Serbest KürsüMesaj Ekle | Siteye Dön



akdeniz vortexi24 Eylül 2010 Cuma 14:09:29
arif abi ben siteye kayıt oluom hata yazıo kayıt etmio yardım et lütfen
Cevap:
Kısa isimler kullan ve arada boşluk olmasın. Vortex gibi bir nick olabilir mesela.
  ..

EFSANE-SEMİH24 Eylül 2010 Cuma 14:09:30
Uzmanların mutabakat sağladığı nokta biraz daha ileri gitseler kar olmayacağı yönünde.Bünyo öle diyor Mikdat'ın kış için verdiği örnek yıllar belli.Şuanki tablo çok kötü deil ancak uzmanlar çok dibe vurmuşlar.Yağış olsada soğuk denk gelicekmi bakalım der gibiler.Noaa olması gerektiği gibi.Bence kötü deil ki IRI ile şuan aynı noktada diyebilirim.Abur'u ayrı tutuyorum.Ama söylediği sözüde manidar'Sistemler bu şekilde gelirse'cümlesi.Bu şekilde olursa sert kış bekliyoruz dedi.Aslında oda net konuşmadı yada konuşamadı.Görünen o ki Azor bu sene deli dana gibi Avrupa'ya Sibirya'ya uzayacak.Yağış durumunu Azor'un hareket edeceği yön belli edicek gibi..İngiltereye doğru hareket ettiğinde yağış alıcaz Orta yada Doğu Avrupa'ya hareket ettiğinde yağış olayı riske giricek gibi.Bence ağırlıklı olarak Avrupa içlerine ilerleyecek gibi duruyor.Buda polar koridorunu kapatabilir.
Cevap:
Olayı çok güzel özetlemişsin. Polar koridor kapanmazsa kar bakımından problem yaşamayız. Bence yaşamayacağız ama yine de bu çok fazla detaya giren birşey. Şimdiden bir fikir yürütmek çok zor. Zamanı gelince belli olur.
  ..

EFSANE-SEMİH24 Eylül 2010 Cuma 13:09:07
Arif abi eğri oturup doğru konuşalım.Beklentiler uzmanların yaptığı son açıklamalarla yavaş yavaş kırılıyor.Birtek Abur sert bir kıştan bahsetti.Oda detay vermedi.Ne olucak bu işin sonu?Erken ama eylül ayındaki parlak bi tablo yok.
Cevap:
Nasıl bir kırılma bu anlamadım. Ben tam aksine son yıllarda hiç olmadığı kadar mutabakat görüyorum. İzlanda etkisi minimum tahmin ediliyor. Detaylarda bazı düşünce farklılıkları ve belirsizlikler var o kadar. Daha ne olsun. Açıkçası bana göre değişen hiçbirşey yok. NOAA'nın tahmininden bahsediyorsan, normal altı sıcaklık bekleyen fazla tahminci yoktu zaten. Benim de beklentilerim gayet net olarak belli. Beklemekten başka yapacak birşey yok artık.
  ..

diyalektik24 Eylül 2010 Cuma 12:09:51
az önce bünyamin bu akşam 19'dan itibaren istanbul izmit sakarya çevrelerinde etkili sağanak yağış beklediğini; su baskını yaşanabileceğini belirtti. dmi yağmur bile göstermiyor. iki testiden biri kırılacak bakalım hangisi. sizin beklentiniz ne?
Cevap:
Etkili bir yağış beklemiyoruz. Bizim de tahminimiz DMİ'ninkine benzer şekilde.
  ..

kartahmincisi24 Eylül 2010 Cuma 12:09:35
DÜN GECE BURSADA YARIM SAAT BOYUNCA ŞİMŞEK ÇAKTI.SÜPERDİ ARDI ARDINA ŞİMŞEKLER!
  ..

EFSANE-SEMİH24 Eylül 2010 Cuma 12:09:21
Noaa yağışı normaller üstüne çıkarmış.Mevsimlik tahminler hala farklı görüşler açıklıyor.Henüz tam olarak oturan birşey yok.Ekim 15 sonrasını beklemek lazım.Ancak ozaman bişeyler netleşmeye başlıycak gibi.
  ..

EFSANE-SEMİH24 Eylül 2010 Cuma 11:09:06
MİKDAT HOCA'NIN TAHMİNİNİ TERSE ÇIKARACAK TEK ETKEN BENİM SİBİRYA BEKLENTİM.DUA EDELİMDE AKTİF OLSUN.
  .. | http://www.havaturka.com/?sayfa=efsanesemihgenel (66)

EFSANE-SEMİH24 Eylül 2010 Cuma 11:09:55
Ani 24 Eylül 2010 Cuma 11:09:09 Herkese Günaydın ve iyi hafta sonları.. Arif Bey, bugüne..yarına İstanbul için bulutlu tahmini var..Değişiklik var mı ? Şimdiden çokk teşekkürler.. ----------------------------------------- --------------------------------------- Cevap: Hayır bir değişiklik yok. Haftasonunda rüzgar daha zayıf esecek. H.SONU BALIĞA GİTCEM.RÜZGARDA BALIK OLMUYOR:)
  .. | http://www.havaturka.com/?sayfa=efsanesemihgenel (66)

serkan24 Eylül 2010 Cuma 11:09:26
birde unutmadan söyliyim la ninanın tahminlerin ötesinde güçlendiğini yaz aylarına kadar etkisini sürdürebiliceğini söyledi.
  ..

Ani24 Eylül 2010 Cuma 11:09:09
Herkese Günaydın ve iyi hafta sonları.. Arif Bey, bugüne..yarına İstanbul için bulutlu tahmini var..Değişiklik var mı ? Şimdiden çokk teşekkürler..
Cevap:
Hayır bir değişiklik yok. Haftasonunda rüzgar daha zayıf esecek.
  ..

rosita24 Eylül 2010 Cuma 10:09:05
dün dmi nin sayfasından da baktım;eylül ayında ortalamaların inanılmaz altında yağmur almışız. o da zaten barajlara bile yansımamış . zaten barajlardaki su her geçen gün hızla artıyor. aslında bu tarz açıklamaları yetkililerin beldiye başkanlarının yapması lazım. ben vatandaşın barajlarda ne kadar su kaldı, hava nasıl olacak falan takip ettiğini sanmıyorum pek.
  ..

Erman24 Eylül 2010 Cuma 10:09:18
Arif abi sende dahil bütün saygıdeger meteorologlar bu kış kurak geçecek dıyor..Peki şunu merak edıyorum,biliyorsun geçen 2 kışı çok bol yağışla geçirdik.Bu kış kurak geçecek ifadesi 1.geçen 2 kışa oranla daha az yağış alcaz ancak normallerinde olcak yine yağışlar..2.Normallerinde altında yağış olcak ve daha kurak bir kış olacak örn:2007..Sizin söylediğiniz bunlardan hangisini kapsıyor?
Cevap:
Erman 74-75 kışında yaşananlar önümüzdeki kış için benim beklentilerime yakın şeyler. Arşivden o tarihlere göz atman yeterli olacak. 2007 gibi bir kış beklemiyorum. Çoğunlukla normale yakın yağış alacağız ama ortalamaların biraz altında da kalabilir.
  ermansaka@..

serkan24 Eylül 2010 Cuma 10:09:20
beyler bu sabah yine açık radyoda mikdat kadıoğlunu dinledim. önümüzdeki kış için bazı şeyler söyledi. bu kış kuzey atlantik salınımının pozitif olması muhtemel bunu halkımızın anlaması için şöyle örnekleyelim dedi. avrupa kıtasını çift şeritli yol gibi düşünelim bu salınım negatif olunca geçen kış olduğu gibi yağışlı sistemler akdeniz havzası boyunca ilerliyor ispanya italya balkanlar yunanistan ve türkiye gibi ,ülkeler bol yağış alıyor pozitif olunca yağışlar daha kuzeyden gidiyor ingiltere iskandinavya rusya daha yağışlı geçiyor ama biz kurak geçiriyoruz. 2006-2007 kışını 88-89 kışını böyle kışlara örnek verebiliriz dedi. Su kullanımına dikkat etmemiz gerektiğini çiftçilerin planlamalarını buna göre yapmalarının doğru olabileceğini söyledi. hava olayları çok karmaşık kesin böyle olur diyemeyiz ama şimdilik birçok veri bize kurak bir kışı işaret ediyor dedi. ayrıca termik santrallerin sanayi bölgelerinin bulunduğu yerlerde yüksek basınç nedeniyle hava kalitesinin düşük olacağını sağlık sorunları yaşanabileceğini söyledi. ayazlı sisli günlerin çok olabileceğini söyledi. azor ve sibirya yüksek basınçlarının avrupa kıtasında hüküm süreceğini kuzey ve doğu bölgelerde kar ihtimalinin yüksek olduğunu ama çok fazla yağmıyacağını söyledi. ben bu söylediklerinden bu kışda fazla bişey beklememiz gerektiği sonucunu çıkardım sizi bilmem
  ..

BAZILARINA GİDERRR24 Eylül 2010 Cuma 08:09:50
Yenı dizaynda emegı gecenlerı tebrık ederım. Umarım ugur getırır ,bu kış ozledıgımız karlara kavusuruz...
  ..

cumulonimbus24 Eylül 2010 Cuma 01:09:52
Sitenin yeni dizaynı çok hoş olmuş emeği geçenlere teşekkürler. Önümüzdeki aylarda umarım hep birlikte bol kar yağışlı çok güzel bir kış mevsimi geçiririz.
  ..

wisent23 Eylül 2010 Perşembe 23:09:09
slm arkadaşlar,site çok güzel olmuş emeği geçenlere teşekkürler.sohbet kanalına giremiyorum sebebi nedir acaba?
  aydinelit@..

rosita23 Eylül 2010 Perşembe 23:09:00
anasayfada görünen kar çok güzel...bugün akşam için ist yağmur diyordu. acaba nerelere yağdı çok merak ediyorum.inşallah mokdat hoca haklı çıkmaz..
  ..

Serhan23 Eylül 2010 Perşembe 22:09:12
Arif abi sitenin yeni hali çok güzel hayırlı olsun.Yine kışa yaklaşıyoruz gene bir kış boyunca sizi takip edicem her zamanki gibi.Geçen yıl kapanış pek iyi değildi ama genel olarak güzeldi.Gene kar, yağmur, yüksek alçak basınç ,sibirya , azor, balkanlar, sea effect, 87 kışı .. bunları duyacağız.Bunları duymak bile hoşuma gidiyor.İnş hepimiz için bol karlı ve hayırlı bir kış olur. Tekrar hayırlı olsun sitemiz..
  mdc-raw@ho..

jjjoseph23 Eylül 2010 Perşembe 22:09:15
iyi akşamlar.Arif bey bu kışı 1974-75 kışına benzettiğiniz için Milliyet'in arşivinden 1974 kasım ayından 1975 maRT AYINA KDAR TEK TTEK BAKTIM.SONUÇ ŞÖYLE: iSTANBUL'A İLK KAR 12 ŞUBAT'TA DÜŞMÜŞ.12 ŞUBAT 1974 TARİHLİ GAZETENİN BAŞLIĞI: İSTANBUL YILIN İLK KARINI ALDI. AMA O KIŞ BOYUNCA GAZETELERDE HEP İÇ ANADOLU VE DOĞU ANADOLU KAR ALTINDA BAŞLIKLARI VAR. ANKARA İLK KARINI ARALIĞIN 10 UNDA ALMIŞ.İSTANBUL'DA HEP POYRRAZ FIRTINASI OLMUŞ AMA KAR YAĞMAMIŞ.POYRAZ SAATTE 105 KM. ÇIKMIŞ.
  ..

kartahmincisi23 Eylül 2010 Perşembe 22:09:23
arif abi site çok güzel olmuş linkler falan yenilenmiş daha fazla link var süper olmuş okullardan dolayı bir kaç gün girememiştim siteye girdiğimde şok oldum:D internette bizim gibi tahmin yapanların en çok tercih ettiği siteleri koymuşsunuz siteye yeni tasarımınzla başarılar diliyorum abi
  ..

Ankaragücü23 Eylül 2010 Perşembe 21:09:52
Merhaba arkadaşlar.. Mevsimsel tahminleri keyifle izliyorum.. Belki aşırı kar sevgimin de bastırmasıyla yorumlara genel olarak katılıyorum. Ama söylemeden edemeyeceğim, son iki kış içinde hepimiz aynı beklentiler içindeydik.. Aslına bakarsanız bol karlı bir kış beklentisi içeren yorum yapan arkadaşların argumanları tutarlı ve daha ağır basıyor.. Yeter ki Azor bu kış ta çok batıda kalmasın..Ve tabii ki bir parça da doğu Avrupa'ya yaklaşsın.. İyi bir kış için mutlaka Sibirya gerekir diyen dostlara katılamayacağım. Tamam belki rekor soğuk için gerekli ama bol kar için değil.. Azor Sibirya ile doğru açıda birleştiğinde kaymaklı kadafıy olur ama bir kış sezonunda birer haftalık periyodlar ile sürekli Balkanlardan inen soğuk ve yağışlı hava şartları için Azor'un üstümüze bindirdiği İzlanda yeterli. Tabi bir parça bölgesel bakmak gerekiyor. Balkanlar'dan gelen İzlanda Trakya ve İstanbul'a her zaman yeterli soğuma getiremiyor. Ama iç Ege, Karadeniz ve İç Anadolu için bu sistemler daha yararlı olabiliyor. Atmosferin çok değişken olduğunu unutmadan, umut etmeye devam edelim. Sevgiler, saygılar.
Cevap:
Ankaragücü sana İç Anadolu Bölgesi'nin blogunu verelim de oraya yaz olmazsa tahmin ve yorumlarını...
  ..

sIla23 Eylül 2010 Perşembe 21:09:43
yarn ve önümzdeki günler istanbul da hava nasl olacak?bilgileriniz için teşekkür ederim.
  ..

Kuzey Yıldızı-Hava Tahminciliği 223 Eylül 2010 Perşembe 21:09:22
Bundan önce sıraladığım gerekliliklere ekleme yapılabilir. Ancak, bu yazdıklarım en kaba şekli idi. Ayrıca, bu konular daha da derinleştirilebilir. Bu konuda tartışmak da isteyebilirsiniz. Ne de olsa buralardayız artık. Birbirimizden öğreneceğimiz çok şey var. Şimdilik görüşmek üzere.
  kuzeyyildi..

Kuzey Yıldızı-Hava Tahminciliği 123 Eylül 2010 Perşembe 21:09:37
Selamlar Arkadaşlar. Buralarda birçoğumuz tahmin yapmaya çalışıyoruz. Acaba, bu iş için gerekli yeterliliğe sahip miyiz? Bunu kendimize sorduk diyelim. Peki kriterler ne olacak? İşte, şimdi bunları açıklayacağım. Bunları açıklarken Arif Üstad beni kesin onaylayacaktır. Bu iş için en kaba şekliyle 4 yeterliliğe sahip olmamız gerekiyor. 1. özellik yeterli bilgi birikimidir. Yani Meteoroloji bilimi ile ilgili yeteri düzeyde asgari bilgiye sahip olmak gerekmektedir. 2. özellik ise deneyimdir. Çok şey bilebilirsiniz. Ancak, pratiğiniz yok ise unutulur gider her şey. Yani, aslında burada teori ile pratiğin karşılıklı etkileşimi çıkıyor karşımıza. 3. özellik ise tahmin yapılan yöre ile ilgili coğrafi bilgiye sahip olunması. Hele ki, bizim ülkemizde o kadar çok mikroklima alanları var ki... Bir yöreden 1-2 km uzaklaşınca çok farklı iklim özellikleri ile karşılaşabiliyoruz. Bu konuda bir örnek: ABD'de de bizim ülkemiz için yapılan tahminler var. Ancak, tutarlılıkları o kadar düşük ki... Geçelim son özelliğe. 4. özellik iyi bir Türkçe dilbilgisi. İlk 3 maddeye sahip olabilirsiniz. Ancak, bunu karşıya anlatabilmeniz için anlaşılmanız lazım. Bunun için yeteri düzeyde Türkçe bilgisi şart. Bu 3 özellikten 1., 2. ve 4. özellikler olmazsa olmazdır. 3. özellik ise çok gerekli olmakla birlikte zorunluluk arzetmez. Ancak, tahmininizin başarı şansı için çok önemlidir.
  kuzeyyildi..

erdinç23 Eylül 2010 Perşembe 21:09:02
haketten bu kar animasyonu insanı heveslendiriyo elinizde kışın muhtemel gelebilecek sistemlerle ilgili sağlam introlar varmıbide kar iiçin kutuplaRA niye gidsiyonuz acep bırakın kutuplar buraya gelsin böylesi daha makbul
  ..



weatherman23 Eylül 2010 Perşembe 20:09:34
Sitenizin yeni önyüzünün hayırlı olmasını dilerim.Eskisine göre daha albenili olmuş,emeği geçen arkadaşlara tebrikler.Bünyamin videosunda geçen yıllara göre daha kurak bir kış olabileceğini söylüyor ama karsız ılık bir kış tahmini yapmamış. Arife katılıyorum,İzlanda kökenli kışlarda genelde soğumanın yetersiz olma durumu söz konusu oluyor.Çok yağış oluyor ama su birikimi için kar yağışı daha önemlidir.Bu yüzden o yağan yağmurlarda kar kadar işe yaramıyordu.Sibiryasız kış düşünülemez,Daha kurak bir kış bende daha soğuk ve daha fazla kar yağışlı bir kış izlenimi uyandırıyor.Bilimsel mi?belki değil ama bende uyandırdığı izlenim bu.O yüzden dileyelim de bu sene son 2 kışı acısını çıkarsın.
  ..

utku23 Eylül 2010 Perşembe 19:09:55
ARİF BEY 8 EKİMDE HAVA MARMARADA NASIL OLUCAK TAHMİNİNİZİ YAZARSANIZ SEVİNİRM ...
  ..

Fatih Bacak23 Eylül 2010 Perşembe 19:09:21
Arif hocam ekimin ilk haftasında konyada sıcaklık kac derece olacak ve yagıs durumuyla oraj durumu nedir konya icin su an ki gorunum nedir ekimin ilk haftası?
  ..

EFSANE-SEMİH23 Eylül 2010 Perşembe 19:09:59
Az yağışlı kışlar neden daha iyi?Yukarıdaki linkte cevabı mevcut.
  .. | http://www.havaturka.com/efsanesemih/?p=11 (176)

ALİGEL23 Eylül 2010 Perşembe 19:09:30
ÜSTAN DR NOSUNU ALAMADIM :)) OBASAR SEN ZATEN KARKOLİKSİN BENİ NASIL İYİ ETCEN SENDE Mİ BENLE KUTUPA GELCEN :) BEN 80Lİ YILLARI 92Yİ 2004 GÖRÜPTE İYİ OLAMADIM BUNLAR BENİ BAĞIMLI YAPTI HADİ HAYIRLISI... :))
  ..

derya23 Eylül 2010 Perşembe 18:09:58
wetter de 3 modeli neden açılmıyor
Cevap:
Açılıyor sorun yok.
  derya..

» ©βΛ§ΛЯ-1984 « ( ƒαħяi-CEO )23 Eylül 2010 Perşembe 18:09:30
ALİ GEL BEN SENİ TEDAVİ EDERİM.SON 2 YILDA BİR ÇOK "OBSESİF KARSIZLIK SENDROMU" ÇEKEN HASTAYI İYİLEŞTİRDİM.NASIL YAPIYORSUN DERSEN,HASTALARI DİREKT KUTUPLARA YOLLUYORUM VE DONUP BIKANA KADARDA GERİ GETİRMİYORUM :)
  ..

EFSANE-SEMİH23 Eylül 2010 Perşembe 18:09:17
EFSANE-SEMİH 23 Eylül 2010 Perşembe 17:09:27 BEYLER TÜRKİYE ÖZELLİKLE BATI KESİMLERİ EN YOĞUN KARLARINI AZ YAĞIŞLI KIŞLARDA ALMIŞTIR.BENCE NO PROBLEM ------------------------------------------------- ------------------------------- Cevap: Bol yağışlı ılıman İzlanda kışları kar bakımından hep sıkıntı yarattı. Son 2 seneyi böyle geçirdik ama karşılığında dip yapan barajlar doldu. Bu sene biraz kurak olsun ama bence de hiç sorun değil. Karkolikler için böylesi çok daha iyi. AÇIKÇASI BENDE EN BAŞTA POLAR KÖKENLİ SİSTEMLER BEKLIYORDUM ANCAK SON IRI VE NOAA'NIN GÖRÜNTÜSÜ FİKİR DEĞİŞTİRMEME SEBEP OLDU.POLAR KÖKENLİ SİSTEMLERİN BİZE İNMESİ BENCE ZOR OLACAK.ÖĞLE MODELİNDEKİ SİNOPTİK GÖRÜNTÜNÜN BİZE KAR BIRAKABİLECEĞİNİ DÜŞÜNÜYORUM.YA SİBİRYA AKTİF OLACAK YADA AZOR SİBİRYA'YA HAREKET EDEREK SİBİRYA Y.B'Sİ GÖREVİ YAPACAK(BİLMEYENLER İÇİN AZOR SİBİRYAYA KADAR İLERLEDİMİ ARTIK SİİBİRYA Y.B OLUR)O YÜZDEN NO POLAR YES SİBİRYA DİYORUM.
  ..

» ©βΛ§ΛЯ-1984 « ( ƒαħяi-CEO )23 Eylül 2010 Perşembe 18:09:17
Main Menu'de ki animasyonda sürekli kar yağıyor Maşallah, kışında öyle olur İnşallah :)
  ..

ALİGEL23 Eylül 2010 Perşembe 17:09:18
ÜSTAD SANA VE SEMİHE GÜVENİYORUM BAK :))BEN İFLAH OLMAZ KARKOLİKİM TEDAVİ BİLE GÖRDÜM AMA BEN İFLAH OLMADIM DOKTOR KARKOLİK OLDU...
Cevap:
Doktor92 nickiyle gelen arkadaş mıydı acaba senin doktorun:)
  ..

Admin23 Eylül 2010 Perşembe 17:09:45
Arkadaşlar sohbete mümkün olduğunda Anasayfadan giriniz. Linkler bazen değişmektedir. (Not: Sohbete giremeyenler tekrardan üye olsunlar)
  .. | http://www.havaturka.com/sohbet1/ (53)

enes ayışığı23 Eylül 2010 Perşembe 17:09:34
öncelikle sitenizin dizaynı hayırlı olsun.sitedeki tahminlerden çıkardığım sonuç bu kış istanbul beyaza bürünücek.soğuklarda etkili olucak gibi.doğru bir kanıdamıyım.
Cevap:
Geçen 2 kışla kıyaslayacak olarak ortalama olarak daha soğuk yağış miktarı bakımından daha kurak geçecek diyebiliyoruz ama çok fazla bir detay da veremiyoruz. Zamanı gelince hep birlikte göreceğiz.
  enes..

EFSANE-SEMİH23 Eylül 2010 Perşembe 17:09:27
BEYLER TÜRKİYE ÖZELLİKLE BATI KESİMLERİ EN YOĞUN KARLARINI AZ YAĞIŞLI KIŞLARDA ALMIŞTIR.BENCE NO PROBLEM
Cevap:
Bol yağışlı ılıman İzlanda kışları kar bakımından hep sıkıntı yarattı. Son 2 seneyi böyle geçirdik ama karşılığında dip yapan barajlar doldu. Bu sene biraz kurak olsun ama bence de hiç sorun değil. Karkolikler için böylesi çok daha iyi.
  ..

beberto23 Eylül 2010 Perşembe 17:09:05
Selam arkadaşlar kış tahminim ve karadeniz öngörüm yayınlanmıştır.bölgesel tahminclerden bakabilirsiniz saygılar
  .. | http://omer_gul1907@hotmail.com (86)

erdinç23 Eylül 2010 Perşembe 17:09:12
bünyamin ılık ve karsız bi kış tahminimi yapmış bu 2004 kışında ısrarla kar buraya geliyo diyen yorumce diimi yanlışmı hatırlıyorum
  ..

erdinç23 Eylül 2010 Perşembe 17:09:13
şu kuraklık mevzusu bile moralimi bozmadı açıkçası çok yağışlı kışlar gördüm o derecenin üzerinde çok kar yağdığınıda gördüm gıcık olurdum açıkçası nekadar yağarsa yağsın kış gibi hissetmezdiniz nezamanki o yada altına düşer benim için kış ozamaN başlar ama kış sıcak geçecek diyen bi tahmin öngörü varsa işte o moralimi b ozar ama b öyle bi yorumada rastlamadım en kötüsü normal bi kış olabilir diyo benim şahsi tamamende duygusal izlenimimdirki istanbulda normal kışlar extrem olaylara herzaman gebedir
  ..

murat5723 Eylül 2010 Perşembe 16:09:11
arif abi istanbula nezaman geliyo adam akıllı bi yağış var mı yakınlarda bişey, saygılar.
Cevap:
Aysonunda.
  ..

» ©βΛ§ΛЯ-1984 « ( ƒαħяi-CEO )23 Eylül 2010 Perşembe 16:09:40
KIŞ MEVSİMİ SICAKLIK TAHMİNİ ---> Yağış konusunda olduğu kadar sıcaklık konusunda çok sağlam veriler veremeyeceğim,sıcaklık konusunda kararsızlıklar sürüyor çünkü sıcaklıkları yüksek basınçların konumu belirleyecektir.Bu yüksek basınçlar, konumlarını Avrupa kıtası olarak seçerse soğuk dönemler yaşayabiliriz.Yayılma sahaları bizden taraf olurlarsa gündüzleri nispeten ılık şartlar yaşanabilir.Bu yüksek basınç sistemleri, sürekli dolanacakları için dönem dönem Avrupa’da egemen olabilecek bu basınç yerleşimlerine göre kuzeyden etkili olabilecek soğuk akımları zaman zaman ve güçlü bir şekilde bize uğrayabilir 2008 Şubat sistemide buna en iyi örnek olarak verilebilir.Lodostan çok kuzey yönlü rüzgarların etkili olmasını,kuzey bölgelerin diğer yerlere göre daha yağışlı ve daha soğuk olmasını bekleyebiliriz.İzlanda ve Akdeniz depresyonlarının bu kış yetersiz olacağını düşünürsek Karadeniz üzerinden ve Balkanlar yolu ile inecek olan yağışlı sistemleri alabiliriz.Kısacası bu kış mevsimi; Mevsim normalleri altındaki yağış ilen normallere yakın ve biraz altında olan sıcaklıklarlan geçeceğini öngörüyorum.
  ..

» ©βΛ§ΛЯ-1984 « ( ƒαħяi-CEO )23 Eylül 2010 Perşembe 16:09:13
2010/2011 KIŞI MEVSİMSEL TAHMİN-KIŞ MEVSİMİ YAĞIŞ TAHMİNİ ---> Yağışların, 3 aylık kış mevsimi ortalamalarına göre mevsim normallerinin altında gerçekleşmesini bekliyorum.Peki neden ? Birincisi, pozitif NAO’dan dolayı Avrupa genelinde ve Akdeniz’de yüksek basınç sistemlerinin sıkça oluşacak ve güçlenecek olması ile İzlanda depresyonlarının aşağıya inemeyerek Atlantik Okyanusu üzerinde ve Kuzey Avrupa semalarında asılı kalacak olması.İkincisi ise La-Ninalı bir kışın geçecek olması.Araştırmalarıma göre kaynak adres ise şurası: http://i51.tinypic.com/2uz5es1.jpg bu tabloya göre Türkiye’de görülen kurak yıllar/kışlar 1950’den bu yana sırasıyla: 1950,55,56,57,1961,64,1970,72,73,74,77,1982,84,86,89,1990,92 ,93,94,99,2000 ve bir de 2008 kışı diyebiliriz. http://www.cpc.noaa.gov/products/analysis_monitoring/ensostu ff/ensoyears.shtml Bu tabloya göre de bu yıllardaki kışlardan 1950,55,56,57,1972,74,1989,1999,2000 ve 2008 yılları La-Nina’lı olan kışlardı.Yani bu kurak geçen 22 yılın tam 10 tanesi La-Nina’lı olan kışlardan biriydi.
  ..

dery23 Eylül 2010 Perşembe 16:09:13
demeki arif bey sizde kurak gecek diyorsunuz yani istanbul icin kar zor
Cevap:
Hayır tam tersi. İstanbul'un soğuk ve karlı kışları çoğunlukla nisbeten kurak kışlarda olmuştur. Burda kuraklıktan kasıt yaz mevsimi gibi 3 a3y boyunca tamamen günlerce yağışsız olacağı şeklinde değil. Yağış toplamının ortalamanın miktarca biraz altında kalması durumu. Bu sene Orta Akdeniz'den lodosla gelen ılık ve yağmurlu sistemlerden ziyade Balkanlar ve Karadeniz üzerinden gelecek polar kökenli soğuk ve kar yağışlı sistemler görebileceğiz.
  ..

trakya(korhan)23 Eylül 2010 Perşembe 15:09:20
Elinize sağlık sitenin dizaynı güzel olmuş.NOAA mevsimlik tahminlerinde aralık-ocak-şubat için sıcaklıkları normallerine çıkartmış
Cevap:
NOAA'nın son güncellemesiyle beklentilerimiz birbirine oldukça yakın diyebiliriz.
  ..

ALİGEL23 Eylül 2010 Perşembe 15:09:33
http://www.myforecast.com/bin/expanded_forecast_15day.m?city =75056&metric=true NE ZAMAN:)???
  ..

ALİGEL23 Eylül 2010 Perşembe 15:09:44
PROVOTİP GÜNLER YAŞIYORUZ SANKİ.MEV. NORM. SICAKLIKLAR VE NORMAL ALTI YAĞIŞ SANIRIM KIŞ AYLARIDA AYNI BU GÜNKÜ GÖRÜNTÜ GİBİ OLACAK MEV NORMALİ SICAKLIKLAR VE AZ YAĞIŞ ÜSTAD NE DERSİN...BU ARADA MEVSİMSEL TAHMİN SAYFASINDA BİR ÇOK VERİ VAR BU ÇOK GÜZEL.YALNIZ İNCELEDİKLERİM BÜYÜK ÇOĞUNLUĞU MEVSM NORM. ÜSTÜ ISACAKLIK VERMİŞ GİBİ YADA BEN YANLIŞ DEĞERLENDİRDİM.İNŞALLAH BÜNYONUN ILIK VE KAR YAĞIŞSIZ TAHMİNİ GERCEKLEŞMEZ...YENİ TASARIM İSE ÇOK BAŞARILI HELE KAR YAĞIŞI VE KARDAN ADAM ON ÜZERİNDEN ONBİR VALLAHA... :))EMEĞİ GEÇEN TÜM HERKEZE VE BU SİTEDE BİZİ BİR ARAYA GETİREN ÜSTAD VE EKİBİNE ÇOK TEŞEKKÜRLER...
  ..

HakanBursAnkara23 Eylül 2010 Perşembe 15:09:35
Havaturka bu haliyle bir başka güzel olmuş.Yeni dizaynda emeği geçen OnurErcan ve Ariftarif Hocamızın ellerine sağlık.
  ..

» ©βΛ§ΛЯ-1984 « ( ƒαħяi-CEO )23 Eylül 2010 Perşembe 15:09:39
Sitenin yeni dizaynını abartmamakla birlikte öncekine göre daha hoş ve daha natural buldum, önceki görselliğin modifiye edilmiş hali gibi duruyor.Sonuçta bir emek harcandığı için de çalışanların ellerine sağlık diyorum.Bir sitenin, çok karışık ve zengin bir arayüzü olmasından ziyade, daha basit daha anlaşılır ve temel yapıda olması benim için daha önemlidir.Benim standartlarıma uyan bir site burası.
  ..



Bilgi | Mesaj Ekle
Ziyaretçi defterinde: 2792 sayfada toplam 139597 kayıt bulunuyor. | Görüntülenen sayfa : 2438
Sayfalar
< | 1 2 ... 2431 2432 2433 2434 2435 2436 2437 2438 2439 2440 2441 2442 2443 2444 ... 2791 2792 | >
Derlenme Süresi:1,868 s
Sayaç: