Serbest KürsüMesaj Ekle | Siteye Dön



Revivalofsnow21 Kasım 2010 Pazar 17:11:24
Bu sırada sımdı okudum bır arkadas demıskı netweather tahmınlerı de artık kotuye donmeye basladı, yaw nasıl anlamıyorum, tek tek acıkladım aralık cok daha super oldu, ocak desen soguk dahada artmıs yagıs ıse cok yeterlı sadece subatta bir degısım var o da yagıs anlamında cok olumlu duzelmıs, soguk kırılmıs, ama o da yaklastıkca duzelcektır. (gecen sene harıc ne zaman subat bızı guldurmedı yıne subattan hıc korkum yok) Lutfen ama lutfen karamsar olmayı bırakalım yoksa o arkadasın yaptıgı gıbı at gozlugu ıle bakmak zorunda kalırsınız. Sakin olalım ve sabr edelım. Saygılar sevgıler...
  85.107.175..

BLUESKY21 Kasım 2010 Pazar 17:11:15
Arif abi sen veriler netleşmeden kolay tarih vermezsin. Kar için 5 aralık ve sonrası diyorsan artık bizede beklemek düşüyor. Anladığım kadarıyla bu sene daha temkinli davranıyorsun. Bence çokta iyi yapıyorsun. Çünkü bazı işgüzarlar senin iyi niyetini fırsat bilerek ortalığı karıştırıyorlar. Sen burda olduğun sürece bizde burdayız.
Cevap:
Aynen öyledir. Aslında ben her zaman böyle tahminler verirken ince eleyip sık dokuyorum çoğu zaman da başarılı oluyorum. Hatalarımız da detaylarda oluyor dikkat edersen. Bu kadar uzun süreli tahminde de o kadarı bırakın da olsun değil mi? Siz hiç benim kar gelebilir dediğim tarihlerde yaz havası olduğunu gördünüz mü? Yanlış anlaşılmasın sözüm meclisten dışarı. Bu kış son 2 kış gibi bir kış olması son derece düşük bir ihtimal bana göre. Tüm veriler bunu doğruluyor. Güvendiğim şeyler var ki böyle net konuşuyorum. Bunu bilin yeter.
  64.255.164..

ariftarif21 Kasım 2010 Pazar 17:11:55
Metalist doğru söylemiş elimizdeki verilerden yola çıkarak bir tarih aralığı belirledim ve açıkladım. Sonuçta bir tahmindir umarım yanılmam. Havadelisi de bana sitem etmiş. Kendisine burdan ilan ediyorum. Verdiğim tarihler arasında beklentilerim dışında gelişen şeyler olur ve tahminimde yanılırsam bundan sonra 10 günden fazla bir periyod için tahmin yapmayacağım. Beni başka tahmincilerle karıştırmasın yoksa üzülürüm. Çok değil 1-2 gün sonra tam tarih verecek duruma da geleceğiz. 5'inde geliyor 7'sinde geliyor yada 10'unda geliyor diyeceğiz. Sonra çıkıp diyeceksiniz ki kaç cm olacak kartopu oynayacak mıyız 10 cm mi olur 50 cm mi olur. Trabzon'a yağar mı İzmir'e yağar mı vs. Yalnız son yıllarda yaptığım tahminlerde gördüm ki günler öncesinden haberini verdiğimiz sistemin bizi etkilemesi gözardı ediliyor hani efendim 50 dedin 5 cm oldu gibi eleştiriler yapılıyor. Bu sene artık mümkün olduğunca cm verme işini bir kenara bırakıyorum. Çünkü kendime hakim olamıyor ve bol kepçeden dağıtıyorum. Hem siz üzülmeyin hem ben üzülmeyeyim en iyisi böylesi. Kasımdaki ılık havalardan yola çıkarak kışın böyle geçeceğini düşünen arkadaşlara ben de tıpkı Bastardi gibi gülüyorum. Kışın sonunda burda olacağım. Hodri meydan! Bu sene de son 2 seneye benzer bir kış olsun siteyi kapatıp bu işi bırakıyorum. Öyle olmazsa siz ne yapacaksınız söyleyin bakalım.
  78.183.63...

weatherman21 Kasım 2010 Pazar 17:11:19
Kasım sonu kar bekleyenler yine hayal kırıklığına uğruyor.Önümüzdeki hafta salı gününden itibaren İstanbulda beklenen muhtemel yağışların en yoğun günü bana göre perşembe olacak.Ayrıca sistemin kuvveti ilk göründüğünden oldukça zayıfladı sanki.Sıcaklıklar yüksek seyretmeye devam edecek.Kasım ayını ortalamaların en az 3 derece üstünde kapatacağımızı tahmin ediyorum.Kasımın son günlerinde 20'li dereceleri görürsek şaşırmayalım.Aralığın ilk haftasıda yüksek sıcaklıklarla geçecek gibi.Şuan ki tablo geçen seneden çok farklı değil,yine ılıman taraftayız,ama aralık 2. hafta bişeylerin değişmeye başlayacağını düşünüyorum.
  85.103.127..

Ankaragücü21 Kasım 2010 Pazar 17:11:03
Bazı arkadaşlar "Kasım'da İstanbul'a zaten kar yağmaz" diyerek yalnızca İstanbul odaklı düşünüyorlar. Doğrudur. "İstanbul'a Kasım ayında çok nadir" kar yağar. Ancak Anadolu'da kar mevsimi Kasım ayı başında açıldı ve hatırlatmakta yarar var. Ankara'da Kasım ayı ik günlerinde kar gördüğümüz zamanları özledik. :-(
Cevap:
Hatta ekimde açıldı desek yanlış olmaz herhalde.
  ..

impossible21 Kasım 2010 Pazar 17:11:17
karamsar olmak istemezdim ama bukış geçen kışın aynısı gibi olucak avrupa kış boyu kasım dahil hep karlı geçti bu yıl tıpkısı olucak
  95.15.239...

metalist21 Kasım 2010 Pazar 16:11:09
arkadaşlar biliyorum herkes sabırsızlıkla kar yağışı bekliyor ama istanbulda yaşayanlar daha çok beklenti içindeler ama malum istanbulda her seneki gibi etkili sistemler gelmekte ocak,şubat ve mart aylarına kadar aralıklarla devam etmektedir.Arif beyin geçen yıllarki başarılarını bildiğimiz için bu sitede takip etmeye devam ediyoruz.arif beyin tahminleri 15 günlük yaptığı için her zaman çıkacak diye bir kaide de yok herkes ümidini arif beyin yorumlarına bakarak değil de arif beyin gösterdiği yolları takip ederek tahminlerde bulunmanızı temenni ederim.Şimdi bu mevsimin ilk karı olduğu için herkesin beklentisi çok üst seviyede arif beyde herhangi bir yanlışlık olmasın diye tarih veremiyor.Eğer dediği tarihte kar yağışı olmazsa bazı kişiler hemen bekliyor eleştiriye açığız ama kendini bilmez ve saygısızca hareket edenlere asla.Şu tarih dese o tarihte bu sefer saat kaçta yağacak diye sorular geliyor.LÜTFEN; arif bey ve arkadaşlarının tahminlerini bu siteden takip etmek isteyenler sadece izlesin çamur atmaya kalkacaklar lütfen diğer sitelerde yorum yapsınlar bunlarla zaman kaybı yaşamıyalım.teşekkürler arif bey ve ekibi geçen seneki başarılarınızın bu sene ve her zaman daimi olması dileğiyle...
  92.44.9.48..

Tahminci21 Kasım 2010 Pazar 16:11:53
Selam bir kaç yararlı bilgi vermek isterim boş konuşmaktansa yararlı olmayı tercih edenlerdenim size de tavsiye ederim. arif hocam sürekli diyagramlar dan bahsediyor ama diyagramlar nereden bakılıyor size bunun için kısa bir yol göstermek isterim belki bileniniz vardır amam bilmeyenleri için yararlı olacaktır. http://www.wzkarten3.de/pics/MS_2841_ens.png linki wetterzentrale sitesinden erişeceğimiz linktir. bu link teki "2841" yazan rakamlar İstanbul için enlem ve boylamlardır. enlem :41 boylam: 28 linki kopyalayıp yapıştırdıktan sonra istediğiniz ilin enlem ve boylamlarıyla değiştirirseniz o ilin diyagramını görürsünüz. birde enlem ve boylamları bulmak için bu linkteki programdan yararlanabilirsiniz. http://rapidshare.com/files/271326522/EnlemBoylam.exe Bol karlı günler dilerim.
  88.226.145.. | http://www.wzkarten3.de/pics/MS_2841_ens.png (82)

Revivalofsnow21 Kasım 2010 Pazar 16:11:18
Oncelıkle bu karamsar tablo nedır anlamıs degılım, bazı arkadasların yazdıklarını hayretlerle okuyorum, yaw hangı kasımda istanbul kar gormuste kış guzel gecmıs,yapmayın yahu. kasımda kar olan 1-2 kıs hatırlarım(cok eskıler harıc) o kısların sonu hep husran olmustur,ben kendı adıma cok ama cok rahatım,hatta diyorumkı aralık 10-15e kadar kar falan olmasın sonra kardan artık kafamızı kaldıramayalım diye. doganın dengesı vardır,mutlaka ama mutlaka kervan donecektır. her uzun vade tahmın bızım lehımıze sonuc gosterıyor, bastardı blogunda dalga gecıyor batı avrupa ıle,kıs sonu goruscez bu cızdıgım yerlerı(turkıyede dahıl) beyaza boyayacagım dıyor,sız ne dıyorsunuz,yapmayın moral bozmayın boşa. NASIL BİRDEN HERSEY TERSINE DONECEK COK SASIRACAKSINIZ. Bol KARLI gunler.
  85.107.175..

Emre_Zubaa21 Kasım 2010 Pazar 16:11:38
Kişisel fikrim ayın 2-10 arası yurdumda kısıtlı bölgelerde kesin kar yağışı olucak.Gfs modelininde bir çok kere değişeceğinden eminim.Belki İstanbula kky olur en fazla ama iç kesimlerde 2-10 arası kar yağışı olmasını bekliyorum.Sipere yattık yeni haftayı bekliyoruz.
  78.170.42...

asfalya21 Kasım 2010 Pazar 16:11:28
Arif hocam,İzmir için sen söyle ama Efsane-Semih söylemesin:)..Gönlümüzün kardanadamını Afrikaya sürdü.bir kazana oturttu.altına da verdi odunu,ateşi de harladı.geriye haşlanmış havuç bir burun,kömür gibi gözlerle bir bardak suyu kaldı. :))
  78.177.167..

yavuzsb21 Kasım 2010 Pazar 16:11:32
Bence artık istanbul aralığın 2 haftasından itibaren kky ve soğuk havaya alışmaya başlıyacaktır
  188.58.3.8.. | http://www.kuntays.com (78)

EFSANE-SEMİH21 Kasım 2010 Pazar 16:11:36
Obasar84 21 Kasım 2010 Pazar 16:11:43 http://i51.tinypic.com/29z5xlk.png <<------->> uzun dönemli en son ki ve en güncel mevcut meteorolojik diagramlara göre 7 aralığa kadar marmarada kar yapabilecek soğuk karakterli bir sistem beklenmemektedir.havaların genelde mevsim normallerinin üstünde ılık ve yağmurlu geçmesi tahmin edilmektedir.SOĞUK VE KAR YAĞIŞI BEKLEYENLERE DUYURULUR !!! <<------->> http://i51.tinypic.com/29z5xlk.png ---------------------- ---------------------------------------------------------- Cevap: Diyagramlar 5 aralık sonrası net olarak düşüşe geçiyor. Öyle bir çakılacak ki ağzınız açık kalacak. İNŞALLAH ÖYLEDİR.BEN OBASAR'A KATILMIYORUM.7 ARALIK DEİL,BENCE 10 ARALIK'A KADAR İSTANBUL KAR ALMAZ.
  ..

orion21 Kasım 2010 Pazar 16:11:44
Arif bey selamlar, siteniz kurulmadan önce ve sonra olmak üzere sizi uzun zamandır takip ediyorum. Öncelikle verdiğiniz çok faydalı bilgiler için teşekkür ederim. Sorum şu olacak, bu sene La Nina etkisi de eklenince kışın biraz daha çetin olması bekleniyor. Sizce İzmir'in kar görme ihtimali var mı bu durumda?
Cevap:
İzmir'in kar alması aslında La nina- El Nino ile çok da bağlantılı değil. Bizi etkileyecek soğuk havanın gücüne bağlı. Elbette bu sene ve her sene için İzmir'de daha kuzey ve iç bölgelerde yer alan diğer illere göre nisbeten az da olsa kar olasılığı vardır ancak bu konuda daha detaylı bilgi verebilmek için öncelikle bizi etkileyecek sistemi modellerde görmemiz gerekiyor. Sistemin bizi etkilemesine 10 gün kala bazı şeyler belli olmaya başlar. Biz de İzmirlilere o zaman gerekeni söyleriz...
  78.164.30...

EFSANE-SEMİH21 Kasım 2010 Pazar 16:11:48
MODELLERDE SİSTEM ÖYLE BİR DÖNÜŞ HAREKETİ YAPIYORKİ 'KAR YAĞMAYAN'YERLER KAR ALIRKEN BİZEDE AFRİKA SICAĞI YOLLUYOR:)
  ..

Obasar8421 Kasım 2010 Pazar 16:11:43
http://i51.tinypic.com/29z5xlk.png <<------->> uzun dönemli en son ki ve en güncel mevcut meteorolojik diagramlara göre 7 aralığa kadar marmarada kar yapabilecek soğuk karakterli bir sistem beklenmemektedir.havaların genelde mevsim normallerinin üstünde ılık ve yağmurlu geçmesi tahmin edilmektedir.SOĞUK VE KAR YAĞIŞI BEKLEYENLERE DUYURULUR !!! <<------->> http://i51.tinypic.com/29z5xlk.png
Cevap:
Diyagramlar 5 aralık sonrası net olarak düşüşe geçiyor. Öyle bir çakılacak ki ağzınız açık kalacak.
  88.251.55... | http://i51.tinypic.com/29z5xlk.png (103)

EFSANE-SEMİH21 Kasım 2010 Pazar 16:11:23
ALİGEL'İN BAHSETTİĞİ HAZAR KAYNAKLI Y.B'Yİ 2 YILDIR SÖYLÜYORUM.AZOR'DAN BİLE BETER BİR Y.B.AYRICA SON YILLARDA ÖZELLİKLE İÇ ANADOLU'NUN DOĞUSU OLMAK ÜZERE O BÖLGEYE HAKİM OLMAYA BAŞLADI.SON YILLARDA SOĞUKLARIN BATIYA AKMASININ EN BÜYÜK SEBEBİ BENCE BU Y.B DİR.KUZEYDEN AKAN SİSTEMLER DOĞUYA GENİŞLEYEMEDİĞİ İÇİN(HAZAR Y.B)BATIYA AKMAKTADIR.
Cevap:
Semih o yb. Sibirya yb.nin ta kendisidir. Batıya doğru genişleyemezse güney yönlü rüzgarlara neden olur ve batıdan yaklaşan a.b alanlarını da zayıflatabilir. Özellikle iç kesimlerde kuvvetli gece ayazlarına gündüz saatlerinde ise güneşli ve sisli havalara neden olur.
  ..

odesay21 Kasım 2010 Pazar 15:11:57
değerli arkadaşalr aldığımız son veriler aralığın 15 kadar ılık ve ve mevsime yakışmıycak sıcak havalr olcağı bekleniyor AMA NO PANİK BEN ARALIKDA İST EKİN KAR GÖRMEDİM NİTEKİM GECMİŞ VERİLERDE BUNU SÖYLÜYOR BIRAKIN KUZEYİMİZ SOĞSUN ONDAN SONRA BZİDE NAO MEV TAHMİNLERİ HER NE KADR KÖTÜ GÖRÜNSEDE ADAMALR BU KIŞLA GECEN KIŞI YNI ÖLCÜDE TUTUYOR BEN BU KIŞIN gecen kışla yanı olcağı kanısında değilim nitekim gecen kış el nino bu kış lanina yani ocakda la nina en kuvvetli olcağı zaman o zaman yb orta ve kzueyi egmen olurken bzilerde kzueyli polar kökenli soğukların etkisinde kalcaz
  78.191.96...

EFSANE-SEMİH21 Kasım 2010 Pazar 15:11:34
CANER-BERGAMA 21 Kasım 2010 Pazar 13:11:11 ARİF ABİ AYVALIK EDREMİT CİVARLARI İÇİNSİSTEM GELDİĞİNDE BELKİ KAR OLABİLİR DEMİŞSİN YA O TARAFLARI ETKİLERSE BERGAMAYI'DA İÇİNE ALABİLİR Mİ? edremit'in kar alması sevilla gibi yerlere kar yağması gibidir.Gelecek olan sistemi henüz görmedik ama olaki kar yağsın nüfusumu edremit'e aldırırım.
  ..

asfalya21 Kasım 2010 Pazar 15:11:59
Yaz aylarında özlediğimiz yağmur beklentiileri ve tahminleri,kışın yaklaşmasıyla yerini çoğumuzdaki kar özleminin depreşmesine terketmiş olmalı ki, önümüzdeki hafta salıdan itbaren etksine gireceğimiz bol yağmurlu havaların tadına varmamızı engelliyor gibi.halbuki,serin ve soğukça havalarda düşen yağmurlar,sararıp kızaran yapraklarla oluşan doyumsuz sonbahar tablosu,yaklaşan beyaz güzelliğinde bir habercisi sanki.İnşallah,gelen yağmurlar cismimizi yıkayacak kadar,5 Aralıktan sonra gelecek kar yağışları da ruhumuzu doyuracak kadar bereketli olur.
  78.177.167..

Obasar 8421 Kasım 2010 Pazar 15:11:18
ahanda buraya yazıyorum bu kıştanda hiçbir cacık olmucak.avrupanın batı,orta ve kuzey kesimleri birkaç yıldır kışları soğuma trendine girdi bazılarının deyimiyle mini buzul çağına girdi bu trendin bu kışta devam edeceğini belki gelecek kışlardada böyle olabileceğini gösteriyor görünen köy kılavuz istemez bu bir tesadüf olamaz artık türkiyenin bulunduğu taraf ise 2008 kışından sonra ılık bölge olarak kalmaya devam ediyor.son 2 yıldır dikkat çeken bir başka nokta ise avrupayı etkileyen soğukların öle 3-4 günle sınırlı kalmaması geldinmi en az 1 hafta ve daha uzun süre kalabilmesidir ve devamında bu soğukların kırıntıları ise türkiyeye ulaşmakta ve istenileni verememektedir.kimse bu kıştanda fazla ümitlenmesin bu döngü bitene kadar böyle kışlara alışmak zorundayız artık.
Cevap:
Obasar yorumlarını farklı nickler arkasına saklanarak yaparsan bugünden itibaren yorumlarını üzülerek yayınlamayacağım. Tercihini bir an önce yap.
  ..

norveç21 Kasım 2010 Pazar 15:11:00
kasım boyunca ılık bı hava da geçırdık sımdı aralıkta basıda ılık gozukuyo haı bakalım bu nereye kadar boyle surecek inş bıze doner dongu de soğumaya başlarız az da olsa bu ılık hava ınsanı sıkmaya başladı
  88.245.207..

kezman/izmir21 Kasım 2010 Pazar 15:11:02
arif üstad aralık 5 inden sonra soğuklar geliyormuş ama bana aralık 5 inden öncesi lazım çünku aralık 5 inde izmire dönicem.erzurumda daha karla tanışamadım.sence dönmeden kar görme şansım nedir?(5 aralık pazar gunu sabahın 9 una una kadar erzurumdayım saat 9.25 te uçak kalkıcak? sonrası malum izmirdeyim kısmetse.kar görme şansıım %1 lere düşuyor:S saygılar
Cevap:
Bu olasılık şu an itibariyle sana göre İzmir'de kar görme olasılığınla eşdeğer gibi görünüyor.
  95.10.65.9.. | desouza_0020@hotmail.com (62)

ceyl21 Kasım 2010 Pazar 14:11:54
hafta içinde yurdumuzda görülmeye başlayacak olan yağışlar avrupaanın özellikle kuzeyinden başlayarak kar şeklinde ve etkili bir biçimde kendisini gösterecektir haydi hayırlısı :))
  88.242.166..

karfirtinasi21 Kasım 2010 Pazar 14:11:09
değerli editörüm, bugüne kadar hiç bir yazımda kişilere saygısızlık yapmamakla beraber oluşan seviyesiz ortamlara yumuşak yazılarımla sükünet sağlamaya çalışmıştım, ancak üzülerek gördümki maalesef son derece dikkatli ve seviyeli yazmama rağmen artık yazılarım tarafınızdan engellenmektedir. evet belki tahmin konusunda çok büyük meziyetlerim yok ama acizane fikir ve önerilerimi bu güzel sitede paylaşmanın keyfini çıkarıyordum. umarım benim ismimi kullanıp bu sitenin huzurunu bozan olmamıştır. saygılarımla
  88.251.81...



Ankaragücü21 Kasım 2010 Pazar 14:11:23
Öyle anlaşılıyor ki kış kışlığına başlamadan önce bizi en az 20 gün kadar bekletecek. Avrupa'ya bu hafta girecek olan sistemin ömrü uzun soluklu olacak gibi. Daha doğrusu hemen, hemen aynı bir sistem bir sonraki hafta da Avrupa'ya girecek gibi görünüyor. Dedik ya bu döngü bir şekilde kırılacaktır. Derin alçak basınçlar Avrupa'da bir şekilde yerini kuvvetli yüksek basınç etkisine bıraktığında sıra bize de gelecek. Genel görünüm bu gibi.
  88.242.26...

tayfun21 Kasım 2010 Pazar 14:11:36
Sevgili Arif Abi ister kar yağsın ister yağmasın ama sen bizim çok değerli bir insansın. Sevgiler.
Cevap:
Teşekkür ederim.
  78.185.118.. | tayfa37@yahoo.com (81)

kar sever21 Kasım 2010 Pazar 14:11:51
arif abi bu hafta istanbulda hava nasıl olacak?Yağmur varmı ?
Cevap:
Evet, salıdan itibaren yağmur ve lodos fırtınası bekliyoruz ve haftanın büyük bölümünde etkili olacak.
  88.235.34... | emre.oztekin@hotmail.com (55)

mert(trakya)21 Kasım 2010 Pazar 14:11:24
arif hocam aralıkta gelecek sistemde trakya etkilenecek mi?
Cevap:
Evet etkilenecek.
  78.185.65...

fonez21 Kasım 2010 Pazar 13:11:05
arif abi bu 5-10 aralıkta gelicek kar nasıl bir kar yağışı olur alçaklarda kartopu oynanacak kadar olur mu en kötü ve en iyi ihtimaller nelerdir cevaplarsan çok sevinirim abi
Cevap:
Şu anda tek söyleyebildiğim bu tarihler arasında bir günde yurdumuz soğuk hava dalgasının etkisi altına girecektir. Ancak nerelerin ne şekilde etkileneceği gibi detaylar konusunda şu anda birşey diyemem. Önümüzdeki haftasonunda bakarız.
  85.103.90...

Mesque21 Kasım 2010 Pazar 13:11:06
Sevgili arkdaşlar benim burada kimseyle polemik yapmak değil amacım.ve hatırlarsanız burası bir hava tahmin sitesi psikolok sitesi değil .buraya gelipte amacı boş yere laf yapmak olanlar kendilerini iyi biliyor.neyse bırakalım bu konularıda sistemlere bakalım .Arif hocam gördüğüm kadarıyla Her gelen sistem Türkiyenin kapısına girdiği an yumuşuyor ve yağış sadece yağmur olarak düşüyor.Almanya,Fransa,İngitere aşırı soğumuş durumda ayın 24-4 aralığa kadar üzerlerinde dolu dolu sistemler akın edecek gibi biz ise sadece iziliyecğiz..Berlin de sıcaklık su anda 5 c bu gece kar yağma ihtimali var.SORUM ŞU HOCAM NEDEN BÜTÜN SİSTEMLER ONLARIN ÜSTÜNE YÜKÜNÜ BOŞALTIYORDA BİZİ HİÇ DÜŞÜNMÜYOR? DİĞER BİR SORUMDA NEDEN HEP EDİRNENİN ORDAN İÇERİYE GİREMİYOR ÖZEL BİR NEDENİ VARMI ??? YOKSA TESADÜFMÜ ?
Cevap:
Avrupa'nın bizle beraber aynı anda soğuk hava dalgalarının etkisine girmesi ender rastlanan bir durum. Genellikle önce onlar soğuyor sonra biz. Şu anda mevcut hava hareketleri gereği bizim bu soğuklardan etkilenmemiz mümkün değil. Ne zaman oralar yüksek basınç etkisine girer işte o zaman soğumaya başlarız. Geçen senelerde nasıl oluyorsuysa bu sene de öyle olacak. 5 aralıktan önce olması zor. Muhtemelen bu tarihten sonra olacaktır.
  ..

CANER-BERGAMA21 Kasım 2010 Pazar 13:11:11
ARİF ABİ AYVALIK EDREMİT CİVARLARI İÇİNSİSTEM GELDİĞİNDE BELKİ KAR OLABİLİR DEMİŞSİN YA O TARAFLARI ETKİLERSE BERGAMAYI'DA İÇİNE ALABİLİR Mİ?
Cevap:
Önümüzdeki haftasonunda bakarız.
  81.214.174..

kinvenefret21 Kasım 2010 Pazar 13:11:51
arif abi bu aralık 5 inden sonra gelecek sistem trabzonuda etkilermi
Cevap:
Haftaya belli olacak.
  94.120.153..

ariftarif21 Kasım 2010 Pazar 13:11:29
Aligel, karamsarlığa gerek yok. Ülkemiz Akdeniz kuşağında ve istisnalar dışında kış boyu ortalama 2-3 ciddi sistem görerek sezonu kapatıyoruz. Özlemini duyduğunuz 85 yada 92 gibi kışlar bizim normalimiz değil aslında. Ekstrem sayılabilecek ender kışlardandır. Benzer durum son 2 senedir yaşadığımız ılıman kışlar için de geçerlidir. Mesela 2004 kışı da normale yakın bir kıştır. Son yıllarda sıcaklık ortalamalarında bir miktar artış olduğu doğrudur ancak bu artış büyük değerlerde olmadığı için paniğe kapılmanıza gerek yok ve bundan sonra süreceğinin garantisi de yok. 2008 kışında Antalya'ya kar yağdığını hatırlarsak ortada öyle abartıldığı gibi kötü bir tablo olmadığını görebilirsiniz. Kar tarihlerinin sürekli ötelendiğinden bahsetmişsiniz. En azından kendi adıma böyle birşey olmadığını söyleyebilirim. Bazı heyecanlı arkadaşlarımızın yapmış olduğu kasım ayındaki kar tahminleri yada başka bir deyişle temennilerinin gerçekleşmemiş olması normaldir. AO'nun aşırı pozitif durumu bulunduğumuz coğrafyada yüksek basınç hakimiyetini düşündürmekte bırakın karı yağmur bile yağmamaktadır. Aşırı negatif durumu ise Akdeniz boyunca derin alçak basınç hareketlerini lodoslu ılıman hava ve bol yağışlı günler geçireceğimizi düşündürür. Bu bir döngüdür. Takriben 5 aralık sonrasında bu sene biraz uzun süren döngü kırılacaktır...
  ..

tuncay21 Kasım 2010 Pazar 13:11:18
Bazı arkadaşlar bu sitenin, karseverin ve diğer hava olayları meraklılarının buluşma noktası olduğunu unutmuş gibi yorumlar yapmışlar.Bu kişiler gereksiz ve düşüncesiz bir üslupla "bırakın bu işleri ,burası Türkiye kar mı yağar buraya" yada "ne diyagramı" gibi hangi amaca hizmet ettiği belli olmayan yorumlar yapmışlar.Ben bir havaturka ziyaretçisi olarak burada hava ile ilgili tahmin yapmaya çalışan, Türkiye gibi kışı az yaşayıp ve ülkemizde kar yağışını özlemle bekleyen arkadaşlarıma saygı gösterilmesi gerektiğini vurguluyorum.Ayrıca önemli olan Rusyada değil Bizim ülkemizde kar yağacağını birkaç hafta önceden bildirebilmek büyük bir beceri ve şanstır.o üslubu alaycı arkadaşların şunuda unutmaması lazım özellikle kışın havaturka gibi meteoroloji siteleri yoğun ilgi görüyor yazın sıcağına ve kurağına ilgi gösteren olacağını hiç zannetmiyorum.Başta Arif hocam olmak üzere ve tüm hava severlere çalışmalarında başarılar dilerim.
  85.102.6.7.. | tuncaycakmak54@hotmail.com (58)

erdinç21 Kasım 2010 Pazar 13:11:05
KAMİL BEY bişeyi yanlış anlamaktan da daha kötüsü yanlış anlaşılmaktır en beteride yanlış anlatmaktır daha önceki yazılarınızdan da müşaade ettiğim aklı başında olgun edebiyatada düşkün biri izlenimi uyandırdınız bende hala da bu şekilde düşünüyorum erdinç gerçek ismim yorumumda size yönelik inceden bi eleştiri çok zorlarsan bulursun fakat hakareti asla bulamazsın iyi niyetimin göstergesi terbiyesizce yorum lafına sadece gülüyorum bence sende gül bişeyi anlatmanın binlerce yolu varken en berbat yolu seçmiş birini savunmaktaki ısrarınızı anlamıyorum. metnin aslından ziyade psikolojisine bak sadece ben yanılıyor olamam. içiniz rahat olcaksa da o yorum kaldırılabilir benim için problem diil
  88.233.249..

canavar21 Kasım 2010 Pazar 13:11:27
ARİF ABI HEP ISTANBUL BIRAZCIK BALIKESIR BURHANİYE AYWALIK KÖRFEZ TARAFLARINI YAZIN LUTFEN YANI ARALIK AYINDA BURALARDADA KAR WARMI
Cevap:
Olabilir, şimdilik oralar için net ifadeler kullanamıyorum. Beklediğimiz sistem sizi de etkileyecektir büyük olasılıkla ancak detayları belli değil henüz. Haftaya daha sağlıklı birşeyler söyleyebiliriz bu konuda.
  78.173.32... | kosowali_orhan@hotmail.com (68)

karcı bartu21 Kasım 2010 Pazar 12:11:18
arif abi çorluya ne zaman kar yağacak
Cevap:
5'inden önce yağması zor. Tam tarih veremiyorum. 5-10 aralık arası olacak büyük olasılıkla. 5'i mi olur 7'si mi 9'u mu haftaya netleşecek. Az daha sabredin bakalım.
  78.183.4.1..

gökhan21 Kasım 2010 Pazar 12:11:20
arifabim iyi pazarlar aralık ayından bakarsak ist için ilk ciddi kar beklentin nezaman acaba aralık 5ten sonra bir beklentimiz var galiba doğrumudur abim
Cevap:
5-10 aralık arası bir tarihte olması muhtemel.
  88.253.249.. | fenerlivoli@hotmail.com (60)

ALİGEL21 Kasım 2010 Pazar 12:11:36
ÜSTAD BİZ HEP BATIYA BAKIYORUZ AMA SON 3-4 SENEDİR ÖZELLİKLE HAZARIN BATISINDAKİ Y.B. CANIMIZA OKUYOR BİZE BASRA VE ARAP YARIMADASI ÜZERİNDEN ÇOK KUVVETLİ SICAK HAVA POMPALIYOR VE HALA AKDENİZ ÇUKURUNDAKİ ALÇAKLAR SOĞUKLARIN BİZE İNMESİNİ ENGELLİYOR.AYRICA MEVSİMSEL TAHMİNLER ZAMAN YAKLAŞTIKÇA ILIK VE NORMALLERİN ALTI YERİNE NORMALLERE YAKIN KİMİDE DAHA SICAK GÖSTERMEYE BAŞLADI..SON 20YILDIR MEVSİM ORTALAMALARIMIZIN ESKİYE NAZARAN 1-2 DERECE ISNDIĞINI(D.M.İ. BÖYLE DİYOR) DÜŞÜNÜRSEK BİZ KIYI ŞEHİRLERDE YAŞAYANLAR İÇİN KAR SADECE HAVADA GÖREBİLECEĞİMİZ BİR GÜZELLİK OLARAK KALMASIN.HOCAM ZATEN DENİZ KIYISI OLDUĞUMUZ İÇİN YERDE BİRİKEN KAR AZ OLUYOR BU SENEDE HAYAL KIRIKLIĞI OLMAZ İNŞALLAH..GEÇEN YILLARDA OLDUĞU GİBİ KAR TARİHLERİ HEP ÖTELENMEYE BAŞLADI İNSAN İSTER İSTEMEZ KARAMSAR OLUYOR...AYNI ŞEYLERİ SÖYLEMEYE BIKTINIZ BELİKİ KUSURA BAKMAYIN AMA NE YAPALIM BİZ KAR MANYAKLARI SON BİR KAÇ YILDIR KÖTÜMSER KARAMSAR OLDUK..KOLAY GESİN...
  88.243.213..

Kamil Uzun21 Kasım 2010 Pazar 12:11:34
Admin, 23.11.25 cumartesi 20 Kasım 2010 cumartesi Erdinç nickli kişinin şahsıma hakaret içeren yazısı orada durduğu sürece burada yazı yazmam artık mümkün değildir. Terbiyesizce yazılan bu tarz yazılara izin vermeyeceğiz diyorsunuz bir taraftan bana yapılan hakareti orada yayınlıyorsunuz. Cevap hakkı doğmasına neden olunuyor. Görmüyor musunuz?
Cevap:
Erdinç o yorumu mesque nickli arkadaş için yapmış. Neden üzerine alınıyorsun? Yok eğer sen mesque nickiyle de yorum yapmışsan çok güzel yapmış ellerine sağlık derim kendisine bunu da bilesin. O yazı duracak. Yazmasan da yazma hiç sorun değil.
  78.171.77...

mazlum öztürk21 Kasım 2010 Pazar 11:11:10
merhaba .benim sorum güneydoğu anadolu bölgesi (gaziantep-nizip)in soğuk ve kar durumu nedir?ilk kar ve soğuk ne zaman gaziantep'e girer.şimdiden tşkk...
Cevap:
Yakın bir gelecekte böyle bir beklentimiz yok. Net bir tarih veremiyoruz. Böyle bir olasılık belirdiğinde 10-15 gün öncesinden sizi haberdar ederiz.
  78.167.67...

ankaralı eren21 Kasım 2010 Pazar 11:11:03
modeller gittikce kötüleşiyo soğuğu bırakın iyice sıcaklar artıcak gibi aralık başı inş değişir :(( arif abi sen ankara için pazar günü açıklama yaparım demiştin yapıcakmısın????
Cevap:
Eren, büyük bir sürpriz olmazsa Ankara için de 5 aralık öncesinde kar beklentimiz yok. Bu tarihten sonra 5-10 aralık arası(önümüzdeki hafta daha net bir tarih verebileceğiz) soğuk ve yağışlı bir hava kütlesinin yurdumuzu etkisi altına almasını bekliyoruz. Ankara da bu dönem içinde büyük olasılıkla kar yağışıyla tanışmış olacaktır. O zamana kadar ılık hava, lodos ve yağmur zaman zaman da güneşli günler göreceksiniz.
  78.160.29...

kinvenefret21 Kasım 2010 Pazar 11:11:52
artık yakında arif abi sistemler gümbür gümbür geliyor yazılarını yazmaya başlar. cok özledim o yazıları :))))
Cevap:
Haftaya başlayacağız inşallah :)
  94.120.153..

Mediterranean Sea21 Kasım 2010 Pazar 11:11:13
Arif üstad 23 24 25 26 sı ege de basınç farkı çok büyük görünüyo ve izobarlarda çok sık ve çok düşük basınçlar var basınç merkezinin içi 980 lerde dışı ie 1012 ve merkezden en sona kadar basınç 3 4 gün çok sık o yüzden büyük fırtınalara dikkat baya kuvvetli fırtınalar olcak kıyı egede ve aynı zamandada kuvvetli yağış da gözüküyo ne diosun abi ???.
Cevap:
Doğrudur.
  88.253.144..

Barış21 Kasım 2010 Pazar 11:11:05
sitenizi yaklaşık bir aydır takip ediyorum çok hoşuma gitti.bende bir karsever olarak katılacağım sizlere bol karlı günler
  85.103.230.. | baris_celik.1980@hotmail.com (82)

Bedirhan21 Kasım 2010 Pazar 11:11:12
Son Yazım Sayfam'da Güncellenmiştir.
  alarming.d.. | http://www.havaturka.com/?sayfa=bedirhan (240)

Admin21 Kasım 2010 Pazar 10:11:11
İsimsiz yapılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Ayrıca her yorumcunun ip numarası mail adresi bölümünde tarafımızdan belirtilecektir.
  ..

Ankaragücü21 Kasım 2010 Pazar 10:11:05
Bu arada Cem tam siper arazi oldu. )) Yalnızca bir günlüğüne tahta çıkmış oldun Cem... ))
  88.242.26... | http://tarihvemedeniyet.org/wp-content/uploads/2009/12/cem-sultan-21.jpg (143)

Ankaragücü21 Kasım 2010 Pazar 09:11:05
Moskova'da dün başlayan kky akşam ve gece kara döndükten sonra şehir güne bembeyaz uyandı.
  88.242.26...



Bilgi | Mesaj Ekle
Ziyaretçi defterinde: 2792 sayfada toplam 139597 kayıt bulunuyor. | Görüntülenen sayfa : 2343
Sayfalar
< | 1 2 ... 2336 2337 2338 2339 2340 2341 2342 2343 2344 2345 2346 2347 2348 2349 ... 2791 2792 | >
Derlenme Süresi:0,541 s
Sayaç: