Serbest KürsüMesaj Ekle | Siteye Dön



BLUESKY07 Kasım 2010 Pazar 00:11:49
Arif abi doğru söylüyorsun k.çekmece gölünden kaynaklanıyor. Akşam göl kenarına inmiştim. Yukarılarda fazla birşey yokken göl çevresinde yoğun sis vardı. Şimdi tüm bölgeye yayıldı. Görüş mesafesi 10 mt ve altı. 2004 kışında kışında lake effect e şahit olmuştum.
  ..

MistRaL07 Kasım 2010 Pazar 00:11:40
saat/23:00 basınc 1012 ruzgar:1.2 km sıcaklık:13.4 hava yogun sisli
  ..

Kamil Uzun06 Kasım 2010 Cumartesi 23:11:50
Hmmmm. Diyagram dersini kaçırmışım. Bu ara devamsızlığım çok. :) Ama 12'sine kadar olan ılık periotu en amatörümüz görmüştü. Onu da yakalasın artık GFS di mi? İyi geceler.
Cevap:
Diyagramları kullanan amatörler 10 kasımda inen soğumanın da balon olduğunu rahatlıkla görebilirdi.
  ..

MiStRaL06 Kasım 2010 Cumartesi 22:11:07
ataturk hava alanı ankaraya yonlendiriyor
  .. | http://www.liveatc.net/flisten.php?mount=ltba (83)

iSKo06 Kasım 2010 Cumartesi 22:11:10
Merhabalar.3 gündür başakşehirde görüş mesafesini 1 mt düşürecek kadar sis var.Bağcılar TEM den geliyorum ama orada o kadar yok.Vatan caddesi 15 dk mesafede orada da yok.Kışda böyle oluyor geçen sene 15 gün yerde kar vardı diyorum inanmıyorlar.Acaba başakşehir tarafının bu kadar farklı olmasının sebebi nedir.Özellikle siste.
Cevap:
Büyük olasılıkla K.Çekmece Göl'ünden kaynaklanıyordur.
  i_Sezgin@h..

soğuklar06 Kasım 2010 Cumartesi 22:11:03
üzülerek ifade etmeliyimki kıyı kesimler kasım ayı ve aralık ilk yarısı dahil kar hatta kky dahi almayabilir
  ,,..

1Our06 Kasım 2010 Cumartesi 22:11:57
Buradan hava trafiğini canlı olarak takip edebilirsiniz. An itibariyle Atatürk Havalimanı'nda iniş kalkışlar komple iptal. Görüş 350 metre rapor ediliyor. 45 dakikadır İstanbul üzerinde dolanan uçaklar var. Sabiha Gökçen de şartlar daha uygun olduğu için, oraya yönlendiriyorlar fakat işin enteresan yanı Gökçen'deki bütün park yerleri doldu=)). Uçakları İzmir'e göndermeye başladılar.
  .. | http://www.iststatus.com/radar2.htm (144)

pilav üstü yosun06 Kasım 2010 Cumartesi 22:11:27
modelist arkadaşımın görüşlerine yüzde yüz katılıyorum.. zaten az önce aldığım mevsimsel yosun datalarına göre, azor yüksek basıncı fransız rivierası sınırlarından ileriye hareket edemeyecek görünüyor.. sibirya ise güneydoğu yönünde genişleyerek çoğunlukla İran ve Türki cumhuriyetlere soğuk bir kış yaşatacak
  ..

Revivalofsnow06 Kasım 2010 Cumartesi 22:11:01
http://prognoza-za-vremeto.blogspot.com/ bunu arama motoruna yazıp,çevir dıyınce site çıkıyor, bu sırada bulgarca cıkmıs bazı bolumler,aslında ingilizce olmalıydı bu sekılde daha sorunsuz olcak sanırım.Bol karlı gunler
  ..

Smockin(SeyithaN)06 Kasım 2010 Cumartesi 22:11:20
Slm arkadaşlar beni hatırlayanlara slm hatırlamayanlarada yine slm :) Umarım bu kış hepimizin beklediği gibi bir kış olur ustadlarımızın ve bazı uzmanların görüşlerini okudum azıcık olan bilgilerimizle analiz yapmaya çalıştık sıcaklı yönünde hemen herkez hem fikir son yıllara nazaran daha soğuk bir kış olacak ve geç bitecek gibi yağış konusunda bence ülkemiz son yılların en bol yağışlarını alacak ege akdeniz gibi bölgelerde seller oluşacak özellikle aralık boyunca. anadolu hattı son yıllarda özlenilen kar pek etkili olamadı ama bu sene çok şeye gebe yağış konusunda aynı fikirde değilim BOL yağış iç, kuzey ve doğuda hayatı zorlaştıracak kar yağışları sağlıcakla
  kuskunum11.. | http://nemli_havalar@windowslive.com (61)

utkuizmir198306 Kasım 2010 Cumartesi 21:11:28
yav modelist tüm yabancı kaynaklar türk kaynaklar bilgisayar modelleri kış sert geçecek diyor sen hala kafa tutuyon millete ayıptır yazıktır alay ettirme milleti kendine git başka sitede takıl o kadar sohbet sitesi var git orda hava at kardeşim
  utku.karad..

Kamil Uzun06 Kasım 2010 Cumartesi 21:11:43
Arif hocam GFS modelleri son bir ayda çok tutarsız. 2 hafta önce 10 kasım gibi sibiryadan soğuk gelişi modellerde vardı. 2 gün içinde yok oldu gitti .Dün de 18-20 kasım arasında karadeniz üzerinden soğuk girişi ve kar beklentisi vardı. Bugün uçmuş gitmiş. Yağmur bile pek görünmüyor. 1 günde bu kadar değişimler diğer günlerde de var. Dediğim gibi son bir aydır GFS çok değişken? Yol göstereceği yer de bizleri de yanıltıyor. Bu tutarsızlıkların sizce bir nedeni var mıdır? Teşekkür ederim.
Cevap:
Bence gayet tutarlı ve yanıltmıyor. Hatta ekim sonundan 12 kasıma kadar gösterdiği ılıman ve kurak periyod (pastırma yazı) tam isabetle gerçekleşecek gibi. Uzun vadede bahsettiğiniz soğumaların sağlamasını yapmak için defalarca diyagramları kullanılmasını tavsiye ettiğimiz ve burada bu denli güçlü soğumayı teyid edecek yeterli sayıda model senaryosu (en azından 10'un üzerinde)olmamasına rağmen siz gidip de gfs tutarsız derseniz kabahat gfs'de değil sizdedir. Diyagramları boşuna mı anlattık biz? :)
  ..

Revivalofsnow06 Kasım 2010 Cumartesi 21:11:42
At the end of December, January and throughout February and early March are expected temperatures rarely exceed zero values and snowy picture to prevail throughout Bulgaria. Само по най-южните части на страната в ниските места е възможно снежната покривка и големите студове да се разминат и там нещата да изглеждат по различен начин в сравнени със зимната картина от северна България и високите части на планините. Only in the southernmost parts of the country in low places possible snow and frost big to pass and there, things look different in winter compared with the picture of northern Bulgaria and the high mountains.(BULGARISTAN KIŞ TAHMINI) http://translate.google.com.tr/translate?hl=tr&s l=bg&tl=en&u=http%3A%2F%2Fprognoza-za-vremeto.blogspot.com%2 F2010%2F10%2Fprognoza-za-vremeto-prez-zimata.html
  ..

Armando06 Kasım 2010 Cumartesi 21:11:16
MODELİSTE İLK YORUMLARINDA DESTEK VERİYORDUM;ÇÜNKÜ SEVİYELİ YORUMLAR YAPIYORDU.FAKAT ŞU AN BAKIYORUM DA ÇOCUKÇA YORUMLAR YAPMAYA BAŞLAMIŞ...KENDİM VE HAVATURKA ADINA ÜZÜLDÜM,LÜTFEN DOLDURUŞA GELMEYİN SEVGİLİ ARKADAŞLAR...MODELİST MAKSADINI AŞMIŞ YILANA DÖNMÜŞ...
  bbeyazlar@..

Admin06 Kasım 2010 Cumartesi 21:11:45
Sis etkisini gösteriyor hava trafiği karışmaya başlıyor. Dinleyin.
  .. | http://www.liveatc.net/flisten.php?mount=ltba (118)

Havadelisi06 Kasım 2010 Cumartesi 21:11:42
Beğenilmeyen model çıktısı için "bu kesinlikle gerçekleşmez" demek de başka bir klasiktir. 200 saatten sonra süper soğuklar iniyor görünseydi o zaman da "modeller doğru yolu buldu" denecekti. Her şeyimiz duygusal. O senin burun kıvırdığın modelin bilgisayar kodları içinde insanlığın bugüne kadar havayla ilgili öğrendiği her şey mevcut, zaten model olmasa tahmin filan da yapamazsın. Öyle bir çıktı verdiyse öyle bir ihtimal de var demektir. Bu arada, Modelist'in tahminlerine kesinlikle katılmıyorum, yöntemini gayet palavra buluyorum. Ama o da zaten bu palavraları kasten atıyor. Moraliniz bozulsun da daha gerçekçi olun istiyor. Çünkü biz moralimiz bozulmadan gerçekleri görebilen bir millet değiliz.
  ..

yavuzsb06 Kasım 2010 Cumartesi 20:11:14
Bencede modelist obasar,çünkü dikkat ederseniz obasar ne zamandır yok [?]
Cevap:
Obasar soğuk havalar gelirse ben demiştim demek için çıkar ortaya :) Çifte şans oynuyor. Ilık bir kış olursa modelist olarak yorumlarına devam eder soğuk bir kış olursa da obasara dönüşür :)
  .. | http://www.kuntays.com (57)

tarantula06 Kasım 2010 Cumartesi 20:11:32
bu akşam modellerinin gerçekleşme ihtimaii % 0 bu kadar saçmalık olmaz ama olmuş işte
Cevap:
Diyagramları neden koyduk oraya bebişim. Bekle biraz sonra görürsün bakalım, saçma mı yoksa değil mi.
  ..

tarantula06 Kasım 2010 Cumartesi 20:11:12
site modelist stilistlerle doldu bu site hava tahmini sitesi halk eğitim merkezi değil burada yorum yapan modelistan adlı arkadaş burası halk eğitim merkezi değil yorum yaparken falcılık yapma 2007 de böyleydi 2010 da böyle olacak demek bilimsellikten uzak adına tahmin bile denemeyecek bir sallamadır artı modelistan (bilerek böyle yazıyorum) nikli arkadaş aslında bu sitedekileri provoke etmek için böyle yazıyor kendisi de bu söylediklerine inanmıyor ama adamın niyeti farklı bilmem anladınız mı? hemen dolduruşa gelmeyin beyler bırakın demokrasi var herkes yazar kimseye engel olmaya gerek yok kimi tahmin yapar kimi sallar aradaki farkı herkes anlar tarananlar arif olan anlar anlamayanlar cevap yazar herkese selamlar arif de bu yazıyı yayınlar ilhamım geldi arif tutamadım yazdım:))))
  ..

ERMAN06 Kasım 2010 Cumartesi 20:11:47
ARİF ABİ GÖZÜNÜ SEVEYIM ARTIK SU MODELIST DENEN ADAMIN YAZILARINI SURDA YAYINLAMAYIN..ADAM RESMEN MILLETI SINIR ETMEYE CALISIYOR GECEN SENEKI ODESAY GIBI..YOK KASIM ILIK GECERSE KISTA ILIK GECERMIS NE ALAKA ULA PASTIRMA YAZI YASIYORUZ İŞTE BUNDAN 1 HAFTA ÖNCE NERDEYDIN..LÜTFEN ABİ BUNLARI OKUMAK ZORUNDA DEGILIZ!!TAMAM HERKES FIKRINI SÖYLER AMA 30 DEFEDA BISEY SÖYLENMEZ KI YOK KIS SICAK GECECEKMIS NERDE GORDUN SEN KISIN SICAK GECTIGINI DAHA AGZIMA COK SEY GELIYOR AMA NEYSE...
  ..

sappokinowa06 Kasım 2010 Cumartesi 20:11:21
Modelist üzülerek ben de sizin gayet boş konuştuğunuzu düşünmekteyim...bakıyorum at gözlüğünü çıkarmamakta ısrar ediyorsunuz obasarsınız ya da değil şu anki yorumlarınız( bu işden iyi kötü bi nebze anlıyo olsanız bile) gülümsetmekten başka bi etki yaratmamakta ha diyebilirsiniz ki gül geç o zaman kardeşim ,merak etmeyin yaptım zaten , ama geçemedim kusura kalmayın..
  agraligil@..

EFSANE-SEMİH06 Kasım 2010 Cumartesi 19:11:40
Modelist 06 Kasım 2010 Cumartesi 19:11:40 kışa girişte özellikle kasım ve aralık aylarında bir bölgede hangi havalar hakimse,baskınsa yani ılık ve kurak veya ılık ve yağışlı yada soğuk ve kurak veya soğuk ve yağışlı ise kış genelindede o havalar hakim olmaktadır birkaç istisna dışında bu genelde böyledir böyle olmuştur efsane dediğiniz yada soğuk geçti dediğiniz kışların(1985,1987,1992,2002,2004,2006,2008 kışları v.s) kasım ve aralık ayları soğuk geçmiştir.şuan kasım ayının yarısından çoğunu ılık ve kurak geçiriyoruz buda demek oluyorki önümüzdeki kış aylarının çoğunlukla ılık ve kurak geçeceği zaman zamanda olsa gelecek olan soğuk havalar ise sıcaklığı anca normallerine çekeceği için yağışların %85 inin yağmur %15 inin ise kky olarak düşmesini yüksek dağlara ise kar yağmasını doğal karşılamak gerekir diye düşünmekteyim. OBASARIM GÜZEL SÖYLEMİŞSİNDE KIŞ ŞARTLARI 15 KASIM'DAN SONRA BAŞLAYACAK.15 KASIM'DAN ARALIK SONUNA KADAR BÖYLE OLRSA HAVALAR EYW DERİM.(AMA YİNEDE KATILMAM)2004 TE SÜPER BİR KIŞ DEİLDİ.2 TANE SİSTEM GELDİ İŞİ BİTİRDİ.YOKSA HEP NORMALLER ALTI GEÇEN BİR KIŞ DEİLDİ.25-30 DERECE ARASI SICAKLIK OLDU YANLIŞ HATIRLAMIYOSAM.YANİ SORUN SICAKLIKLARIN N.ÜSTÜ GEÇİCEK OLMASI DEİL Kİ.HEM BEN HİÇ BİR KIŞ HATIRLAMIYORUM SİBİRYA Y.B OLMADAN BU KADAR ORTALAMALARIN ALTINDA(SICAKLIK) YAPILAN KIŞ TAHMİNLERİNİ.
  ..

EFSANE-SEMİH06 Kasım 2010 Cumartesi 19:11:30
Dev 06 Kasım 2010 Cumartesi 18:11:53 Geçmişte isteyerek veya istemeyerek kırgınlık yarattığım herkese ve arfitarif'e özrü bir borç bilirim. Helal edin hakkınızı =)) HELAL OLSUN.
  ..

ibo06 Kasım 2010 Cumartesi 19:11:12
Rahmetli ninem kasıma nasıl girersek bütün kış öyle gider derdi modelist haklı çıkabilir. çünkü kasıma ılık ve güneşli bir havada girdik.
  ..

Modelist06 Kasım 2010 Cumartesi 19:11:40
kışa girişte özellikle kasım ve aralık aylarında bir bölgede hangi havalar hakimse,baskınsa yani ılık ve kurak veya ılık ve yağışlı yada soğuk ve kurak veya soğuk ve yağışlı ise kış genelindede o havalar hakim olmaktadır birkaç istisna dışında bu genelde böyledir böyle olmuştur efsane dediğiniz yada soğuk geçti dediğiniz kışların(1985,1987,1992,2002,2004,2006,2008 kışları v.s) kasım ve aralık ayları soğuk geçmiştir.şuan kasım ayının yarısından çoğunu ılık ve kurak geçiriyoruz buda demek oluyorki önümüzdeki kış aylarının çoğunlukla ılık ve kurak geçeceği zaman zamanda olsa gelecek olan soğuk havalar ise sıcaklığı anca normallerine çekeceği için yağışların %85 inin yağmur %15 inin ise kky olarak düşmesini yüksek dağlara ise kar yağmasını doğal karşılamak gerekir diye düşünmekteyim.
  ..



Modelist06 Kasım 2010 Cumartesi 19:11:06
son bin yılın en soğuk kışı olacak deniyordu ama herhalde bu gidişlen son bin yılın en sıcak kışı olcak gibi.....
  ..

erdinç06 Kasım 2010 Cumartesi 18:11:24
modelist karseverlerin psikolojisinin bozulmaması senin psikolojini baya bi bozmuş boşvver 2006 2007 diil öyle yada böyle reel 2011 geliyor.
  ..

ozzy man06 Kasım 2010 Cumartesi 18:11:32
arif bey bu işi bilmeyen ama yarım yamalak bilgilerle birşey bildiğini sanan arkadaşların boy boy yazılarınımı okuyacağız burada..mesela snowhuso gibi.konunun bir başını bir sonunu ezberlemiş.ortada bir sürü bilgi eksikliği var.ama adam 40 yıllık meteorolog gibi atıp tutuyor.bu gibi arkadaşlara bu işi yavaş yavaş ve sabırla öğretmenizi temenni ediyorum.saygılar
  ..

erdinç06 Kasım 2010 Cumartesi 18:11:24
şu müneccimlik mevzuuna bir iki kelam edelim haddimizi aşmadan.aslında müneccimlik kavramı yerine sesli düşünmek tanımını öneririm.çünkü genelde 10 15 gün sonrası tahminleri hep olabilir cümlesiyle biter.bence burdaki kıstas en hihayetinde başarı oranıdır.orçun bostancı daha bi nokta atışı yapmak ister gibi müjdelediğine göre ama ben yinede müneccim demem açıkçası şimdidesemki ben 22kasım kaR geliyo bu müneccimlik olur. çünkü hakim olmaDIĞIM Bİ ALAn demek istediğim şu risk ve cesaret bili,m dışı bi yaklaşım diildir.yeterki olmazsa olmaz düşünsel dürüstlük ve samimiyet olsun.
  ..

Dev06 Kasım 2010 Cumartesi 18:11:53
Geçmişte isteyerek veya istemeyerek kırgınlık yarattığım herkese ve arfitarif'e özrü bir borç bilirim. Helal edin hakkınızı =))
Cevap:
Helal olsun.
  ..

mert06 Kasım 2010 Cumartesi 18:11:07
benden size bir tüyo kış için 21 aralığı bekleyin:D:D:Dyanlışmıyım arif abi
  suleymanas..

EFSANE-SEMİH06 Kasım 2010 Cumartesi 17:11:28
snowhuso 06 Kasım 2010 Cumartesi 15:11:50 EFSANE SEMİH ARKADAŞIMA: arkadaşım kasım ayıyla ilgili tahminlerine saygı duyuyorum. ancak ben bu konuda sana katılamıyorum.ben kasım ayının kurak bir ay olacağını düşünüyorum.en azından belirttiğin gibi kky ya da kar alacağımızı sanmıyorum.çünkü ao verileri hatta b.rusya ve sibiryada ki soğumanın zayıf olması arctic kesimdede kasım ayı içinde olmamıza rağmen henüz yeterli soğuma olmaması ve güney enlemlerimizde de sıcklıkların yağışlı siklonların oluşmasına sebebiyet verecek düzeyde olmaması beni bu şekilde düşündürüyor.ancak bir fikrine 100% katılıyorum.o da şudur:aralık ayı ve özellikle başları kış için ciddi ipuçları verir.yazılarımı az çok takip ediyorsan bilirsin bundan zaman zaman bahsederim.bence %80 aralık verileri kışı beli eder. YORUMLARIN İÇİN TEŞEKKÜRLER ARAYI FAZLA AÇMA.SEVGİLERİMLE
  ..

jjjoseph06 Kasım 2010 Cumartesi 17:11:49
Arif bey sizden bir isteğim olucak. Tamam herkes belirli saygı çerçevesinde herşeyi burada dile getirmekte özgürdür. Beğensekte beğenmesekte herkes tahminini yazabilir. Bunda sizinle hemfikirim. Ama şöyle birşeyde var. Bazı kişiler(15 yaşındaki çocuk demek daha doğru olur) sırf eğlence olsun diye birgün bir nickle başka bir gün başka bir nickle yok kış kar olmuyacak yok bu sene kara gömüleceğiz diye burda kendi küçük beyinleriyle dalga geçtiklerini zannediyolar. Burayı sadece bilgi almak için kullanan aklı başında insanlarda bu gibilerinin yazılarına kanıyorlar. Kimisinin morali bozuluyo kimisi yok yere seviniyor. Acaba bu kişileri tespit edip yazılarını eklemeseniz olurmu? Sadece görüntü kirliliği bunlar. İster istemez insanın gözü takılıyor insanın, acaba diyor. Yani bunun sonucunda sizin dediğiniz gibi fikir cimlastiği de yapılamıyor. Çünkü akıl dışı şeyler yazıyolar. Yakında bu kişiler soğuk hava dalgası basra üzerinden gelicek bile derler. Geçenlerde birisi doğudan soğuk hava dalgasını getirdiği gibi.Bu siteyi diğerlerinden ayıran fark olsun buda.
  ..

Spac06 Kasım 2010 Cumartesi 16:11:53
Meraba arkadaşlar önümüzdeki günler için bir kaç kelime söylemek istiyorum.Uzmanların belirttiği gibi sıcaklık değerleri uzun yıllar ortlaamsının 1 derece altında olması demek hakkatten cok soğuk bir kış olacağının göstergesidir.Ama yağış bakımından ab ve yb nin konumları belirleyici bir özellik olduğundan herhangi bir açıklama yapmak doğru diildir.Kasım sonu veya Kasımın ikinci yarısı beklediğiniz sistemle ilgili konuşacak olursak şöle bir bağlam kurabiliriz.Sis+Lodos+Soğuk ama bu sğuk ne kadar aşşağıya iner bu bilinmez.Kar ve kky demek bence biraz abartı olur marmara için sıcaklık 5-6 derecelere inicek gibi ama biz 5-6 derecede yerde tutan karda gördük yağmurla yağmurla karışık yağanda bize en yakını kky bunu kasım ayında olduğumuz için söylüyorum kış şartları tam oluşmamışken etkili bir kar yağışı olması mümkün deildir.
  cafeduman@..

MiStRaL06 Kasım 2010 Cumartesi 16:11:06
Sibirya nin soguk olmadigini kim soyledim siburya son 35 yilin en soguk ekim ve kasim ayni geciriyor bilmeden konusmayin lutfen biraz daha arastirma lutfen
  ..

Zeki Baybey06 Kasım 2010 Cumartesi 16:11:58
Bulutlar iki gün dağılıp güneş etrafı aydınlattı mı meydana kendini atıp 2007 geliyor naraları atanlar soğuk kış günlerinde buraya gelip de biz demiştik böyle soğuk olacağını demesinler. Ben adamı utandırırım ha, ona göre. =)
  ..

Zeki Baybey06 Kasım 2010 Cumartesi 16:11:13
snowhuso, şuanki gidişattan kastın tam olarak nedir ?
  ..

kartahmincisi06 Kasım 2010 Cumartesi 15:11:15
arif abi bu aralık ayı basınç tahmini:http://img362.yukle.tc/images/702316678286554cc3f8d2cdd15.jpg buda ocak ayı:http://img443.imageshack.us/img443/5299/4448406474cc3f8fc63a9b.jpg yorumunu bekliyorum abi.bence bizim istediğimiz gibi senin fikrin nedir?
Cevap:
Her iki resimden de ülkemiz için çetin kış koşulları yaşanabileceği sonucunu çıkarabiliriz.
  ..

emre06 Kasım 2010 Cumartesi 15:11:06
2011 Mart Aylarında Havalar Nasıl Olacak? Kış Nasıl Geçecek Bol Kar Yağacak mı ? Havalar Çok Soğuk mu Geçecek ?\r\n\r\nUzmanlardan Yapılan Tahminlere Göre Bu Kış Romanya – Türkiye Hattında Çetin Kış Koşullarının Yaşanacağını Tahmin Ediliyor. Bunun Ülkemize Yansıması ise Marmara ve Batı Karadeniz Başta Olmak Üzere Kuzey Ege ve İç Anadolu’nun Kuzeyinde Yoğun Kar Yağışlarıdır.\r\n\r\nDoğu Karadeniz Bölgesi ise Bu Kış Özellikle Karadeniz Üzerinden Gelmesi Muhtemel Sistemler Etkisinde Kalacaktır.\r\nAvrupa’da Alçak Basınç Alanından Çok Yüksek Basınç Alanı Hakim Olacaktır.\r\n\r\nKasım’ın Sonları Aralık Başlarından İtibaren Kuzeyden Poyraz ve Karayelli Rüzgarlarla Soğuk ve Kar Yağışı Bekleyen Uzmanlar Son Zamanların En Çetin Kışı Olup Uzun Bir Süre Devam Edeceğini Söylemektedir.
  emre_ulas_.. | http://arif hocam (87)

MiStRaL06 Kasım 2010 Cumartesi 15:11:01
Usta hala yagmur veriyo bence bu pzt yagacak yagmuru soyluyor
Cevap:
Bence bu gece de dünküne benzer hava koşulları olabileceğini söylüyordur. Yoğun sis + çiy
  ..

CEM06 Kasım 2010 Cumartesi 15:11:04
2001 KASIM AYI AYNI BU KASIM AYI GİBİ YAKLAŞIK 15 20 GÜN YAĞIŞSIZ GEÇMİŞTİ AMA KASIMIN 21 İNDEN SONRA SUSURLUĞA İLK KAR YAĞMAYA BAŞLAMIŞTI VE 2001 2002 KIŞI SUSURLUK İÇİN UNUTULMAZ BİR KIŞ OLMUŞTU ARİF ABİ 2001 2002 KIŞI TEKRARI GELİYOR SENCE HOCAM
Cevap:
Benzeyebilir ancak o zaman da böyle olmuştu şimdi de böyle olacak şeklinde bir genelleme yapmak yanlış olur.
  ..

Modelist06 Kasım 2010 Cumartesi 15:11:26
la nina var havalar soğuk gider dedik dahada ısıtıyo mubarek :)
  ..

EFSANE-SEMİH06 Kasım 2010 Cumartesi 15:11:04
Havadelisi 06 Kasım 2010 Cumartesi 14:11:45 Semih'çim bak düşünmeden hemen yargıda bulunuyorsun, böyle yapma. Yorumunu çok beğendim ve format olarak daha düzgün gözükmesi için üzerinde çalışıyordum, uzun bir yorum, zaman aldı. Sabaha karşı yattığım için de geç uyanmıştım, onun da gecikmede etkisi var. Biraz önce yayınladım yorumunu. Beni tanıyamamışsın aşk olsun sana. Biz bilime ve demokrasiye hizmet için varız :) Sevgilerimle. K.BAKMA ÖNCEDEN 'YORUMUNUZ DENETİM İÇİN BEKLİYOR'YAZARDI ŞİMDİ YORUMUM KOMPLE YOKTU.
  ..

Havadelisi06 Kasım 2010 Cumartesi 15:11:04
Snowhuso: NAO, AO ile yüksek derecede korelasyon gösterir, çünkü onun bir parçasıdır. "It is highly correlated with the Arctic oscillation, as it is a part of it." Wikipedia'da bile var. Ayrıca kuzey kutbunda kara yok. Buzla kaplı bir deniz var.
  .. | http://en.wikipedia.org/wiki/North_Atlantic_oscillation (81)

KARTEPE06 Kasım 2010 Cumartesi 15:11:50
HERKEZE SELAMLAR ARKADAŞLAR BU KIŞI 2010 2011 KIŞI GİBİ YAŞIYACAĞIZ SIKMAYIN KENDİNİZİ BU KADAR 19 ARALIĞI BEKLİYELİM İNŞALLAH OLACAK KAR VE SOĞUK ANLAMINDA GEÇMİŞİ BOŞ VERİN GELECEĞE BAKIN SAĞLICAKLA KALIN
  ..

snowhuso06 Kasım 2010 Cumartesi 15:11:40
EFSANE SEMHİH DEVAMI:ben kesinlikle ekim hatta kasım aylarında yapılan ve bence erken olan kış tahminlerine pek itibar etmiyorum.mesela joe bastardi ye saygı duyuyorum.ancak kış tahminlerini çok erken yaptı.ve ben onun tahminlerine açıkçası çok da inanmıyorum.çünlü ekim ayındaki verilerin netliğiyle aralık başındaki verilerin netliği asla aynı değildir.olamaz da.zira hava olayları gibi çok kaotik olgularda kısa zamanda dahi ciddi değişişmler olabiliyor.ancak bu değişim aralıktan başlayarak belirgin şekilde azalıyor.benim düşüncem budur.mesela ben şu anki verilerle sanki 2005 ya da 2007 gibi kş olabilir diyorum.yani sanki diyerek aralık başına kadar olması muhtemel değişimlere karşı açık kapı bırakıyorum.son sözümü aralık ayı başına bırakıyorum.mesela bence soğuk sistemi ülkemiz 2-3 aralıkta alabilir diyorum.kasım ayı puslu ve ılık geçer diye tahmin ediyorum.sağlıcakla kal arkadaşım.
  ..

snowhuso06 Kasım 2010 Cumartesi 15:11:50
EFSANE SEMİH ARKADAŞIMA: arkadaşım kasım ayıyla ilgili tahminlerine saygı duyuyorum. ancak ben bu konuda sana katılamıyorum.ben kasım ayının kurak bir ay olacağını düşünüyorum.en azından belirttiğin gibi kky ya da kar alacağımızı sanmıyorum.çünkü ao verileri hatta b.rusya ve sibiryada ki soğumanın zayıf olması arctic kesimdede kasım ayı içinde olmamıza rağmen henüz yeterli soğuma olmaması ve güney enlemlerimizde de sıcklıkların yağışlı siklonların oluşmasına sebebiyet verecek düzeyde olmaması beni bu şekilde düşündürüyor.ancak bir fikrine 100% katılıyorum.o da şudur:aralık ayı ve özellikle başları kış için ciddi ipuçları verir.yazılarımı az çok takip ediyorsan bilirsin bundan zaman zaman bahsederim.bence %80 aralık verileri kışı beli eder.
  ..

snowhuso06 Kasım 2010 Cumartesi 15:11:16
WELBANE DEVAMI: görüldüğü üzere güneydeki a.b nin zayıf kalıp balkanlar güzergahından geldiği için soğuyarak gelen güçlü izlanda siklonunun bile yükseklere ve iç kesimlere kky veya kar bırakabilmesi için ao nun kesinlikle negatif olması gerekiyor.sadece verdiğim bu tek örnek dahi negatif ao nun ülkemizin kar alabilmesi için ne derece önemli olduğunu gösteriyor.ülkemizin kar için -2 nin altına inmeyen bir ao indekslerine ve güçlü olmakla birlikte doğru konumlanmış bir azor d.y.b ına ihtiyacı vardır.BENİM DÜŞÜNCELERİM BUNLAR ARKADAŞIM.
  ..

snowhuso06 Kasım 2010 Cumartesi 15:11:54
WELBANE DEVAMI: ayrıca pozitif ao kurak ve ılık kış anlamına gelmez her zaman demişsin. evet kurak kış anlamına gelmez.ben o kuraklığı kar yağışları için söylemiştim.pozitif ao çoğunlukla kar açısından kuraklık yaratabiliyor.yağmur açısından ise özellikle nao -1 in altındaysa yani izlanda a.b etkili oluyorsa bol yağmur getirebiliyor. ayrıca pozitif ao kesinlikle ılık kış demektir.zira ao pozitif ise güneydeki a.b etkindir ve siklonik yağışlar getirebilir.hatta buma biraz önce bahsettiğim gibi izlanda da eşlik ederse normalden fazla siklonik yağışlar olabilmektedir.azorun pasif olduğu dönemler izlanda çoğunlukla balkanlar üzerinden ülkemize sızabilmektedir.bu durumda balkanlar soğuksa soğuyarak gelir ve eğer güneydeki a.b güçlü değilse havayı soğutarak özellikle iç kesimlerde kar yağışlarına neden olabilir.
  ..

snowhuso06 Kasım 2010 Cumartesi 15:11:17
WELBANE arkadaşa:evet kesinlikle nao ve ao birbirinden bağımsızdır.en azından önemli derecede birbirinden bağımsızdır.neden! çünkü: ao genelde arctic(kutup) bölgesi basınç gücüyle güneydeki basınç gücü arasındaki farklılığı datalandırır.nao ise atlantikteki d.y.b ila d.a.b arasındaki basınç kuvveti farkını ifade eder. yani ao çoğunlukla karasal kökenli basınç merkezleri arasındaki farkı nao ise okyanus üzerinde oluşan dinamik kökenli basınç merkezlerinin aralarındaki güç dengesini ifade eder. her ikisi de olumlu her ikisi de olumsuz ya da biri olumlu iken diğeri olumsuz olabilir.arralarında düşük korelasyon vardır.
  ..



Bilgi | Mesaj Ekle
Ziyaretçi defterinde: 2792 sayfada toplam 139597 kayıt bulunuyor. | Görüntülenen sayfa : 2370
Sayfalar
< | 1 2 ... 2363 2364 2365 2366 2367 2368 2369 2370 2371 2372 2373 2374 2375 2376 ... 2791 2792 | >
Derlenme Süresi:0,473 s
Sayaç: