Serbest KürsüMesaj Ekle | Siteye Dön



Bedirhan24 Kasım 2010 Çarşamba 18:11:06
Gfs Modelleri Soğuk Havayı Keybetti ? Siz'de Hemen Panik Yapıp Agresif Yorumlar Yapın..? Biri Ordan Diyorki :Subtropikal iklim Kuşağına Girdik ?? Atmosfer Bu Kadar Kolay İklimi Değiştirebilirmi ? 2 Hafta Mevsim Normallerinin Üzerinde Sıcaklıklar Seyretsin Anadolu İklim Değişikliğine Uğrasın.) Lütfen Bilinçli Olalım Olaylara Bilimsel Yaklaşalım 2 Gün İçin'de Gfs Modellerine Soğuk Hava Tekrar Yansıyacakdır. Sabırlı Olalım.
  85.104.57... | http://HavaTurka (66)

Havadelisi24 Kasım 2010 Çarşamba 17:11:39
@ Tarık Atacan: "Zaten Avrupa'da son yıllarda çok sert kışların yaşanmasının sebebi kutuplarda eriyen buzulların aşırı soğuk sularının Gulf Stream sıcak su akıntısını göreceli olarak soğutmasıdır." diye koca koca, ama temelsiz laflar eden sensin. Haydi bir tane referans göster bakalım bize, hangi bilim insanı bunu iddia etmiş geçen sert kışlarla ilgili? Ayrıca o olay uzun yıllar sonra dediğin gibi bir etki gösterse bile, bunun karışan suların sıcaklığıyla değil, tatlılığıyla (tuzlu olmamasıyla) ilgisi olur. Çünkü tatlı su hafiftir, zor çöker, oradaki akıntı sistemini bozar. Bu çok temel bir bilgi. "Thermohaline circulation" diye arat bakalım. Sana tavsiye. Güzel bir tartışma yaratmak istiyorsan, "bu benim tezim" dedikten sonra, karşıt görüş var mı, seni destekleyen görüş var mı önce bunu soracaksın, araştıracaksın. Pabuç kadar laflar ederek "yalandır, bilmemnedir" diyerek ortama bodoslama dalmayacaksın. Haydi iyi akşamlar.
  130.92.9.5..

tengizman24 Kasım 2010 Çarşamba 17:11:41
Havalarin gidisatindan kuresel isinmayi sebep gosterenlerin anlatmak istedigi sanirim su oluyor anladigim kadariyla.Eskiden yani 90 li yillar ve 2000'li yillarin basinda kis mevsiminde gorulen ilik havalarin ve lodoslu gunlerin artik gunumuzde uzamasidir.Yani ilik ve lodoslu hava ulke genelinde en fazla 4-5 gun yer tutarken simdilerde 10-15 gun arasi yurdumuzda kaliyor ve dogal olarak kis mevsiminde soguk gun sayisi azaliyor.Ayrica gecmiste 3-4 gun suren ilik ve lodoslu havalarin ardindan gelen sistemler cogunlukla kar,en azindan kky birakirdi kuzeydeki kiyi kesimlere ama simdi 15 gunluk lodosun ardindan gelen bir cephe once poyraz sonra karayelle yagmur,soguga yetisirse kky birakip gidiyor ve ardindan tekrar lodosla isinma. Admin'in dedigi gecen seneki rekor soguk olmasi bunu degistirmez.Rekor soguk birkac gun oldu ama koskoca kis mevsiminin neredeyse 2 aya yakin bir donemi lodoslu ve ilik gecti. Simdi demeyin 90'li yillarda da lodosun 10 gun kaldigi gorulmustur ama bu kadar sik araliklarla olmamistir bu. Bu yorum tamamen gozleme bagli bir yorumdur.
  94.122.240..

Santiago24 Kasım 2010 Çarşamba 17:11:50
@Admin -Geçen yıl ocak ayı ortalaması o soğuk havaya rağmen normallerin 1C üstündeydi. Küresel ısınma inkar edilemez, ancak iklime olan etkisi tartışmaya açıktır.
  85.96.134...

tarık atacan24 Kasım 2010 Çarşamba 17:11:10
Ben küresel ısınmayı kışlar ve yazların daha ekstrem süreçlerde yaşanacağını düşünüyorum en azından onlarca senelik periyod olarak.Daha sonra tamamen ısınma olarak yaşanacağını düşünüyorum.Veri falan sormayın.Elimde veri yok .Sadece düşüncelerim bunlar
  188.59.189..

tarık atacan24 Kasım 2010 Çarşamba 17:11:19
O zaman siz de geçen yaz yaşadığımız soluksuz bunlatıcı sıcakları düşünün temmuz ve ağustos boyunca yaşanan hiç ara vermeden uyku uyutmayan sıcaklar...
  188.59.189..

asfalya24 Kasım 2010 Çarşamba 17:11:13
Avrupa soğuk olduğu sürece bizm karla buluşmamız çok zor.Arif hocanın belirttiği gibi oraların ısınmasını beklemekten ve iç geçirmekten başka çaremiz yok.Ama mutlaka bir gün,Aralığın beşimi 7si mi olur,12 simi olur,Avrupayla külahları değişeceğiz.İyi tarafından bakarsak olaya yüksek sıcaklıklar düşük yakacak faturası demektir.:)
  95.8.61.23.. | http://i1011.hizliresim.com/2010/11/24/3206.jpg (109)

Admin24 Kasım 2010 Çarşamba 17:11:07
Eğer gerçekten küresel ısınma varsa, geçen sene yani 2010 yılı Ocak ayında son 31 yılın en soğuk günleri yaşandıysa gerisini siz düşünün. İyi günler.
  .. | http://www.wetterzentrale.de/pics/archive/ra/2010/Rrea00220100126.gif (168)

tarık atacan24 Kasım 2010 Çarşamba 17:11:38
Dünayda sanayileşme bu kadar artmışken,motorlu taşıtlar bu kadar artarken,savaş sanayii artarken (hepsinin ortak özellikleri sera gazları yayması) küresel ısınmayı inkar etmek koca bir yalandır bana göre...
  188.59.189..

emrahc24 Kasım 2010 Çarşamba 17:11:24
arif abi seni ve havaturka sitesini cok sviyor ve takip edyrum ben zonguldakta oturuyrm ama bartna daha yakinz iki sorum olacak bnim oturdgm ilceye az yagmur yagyor radardan takip ediyorm yagsli kutle zonguldaga girecegi anda eriyip gidiyor acaba bunun nedni nedir ikncisi bu kis znguldak bartin arasi kis nasil gececk sorularimi cevaplarsaniz sevinirm
  174.132.18.. | http://havaturka (61)

tarık atacan24 Kasım 2010 Çarşamba 17:11:44
Ayrıca hiç düşündünüz mü Türkiye özellikle batı bölgelerde uzun soluklu yoğun kar yağışları,tipi,fırtına vs. 2000'li yıllardan itibaren artmıştır.Bence bu da direk küresel ısınma ile alakalı bir durum.Çocukluğumda yaşamadığım kadar sıcak yazlar,yaşamadığım kadar soğuk kışlar yaşanmaya başladı Batı bölgelerde.Benim düşüncem bu doğru ya da yanlış.Biliyorsanız doğrusunu söyleyin öğrenelim o zaman.Laf sokmadan ama...
  188.59.189..

Wind Chill24 Kasım 2010 Çarşamba 17:11:44
Avrupa\'daki kar yağışlarını görüp, \"niye bizde yok\" diyerek üzülen arkadaşlara aşşağıdaki parçayı armağan ediyorum. Şarkının sözlerine özellikle dikkat çekerim.
  85.104.76... | http://www.youtube.com/watch?v=ErQKuGyBPbs (90)

welbane24 Kasım 2010 Çarşamba 17:11:18
@ömer; malesef hocam. Ülkemizin ekseni kaydığı gibi iklimi de kaydı, artık tropik kuşak şartları hüküm sürmekte...
  212.175.33..

karfirtinasi24 Kasım 2010 Çarşamba 17:11:48
MERT KARDEŞİM, ARİF BEY 5 ARALIKTAN İTİBARAN TÜRKİYE KIŞ ŞARTLARINA GİRİŞ YAPACAKTIR DEMİŞTİR!! İSTANBULA KAR YAĞACAK DEMEMİŞTİR, KALDIKİ GEREKLİ VE DETAYLI AÇIKLAMAYI BU HAFTASONU YAPACAGIM DEMİŞTİ!! LÜTFEN İNSANLARI SÖYLEMEDİKLERİ SÖZLER YÜZÜNDEN SUÇLAMAYIN!
  ..

ceyl24 Kasım 2010 Çarşamba 17:11:14
mevsim normallerini çok çok üstünde sıcaklıklar devam ediyor ve önümüzdeki birkaç gün daha sürecek.böyle gitmesi pek hayrı alamet değil arkadaşlar heleki aralık ayına girilirken ben ömrü hayaımda bu kadar uzun bir sıcak dönem yaşamadım :/
  78.176.48...

ömer 24 Kasım 2010 Çarşamba 16:11:29
batı avrupada kar yağışları başladı, türkiyede ise tam bir bahar havası, çok sinir bozucu , eski kışları mumla arıyorum, inanın eski kışlar ne kadar mükemmeldi ya... haberlerde : şiddetli kar yağışları geliyor hava sıcaklığı 10-15 derece soğuyacak gibi güzel ve heyecan verici haberler duyardık, artık şimdi , lodos, pastırma yazı, neredeyse tam bir tropik iklime döndü türkiyenin iklimi , çok üzülüyorum, artık karlı kışlar geride kaldı, artık yağmurlu kışlar bizi bekliyor, ben bu sene insanları tatmin edecek bir kar yağışının olacağına inanmıyorum !
  188.3.74.5..

Wind Chill24 Kasım 2010 Çarşamba 16:11:29
Bugün Ankara'da 26 gün aradan sonra yağış görüldü ve tatmni edici düzeydeydi. Şu ana kadar zannediyorum 10-15 kg/metrekare yağış düşmüştür. Böylece kasım ayıı kuraklığı az da olsa telaffi edilmiş oldu.
  85.104.76...

MiStRaL24 Kasım 2010 Çarşamba 16:11:40
ŞUAN ULUDAG DA KAR YAGİSİ BASLAMİSTİR...
  85.97.3.22..

malawi6824 Kasım 2010 Çarşamba 16:11:29
Atışmayı bırakın,haftasonu arif üstada bakın.Saygılar.
  78.190.5.1..

mert24 Kasım 2010 Çarşamba 16:11:10
arif hocam ben size katılmıyorum çünkü 5-10 aralık arası kesin geliyo demiştiniz hatırlarsanız!!!bana göre 12 aralıktan sonra kar yağışları gelcek :)
  78.191.8.1..

BLUESKY24 Kasım 2010 Çarşamba 16:11:12
IMPOSSIBLE Aralik 7 den sonrasi possible....
  82.145.210..

karfirtinasi24 Kasım 2010 Çarşamba 16:11:30
modellere göre dans eden arkadaşlara sesleniyorum daha henüz gelen veya giden birşey yok! 10-15 gün sonrası için yorumlanan sistemlere üzülüyorsunuz halbuki 2-3 gün önce sevinçten çıldıracaktınız! boşuna kendinize acı çektimeyim ,uzaklaşın modellerden ve Arif beyin hafta sonundaki açıklamalarını bekleyin, inanın daha mutlu ve huzurlu bir gün geçirirsiniz:))
  81.213.215..

Santiago24 Kasım 2010 Çarşamba 16:11:33
@welbane - hocam sistem yeterki gelsinde 3C-5C önemli değil, 5dk. kar yağsa bile zafer turuna çıkacak arkadaşlar :) gelmezse? ha gayret, rötar yapmıştır, en kötü çıkarız İskandinavya'ya keseriz sistemin önünü gelirmisin gelmezmisin :))Arif Bey kızmasın, takılıyorum :)
  85.96.134...

MiStRaL24 Kasım 2010 Çarşamba 16:11:00
http://i53.tinypic.com/5x97iw.png <<------->> uzun dönemli ve güvenilir olan en güncel meteorolojik diyagramlara göre; 10 aralığa kadar marmarada kar yapabilecek potansiyelde soğuk karakterli bir sistem beklenmemektedir. havaların 28 kasım-3 aralık tarihleri arasında yaklaşık 1 hafta mevsim normallerinin üstünde ılık ve genelde yağışsız geçmesi, 4-10 aralık tarihleri arasında ise serin ve zaman zaman yağmurlu geçmesi tahmin edilmektedir. kısacası şuanki taze verilere göre marmarada kış mevsimini hatırlatan mevsim normallerinden düşük soğuk havaların 10 aralığa kadar beklenmediğini söyleyebiliriz. bir dipnot: meteorolojinin 30 yıllık istatistiklerine göre; türkiyede kış şartlarının istisnalar hariç çoğunlukla aralığın 2.yarısından itibaren oturmaya başladığı resmi kayıtlarda geçmektedir.SOĞUK VE KAR YAĞIŞI BEKLEYENLERE DUYURULUR !!! <<------->> http://i53.tinypic.com/5x97iw.png-------------- YA BU SENE İSTİSNASA PEKİ DAHA YAPİCİ OLALİM LUTFEN
  85.97.3.22..

Ankaragücü24 Kasım 2010 Çarşamba 16:11:03
Modelist..Benim adımı ağzına almadan önce okumayı, sonra da okuduğunu anlamayı öğren. Dün, evelsi gün, ondan önceki gün ve 3 haftadır ne dediysem bugün de aynısını yazdım. 12 aralık öncesine kadar kar yok. Bunun anlamı gfs ne derse desin benim beklentim bu demek. Sen bunu kalkıpta tam tersi algılıyorsan tekrar okula başlamanı öneririm. Kavrama yeteneği kısıtlı olanlar için tekrar edeyim. Son bir haftadır bazen aralık başı için sistem gözüküyor. Bugün de etkili olmasa da yine gözüktü. Modelistin kavrama düzeyinde olsaydım sistem erkene gelmiş derdim. Güçlenir derdim. Oysa tersini yazıyorum.
  88.251.229..



Modelist24 Kasım 2010 Çarşamba 15:11:11
kıta avrupası ile orta atlantikteki derin ve dinamik alçak basınç hareketliliği kırılmadığı sürece, türkiyeye soğuk ve karın gelmesi imkansızdır.
  85.100.202..

Modelist24 Kasım 2010 Çarşamba 15:11:30
sabah,öğle,akşam,gece 6 saatte bir güncellenen tek gfs modeline göre uzun dönem yorum veya tahminde bulunmayınız sağlaması için mevcut güncellemelerden yaklaşık 1 saat sonra yayınlanan diyagramları mutlaka kullanınız ondan sonra yorum ve tahminde bulununuz.özellikle tecrübeli dediğiniz ankaragücü bu hataya çok düşüyor mevcut güncelleme biter bitmez tek bir gfs modeline göre tahmin ve yorumlarda bulunuyor.hatırlarsanız bir ara snowcem, cuma cuma akşam akşam modeli diye tutturmuştu ve büyük bir mucize ile akşam gfs modelinde aralık başlarında 850 hpada -5 istanbula dayanmıştı ve herkes snowcemi tebrik etmişti fakat kimsenin diyagramlardan haberi yoktu bizde o gün demiştikki bu akşamki gfs modeli bir aldatmacadır,hayaldir diyagramlara göre ağırlıklı olarak o dönemde 850 hpada -5 değil +10 ve üstü gelecek dedik ve geldi dediğimizde gerçekleşecek.tablo ortada işte 28-3 arası çok ılık bir döneme gireceğiz.
  85.100.202..

welbane24 Kasım 2010 Çarşamba 15:11:58
Arif hocam geçen yılki 19 aralık sistemine benzer bir sistem bekliyor herhalde, en azından İstanbul'a etkisi açısından. "Sıcaklar, kuzeybatı kesimlerde 3 ila 5 derece azalacak, diğer yerlerde önemli bir değişiklik beklenmiyor." Böyle diyor o sistemle ilgili haberlerde. Bu kadar kıyameti bunun için mi koparıyorsunuz Allah aşkına, kaç defa dendi öyle büyütülecek birşey yok diye.
  212.175.33..

Modelist24 Kasım 2010 Çarşamba 15:11:30
http://i53.tinypic.com/5x97iw.png <<------->> uzun dönemli ve güvenilir olan en güncel meteorolojik diyagramlara göre; 10 aralığa kadar marmarada kar yapabilecek potansiyelde soğuk karakterli bir sistem beklenmemektedir. havaların 28 kasım-3 aralık tarihleri arasında yaklaşık 1 hafta mevsim normallerinin üstünde ılık ve genelde yağışsız geçmesi, 4-10 aralık tarihleri arasında ise serin ve zaman zaman yağmurlu geçmesi tahmin edilmektedir. kısacası şuanki taze verilere göre marmarada kış mevsimini hatırlatan mevsim normallerinden düşük soğuk havaların 10 aralığa kadar beklenmediğini söyleyebiliriz. bir dipnot: meteorolojinin 30 yıllık istatistiklerine göre; türkiyede kış şartlarının istisnalar hariç çoğunlukla aralığın 2.yarısından itibaren oturmaya başladığı resmi kayıtlarda geçmektedir.SOĞUK VE KAR YAĞIŞI BEKLEYENLERE DUYURULUR !!! <<------->> http://i53.tinypic.com/5x97iw.png
  85.100.202.. | http://i53.tinypic.com/5x97iw.png (81)

Havadelisi24 Kasım 2010 Çarşamba 15:11:24
@ Tarık Atacan: Çok az bildiğin konularda atıp tutma arkadaşım. Ne alakası var son sert kışların Gulf Stream ile?! İki dinle bir söyle demişler, sen de iki oku bir yaz.
  130.92.9.5..

DOKTOR 9224 Kasım 2010 Çarşamba 14:11:08
Wind Chill 6 ARALIK DEĞİL 26-30 ARALIK
  78.186.191..

ariftarif24 Kasım 2010 Çarşamba 14:11:10
Arkadaşlar kusura bakmayın işlerim bu aralar biraz yoğun olduğu için sorularınıza yine gece saatlerinde cevap verebileceğim. Beklediğimiz sistem aşağıda videosunu da göreceğiniz geçen seneki aralık sistemine ve buna benzer aralıkta görmeye alıştığımız klasik İstanbul sistemlerine benzeyebilir. Yani büyük beklentiler içine girilmemeli. İç kesimlerde Ankara gibi yerlerde daha etkili olur elbette o ayrı konu. Zaman içinde güçlenirse memnun oluruz ama şimdilik söyleyebileceğim bu kadar. Detaylar için dediğim gibi haftasonunu bekliyorum. Modellere de diyagramlara da o zaman bakıp işi nihayetlendireceğiz.
  .. | http://webtv.hurriyet.com.tr/category.aspx?cid=2&vid=2622&bid=1 (448)

kartepe24 Kasım 2010 Çarşamba 14:11:05
AYDIN K NİKLİ ARKADAŞA KATILIYORUM
  85.105.103..

MiStRaL24 Kasım 2010 Çarşamba 14:11:59
beyler fasla beklenti içine girmeyin o kadar cok kar yagisi yok
  85.97.3.22..

malawi6824 Kasım 2010 Çarşamba 14:11:18
Kim ne anlatırsa anlatsın.Ben arif üstadın haftasonu yapacağı açıklamayı bekliyorum.Saygılar.
  78.190.5.1..

Wind Chill24 Kasım 2010 Çarşamba 14:11:15
Bir arkadaşın da söylediği gibi, 1991-1992 sezonunda aralık ayında (6-12 Aralık arasında) etkili bir sistem gelmişti. Kuvvetli karayelle birlikte etkili kar yağışı, elektirik kesintisine, okulların tatil olmasına neden olmuştu. Bu sistem öyle etkiliydiki, İzmir2de bile örtü oluşturacak kar yağışı görüldü. http://freemeteo.com/default.asp?pid=155&la=17&gid=307654&mo nthFrom=12&yearFrom=1991&sid=172190
  85.104.76... | http://freemeteo.com/default.asp?pid=155&la=17&gid=307654&monthFrom=12&yearFrom=1991&sid=170600 (240)

Revivalofsnow24 Kasım 2010 Çarşamba 14:11:47
Ankaragucu dostum merhaba, aslında ben senden bu sekılde bır yorum beklemezdım,ne gibi dıyceksın.(naçizane elestırı) cunku sadece oglen guncellemesıne gore yorum yapmıssın. herzaman genel cercevede bakan bırısın dıye sasırdım sadece. sanırım senın dedıgın tarıhte ılk kar olsun dıye umuyorsun, aslında ınsallah olur hangısı olursa olsun,7si olsun 12sı olsun 20si olsun ama aralıkta iyi bir sistemle kışa merhaba dıyelım. cunku cok uzun sure oldu aralıkta adam gıbı kar gormeyelı. bir de bende gecmısten gelen bır korku vardı bahsetmıstım,kasımda yagarsa (ist.a) kış kıslıgını yapmaz,bir diger gozlemımde,iyi bir kış ıcın aralıkın cok onemlı oldugu. Bu da eger olursa ıcım cok daha rahat olcak kendı adıma. Saygılar. Bol karlı gunler. Arif hocam La nina soruma cvp vermedın , sanırım iş yogunlugundan dolayı sonra cevaplıycaksındır.
  78.172.157..

kıyılar24 Kasım 2010 Çarşamba 14:11:06
arif abi ogle modellerınde soguk hava erkene kaymıs gibi 4 aralıkta kırımdan giriş yapıyor
  212.12.152..

Santiago24 Kasım 2010 Çarşamba 14:11:43
son GFS modelleri bence çok saçma, diyagramlar çıksın tescillenir saçmalığı
  85.96.134...

Nedim24 Kasım 2010 Çarşamba 14:11:26
Selam Arif usta 5-10 Aralık da beklediğin kar Anadolu yakasında mı etkili olcak avrupamı bide tipi olurmu yani kuvetli rüzgar ile beraber işallah 20 30 cm olur da kışa süper gireriz . Son sorum bu gelecek Kar tamam dediğine gibi 5inde kesin geliyo Bundan sonraki ilk Kar nezaman usta Basarılar
Cevap:
Büyük beklentiler içine girme. Haftasonunda detay vermeye başlarız.
  85.102.226..

Ankaragücü24 Kasım 2010 Çarşamba 13:11:44
Evet öğlen güncellemelerini gördünüz. Doğrudur 5-6 gibi bir soğuma var ama istenilen düzeyde değil. Zaten Ao ve Nao endeklerini incelerseniz bize gerekli olan - 0,5 seviyesine yaklaşmalarının en az 4-5 gün alacağı ortada.. Bunun üzerine 10 - 12 gün koyarsanız alın size 9-12 aralık... Farklı bir beklentisi olan arkadaşlar nedenini anlatırsa sevinirim.
  88.251.229..

Bedirhan24 Kasım 2010 Çarşamba 13:11:13
Arif Bey, Henüz Gfs'lerde Bu Soğuk Hava Dalgası Gözükmez İken Yaptıgımız Analizler'de Dediğimiz Gibi Kuvvetli Periyod Boyunca Etkili Olabilecek Bir Soğuk Hava Dalgası Gelebilir Zemin Hazır.) Sistem Görünür'de Polar Kökenli.) Sen Nediyorsun? Eğer Önemli Bir Değişiklik Olmazsa Aralık Ayı Boyunca Sıcaklıkları Çoğunlukla Mevsim Normallerin'de Geçireceğiz. Ufuktaki Görünüm Güzel.
  95.7.24.20.. | alarming.dr@hotmail.com (55)

Ankaragücü24 Kasım 2010 Çarşamba 13:11:33
Erman takvim işin esprisi. Olay istatistik, arşiv dğerlerinin karşılaştırması ve benzer sinoptik oluşumların tespitinden ibaret. Alaturca yöntemler ile bi r yere çıkamazsınız. Bunu anlayan anlıyor. Gerisi işi gırgıra vuruyor. Ben de gırgıra vuranları tii ye alıyorum. Hepsi bu. Bu varsayıma ulaşana kadar yaklaşık 40 yılın arşivde basınç dağılımlarını, fazla üzerinde durmasam da Nao ve Ao karşılaştırmalarını, yine bu kadar yılın sistem başlama tarihlerini ve bir sürü benzer detayı inceledim. Kesinlikle bir iddiam yok. Sistem önce gelirse memnun olur, gecikirse "tüh" derim. Ama şahsen 12 aralık günü ciddi bir soğuk ve kar yağışı göreceğimizi sanıyorum. Öncesinde bazı yerler kar veya kky alsa bile yine sanıyorum ki en etkili başlangıç 11-12 aralıkta olacak.
  88.251.229..

Ankaragücü24 Kasım 2010 Çarşamba 13:11:47
Cemal Saydam'ın ilk defa bu kadar uzun vadeli ve kesin bir öngörüsüne şahit oldum. İlginç... Bu kanıya nasıl vardığını düşünmedim değil. Muhtemelen Ankaragücü ve Arif diagramlarının ortalamasını alıp ortada bir noktada buluşturdu. :-)
  88.251.229..

MiStRaL24 Kasım 2010 Çarşamba 13:11:07
weather alarm:heavy snow ///// liége,luxembourg,namur,(belçika)baden,bayern,hessen,westfa len,saarland,sachsen,thüringen(germany)harjumaa,hiiumaa,rap lamaa(estonya)guney finlandiya,dogu isvec,sırbistan
  85.97.3.22..

ERMAN24 Kasım 2010 Çarşamba 13:11:45
Genel olarak ortak görüş aralıgın 7 8 ınden ıtıbaren havaların sogumaya baslayacagı ve aralıgın 10 undan ıtıbaren kar yagıslarının etkılı olmaya baslayacagı yönünde..Ankaragücü eger aralık 12 sı etkılı sıstem gelır kar yagarsa senın takvım gözdelerin gözdesi olur:))
  78.187.5.2..

sıradanbiri24 Kasım 2010 Çarşamba 12:11:18
İmpossible.... Sevgili impossible , seni 7 aralıktan sonra veya önce bir sistemin bize uğramama düşüncesine yönlendiren verileri bizimle de paylaşırsan aydınlanmış oluruz.Teşekkür Ederim.
  85.102.111..

Santiago24 Kasım 2010 Çarşamba 12:11:22
@impossible - Eğer aralık ikinci haftada bir soğuk sistem gelirse ilk seni tebrik edicem, sonra Arif Bey'i. Çünkü kasım başlarında "soğuklar" nickinle aralık ikinci haftasını bekleyin diyordun. Attın tuttun ama ilk tahmini sen yaptın :)
  85.96.134...

Sıradanbiri24 Kasım 2010 Çarşamba 12:11:32
Herkese merhaba.Yaklaşık 1,5 yıldır siteyi takip etmekte ve yorumlarınızı okumaktayım.Dikkatimi çeken birşey var, aynı sorular sürekli sorulmakta ve tebrik ediyorum cevaplayanlarda , soruları soranlarda sabırla üzerlerine düşeni yapmaktalar.Öteyandan Ari Bey ve tarantula yı cesaret,ilgi ve sabırlarından dolayı kutlarım.Siteniz,en azından açlığını çektiğimiz orta ve uzun vadeli tahminleri ile olasılıklar hakkında bizleri bilgilendirmektedir.Bu anlamda da oldukça başarılı bulduğumu belirtmek isterim.Görüşmek dileğiyle.
  85.102.111..

Santiago24 Kasım 2010 Çarşamba 12:11:55
@Ariftarif - Arif Bey, maalesef sizi geçen sene takip edemedim, o yüzden tahminleriniz hakkında bir fikrim yok, bir bildiğim var diyorsunuz, inanıyorum size ve şu ana kadar hakkınızda olumsuz bir düşüncem yok. İlk tahmininizi yakından takip ediyorum, gelsin o tarihler, tekrar bilimsel çerçevede tartışırız yöntemlerinizi. Ama ne yalan söyleyeyim, ben tahminci olsam böyle bir riske girmem hiçbir zaman, neredeyse 20 gün sonrasına tahmin yaptınız. Umarım başarılı olur ve bizlerde öğreniriz yönteminizi. Ayrıca bu sitede bir çok arkadaş o tarihlerde kar geliyor diye ortalığı ayağa kaldırıyor. Peki bu gelecek olan normal bir soğuk hava dalgası mı olacak, yoksa sıcaklığı ortalamaların oldukça aşağısına çekebilecek bir sistem mi olacak? Herkesin beklentisi kar yağışı çünkü..
Cevap:
Ortalamanın altına inmezsek kar yada kky olmaz. İstanbul için sıcaklık ortalamanın altına inmeden kar beklentisi sözkonusu değil. Kışın ilk sistemidir. Deniz suyu sıcaklığı toprak üstü sıcaklığı v.s etkilerini gözönünde bulundurduğumuzda büyük beklentiler içine girilmemeli. İnce bir kar örtüsü olabilir belki.
  85.96.134...



Bilgi | Mesaj Ekle
Ziyaretçi defterinde: 2792 sayfada toplam 139597 kayıt bulunuyor. | Görüntülenen sayfa : 2335
Sayfalar
< | 1 2 ... 2328 2329 2330 2331 2332 2333 2334 2335 2336 2337 2338 2339 2340 2341 ... 2791 2792 | >
Derlenme Süresi:6,374 s
Sayaç: