Serbest KürsüMesaj Ekle | Siteye Dön



EFSANE-SEMİH20 Ağustos 2010 Cuma 15:08:19
BU BİR UYARIDIR:AYSONU SİSTEMİ HEM SÜRESİ HEM MİKTARI BAKIMINDAN BÜYÜK BİR RİSK TAŞIMAKTADIR.ŞİMDİDEN ÖNLEM ALINMALI.SELCİ TARANTULA NİYE UYARI YAPMIYOSUN..
  ..

«©βΛ§ΛЯ-1984» (fαɧяi-CEO)20 Ağustos 2010 Cuma 15:08:56
Son iki senede olduğu gibi bölgemizde tekrardan yağışlı ve ılık bir kış bekleyenlerin görüşlerine katılmıyorum.Bir La-Nina gerçeği var ortada ve son yayınlanan güncellemede gücü dahada artmış bulunuyor.La-Nina'lı yılların istatistiklerine baktığımda, bu dönemlerde kışın sıcaklıkların çoğunlukla mevsim normalleri civarında ve altında seyrettiği gerçeği ortaya çıkıyor ve yine La-Nina'lı yıllarda NAO endeksinin ekseriyetle pozitif safhasının daha sık yaşandığı,Avrupa'da yüksek basınç sistemlerinin daha aktif rol oynadıkları,yağışların kimi yerlerde azaldığı ve bol yağışlı kışlara neden olamadığı yine yaptığım istatistikler sonucu ulaştığım veriler oldu.Ayrıca Kuzey Amerika için yapılan tahminlerin,jet stream akışlarının Avrupa tahminleri ile ilişkilendirilmesi yanlış olur.İki kıta arasında atmosferik bir etkileşim olabilir ama Gulf Stream ve Labrador gibi iki önemli sıcak-soğuk okyanus akıntısı ile birlikte Kuzey Amerika'nın basınç sistemleri ve bunların hareketi ile coğrafyası farklıdır Avrupa'nın ki farklıdır.
  ..

Mehmet Can Tanyeri (White Fox)20 Ağustos 2010 Cuma 15:08:36
@MiStRaL///"basra alcak basınc alanı oldugu için 35 -40 metre de soguk su yukarı cıkamadıgından suuyun yuzeyi sıcak..." //// Bu yazdığın ifadeden ne anlamımı bekliyordun ? Bence bu ifadenizde bir sakatlık var. Soğuk suyun yukarı çıkamamasının nedeni Basra Alçak Basıncı mı ? Yukarı doğru bir soğuk su hareketi olsaydı hep olurdu zaten, aksine sıcak yükselir soğuk değil. Katılmıyorum bu mantığa...
  ..

bERK ÖZMEN20 Ağustos 2010 Cuma 15:08:39
sa beyler . ben bu hafta sonu sadece yağışların orta karadeniz-doğu karadeniz ve güney marmara yani(ÇANAKKALE_balıkesir arasında olacağını söylemek istiyorum.yani balya ve biga arasında yağışlar olacak başka yerlerde yağılş olmayacakD:
  ..

Mehmet Can Tanyeri (White Fox)20 Ağustos 2010 Cuma 15:08:20
@Cümülonimbüs ve Havadelisi, ortak sorusu/// Öncelikle şunu söyleyim, ben ilk mesajımda kış tahminimi Ankara için 2008-2009 kışına benzeyecek dedim. O yıl için, ortalamalara baktığımızda daha fazla yağışlı ama sıcaklıklara baktığımızda gündüzleri Ocak ayında -5 ve altı yok, Şubatta da öyle kuvvetli don olayı yok ama oldukçu yağışlı geçmiş. Bazılarına göre -3 -4 çok soğuk gelebilir. Ama bana göre, önceki senelere göre ılık geçmişti. Dikkatinizi çekerim bana göre ılık bir kış olduğu için, bende tahminime nispetem ılık bir kış diye bahsettim. Yoksa bazılarına göre normal gelebilir. Ama asıl tahminim 2008-2009 a benzeyen bir kış şekli...20 Ağustos 2010 Cuma 00:08:56, ziyaretçi defterine attığım kış tahminimi ilk kez söylerken, NİSPETEN veya NİSPİ kelimelirini bundan dolayı kullandım. Yani ILIK kelimesini tek başına kullanmadım. Herkes için söylüyorum ki, burda yanlış anlama çıkmasın, bazılarına göre kış normal geçebilir, bazılarına göre de ılık gelebilir. Ama kış çok sert geçer iddialarına katılmıyorum esas olarak. Joe Bastardi Doğu ve Orta Avrupa da kışın soğuk geçebileceği düşünüyor. Böyle söyledi. Bende haritayı aldım, olabilecek yüksek basınç ve yüksek basınçları çizdim, bunların spin hareketlerini kafamda hesap ederek yağışlı bir kış tahminine vardım. Yani kısacası bu. Tabi hata olabilir
  ..

1Our20 Ağustos 2010 Cuma 15:08:36
aytaç..robinho'nin bonservis ücretini m-oil karşılayacak.. bilgine...bu arada ben serinleme eylül başını bulur diyorum. ayrıca deniz suyu sıcaklığının aşırı yükselmesinin kuvvetli sistemlerde hortum yaratabilitesi olsa da, sistem kovucu etkisi de yadsınmamalı. bu tip olaylarla ben antalya'da çok karşılaştım... yani bazı sistemler yer seviyesinde de serin ya da soğuk hava isterler...fazla yüksek deniz suyu sıcaklığının bu konuda negatif etkisi olabiliyor. kara sıcaklığını dengeliyor deniz suyu sıcaklığı. geçen sene mesela antalya'da okulları tatil eden, modellerde kasırgaya benzeyen sistemi hatırlayın... lodos sonrası 22 dereceye çıkan sıcaklık sonucunda sistem oldukça zayıflamıştı...antalyalılar şaşırmıştı bu sistem yüzünden mi okullar tatil oldu diye..yanlış hatırlamıyorsam 35 kilocuk yağış almıştı ant...bir örnek bu...
  ..

EFSANE-SEMİH20 Ağustos 2010 Cuma 15:08:02
BEN IRI'Yİ BEĞENDİM.HER DÖNEM AVRUPANIN BATISINI ILIK GÖSTERMİŞ.YANLIŞ TARAFINIDA OBASAR ANLATTI ZATEN.O TARAF ILIKSA BİZ NORMALLER ÜSTÜ OLAMAYIZ.BENCE GÜZEL.SİBİRYA Y.B 'DE OLABİLİR DİYOR KIŞ İÇİN..
  ..

tarzan- joe bastardi meselesi20 Ağustos 2010 Cuma 15:08:34
Galiba buraya daha önce de yazmıştım, geçen sene ocak ayındaki soğuk hava dalgasından önce ben de Bastardi'ye bir mail atmıştım vaziyet ne olacak diye... Bana soğuğun sizin oralara inmesi zor demişti ama yanıldı tabi sonuçta. Yani demem odur ki, kendisi baba bir uzman olmasına rağmen bizim buralarla ilgili tahminlerinde sıkıntı yaşayabiliyor...
  ..

Mehmet Can Tanyeri (White Fox)20 Ağustos 2010 Cuma 14:08:05
@HavaDelisi, tam olarak Tolga'nın verdiği linke dayandığım pek sayılmaz. Sadece o link bana, bu fikrimi ortalık yerde açıklamam konusunda cesaret (gaz) verdi. Çünkü herkes La Nina diye sert kış olcak diye konuşurken, benim tahmin zıt yönde olucaktı. TolgaUK, o linki göndermeden saatler önce Samet'le MSN'de konuşurken, bol yağışlı ve ortamalara göre nispeten ılık geçebileceğini Samet'e söylemiştim ve geçmiş arşivlerden benzer mevsimsel döngüleri inceliyordum. Ayrıca Samet'e bunu söyledikten sonra, Joe Bastardi ile de konuştum, o da dediki, " Doğu Akdeniz çevresi üzerinde henüz ayrıntılı bir çalışma yapmadım, ancak şimdilik önümüzdeki kış, Türkiye daha üşütücü ve yağışlı geçebilecek gibi gözüküyor, o bölge için sonra tahmin yapabilirim " dedi bana(ileri zamanda Türkiye için tahmin yapacağı konusunda kesin konuşmadı, ayrıca ayrıntılı çalışma yapmadım dediği için referans almadım, çünkü ayaküstü dedi) . Yani yine de Joe Bastardi ile yağış konusunda aynı düşünüyormuşum ama o da üşütücü deyince benim ılık kış tahminim buna ters düştü bende cesaretimi kaybettim. Sonra Tolga'nın linki görünce biranda cesaretim geldi. Olayın geçmişi bu...
  ..

aytaç_3520 Ağustos 2010 Cuma 14:08:31
robinhoyla daha anlaşılmadı daha net değil.inş da anlaşılmaz beşiktaş robinhoyu alırsa batar ve robinho bjknin ihtiyaçı yok bjkye bobonun yanında oynayack biriris lazaım bence bu robinho değil...
  ..

Fahri_Meteorolog20 Ağustos 2010 Cuma 14:08:20
Müşahade edebildiğim ve defterdeki yorumlardan anlayabildiğim kadarıyla kış mevsimi ile alakalı 4 tahmin ya da 4 görüş kabataslak netleşti.Şöyle ki:1-Kış boyu ılık yağışlı, 2-La Nina eğiliminin nötre yaklaştığı Ocak ayına kadar soğuk ve kurakça sonrası daha yağışlı,soğuk ve karlı , 3-Kış boyu soğuk kurakça. 4-Şubat ayına kadar soğuk kurakça sonrası daha ılık,mutedil ve yağışlı.Ben IRI tahminlerinden çok Noaa ve Ecmwf tahmin ve verilerini daha tutarlı buluyorum.Ecmwf Avrupa'da bizim de dahil olduğumuz 31 üye ülkenin oluşturduğu Avrupa Orta Vadeli Hava Tahmin Merkezidir ve elde ettiği veriler bölgesel olarak çok isabetli ve hızlı ulaşmakta.Evet basınç yerleşimleri belli değil,Nao ve Ao endeksleri belli değil doğru.Umarım güzel, yağışlı,karlı ve kışa yakışır özlenen bir kış mevsimi görürüz.
  alperzeybe..

1Our20 Ağustos 2010 Cuma 14:08:58
arif bey oynatmaya az kaldı...kartal yuvalarında artık siyah beyaz huniler de satılacakmış...olacak şey değil quaresma, guti ve robinho bir arada beşiktaş için mücadele edecek....
  ..

EFSANE-SEMİH20 Ağustos 2010 Cuma 13:08:33
DMİ İSTANBUL İÇİN YARIN 30 DERECE DEMİŞ.BAKALIM NE OLACAK
  ..

EFSANE-SEMİH20 Ağustos 2010 Cuma 13:08:08
Cümülonimbüs 20 Ağustos 2010 Cuma 12:08:18 Sayın Mehmet Can Tanyeri kış tahmininizi hangi verileri baz alarak ılık ve yağışlı olarak yaptığınızı çok merak ediyorum.Nao endeksi belli değil, basınç yerleşimleri belli değil.Basınç yerleşimleri ve sinoptik görünümü etkileyen jet akımlarının rotası belli değil.Belli olan sadece kuvvetli La Nina ve kutup sıcaklıklarının düşük olması var.Ayrıca deniz buzunun 2007den yüksek olduğu.Yanlış anlaşılmasın soğuk kış beklediğim yok.Daha bişey beklediğim yok.\r\n\r\nZaten 4 tane ihtimal var sıcak ve yağışlı, sıcak ve kurak, soğuk ve yağışlı, soğuk ve kurak.Herkes birini söylesin bari dörtte birimiz tutturalım. KATILIYORUM.VERİLER SOĞUK VE KURAK BİR KIŞI ÖNGÖRÜYOR.ANCAK HİSLERİYLE YAPMIŞ SANIRIM KIŞ TAHMİNİNİ
  ..

Havadelisi20 Ağustos 2010 Cuma 13:08:59
Mehmet Can sanırım tahminlerini TolgaUK'nin yolladığı linke dayandırmış. Kaçırmışım, kusura bakmayın. Semih, şunu bil ki iklim sisteminde hala bir sürü belirsizlik var, o yüzden bize uzak olayların etkisini tam olarak bilemiyoruz, mesela orta derece bir La Nina illa ki bizde şuna yol açıyor diyemiyoruz, bunlar hep güncel araştırma konuları... Zamanla gözlemler arttıkça daha fazla fikrimiz olacak.
  ..

Havadelisi20 Ağustos 2010 Cuma 13:08:41
Mehmet Can'ın söylediğini ikinci bir yorumla netleştirmesine rağmen Mistral'in hala "sen bilmiyorsun, basınçtan oluyor" tarzında yorumlar yapmasını çok garip buluyorum. New York'ta olunca insanın dikkati dağılıyor herhalde, yazılanları anlayamıyor. Neyse. Cümülonimbüs'ün sorusunu ben de sorayım Mehmet Can'a. Neye dayanıyor kış tahminin? 10 aylık Darende tahminlerine benzemesin de :)
  ..

Cümülonimbüs20 Ağustos 2010 Cuma 12:08:18
Sayın Mehmet Can Tanyeri kış tahmininizi hangi verileri baz alarak ılık ve yağışlı olarak yaptığınızı çok merak ediyorum.Nao endeksi belli değil, basınç yerleşimleri belli değil.Basınç yerleşimleri ve sinoptik görünümü etkileyen jet akımlarının rotası belli değil.Belli olan sadece kuvvetli La Nina ve kutup sıcaklıklarının düşük olması var.Ayrıca deniz buzunun 2007den yüksek olduğu.Yanlış anlaşılmasın soğuk kış beklediğim yok.Daha bişey beklediğim yok.\r\n\r\nZaten 4 tane ihtimal var sıcak ve yağışlı, sıcak ve kurak, soğuk ve yağışlı, soğuk ve kurak.Herkes birini söylesin bari dörtte birimiz tutturalım.
  ..

1Our20 Ağustos 2010 Cuma 12:08:14
Robinho Beşiktaş'a hayırlı olsun..
  ..

Fahri_Meteorolog20 Ağustos 2010 Cuma 12:08:50
http://www.haber7.com/haber/20100820/Cezayir-ve-Fasi-yagmur- vurdu-8-olu.php/589991?ref=f5haber.com El Cezire televizyonunun internet sitesinde yer alan habere göre, Cezayir Sivil Savunma Müdürlüğünden bir yetkili, 3 günden beri ülkeyi etkisi altına alan sağanak yağışların oluşturduğu seller nedeniyle, başkent Cezayir'in güneyindeki El Mesile ve Celfa vilayetlerinde 7 kişinin sel sularına kapılarak hayatını kaybettiğini söyledi.Fas yetkilileri ise, ülkenin doğusundaki Garsaf bölgesinde meydana gelen sellerde 1 kişinin öldüğünü, 18 kişinin yaralandığı belirtti. Faslı yetkililer, sellerin ülkede büyük maddi zararlara da yol açtığını kaydetti.
  alperzeybe..

EFSANE-SEMİH20 Ağustos 2010 Cuma 11:08:04
MEHMET'İN YAZISINI BENDE YANLIŞ ANLAMIŞIM:)
  ..

MiStRaL New York20 Ağustos 2010 Cuma 11:08:58
FLASH FLASH ROBINHO BEŞİKTAŞ TA
  ..

MiStRaL New York20 Ağustos 2010 Cuma 11:08:33
hala ne demek istediğimi anlamadın yuzey in sıcak olması cok onemli deil denizde basra cekilince yuzeyinde sogudugunu goreceksin deniz alt seviyesi ile ust seviyesi arasındaki fasla derece farkı bu basınctan dolayı
  ..

Mehmet Can Tanyeri (White Fox)20 Ağustos 2010 Cuma 11:08:10
MiStRaL, dediklerimi çarpıtmayın ben deniz suyu sıcak diye kar yağmayacak demedim. Argümanımı yağış miktarı ve deniz suyu sıcaklığı arasında kurdum. İkincisi soğuk havanın yukarı doğru yukselemeyecegi gibi, soğuk suda yüzeye çıkamaz. İsterseniz bunun kucuk bir deneyini yapin, buz dolabindaki bir miktar suya mavi mürekkep dokun, sonra aynı miktarda ılık su hazırlayın, geniş Saydam'da bir kap bulun, sonra tam ortaya cetvel gibi bir ayraç tutarak her iki tarafa bu suları boşaltın, sonra aradaki engeli yavaşça kaldıran, mavinin direkt altta kalacağını fark edeceksiniz. Sonra cook dalgalandirin karisiyor mu karismiyor mu diye ! Mavi soguk suyun yukari yukselmesi zaten fiziğe aykırı olur. Beni 2003 ilgilendirmiyor, ben ilk defa Kuzey ve Dogu Karadeniz'in bu kadar ısındıgini görüyorum. Bence kesinlikle normal değil.
  ..

EFSANE-SEMİH20 Ağustos 2010 Cuma 11:08:41
AYSONU GELECEK OLAN SİSTEM KESİNLEŞTİ.27-28 AĞUSTOS TARİHİNDE GELECEK VE YAKLAŞIK 1 HAFTA ARALIKLARLA SÜRECEK.EĞER SİSTEM BU TARİHTEN SAPMA GÖSTERMEZSE MANTIKEN BAYRAMDA HAVA AÇIK OLACAK.SAPMA GÖSTERİRSE TEKRAR BİR DEĞERLENDİRME YAPARIZ.
  ..

EFSANE-SEMİH20 Ağustos 2010 Cuma 10:08:43
«©βΛ§ΛЯ-1984» (fαɧяi-CEO) 19 Ağustos 2010 Perşembe 19:08:58 Efkarlı-Semih'cim, yığınlan sorular soruyorsun bize, bizde üşenmeden uzuncana iyi niyetimizlen ama iyi ama kötü bir şeyler cevaplamaya çalışıyoruz sonra sen çıkıp diyorsun ki; "beni kesmedi aga !!!" Şimdi benim şu elime illa bir döner bıçağı aldıracaksın yani öylemi keseyim seni :-) HEHEH.YALAN YOK KESMEDİ:)havadelisi ve arif abidende yorum bekliyorum..
  ..



EFSANE-SEMİH20 Ağustos 2010 Cuma 10:08:03
DENİZ SUYU SICAKLIĞININ GELECEK SİSTEMLERİ ETKİLEYECEĞİNE İHTİMAL VERMİYORUM.YADA BÜTÜN KIŞI MAHVEDECEK OLACAĞINA.SİSTEMİN GÜCÜ ÖNEMLİ BENCE.HATTA DENİZİN SICAK OLMASI KAR YAĞIŞINI 2 KATINA DAHİ ÇIKARIR
  ..

EFSANE-SEMİH20 Ağustos 2010 Cuma 10:08:36
weatherman 20 Ağustos 2010 Cuma 02:08:16 Hava tahmin konusuna gelince...ben burada süper bilgiliyim diye hiç bir zaman iddia etmedim.aksine benden daha iyi bilenlerde olduğu için onlardanda birşeyler öğrenebilirim diye buraya ara sıra geliyorum.ben onlardan hava tahmin bilgileri öğrenirken seninde biraz efendilik öğrenmeni dilerim tez zamanda.herşey sadece modeller değil diyorsun tabiiki değil ama son yazılarında 180 saatin sonundaki modellerden bahsediyorsun.IRI modellerinin yine fiyasko olduğu ortada...yani hiçbiri tek başına birşey değil,hepsini iyice analiz etmek gerek... ben senin dediğin vasat halimle temmuzdaki yağışları epey öncesinden tahmin ettim hatırlarsan.21 ağustos içinde sıcaklık 30 derece veya belki biraz üstünü görebilir demiştim.sende 28 diyorsun.sen maksimum 28 diyorsun ben de minimum 30 diyorum.aradaki 2 derecelik fark için birbirimizi kırmaya gerek var mı:)detaylara çok fazla takılıyorsun.sonuçta arifte sende ,bende,buradaki bir çok tahmincide 1-2 gün farkla bu tarihlerde azda olsa bir serinleme olacağını zaten söyledik.daha kış sezonu gelmeden bu kadar hararet yapmaya gerek yok,benim düşüncem budur...Ben insanlar 10 tahminden birinde hata yaptı diye giyotini eline alanlardan değilim... İŞTE BENDE SANA BİRŞEYLER ÖĞRETMEK İÇİN BURDAYIM.SADECE 2M TEMPERATURE'YE BAKSAN BİLE 30 OLMAYACAĞINI ANLARDIN CANIM KARDEŞİM.TAKILDIĞIN Bİ YER OLURSA SOR E-Mİ?
  ..

MiStRaL20 Ağustos 2010 Cuma 10:08:59
Mehmet Can Tanyeri (White Fox) deniz suyu sıcaklıkları bunu destekler diyosun deniz suyu sıcaklıkları normallerde aslında adam akıllı arastırırsan bunu gorursun... deniz suyu sıcaklıkları 2003 ten sadece 1,5 derece fasla bununda bir nedeni var bu kadar genis bir basra alcak basınc alanı oldugu için 35 -40 metre de soguk su yukarı cıkamadıgından suuyun yuzeyi sıcak... o nedenle kar olmas ılık gecer tezi fasafisodur...
  ..

bulut7520 Ağustos 2010 Cuma 02:08:02
Normal ustu sicakliklar ongorulmus herhalde. Belli olmaz... Ama velev ki oyle oldu, kis aylarinda haftalar boyu havalarin bahar gibi gidip de sonradan cok dusuk sicakliklarla beraber yogun kar yagislari oldugunu cok gorduk. Yani o isi fazlaliklari; dusuk sicakliklarla ve kar yagislariyla dengeleniyor muydu bilemiyorum. Benimkisi, sadece aklimda kalan nuanstı. isin bilimsellik tarafini ustadlarimiz bilir.
  ..

weatherman20 Ağustos 2010 Cuma 02:08:16
Hava tahmin konusuna gelince...ben burada süper bilgiliyim diye hiç bir zaman iddia etmedim.aksine benden daha iyi bilenlerde olduğu için onlardanda birşeyler öğrenebilirim diye buraya ara sıra geliyorum.ben onlardan hava tahmin bilgileri öğrenirken seninde biraz efendilik öğrenmeni dilerim tez zamanda.herşey sadece modeller değil diyorsun tabiiki değil ama son yazılarında 180 saatin sonundaki modellerden bahsediyorsun.IRI modellerinin yine fiyasko olduğu ortada...yani hiçbiri tek başına birşey değil,hepsini iyice analiz etmek gerek... ben senin dediğin vasat halimle temmuzdaki yağışları epey öncesinden tahmin ettim hatırlarsan.21 ağustos içinde sıcaklık 30 derece veya belki biraz üstünü görebilir demiştim.sende 28 diyorsun.sen maksimum 28 diyorsun ben de minimum 30 diyorum.aradaki 2 derecelik fark için birbirimizi kırmaya gerek var mı:)detaylara çok fazla takılıyorsun.sonuçta arifte sende ,bende,buradaki bir çok tahmincide 1-2 gün farkla bu tarihlerde azda olsa bir serinleme olacağını zaten söyledik.daha kış sezonu gelmeden bu kadar hararet yapmaya gerek yok,benim düşüncem budur...Ben insanlar 10 tahminden birinde hata yaptı diye giyotini eline alanlardan değilim...
  ..

weatherman20 Ağustos 2010 Cuma 01:08:17
Yahu süper-semih birkaç gün şehir dışındaydım şimdi geriye dönüp bana yazdığın yazıyı okudum,konuyu referanduma kadar getirmişsin ya çok güldüm vallahi:)yazdıklarının hepsini biliyorum merak etme,iktisat bilimini okudum endişen olmasın:)iktisatta temel mantık şudur,üretim hacmi artarsa fiyat düşer,ters orantı vardır anlayacağın.birşey ne kadar bolsa o kadar ucuzlar mantığı...Konunun üzerinden bu kadar zaman geçmiş durduk yerde kendin mahalle karısı gibi atladın yorumuma,bu agresif tavrın zaten senin yaşını ele veriyor.Bu konuyu daha fazla uzatmayacağım,burası ekonomi sitesi değil,hava tahmin sitesi.yani bugünlerde herkesin evinde örneğin klima olması sadece alım gücünün artmasına bağlı bişey değil,ama bu da parametlerden biri.teknoloji ve seri üretimin artmasıyla fiyatların düşmeside parametrelerden biri.Ancak ikiside tek başına yeterli şart değil.
  ..

bulut7520 Ağustos 2010 Cuma 01:08:59
Tesekkur ederim tarantula hocam.
  ..

Mehmet Can Tanyeri (White Fox)20 Ağustos 2010 Cuma 00:08:56
TolgaUK, kış tahminine aynen katılıyor gibiyim Bende Türkiye genelinde, bol yağışlı ve nispeten ılık bir kış beklentisindeyim. Yani bazı tahminci arkadaşlar gibi öyle aman aman çok sert bir kış beklentisi içinde değilim açıkcası. Sadece yağışların daha bol olabileceğini düşünüyorum. Zaten deniz suyu sıcaklıklarının normallerden fazla olması da bunu destekler niteliklikte... Yalnız Trakya'nın ara ara soğuk hava dalgalarının etkisi altına girebileceğini düşündüğüm için nispi ılık ve bol yağışlı kış tahminimi Trakya için söyleyemiyorum... Bu Kış en azından Ankara için, kış şekli de 2008-2009 kışına benziyormuş gibi geliyor. Karlı günlerde var ama bolda yağmur var... Mevsim ortalasına göre daha fazla yağışlı... Yağmurlu günlerin fazla olduğu ve nispeten genel olarak bakıldığında ılık bir kış....kısacası...
  ..

YAPAN BİLİR BİLEN KONUŞUR20 Ağustos 2010 Cuma 00:08:49
O Bitkiler ve hayvanlar ile ilgili yazılanlar tam manasıyla şunu ifade ediyor. YAPAN BİLİR, BİLEN KONUŞUR, yani gelecek olan kışı veya şartları bilen ve yaratan Allah mahluklara ona göre şekil veriyor. zaten verilmiş şekli ona göre güzelleştiriyor. ilham ediyor ve fiziki olarak kaderini değiştiriyor. Yoksa hayvanın kafası basmaz abi orası belli ancak yaratanın işareti oldumu bu işaretler doğrudur. çünkü yapan bilir bilen işaret koyar.
  ..

muhammet20 Ağustos 2010 Cuma 00:08:53
ben bayramda büyük ihtimal trakyada olcam bayramda hava nasıl olur daha erken ama yağış olur mu.
Cevap:
Söylediğin gibi daha erken. Yeterince netleştiğinde bayram tahminimizi yayınlayacağız.
  muhammeter..

tarantula19 Ağustos 2010 Perşembe 23:08:59
haftasonundaki yağış artmaya devam ediyor ve edecek gibi güzel bir yağış olacağını sanıyorum ilk serinleme bir hayli güçlü olacak bu şaka gibi gelir bazılarına ama gerçek bu 6 8 derece demiştim bu düşüş için cnnde netekim de % 90 böyle olacak inşallah arkasından gelecek birkaç günlük sıcaklıklarında çok önemi kalmadı artı aysonunda gelecek yağışların gücü de artıyor yavaş yavaş bakalım zaman geldikçe bu yağışlar daha artacaktır zira kuvvetli düşüşler söz konusu ki bu kadar düşüşe bu kadar yağış az gelir bugün bile hava nem azdı bunalmadım geçen günlerdeki kadar şükür nefes alır hale geldim bundan sonra artık seneye kadar rahatız en azından seneye Allah kerim herkese hayırlı geceler BULUT 75 sana özel yazdım bu tahmini bilgin olsun
  ..

«©βΛ§ΛЯ-1984» (fαɧяi-CEO)19 Ağustos 2010 Perşembe 23:08:42
ENSO salınımlarıda güncellenmiş.Buyurun buradan bakın: http://i34.tinypic.com/2ypjls0.gif La-Nina'nın gücü önceki güncellemeye göre epey artmış.La-Nina'nın "peak değeri" %80'lerden %95'lere kadar çıkmış yani Pasifik suları dahada soğumuş.Şuanki tabloya göre Aralık veya Ocakta La-Nina'nın zayıflama ihtimali gözükmüyor.La-Nina'nın tamamen zayıflaması ve kaybolması ilkbahar aylarını bulacaktır.Son olaraktan uzunca bir kış tahmini yapmaya gerek yok benim beklentim 2007/2008 kışına benzer bir kış olacağı yönünde.Bekleyip göreceğiz.
  ..

«©βΛ§ΛЯ-1984» (fαɧяi-CEO)19 Ağustos 2010 Perşembe 23:08:28
Evet, IRI tahmin ettiğim gibi yine çok saçma ve mantık dışı mevsimsel tahminlerde bulunmuş.Hangisinden başlasam bilemiyorum.Mesela yazın cayır cayır yanan Moskova civarlarını bembeyaz gösteren IRI, bu sefer oralarda havaların normallere dönmesine rağmen bu seferde buraları sonbaharın büyük bir bölümünde mevsim normali üstü sıcaklıklarlan pembe olarak lanse etmiş.Yağış tahminlerine bakarsak mesela İspanya,Fransa,İngiltere civarlarını mevsim normalleri altında kurakçana göstermiş.Buradan şu sonucu çıkartabiliriz.Demek ki o bölgelerde(yani Avrupa'nın batı ve kuzeybatısında) Azor Yüksek basıncına bağlı olaraktan ılık ve genelde yağışsız havaların etkili olacağı anlaşılıyor.Fakat işin mantıksız tarafı ise işte burada ortaya çıkıyor.Aynı dönemlerin sıcaklık tahminlerini gösteren haritalarına baktığımızda ise Azor Yüksek Basıncı, Kuzey ve Kuzeybatı Avrupa'da etkili olarak gösteriliyorsa,Avrupa'nın Doğu ve Güneydoğu taraflarının sıcaklıkları, Azor Yüksek Basıncının dönüş hareketlerinden dolayı kuzeyden inebilecek soğuk havalardan dolayı nispeten daha düşük gösterilmeliydi.Uzun lafın kısası IRI yine kendine yakışanı yapmış Avrupa için felaket bir tahminde bulunmuştur.
  ..

akdeniz vortexi19 Ağustos 2010 Perşembe 23:08:46
arif abi ay sonuna eylüle derin abler gelirmi bize ingiltere civarı ve yukarılarda 970 mb altına kadar düşen siklonlar var çok derin.100 km yi aşıyor. bunlar bize gelirmi sonbaharda .ve kışın devam edermi.
  ..

bulut7519 Ağustos 2010 Perşembe 23:08:33
IRI bizim cografyamiz icin ne diyor Arif abi
  ..

TolgaUK19 Ağustos 2010 Perşembe 22:08:56
http://www.mywausanews.com/2010/03/weather-predictions-20102011/ İngilizcesi olan arkadaşlar faydalanabilirler...Bu da ayrı bir 2010-2011 tahmini, 2010 bahar, yaz, sonbahar, 2011 kış ve 2011 bahar tahminlerini içeriyor. bahar ve yaz için söylenenler sanki tutmuş gibi..nekadar güvenilir bilemiyorum..
  mtolgakese..

TolgaUK19 Ağustos 2010 Perşembe 22:08:29
Burda Kuzey Amerika için bir kış tahmini yapılmış. Jet akımlarının dönüş hareketleri dikkate alınarak benzer bir tablo Avrupa için oluşturulabilir, Türkiyeyi bu tabloya yerleştirirsek Yağışlı ve ılık bir kış görülüyor, Batı Avrupada ise baya soğuk ve karlı bir kış gibi duruyor. Bu söylediğim tamamen mantık yürüterek yapılmış bir tahmin..
  mtolgakese.. | http://www.aolnews.com/nation/article/early-forecast-for-2010-2011-us-winter-released/19579724 (73)

Mehmet Can Tanyeri (White Fox)19 Ağustos 2010 Perşembe 22:08:10
Bugün Joe Bastardi ile irtibat kurdum. Kendisinin 2010-2011 Kışının Türkiye için öngörüsünün ne olduğunu sordum. Türkiye'yi geçen seneye göre daha yağışlı ve üşütücü bir kış bekliyormuş ancak henüz Doğu Akdeniz coğrafyası hakkında ayrıntılı bir çalışma yapma olanağı olmamış. İleride bizim bölge içinde yorum yapabilirmiş. Ancak yapıp yapmayacağı konusunda kesin birşey söylemedi.
  ..

tarzan19 Ağustos 2010 Perşembe 22:08:23
IRI hep böyle verir boşverin, en azından yağışları normal vermiş şükredin bence...
  ..

Mehmet Can Tanyeri (White Fox)19 Ağustos 2010 Perşembe 22:08:49
Sayın Zeki Baybey, geçen seneye kadar TÜDAT'ın yönetim kurulu üyesiydim, ama ben sizi çıkaramadım. Hatırlamama yardımcı olabilir misiniz ?
  ..

ariftarif19 Ağustos 2010 Perşembe 22:08:29
Tolga kardeşimizin farmeralmanac 2011'den aktardığı ve bizle paylaştığı metni aşağıda tercüme etmeye çalıştım. Tabii burada yazılanların ne kadarı bizle ilgili orası tartışılır. Ne kadar güvenilir olduğu da. Ona siz karar verin. Ben açıkçası çok fazla dikkate almıyorum böyle şeyleri.
  ..

ariftarif19 Ağustos 2010 Perşembe 21:08:59
Bitkiler: Mısır yaprakları normalden kalın mı? Meşe palamutları bol mu yada erken mi olgunlaştı? Bir hurma çekirdeğini aç eğer bıçak şeklindeyse kışın soğuk olacağını gösterir çatal şeklindeyse ılıman bir kışa işaret eder kaşık şeklindeyse çok kar görürsün. Çiftlik Hayvanları: İneğin ensesindeki saçlar kalın mı? Domuzlar sopayla mı toplanıyor? Vahşi hayvanlar: Rakunların kuyrukları normalden kalın ve parlak mı? Fareler evinize girmekte ısrarcı mı? Sincaplar her zamankinden erken mi fındık toplamaya başladı? Sıçanların delikleri nehir kıyısından ne kadar yüksekte? Yuvalar yüksekteyse çok kar yağacak demektir. Ağaçkakanlar ağaçları paylaşmış mı? Karlı baykuş bölgenize erken mi geldi? Leylekler ve ördekler normalden önce mi güneye gitti? Böcekler: Monarch kelebekleri erken mi göç etti? Karıncalar bir hat üzerinde değil de dönerek mi gidiyor? Arılar kovanlarına normalden önce mi döndü? Kovanları eskisine göre daha mı uzakta? Eşek arılarının yuvaları ne kadar yüksekteyse o kadar çok kar demek. Bir yünlü ayı tırtılı bulun, yağlı ve bulanık mı? Ortasındaki turuncu bant dar mı? Cırcır böcekleri evinize geliyor mu? Örümceklerin ağları her zamankinden büyük mü ve fazla sayıda evinize giriyor mu? Diğer işaretler: Ağustos ayında çok sayıda yoğun sis sert kışı işaret eder aynı şekilde ay ve güneşin etrafında sık haleler görülmesi de.
  ..

BAZILARINA GİDERRR19 Ağustos 2010 Perşembe 21:08:37
Zaten IRI da ortalamanın üstü vermese sasardım zaten .. Ramazan ramazan agzımı bozcam sımdı!!!
  ..

bulut7519 Ağustos 2010 Perşembe 21:08:15
EFSANE ustad senin yorumlarini okumak bizler icin buyuk kazanc. Kendi adima konusuyorum yorumlarda senin adini gormek ayri bir zevk. Yalniz tarantula hocam sen cok ozlettiriyorsun kendini. Cok ara veriyorsun.
  ..

ariftarif19 Ağustos 2010 Perşembe 21:08:40
IRI güncellendi. http://iri.columbia.edu/climate/forecast/net_asmt/
  ..



Bilgi | Mesaj Ekle
Ziyaretçi defterinde: 2792 sayfada toplam 139597 kayıt bulunuyor. | Görüntülenen sayfa : 2469
Sayfalar
< | 1 2 ... 2462 2463 2464 2465 2466 2467 2468 2469 2470 2471 2472 2473 2474 2475 ... 2791 2792 | >
Derlenme Süresi:0,526 s
Sayaç: