Serbest KürsüMesaj Ekle | Siteye Dön



» ©βΛ§ΛЯ-1984 « ( ƒαħяi-CEO )21 Eylül 2010 Salı 17:09:40
Bulut75 kardeşim, bu dediklerin olağan ve normal durumlardır.Önceki söylediklerim de aynen geçerlidir.Marmara Bölgesi konumu gereği kuzey ve kuzeybatıdan gelen sistemlerin ya da soğumaların ilk uğradığı bölgedir ve dolayısıyla sıcaklık modellerinde diğer yerlere göre daha sarı kışında daha mavi olması son derece normal bir durumdur.
  ..

» ©βΛ§ΛЯ-1984 « ( ƒαħяi-CEO )21 Eylül 2010 Salı 17:09:54
Arif Üstadım " Ben de obasarlaştım iyice:) " diyerekten neyi kastediyorsunuz acaba tam olarak anlayamadım da :) Semih, panik yok aga, Baş Üstad Gökhan Abur’un dediklerini ben zaten günler öncesinden burada belirtmiştim.Baş Üstad da onayladığına göre bu iş tamamdır aga :)
Cevap:
Provatip sistemlere atıfta bulundum.
  ..

Fatih Bacak21 Eylül 2010 Salı 17:09:04
Eylul sonu ekim basındaki sistem yan cizior gibi gecen yılda hep bole olmustu onceden gosterip sora kaybolmustu :S ins bu sefer ole olmas
Cevap:
O sistem gayet düz çiziyor. Bu şekilde gelişen sistemler yamuk yapma olasılığı zayıf sistemlerdir. Ben de obasarlaştım iyice:)
  ..

EFSANE-SEMİH21 Eylül 2010 Salı 17:09:21
» ©βΛ§ΛЯ-1984 « ( ƒαħяi-CEO ) 21 Eylül 2010 Salı 15:09:03 Semih, Gökhan Abur bunları nerede söylemiş kendi hava durumu programında mı,başka bir programda konuk olarak mı,radyoda mı nerede söylemiş... DUR LA PANİK YAPMA.KENDİ HAVA DURUMU PROGRAMINDA SÖLEMEDİ.Bİ SUNUCU VARDI HAVALAR SOĞUYOR FALAN DEDİ.SONRADA ABURU GÖSTERDİ.İSTANBULDA SİSTEM KISA SÜRELİ DEDİ.SONRA TEKRAR YAĞIŞLAR OLACAK DEDİ.SİSTEMLER BU ŞEKİLDE GELİRSE KIŞ SERT GEÇECEK DEDİ.SONRA SPİKER UZMANLAR KIŞIN SERT GEÇECEĞİNİ SÖYLUYOR DEDİ.PROGRAM BİTTİ.HEPSİ BU:)
  ..

AYDIN K.21 Eylül 2010 Salı 16:09:45
2006 KIŞ ÖNCESİ EYLÜL AYINDA GELEN SİSTEMLERDE ÇOK YÜKSEK DERECELERDE SICAKLIK DÜŞÜŞLERİ OLMUŞTU. BENİM BU SENE İÇİN GÖZLEMİM HAVA SICAKLIKLARININ ÇOK DEĞİŞKEN OLMADAN BELLİ BİR STANDARTTA KADEME KADEME DÜŞÜŞ GÖSTERDİĞİ YOLUNDA. SANKİ BU ŞEKİLDE EKİM SONUNA KADAR İSTANBUL İÇİN 15 - 20 DERECE ARALIĞINDA SALINACAK GİBİ BELKİ SONRASINDA BİR PASTIRMA YAZI ARALIK BAŞINDAN İTİBAREN KIŞ DEĞERLERİNE YAKLAŞAN DEVAMINDA OCAK AYI İLE BERABER ISIRAN SOĞUKLAR OCAK 15 TEN İTİBAREN DE AYNI 2006 SENESİNDE OLDUĞU GİBİ OLDUKÇA SERT VE GÜZEL KAR YAĞIŞI GETİREN UZUN SÜRELİ MİNİMUM 2 AYRI SOĞUK DALGA
  ..

silifkeli21 Eylül 2010 Salı 16:09:46
arif abi biz silifkede çiftçilik yapıyozda epeyden beri hiç yağmur yağmadı acaba yağmur ne zaman buralarada yağar bilgi verirsen seviniriz...
Cevap:
Ekimin ilk haftasında yağışlar olacak.
  kerem1990_..

Erman21 Eylül 2010 Salı 16:09:08
Arif abi 21 farklı modelden çoğu ekim ılk haftası baya soguk olacagını gösterirken gfs nin çok farklı göstermesi sizce neden kaynaklanıyor.Çünkü kışın ocakta beklenen sistemdede böyle olmus gfs dıger modellere göre çok farklı öngörüde bulunmus ancak siz gfs nınde en sonunda gerceğe dönecegını vurgulamıstınız vede öyle olmustu..Sizce yıne ekım basındakı soguma ıcın böyle bır durum sözkonusumu?
Cevap:
Son güncellemede ana model de çoğunluğa uydu denilebilir.
  ermansaka@..

bulut7521 Eylül 2010 Salı 15:09:17
Obasar üstadım hatırlar mısın geçenlerde bir soru sormuştum 850 hpa modellerinde marmara bölgesi yurdumuzun diğer bölgelerine göre belirgin şekilde sarı gösteriyor diye... Ve sen de yanıtlamıştın hatırlarsan. O günden öncesi ve o günden bu güne takip ediyorum aynı durum devam ediyor. Aynı zamanda bundan sonraki günlerde de böyle gözüküyor. Bir bakarsan sana zahmet. Aynı düşüncen hala geçerli mi yani marmara bölgesi bundan önceki yıllara göre farklı değil mi. Marmara bölgesi için soğukluk açısından diğer senelere nazaran normal dışı bir durum yok yani değil mi. Son kez soruyorum bu soruyu. Bir daha aynı soruyu sorup başını ağrıtmayayım. saygılarımı sunuyorum.
  ..

» ©βΛ§ΛЯ-1984 « ( ƒαħяi-CEO )21 Eylül 2010 Salı 15:09:03
http://i53.tinypic.com/2rqly4y.png
  http://i53.. | http://i53.tinypic.com/2rqly4y.png (71)

BAZILARINA GİDERRR21 Eylül 2010 Salı 15:09:25
Arif hocam sen daha iyi bılırsın ama ben o dedıgın yıllarda cokta bısey goremedım :( 1-2 sıstem o kadar... oyle cokta kalmıor 1 gun falan , cok sevmedım. umarım 2004,2006 yıllarındakı gıbı bır kış olur. :)
Cevap:
Detaylara çok fazla takılmayın. Birebir gerçekleşmesini beklememek lazım. Benzeşme ihtimali var sadece. Biraz da bakış açısına bağlı tabii. Size göre sıradan ama bazılarına göre de iyi...
  ..

» ©βΛ§ΛЯ-1984 « ( ƒαħяi-CEO )21 Eylül 2010 Salı 15:09:28
http://i53.tinypic.com/n5jxa0.png
  http://i53.. | http://i53.tinypic.com/n5jxa0.png (69)

» ©βΛ§ΛЯ-1984 « ( ƒαħяi-CEO )21 Eylül 2010 Salı 15:09:40
Baş Üstad Gökhan Abur’un demek istediği şu, Arif Üstad da beni kaynak göstererek belirtmiş zaten geçen günlerde bir yorumda bulunmuştum hatırlarsanız aynen şöyleydi: ”Eylül başından beri her gelen sistem sıcaklıkları 8-10 derece birden düşürüyor.Mevsimine göre çok büyük derecede düşüşler bunlar.Kış öncesi gelen bu tip provatip sistemlerin yarattığı bu büyük değerlerdeki sert sıcaklık düşüşlerinin kış ayı içerisinde gelebilecek sistemlerin gücü hakkında bir fikir verebileceğini düşünüyorum.(Not: Kışa girmeden sonbahar ayları içerisinde yurdumuzu etkileyen sistemlere ProvaTip sistemler yani öncü sistemler yani prova niteliğinde olan sistemler denir)
  ..

» ©βΛ§ΛЯ-1984 « ( ƒαħяi-CEO )21 Eylül 2010 Salı 15:09:03
Semih, Gökhan Abur bunları nerede söylemiş kendi hava durumu programında mı,başka bir programda konuk olarak mı,radyoda mı nerede söylemiş...
  ..

bulut7521 Eylül 2010 Salı 15:09:26
Bir link atmak istiyorum uygunsa... Belki içimiz biraz serinler ve önümüzdeki kış, kar için ümit kıvılcımları olur. http://www.izlesene.com/video/muzik-her-yerde-kar-var/1652021
  .. | http://www.izlesene.com/video/muzik-her-yerde-kar-var/1652021 (98)

jjjoseph21 Eylül 2010 Salı 14:09:15
arif bey eğer 74-75 kışı gibi olursa istanbulda hayat durur ne diyosunsen :)) iki günde bir kutuplardan soğuk hava cephesi inmiş. kısa olmuş ama çok olmuş...
  ..

EFSANE-SEMİH21 Eylül 2010 Salı 13:09:32
Cevap: Farklı görüyoruz demek ki bazı şeyleri. Bu sene kış illa ki benzetmemiz gerekiyorsa 74-75 kışına benzeyebilir diyorum. Ayrıca NAO AO La nina vs. durumları da beklentilerimizle benzeşiyor. Herkes açsın wetterzentrale arşivlerinde o tarihlerde neler olduğuna baksın. (1974 aralığından 1975 martına kadar olan dönem) Kim ne anlarsa anlasın nasıl yorumlarsa yorumlasın artık. Bundan daha net bir açıklama olmaz herhalde... KIZMA BE ABİ:)75-76 DAHA İYİ GEL KOALİSYON KURUP 75-76 DA KARAR KILALIM:)
Cevap:
Yok be ne kızacağım. Yanlış anlaşılmaları önlemek adına öyle söylüyorum. 2010-2011 kışı 1974-1975 kışına benzeyebilir demek istiyorum sadece. Hiç benzemeyebilir de senin dediğin gibi de olabilir başka şekilde de olabilir...
  ..

EFSANE-SEMİH21 Eylül 2010 Salı 12:09:43
ariftarif 21 Eylül 2010 Salı 12:09:33 Semih ben daha çok 74-75 kışına benzeyebileceğini düşünüyorum. 74-75 KIŞINDA İLK CİDDİ SİSTEM SİBİRYA-ORTA AKDENİZ,İKİNCİ ÖNEMLİ SİSTEM POLAR KÖKENLİ,ÜÇÜNCÜ ÖNEMLİ SİSTEM YİNE SİBİRYA KAYNAKLI.DÜŞÜNCENLE 74-75 KIŞI ARASINDA ÇELİŞKİ VAR GİBİ GELDİ BANA.SİBİRYA YÜKSEĞİ 1060 Y.B'YE KADAR ÇIKMIŞ.3 ÖNEMLİ SİSTEM 2 Sİ SİBİRYA SAYESİNDE.POLAR SİSTEMLER GENELDE AVRUPA İÇLERİNE AKMIŞ.BİZ ILIK TARAFTA KALMIŞIZ.BENCE GEÇİRDİĞİMİZ 2009 KIŞI 74-75 KIŞINA ÇOK BENZİYOR.TEK FARKI SİSTEMLERİN BİZİ 74-75 KIŞINDA ETKİLEMESİ.2009 DA İSE KIL PAYI KAÇMASI İDİ..DİYE DÜŞÜNÜYORUM.
Cevap:
Farklı görüyoruz demek ki bazı şeyleri. Bu sene kış illa ki benzetmemiz gerekiyorsa 74-75 kışına benzeyebilir diyorum. Ayrıca NAO AO La nina vs. durumları da beklentilerimizle benzeşiyor. Herkes açsın wetterzentrale arşivlerinde o tarihlerde neler olduğuna baksın. (1974 aralığından 1975 martına kadar olan dönem) Kim ne anlarsa anlasın nasıl yorumlarsa yorumlasın artık. Bundan daha net bir açıklama olmaz herhalde...
  ..

akdeniz vortexi21 Eylül 2010 Salı 12:09:32
arif abi benim dikkatimi bir şey çekdi modellerde 4 ekimde tüm avrupa tüm akdeniz ege hatta türkiyenin büyük bir kısmı avrupa merkezli çok büyük çok derin bir ab görünüyor ve ab 970 mb ve altını gösderiyor.bu olacak diye sölemiorum yalnış anlamayın kimse anlamasın.ama eyer bu böle gelirse rüzgar hızları alışık olmadığımız kuvvette esicekdir ve zarar olacakdır.tabi bunun değişme ihtimali yüksek ama temennim inşallah göründüğü gibi gelmesidir.http://www.meteogroup.co.uk/uk/home/weather/lates t_model_forecasts/gfs_popup/archiv/Europe/pmsl/2010092100/no thumb/on/312/ch/fd60dd215c.html. linkdede bakabilirsin.sence nedir ,ne olur bu gelirse?????????
Cevap:
Sabahki gfs modelini fazla dikkate alma. Diyagramlardan da anlaşılacağı üzere çok aykırı bir model o. Gerçekleşmesi neredeyse imkansız. http://img354.yukle.tc/image.php?id=4437MT8_Istanbul_ens.png
  ..

ariftarif21 Eylül 2010 Salı 12:09:33
Semih ben daha çok 74-75 kışına benzeyebileceğini düşünüyorum.
  ..

EFSANE-SEMİH21 Eylül 2010 Salı 11:09:22
EFSANE-SEMİH 21 Eylül 2010 Salı 11:09:12 ARİF AGA SİBİRYA İLE İLGİLİ DÜŞÜNCENDE(PASİF)DEĞİŞİKLİK VAR MI? ----------------------------------------------------- --------------------------- Cevap: Henüz yok. Geçen kış Azor'un bize etkisi ne kadardıysa bu sene de Sibirya öyle olacak bana göre. BEN BU KIŞI 75-76 YA BENZETİYORUM.O KIŞTADA SİBİRYA ŞUBAT GİBİ HORTLAMIŞTI.ANCAK BEN ARALIK ORTASI OCAK BAŞI GİBİ SİBİRYANIN AKTİF OLACAĞINI DÜŞÜNÜYORUM(HATTA BEKLENENDEN FAZLA AKTİF OLACAK)
Cevap:
Bana göre soğuma anlamında bu kış Sibirya'dan fazla birşey beklenmemeli. Ne yapacaksa Azor yapacak. Polar kökenli sistemler bu şekilde Balkanlar ve Karadeniz üzerinden geçerek bize ulaşabilecek. Konumuna göre alacağımız kar miktarı belli olacak.
  ..

EFSANE-SEMİH21 Eylül 2010 Salı 11:09:12
ARİF AGA SİBİRYA İLE İLGİLİ DÜŞÜNCENDE(PASİF)DEĞİŞİKLİK VAR MI?
Cevap:
Henüz yok. Geçen kış Azor'un bize etkisi ne kadardıysa bu sene de Sibirya öyle olacak bana göre.
  ..

trakya(korhan)21 Eylül 2010 Salı 11:09:13
Yağış modellemelerinde c.tesi güney ege için risk gözüküyor.Siz ne dersiniz Arif bey?
Cevap:
Bence şimdilik bir risk yok. Yağış olsa bile hafif belki yer yer orta kuvvette olur.
  ..

Kuzey Yıldızı21 Eylül 2010 Salı 00:09:29
Selamlar Arkadaşlar. Yurdumuz bu geceden itibaren kuzeybatıdan giriş yapacak olan serin bir cephe sisteminin etkisi altına girmektedir. Bu cephe yavaş yavaş tüm kuzey bölgelerde sıcaklıkları 4-7 derece civarında aşağı çekecektir. Marmara Bölgesi'nde fırtına sınırında rüzgar bekliyoruz. Yağışın en kuvvetli hali ise, perşembe günü D. Karadeniz Bölümü'nde gerçekleşecek. Cephe sistemi deniz üzerinde aşırı nemlenecektir. Oluşacak yoğun bulutlanma D.Karadeniz Bölümü'nde aşırı yamaç yağışlar meydana getirebilir. Bunun uyarısını zaten DMİ vermeye başladı bile. Bize kalan ise, bu değişim sürecindeki ani hava değişiklilerini takip ederek işin tadını çıkartmak olacak. Herkese çalışmalarında başarılar diliyorum.
  kuzeyyildi..

EFSANE-SEMİH21 Eylül 2010 Salı 00:09:06
BU ARADA ABURUN KIŞ BEKLENTISINI NTV DE İZLEDİM.BİRİLERİ YINE SALLIYOSUN DEMESİN.BELKİ BENDEN BAŞKA İZLEYEN VARDIR.BİRDE ŞUNU SÖYLEDİ.SİSTEMLER BU ŞEKİLDE GELIRSE KIŞ SERT GEÇECEĞE BENZİYOR DEDİ.NE DEMEK İSTEDİ BU ŞEKİLDE DERKEN SENCE ARİF ABİ?NORMAL HATTA SIRADAN Bİ SİSTEM.ACABA SONBAHAR SONBAHAR GİBİ GEÇİCEK KIŞTA KIŞA UYGUN MU OLACAK DEDİ YOKSA SİSTEMLERİN DİKEY HAREKETLERİMİ İYİ DEMEK İSTIYOR?BEN İZLERKEN İLK SEÇENEK GİBİ ANLADIM.
Cevap:
Bkz. Obasar'ın provatip sistemleri...
  ..

rosita20 Eylül 2010 Pazartesi 23:09:56
bu senenin kurak geçme olasılığı beni çok ürkütüyor. yağmurların zerresi istanbul'da barajlara yaramadı.bulutlar gelip geçici. istanbul'un su sorunu her an kapısını çalabilir. hani geçen seneki aşırı yağışlara üzülmüştük ama içimden keşke gene olsa diyorum.ne güzel bir kıştı.dolu dolu yağmur yağmıştı. kar yağmıştı. soğuk yapmıştı. hala ağustos ayının aşırı sıcaklarının kalıntıarını yaşıyoruz.ve hala öngörülerde netlik yok. herhalde 3 sene öncei kışa benzeyeceği korkusuyla dillendirmek istemiyor. bir tek kadıoğlu yaptı.
  ..



EFSANE-SEMİH20 Eylül 2010 Pazartesi 23:09:07
SON VERİLER AYBAŞININ EYLÜL SONUNDAN DAHA SOĞUK OLACAĞINI POLONYA ROMANYA HATTINDA KAR OLABİLECEĞİNİ SÖYLÜYOR.EKİM BAŞI BAZI YÜKSEK DAĞLARIMIZA KAR DÜŞME İHTİMALİ VAR BU VRİLERE GÖRE.
  ..

EFSANE-SEMİH20 Eylül 2010 Pazartesi 23:09:01
FLAŞ!...ÇOĞUMUZA GÖRE TÜRKİYE'NİN EN İYİ HAVA TAHMİN UZMANI OLAN GÖKHAN ABUR'BU KIŞIN SERT GEÇMESİNİ BEKLEDİĞİN'SÖYLEDİ...
  ..

Kuzey Yıldızı(Eski Kurtuluş)20 Eylül 2010 Pazartesi 21:09:53
Selamlar Turka takipçileri. Bugün size ilginç bir anımı anlatacağım. Havacity diye bir siteye girip çıkıyorum. Sohbet ediyoruz falan. Yaptıkları işe saygı duyuyorum. Her neyse. Bugün Çınar rumuzlu kişiye bir soru yönelttim: "Edirne tahminini almışsın. Acaba, o coğrafyaya gerçekten hakim misin?" Cevabı ilginç: "Tabii ki hayır". Güler misin ağlar mısın? Neyse, bu kişi sonra ByAlarm rumuzlu kişi ile biraz tartışmaya giriyor. Fakat, bilgisi yetersiz kaldığı için işi pis laflara döküyor. Sonra da küfür ederek bizi yasaklıyor. Çok ilginç diği mi? Ancak, bu olay oldu. Sonra, biz bu olayı yönetimlerine bildirdik. Bu yetersiz tahmincinin tahmin yapmasını ve modluğunu istemediğimizi söyledik. Değişen bir şey olmadı. Bunun üzerine Çınar rumuzlu kişiye cevabını özelden verdim. Tabii ki, genelden cevap vermek bize yakışmazdı. Sonra ise hep yasaklandım. Evet, gülüyorsunuzdur mutlaka. Bu site şimdi başarılı olmaya çalışacak. Ümit Bey'e saygım sonsuz; ancak, bu tip modlar adminlerle işi çok zor. Bunları size niye mi anlattım. Artık şu sohbetinizi açın da eksiklik kapansın diye. Umarım sizin sohbet yöneticileriniz bu konularda daha dikkatli olacaktır. Bir ara site kurmaktan bahsetmiştim. Oradan hatırlarsınız beni. Yorumlarımı yazmaya devam edeceğim. Arif Bey'e anlayışından dolayı teşekkür ediyorum. Başarılar...
Cevap:
Şikayetlerinizi buraya değil de sadece onlara bildirseniz daha iyi olurd
  kuzeyyildi..

themuslim20 Eylül 2010 Pazartesi 21:09:08
iyi akşamlar\r\nsitenizi yaklaşık 1 yıldır takip ediyorum bir çok şey öğrendim sayenizde\r\n29 eylül-10 ekim arasında 5-6 günlüğüne akyazı kuzuluk kaplıcalarına gideceğiz ailecek. o tarihlerde akyazıda hava nasıl olur. o tarihler arası hangi 5 gün gitmemizi tavsiye edersiniz.
Cevap:
O günler tatil için pek uygun görünmüyor. Yine de değişim ihtimali olmakla birlikte 5 ekim sonrası daha uygun olabilir.
  ..

ali20 Eylül 2010 Pazartesi 21:09:20
Arif Bey tv8 ana haber bülteninde Dmi bağlantılı haberde kuzey yarımkürenin bı kış normalden daha soğuk olacağı söylendi görüntülü şekilde sanırım mevsimsel tahmin modelleriyle çakışıyor.Sizin yorumunuz nedir.Bu arada cuma günü bu sefer orta akdeniz üzerinden yağışlı sistem gelecek bu sefer batı bölgeler ve Batı akdenizde etkilenecek gibi haftasonu genelde güney yönlü rüzgar akışları bekleniyor.DMİ tahminleride bunu doğruluyor. Haftasonu beklenen sistem ve kış yorumunuz nedir. Söylediklerimle haklımıyım?:)
Cevap:
Haftasonunda yağış olasılığı düşük. Sonraki haftada olması daha yüksek ihtimal. Mevsimlik tahminlerle ilgili söylediklerinize katılıyorum.
  ..

Gökhan20 Eylül 2010 Pazartesi 19:09:12
Arif Abiciğim, bu akşam ve gece İstanbul'da fırtına ve bol Gökgürültüsü görme ihtimalimiz yüksek mi?AccuWeather'da bugece Fırtına ve %95 Gökgürültüsü veriyor, Ayrıca yağmur miktarı nasıl olur 30-40Kg'ı bulurmu?
Cevap:
Rüzgarın fırtınaya yakın esmesini bekliyoruz, gökgürültüsü ihtimali var ancak düşük. Hafif yağış bekliyoruz. Kumköy Beykoz gibi yerlerde daha fazla yağabilir. Ortalama metrekareye 5 kg civarında olabilir.
  gkhnylmz..

kar manyağı20 Eylül 2010 Pazartesi 19:09:10
ssistemler ard arda yarın batı karadenizde aşırı yağış olabilir dikkat
  ..

liman 20 Eylül 2010 Pazartesi 18:09:11
anlaşıldı hocam eyvallah saol
  ..

erdinç20 Eylül 2010 Pazartesi 17:09:35
bu arada 87 kışı mart dışında kurakmı geçmişti bilgisi olan varmı
  ..

erdinç20 Eylül 2010 Pazartesi 17:09:32
valla hoca benim gönlümden geçene çok yaklaşmış 88 89 gibi kurak geçebilir derken inşallah 1 yıl kadar yanılmıştır
  ..

trakya(korhan)20 Eylül 2010 Pazartesi 17:09:03
Trakyanın kuzeybatı ucunda hafif yağış geçişleri başladı..
  ..

» ©βΛ§ΛЯ-1984 « ( ƒαħяi-CEO )20 Eylül 2010 Pazartesi 16:09:37
NOAA tahminlerini 14 Eylülden bu yana güncelleyemiyor bilginize: http://www.cpc.ncep.noaa.gov/products/people/wwang/cfs_fcst/images3/glbT2mSea.gif
  ..

» ©βΛ§ΛЯ-1984 « ( ƒαħяi-CEO )20 Eylül 2010 Pazartesi 15:09:41
serkan 20 Eylül 2010 Pazartesi 10:09:43-miktat kadıoğlu bu kış la nina yüzünden 1988-1989daki gibi çok kurak bir kış olabilir diyor. SÖYLEDİĞİ GERÇEKLEŞEBİLİR FAKAT ŞU ADAMIN AĞZINDAN BİR KERE BİLE OLSUN DAHA HAYIRLI BİRŞEYLER DUYAMAYACAKMIYIZ YA :) ANCAK DAHA HAYIRLI ŞEYLER SÖYLERSE O ZAMAN TELEVİZYONLARA FİLAN ÇIKAMAZ DEĞİL Mİ, İNSANOĞLU İŞTE NEREDE RANT ORADA PARA.
  ..

» ©βΛ§ΛЯ-1984 « ( ƒαħяi-CEO )20 Eylül 2010 Pazartesi 15:09:15
(YAZININ DEVAMI).............İşte gördüğünüz gibi 60 yıllık rekorlar ile karşı karşıyayız.Avrupa’da geçen kış çok ekstrem bir durumdu ve bu durumun bir daha yaşanması veya kırılması 20-30 yılı bulabilir bunu ben değil istatistikler söylüyor.Her iki değerinde bu kadar aşırı negatifte salınması ve birazda El-Nino faktörünün genel atmosfer sirkülasyonunu bozması, Avrupa’yı sistematik olarak oldukça soğutmuştur ve biz ise bu döngünün sıcak tarafında kaldığımız için çoğunlukla ısınmışızdır ki kış aylarında max.sıcaklık rekorlarıda görülmüştür.Bu sene ise herşeyin çok farklı olacağı kesindir.
  ..

» ©βΛ§ΛЯ-1984 « ( ƒαħяi-CEO )20 Eylül 2010 Pazartesi 15:09:38
Avrupa Kıtası’nın 2009/2010 kışında yaşadığı o sert dönemleri uzun süreler bir daha tekrar yaşamasını ben şahsen zor görüyorum.Avrupa Kıtası, 09/10 kışında tıpkı 1987 de İstanbul’un yaşadığı o ağır kış şartlarını yaşamıştır ve bunun bir daha tekrarlanması 20 ila 30 yılı bulabilir neden ? 2009-2010 kış aylarının NAO ve AO indekslerini ele alalım.2009 Aralık ayı NAO indeksi “-1,93” ile son 60 yılın en düşük Aralık değeridir.2009 Aralık ayı AO indeksi “-3,413” ile son 60 yılın en düşük Aralık değeridir.2010 Ocak ayı NAO indeksi “-1,11” ile son 23 yılın en düşük Ocak değeridir.2010 Ocak ayı AO indeksi “-2,587” ile son 25 yılın en düşük Ocak değeridir.2010 Şubat ayı NAO indeksi “-1,98” ile son 32 yılın en düşük Şubat değeridir.2010 şubat ayı AO indeksi “-4,266” ile son 60 yılın en düşük Şubat değeridir...................(DEVAMI VAR)
  ..

derya20 Eylül 2010 Pazartesi 14:09:00
ARİF BEY ben gerçekten MİKDAT beyi anlamış değilim.kendisi hem IRI kuruluşundan yararlanıyor tamamen hemde IRI nın göstermiş olduğu aralık ocak şubat döneminde batı böölgelerin kıyıları için normallerin üzerinde yağış ibaresini görmüyor.hem ben türkiye haritasında herhangibir kuraklık ibaresi görmedim.gerçekten anlamakta güçlük çekiyorum bu yorumlar konusunda.bu arada kendisi geçen ay normallerin üzeri sıcaklık olacak kış için derken IRI nın son güncellemesinde aralıktan itibaren bu olasılığı ortadan kaldırması konusunda bakalım ne yorum yapacak.bu kişilerin bence en büyük hataları daha ağustos ayından kış tahmini yapmaları.yani çok fevri davranmaları.nedersiniz sizce ve diğer yorum yapan arkadaşların fikirleri nedir acaba...
Cevap:
Miktad hoca sadece bir olasılıktan bahsetmiş. Yüksek basınç alanı beklentilerin üzerinde genişler ve uzun süre hakimiyetini sürdürecek olursa bu risk gerçekleşebilir. Ben bu yazıyı su tasarrufunda bulunmamız için yazdığını düşünüyorum.
  derya..

akdeniz vortexi20 Eylül 2010 Pazartesi 13:09:41
onur ekledim seni kabul edebilirsin: ERHAN
  ..

Emre Zubaa20 Eylül 2010 Pazartesi 13:09:37
IRI VE NOAA ya bakarsak Aralık-Ocak-Şubat aylarındaki tahminlerde benzerlik taşıdığını görebilirsiniz.Göstermiş oldukları tabloda yağış olarak çok olmasada yine normallerde yağış gözüküyor.Soğuk durumu ise normallerden daha soğuk olacağı durumunda.Joe Bastardinin yazısında belirttiği gibi Güney Doğu Avrupanın bu sene kıta geneline göre daha soğuk olması bekleniyor.Ben yine Orta Akdeniz tabanlı sistemlerin bir kaçının İç Kesimlerde bu sene soğuk havayla çarpışıp çok güzel kar yağışları olmasını bekliyorum.
  ..

Ani20 Eylül 2010 Pazartesi 13:09:05
Herkese hayırlı ve huzur dolu bir hafta dilerim..:). Bugün ve diğer günler için tahminleriz nelerdir..İstanbul adına soruyorum. Teşekkürler
Cevap:
Yarın için hafif yağış olasılığı var. Sarıyer-Şile arasında miktarca daha fazla olabilir. Rüzgar da poyrazdan fırtınaya yakın kuvvette esecek. Çarşamba günü bulutlar parçalanacak ilk saatlerde Anadolu yakasında yine yerel olmak üzere hafif yağışlar görülebilir. Diğer günlerde ise genel olarak bugüne benzer şekilde olacak gibi görünüyor. Bu hafta da İstanbul için önemli bir hava olayı yok diyebiliriz. Önümüzdeki hafta ise meteorolojik açıdan daha hareketli olacağa benziyor. Bekleyip göreceğiz...
  ..

liman20 Eylül 2010 Pazartesi 13:09:30
bu arada dediğim gibi arif abi palamut var , ama şu deniz 21 22 derecelere düşsün bak o zaman gör palamutu , deniz aşırı sıcak olduğu için bu sene hayvan dağınık soğursa toplanacak ,bizde denizden toplucaz :):):):)
  ..

liman 20 Eylül 2010 Pazartesi 12:09:31
s.a millet trabzonda hava yazdan kalma tam denizlik hava :):) arif ben bu denizin 30 derecelerden kardenizde 2.3 haftalık süreçte diyelimki 1 aylık süreçte , böyle ani bir soğuma olması normalmi yani hala deniz sıcak evet ama 30 derecelerden 25 dereceye düşmesi 5 derece ısı kaybetmesi 1 ayda normalmi , deniz geç ısınır geç soğur misali derlerya , derleeeeer :)
Cevap:
Çok normal bir durumdur. Evet söylediğin gibi deniz geç ısınıp geç soğur ama oluşan siklonlar buharlaşmayı arttırdığı için nasıl ki insan vücudu terleyince ısı kaybediyorsa deniz suyu da benzer şekilde kaybedebiliyor ve sıcaklığı düşüyor. Ayrıca deniz suyu sıcaklığını etkileyen başka unsurlar da var. Ezberlere çok fazla takılmamak lazım.
  ..

akdeniz vortexi20 Eylül 2010 Pazartesi 12:09:56
arif abi site açılıncamı bana görev vericeksin ??
Cevap:
Admin: MSN adresini bana at ekleyim seni, msnden görüşürüz. yada beni ekle (onurercan@hotmail.de)
  ..

EFSANE-SEMİH20 Eylül 2010 Pazartesi 12:09:03
NOAA VE IRI ARALIK-OCAK-ŞUBAT KIŞ BEKLENTİSİ BU KADAR MI BENZER.BUDA KIŞ BEKLENTİSİNİN HEMEN HEMEN KESİNLEŞMEYE BAŞLADIĞINI GÖSTERİYOR.ANCAK BUDA VERİLERLE YOLA ÇIKIP YAPILAN TAHMİN.YANİ %100 BÖYLE OLACAK DEMEK DOĞRU DEİL.SADECE KARARLILIĞI VURGULUYOR.
  ..

EFSANE-SEMİH20 Eylül 2010 Pazartesi 12:09:52
MİKTAD HOCA GEÇEN ILIK KIŞ DİYORDU ŞİMDİ KURAK SOĞUK GİBİ Bİ YAKLAŞIMDA BULUNMUŞ.360 DERECE DÖNMEK BUNA DENİR.İLK KIŞ TAHMİNİNİ YAPARKEN VERİLERE BAKSAYMIŞ BU KADAR FARKLI BİR TAHMİNDE BULUNMAZDI.
  ..

EFSANE-SEMİH20 Eylül 2010 Pazartesi 11:09:18
EFSANE-SEMİH 20 Eylül 2010 Pazartesi 11:09:45 İSTANBUL TAHMİNİMİ ONUR'A MAİL ATTIM.KIŞ TAHMİNİMİDE YAVAŞ YAVAŞ HAZIRLIYORUM CUMAYA KADAR YAYINLANACAK. ------------------------------------------- ------------------------------------- Cevap: Onur'la konuş istersen. Artık mail atmana gerek yok. HAYIRDIR ABİ KOVULDUKMU:)TAZMİNATIMI İSTERİM:)
Cevap:
Admin: MSN e gel :)
  ..



Bilgi | Mesaj Ekle
Ziyaretçi defterinde: 2792 sayfada toplam 139597 kayıt bulunuyor. | Görüntülenen sayfa : 2441
Sayfalar
< | 1 2 ... 2434 2435 2436 2437 2438 2439 2440 2441 2442 2443 2444 2445 2446 2447 ... 2791 2792 | >
Derlenme Süresi:0,955 s
Sayaç: