Serbest KürsüMesaj Ekle | Siteye Dön



EFSANE-SEMİH30 Ağustos 2010 Pazartesi 17:08:53
BEN BATI VE KUZEY BÖLGELERDE BAYRAMDA YAĞIŞ BEKLİYORUM.
  ..

erdinç30 Ağustos 2010 Pazartesi 17:08:19
oh be nihayet yaz bitti gibi kapsamlı bi kış öngürüsü yapabilecek arkadaş varmı
  ..

Ani30 Ağustos 2010 Pazartesi 17:08:30
KUZEY BÖLGE DERKEN, SANIRIM İSTANBUL DA DAHİL BU TEHLİKEYE..KAÇ GÜN SÜRECEK BU TEHLİKE ? TEŞEKKÜRLER
Cevap:
Salı gecesinden çarşamba öğle saatlerine kadar kuvvetli yağış olabilir.
  ..

ERMAN30 Ağustos 2010 Pazartesi 16:08:45
Arif abi bayramda altınolukta olcam..Bayramda o civarda hava nasıl olur?
Cevap:
Rüzgarlı bir hava olur.
  ermansaka@..

iSKo30 Ağustos 2010 Pazartesi 16:08:31
EVET.Bayamınız kutlu olsun.
  ..

Ali Ozdemir30 Ağustos 2010 Pazartesi 16:08:38
''HAYIR'' lı bayramlar biraz cok beklneir :D
  ..

tarantula30 Ağustos 2010 Pazartesi 16:08:52
bu OBASARI ne diye uyandırdınız adam ne güzel salyangoz gibi kabuğuna çekilmişti bırakın adamı uyusun napcanız yorumlarını aklınca takunya tak tak diyerek beni kastediyor eğer öyleyse ne kadar zavallı olduğunun bir göstergesidir bu durum şayet beni kastetmiyorsa sorun yok kelime oyunlarına gerek yok mertçe söyle yoksa o takunyayı kafanda kırarım bunu bil obasar efendi:))))) arif sen de yayınla bakem adamı kıl etme
Cevap:
Takunya tak tak nickli biri obasara sataşmıştı o da cevap verdi niye üzerine alınıyosun hemen.
  ..

EFSANE-SEMİH30 Ağustos 2010 Pazartesi 16:08:18
'EVET'Obasar seni dinliyoruz:)
  ..

BLADE6130 Ağustos 2010 Pazartesi 16:08:05
ARİF BEY BU SİSTEMLE ALAKALI OLARAK HEMEN HEMEN HER ŞEYİ ÖĞRENDİK...ACABA 9-11 ARASINDA KUZEYDEN KARADENİZİ VURMASI BEKLENEN SİSTEMLE ALAKALI OLARAK NE GİBİ BİR HAVA OLAYLARI MEVCUT OLABİLİR..VAKİT ERKEN AMA ERKEN TEŞHİS HAYAT KURTARIR border=0 KABİLİNDEN BİR SORU...ASLINDA BU SİSTEMDEN DEĞİLDE 9-11 ARASINDAKİ SİSTEMDEN KORKUYORUM.
Cevap:
O sistemin varlığı bile çok şüpheli şu aşamada. Eğer etkileyeceğine kanaat getirirsek detaylarına bakarız.
  ..

yukarı zimbabwe tahminteami30 Ağustos 2010 Pazartesi 16:08:28
arif abi antalya tahmini yapabilir misin? diğer tahminci arkadaşlar da antalya tahmini bekliyoruz. istanbul tahmini kolay elli tane radarı var elli tane tahmincisi var.
  ..

Umut Sallak30 Ağustos 2010 Pazartesi 16:08:10
Tüm Türkiye'nin 30 Agustos Zafer Bayramı kutlu olsun.. 13 Eylül'de 2. bayram olması dileğiyle ''HAYIR''LI Bayramlar..
  cronix23@h..

» ©βΛ§ΛЯ-1984 « ( ƒαħяi-CEO )30 Ağustos 2010 Pazartesi 15:08:06
Beni ilgiyle takip eden belirli bir hedef kitlem olduğu için bazı özel hayranlarım neden bu aralar yorumlarda bulunmadığımı sormuşlar.Nedeni; Efsane-Semih & Weatherman kapışmalarıdır.Polemik yaratmayı ben bile bırakmışım burda ama onlar hala devam ettiriyor.Göndereceğim yorumların bu uzun süreli tartışmalar arasında güme gideceğinin farkındayım.Onun için buralardaki yüksek hipertansiyonevite iyice düştükten sonra belki yorumlarıma kaldığım yerden devam edebilirim.Hayranlarıma duyurulur.Özellikle "takunya tak tak" nickli hayranıma :-) Bu arada 1 Eylülle birlikte gelen sonbahar koşullarına, yurdun kuzey kesimlerinde yaşayan vatandaşlarımız dikkat etsinler lütfen.
  ..

harun_5830 Ağustos 2010 Pazartesi 15:08:00
arif abi sivasdan 6 eylülde izmire mitinge gidiyorum izmirde hava nasıl olacak 6 eylülde sıcak serin yagışlı yagışssız ?
Cevap:
Önemli bir hava olayı görünmüyor. Ilık ve parçalı bulutlu diyebilirim.
  harun_siva.. | http://sivasbel.com.tr (54)

Mehmet Can Tanyeri (White Fox)30 Ağustos 2010 Pazartesi 14:08:57
Berk Özmen, ben ve Samet bugün İzmir tahminini Onur Bey'e attık, yayımlanacak. İzmir'e 2 tahmin birden geliyor daha ne istiyorsun :D Sadece yayımlanması için az sabret...
  ..

EFSANE-SEMİH30 Ağustos 2010 Pazartesi 14:08:08
http://wxmaps.org/pix/temp4.html GÜVENİLİR Mİ SENCE ABİ?
Cevap:
Sık takip ettiğim bir site değil ama bu tahmini bence doğru.
  ..

DMİ :D30 Ağustos 2010 Pazartesi 14:08:57
beyler dmi yarın yani salı günü izmire yağmurlu demiş doğrumu :D
Cevap:
Salı akşam ve çarşamba günü yer yer kuvvetli yağış olacak İzmir'de. Doğru demiş DMİ.
  ..

BLADE6130 Ağustos 2010 Pazartesi 14:08:53
EYLÜL 1 VE 2 DE DİKKAT EDİLECEK UYARILACAK İLLER: ZONGULDAK İLİ VE CİVARI,ORDU-GİRESUN İLLERİ VE CİVARI,YİNE HER ZAMANKİ GİBİ RİZE VE ARTVİNİN HOPA İLÇESİ VE CİVARI...AMA DİKKAT EDİLECEK BİR HUSUS..DENİZ SUYU FAZLA ISINDIĞINDAN BUHARLAŞMA FAZLA OLACAĞINDAN YAĞIŞ DAHA UZUN VE DAHA ETKİLİ YAĞABİLİR.. YAĞIŞ ALAN BİR ÇOK BÖLGE BU YAZIN EN BELİRGİN YAĞIŞLARINI GÖRECEĞİ İÇİN TOPRAK KURU...VE SUYA HASRET...BÖYLE DURUMDA YAĞIŞ ALAN BİR ÇOK BÖLGE KUVVETLİ YAĞMURLARIN TESİRİNDE OLABİLİR....VE KURU ZEMİN ÜZERİNE VURAN SERT YAĞIŞ OLUMSUZ SONUÇLAR DOĞURABİLİR..RİZEDE OLDUĞU GİBİ..BİLİNDİĞİ GİBİ RİZE DE SICAK HAVALARDAN BİR ANDA 200 KG CİVARINDA YAĞIŞ DÜŞMESİ BÖYLE BİR SONUÇLA KARŞI KARŞIYA KALMIŞTIR...YANLIŞIM VARSA DÜZELTİRMİSİN ARİF BEY...
Cevap:
Toprağın kuru ve suya hasret olması sel ve heyelan gibi olumsuz sonuçları geciktirir. Sıkıntı beton ve asfalt yolların fazla olduğu yerlerde daha büyük olabilir. Uyarı gerektiren iller de daha fazla görünüyor. Bunlar dışında düzeltmem gereken bir yer yok.
  ..

EFSANE-SEMİH30 Ağustos 2010 Pazartesi 14:08:52
design 30 Ağustos 2010 Pazartesi 13:08:59 Merhaba Semih, Önümüzdeki günlerde Sivas ile ilgili varsa tahminlerinizi söyleyebilir misiniz? Şİmdiden çok teşekkür ederim. PERŞEMBE GÜNÜ 6-7 DERECELİK DÜŞÜLE G.GÜRÜLTÜLÜ SAĞANAK OLACAK.
  ..

design30 Ağustos 2010 Pazartesi 13:08:59
Merhaba Semih, Önümüzdeki günlerde Sivas ile ilgili varsa tahminlerinizi söyleyebilir misiniz? Şİmdiden çok teşekkür ederim.
  ..

bERK ÖZMEN30 Ağustos 2010 Pazartesi 13:08:19
Hala yetkili biri çıkıpta İZMİR tahmini yapmış değil . Gerçekten bizi tınlamıyor gibi bir his doğdu içimizde . ist yi zaten hep yapıyorsunuz e Ankarayıda yapanlar var AMA izmire gelince tık yok . hadi bakalım şimdi bu aralar biraz kıpırdanmalar var ben yaparım izmir tahminin falan filan ama sistemler geçincemi tahminler siteye konulacak :S
Cevap:
Sistemle ilgili sorulan sorulara gereken yanıtları veriyoruz. Eski yorumları okursan görürsün. İzmir için de uygun gördüğümüz bir arkadaşı çok yakında yetkilendireceğiz. Çalışmalarımız devam ediyor hiç merak etmeyin. Ayrıca önümüzdeki hafta egetahmin.com sitesi yayına başlıyor. Oradaki arkadaşları da takip edebilirsiniz.
  ..

Radyo Havaturka30 Ağustos 2010 Pazartesi 13:08:58
Taş plaktan günümüze olan arayıpta bulamadığınız şarkılar burada..
  .. | http://www.havaturka.listen2myradio.com/ (80)

takunya tak tak30 Ağustos 2010 Pazartesi 12:08:21
sitenin ceyosu obasarın sesi çıkmıyor bugünlerde. modellerdeki yağış arttığı için biyerleremi saklandı acaba. pusuya yatmış sinsi sinsi sistemin sel yapmadan geçmesini bekliyor herhalde. yağış çok olursa kafasını kuma gömecek az olursada bilmişlik yapacak üstadlara sallayacak her zamanki gibi. tipik obasar davranışı. yaz bitiyor parmak arası ceyolarda indirim varmış. kaçırmayın hemen alın.
  ..

Mehmet Can Tanyeri (White Fox)30 Ağustos 2010 Pazartesi 12:08:30
Az evvel Onur Abiye hem Ankara'nın, hem İstanbul/Kadıköy'ün, hem de İzmir'in tahminini yolladım. Kadıköy(İst) ve İzmir test tahminleri, iki bölgeye Ankaralı olarak yabancıyım,bakalım ne olacak. Denemekten zarar gelmez.
  ..

Erman30 Ağustos 2010 Pazartesi 12:08:10
30 AĞUSTOS ZAFER BAYRAMIMIZIN 88. YILDÖNÜMÜ KUTLU OLSUN...ATATÜRK'ÜMÜZ,ŞEHİT ATALARIMIZ VE ŞEHİTLERİMİZE BİNLERCE KEZ TEŞEKKÜRLER MEKANLARI CENNET OLSUN..BU VATANI KIMSELERE BIRAKMIYACAGIZ!!!
  ermansaka@..

Tikky_Ümit30 Ağustos 2010 Pazartesi 12:08:39
arif abi 2 eylülde istanbulda yagış yok dimi hava 2 eylülde ısıncakmı ?
Cevap:
Yağış yok ama sıcaklık artışı birkaç dereceyle sınırlı sadece. Özellikle gece sıcaklıkları bir süre daha düşük seyredecek.
  tikky@hotm.. | http://havaturka.com (67)



serdar (sökeli)30 Ağustos 2010 Pazartesi 12:08:47
arif abi 1 eylüldeki yağıştan kuşadası söke didim gibi aydının kıyı ilçeleri etkilenir mi?
Cevap:
Etkilenir ama Marmara ve Karadeniz kadar değil.
  ..

EFSANE-SEMİH30 Ağustos 2010 Pazartesi 12:08:37
Cevap: Semih hepsi iyi güzel de bu kavgacı tavır hoş olmuyor. Ortamı sakinleştireceğimize daha fazla geriyoruz. Fazla uzatmayalım istersen. Ağzımız sussun tahminlerimiz konuşsun. Böylesi daha iyi olacaktır. OK
  ..

EFSANE-SEMİH30 Ağustos 2010 Pazartesi 11:08:44
WALA ARİF ABİ BUGUN OLSA BUGÜNDE HEMEN HEMEN BENZER TAHMİNİ YAPRDIM.BAYRAM DÖNEMİNE İLİŞKİN YAPTIĞIM TAHMİNDE BİR DEĞİŞİKLİK YOK.4 GÜN ÖNCE NE DÜŞÜNDÜYSEM YİNE O.27-28-29 AĞUSTOS TAHMİNİMİDE SAYMIYORUM TUTTUĞU HALDE.BUGÜN İTİBARİYLE ELDE VAR 1.PARÇALI BULUTLU VE YAĞMURLU DEMİŞTİM.AYRICA WEATHERMAN DİYOKİ BİR GÜN SONRASINI BİLEMİYOR.GEÇENLERDE HAVADELİSİYLA ARİF ABİ 33 DERECELERDE SICAKLIK BEKLERKEN BEN ÖZELLİKLE İSTANBUL'UN ANADOLU YAKASINDA 35 OLUCAK DİYORDUM VE 35 OLMUŞTU.ŞİMDİ HAVADELİSİ'YLE ARİF ABİ BU İŞTEN ANLAMIYORLARMI?KENDİ KAZDIĞIN KUYUYA KENDİN DÜŞÜYOSUN:)
Cevap:
Semih hepsi iyi güzel de bu kavgacı tavır hoş olmuyor. Ortamı sakinleştireceğimize daha fazla geriyoruz. Fazla uzatmayalım istersen. Ağzımız sussun tahminlerimiz konuşsun. Böylesi daha iyi olacaktır.
  ..

EFSANE-SEMİH30 Ağustos 2010 Pazartesi 11:08:29
WEATHERMAN:BANA ÇOLUK ÇOCUK DİYEN DANSÖZE DÖNDÜĞÜNÜN FARKINDA DEİL.DENGESİZ DENGESİZ YAZILAR YAZMA İFTİRAYMIŞ.1-2 YAĞMUR VAR SONRA DÖNÜP 1-2 OLMAYABİLİR BİRDE 3-4 EYLÜL MEVZUSUNA GİRMİŞSİN BİDE BEN DÖNMEDİM DİYOSUN.HADİ ORDAN!BU SİTEDE BİŞEYLER DEĞİŞCEKSE DIŞ KAPININ MANDALI OLARAK SEN DEĞİŞTİREMEZSİN BUNU.TAHMİNİNİ YAP KİMSENİNDE TAHMİNİNE KARIŞMA.BUGÜN YAĞIŞ YOKTU SANA GÖRE GECE 12 DEN SONRA İSTANBUL'UN BAZI İLÇELERİBE YAĞIŞ DÜŞTÜ Kİ HAVADA KAPALI DAHADA YAĞICAĞA BENZİYOR.KİM SÖYLEDİ BUGÜN YAĞIŞ OLACAĞINI BENDEN BAŞKA?SİSTEM GELMEDEN BOŞUNA GAZA GELME.YAŞINA GÖRE CEVAP VERİRSEN YAŞINA GÖRE CEVAP ALIRSIN AKLINDA BULUNSUN..15 GÜNLÜK TAHMİNİM BİTMEDEN SANA TAHMİNİMİN SORGULANMASI HAKKINI VERMİYORUM.
  ..

OzquR_(61)30 Ağustos 2010 Pazartesi 11:08:24
Arif abi Trabzon için önümüzdeki 1 haftalık süreçde nasıl hava koşulları bekleniyor rica etsem bir tahminini alabilirmiyim ?. Sıcaklıklar ne durumda olacak ve yağış olacakmı yada olursa etkili mi ?Saygılar abi..
Cevap:
Sıcaklıklar ayın 2 sinden itibaren hızla azalacak ve bir süre yükselmeyecek. Zaman zaman kuvvetli yağışlar da görülecek.
  ..

tarantula30 Ağustos 2010 Pazartesi 10:08:03
kırıcı olmak ile eleştirel bakış açısını karıştırmışsanız ben ne yapabilirim ki bulut ve diğer arkadaşlar semihle ben sanal arkadaşız sonuçta kendisi de beni eleştirir ama şaka ama ciddi bunlar normal kimsenin öyle bir erdi niyeti yok merak etme sen elbette eleştireceğim her şey eyvallah diyeceğimi mi sandınız beni de eleştirsinler ama haklı yere haksız yere değil o zaman yanlış olur işte
  ..

ali30 Ağustos 2010 Pazartesi 09:08:05
arif bey,dmi sitesindeki mm5 modelleri ve meteogramlarıyla diğer modeller arasında örneğin gfs bazen olğanüstü farklılıklar görüyoruz,örneğin bugünlerde mm5 sınırlı alan modeli ve yaklaşık 21 km çözünürlük var gfs de öenğin çözünürlük 50 ama bazen gfs haklı çözüyor.DMİ ye sorduğumda subjektif tahminden modellerin haklı çıkmadığını söylediler.Hnagi model güvenli normalde benim bildiğim sınırlı alan modelleri çok ayrıntılı tahmin ürünleri.Örneğin ayvalık meteogramında bugün ve yarın bile yağış göstermiş mevsim geçişlerinde modellerin birbirleriyle tutarsız olması olağanmı örneğin kışın yaptığım mukayesede mm5 inde diğerleriyle genelde tutarlı olduğunu görüyorum ama yazın ve ilkbahar ve sonbaharda farklılıklar görüyorum Detaylı görüşünüzü bekliyorum
Cevap:
Bahar ve yaz dönemlerinde bir cephe sistemine bağlı olmayan daha çok yerel etkenlerle gerçekleşen kararsızlık yağışları ön planda olduğu için bu tip yağışların miktarını belirlemede her türlü model zorlanır. MM5 yada GFS hiç farketmez. Tutarsızlıklar göstermesi de olağan karşılanmalı. Ben GFS modelleri üzerinden tahminde bulunmayı tercih ediyorum. Daha başarılı olduğunu düşünüyorum. Ancak bunu yaparken sadece tek bir GFS modeline bağlı kalmıyorum, ENS dediğimiz yöntemle başlangıç koşulları değiştirilerek hazırlanan 20 farklı GFS modelinin verilerini harmanlayıp bunlara yerel et
  ..

weatherman30 Ağustos 2010 Pazartesi 05:08:15
Bu kış burada bişeylerin değişmesi gerek ve bunda en önemli görev sende.21 ağustos sıcaklık tahminimi değiştirdim mi??Geçen mart sisteminde ise başta seninle hem fikirdim ama sistemin feyk atacağını anladıktan sonra senin en sert muhaliflerinden biri oldum hatırlarsan.Yahu 3 hafta önce beliren bir sistemin 3 hafta sonra aynen gelme olasılığı kaçtır Allahaşkına??detay tahminler ancak sistemin 1-2 gün öncesinden sağlıklı kestirilebilir.Adamın bana çamur atmadan önce kendisine ve üslubuna bakacak.Çoluk çocuklara verirsen meydanı cnn'e döner burasıda,dostça tavsiye...
Cevap:
Evet birbirinize çamur atmadan önce dönüp kendinize bakmalısınız. Burda çok haklısın. Nedense hep bir çekişme halindesiniz. Bu yalnız sizin için değil başkaları için de geçerli. İkincisi modeller en fazla 2 hafta sonrasını gösteriyor. 3 hafta falan öncesinden kim görmüşse rüyasında görmüştür o sistemi. Biz piyasadaki tahmincilerden farklı olarak biraz daha uzun vadeli tahminler yapıyoruz. Hata payımız yükseliyor. 1-2 gün kala tahmin değiştirmek çok da önemli değil. Herkes bir şekilde görüyor zaten yanılacağımızı.
  ..

weatherman30 Ağustos 2010 Pazartesi 05:08:44
Bak Arif ben kimseye bana laf atmadıkça gereksiz polemiklere girmedim.Ama senin adamın durduk yere kaçıncı seferdir polemik yaratıyor ve senin onu bu şekilde korumanı anlamıyorum.Benim sinirlendiğim nokta 3 yorumda hemen hemen aynı şeyleri yazmışken sanki her yorumda farklı tahminler yapmışım gibi imalarda bulunuyor.Hava tahmininden bu kadar anladığını iddia eden! sözde efsane semih kalkıp böylesine bir dönemde 15 günlük tahmin yapmaya kalkıyorsa zaten bilgisi ortada.Haa yapıyorsada bana çamur atacağına kendi tahminine bakacak önce.Ben ne dedim sana hatırlarsan yağışların 1 eylülde başlayabileceğini sert sıcaklık düşüşününde bu tarihte olabileceğini.sende olabilir dedin.Senin adamın kalktı yine laf attı!sonra zaman içinde ben yağışın azaldığını hatta 1-2 eylülde bile olamayabileceğini söyledim.Hata bu mudur yoksa adamın gibi olmayacağını bile bile hala tahminimin arkasındayım mı demektir??
Cevap:
Bu sistemle ilgili 1 eylülde sert sıcaklık düşüşü ve yağış beklediğini söyledikten sonra noktayı koymuş olman gerekir. Farklı anlaşılabilecek tahminler yapınca kafalar karışıyor. Tabii ki yeri gelir tahminler değiştirilmek zorunda kalınabilinir. Bu sistem onlardan değildi. Bundan sonra da birbirinize daha saygılı davranın.
  ..

samet soLak30 Ağustos 2010 Pazartesi 04:08:45
selam admin onur ercan kardeşimize izmir hakkında 4 günlük genel bir tahmin hazırlayıp gönderdim kısmetse bugün yayınlayacaktır sağlıcakla kalınız şunu tekrar sölüyorum bazen modellerde gördüğünüz hadisenin 4 5 katı hadiseyle karşılasabilirsiniz.
  .. | http://istanbul_gfb341@hotmail.com (64)

bulut7530 Ağustos 2010 Pazartesi 03:08:36
Saat 02:50 Beşikta'ta şu an yağmur başladı.
  ..

Umut Sallak30 Ağustos 2010 Pazartesi 02:08:31
Herzaman tecrübe tabiki modelleride sonuşta insanlar yarattı. Hata payınıda tahminciler düzeltmesi gerek, modele bakıp %100 bu dersen olmaz. Bütün kış bütün tahminciler takla attı. Seni oyuzden seviyorum abi :)
  cronix23@h..

Radyo Havaturka30 Ağustos 2010 Pazartesi 02:08:10
Sahur-İLAHİ SAATLER radyomuzdan dinleyebilirsiniz keyifli dinlemeler dileriz.
  .. | http://www.havaturka.listen2myradio.com/ (65)

Umut Sallak30 Ağustos 2010 Pazartesi 01:08:42
Abi radarda ingilterenin doğusundan aşağı inen cephe üzerimize patlıycak gibi güçlenerek geliyor bence. Sence son durum nedir?
Cevap:
Bizi etkileyecek sistem farklı.
  cronix23@h..

Umut Sallak30 Ağustos 2010 Pazartesi 01:08:09
Uzun süreli tahminlerin %70i kumar demek istedim teknoloji nekadar gelişsede bugunun atmosferini biraz zor bilir bana göre.. Kıbrısa gitmek için para verde gidelim çamur atarak kazanılmıyor. Semih değiştirme sakın tahminini. Delikanlılıktır tahmininin arkasında durmak öğren bu işleri weatherman.
Cevap:
Bir tahmin gerekiyorsa değiştirilir elbette. Ama aynı sistem için 4-5 defa değiştirilmesi kafa karıştırır. Benim eleştirdiğim nokta bu. Bu işin delikanlılıkla ilgisi yok. Biz mesela 5 ağustosta dedik ki ayın 20sine kadar serinleme yok. Sonra 20sinden sonra ısrarla serinleme var dedik. Biz bunu derken bazı uzmanlar ntv gibi kuruluşlar sıcaklar ay sonuna kadar devam edecek diyordu. Sonra asıl ciddi serinleme ve etkili yağışlar aysonundan itibaren gelecek dedik. Tüm bu süreç içerisinde modeller defalarca değişti. Ama tahminimizi değiştirmemize gerek yoktu. Şükürler olsun ki beklediğimiz gibi gelişti pekçok şey ama mecbur kalsaydık kusura bakmayın diyecektik. En büyük farkımız bu işte bizim. Böyle olmasaydık bu günlere gelemezdik.
  cronix23@h..

weatherman30 Ağustos 2010 Pazartesi 01:08:04
Semih bana attığın çamurlardan bir tanesi daha gözümden kaçmış.geçen seneki 22 ocak sisteminden bahsederken sea effect etkisini unutup sonra kafanızı kuma gömdünüz yazmışsın.Ben onlardan değildim.o sistemin 22-25 ocak değil 22-28 ocak sistemi olduğunu ısrarla söylemiştim.Hatta sistemin 2 parçalı olabileceği tartışılıyordu hatırlarsan sistem gelmeden evvel.O yüzden lütfen kimin ne yazdığını daha iyi hatırla.Son patladığınız sistemde de yine o sistemin gelmeyeceğini yazmıştım ancak arif ve sen son geceye kadar ısrarla sistemin geleceğini yazdınız.Daha sonraysa ben Arif ve sana sistemde yanıldığınız için değil burası önemli!! sistemin gelmeyeceğini bildiğiniz halde tahmininizden dönmediğiniz için kızmıştım.Burası ciddi bir hava tahmin sitesi olacaksa sistem değişime uğradığında yine ilk haberi veren yer olmalı.bu önümüzdeki beklenen sistem gibi!sen hala aynı hatayı işlemeye devam ediyorsun.Çıkıp arkadaşlar sistem feyk atttı yanıldım demen gerekirken,hala ona buna sataşıyorsun.
Cevap:
Weatherman sen mart sistemde de tıpkı ocak sisteminde olduğu gibi her model güncellemesinde fikir değiştirmiştin. Bir gelecek bir gelmeyecek demiştin. Çok net hatırlıyorum ve ben de senin işte bu şekilde sık fikir değiştirmeni eleştiriyorum. Önümüzdeki sistemse henüz feyk atmış değil. Salı gecesi belli olacak.
  ..

bulut7530 Ağustos 2010 Pazartesi 01:08:00
Sizleri her an takip eden ve seven bir dostunuz olarak üzülüyorum. Hava tahmini bu tutmayabilir de. 1987 yılında salı gecesi DMİ hava durumunda 12 derecemi 13 müydü tam hatırlamıyorum böyle bir sıcaklık vermişti. Bir gün sonrası malum. 21 gün süren çetin kış şartları. Hem de bu süre zarfında ara ara soğuk hava kütlesi yurdu terkedecek diye tahminler olurdu bir gün sonrası yine kar ve tipiye uyanırdık. Normal bunlar. Keşke ben de tahmin yapabilsem de sizlere ayak uydurabilsem. Tahmin yapamasam da sizlerle olmak büyük zevk. Tarantula üstadım sana kırıcı olmak yakışmıyor. Üzüntü verici...
  ..

ariftarif30 Ağustos 2010 Pazartesi 01:08:33
Weatherman ben spor veya siyaset gibi konu dışı yorumları yayınlamayacağımı söyledim. Hakaret içermedikçe tahmincileri eleştirmenin sıkıntı yaratacağını sanmıyorum. Sen Semih'i nasıl ki eleştiriyorsan o da seni eleştirebilir. Yeter ki bunu yaparken seviyeyi düşürmeyin. 15 günlük tahmin yapan pekçok yabancı site var kışın ben de bir ara denedim ve şu çok açık şekilde belli oldu ki çoğunlukla 10 günden sonrası için yapılan tahminlerde sapmalar oluyor ve isabet oranı düşüyor. Bazen 15 gün sonrası için yaptığımız tahminlerde çok başarılı olduğumuz da oldu ama özellikle detaylarda büyük hatalarımız da vardı. Mesela geçen kış 18-19 şubat gibi 5 martta soğuk hava dalgası ve yoğun kar geliyor dedik sonuç olarak soğuk hava dalgası ve kar geldi gelmesine ama attığımız taş ürküttüğümüz leyleğe değmedi misali hem soğuma hem de yağış miktarı cılız kaldı. Semih'in yaptığı 15 günlük tahmin hem yapıldığı dönem itibariyle çok riskli hem de bazı mantıksızlıklar içeren bir tahmindi. Sanırım bundan sonra daha dikkatli davranır hele hele bahar aylarında böylesi riskli denemelerde bulunmaz. Sen de umarım yaptığın tahminlerde artık daha kararlı olur daha net ifadeler kullanırsın. Aksi taktirde piyasadaki tonla tahminciden hiçbir farkın kalmaz. Hava tahminciliği bilimsel verilerle desteklendiği müddetçe ne kumardır ne de falcılıktır bu da böyle biline.
  ..

bulut7530 Ağustos 2010 Pazartesi 01:08:03
Tarantula hocam bari sen yapma :(
  ..

yunus30 Ağustos 2010 Pazartesi 00:08:25
volkan patlamış sumatra adasında ki flaş flaş ...
  ..

weatherman30 Ağustos 2010 Pazartesi 00:08:22
Umut sallak sanada 2 satır lafım var.Hava tahmini kumarsa sen Kıbrısa filan git kardeşim orada bol bol kumarhane var.Ayrıca hava tahmininin delikanlılıkla ne alakası var?dünyaca ünlü hava tahmin siteleri bile 6 saatte bir değiştirir hava tahminini...Bizim DMİye bakma,onlar öğlen güncelleyip öğle tatiline çıkıyor bir dahada gelmiyorlar herhalde mesaiye.Herkes önündeki çorbayı yese demişsin.Bunu önce Semihe söyleyeceksin.Neden?durduk yerde benim daha önceki aynı şeyleri yazdığım 3 yazıyı alıp,tutarsız konuşmuşum gibi yine karalamaya geçmiş.Meyve veren ağaç taşlanır.İstemiyor tahminlerinde yanıldığını birinin söylemesini,o yüzden hep benim tahminlerimde yanılmamı bekliyor.Arifede bir çift sözüm var.Üstad hani burada hava tahmini dışında yorumlara artık yer vermeyecektin?Öyle idiyse neden Semihin durduk yerde beni karalamasına izin veriyorsun?Adam 3 tane benim yorumlarımı tekrar yazıp bana cevap hakkı doğurtuyor ve sende buna çanak tutuyorsun.Herkes kendi tahminini yapsın,zaman gelsin geçsin,kim doğru tahmin yaptıysa yanılan ötekini tebrik etsin.bu kadar zor mu??Millet olarak başarılı olanı aşağı çekmekten bir arpa boyu yol alamadık!
  ..

tarantula30 Ağustos 2010 Pazartesi 00:08:36
tahminci olmak zor iş beyler bakın bana güvenilir bir tahminci olana kadar 4 senem geçti arifin rahle-i tedrisinden geçtim bugün eğer tarantula denince akla TUTARLITULA geliyorsa bu uzun yılların emeğidir ben hayattayken efsane olmadım zira efsane olmak için kendini ispatlamak gerekir uzun yıllar gerekir ama sevgili dostum semih efendinin daha aldığı ilk nick efsane olunca tabii baştan kaybediyor bırak kendi nickini efsane yapma nasılsa kendini ispatladığında insanlar sana efsane diyecek yoksa bu şekilde kerameti kendinden menkul şeyhlere benziyorsun semihcim sevgili dostum dost acı söyler arifim yayınla bir tespitte bulundum zira kimseyi kırmak değil niyetim
  ..

Umut Sallak30 Ağustos 2010 Pazartesi 00:08:43
Herkes kendi çorbasına bakıp önünden yese hiç tartışma yaşanmıycak.. Sen bildin ben bildim ben attım ünlü oldum vs hava tahmini zaten kumar.. Arif abi Semih bu kumarı oynar senelerdir, dansöz asena gibi kıvırtmaz burda herkes birbirini bilir . Delikanlı adam 1 defa tahmin yapar kış uzun yanlışda olucak doğruda olucak. Çamur atmaya gerek yok madem bu işin profesyoneliyim diyen varsa açsın sitesini görelim boyunun ölçüsünü.
  cronix23@h..

weatherman30 Ağustos 2010 Pazartesi 00:08:43
Adam çıkmış 30 ağustostan bayramıda dahil ederek hergün yağmur koyuyor ve buna alkış tutuyorsunuz...Doğruyu söyleyen 9 kövden kovulur misali...ama ben buradayım...Yazdıklarımı alıp tutarsız yazmışım havası vermeye çalışıyor semih efendi...Kendi yaptığı istanbul tahminini nasıl yutacak merakla bekliyorum.1-2 gün bekleyin kim doğru tahmin yapmış nasıl olsa çıkacak ortaya...Hep aynı terane...3 hafta öncesinden modele bakarak bir oluşum görürler,abartıp büyütürler,sel alır,50 cm kar olur,sonrada ben 3 haftalık tahmin yaptım der yok sistem feyk attı der,morarır kalır.hava tahmininde 1 haftanın üzerindeki tahmin fal bakmaktır,kısmetse bu sene öğrenecek kendileri...ama daha bir gün sonrasını tahmin edemiyor ben ne diyeyim 21 ağustos örneğindeki gibi...
  ..

weatherman29 Ağustos 2010 Pazar 23:08:50
Kar fırtınası semihin amigoluğunu yapmayı bırakta benim daha önce yazdıklarımı iyi oku!!!ilk ne yazmışım??Demişim ki bu sistem semihin dediği tarihte başlamayacak ve o kadar uzun sürmeyecek.1 hatta 2 eylülde bile sistem başlamayabilir dedikten sonra semih bana weatherman sende sistemi ayın 3-4 üne mi attın bu mümkün değil yazmış.sense sistem ayın 5ine ötelendi diyorsun.1 eylülde sert sıcaklık düşüşü olacağını her yazımda yazmışım ama yağışın o tarihte olmayabileceğini,olursada 1-2 gün sonra tekrar sıcaklığın toparlanacağını söylemişim.Bu sistem en büyük feykini kestane semihe atmıştır.kendisi hala ben 15 günlük tahmin yaptım diyor ama yemezler!!çünkü tahmin yaptığı tarihle yarın ve öbürgün arasında 1 hafta bile yok!daha bir gün sonrasını bile geçen hafta tahmin edememiş 20 ağustosta,21 ağustosun en yüksek 28 derece olacağını söylemiş ama hava benim dediğim gibi 30 dereceyi görmüştür!Burada havadeliside bende söyledik bu sistem öyle beklendiği kadar uzun süreli ve etkili yağışlı olmayacak diye!!Daha diyecek birşey yok.bu kadar ucuz karalatmam kendimi.
  ..



Bilgi | Mesaj Ekle
Ziyaretçi defterinde: 2792 sayfada toplam 139597 kayıt bulunuyor. | Görüntülenen sayfa : 2459
Sayfalar
< | 1 2 ... 2452 2453 2454 2455 2456 2457 2458 2459 2460 2461 2462 2463 2464 2465 ... 2791 2792 | >
Derlenme Süresi:0,667 s
Sayaç: