Serbest KürsüMesaj Ekle | Siteye Dön



sappokinowa02 Kasım 2010 Salı 14:11:08
Hazırladığınız harita ve bunu desteklediğini düşündüğünüz verileriniz bana pek yeterli gelmedi ,gelemedi modelist arkadaşım , ok ile işaret etiğiniz yön pek tabi bir cephe sisteminin kendi içindeki dönüş hareketi olarak düşünürsek olabilir yalnız jet akımlarının batıdan doğuya doğru estiklerini lütfen unutmıyalım bi de sizin çizdiğiniz alanların kuzeyi, güneyi sürekli bir y.b ve a.b alanı algılaması yaratmakta ki bu da sanki 2 ayrı kasırgan'ın aynı yere doğru ve sürekli şekilde dönüş hareketi yaptığı izlenimi uyandırıyor.Siz bir de sanıyorum en çok ispanya portekiz taraflarına düşülen , normallerden daha soğuk ibaresine çok takılmışssınız ,bu kadar takılmayın derim ha bu kadar inanmak istiyorsanız da tabi ki sizin bileceğiniz iş ama modelinizdeki bazı dengesizlikleri gözden geçirirseniz daha sağlıklı olacaktr...iyi günler
  agraligil@..

Revivalofsnow02 Kasım 2010 Salı 14:11:52
Modelist kardeş sana sadece vah vah diyorum ve bu sana son msjım cunku bosu bosuna sinirimin bozulmasını ıstemıyorum. Mucizevi tahmınlerınde sana basarılar dılerım, bu sekılde gıdersen senı kımse tutamaz, Metoffice veya Accuweather'a oynarsın o derecesın yani. Neyse Bol karlı gunler.
  ..

modelist hatan var02 Kasım 2010 Salı 14:11:09
modelist hatan var dostum. jet akımları batıdan doğuya veya kuzeyden güneye doğru geliştiğinden senin dediğin gibi soğuk akımlarının o yol izlemesi imkansız gibi bişey. O gösterdiğin linkteki soğuk bölege kutuplardan kopup gelen soğuk cephe ile soğuk olucak, doğudan kopup gelen soğuklar ile değil..He sibirya yüksek basıncı ile sibiryadaki soğuklar bazen orta avrupayı etkisi altına alıyor (misal geçen sene) ama bunun konumuzla ilgisi yok ve bu sene basınç yerleşimleri ile onun olma olaslığıda çok düşük..
  ..

zafer6702 Kasım 2010 Salı 14:11:36
Modeller yine komikleşti.
  zafercan67..

MiStRaL02 Kasım 2010 Salı 14:11:55
JMA (kısa vade model ECMWF (orta vade)
Cevap:
Öyle değil. JMA, Japonların modeli, ECMWF, Avrupa'nın 25 civarında ülkesinin işbirliği sonucu oluşturulan model..
  ..

MiStRaL02 Kasım 2010 Salı 14:11:12
bu nasil bir mantik anlayamadim... istanbulda kar yagidigi zaman burda gozukme
  ..

ankaralı eren02 Kasım 2010 Salı 13:11:38
vayy gine sitede açık arttırmalar başlamış bile kış başlamadan daha ilk alıcağımız kar ilk önce kendini ayın 10 gibi gösterdi sonra herkez 15 dedi şimdi ise 20 30 arası diyorlar hadi yokmu arttırannn şöle kış oratası diyinde sizde bizde rahatlıyalım daha kışa yeni girdik bismillah ya bekleyin bi daha şimdiden böle olucaksa vay halimize
Cevap:
Sonra da bize temkinli davranıyor diyorlar. Netleşmeyen bir öngörü için ortalığı birbirine katnmaya ne gerek var? Sabırlı olun hepsinin zamanı var.
  ..

Modelist02 Kasım 2010 Salı 13:11:13
http://img526.imageshack.us/img526/8066/post196961288284065. jpg accuweatherin avrupa kış tahmini haritasını biraz daha geliştirdim ve üzerinde birtakım oynamalar yaptım.bu haritaya göre ingiltere ve iskandinavya civarında yüksek basınç sistemlerinin hakim olmasını beklerken akdeniz havzasında ise alçak basınç sistemlerinin hakim olmasını bekliyoruz.bu iki basınç sisteminin dönüş hareketi ile kış boyu çok kuvvetli soğuk akışlarının(850 hpa’da –10 ve daha altı derecelerin) kalın mavi okla gösterdiğim yerlerden akmasını bekliyorum.türkiyeyi ise bu kuvvetli soğukların kış boyu çoğunlukla teğet geçmesini daha çok 850 hpa’da en fazla –5 derecelerin bizi etkilemesini bununda direk kar yağışı için istanbul ve kıyı illerde yetersiz bir sıcaklık olduğunu direk karyağışlarının trakyada görülebileceğini diğer yerlerde çoğunlukla kky tarzı yağışların görüleceğini tahmin ediyorum.haritadaki sinoptik görüntüde daha çok ılık tarafta kalacağımız için anadolunun büyük bir kısmı(özellikle ankara) yine bu kışta özlediği kar yağışlarını göremeyecektir.yine bu kışın en soğuk bölgenin kuzeybatı tarafları olacağını ve yurdun doğusuna gidildikçe sıcaklık ortalamalarının artacağını düşünüyorum.ayrıca önümüzdeki günlerde kasım max. sıcaklık rekorları kırılabilir.
  http://img.. | http://img526.imageshack.us/img526/8066/post196961288284065.jpg (248)

bulutluluk özlemi02 Kasım 2010 Salı 12:11:13
Modelist arkadaşım hafızanı biraz zorlarsan hemen her yıl kasım ayında bu tür uzun süreli durgunlukların olduğunu görürüsün bu demek değil ki devamın da 2006 gibi kış olmamıştır, unutma ki hiç bir kış birbirine birebir olarak benzemez ama yine de kışların kötü geçme ihtimalinin yüksek olması sebebiyle böyle bir fikre insan kayıtsız da kalamıyor olmama ihtimali yüksek fakat kışlara olan güvensizlikten dolayı hep bir şüphe olyor
  torikbaska..

OzquR_(61)02 Kasım 2010 Salı 12:11:42
Arif abi Trabzon'da geceleri bi hayli soğuk olmaya başladı.. Malum 9-10 dereceye düşen sıcaklıklar var bu gece sıcaklıkları böyle 9-10 larda devam edecekmi ? yoksa yükseliş olur mu ? Abi böyle devam edecek demenin müjdesiyle inşallah.. :D
Cevap:
Evet yaklaşık ay ortasına kadar benzer şekilde devam edecek ama bunu bir müjde olarak algılamana şaşırdım açıkçası :)
  ..

murat5702 Kasım 2010 Salı 12:11:16
umarım bu kışta geçen yıllardaki gibi 10u 20si 30u derken geçip gitmez çok üzülürüm :(
Cevap:
Peşinden koşarsanız daha çok hüsrana uğrarsınız. Oluruna bırakın. Göreceksiniz ki gelecek. Şimdilik gidişat gayet iyi ve her şey yerli yerinde gerçekleşiyor. Pastırma yazı bile :)
  ..

HeavySNOW02 Kasım 2010 Salı 12:11:01
Sıradışı bir dolu faciası,paylaşmak istedim,belki görmeyenleriniz vardır ...
  http://yfr.. | http://yfrog.com/06doluz (302)

karfirtinasi02 Kasım 2010 Salı 11:11:24
ARKADAŞLAR MAALESEF BU SENEDE GELMİYECEEEEEK, TIPKI GEÇTİĞİMİZ 2 YILDAKİ GİBİ. TOPRAKLARIMIZA YAKLAŞIRKEN SOĞUK HAVALAR, BİRYERLERDE BİRŞEYLER OLUŞACAK VEYA GÜÇLENECEK VE O SOĞUK VE YAĞIŞLI HAVALAR MEMLEKETİMİZE GİREMEYECEEEEEEK!!! BU BÖLE BİLİNEEEEE:))
  ..

EFSANE-SEMİH02 Kasım 2010 Salı 10:11:37
İSTANBULLU ARKADAŞLAR 15'İNE KADAR HALA TEMİZ.BİRAZ DAHA SABIR.20-30 KASIM ARASI KISMETSE
  ..

soğuklar02 Kasım 2010 Salı 08:11:09
ayın 14 dü aıcaklıklar hissedilir derecede azalacak bayramda bir çok iç bölge kar kıyılar kky olacak bu görüşüm 2 haftadır hiç değişmedi kalın sağlıcakla
  yasin5385..

rainmann02 Kasım 2010 Salı 07:11:34
Arkadaşlar GFS de saplanıp kalmayın. Wetterzentrale de bulabildiğimiz JMA modelini ve kuşkusuz ECMWF modelini de göz önünde bulundurun. GFS bizi geçen yıl darmadağın etmişti zaman zaman...Yine bayram dönemi yağışla ilgili olarak için heveslendiriyor ama her an ters köşeye yatırabilir.Uzun vadede 144 satlik periyot ötesi biraz işin eğlencesi kanımca... Ayrıca şunu öğrenmek istiyorum: GFS her güncellemede tam 21 farklı olasılıkla geliyor. Neye göre bunlardan birini seçiyor?
Cevap:
Başlangıç koşullarında veri girişlerinde küçük oynamalar yapılıyor. Bildiğim kadarıyla başlangıç koşullarında hiçbir oynama yapılmayan modeli sunuyorlar.
  rain@hotma..

Kamil Uzun02 Kasım 2010 Salı 00:11:48
Hava delisi: Bilgilendirmelerin için teşekkür ederim. Ben biraz mizansen bir yazı yazmıştım.:) Tabi ki buzların erimesi yazın hızlanacak kışın da tam tersi artacaktır. Bu 13000 yılda ara dönemler mini buzul çağları da yaşanmıştır. Ama genel gidişat 13000 yıldır buzul miktarında azalış olduğudur. Yalnız 10000 yıl önce kutuplarda hiç buzulun kalmadığı dönem de olmuş bilgisi ilginç. Bahsettiğin eski iklimlerle ilgili linkleri müsait olduğumda araştıracağım. İyi geceler.
  ..

Havadelisi01 Kasım 2010 Pazartesi 23:11:16
@ Kamil Uzun: Bahsettiğiniz döneme Younger-Dryas dönemi denir. Aşağıda linkini verdiğim yorum ilginizi çekebilir. Buzullar sürekli erimiyor, yazın eriyip kışın büyüyorlar. Ayrıca son 11500 senede buzulların çok büyüdüğü ya da şimdikinden çok daha fazla eridiği dönemler oldu. Mesela yapılan yeni bir araştırma yaklaşık 10000 yıl önce kuzey kutbunda hiç buzun kalmadığı dönemlerin var olmuş olabileceği sonucuna vardı. Bu yüzden çıkarımlarınız doğru değil. Asıl uzmanlık alanım eski iklim olduğundan bilgimden yararlanın istedim. İyi geceler. http://wattsupwiththat.com/2010/10/30/new-peer-reviewed-paper-says-there-appear-to-have-been-periods-of-ice-free-summers-in-the-central-arctic-ocean/
  .. | http://havadelisi.wordpress.com/serbest-kursu/comment-page-6/#comment-2104 (93)

Kamil Uzun01 Kasım 2010 Pazartesi 23:11:31
Birşeyleri araştırırken 2009 yılı hürriyet gazetesi haberiyle karşılaştım. Sizle de paylaşmak istedim. Avrupa'da, 13000 yıl önceki son buzul çağı Meksika körfez akıntısının aniden kesilmesi sonrasında 6 ay içinde gerçekleşmiş. Kanıtlarından bahsediyordu. Bu tarz şeyler bir insan ömründe gerçekleşmez sanıyordum ben. Bir de dünya manyetik alanın hızla değişmesi söz konusu olursa böyle bir durumda bütün coğrafyalarda bilinen iklim çeşitleri çöpe atılabilir. :) Kafamı karıştıran bir diğer konu, kutuplarda dağlarda buzullar eriyor konusu. Evet arkadaşlar eriyor ama bu durum yeni değil. 13000 yıldır eriyor. Dünya ortalama sıcaklığı 14 derecedir. Bu sıcaklık korunduğu müddetçe eriyecek buz kalmayana kadar eriyecek. Sonra okyonustaki tatlı su oranı artacak bu durum körfez akıntısını durduracak. Tersi süreç 6 ay içinde gerçekleşecek binlerce yıl bu sefer her yer buz kesecek.:)) İyi geceler.
  .. | http://www.hurriyet.com.tr/dunya/12958864.asp (90)

mert01 Kasım 2010 Pazartesi 22:11:32
arif hocam sitenizi ve diğer siteleri uzun zamandır takip eden birisi olarak modelist ve subpolar nikli kişilerin obasar olabileceği yönünde ciddi şüphelerim var. bir ara sitenizde ceyo olmuştu o zamanlar sert bir kış beklentisi içindeydi güzel şeyler yolluyordu şimdi bana göre çok normal olaraktan pastırma yazı dönemini yaşamaktayız ve bu kişi güzel havaları fırsat bilerek sanki hep böyle devam edecekmiş gibi tahminlerde bulunup insanların moralini bozmaktadır. yanlışsam özür dilerim ama eğer doğruysam lütfen bu ikiyüzlü arkadaşın yorumlarını bir daha yayınlamayın.
Cevap:
Şüphelerinizde haklısınız ancak bu durum o kişinin kendi bileceği iştir ve böyle yaparak kendi kendine zarar vermiştir. Yorumlarını sansürlemem gerekmiyor ayrıca. Hoşunuza gitmiyorsa ciddiye almayın.
  ..

ß.q.€.N01 Kasım 2010 Pazartesi 22:11:31
Arkadaşlar bu kış Afyon'da nasıl geçer ve Afyon 12 Kasım günü ve sonrası kar alırmı???
Cevap:
Haftasonunda netleşir.
  ..

MiStRaL01 Kasım 2010 Pazartesi 22:11:12
Bence guzel bir bulus
  ..

serdivanlı01 Kasım 2010 Pazartesi 22:11:47
müsadenizle havanın dışında elektronik ve bilgisayar alanında biraz bilgi vermek isterim belki dumuşsunuzdur.HP(bilgisayar markası), memristor(hafızalı direnç) adında yeni bir devre elemanı buldu.Bu devre elemanının direnç, bobin, kondansatör gibi temel devre elemanı haline gelmesi bekleniyor.Memristor un bilgisayar işlemcilerinde kullanılmasıyla bilgisayarların açma tuşuna bastığımız an açılacak ve şimdikilerden 1000 defa daha hızlı çalışacaklar .bu eleman hafıza yapısına sahip olduğu için elektrik kesilmelerinde hiç bir türlü veri kaybı yaşanmayacak.Daha birçok yenilikleri var.Bu araştırmanın başında olan Stan Williams memristor kullanarak devre tasarlayan araştırmacı sayısının azlığı olduğunu ama yine de üç yıl içinde memristorlerin piyasada olacağını belirtiyor.Bende bitirme çalışması olarak bu konuyu bi arkadaşla aldım gibi yarın hocayla son olarak görüşcez o zaman kesinleşcek bakalım nasip artık..başınızı ağrıttıysam kusura bakmayın teşekkürler....
  ..

MiStRaL01 Kasım 2010 Pazartesi 21:11:13
Tarantulam ic bolgeler icin netlesti kar yagisi 1 haftadir var zaten modellerde bugun gorunmeye basladi
  ..

tarantula01 Kasım 2010 Pazartesi 20:11:59
beyler karı kızı bırakın da hemen sevinmeyin hele durun biraz öğle modeline bakarak kar geliyor naraları atmayın bir kere bana göre kasım 13 15 arası artık sıcaklıkların düşeceği ve yağışların başlayacağı günler olacaktır ancak hemen kar kky diyerek heyecan yapmaya gerek yok sizlerin şimdi gördüğünü ben geçen hafta görmeye başladım ama çıkıp da buradan kimseyi heyecana sürüklemedim zira erken öten horozun kafasını keserler kuralınca kar için çok erken ötmeye başlamayın sonra pişman olursunuz bence daha tam rayına oturmadı gfslerin çoğu diyagramdaki -5 lere iniyor ancak hemen kar olacak diyemeyiz bekleyeceğiz sabır edeceğiz bu cuma aşağı yukarı netleşir durum ondan sonra konuşuruz atmosferik olaylarda tarih tekerrürden ibarettir şeklinde bir durum söz konusu olamaz zira atmosfer değişkendir 2007 de öyle oldu 2008 de öyle olacak diye birşey söyleyemeyiz bu abesle iştigaldir
  ..



Bedirhan01 Kasım 2010 Pazartesi 20:11:28
Arif Bey, Pastırma Yazının Hemen Ardından Kuvvetli Yağışlar Kararlı Şekilde Geliyor Basınç Konumları Sistemin Güzargahı Bu Yağışları Muhtemel Kılıyor Soğuma İçin İse Pek'de Aynı Şeyler Söylenemez Yağışların Arkasındaki Muhtemel Soğuk Cephe İndexlerde Dönem Uzatıp Periyod Kısaltıyor Ortalamalar ve Altında Sıcaklıkların Geçeceği Bir Kış İçin Herşey Yolduna Sen Ne Düşünüyorsun?
Cevap:
Katılıyorum.
  alarming.d..

MiStRaL01 Kasım 2010 Pazartesi 20:11:25
Zaten polonyali bilim adamlari hemen olacak demiyoki bunun yanlis translate oldugu ap acik belli zaten bununla ilgili aciklama yapti polonya devlet meteorolojisi
  ..

kartahmincisi01 Kasım 2010 Pazartesi 19:11:38
arif abi diyagramlar üzerinden nasıl tahmin yapılması gereketiğini açıkladığınız gibi bence basınçları konumlarınını nerde bulunurlarsa ne olacağını bize etkilerini hepsini blogda açıklarsanız çok iyi olur abi hem bu soru işaretlerin hepsi silinmiş olur.lütfen önerimi değerlendir abi...
Cevap:
Değerlendireceğim.
  ..

tahmin-akdeniz01 Kasım 2010 Pazartesi 19:11:28
ayın 2. haftasıyla beraber bulutlar gelmeye başlayacak ve rüzgarlar sertleşecek gibi duruyor.bayramda yağış olasılığı gerçekden fazla gibi.eğer havaları periyot periyot değerlendirecek olursak kasımın 2. yarısını yağışlı soğukça,aralık başını ılıman ,aralık sonlarını soğuk karlı yaşayabiliriz.bayramdada doğu kesimlerde kar ulaşımı kapayabilir şu haliyle
  ..

erdinç01 Kasım 2010 Pazartesi 18:11:40
kasım ayı bazı arkadaşların moralini bozmuş. kasımdaki veriler ne zaman hangi yıl yıllarda kış mevsimine hükmetmiş 2006 2007 yılındaki sinoptik görünümlerle aynı deyince bunun kışında böyle olacağını ima etmek bence tuhaf bi durum nasılki karseverler hava hadiselerine hissiyatla yaklaşabiliyorlarsa ılkçılar için aynı durum sözkonusu pastırma tanımında hava olaylarında dialektiğin savunucularına noldu. hani aynı nehirde iki kere yıkanılmazdı .
  ..

zafer6701 Kasım 2010 Pazartesi 17:11:16
Arkadaşlar bayramdaki sistem özellikle doğu bölgeleri etkeleyeck, batıda soğukla yağış aynı anda çakışmayacak, daha öncede yazdığım gibi Kasım 25'i bekleyin.
  zafercan67.. | http://zafercan671@hotmail.com (96)

sappokinowa01 Kasım 2010 Pazartesi 17:11:26
It is this zone from Italy and the Alps into southern Russia where the core of the nastiest part of winter will reside. Along with colder-than-normal temperatures, above-normal snowfall is anticipated in this region. Southern Poland, the Czech Republic, Greece, Turkey, southern Russia, Italy and much of Switzerland are included in this cold, snowy zone bastardinini öngörüsünü yorumlıyan kişi accudan heather adlı meteorologdur ve bizimde için de bulunduğumuz güneydoğu avrupa için herhangi bir normallerinden ılık kış öngörüsüne bu yazılar da rastlamıyoruz...
  agraligil@..

Armando01 Kasım 2010 Pazartesi 17:11:44
Merhaba arkadaşlar.Modelist seni kutluyorum,çünkü ben dediğin tahmini nerdeyse 2 ay önce de yapmıştım.Sende benimle aynı fikirdesin zira Trakya dışında gene ılık bir kış bizi bekliyor gibi demiştim.Maalesef durum bu şekilde öyleki artık bazı şeyler netleşti gibi.Görümek üzere.
  bbeyazlar@..

gorkem sisteam01 Kasım 2010 Pazartesi 17:11:50
her kese merhaba öncelikle izlediğim bir video yu size aktarmak istiyorum k.yarım kürenin ani bir şekilde donmasını konu alıyordu üstelik 1 hafta önce konulmuş bir video atlantik sularının tuz oranındaki düşüşten bahsediyordu buda okyanus sirkülasyonun ani bir şekilde durdurmaya yönelikti . sonuç olarak aslında polonyalı bilimadamlarının senaryosu doğru fakat şimdi olmayacak konu budur.geçmişe baktığımızda buzdaki taneciklerinden alınan ve okyanus tortullarından yapılan incelemeler geçmişte bu akıntının tamamen durduğuna şahit olmuşlardır .herkese saaygılar
  gorkemgozl..

sappokinowa01 Kasım 2010 Pazartesi 17:11:06
That being said, from Italy and the Alps through the Balkans and Turkey, through the Ukraine and into the south of Euro Russia, this looks to be a cold winter and one with more than normal snowfall. So here it is Temps are in F , sonuçta bu ir öngörüdür tutar ya da tutmaz ama ılık bir kış beklentisine pek benzemiyor , oturup görücez ,herkeze selamlar...
  agraligil@..

sappokinowa01 Kasım 2010 Pazartesi 16:11:35
Bastardiye bayaa bi şüpheyle yaklaştığımı zaten belli etmiştim , ama buralara ılık bir kış beklentisi yapmamıştır bu ara da geçen sene ki 23 ocak sistemini kendi bloğundan haber veren jim andrews şu başlığı atmıştı: SNOW İN NORTHWESTERN TURKEY , peki bu başlığa neden olan soğuk hava dalgası sadece trakyada mı etkili oldu ? tabi ki hayır marmara görece olarak bu sistemden ciddi biçimde etkilenmedi mi ? ( özellikle soğuk kısmı dikkate değerdi) yani northwestern içine istanbul da girmiş görüldüğü üzere , yorum yaparken duygularımıza göre okuma işini terkedebilirsek daha objektif olabileceğimizi düşünüyorum yanlış anlaşılmasın kimseyi hedef aldığım yoktur ,bol karlı bir kış dileğiyle...
  agraligil@..

Revivalofsnow01 Kasım 2010 Pazartesi 16:11:43
Modelist arkadasım felaket tellahlıgı yapma,cunku bır yerden bılgı alıyorsun buraya yanlıs aktarıyorsun.Bence kendın arastırma yap,baskalarının yanlıs yorumlarını burda soyleme.Cunku herkes arastırmacı degıl, ben ve bazı arkadasların dedıklerıne gore burda bılgı alıyorlar, o haritanın linki budur. http://www.accuweather.com/blogs/news/story/40716/accuweathe rcom-europe-winter-f-1.asp Ayrıca bak bakıyım orda ne soyluyor!! "Southern Poland, the Czech Republic, Greece, Turkey, southern Russia, Italy and much of Switzerland are included in this cold, snowy zone. "Turkıyenınde ıcınde bulundugu kısımlar soguk ve karlı kısımda!! Tamam mı cnm kardesım!
  ..

sappokinowa01 Kasım 2010 Pazartesi 16:11:40
Şimdi modelist arkadaşım bakış açınızı ve kaygınızı anlamakla beraber bazı hataların olduğunu düşünmekteyim , öncelikle çınar arkadaşımız uyarmışssınız ve haklısınız da yalnız buna benzer bir yaklaşımı accu verilerini yorumlarken de siz yapmışssınız, soğuk teğet geçecektir , en soğuk yer trakya olucaktır, anadolunun yine büyük bölümü tatminkar kar göremiyicektir gibi ifadeler sizce kesinlik barındırmıyorumu? ve atmosferin bu tür bir kesinlikle davranmadığını hepimiz biliyoruz , bunların hepsi öngörülerdir ve biraz daha dikkatli olsaydınız bastardin\'in tahminini yorumlıyan kadının bu karlı bölge içerisin de türkiyeyi de saydığını görebilirdiniz keza yunanistan ve özellikle kuzeyi de bu alan dahil gözükmekte bastardi ise şunu demiş: Russia into the Alps. Russian temps as much as 3C below normal for the winter are possible, 1-2 C below normal westward into the Alps. THIS INCLUDES THE BALKANS INTO NORTHWESTERN TURKEY, SORRY TO MY FAN CLUB THERE ,ha eğer kuzeybatı kesimleri sadece trakya olarak ele alırsak başka ama batı karadenizin batı kesimlerinden trakya sınırına kadar bir hat çizer isek başka sonuçlara ulaşırız...
  agraligil@..

welbane01 Kasım 2010 Pazartesi 16:11:29
Modelist; seni doğruladığını iddia ettiğin tahminler accuweather'da 4 gün once yayınlanmıştı bu bir http://www.accuweather.com/blogs/news/story/40716/accuweathe rcom-europe-winter-f-1.asp İkincisi, şu cümleyi iyice bi oku: "It is this zone from Italy and the Alps into southern Russia where the core of the nastiest part of winter will reside. Along with colder-than-normal temperatures, above-normal snowfall is anticipated in this region. Southern Poland, the Czech Republic, Greece, TURKEY, southern Russia, Italy and much of Switzerland are INCLUDED IN THIS COLD SNOWY ZONE." Anlayamadığın kısımlarda google translate sana yardımcı olacaktır.
  ..

tahmin01 Kasım 2010 Pazartesi 16:11:01
evt arif abi sana katılıyrum ayın14-15 gibisine doğru cok hızlı bi düşüş war?yorumunu bekliyorum :)trakya
  ..

karcı01 Kasım 2010 Pazartesi 16:11:36
arif abi bakıyrumda birkaç kişi marmara bayramda donucak falan yazmış buna katılıymusun?cevabını bekliyorum simdiden tesekkürler :)
  ..

MiStRaL01 Kasım 2010 Pazartesi 16:11:36
ögle modellerinde gene one gelmis soguma ortalam 13 14 gibi gelir.
  ..

karfirtinasi01 Kasım 2010 Pazartesi 16:11:59
arkadaşlar bayramın 3. gününden önce yağış yok,unutun.
  ..

Modelist01 Kasım 2010 Pazartesi 16:11:09
Çınar öğle modellerindeki 12-14 kasım arasındaki soğumayı görür görmez hemen bi heyecanla “yihu kar geliyor” naraları atmaya başladı daha 12-13 gün varken ve hemde değişeceğini bile bile hemde kesin bir dille söylüyor gelebilir diyerekten değil “GELİYOR” diyerek.öncelikle böyle bi tahmincilik anlayışı olmaz.0-12 yaş arası çocuklar böle tahmin yapar.beklemesini,sabretmesini,kesinleşmesini bekliycen yoksa böyle olursan zırt pırt tahmin değiştirmek zorunda kalırsın ve kaybolur gidersin.
  ..

Havadelisi01 Kasım 2010 Pazartesi 16:11:18
@the muslim: Bizde iklim biliminin yetersiz oluşu konusunda çok haklısınız. Havaya meraklı insanların büyük çoğunluğunun tahmine meraklı olması ve gözlemle o kadar fazla ilgilenmemeleri bunun sebeplerinden birisi. 1949, Türkiye ortalaması göz önüne alındığında son 70 yılın en soğuk kışı. 1957 ve 1958 ise öyle gözükmüyor, belki onlar daha bölgesel soğuklardı. Bizde çok soğuk kışlardan ziyade en çok kar yağan zamanlara odaklanıldığı için 1949 pek bilinmez. O kış, Aralık-Ocak-Şubat mart ortalaması normalin neredeyse 4 derece altında imiş. 1954 ve 1992 kışları da aşırı soğuk olarak göze çarpıyor. 1954'te Boğaz, Karadeniz'den sürüklenen buzlarla kaplanmıştır. 1992 de bildiğiniz gibi Pinatubo yanardağının kışıdır. Aşağıdaki linkten son 70 yılın Türkiye geneli kış ortalama sıcaklıklarının grafiğine ulaşabilirsiniz.
  .. | http://havadelisi.wordpress.com/serbest-kursu/comment-page-7/#comment-3104 (194)

ÇıNaR01 Kasım 2010 Pazartesi 15:11:51
ankaragücü kardeş ağzına sağlık öyle güzel özetlemişsin ki evet arkadaşlar izlanda alçak basıncına bağlı değil bizim kış kaderimiz önemli olan aorun yataymı yoksa dikey olarakmı avrupaya genişleyeceğidir 12-14 kasımda bunu net göreceksiniz 950 mb ing ye yerleşior ama ardından soğuk geliyor
  .. | http://ankaragücü (61)

Modelist01 Kasım 2010 Pazartesi 15:11:37
dün bir yorumda bulunmuştum ve ne demiştim “maalesef geçen kışa benzer sinoptik modellemelerin görüleceğini soğuk akışlarının çoğunlukla yine orta ve batı avrupaya(almanya,fransa,ispanya,italyanın kuzeyi,avusturya,isviçreye) akacağını türkiyenin bulunduğu coğrafyada ise tam tersi ılık havaların konuşlanacağını düşünüyorum”demiştim.tahminlerin accuweather sitesi tarafındanda doğrulandı diyebilirim http://img146.imageshack.us/img146/8066/post196961288284065. jpg linkini açarsanız accuweatherin avrupa kış tahmin linkindede gördüğünüz gibi soğuklar yine bizi teğet geçecektir ve yine türkiyenin en soğuk yeri trakya olacaktır anadolunun yine büyük bölümü tatminkar kar göremeyecektir.haritada portekiz,ispanya ve fransanın soğuk bir kış geçireceği görülüyor.yani portekiz,ispanya,fransa civarlarının soğuk olması yani avrupanın batısının soğuk olması bizim bulunduğumuz güneydoğu avrupanın(yunanistan,türkiye) ılık olması anlamına gelir zaten linkteki tahmindede öle gözüküyor.linke göre soğuk akınları kış boyu ukrayna,romanya,macaristan,avusturya,almanya,italya kuzeyi,frana,ispanya,portekiz hattında akacağı gözüküyor.aslında geçen kışa çok benzer bir tablo var fakat bu sefer ingiltere iskandinavya gibi yerlerin az soğuk olacağı ancak geçen seneye göre çok soğuk olmayacağı yönünde.
  http://img.. | http://img146.imageshack.us/img146/8066/post196961288284065.jpg (126)

trakya(korhan)01 Kasım 2010 Pazartesi 15:11:28
trakyalı arkadaşlar, kar getirebilecek ilk sistemde hepimiz sohbete girip son durumları birbirimizle paylaşalım.Çok keyifli oluyor
  ..

MiStRaL01 Kasım 2010 Pazartesi 15:11:37
bayramda iç bölgelerde kar yagisi kesinlesmistir...
Cevap:
15-20 gün sonrasının hava tahmini için kesinleşmiştir denir mi hiç Mistral! Olacak şey mi bu? Kar yağışı ihtimali giderek yükseliyor dersen tamam ama kesinleşmiştir dedin mi olmaz. Bir daha böyle bir hata yapma.
  ..

Karcı Deniz01 Kasım 2010 Pazartesi 15:11:28
Arkadaşlar anladığım kadarı ile bu kış sıcaklık olarak normal, yağış olarak ise biraz fazla değerler alacağımızı düşünüyorum.. Binyılın kışı muhabbeti binde bir tutabilecek bir atmasyon:) yağış biraz daha güneylerde yoğunlaşabilir, ancak kuzey kesimler geçen senelere göre biraz daha fazla donacak.. (sıfırın altı).. İstanbulda bu sene deli kar olacak diyemiyorum, ama kar göreceğimiz günlerin çoğalacağını düşünüyorum..
  ..



Bilgi | Mesaj Ekle
Ziyaretçi defterinde: 2792 sayfada toplam 139597 kayıt bulunuyor. | Görüntülenen sayfa : 2378
Sayfalar
< | 1 2 ... 2371 2372 2373 2374 2375 2376 2377 2378 2379 2380 2381 2382 2383 2384 ... 2791 2792 | >
Derlenme Süresi:1,461 s
Sayaç: