Serbest KürsüMesaj Ekle | Siteye Dön



barısfb20 Ekim 2010 Çarşamba 01:10:03
arif bey sizi kınıyorum:)lodosu bende sevmiyorum demişsiniz.halbuki o istanbulun lodos fırtnıasında denizi seyretmek kadar buyuk bir keyif varmı inanıyorumki sizde buyuk keyif alıyosunuzdur :)(ama tabiki once kar ...)
Cevap:
Seyretmekten değil yaşamaktan keyif alıyorum lodosu. Seferler iptal olmadığında vapura atlayıp Adalar'a gitmişliğim çoktur. Tıpkı lunaparktaki ahtapotlara binenler gibi. Milletin içi dışına çıkıp istifra ederken ben zevkten dört köşe bir vaziyette bu durumdan keyif almaya çalışmışımdır. Tuhaf belki ama öyle işte. Karın keyfi ise bambaşka. Onu hiçbirşeye değişmem.
  ..

Hakan20 Ekim 2010 Çarşamba 01:10:34
Arif hocam istanbul geneli icin kasım ayının ilk haftasında gündüz tek haneli değerlere düşecek mi gece sıcaklarında ne değerler bekleniyor.
Cevap:
Evet, beklentimiz o yönde. 5/7, 6/8 gibi sıcaklık değerleri ölçülebilir.
  hakanturk@..

tarantula20 Ekim 2010 Çarşamba 00:10:04
arif geçmişime laf sületmem bebiş geçmişim temiz yorumlarımda ne varmış pardon arif ustura bundan sonra lakabın usta arif değil usturarif olucek kes traşı bakem gelelim ikinci maddeye semiz otu da sağlığa faydalıdır tabiiki si ayrıcanam feshanede şenlik varmış arif hatta duyduğuma göre feshanede semizotu şenlikleri başlıcakmış artı semiz otu efsane bir besin olma yolunda hızla ilerlemekte hem arkadaşın birisi de benim kendisini kıskandığımı şey etmiş öle bişey yok kıskananlar çatlama zira kıskanan yok agıdeş merak etme sen sen bir efsanesin senin yanında tarantula örümceğinin lafı mı olur olsa olsa tarantula semiz otunun üstüne ağ örer o kadar fazla bişey olmaz panikleme sen neyse arif bu yorumu yayınla bebişim eğlence olsun bu yazımı da ciddiye almayın lütfen özellikle efsane semih arkadaşa sesleniyorum kendisi bu sitenin demirbaşlarındandır arif ile birlikte bu arada KUZEY YILDIZI TEŞEKKÜRLERİMİ FIŞKIRTIYORUM SEVGİLİ ARKADAŞIM HİŞT ARİF YAYINLA BAKEM
  ..

OzquR_(61)20 Ekim 2010 Çarşamba 00:10:00
Trabzon her yerde nerde nasıl yükselmesini bilen en iyi yeRdir diye düşünüyorum şu an 26 Derece'yiz Maşallah.. :)
  ..

tahmin-akdeniz20 Ekim 2010 Çarşamba 00:10:01
ben lodosla gelen yağmuru severim fakat astımlılar için iyi değil tabi :) arif abi yarın ntv ıspartada şiddetli yağmur var dedi hangi saatler arasında olur bu şiddetli yağış yaklaşık kaç kg düşer metrekareye? ayrıcı cuma günü gelecek soğuk hava sıcaklığı gündüz burada tek haneye düşürürmü ?
Cevap:
Öğle saatlerine kadar kuvvetli yağabilir. 50 kg. civarında olabilir. Cumadan itibaren tek haneleri görme ihtimaliniz yüksek.
  ..

bulut7520 Ekim 2010 Çarşamba 00:10:00
Sevgili Kamil Uzun pazar günü biz de arkadaşlarla kestane topladık orada. Ama bizim topladığımız yerde kestaneler pek olgunlaşmamış. Küçükçe idiler. 10 kiloya yakın var evde. Yiye yiye bir hal olduk :)
  ..

OzquR_(61)20 Ekim 2010 Çarşamba 00:10:42
Arif abi Trabzon Lodos şu saatlerde dahi çok güzel esmekte zaman zaman kuvvetli esiyor.. Hava ne sıcak ne fazla soguk desem daha iyi .. Bu havalar sanırım en fazla 1 yada 2 gün mü süre doğu böLgeLerde özeLLikLe karadeniz su an karadeniz kıyı illeri 20 üstü. Tamamen iyi geceLer..
  ..

Vayloyan19 Ekim 2010 Salı 23:10:08
Arif hocam.. bu lodoslu havalar ne zaman bitecek ? boğuluyorum resmen bir hüzün mutsuzluk kaplanıyor içime bu havalarda resmen yahu.. :)
Cevap:
Lodosu ben de sevmem. Kahrolsun lodos diyorum ama onun da faydası oluyor bazen:) Hepsinin vazifesi farklı. Perşembe gecesinden itibaren rüzgar poyraza dönecek. Hava hızla soğuyacak. Cuma günü kendinizi dinç hissedeceksiniz. Aman yine de dikkat edin hasta olmayın. Kıyafetlerinizi doğru seçin. Büyük değerlerdeki sıcaklık dalgalanmaları hastalığa davetiye çıkarır unutmayın.
  ..

efekentli19 Ekim 2010 Salı 23:10:35
hocam yarın aydın ve çevresinde nasıl bir hava bekliyorsunuz.
Cevap:
Bugünkü kadar kuvvetli olmayacak şekilde yağmurlu bir hava bekliyoruz.
  akinhickir..

CANER-BERGAMA19 Ekim 2010 Salı 23:10:40
BANA BAKIN 1 KASIMA KADAR OLAN SÜREDE KÜTAHYAYA KAR YAĞACAK DEYİP BENİM CİNLERİMİ TEPEME ÇIKARMAYIN... :) DÜN GECEDEN BU YANA BERGAMADA 100 KG AŞKIN YAĞIŞ DÜŞTÜ GÖREMEDİM ÇÜNKÜ PAZAR GÜNÜ KÜTAHYAYA GELDİM... ŞİMDİ PERŞEMBE GÜNÜ BERGAMAYA DÖNÜYORUM KAR YAĞACAK DERSENİZ YIĞILIP KALACAĞIM OLDUĞUM YERE :) :)
  ..

Kamil Uzun19 Ekim 2010 Salı 23:10:49
Evet Kurtuluş hocam. Burası hepimize yeter de artar.:) Zaten yoğun iş ortamında çok da fazla sitede yazmam imkansız. Burada biraz kafa dağıtıyorum işte. Havaturka takibi, hobilerimden biri oldu anlayacağınız.:) Çok ta bilgiler ediniyorum. Kendi bilgilerimi de insanlarla paylaşma fırsatı buluyorum. Daha ne olsun! Bu akşam sonbahar'ın simgesi kestaneden bahsedeceğim.:) Sarıyer, Beykoz ve Reşadiye civarında oturanlar hafta sonu ne yaptınız? Biz ailecek kestane topladık. Yağmurdan ıslanmış parlak sarı, kırmızı bir çok renk cümbüşü içinde o parlak kahverengi kestaneleri toplamak kirpilerin içinden çıkartmak çok keyifli ve dinlendirici. Böyle ılık yağmurlu havalarda diğer alternatif te sandal kiralayıp oltayla boğaz koylarında istavrit, çinekop, mezgit artık şansınıza ne gelirse...:) İçimden tahmin yapmak gelmiyor bu aralar. Önümüzde malum pastırma yazı. Sonbahar'ın güzel havalarında yapılacak birkaç alternatif yazayım dedim. İyi geceler herkese.
  ..

erdinç19 Ekim 2010 Salı 23:10:15
arif abi2004sistemleri fırtınalı sistemlerdi baya bi kuvvetli olduklarını hatırlıyorum gerçi bloking olayı yoktu orda ama merak ettiğim bloking li sistemlerde şiddetli fırtına olurmu yada şiddetli fırtınanın basınç yerleşimlerine etkisi varmıdır
Cevap:
Basınç değerleri arasındaki fark büyüdükçe ve izobarlar birbirine yaklaştıkça fırtına olur. Basınç yerleşimleri fırtına oluşumunda en önemli faktördür. Yani fırtınanın basınç yerleşimlerine değil, basınç yerleşimlerinin fırtına oluşumuna etkisi vardır. Blocking'li sistemlerde elbette fırtına olur. Hem de en alasından olur. İzobarların sıkıştığı yerlerde rüzgar kuvvetli eser. Basınç değerleri arasındaki fark ne kadar büyükse de o kadar şiddetli olur.
  ..

EFSANE-SEMİH19 Ekim 2010 Salı 23:10:02
erdinç 19 Ekim 2010 Salı 22:10:24 efsane semih kış tahminini güncellemeni merakla bekliyorum bastardinin 2004 öngörüsüne itibar etmemişsin bak 2004 ten aşası bu saatten sonra kurtarmaz onu söyliyeyim senin blogundada var 85de lanina kışıymış ırı nin değerlendirmesi nasıl olcak bakalım KİMSEYI GAZA GETİRMEYE NIYETIM YOK:)NEYSE O.2004 OLSADA ÖPÜP BAŞIMIZA KOYSAK:)WALLA AĞUSTOSMUYDU NEYDİ BEN BU KIŞI 70 Lİ KIŞLARA BENZTIYORUM DEMİŞTİM.HALADA GEÇERLİ.
  ..

bulut7519 Ekim 2010 Salı 22:10:56
EFSANE-SEMİH üstad kış tahminini dört gözle bekliyoruz.
  ..

Emre Zubaa19 Ekim 2010 Salı 22:10:15
Tropik Ankaramızda yağmur devam ediyor.Gerçekten yağış bakımından gördüğüm en iyi ekim ayı.Veriler geldiğinde ekim ayının pek çok rekoru kırdığı görülcektir.
  ..

Kuzey Yıldızı19 Ekim 2010 Salı 22:10:55
Vayyyyyy, Tarant Hocam!.. Seni es mi geçtim yoksa. Kafa işte. Dalgınlık. Seni nasıl saymam :-)). Yorumların hakkında benim yorum yapmam abesle iştigal eder. O yüzden seni söylememiş olabilir. Senin zaman zaman sinirli ve mizahi çıkışların olmazsa olmaza döndü artık. Devam!..
  kuzeyyildi..

ERMAN19 Ekim 2010 Salı 22:10:18
Arif abimizin bize ögrettıklerı zaten yadsınamaz bır gercek...Ben 3 yıl önce sadece kendımı böyle bılırdım..Ama havaturkayı gordukten sonra bıdaha kopamadım..O zamanlar hep bunyamın cıksada bıseyler söylese dıye bakardık ama sımdı model yorumlamayı,mevsımsel tahmınlerı yorumlamayı,nao,ao,diyagramlar olsun hepsını bıze tek tek ogrettı sayın abımız..Belkı meteorolojı okuyamadık ama buradan edındıgımız kazanımlarla kendı tahmınlerımızı rahatlıkla yapabılecek konuma geldık..O yuzden Arıf abımız ve Onur ercan'a ne kadar tesekkur etsek azdır HAVATURKA HAYATTIR...
  ..

EFSANE-SEMİH19 Ekim 2010 Salı 22:10:36
TEŞEKKÜRLER KUZEY YILDIZI.KISKANANLAR ÇATLASIN:):)BU PAZARA KADAR KIŞ TAHMİNİMİ PAZARA KADAR BLOGUMDA AÇIKLAYACAĞIM.BİRAZ DETAYLI HARİTASI BOL BİR TAHMİN OLACAK:)
  ..

erdinç19 Ekim 2010 Salı 22:10:24
efsane semih kış tahminini güncellemeni merakla bekliyorum bastardinin 2004 öngörüsüne itibar etmemişsin bak 2004 ten aşası bu saatten sonra kurtarmaz onu söyliyeyim senin blogundada var 85de lanina kışıymış ırı nin değerlendirmesi nasıl olcak bakalım
  ..

Ani19 Ekim 2010 Salı 22:10:29
Herkese iyi akşamlar. Bu akşam ve yarın İstanbul için görüşleriniz nedir ? Teşekkürler Arif Bey..
Cevap:
Bu akşam biraz sert esen lodos dışında önemli bir hava olayı yok. Yarın aralıklarla ve yer yer kuvvetli olmak üzere yağış bekliyoruz. Lodos saatler ilerledikçe hızını arttıracak..
  ..

MistRaL19 Ekim 2010 Salı 22:10:58
arif usta ve sevgili semih yazılarınızı okudum .. tabiki el nino ve la nina da ki sıcak ve az kar yagıslı gunlerde yasadık çok karlı gunlerde fakat PDO 50 senedir ilk defa bu kadar soguk durumunda o yuzden benim içim gayet rahat bu sene iyi kar alacağımızdan eminim..elimde bir kaç veri var kasım ayında 25 dereceleri gorebileceğimiz yonunde bunla ilgili detayları daha sonra paylascam
  ..

EFSANE-SEMİH19 Ekim 2010 Salı 22:10:33
Cevap: Bastardi, kendine göre bir mevsimlik tahmin tekniği geliştirmiş ve buna göre tahminlerini yapıyor. Bazen tutuyor bazen tutmuyor. Açıkçası bana göre tahminleri çoğunlukla kar sevdalılarını mutlu edecek cinsten olduğu için de fazlasıyla ilgi görüyor. Arşivlere bakınca öyle La Nina yılları var ki ortalığı soğuktan kırıp geçirmiş. 2004'teki kar yağışlarını El Nino'ya bağlamak da bence pek doğru değil. Benzer sistemleri El Nİno olmadığı zamanlarda da görebiliyoruz. Aynısı La Nina için de geçerli. Sonuç olarak tercih meselesidir. Ciddiye alan alır almayan almaz. Ben de acaba Bastardi ne demiş diye bloguna ara sıra göz atıyorum ama mevsimlik tahminlerde önceliği çoğunlukla IRI'ya veriyorum. IRI'nın verileri benim için daha önemli. Ayrıca her bir sezonu birbirinden bağımsız değerlendirmek en doğrusu. 2004 KIŞINI BEN NORMAL GÖRMÜYORUM.87 DEN SONRAKİ EN İYİ KIŞTIR.HERZAMAN OLMAZ.DİĞER YORUMUNA KATILIYORUM
  ..

tarantula19 Ekim 2010 Salı 22:10:33
havaturka yeter de artar bile değil mi kuzey yıldızı arif ile semihin tahminleri seni mutlu ediyor demek ne kadan güzel havaturka farkını fark eden farklı bir şahsiyet huzurlarınızda kuzzzzeeeeeeeeeeyılllllllllllldıııııııııııııı ıızzzzzı sana tebriklerimi sunuyorum darısı diğer havaturka hayran adaylarının başına diyorum kuzey yıldızını örnek alın bakem:))) ARİF TAHMİNLERİME ARA VERDİM GEYİKLERE DEVAM EDİYOM
Cevap:
İyi de eski yorumları niye sildin. Maziye bir bakıverseydik.
  .. | http://www.izlesene.com/video/bulent-ersoy-maziye-bir-bakiver/917533 (98)

Kuzey Yıldızı19 Ekim 2010 Salı 21:10:20
Selamlar. Sevgili Kamil durum anlaşıldı. Buradaki yazılarını biliyorum. Belki, başka bir yerde de yazıyorsundur diye düşündüm. Neyse, HavaTurka hepimize yeter de artar bile. Ama, tabii ki diğer bazı saygı duyduğum ve uğradığım siteler de var. Bunun yanısıra yönetim yanlışlıkları yaşayan siteler de var. Benim önceliğim bilime saygı duyulması. Sonra, bireysel saygı geliyor. Burada, çok güzel yorumlar çıkıyor. Arif Üstad ile Efsane Semih'in yazıları şu an için beni çok etkiliyor. Okuyarak geçemiyorum. Üzerlerine çalışıyorum. Gerçekten çok iyi arkadaşlarımız var. Bunun yanısıra, amatörün amatörü azalmaya başladı. Çoğunluk araştırma içinde. Çalışmalar yapılıyor ve buna bağlı yorumlar yazılıyor, sorular soruluyor vs. Kısacası, ciddi bir gelişim var kişilerde. Benim amacım da böyle bir site yaratabilmekti. Ancak, Arif Bey önderliğindeki bu kadro bu işi çok iyi yapıyor. O yüzden ben buradayım artık. Herkesi de bekliyorum. Sohbete alışamayanlar var. Bu arkadaşlar lütfen sabretsinler. Yavaş yavaş alışacaklardır. İnanın, alışınca Xat çocukluğundan iyiki kurtulduk diyeceğiz. Ben de ilk etapta bu sohbeti yadırgadım. Ama, alışıyorum. Şimdilik herkese ii akşamlar.
  kuzeyyildi..

EFSANE-SEMİH19 Ekim 2010 Salı 21:10:52
ARİF ABİ BASTARDİ İLE İLGİLİ YAZIMA CVB VERMEMISSSIN
Cevap:
Bastardi, kendine göre bir mevsimlik tahmin tekniği geliştirmiş ve buna göre tahminlerini yapıyor. Bazen tutuyor bazen tutmuyor. Açıkçası bana göre tahminleri çoğunlukla kar sevdalılarını mutlu edecek cinsten olduğu için de fazlasıyla ilgi görüyor. Arşivlere bakınca öyle La Nina yılları var ki ortalığı soğuktan kırıp geçirmiş. 2004'teki kar yağışlarını El Nino'ya bağlamak da bence pek doğru değil. Benzer sistemleri El Nİno olmadığı zamanlarda da görebiliyoruz. Aynısı La Nina için de geçerli. Sonuç olarak tercih meselesidir. Ciddiye alan alır almayan almaz. Ben de acaba Bastardi ne demiş diye bloguna ara sıra göz atıyorum ama mevsimlik tahminlerde önceliği çoğunlukla IRI'ya veriyorum. IRI'nın verileri benim için daha önemli. Ayrıca her bir sezonu birbirinden bağımsız değerlendirmek en doğrusu.
  ..



Umut Sallak19 Ekim 2010 Salı 21:10:39
Benim Sonbahar tahminim tuttu bol yağış alıyoruz, kış tahminim kurak yağışsız sisli puslu ılık 2,3 sistemlik kar yağışları olur demiştim bakalım tutacak mı hehe seneye daha profesyonel olcam işallah :)
  cronix23@h..

tdemiray19 Ekim 2010 Salı 20:10:12
DMI ve burada dıger tahmın yapan arkadaslar 2 gundur ıstanbula yagmur yagacak demelerınre ragmen damla yagmur yok.Ustelık DMI 2 gundur yaptıgı gıbı önumuzdekı 2 gundede ıstanbulda yagmur gosterıyor.Beyler farkındamısınız bılmıyorum ama ıstanbulda 2 gundur yagmur yagmıyor.GUNEŞ VAR GÜNEŞ.
Cevap:
Bugünü anladık Anadolu yakasında birkaç yer dışında yağış yoktu ve çoğunlukla güneşliydi de dün nerden çıktı? 2 gündür yağış yokmuş. Bilmeyen de inanacak. İstanbul'da dün yağış kaydedilmeyen istasyon yok. İstanbul'da yaşadığınıza emin misiniz?
  .. | http://www.meteor.gov.tr/sondurum/toplam-yagis.aspx?t=t&gun=101019&ind=0&s=NM&f= (98)

Ankaragücü19 Ekim 2010 Salı 20:10:38
Şu an bulunduğum Marmaris 2. Dalga yağışlardan öyle kayda değer bir pay almadı. Fakat görünen o ki, bu akşam ve bu gece DMİnin de verdiği uyarıda olduğu gibi aşırı yağış beklentimiz var. Son uydu görüntüleri de bunu destekler nitelikte.. Öte yandan benim sık sık dile getirdiğim sayılı fırtınalar takvimine göre, hep beklentide olduğum 28-29 Ekim periyoduna akşam gfs güncellemeleri soğuk havayı koyuverdiler.. Kasım 2-5 arası ise beklentim olan ikinci tarih. Kasım başı için şu anda güncellemeler yetersiz ve gerçekleşmeyecek basınç yerleşimleri göstermeye devam ediyorlar. Sanıyorum bu hafta sonuna doğru resim şekillenir.
  ..

ERMAN19 Ekim 2010 Salı 20:10:07
NOAA'YA BUGUNE KADAR INANMIYORDUM ARTIK HIC INANMAM..BÖYLE MEVSIMLIK TAHMIN MI YAPILIR ANLAMADIM..SOGUK HAVA GELDIGI YERLERI SOGUTUYORLAR SICAK HAVA GELEN YERLERI ISITIYORLAR..EKIMIN BASINDA GELEN SOGUK HAVADA BIZI MASMAVI HATTA MOR GOSTERIRKEN SIMDI AYNI AYDA OLMAMIZA RAGMEN NORMAL VE NORMALLER USTUNE CIKARDILAR..KASIMDA NELER YAPARLAR KIMSE TAHMIN EDEMEZ..IRI EN GUZELI ONU BEKLIYECEZ MECBUR..
Cevap:
Ha şunu bileydin.
  ..

ERMAN19 Ekim 2010 Salı 20:10:22
ARIF ABI PASTIRMA YAZI OLARAK HANGI TARIHLERI DÜSÜNÜYORSUN..SANKI 22 27 EKIM ARASINDA YAGIS OLMAYACK GIBI ANCAK SICAKLIK PASTIRMA YAZINDA OLDUGU GIBIDE YUKSEK OLMAYACAK O TARIHLER ARASINDA..27 SINDEN SONRA BEN YINE YAGISLARIN ETKILI OLCAGINI DUSUNUYORUM..KASIM ILK HAFTADA SOGUK VE YAGISLI OLACAGINI DUSUNURSEK BU PASTIRMA YAZI NE ZAMAN?
Cevap:
Ekimin son haftasını düşünüyorum. Her ne kadar modellerde görünüyor olsa da civardaki yüksek basınçların varlığı nedeniyle sistemin zayıflaması oldukça muhtemel. Kısacası 27'sinden sonraki yağış bana göre çok şüpheli. Yağışsız periyodun kasımın ilk günlerine kadar uzama ihtimali yüksek.
  ..

Asfalya19 Ekim 2010 Salı 20:10:12
Havalist,bende sana selamlarımı yolluyorum dostum:)lodos-35,aytaç-35,cancan-izmir de özlettiler kendilerini gerçekten.hele cancan-izmirin tarzı bir harikaydı.birde haftalık tahminleriyle bazılarını fitil etsede aslan-izmirimiz vardı.cnntürk çöktü millette darmadağın oldu.İnşallah sesimizi duyarlar da havaturkaya konuşlanırlar. border=0
  ..

polar19 Ekim 2010 Salı 20:10:35
yaw arif abi yarın ıstanbul ıcın yer yer kuvvetlı yagmur dıyon ama şuhan havada bir tane bulut yok nasıl iş bu:S
Cevap:
Yarın ola hayrola.
  ..

reis_ksk19 Ekim 2010 Salı 19:10:36
izmirin altyapısı eskiye göre iyi tabi 95ten sonra azcık akıllanmıstır millet tabi ama hala yeterli degil http://www.bugun.com.tr/foto-galeri/123671-page-4-izmir-i-sel-aldi-galerisi.aspx
  ..

tarantula19 Ekim 2010 Salı 19:10:37
akşam modellerine bakalım neler olucek arif üstadım değil mi öğle modelleri öle berbatovdu anlatamam akşam modelleri tam tersi olucek inşallah olmasa da ümidimiz var kasım ilk haftada özlenen soğuk hava gelip bize hava mı atacak yoksa havamızı mı alacaz yakında belli olur coming soon
Cevap:
O modellere bakarsan daha çok değişir. Özel kanallardan aldığım veriler kasımın ilk haftasındaki sistem cepte diyor:) Öncesindeki pastırma yazı da öyle :)
  ..

karmanyağı19 Ekim 2010 Salı 19:10:52
arkadaşlar ankarada karayelle beraber orta şiddette yağış başladı umarım dahada güzelleri yağar yarın akşama kadar 20-25 kg yağış bekliyorum ankarada ekim ayı rekortmeni biz olduk
  ..

istanbul19 Ekim 2010 Salı 19:10:30
arif abi istanbul yarın nasıl güçlümü yağmur
Cevap:
Aralıklı ve yer yer kuvvetli.
  ..

yusuf tunç19 Ekim 2010 Salı 19:10:21
hocam edirnede ilk kar ne zaman? antalyada sıcaklıklar uzun sure 20 derece uzuerınde kalıcak mı? etkılı sopuklar ne zaman ? pastırma yazı ne zaman bıtecek toplu sordum:)
  ..

EFSANE-SEMİH19 Ekim 2010 Salı 19:10:58
welbane 19 Ekim 2010 Salı 17:10:54 Şu saat itibariyle adana 34, osmaniye 33, hatay 32, mersin 31, urfa 30 santigrat ile pastırmalı falan değil, bildiğin yazı yaşıyorlar. Hopa civarlarında da 30 dereceler zorlanmış gibi. Genel olarak bakıldığında Türkiye, Rusya'nın ve Ukrayna'nın karadeniz kıyıları şu anda Avrupa'nın en sıcak bölgesi; bu da Bastardi'nin yazın en sıcak bölgesi -->ekimin en soğuk bölgesi --> kışın en soğuk bölgesi tezini çürütmüş oldu çünkü yazı ağustosu en sıcak geçiren bölgeler şu anda da ya ortalamanın üstünde ya da ortalamalar civarında... WALLA NE YALAN SÖYLİYİM BEN 2004 GİBİ BİR KIŞ BEKLEMİYORUM.ZORLAMA BİR TAHMİN YAPMIŞ GİBİ.2004 TE BÖYLE 2010 DA BÖYLE OLACAK DER GİBİ.Bİ KERE KAFADAN BİR HATA VAR.2004 KIŞI ÇOK GÜÇLÜ OLMAYAN EL-NİNO KIŞI İKEN 2010-2011 KIŞI GÜÇLÜ LA-NİNA KIŞI OLACAK.LA-NİNA ÇOĞUNLUKLA Y.B'Yİ ÇAĞRIŞTIRIRKEN EL-NİNO İSE A.B'Yİ ÇAĞRIŞTIRIYOR.TABİ BURDA BASTARDİ'Yİ YADA KARİYERİNİ TARTIŞACAK DEĞİLİM AMA KİMLERİN KAFASINA YATTI BU TAHMİN BİLMİYORUM.ARİF ABİ VE HAVA DELİSİNİN MANTIĞINA UYUYORMU CVB OLURSA SEVİNİRİM.
  ..

EFSANE-SEMİH19 Ekim 2010 Salı 19:10:43
ÖĞLE MODELİNE YENİ BAKABİLDİM BANA HİÇ İNANDIRICI GELMEDİ.AKŞAM MODELİNİN 180 DERECE DÖNECEĞİNİ DÜŞÜNÜYORUM.
  ..

karmanyağı19 Ekim 2010 Salı 19:10:00
aman tanrım inamıyorum uyduda muğla üzerinde aayip bi kütle oluştu 100 nun üstünü çok rahat görür muğla acayip bir yağış gelyor hiç hesaba katmamıştım bu yağışın 2 katına çıkaağını sel olcak muğlada aman tanrım bu nesıl bişeyyyy
  ..

EFSANE-SEMİH19 Ekim 2010 Salı 18:10:37
derya 19 Ekim 2010 Salı 11:10:55 SEMİH BEY NAOO yine kış tahminini yükseltmiş durumda ben gerçekten anlamıyorum bir soğuk bir sıcak gösteriyorlar.sizin tahminlerinizde kış için bir değişim var mı acaba yoksa güzel bir kış geçireceğimiz fikriniz devam ediyor mu.bu arada DMİ nin 24 saatlik toplam yağışlarına baktığımızda izmir seferihisara 187 kilo yağış merkezede 110 kilo yağış düşmüş.gerçekten müthiş... GENEL HATLARIYLA AYNI.IRI PERŞEMBE AÇIKLANIYOR.TAHMİNİMİ YAPINCA BLOGUMDA OKUYABILIRSIN.
  ..

SeRHaT19 Ekim 2010 Salı 18:10:30
samet tebrik ederim.. tahminlerinde başarılı giidiyorsun ve bu başarılarının devamını dilerim. umarım ileride banada böyle bir şans verirler bnde senin gibi en iyi şekilde değerlendirmeye çalışırım. 100 kg'ı geçeceğiz demiştim bnde 2 gün önce ve nitekim geçtik. başarılısın ama kafamı karıştıran bir nokta var söylemeden geçemeyeceğim; çok ağız dalaşına girme kimseyle. iyi bir tahminci olacaksan girmemelisin. eğer girmeye devam edersen burada gelip hiçbir bilgisi olmadan rastgele tahmin yapanlardan hiçbir farkın farkın kalmaz.buda benden sana bir dost tavsiyesi olsun :) aynen devamm
  ..

karmanyağı19 Ekim 2010 Salı 18:10:16
izmir ve çevresinde bekklediğim 120-160 kg arasındaki yağış tamamen düştü sameti tebrik ediyorum daha izmire yağmur yağacak sistemin başıydı bu yarın ortası son günüde çarşamba işte o zaman uçacak gene izmir
  ..

Muhammed Uysal19 Ekim 2010 Salı 18:10:15
Arif hocam ekim sonu kasım bası gosuken sistem sizce ulkemize gelcek mi ? ihtimali kactır? eger gelirse konyada ve ankarada kar yapar mı ozellikle konya benm icin cok onemli cevaplarsanıs sevinirim
Cevap:
Kasım ayının ilk haftasında Balkanlar üzerinden gelecek polar kökenli soğuk ve yağışlı hava nedeniyle Trakya'nın ve iç kesimlerin yükseklerinde kar yağışları olacak. Konya'da da Ankara'da da kar yağışları olabilir ancak haftasonunu beklersek sistemle ilgili daha sağlıklı bir yorumda bulunabiliriz. Hayal kırıklığı yaşamayalım.
  ..

havalist19 Ekim 2010 Salı 18:10:58
arkadaşlar izmir dün gece 186 kg yağışla uzun yıllar ortalamasına göre rekor kırmıştır acayip güzeldi 2 saniyede 1 şimşek çaktı 6 ila 7 arası görülmeye değerdi benim tahminim gece saatlerinden itibaren yeni bir yağış başlıyacak bu sistemdeki kadar etkili olmayacak ama yinede hatırı sayılır bir yağış alacağız gibi görünüyor asfalya lodos-35 tunç -cancan herkese selamlar
  mutluluk_1..

liman19 Ekim 2010 Salı 17:10:06
afsalya aynen katılıyorum
  ..

a.rahim19 Ekim 2010 Salı 17:10:25
arif abi kasımın başındaki sistemde d.bakır kar alır mı(99) almaz ama merak ediyorum cevap verirsen sevinirim:d
Cevap:
Evet, bence de almaz, henüz erken.
  ..

asfalya19 Ekim 2010 Salı 17:10:14
İzmirin altyapısı iyi mi:))..Üstüme iyilik sağlık.Büyük medya,istanbul ankara kadar kameralarını izmirede çevirseler pek çok şey görecekler ama herhalde izmir,onlar için "özel korumaya" alınmış durumda.diğer faktör de,yağışların şiddetli olmakla birlikte zamana yayılan tarzda gerçekleşmesi şiddetinde de devamlılık olmamasıydı.buna rağmen adminin yayımladığı olaylarda oldu.patlayan borularda..hele atık evsel suların körfeze dejarj edilmesi tam bir felaketti..çevrecileri,greenpeace'cileri,izmire de bekleriz.:)
  .. | http://www.beyazgazete.com/video/2010/10/18/izmir-de-su-borusu-patladi-ulketv.html (105)

ERMAN19 Ekim 2010 Salı 17:10:56
ALMANYA'YA İLK KAR DÜŞTÜ...Yaşlı Almanlar, hiç böyle bir havayla karşılaşmadıklarını dile getirerek küresel iklim değişikliğinin önemli bir belirtisi olan dengesiz iklim olayları döneminemi giriyoruz diye sordular.Kar, Almanya’nın en yüksek dağlarından Schwarzwald’da 15 cm kalınlığa ulaştı.
  .. | http://www.haberturk.com/dunya/haber/562944-almanyada-ekim-ortasinda-kar (194)

welbane19 Ekim 2010 Salı 17:10:32
Ayrıca enteresan bir şekilde Uşak-Kütahya çevreleri 11-12 dereceler civarında geziniyor. Bu illerde halihazırda akdeniz kökenli sistem etkisini sürüdüryorken sıcaklıklar nasıl bu seviyelerde kalabilmiş anlayamadım; üstelik düne göre de 5-8 derecelik düşüşler var.
Cevap:
Oraj gelişen yerlerde sıkça karşılaşılan bir durum. Üst seviyelerden aşağılara doğru soğuk hava akışı var.
  ..



Bilgi | Mesaj Ekle
Ziyaretçi defterinde: 2792 sayfada toplam 139597 kayıt bulunuyor. | Görüntülenen sayfa : 2400
Sayfalar
< | 1 2 ... 2393 2394 2395 2396 2397 2398 2399 2400 2401 2402 2403 2404 2405 2406 ... 2791 2792 | >
Derlenme Süresi:1,889 s
Sayaç: