Serbest KürsüMesaj Ekle | Siteye Dön



yağmur30 Eylül 2010 Perşembe 15:09:05
ne olacak bu izmir'in hali?.. ne yağmur var ne serinleme,yanıyoruz hala :(
  ..

yklasor30 Eylül 2010 Perşembe 15:09:01
Dün akşam ve gecenin radar videosunu merak edenler tıklasın. .. | http://havadelisi.wordpress.com/ (33) ___________________________ en sanslı yer edirne cıkmıs gibi:) bu arada bir sonrakı yagıs daha tatmın edıcı gıbı gozukuyor 8 - 12 ekım arası nedersın semıh ??
  msn@yklaso.. | http://www.havaturka.com (52)

akdeniz medicane30 Eylül 2010 Perşembe 15:09:00
7- 8 ekim sistemini ben 28 eylül 2006 sisdemine benzettim kıyı egede ard arda çakan şimşekler ve kuvvetli rüzgarlar.daha kesin bşi diyemeyiz temennimiz okuvvetli yağışın gelmesidir.inşallh gelirrrrr??? demi arif abicim..
  ..

Havadelisi30 Eylül 2010 Perşembe 14:09:48
Dün akşam ve gecenin radar videosunu merak edenler tıklasın.
  .. | http://havadelisi.wordpress.com/ (358)

ankaralı eren30 Eylül 2010 Perşembe 14:09:30
ya arif abi gine nerde bu sistem niye hep 3 4 gün kala uçup gidiyo sen dememişmiydin bana 13 15 derecelere düpşücek diye onu geçtim 20 derecenin altına bile inmicek bu ne ya her sistemde böle oluyo ayrıca yagışda yarın öle çok fazla deil biz bu sistemi sadece 1 günlük yagış içinmi bekledik :(( ayrıca gerçekten bazı kişiler her sistemi çok aşırı derecede abartıyolar sistem geldigindede yok başka bölgeye kaydı yok gücü bitti azaldı vs.. diyip kenardan çekliyolar
Cevap:
Niye acele ediyorsun ki. Eylül sonu ekim başı demedik mi? Az daha sabret. Söylediğim değerlerlere inecek sıcaklıklar merak etme.
  ..

kartepe30 Eylül 2010 Perşembe 14:09:48
herkesin yeni tahminlerini en içten dileklerimle kutlar başarılar ve hayırlı yağışlar dilerim
  ..

derya30 Eylül 2010 Perşembe 13:09:14
EFSANE SEMİH BEY e kesinlikle katılıyorum.daha kış tahmini için çok erken.aslında hepimizin geçen kıştan ders çıkarmamız gerekiyor.geçen kış mevsimlik tahmin yapan hangi site avrupanın bu kadar soğuk ülkemizinde bu kadar ılık bir kış geçireceğini tahmin etti.IRI kuruluşu bile avrupanın bu denli bir soğuk yaşayacağını 1 ay öncesinden bile tahmin edemedi.yani demek istediğim şu , bir çok kafadan şu anda ses çıkıyor bir çok tahmin sitesi her ay güncellenerek mevsimsel tahminlerini yeniliyor.peki buna rağmen bu kış şöyle geçer böyle geçer nasıl deniliyor bende bunu anlamış değilim.dediğim gibi geçen kış herkez hatta ünlü mevsimsel tahmin siteleri bile ters köşe oldular.bence artık bundan bir ders çıkartalım derim ve semih beyin lafına dediğim gibi sonuna kadar arkasındayım...
  derya..

Admin30 Eylül 2010 Perşembe 13:09:39
Havaturka Sohbet Şifrelenmiştir. Şifre: havaturka_ariftarif Bu şifre geçici olup yeni şifre üretilecektir
  ..

snowhuso30 Eylül 2010 Perşembe 12:09:59
üstadım nasılsın.inşallah iyisindir.çünkü sen iyi olduğunda havaturka çok daha iyi oluyor bence.bilgin ve öngörülerinle bizlerin hava olaylarına olan ilgimizi daha da artıryorsun.üstadıım bana göre erken bir kış tahmini yapmışsın. üstadım bu kış 2010 kışı gibi mi yoksa 2006-2004 gibi kışı gibi mi bir kış beklentin var.bunu çok merak ediyorum.kısaca açıklarsan sevinirim. ayrıca la nina nın kuvvetli mi yoksa zayıf mı olabileceği ve bunun ülkemizin yaşayacağı kış koşullarına olumlu mu olumsuz mu yansıyacağı konusunda fikrini merak ediyorum üstad. kısaca değinirsen seviniri.saygılar ve sevgiler üstadım......
Cevap:
Sağol iyiyim. Mevsimlik tahminlerde risk her zaman var. Beklediğimiz veriler bu sene erken geldiği için erken yaptım tahminimi. Hatırlarsan geçen sene ocak sonunda çoğu tahminci sert bir şubat ayı bekliyordu ama olmadı. Uzun vadeli tahminlere fazla güven olmaz. Değişebilir. Yani eylülde değil aralıkta bile yapsan ıskalayabilirsin. Beklentim 74-75 benzeri bir kış.
  huso1976ak..

snowhuso30 Eylül 2010 Perşembe 12:09:39
EFSANE SEMİH DEVAMI. ancak izlanda sibiryadan daha baskın çıkarsa çoğunlukla yağmur şeklinde yağışlar alabliiriz diye düşünüyorum.ancak melbette ki sağlıklı bir kış tahmini için daha erken olduğunu ısrarla da tekrarlıyorum.bence kasım sonunu beklemek de büyük myarar var. o zaman ki ao ve nao indekslerine ırı beklentilerine sibirya y.b ve azor y.b merkezlerini kuvvet derecelerine ve ülkemize göre konumlarına yine izlanda a.b merkezinin kuvvetine ve konumlanmalarına özellikle de la nina nın kuvvet derecesine bakaıp bu datalara göre tahminlerde ve yorumlamalarda bulunuruz.karşılıklı değerlendirmeler yapabiliriz diye düşünüyorum. iyi çalışmalar ve saygılar efsane arkadaşım.
  huso1976ak..

snowhuso30 Eylül 2010 Perşembe 12:09:15
EFSANE SEMİH - DEVAMI. kaldı ki gteçen sene kuvvetli olmasına rağmaen yeterince doğua doğru genişleyememişti. bu kış bence la nina şu anki gibi kuvvetlenmeye devam ederse yine doğuya doğru yeterli genişlemeyei yapamayabilecektir.mesela bir örnek vereceğim.1987 kışı da el nino kışıydı. el nino nun kuvveti + 1.7 civarıydı.yani çok da kuvvetli olmayan bir el nino etkisi vardı.kuzey atlantikte ısınma zayıf olmuştu. bu nedenle şubat ortalarından sonra azor kuvvetlenmeye başlamış ve mart başlarında hem kuzey hem de doğu yönde genişleme yapmış ve kuvvetli bir polar sistemin tam da marmara ve b.karadeniz üzerinde sıkışıp kalmasına neden olarak efsane bir kar yağışı hem miktar olarak hemde süre olarak 5-17 mart arasında yaşamamıza neden olmuştu.aradan 23 yıl geçti ve halen böyle bir sistemin özlemiyle yanıp tutuşuyoruz.vermiş olduğum örnekte olduğu gibi azorun güçlü olması kadar genişleme yönü de çok ama çok öenmlidir.geçen kış azor el nino nedeniyle aktifti.fakat bize göre pasifti. çünkü 20-30 ocak arası hariç hep tam kuzeye çıktı.hiç bize yani doğusuna doğru genişlemedi.ben şahsen henüz erken ama bu kış da yine yaparsa sibiry y.b merkezi bir şey yapabilir diyorum.eğer i,zlanda a.b merkezinden daha kuvvetli olursa ülkemiz kışı belki sibirya - izlanda arasında cephe yağışları alarak geçirebilir.bu durumda sibirya baskın çıkarsa çoğunlukla kar alabiliriz.
  .. | http://huso1976aktas@yahoo.com (44)

serkan30 Eylül 2010 Perşembe 12:09:46
ataköyde dün gece 1-2 arası acayip bi yağmur vardı yollar bir anda göl oldu. şimşekler peşpeşe çaktı. gökgürültüleride oldu ama çatır çatır değildi çok ses çıkarmadı. rüzgar bi ara çok hızlandı ama fırtına kısa sürdü. o saatte uyanık olabilenler için güzeldi. sabaha kadar sürse kesin su basan yerler olurdu. sabah dmiye baktım 9 kg gibi yağış olmuş. ben daha fazla oldu sandım ama herhalde kısa sürdüğü için bana öyle geldi. çok abartılı bir sistem değildi ama yinede güzeldi.
  ..

snowhuso30 Eylül 2010 Perşembe 12:09:20
efsane arkadaşım. yanılıyorsun.azor dinamik kökenli bir y.b merkezi ve dolayısıyla ısınmayla güçlenir soğumayla zayıflar.dinamik kökenli y.b ler karasal y.b merkezlerinin tam tersi olarak faaliyette bulunurlar.sibirya gibi karasal y.b ler soğumayla kuvvetlenir.ısınmayla zayıflar.dinamik yani okyanus kökenli y.b ler azorda olduğu gibi ısınmayla kuvvetlenir soğumayla zayıflar.geçen yıl el nino nedeniyle azor aslında güçlüydü. fakat bir y.b merkezinin sadece gücü değil en az bir o kadar da alacağı konumlar önemlidir.geçen kış azor aşırı derecede kuzeye çıkp çıkıp yerleşimler yaptı.ve izlanda a.b depreyonları özellikle güneye salınıp akdeniz havzasında cirit attı.akdeniz havzasını adeta patlattı ve sibirya salınımlarını hep kuzeyimizde tuttu.aslında mesle azorun gücünden çok azorun hep aleyhimize yani aşırı derecede kuzeyine doğru genişlemesiydi.hatta şubat ortalarında neredeyse izlanda a.b ile yer değiştirecek derecede kuzeye yerleşmişti.ben ilk defa azorun bu derece kuzeye doğru yönlendiğini ve doğuya doğru yani bize doğru çok dar kaldığını gördüm.yani azor yükseğinin en önemli katkısı hem kuzey hem de doğu yönlü salınımlar yaparak izlanda a.b depresyonlarının bize batı ve güneyden sokulmasını engelleyerek sibirya kökenli polar sistemlerin bize salınıabilmesine olanak sağlamasıdır. eğer la nina kuvvetli olursa ki gelişmeler buna işaret ediyor .
  huso1976ak..

AKDENİZ MEDİCANE30 Eylül 2010 Perşembe 12:09:30
MODELLER ÇOK GÜZEL İNŞALLAH 6 SINDAN SONRA UZUN SÜRELİ YAĞIŞLAR GELİR
  ..

kartahmincisi30 Eylül 2010 Perşembe 11:09:40
arif abi modelleri görünce heyecanlandım önümüzdeki hafta p.şembeden p.tesi ye kadar yağmurlu.süre çok fazla değil olablir.p.tesiye kadar olmasa bile kuvvetli yağışlar bekleniyor mu?abi senin fikrini alayım çevremdekinlere haberi vericem.bu arada dün gece bursa için akrabalarıma ne dediysem oldu:D
Cevap:
Kuvvetli yağışlar 10undan sonra olabilir.
  ..

serdivanlı30 Eylül 2010 Perşembe 11:09:33
sakaryada gece 2-3 sıralarında çok kuvvetli yağmur vardı yağmura fırtına ve şimşekler de eklendi elektriklerde kesildi anlıyacağınız sistem sakaryada etkili oldu herkese iyi günler
  enescesmec..

beberto30 Eylül 2010 Perşembe 11:09:03
ARKADAŞLAR YORUMLARINIZI ANLAMIYOM BU GECE SABAHA KADAR ŞİRKETTE MESAİDEYDİM 00.30 - 03.00 ARASI GÜNEŞLİDE MÜKEMMEL BİR ŞİMŞEK VE AĞIR SAĞANAK GÖSTERİSİ VARDI. YOK DİYEN ARKADAŞLAR 3 SAAT GÖZLERİMLE ŞİMŞEKLERE BAKTIM. EN AZ 30-40 KG DA YAĞIŞ ALDIK DAHA NE OLSUN.ARİF ABİ SENİ KUTLAR OLUMSUZ ELEŞTİRİLERE KULAK ASMA GÜZEL ABİM TAHMİNLERİN GAYET GÜZEL SAYGILAR.....
  .. | http://omer_gul24@windowslive.com (43)

erdinç30 Eylül 2010 Perşembe 10:09:33
benim bu kışa dair umutlarım gittikçe artmakta kimileri yüksek basınç yüzünden az sistem alcağımızı bi başka yorumda yanlış hatırlamıyosam provatip sistemlerin kış için bi öngörü sunabileceği yönündeydieylül bitti ama sonbahar bitmedi dmi dahil burası gibi bi çok yerde perşembeyi kuvvetli yağmurlu gösteriyo diyelimki oda umulanın altında kaldı benim naçisane gördüğüm yanılıyosa herkes yanılıyo sonbahar sistemlerinde bünyamin sürmelide şimdi uyarı vermedi ama bi önceki yağmurda ciddi uyarı ve rdi gece yağan yağmurun çeyreği bile yağmadı benim de4rdim bu tür sistemlerin kışın çok gelmesi ihtimali bide tabiiki soğuma sonbaharda istediği kadar az yağabilir ancak kışın inanıyorumki bi,r kaçar iki kaçar üçüncüde patlar
  ..

EFSANE-SEMİH30 Eylül 2010 Perşembe 10:09:05
onuncuköy c.erc 29 Eylül 2010 Çarşamba 20:09:54 çok ilginçtir bu sitede yağmur ya da kar gelceği zaman iş afet boyutuna bile ulaştığında zevkten dört köşe olanlar var,bence umarım olmaz milletimizi korusun vb. şekilde takılmalısınız.Sonuç olarak hava olaylarını tadına vararak izleyecek rahatlıkta değiliz düşünmemiz gereken çok kesim var çöker mi kaç kişi minibüste boğulur hangi dere taşar vb. ben burada bi vurdumduymazlık seziyorum.keşke sonrasını düşünmeden hava olaylarının tadına varabilsek tedirginlik duymasak.ama efsane semih 'in şu tarihlerde rahat 200 250kg yağış gözüküyor deyip gülmesi bile garibime gidebiliyor NİCKİNE GÖRE YENİSİN YADA FARKLI BİR NİCKLE YAZMIŞSIN.ÇOĞU KİŞİ BURDA YANARDAĞ PATLASIN DİYE BEKLERKEN KARŞI ÇIKANLARIN EN BAŞINDA BEN VARDIM.GEÇMİŞ SAYFALARA BAKABİLİRSİN.GÜLME SEBEBİM SEVİNME DEİL TAM TERSİ WETTER'İN BANA UÇUK GELMESİDİR.200 KG YAĞIŞA SEVİNMEM İÇİN KÖTÜ NİYETLİ BİRİ OLMAM LAZIM Kİ O GÖZÜKEN SİSTEM GELİRSE(HALA MODELLER GELEBİLECEĞİNİ SÖYLÜYOR)MAL KAYBINI GEÇTİM CAN KAYBI HAYLİ FAZLA OLUR.SENCE BU DURUMA SEVİNİRMİYİM?YORUMLARI OKURKEN YA DİKKATLİ OKUYALIM YADA İYİ YORUMLAYALIM.SEN DİKKATLİ OKUMUŞSUN BRAVO AMA İYİ YORUMLAYAMAMIŞSIN
  ..

ERMAN30 Eylül 2010 Perşembe 09:09:16
İSTANBUL İÇİN SISTEM BEKLENTILERIN ALTINDA KALMIS OLABILIR ANCAK GUNEY MARMARA TRAKYA VE DIGER BÖLGELERDE BEKLENILEN GIBI ŞİMŞEK FIRTINALARI KUVVETLI RUZGAR VE KUVVETLI YAGMUR GORULMUSTUR..SİSTEM TAMAMEN FOS CIKTI DEMEK COK YANLIS ISTANBUL BEKLENILENIN ALTINDA KALMISTIR O KADAR...
  ..

ERMAN30 Eylül 2010 Perşembe 09:09:00
BURSA'DA DUN GECE 1 BUCUK VE SAAT 4 ARASINDA ADETA KÜÇÜK KIYAMET KOPTU..INANILMAZ BIR SIMSEK FIRTINASI RUZGAR INANILMAZ BIR YAGMUR,ELEKTRIKLER GITTI EMINIM GECE BURSA'DA UYKUSUNDAN UYANMAYAN KALMAMISTIR..UZUN ZAMANDIR BÖYLE GUZEL BIR GECE GORMEMISTIM SUPERDI INS HEP BÖYLE OLUR...
  ..

erdinç30 Eylül 2010 Perşembe 09:09:18
beklenildiği gibi olmasada havalar doğru yola girmiştiryav herkes üzülüyo istanbula çok yağmur yağmadı diye havanında bi bildiği vardır belki kışın kar olarak yağcak
  ..

engin5930 Eylül 2010 Perşembe 09:09:40
TAHMİNLER HER ZAMANKİ GİBİ YİNE BOŞ ÇIKTI. İLERKİ AYLARDA DA TAHMİNLER BOŞ ÇIKACAĞINA BENZİYOR....
  ..

BAZILARINA GİDERRR30 Eylül 2010 Perşembe 09:09:35
Asıl sorun bu sistemin hayal kırıklıgı degıl, eger kışın iyi bır soguk gelıpte , wetterzentrale ye bakıpta , eveett super yagıs gozukuyor , iyi kar dıyıpte, daha sonra ozan ark.ımız sıtesınde yaptıgı yorum gıbı, AB bize uzak kaldı o yuzden etkısız kaldı dememek dılegı ıle, işte o zaman tam hayal kırıklıgı olur maalesef. Dua edelımde kısın bu sıstemdekı gıbı bır durum olmaz. Zaten bellı oldu YBlar yuzunden kırk yılda bır yagıs alcaz, bari bu goruntu gıbıler bugun gibi patlamaz ınsallah :(
  ..

BLUESKY30 Eylül 2010 Perşembe 07:09:22
Bu sistemde beklediğimiz gibi çıkmadı. Ne rüzgarı, ne sıcaklık düşüşü nede görsel show açısından. Arif abi sence bu sistemlere ne oluyor, niye hep etkisini azaltarak geliyor.
Cevap:
Aslında tahminlerin dışında pek birşey olmadı. Modellerde diyagramlarda ne görünüyorduysa o oldu. Sorun beklentileri biraz yüksek tutmamızdan kaynaklanıyor galiba.
  ..



samet soLak30 Eylül 2010 Perşembe 05:09:58
Herkeze selam şu an izmir ve ege bölgesi genel tahmini eklenmiştir artık ege bölgesi tahmini yapılmıyor ve neden izmire ait tahmin yok die sormayınız haftada 1 güncelleme yapacağım. Şu an bulunduğum yer manisa salihli kuvvetli gökgürültülü sağanak yağış var.
  ..

weatherman30 Eylül 2010 Perşembe 04:09:22
ARİF:Israrcıyım maalesef. Yağmur fırtına şimşek yıldırım gökgürültüsü kısacası istemediğin ne varsa olacak bu gece İstanbul'da Ani hanım. Maalesef bu gece hiçbiri gerçekleşmemiştir...Sistem gerçekten sezonun ilk ciddi sistemi gibi gözüküyordu,Arife kzımıyorum,ama beklentilerin çok altında kalmıştır...Hep bunu anlatmaya çalışıyorum.Daha geceden sabaha yanılırken,hava tahminlerinin günümüz teknolojisinin gerisinde kaldığını kabul edelim ve mevsimsel tahminlere asla itibar etmeyelim.
Cevap:
Weatherman yani şöyle bir yorumu nasıl yaptın anlamak mümkün değil. Yağmur yağmadı mı şimşek çakmadı mı gök gürlemedi mi Allah aşkına yıldırım belki görmemişsindir ama Adalar tarafına 3-4 tane düştüğünü ben gözlerimle gördüm. Rüzgar Marmara için fırtına boyutuna ulaşmadı yağış miktarı ve süresi de beklentilerimizin biraz altındaydı ama hiçbiri olmadı demek başka oldu ama beklendiği kadar olmadı demek başka. Belki uyuyordun görmemiş olabilirsin ama kesin fikir sahibi olmadığın bir konuda yorum yapınca insan böyle ofsayta düşebiliyor işte. Onun için bundan sonraki yorumlarda aman dikkat.
  ..

pistascialentisus30 Eylül 2010 Perşembe 00:09:58
güngören'de yağmur başladı 23.45 gibi etkili olucak gibi
  ..

kar manyağı29 Eylül 2010 Çarşamba 23:09:14
http://www.sat24.com/tr arkdaşlar bu son uydu verileri tam istanbula doğru gelen acayip bi yağış var son dakika beyler çabuk bakın buna çanakkale üzerinden marmara üzerinden geçip istanbulun marmaraya yakın ilçelerinde ciddi tehlike var
  ..

onuncuköy c.erc29 Eylül 2010 Çarşamba 23:09:55
bünyamin sürmeli bu sene iyi başladı sezona :) bi öncekinde ciddi uyarılar verdi saat verdi hava karardı yağmur da indirdi aslında ama teğet geçti yazık oldu.Sonrasında bugüne dair bi uyarı da bulunmadı twitter de pek çok saygı değer otoritenin nal topladığı bu sistem de o uyarı vermeyerek önce şaşırttı bugece de telafisinin keyfini çıkarıyodur uğramıyor twitter 'a :)
Cevap:
Bünyamin bu sistemle ilgili pazartesiden itibaren hem tv. de hem radyoda uyarı vermiştir ve bence doğru da yapmıştır. Bir önceki sistemde uyarı vermese daha doğru olurdu belki ama o sistemle ilgili yaptığı uyarı için eleştirmek doğru olmaz.
  ..

chanleecege29 Eylül 2010 Çarşamba 23:09:07
arif abi manisada kuvvetli yağış ne zaman başlayacak.sadece 5 dk hafif bir yağış geçişi oldu saat 7 gibi.o kadar.uydu durumuna bakıyorum.Hep parçalı hafif yağış bırakacak türden bulutlar var. Galiba gene 5-10 ar dakikalık hafif yağışlar olcak.Gerçi onada şükür.Hiç yağış olmayınca insan onada şükür ediyor. Belki o bile olmayabiir.
  chan_lee_c..

Kamil Uzun29 Eylül 2010 Çarşamba 23:09:20
Marmaris'te oturan arkadaşlar hava nasıl oralarda? Şu an 1-2 saatlik çok etkili yağış riski var. Aman dikkat !!!
  ..

rosita29 Eylül 2010 Çarşamba 22:09:13
florya tarafına damla yağmur düşmedi.bu saat oldu.
  ..

Havadelisi29 Eylül 2010 Çarşamba 22:09:50
Bu sistemle ilgili kısa bir not:
  .. | http://havadelisi.wordpress.com/ (412)

Umut Sallak29 Eylül 2010 Çarşamba 22:09:05
Sistem etkisini göstermeyecek gibi sanki bu radardaki bulutlar yağış bırakmadan geçti akşama doğrui balıkesirden .. Gece gelicek kütle umartım tatmin eder.
  cronix23@h..

HEAVYSNOW29 Eylül 2010 Çarşamba 22:09:43
Havadelisi, attığınız ilk linkten de okumuştum,aydınlandım...İlginiz için çok teşekkür ederim !!!
  ..

Havadelisi29 Eylül 2010 Çarşamba 21:09:12
@ HEAVYSNOW: Linke tıkladıktan sonra sayfayı yenilemelisin yoksa istediğim paragraf çıkmayabiliyor... Kusura bakmayın.
  .. | http://havadelisi.wordpress.com/derslik/baglantilar/sondurumradaruydu/#Saatlik_Gozlem (97)

rosita29 Eylül 2010 Çarşamba 21:09:32
yağmuru bekliyorum gözlerim kapalı ...
  ..

Havadelisi29 Eylül 2010 Çarşamba 21:09:56
@ HEAVYSNOW: Yağış ölçümüyle ilgili sorun için aşağıdaki paragrafı okuyabilirsin.
  .. | http://havadelisi.wordpress.com/derslik/baglantilar/sondurumradaruydu/#Saatlik_Gozlem (102)

akdeniz mdicane29 Eylül 2010 Çarşamba 21:09:22
uzun zamandır 8 ekimde bi sisdem gözüküo ve kararlı bi şekilde gelicem diyor.eyer bu sisdem gelirse zarar mutlaka olucakdır.alçak basın ise çok derin 985 mb. ve yağışdakuvvetli görünüyo.temennimiz inşallah gelir.
  ..

ankaralı eren29 Eylül 2010 Çarşamba 21:09:14
ya arif abi gine nerde bu sistem niye hep 3 4 gün kala uçup gidiyo sen dememişmiydin bana 13 15 derecelere düpşücek diye onu geçtim 20 derecenin altına bile inmicek bu ne ya her sistemde böle oluyo ayrıca yagışda yarın öle çok fazla deil biz bu sistemi sadece 1 günlük yagış içinmi bekledik :(( ayrıca gerçekten bazı kişiler her sistemi çok aşırı derecede abartıyolar sistem geldigindede yok başka bölgeye kaydı yok gücü bitti azaldı vs.. diyip kenardan çekliyolar
  ..

onuncuköy c.erc29 Eylül 2010 Çarşamba 20:09:54
çok ilginçtir bu sitede yağmur ya da kar gelceği zaman iş afet boyutuna bile ulaştığında zevkten dört köşe olanlar var,bence umarım olmaz milletimizi korusun vb. şekilde takılmalısınız.Sonuç olarak hava olaylarını tadına vararak izleyecek rahatlıkta değiliz düşünmemiz gereken çok kesim var çöker mi kaç kişi minibüste boğulur hangi dere taşar vb. ben burada bi vurdumduymazlık seziyorum.keşke sonrasını düşünmeden hava olaylarının tadına varabilsek tedirginlik duymasak.ama efsane semih 'in şu tarihlerde rahat 200 250kg yağış gözüküyor deyip gülmesi bile garibime gidebiliyor
  ..

tahmin-akdeniz29 Eylül 2010 Çarşamba 20:09:29
arif abi ekim 10 dan sonra sıcaklıkların adım adım azalıp normallerin bir hayli altına düşeceğini ve lodos ve poyrazlarla sık sık cephesel yağışlar alacağımız kanaatindeyim bnzer fikirdemisin
Cevap:
Sıcaklıklar zaten çoğunlukla normalin altında gidecek, yağış miktarında söylediğin gibi artış olabilir.
  ..

L@m0s29 Eylül 2010 Çarşamba 20:09:14
ARIF HCAM 8 EKIMDEN SONRA 3 4 MODELDIR BIR YAGIS GOZUKIOR HEMDE BAYA BIR KUVETLI GELME OLSAIGI NEDIR
Cevap:
%50
  ..

HEAVYSNOW29 Eylül 2010 Çarşamba 20:09:43
Arif üstad bir konu kafama takıldı;yağış için şöyle diyorsunuz örneğin : "istanbulda metrekareye 100 kg yağış düştü." Yağan yağmursa sıvı olduğuna göre litre olarak mı ölçülüyor ve kar yağmışsa bunu nasıl kg olarak ölçüyorlar; eritip tartıyorlar mı yoksa direkt mi tartıyorlar ? Bunun standardını merak ettim !
  coollooc@w..

EFSANE-SEMİH29 Eylül 2010 Çarşamba 19:09:48
SNOWHUSO:SİBİRYA YADA KUTUP -70 OLMUŞ BANANE AZOR GÜÇLÜ OLMADIKTAN SONRA?GEÇEN SENE KUTUP BÖLGESİ MÜTHİŞ SOĞUKTU AMA AZOR OLMADIĞI İÇİN BİZE İNEMEDİ.İKİNCİSİ;BİLGİ YANLIŞLIĞIN VAR LANİNALI KIŞLARDA AZOR DAHA KUVVETLİ OLUR.ISINAN OKYANUSTA İZLANDA DAHA AKTİF OLUR MESELA GEÇEN SENEKİ KIŞ.OKYANUSLAR ÇOK ISINDIĞI İÇİN A.B OLUŞUMLARI FAZLA İDİ.BU SENE SOĞUK OLDUĞU İÇİN Y.B DAHA FAZLA OLACAK Kİ NAO İNDEKSİ BEKLENTİSİDE POZİTİF.SENİN DEDİĞİN GİBİ OLSAYDI OZAMAN NEGATİF NAO OLURDU GEÇEN SENEKİ GİBİ.FARKINDAYSAN AZOR GENELDE AKTİF VE İZLANDA BİZİ FAZLA ETKİLEMİYOR VE KIŞINDA FAZLA ETKİLEMEYECEK.YANLIŞSAM ARİF ABİ DÜZELTİSİN.
  ..

snowhuso29 Eylül 2010 Çarşamba 18:09:58
efsane semih arkadaşım. la ninalı yıllarda nasıl oluyorda b.avrupa ılık kalabiliyor. hele hele nasıl oluyor da azor gibi dinamik kökenli bir y.b merkezi soğumayla güçleniyor. tam tersi la nina lı dönemlerde azor soğumanın etkisiyle pasivize olur. etki alanı hızla daralır. okyanuslardan çıkan soğuk karakterli buhar yani nemli hava karaların içine doğru kuvvetlice soğur ve sibirya gibi termik kökenli y.b merkezlerini kuvvetlendirir. ve sibirya salınımlarında belirgin artış olur.yani eğer la nina kuvvetli olursa bence bizi azor değil ancak sibirya y.b olumlu etkiler ve sert soğukların olduğu ama nemin az olmasından dolayı az karın yağdığı günler ve haftalar yaşatabilir. yani senin kış tahminin de üstadımız gibi erken olmuş bence. umarım kış tahminin aynen çıkar da son yılların karsız tatsız geçen kışların acısı çıkar arkadaşım. bence la ninanın en olumlu etkisi b.avrupa kıyılarında nispeten daha soğuk hava akımları oluşturabileceğinden akdaniz havzasının geçen kış dönemindekinden daha pasif olabileceği umududur. güney havzasını pasif olması demek sibirya kökenli polar sistemlerin güneye ve ülkemize daha kolay sarkması demektir.yani la nina kuvvetli olursa azordan ziyade sibirya t.y.b kökenli soğuklar yaşamamaıza neden olabilir. ancak başta da dediğim kasım sonunu beklemek lazımdır.
  huso1976ak..

tarantula29 Eylül 2010 Çarşamba 18:09:43
arif üstat sistem bu sefer gelecek gibi öyle gözüküyor ekim ilk 12 günü bakalım hayırlısı öğle modeli ayın 10 unda muhteşem gözüküyor şimdiye kadar ki en bol yağış çıktı 33mm (10 ekim 18 00 da) bakalım nolcak
  ..

snowhuso29 Eylül 2010 Çarşamba 18:09:45
arif üstadım kış öngörünüz bence çok erken olmuş.zira bana göre kış tahmini için en uygun zaman kasım ayının son haftası yada aralık ayının ilk haftasıdır.çünkü o dönemde oluşacak olan basınç merkezlerinin yerleşimleri ülkemize olan konumları la nina nın kuvvet derecesi v.b gibi şartları çok daha iyi değerlendirebileceğimizi düşünüyorum.bilmem bana katılırmısın üstadım. ben üstelik daha ekim ayına bile girmeden yapılacak her türlü tahmine karşıyım.sonbahar tahminleri yapılır abcak kış için çok erken diyorum.geçen kış için yaptığım tahminlerin % 70-75 i doğru çıktı. bunu da kasım sonu aralık başlarında yaptığım detaylı analizlere borçluyum.mesla siz sibiryanın zayıf kalabileceğini tahmin etmişsiniz anacak şu an bırakın sibiryayı moskova bile 10 derecenin altını gördü.bu şekilde devam ederse geçen seneden daha soğuk bir sibirya kaçınımlmaz olabilir. bakın olur demiyorum ama olabilir diyorum. neyse üstadım zaman herşeyin ilacıdır.kasım ayı gelsin bunları yie tartışırız.
  huso1976ak..

akdeniz medicane29 Eylül 2010 Çarşamba 18:09:07
Bu gece yarısı için avrupa fırtına tahmin merkezi ege denizi ve kıyılara level 2 vermiş.büyük dolu ile zarar rüzgarlar ve kıyı bölgeler için tornado yayımlamış.bu yağış nasıl olcak dahada heyecanlandım doğrusu :))) bekleyip görcez.
  ..



Bilgi | Mesaj Ekle
Ziyaretçi defterinde: 2792 sayfada toplam 139597 kayıt bulunuyor. | Görüntülenen sayfa : 2433
Sayfalar
< | 1 2 ... 2426 2427 2428 2429 2430 2431 2432 2433 2434 2435 2436 2437 2438 2439 ... 2791 2792 | >
Derlenme Süresi:0,514 s
Sayaç: