rağmen bu açıklamanın yapıldığını belirtmek isterim. Bu belirsizlikler en başta, 50-100 yıl önceki gözlem ağının bugünkünün çok gerisinde olmasından, ve buna bağlı olarak 50-100 yıl önceki küresel ortalama sıcaklığı güvenilir biçimde hesaplamanın hemen hemen imkansız olmasından kaynaklanmaktadır. 1880 yılından gelen yer kartları (Wetterzentrale'dekiler), aslında çok seyrek olan istasyon verilerinin enterpolasyonu ve ekstrapolasyonu (matematiksel yöntemlerle coğrafi olarak boşlukların doldurulması) yoluyla elde edilmektedir. Birçok bilim insanı bu "130 yıl" açıklamasına aslında tepki gösteriyor, ama bu tepkiler küresel ısınma furyası nedeniyle medyada pek yer bulmuyor. Yine de, küresel iklimin son 200 yılın en sıcak zamanlarından "birinin" içinde olduğu muhakkaktır. Arif beyin böyle güzel yazılarını her zaman bekliyoruz, ben zevkle okudum.
Cevap:
Teşekkür ederim ben de senin yazılarını beğenerek okuyorum.
  .. | http://havadelisi.com (108)

yunus30 Mayıs 2010 Pazar 03:05:31
hocam son bilgiler sismik hareketlenmenin giderek artığı yönde bilgiler geliyor ingiliz bilim adamları asıl tehlike katla diyor ve her an patlama riski tasıdığını söylüyor birde hocam ekvotor da ki volkan aktif olmaya başladı bu ne kadar derecede buyuk bir volkan olduğu konusunda süpheliyim
  yunussayic..

ADMİN29 Mayıs 2010 Cumartesi 21:05:15
NASA' nın "2010 en sıcak yıl olabilir" açıklamasıyla ilgili değerlendirme !!! Link aşağıda, anasayfadan da bulabilirsiniz.
  .. | http://www.havaturka.com/nasa_aciklama.html (288)

tahmin-akdeniz29 Mayıs 2010 Cumartesi 19:05:57
sel falan götüreceği yokda bu hafta yağışlar havadaki yoğun kararsızlığa bağlı olarak biraz şiddetli yağabilir iç kuzey kesimelrde.o kadar
  ..



OzquR_(61)29 Mayıs 2010 Cumartesi 19:05:38
Arif abi dmi 'nin ayın 1'inden itibaren doğu karadeniz kıyı illerine verdiği sıcaklık doğrumu 1 haziran dan itibaren 29 3o lu değerLer diyor ??senin görüşün nedir abi..
Cevap:
Evet doğru hatta az bile söylemiş diyebilirim. Haziranın ilk günleri sıcak hava nedeniyle sizin için epey sıkıntılı geçecek gibi görünüyor.
  ..

chanleecege29 Mayıs 2010 Cumartesi 19:05:12
arif abi ETA VE WRF modellerinden hangisinin doğruluk oranı daha yüksektir? Birde GFS modelleriyle karşılaştırsak doğruluk oranına göre sıralama yapabilir misin 3 ü arasında?
Cevap:
GFS en iyisidir diyebilirim. Söylediğin modelleri hakkında olumlu yada olumsuz yorum yapacak kadar takip etmiyorum. Genelde her model zaten benzer istikamette veriler sunuyor. GFS modellerini diğer modellerle karşılaştırabileceğin diyagramlar üzerinden yapılacak öngörüler 10 güne kadar olan süreçte çoğu zaman doğru çıkmakta. Bu şekilde dünya çapında kabul gören ve güvenilir bir model olan GFS'nin sağlamasını yapmış olabiliyoruz hata payımız azalıyor.
  chan_lee_c..

utku karademir29 Mayıs 2010 Cumartesi 14:05:03
sayın samet bey mehmet çağlarla görüşmüştür doğru söylemiştir kıskanıpta uğraşmaya değmez sametle
  utku.karad..

samet soLaq29 Mayıs 2010 Cumartesi 14:05:44
benim şahsi fikrim (2 6 haziran arasında batı ve iç kesimlerde lokal hafif sağanak ve gökgürültülü sağanak geçişleri yönünde) yani demek istediğim ne sel var nede aşırı derecede yağış belki iç kesimlerin doğusunda yaşanabilir orta kuvvette yağışlar! eğer sel yaşansın bende birdaha havaturka z.defterine yazı yazmayacağım ok
  ..

samet soLaq29 Mayıs 2010 Cumartesi 14:05:46
SeLam nick deiğiştirip karşıma gelme burda beni dinleyen dinler dinlemeyen çek kes hesabı gönder dün verdiğim cevaba yüzün asıldı sanırım senin kim oldugunu coooooook iyi biliyorum sen beni dinleme sen git ermişleri dinle XD olupta sel riski gözüken bir yagıs mevcut deildir senin o gözlerine bir öpücük gönderiyor başarılar diliyorum xD
  ..

EFSANE-SEMİH29 Mayıs 2010 Cumartesi 14:05:43
SAMET SOLAK'I TANIRIM VE SONUNA KADARDA ARKASINDAYIM.SİTEYE HİZMETLERİNİ BİLİYORUM..
  ..

x-man29 Mayıs 2010 Cumartesi 13:05:45
sayın site yöneticileri lütfen sizden rica ediyorum samet solak adlı şahsın yorumlarını yayınlamayınız. havaturkaya faydalı olmak istiyorum diyor haziran başında gümbür gümbür gelen ortalığı sel götürtecek sağnakları görmekten aciz kendisi. hayatı yalan dolandır. kişiliğine güven olmayan böyle bir şahsın tahminlerine hiç güvenilmez. umarım yorumum yayınlanır. teşekkürler.
  ..

Lnt.Stauffenberg29 Mayıs 2010 Cumartesi 13:05:41
samet solak kim mehmet çağlarla görüşmek kim :-)
  ..

utkuizmir29 Mayıs 2010 Cumartesi 12:05:50
herkese selamlar önümüzde serinleme ve yağış bekleniyor ancak bu yağışlar artık zamansız ve tehlikeli yağışlar geçen tarımla ilgili açıklama yapıldı kirazlar yağışlardan olumsuz etkilenmiş verim düşmüş hatta pamukların tütünün olması için hatta bazı ürünlerin toplanması için yağışın olmaması gerekiyor biz ne kadar yağışı sevsek te ekonomi kötü etkileniyor yer altı sularının şu an yeterli olduğunu yüksek ziraat mühendisi akrabam söyledi bundan sonrası olumsuz olur demişti ama yine de yazın aşırı sıcak geçmemesinden yanayım kışı iple çekiyorum
  utku.karad..

EFSANE-SEMİH29 Mayıs 2010 Cumartesi 12:05:34
http://www.sondakika.com/haber-yine-volkan-krizi-2076761-207 6761/YERİN DİBİ KAYNIYOR!!!10 BİN METREYE ÇIKMIŞ KÜL BULUTU BURASI ÖNEMLİ!..
  ..

samet soLaq29 Mayıs 2010 Cumartesi 00:05:26
sayın admin onur ercan kardeşim bazı yazı ve kişisel mesajları dikkatli okuyup gözden gecirmenizi arz ediyorum saygılar sunuyorum. 1.si benim amacım hava tahminlerinde havaturka ya ve halka faydalı olmak istememdir 2.si siyaset derken bir kaç kelime yapmış olabilirim ama sizin terbiyesizce takınmalarınız insanlıga uymaz. 3sü burda yaşıyan havaturkaya gönül vermiş arkadaşlarımız benim ne karakterde vede nasıl olduğumu cok iyi biliyorlar başta FAHRİ METEORLOLOG. son olarakta bazı havaturka içi arkadaşlara laf etmem konusu ben kesinlikle SAYIN VOSTOK hakkında yorumda bulunmadım bunu hangi zihniyetle belirte biliyorsunuz ki. ben 24 dalda hava tahmin konusunda calısıyorum tahminlerimi dinlemek istemeyen arkadaşlar lütfen başkalarının yorumlarına cevap versin!!! SENİ BİLİYORUM KİM OLDUGUNU BU LAFIMI İYİ DİNLE: ^^ GERCEK CİZMELERİNİ GİYERKEN YALAN TÜM DÜNYAYI DOLAŞIR!!!
  ..

EFSANE-SEMİH29 Mayıs 2010 Cumartesi 00:05:51
SAMET SOLAK:Genel olarak haziran ayının ilk 2 haftası yurdumuzun tamamında mevsim normalleri ve 0,5 1 derece üzerinde olmasını tahmin ediyorum..DEMİŞSİN BENDE NORMALLERİN 3-4 DERECE ALTINDA BEKLİYORUM.deişim olmakla beraber 2,yarısı kuvvetli sıcak hava dalgasıyla karsılasabiliriz..DEMİŞSİN BU YORUMUNA KATILIYORUM 10-15 HAZİRANDAN SONRA SAĞLAM Bİ ISINMA OLABİLİR.
  ..

kar manyağı28 Mayıs 2010 Cuma 23:05:04
selaaaaaaaam özledim sizi bomba gibi geliom eylülde:DDDD
  ..

İstanbullu28 Mayıs 2010 Cuma 23:05:12
Samet solak adlı arkadaş sen ne yanar döner bir insanmışsın ya bir söylediğin birini tutmuyor yalancılığın sınırlarını zorluyorsun kendinde inanıyorsun sitede siyasi sohbette yaptın kendini çoluk çocuk sahibide ilan ettin Mehmet Çağlar ilede görüşme imkanım oluyor diyorsun bu kadar fazla yalana kimse inanmıyor artık millete kendini güldürmeye başladın vostoka laf atıyordun ama sen onu çoktan geçtin kendin ol kimse senden daha fazlasını istemiyor SADECE KENDİN OL DÜRÜST OLLL saygılarımla
  ..

samet soLaq28 Mayıs 2010 Cuma 22:05:59
semih kardeşim tahminlerine saygı duyuyorum bunuda biliyorsun kıştan buyana:) derya hanım genel olarak izmirin kuzey ve iç kesimleri lokal gökgürültülü kısa süreli yağışlar olabilir atmosferde sıcaklık anormal seviyeye ulaşacaktır istanbul lokal sağanak geçişleri alabilir özellikle denize kıyısı olan semtlerde görülebilir ankara iç anadolunun merkezinde bu mevsim gecişlerinde haziran aylarında gökgürültülü aralıklı sağanaklar görülmüştür daha cok dogusu ve kuzeyinde etkili olabilir ANCAK 3 BÜYÜK ŞEHRİMİZDE KUVVETLİ YAĞIŞ VE SEL RİSKİNE SEBEB OLUCAK YAĞIŞ MEVCUT DEĞİLDİR. Genel olarak haziran ayının ilk 2 haftası yurdumuzun tamamında mevsim normalleri ve 0,5 1 derece üzerinde olmasını tahmin ediyorum deişim olmakla beraber 2,yarısı kuvvetli sıcak hava dalgasıyla karsılasabiliriz (2-5) HAZİRAN TARİHLERİ ARASINDA AKDENİZ BAŞTA OLMAK ÜZERE GÜNEY EGEYE KUVVETLİ TOZ TAŞINIMI BEKLENİYOR BU NEDENLE SOLUNUM RAHATSIZLIĞI GÖRÜLEBİLİR DİKKAT!
  ..

tarantula28 Mayıs 2010 Cuma 22:05:30
haziranla serinleme yağış geliyor müjdeler olsun mevlama bunalmayız inşallah diyorum hadi hayırlısı
  ..

EFSANE-SEMİH28 Mayıs 2010 Cuma 21:05:43
DERYA HANIM:DEĞİŞİME AÇIK OLMAKLA BERABER 2 VE 6 HAZİRANDA SAĞANAK GEÇİŞLERİ OLACAK GİBİ
  ..

tahmin-akdeniz28 Mayıs 2010 Cuma 18:05:28
haziran ayı ile ilgili ilk veriler ilk 20 gün çok aşırı bir sıcak hava dalgasının görülmeyeceği yönünde.zaman zaman normallerin 3-4 derece üstüne çıkma ihtimali ile beraber tipik bir yb-basra sıkışması ve geçen seneki yaza benzer bir haziran ilk 20 gün geçrecek gibiyiz.ara ara iç kesimlerde ve kuzey -kuzey doğu bölgelerimizde lokal yaz yağmuru geçişleri gözlenebilir.haziran ilk haftası ülkemizde çoüğunlukla bulutlu ve zaman zaman yağışlı geçmekle beraber sıcaklıkldan pek ödün vermeyecek.sıcaklık normal seyrinde devam edecek.
  ..

aytaç_3528 Mayıs 2010 Cuma 17:05:43
fahri hocam izmire ne zamn adam akllı bir yağış düşecek acaba??
  ..

malawi 68 28 Mayıs 2010 Cuma 17:05:31
Selamlar,açıklamalarınızı keyifle okuyorum.Herkese iyi haftasonları.Ayrıca arasıra testide çatlaklar oluşuyor ama o kadar çatlakta su kaçırmaz.
  ..

derya28 Mayıs 2010 Cuma 17:05:50
FAHRİ METEROLOG ben karşıyakalıyım.modellerde izmirimizde çok güzel yağışlar varken bugün sanki kesintiye uğramış.sizce gelirmi acaba bu yağışlar.birde DMİ de izmirde o günleri çok bulutlu göstermiş.SEVGİLİ EFSANE SEMİH BEY bağıra bağıra geliyor dediğiniz yağış acaba izmirede gelecek mi???
  derya_alko..

Fahri_Meteororolog28 Mayıs 2010 Cuma 16:05:44
Tarantula abim Turgutlu bize 40 dk.Ben Gaziemir'deyim.Adnan Menderes Havalimanı bize yakındır o yüzden meteorolojiye oraya gidiyoruz.Hemşom Derya Hanım İzmir'in neresinden bilemiyorum.Gerçek hayatta yüzyüze tanıştığım Gorkem Sisteam var Bornova'dan,Caner Bergama'dan,Samet Solak Salihli'den. İzmir ile alakalı geçen gün yazdığım yazının devamına geleyim.İzmir'deki meteorolojik istasyonlarımızdan Güzelyalı istasyonu yazın gündüzleri denizden aldığı rüzgarla nispeten düşük sıcaklık değerler kaydeder.Geceleri ise bu defa deniz etkisiyle sıcaklık fazla düşmez.Ancak Adnan Menderes(Havalimanı) istasyonu gündüzleri karasal etkiyle daha çok ısınır, geceleri ise açık alan olması ve şehir etkisinden uzak olması ve karasallık nedeni ile sıcaklık daha fazla düşer.Bence bu iki istasyon da İzmir ili gerçek karakterini tam olarak yansıtmamaktadır.Afetsiz bereketli yağışlar dilerim.
  alperzeybe..

EFSANE-SEMİH28 Mayıs 2010 Cuma 16:05:02
SAMET KARDEŞİM:SICAK ARKASI YAĞIŞ KAÇINILMAZDIR.YAZ YAĞIŞLARI GENELDE MODELDE GÖZÜKMEZ AMA BU BAĞIRA BAĞIRA GELİYOR.
  ..

EFSANE-SEMİH28 Mayıs 2010 Cuma 16:05:16
Fahri_Meteorolog 28 Mayıs 2010 Cuma 15:05:34 Fortesla hocam şahsınızın meteorolojik bilgisine saygı duyuyorum.Ancak haddizatında hemen hiçbirimiz elbette konunun asli uzmanı sayılmayız.Bununla beraber buradaki maksadımız gerçek,doğru,nesnel,objektif hususları meteorolojik analizleri hüsnüniyetle paylaşmak, doğruyu tartışarak öğrenmek ve bulabilmektir.Haddizatında kimseyi yanıltmak gibi bir çaba içerisinde olmamız düşünülemez dahi.Meramınızda ifadenizin maksadını aşan bir noktaya geldiği kanaatindeyim. İLK DEİL FAHRİ HOCA SONDA OLMAYACAK ZATEN.ŞAHSIN BAZI PROBREMLERİ VAR SEN TAKMA BİZ BİRBİRİMİZİ BİLİYORUZ;)
  ..

Havadelisi28 Mayıs 2010 Cuma 16:05:21
@ Fahri Meteorolog ve Fortesla: Aşağıda verdiğim linkte, El-Nino senelerinde kasırgaların Doğu Pasifik'te arttığı, fakat Atlantik'te azaldığı yazıyor. Sebebi de yazıyor. İkiniz de haklısınız yani :) Öte yandan, El-Nino hızlı bir çöküşe uğradı, belki ondan dolayı Atlantik'te bu sene fazla kasırga bekleniyor. Göreceğiz.
  .. | http://ww2010.atmos.uiuc.edu/(Gh)/guides/mtr/hurr/enso.rxml (126)



Bilgi | Mesaj Ekle
Ziyaretçi defterinde: 2792 sayfada toplam 139597 kayıt bulunuyor. | Görüntülenen sayfa : 2521
Sayfalar
< | 1 2 ... 2514 2515 2516 2517 2518 2519 2520 2521 2522 2523 2524 2525 2526 2527 ... 2791 2792 | >
Derlenme Süresi:8,274 s
Sayaç: