Serbest KürsüMesaj Ekle | Siteye Dön



OzquR_(61)02 Eylül 2010 Perşembe 15:09:11
Arif abi Trabzon'da hala yağış yok neden acaba bekleye bekleye bi hal oldum ?..
Cevap:
Az daha sabret, gelir birazdan.
  ..

ariftarif02 Eylül 2010 Perşembe 15:09:44
Weatherman son yorumunda kendini haklı çıkarmaya çalışmışsın ama sana bu sistemden ekmek çıkmaz. Öncelikle bu sistemde yağış bile olmaz şeklinde tahmin yapmana dayanak olan model çıktısı çoğunlukla Karadeniz kıyılarında kuvvetli yağışlar öngörürken Marmara için yeşil renkle belli belirsiz gösterdiği noktalarla hafif yağış işaret ediyordu. Ege, Akdeniz ve iç kesimler içinse neredeyse hiç yağış göstermiyor, serinlemeyi de birkaç dereceyle sınırlı tutuyordu. Aynı dönemde sistem fos çıktı muhabbetleri de yapılıyordu. Biz ise ısrarla zaman içinde modellerdeki yağış miktarının artacağını söyledik ve nedenlerini anlattık. Bugün itibariyle görüyoruz ki İstanbul için yağış miktarı tahmin ettiğimizin altında kalmış olsa da birçok merkez sadece yarım gün içinde eylül ayı ortalamasının üzerinde yağış almış. Yani önlem alınmalı su baskını olabilir diyenler boşa konuşmamış. Bir yerde su baskını olabilir demek illa ki olacağı anlamına da gelmez. Bir sistemin her yerde aynı etkiyi yapması beklenmemeli. Mesela geçenlerde Rize'deki sel felaketi öncesi DMİ Trabzon ve Hopa için de uyarı yayınlamış Rize'ye 170 kg yağış düşerken Hopa'ya 15 Trabzon'a ise sadece 1 kg yağış düşmüştür. Bu sistemde teknik açıkdan uyarı vermemek mümkün değildir. Yanlış olan uyarı vermek değil vermemektir. Senin yaptığına ise en basit ifadeyle tatlı su kurnazlığı denir
  ..

Recai02 Eylül 2010 Perşembe 14:09:41
Arif abi dmi 5 eylülden itibaren 3 günü gök gürültülü sağanak yağışlı göstermiş birçok yerde bu yağışlar etkili olur mu ?
Cevap:
Kuzey ve iç kesimlerde yer yer kuvvetli yağışlar olabilir.
  rci-grsnlu..

vostok02 Eylül 2010 Perşembe 14:09:38
Earl kasırgası giderek kuvvetleniyor. Amerika kıyılarında büyük yıkım yapacağa benziyor. Wetterzentrale modellerinde bu kasırgaya göz atacak olursak; BU 500 hPa haritası http://www.wetterzentrale.de/pics/Rnamavn361.png Bu saatte alan olarak en büyük boyutuna ulaşacağı modeli attım sizlere. İşte aynı saate ait rüzgar modelleri; http://www.wetterzentrale.de/pics/Rnamavn3 68.png Bu da kasırganın izleyeceği yol; http://www.stormpulse.com İnşallah can kayıpları yaşanmaz ve kayıpsız atlanır bu kasırga fakat şuanki görüntüsüyle imkansız gibi bu... 4.derecede şuan kasırga umarız daha fazla kuvvetlenip 5.dereceye çıkmaz kasırga. Kış tahmini için şuanda erken birşeyler söylemek için fakat ben içimde bu kış için ayrı bir his var... Sonbahar tahminim ise; Eylül böyle sıcaklık dalgalanmaları ile geçilecek. Yağmurlar başlayacak tabii. Ekim ve kasım ortamaların altında sıcaklıklarla geçilecek türkiye genelinde. Yağışlar ise sonbaharda orta ve doğu karadeniz'de mevsim normallerinin üstünde seyredecek. Görüşmek üzere...
  ..

Karcı Deniz02 Eylül 2010 Perşembe 14:09:07
Yaza serin girdik belki izlandadaki yanardağ patlamasının etkisi vardı.. ancak Ağustostan Eylüle bu kadar keskin bir mevsim geçişini ilk defa görüyorum çok ciddi bir sıcaklık düşüşü yaşandı.. Bana kalırsa bunun devamı olarak Kışa umutla bakmak lazım.
  ..

utku02 Eylül 2010 Perşembe 14:09:46
arif abi istanbul tahminini ne zaman güncelleyeceksn?
Cevap:
Teknik bir sorun var, birkaç gün içinde gidereceğiz. Pazartesi akşamı z. defterinde yayınladım. eski yorumlardan bakabilirsin. Haftasonunda da güncelleyeceğiz.
  ..

bERK ÖZMEN02 Eylül 2010 Perşembe 14:09:18
arif abi hafta sonu yeni bir yağışlı sistem geliyor izmir bu sistemde yağış alırmı
Cevap:
Alabilir ancak yerel ve zayıf yağışlar olur. Daha çok kuzey ve iç kesimlerde etkili yağışlar olacak gibi görünüyor.
  ..

Efsane KAR(blood in the dark)02 Eylül 2010 Perşembe 14:09:14
Arif abi o zaman şöyle atıyım http://yfrog.com/cagrnt0246rj
Cevap:
Tamam bu sefer olmuş. Geçenlerde enterean doğa olayı diye ortalıkta dolaşan bir video vardı. Biraz onu hatırlatıyor.
  ..

HakanBursAnkara02 Eylül 2010 Perşembe 13:09:49
Buda Kasırganın Uzaydan Görünüşü. http://medya.zaman.com.tr/2010/09/02/kasirga_b.jpg
  .. | http://medya.zaman.com.tr/2010/09/02/kasirga_b.jpg (107)

ariftarif02 Eylül 2010 Perşembe 13:09:03
Earl kasırgası ABD'nin başını çok ağrıtacak.
  .. | http://img351.yukle.tc/image.php?id=1561earl.png (158)

jjjoseph02 Eylül 2010 Perşembe 13:09:47
Meraba arkadaşlar. İstanbul hakkında düşündüğün bir konuyu sizinle paylaşmak istedim. Şuan herkesin bildiğ üzere Dünya Basketbol Şampioynasının B grubu İstanbul'da yapılmaktadır. 6 takım şuan İstanbulda bulunmakta. Ağustos ayının son günlerinde buraya geldier. Ve geldiklerinde İstanbul'da hava 30-32 derecelerde idi. Yani tam ağustos'a yaraşır bir hava sıcaklığı. Şuan ise eylül ayındayız. Dün yani eylül 1 de yağmur ve serin hava İstanbul'u ziyaret etti. Şuan ise dışarda çok ama çok güzel bir hava var. Kuzeyden serin esen bir rüzgar.hava güneşli sıcaklık 22-23 derecelerde. Yani tam sonbahar havası. Yani demek istediğim sizce turistler bu iklimden etkilememişlermidir. Gelen turistlerin ülkelerinin bazısında kasırgalar, bazılarında bu tarihte 10 dereceler, bazılarında ise kavurucu sıcaklar mevcut. yani iklimimiz ile övünmeliyiz bence. Dünyanın hangi ülkesinde böyle bir iklim mevcut sizce?
  ..

chanleecege02 Eylül 2010 Perşembe 12:09:32
arif abi dün manisada yaklaşık 1 saatlik yağışa rağmen 22 kg yağış düşdü.dün en fazla yağş alan yerlerden oldu. bir dahaki yağış manisada ne zaman görülür?
Cevap:
Benzer bir sistem, bayramdan sonraki haftada gelebilir.
  chan_lee_c..

bERK ÖZMEN02 Eylül 2010 Perşembe 12:09:26
arif abi sanırım bu sistemde de yanıldın. yani her şeyin bir yanılma payı vardır.olabilir insanlık hali. dün ist de kuvvetli yağışın neden oldugu yağışa bakın kumkoy-7.8 düşmüş :D
Cevap:
Evet yağış miktarı İstanbul için beklentilerimizn altında kaldı. En fazla yağış 10-15 kg aralığında ve şehrin güney kesimlerinde görüldü. Oysa ben Kumköy, Beykoz, Şile gibi kentin Karadeniz'e yakın taraflarında taraflarında kuzeyli rüzgarlarla 100kg. civarında bir yağış olabileceğini düşünüyordum. Rüzgar batıdan esince deniz suyunun normalden fazla ısınmasına bağlı gerçekleşleceğini düşündüğümüz modellerde görünenden çok daha fazla yağış düşebilir tezi bu nedenle gerçekleşmedi. Ekstra bir katkı olmadı yani. Modellerde ne görüldüyse birebir gerçekleşti. Daha çok yurdun iç kesimlerinde sıcaklıktaki ani düşüşle kararsızlığa bağlı gelişen yağışlar beklentilerin üzerinde oldu denilebilir.
  ..

Kuzey Yıldızı- Bilimsel Dayanışma 202 Eylül 2010 Perşembe 12:09:52
Bu arada, eleştirilerin diğer mesnetsizliğine geçelim. Önceden yazılan yazılar iyice okunursa; yağışların lokal beklendiği tahminini de göreceksiniz. Yani, birilerinin mahallesine yağış düşmedi diye veya miktarı az buldu diye biz tahmincileri eleştirmek ancak duygusallıkla açıklanabilir. Biz, bu tahminleri yaparken hep deniz suyunun aşırı sıcaklığını göze aldık. Bunu, yabancı modellemeler genelde pek dikkate almazlar. Onlar, cephenin yolunu çizerler haritalarında genelde. İşte, sizler de 850hPa modellemesi haricindeki verileri gözönüne alırsanız eğer;bize hak verirsiniz. Herkese İyi Çalışmalar!
  kuzeyyildi..

Kuzey Yıldızı-Bilimsel Dayanışma 102 Eylül 2010 Perşembe 12:09:51
Selamlar Arkadaşlar. Bir-iki gündür ciddi eleştiriler yapılmaya başlandı. Hem de eleştirilen isimler bu konuda bilgi birikimlerini yeterli gördüğüm kişiler. Arkadaşlar, eleştiri bilimin içinde olmazsa olmazdır. Eleştiri silahı değişim ve ilerleme için şarttır. Ancak, bilimsel olmak kaydıyla. Yoksa, duygulara yenik düşülerek yapılan dayanaksız eleştirilerin bilimselliğe hiçbir katkısı olmaz. Ancak, yıpratıcı olur. Bu da herkesin bu güzel hobisini uygulama ve paylaşma platformlarına zarar verir. Şimdi geçelim eleştirilerin dayanaksızlığına. Dün en fazla 65 kg/m2 yağış gerçekleşti. Bu yağış çok kuvvetli değil mi? Bu miktarı beğenmeyenler olsa olsa felaket tutkunları olabilir. Ayrıca, bugün D. Karadeniz\'de bunun daha üzerinde miktarda yağışın gerçekleşmesi olasılığı da var. Ama, umarım miktar çok yüksek olmaz da tekrar sel haberleri almayız. Fakat, sel miktarlarının oluşma olasılığı yüksek.
  kuzeyyildi..

BLADE6102 Eylül 2010 Perşembe 11:09:24
YAĞMURA HASRETLİK ÇEKENLER BU LİNKE BAKSIN....TRABZON BEŞİKDÜZÜ SAHİL KAMERASI... http://www.besikduzu.bel.tr/canliyayin/cam3.asp AMA EKLENTİYİ ÇALIŞTIRMANIZ GEREKLİ..
  ..

ttanerli02 Eylül 2010 Perşembe 10:09:41
Arif abe bu sistemden bizlere bir kırıntı falan düşermi (Batman)
Cevap:
Birkaç derecelik sıcaklık azalışından başka birşey beklenmemeli.
  ..

BLADE6102 Eylül 2010 Perşembe 10:09:19
ÖZGÜR61 KARDEŞİME; GECE SAHURA KALKTIĞIMIZ ZAMAN HAVADA GÖRSEL ŞÖLEN VARDI..03:00 - 04:00 ARASINDA DAKİKADA BELKİDE 60-80 ADET ŞİMŞEK ÇAKIYORDU...SOĞUK AKIM SICAK AKIM KAVGASI GİBİYDİ SABAH 7 CİVARINDA RÜZGARIN UĞULTUSUYLA UYANDIM..VE ANLAŞILAN ŞUAN SOĞUK CEPHENİN İÇERİSİNDEYİZ...TRABZON DA ŞUAN RÜZGARIN HIZI 41 knot DUR..
  ..

OzquR_(61)02 Eylül 2010 Perşembe 09:09:37
Yaw Doğu karadeniz dikkat diyorsunuz ama hala damla yağış yok onu geçtim hava şuan parçalı bulutlu yani açık diyebiliriz. Hiç sanmam yağar diye ama bekleyip görmek lazım..
  ..

OzquR_(61)02 Eylül 2010 Perşembe 02:09:17
Arif abi sanırım su saat itibariyle 01.02 soğuk cephe sanırım Samsun'a kadar geldi yavaş yavaş bize doğru yani Trabzon'a geliyor.. Bakalım buraya saat kaç gibi geLirr..
  ..

1Our02 Eylül 2010 Perşembe 00:09:26
Soğuk cephe gece 10 sularında antalya'nın da üstünden geçti...ve modellerde hiçbir şekilde gözükmeyen kuvvetli sağanak yağış aldı antalya...gfs çuvalladı diyebilirim arif bey..mm5 bu sistemde daha başarılı çıktı dolayısıyla dmi de başarılı oldu....ve mukemmel otesi bir hava var su an antalya da..
  ..

akdeniz vortexi02 Eylül 2010 Perşembe 00:09:00
arif abi bisorum olcak bayramdan sonraki hafda italyada çok derin ablergelior ve yağış modelinde çok şiddetli yağmurlar var.sence ne olur.????????????? türkiyeyide yağış gösderio ve derin ab çok aktif. ne olur sence?????????????????
  ..

Efsane KAR(blood in the dark)01 Eylül 2010 Çarşamba 21:09:29
Arif abi Altınoluktan soğuk cephe girşini telefon kamerasıyla yakalamaya çalıştım. umarım beğenirsiniz :) C:\\Users\\Emre Tas\\Desktop\\Görüntü0246.jpg
Cevap:
Bu şekilde göremeyiz. Resim yükleme sitelerinden birine resmi atıp ordan alacağın linki bizle paylaşmalısın.
  ..

weatherman01 Eylül 2010 Çarşamba 21:09:29
Günlerdir konuşulan ay sonu-ay başı sisteminin abartılacak kadar olmadığı görüldü.Yarım günlük bir yağış...Daha önce dediğim gibi sert sıcaklık düşüşü olacağını ancak yağışın pek görünmediğini defalarca yazmıştım.Sel,su baskını bekleyenler,önlem alınmalı vs diyenler hayalkırıklığına uğradı.Daha dünkü yazımda bile yağış miktarı açısından hayal kırıklığına uğranabileceğini söylemiştim.Ancak itiraf etmem gerekir ki sert sıcaklık düşüşü beklediğimi söylediğim halde bu kadar sert sıcaklık düşüşü bende beklemiyordum.Günlerdir konuşulan bu sistem gelmiş geçmiştir.Hava yarından sonra toparlanma trendine gircektir.Günler öncesi görülen sistemlerin yaklaştığında ne kadar değişime uğrayabildiği bir kez daha görülmüş oldu.
  ..

yavuzsb01 Eylül 2010 Çarşamba 21:09:06
Saat 20.30 ve Ataşehir 17,5 derece.
  ..



antalyada kar vardı da biz mi görmedik01 Eylül 2010 Çarşamba 20:09:41
bugün bir ilk oldu. kimsenin tahmini tutmadı dmi dışında ve antalyaya yağur yapdı
  ..

CANER-BERGAMA01 Eylül 2010 Çarşamba 19:09:24
DİKİLİ'YE BUGÜN SADECE 10 DAKİKA İÇERİSİNDE METREKAREYE 20.6 KG YAĞIŞ DÜŞTÜ... GECE 2 DE BAŞLAYAN ŞİMŞEKLER ADETA GÖSTERİ GİBİYDİ... HAYATIMDA İLK DEFA TURUNCU BORDO RENKLİ ŞİMŞEKLER GÖRDÜM :) SABAHTA BİR ANDA ETKİLİ YAĞMUR BAŞLADI VE GÖZGÖZÜ GÖRMEDİ...TABİ BEN ŞİMDİ BERGAMAYA GELDİM BURADAKİ YAĞIŞA YETİŞEMEDİM... YARIN RAPORDA DİKİLİDEKİ YAĞIŞ RAPORUNUN ÜSTÜNE DAHA DA EKLENMİŞ BİR YAĞIŞ OLABİLİR...
  ..

aytaç_3501 Eylül 2010 Çarşamba 19:09:15
Şuan afyonda dmiye göre saate 52 km rüzgar var cephe giriyor herlde
  ..

iSKo01 Eylül 2010 Çarşamba 19:09:32
Saat 17:00 civarı Başakşehirde 15 derece ölçülmüştür...
  ..

ERMAN01 Eylül 2010 Çarşamba 19:09:51
Bugun Bursa'da tam sonbahar-kış havası vardı. Sabahtan su saate kadar yagmur yagmaya devam ettı.Özellıkle oglene dogru baya sıddetlı yagdı 1 saat..Sıcaklık su anda 16 derece dun 36 derece gosteren termometreler bugun 16 derece gosterıyordu..20 derece dusmus masallah..Ayrıca uludag'a otellere degıl ama belkı zırvenın oldugu yere kar yada kky yagmıs olabılır dıye dusunuyorum!!!Arif abi sıcaklık bıdaha 30 derecenın ustune cıkar mı bursada ve bıdahakı yagıs ne zaman olur?
Cevap:
Mevsimine uygun olarak sıcaklık dalgalanmaları olacaktır. Sıcaklığın Bursa'da 30 dereceye yakın olacağı günler olsa bile hem kısa sürecek hem de hava fazla bunaltmayacaktır. Ayın 5'inden arifeye kadar fazla kuvvetli olmayan aralıklı yağışlar olabilir. Arife ve bayramda yağış görünmüyor. Bayramdan sonraki haftada kuvvetli yağışlara neden olacak bir sistem gelebilir. Detayları netleştikçe haber veririz.
  ermansaka@..

EFSANE-SEMİH01 Eylül 2010 Çarşamba 19:09:41
DOĞU KARADENİZ DİKKAT ETSİN
  ..

maraz01 Eylül 2010 Çarşamba 18:09:03
sakaryada sabahtan beri yağmur var halada devam ediyor gece yağış varmı acaba sizce ortalama kaç kg düşmüştür?
Cevap:
Yarın öğle saatlerine kadar yağış olasılığı var. Ne kadar yağış düştüğünü takip etmediğim için bilemiyorum yarın sabahki DMİ raporundan görebilirsiniz.
  gfbli_oguz..

tahmin-akdeniz01 Eylül 2010 Çarşamba 18:09:22
ramazan bayramı geçen senekine benzer hava koşularıyla geçecek gözüküyor.rüzgarlı, parçalı bulutlu, yer yer zayıf yağışlı ,yb etkisinde
  ..

tahmin-akdeniz01 Eylül 2010 Çarşamba 18:09:45
ıspartada hava bir hayli serinledi 23 derece ve sert lodos var .hava kapalı.dmi akşam kuvvetli yağış vermiş arif abi sen ne diceksin ısparta için yağış var mı bugün olursa ne kuvvette olacak
Cevap:
Akşam yer yer kuvvetli yağışlar olabilir ama kısa süreli. Yarından sonra bir süre önemli bir hava olayı görünmüyor sizin oralar için.
  ..

Kamil Uzun01 Eylül 2010 Çarşamba 18:09:23
Eöhsb, doğru diyorsunuz. Dikkatimden kaçmış. Bilgilendirme için teşekkür ederim. :)
  ..

toxxx01 Eylül 2010 Çarşamba 18:09:15
arif abii bu son sistemin bekledigimiz kadar etkili olmadıgını düşünüyorumm bu düşüncem efsana semih içinde geçerlidiri
Cevap:
Yarınki yağış rakamlarını görelim ona göre bir değerlendirme yaparız. Bence tatminkar diyebileceğimiz bir sistemdi. Özellikle sıcaklık azalışı beklediğimden de fazla oldu diyebilirim.
  ..

doktor 9201 Eylül 2010 Çarşamba 17:09:03
ortalama rakımı 1132 m olan türkiyede kışın sistemlerin trakya sınırında asılı kalması gerçekten kahredici bir olay güneyli sistemlerin kuzeyli sistemlere defans uygulamasıda son birkaçyıldır alışılagelmiş bir olay eğer bilimadamlarının öngörüsüne göre türkiye avrupayı birkaçyıl etkilemesi beklenen mini buzul çağının sıcak kısmında kalırsa ki ılıman akdeniz iklimi yaşayacağımız öngörülüyor sistemlerin etkisizliği daha çok tartışılacaktır
  ..

erdinç01 Eylül 2010 Çarşamba 17:09:19
bugün bir eylül ve tamda sonbaharın adına yakışır bi giriş oldu sıcaklık dalgalanmaları olsada benim için yaz bitmiştir bu yazı bi şartla özlerimki bu kış tıpkı 87 deki gbi hafızalara kazınırsa önümüz kıştır
  ..

bulut7501 Eylül 2010 Çarşamba 17:09:58
Sağol EFSANE üstad. Aydınlattığın için teşekkürler. Bide unutmuşum 23 Ocak sisteminde Avni Aker'de 50 cm kar olmuştu. Enteresan di mi yani. Trabzon'da 50 cm kar. Erzurum merkez'de bütün kış boyunca birkaç cılız kar yağışı dışında hiçbir şey olmamış kar adına.
  ..

ALİGEL01 Eylül 2010 Çarşamba 17:09:35
SEMİHE KATILIYORUM BU GÜN HER ŞEYİYLE SONBAHARIN İLK GÜNÜNE YAKIŞIR BİR ŞEKİLDE SÜPER...
  ..

bulut7501 Eylül 2010 Çarşamba 17:09:21
Evet welbane tam manasıyla demek istediğim buydu. Sen 2-3 senedir demişsin evet doğru ama ben daha keskin ve belirleyici olarak 'geçen sene' diyeyim. Çünkü geçen sene, senin bu dediğin sistemlerin ve gerçekleşecek soğumaların iç kesimlere yeterince varamaması çok dikkat çekici boyuttaydı o yüzden. Ben birinci lig maçlarını senelerdir merakla takip eden bir kişi olarak (eski adıyla ikinci lig) eski sivasspor'un sivas'ta yaptığı maçları, eski Çorumspor'un yıllar önce Çorum'da yaptığı maçları, Yozgat'ın Yozgat'taki maçlarını, Elazığ'ın eski maçlarını vs. takip ettiğimde kış aylarında kar yağışlarını çok gözlemlerdim. Hem de ne kar. Her hafta oralarda kar görürdüm. Ne zamana kadar, senin de dediğin gibi 2-3 sene öncesine kadar. Ve artık oralarda bu manzaralar pek olmamaya başladı. Ve geçen sene en had safhaya ulaştı bu. Yani sistemler ve soğuk hava Marmara, Batı Karadeniz, Ege'nin kuzeyi gibi kuzey ve kuzeybatı bölgelerden iç kesimlere ulaşamıyor. Ulaşsa bile eskisi gibi etkili olamıyor. Bir de dikkatimi çeken bir diğer husus uzun yıllardır istanbul'da gece sıcaklığının -12'ye gündüz sıcaklığının da -7'ye düştüğünü hatırlamıyorum. Bunlar 23 Ocak sisteminde benim kendi ölçümlerimdi. Ama obasar üstadın söylediği akla mantığa çok yatkın. Belki de bu bir süreç. Değişkenlik gösteren bir süreç.
  ..

Recai01 Eylül 2010 Çarşamba 17:09:16
Arif abi önümüzdeki günlerde buna benzer sistem var mı ? Varsa ne zaman ziyaret edecek bizleri tekrar ?
Cevap:
Yakın bir gelecekte böyle komplike diyebileceğimiz bir sistem görünmüyor. Bayrama kadar sıcaklık dalgalanmaları olacak ve sonrasında sıcaklıklar bir süre normale yakın seyredecek. Bayramdan sonraki haftada ilginizi çekecek ve kuvvetli yağışlara yol açabilecek bir sistem gelebilir. Zamanı gelince detaylarını veririz.
  rci-grsnlu..

EFSANE-SEMİH01 Eylül 2010 Çarşamba 17:09:02
BULUT75 GÜZEL BİR YERE DEĞİNMİŞ.BU SORUNUN ASLINDA BİR KAÇ CEVABI VAR.BENDE MERKEZİ HAZARIN KUZEYİNDE BULUNAN KAFKASLARA ORDAN İÇ VE DOĞUYA KADAR UZANAN ILIK KARAKTERLİ Y.B DEN BAHSEDEYİM.BU Y.B ZAMAN ZAMAN BATI BÖLGELERE KADAR İLERLEDİĞİ İÇİN KIŞIN KUZEY BATI KESİMLER DAHİ ETKİLENDİ.NE ZAMAN Kİ GERİ ÇEKİLDİ(22 OCAK) YADA ÖZELLİKLE TRABZONU VURAN ÇOK GÜZEL SİSTEMLER GÖRDÜK.DİĞER ARKADAŞLARIN DEDİĞİNE KATILIYORUM AMA BUNUDA GÖZ ARDI ETMEMEK LAZIM.HANİ İÇ VE DOĞU BÖLGELER ARTIK KAR ALAMIYORUZ DİYOLAR YA EN BÜYÜK SEBEPLERİNDEN BİRİDE KAFKASLARDAN SARKAN BU Y.B'DİR.NASIL BATI BÖLGELERİN KORKULU RÜYASI AZOR DİYOSAK DOĞUNUNDA BU Y.B'DİR.NE HİKMETSE BU Y.B ÜLKEMİZ COĞRAFYASINDA SON YILLARDA FAZLA TAKILMAYA BAŞLADI.BUNA PARALEL OLARAKTA İÇ VE DOĞUDA KARLI GÜN SAYISI AZALDI.SEBEP:SİSTEM GİREMİYOR.GİRDİĞİNDEDE EDİRNEDE ASILI KALIYOR.ŞUANDA GÜNEYDOĞUYA GİREMEYEN BU SİSTEM GİBİ.
  ..

EFSANE-SEMİH01 Eylül 2010 Çarşamba 16:09:39
BUGÜNÜN EN GÜZEL TARAFI İST 16 DERECELERDE OLMASI VE MODELLERİN SON GÜNLERİNDE 500 HPA DA KUTUPLARDA -35 LER GÖZÜKMESİ.SONBAHARA GİRİŞ GÜNÜ OLAN 1 EYLÜL BENCE HER YÖNDEN SÜPERDİ..
  ..

welbane01 Eylül 2010 Çarşamba 16:09:40
bulut75; senin bahsettiğin mesele aslında daha karmaşık bence. Şöyle ki, son 2-3 seneye kadar sistemler balkanlardan da giriş yapsalar anadolu içlerine kadar rahatlıkla girebiliyor, orta ve doğu anadolu'ya da hatırı sayılır soğuk ve mevsimine göre yağış getirebiliyorlardı. Daha önce de bahsetmiştim; 2009 başından beri gelen her sistem kuzey ege-batı karadeniz hattında ömrünü tüketiyor, geri kalan bölgelere sistemin ancak kırıntıları kalabiliyor. Örneğin bugunkü gibi bir sistemin, Yozgat-Sivas gibi bölgelerde sıcaklığı yarın 15 derecelere çekmesi beklenirdi. Fakat sistemin kuvveti buna yetmeyecek, ayrıca güneyimiz de hala kaynar kazan, bu yüzden sadece kuzeybatı bölgelerde sonbahar koşulları yaşanabilecek. Son iki kıştır aynı durumu görüyoruz. Dilerim bu kış bu patern kırılır.
  ..

Ani01 Eylül 2010 Çarşamba 16:09:23
Arif bey, İstanbul için yarın sabaha kadar risk var demiştiniz..acaba sistem gitti diyebilmek mümkün mü ? çokk teşekkürler.
Cevap:
Hayır, en azından yarın sabah saatlerine kadar sistem gitti yada öldü diyemeyiz.
  ..

Havadelisi01 Eylül 2010 Çarşamba 16:09:36
Uludağ'da tek bir istasyon var, o da 1800 metredeki oteller bölgesinde DMİ tarafından işletiliyor. İstasyonun adı Uludağ-Zirve olarak geçiyor ama zirvede değil. FreeMeteo modeller üzerinden giderek, 2500 metre civarında olan gerçek zirveye kafasına göre bir sıcaklık atamış, yağışı görünce de sulu kar yazmış. O yükseklikte kar yağıp yağmadığını bilemeyiz. 1800 metrede son ölçülen sıcaklık 9 derece, 850 mb'da 10 dereceye yakın olan sıcaklığa da gayet uygun. Son durumlar için DMİ, DMİ verisiyle üretilen benim son durum haritaları ve Wunderground'dan başkasına güvenmeyin.
  ..

utku01 Eylül 2010 Çarşamba 16:09:49
arif abi trakyada yağış dindi acaba tekrar yağmur yağacak mı cevaplarsan sevinirim?
Cevap:
Trakya için bu sistemlik bu kadar diyebiliriz.
  ..

bulut7501 Eylül 2010 Çarşamba 16:09:32
Sağol obasar kardeşim. Yani her şey normal. Aydınlattığın için teşekkürler üstad.
  ..

uludağ zirve(?)01 Eylül 2010 Çarşamba 15:09:26
arkadaşlar çeşitli yabancı siteleri referans göstererek uludağ zirvede kar veya kky yağışı olduğunu söylemişsiniz.Yalnız bizim dmi'de yazan uludağ zirve istasyonu sıcaklığı şuan 9.2 derece.9.2 derecede sadece yağmur olabilceğine göre bizim Dmi'nin istasyonumu yalan söylüyor yoksa freemeteomu:).Ya da bizim Dmi'nin uludağ zirve yazan istasyonu hakkaten zirvedemi incelemek lazım:)
  ..



Bilgi | Mesaj Ekle
Ziyaretçi defterinde: 2792 sayfada toplam 139597 kayıt bulunuyor. | Görüntülenen sayfa : 2455
Sayfalar
< | 1 2 ... 2448 2449 2450 2451 2452 2453 2454 2455 2456 2457 2458 2459 2460 2461 ... 2791 2792 | >
Derlenme Süresi:0,573 s
Sayaç: