Serbest KürsüMesaj Ekle | Siteye Dön



efem : ilahi bünyamin sürmeli26 Kasım 2010 Cuma 01:11:49
bugünlerde b.sürmeliye çok gülüyorum zira bir aydır reklamlarda bugünlerde kış kendini iyice hissettirdi diyor:) demekki havaları iyi tahmin edip reklamın zamanını ayarlıyamamış bir aydır havalarda ne hikmetse yazdan kalma:):):)
  ..

Santiago26 Kasım 2010 Cuma 01:11:43
@Ariftarif - Yapılan yorumları fırsat buldukça tüm gün okumaya çalışıyorum, silinmiş yorumu paylaştığım için sizden özür dilerim, ama etik olan, Admin'in az evvel yaptığı yorum orda dururken bunun da burda durmasıdır. Zira hiç haketmediğim bir şekilde itham edildim...
Cevap:
Ben de cevap hakkını kullandığın için yayınladım zaten. Sorun yok. Sonuçta tatlıya bağlanmış geçip gitmiş bir mevzu. Şu intro olayının ağızlarda sakız edilmesi gerçekten kabak tadı verdi artık. Biz başka zamanlarda da koyduk böyle introları. Onlardan bahseden yok nedense...
  ..

Santiago26 Kasım 2010 Cuma 01:11:08
@Admin - Ben yalan konuşmam arkadaşım, Havaturka sitesini yaz sonunda keşfettim, Karayip Korsanları olayını da ekli resimdeki konuşmalardan duydum, çocuk espri yaptı sanmıştım ama gerçekten koymuşsunuz bu müziği, helal olsun ne diyim.. Yalancı yerine konmakta cabası...
Cevap:
Tiryakimiz olmuşsun Santiago. Sağolasın. O yorum 1 yada 2 dakika içinde silinmişti siteden iyi yakalamışsın.
  .. | http://i1011.hizliresim.com/2010/11/26/74.jpg (191)

Santiago26 Kasım 2010 Cuma 01:11:46
@Ariftarif - Haftasonu ilk fırsatta incelemeye çalışacağım şu AO-NAO olaylarını...
  ..

ERMAN26 Kasım 2010 Cuma 01:11:09
Bu sene ülkemizi etkileyen her sistemde Ankara çok ıyı etkılenıyor ve yagıs hem uzun suruyor hemde etkılı yagıyor..Bu 3 senedır cok hatırlıyorum Ankara'da kar beklerken ve ya yagmur beklerken sıstemın Ankara'ya ugramadıgını ve ya cok hızlı bır sekılde az etkılı olup gecıp gıttıgını..Ekim'de ki yagıslarda ve dun ve bugun etkılı olan yagıslardan çok ıyı etkılendı baskent..Umarım kışında devam eder bu ve uzun zamandır gormedıgımız guzel kar yagıslarını alırız..Bu arada arıf abı ao endeksının ortalama kac gun sonra bıze etkı ettıgını söyleyebılırmısınız ben ıkısınınde en az 1 hafta 10 gun sonra etkı ettıgını dusunuyordum?
Cevap:
Nao 1 hafta 10 gün kadar, sebebi İzlanda ve Azor'un bize olan uzaklıkları. Oralardaki basınç hareketlerinin değişimlerin bize yansımasıyla ilgili biraz. AO biraz farklı, değişimler çok daha kısa sürede etki edebiliyor.
  ..

Admin26 Kasım 2010 Cuma 01:11:23
"Santiago 2010-11-24 12:11:55 Arif Bey, maalesef sizi geçen sene takip edemedim, o yüzden tahminleriniz hakkında bir fikrim yok"........ @Santiago, geçen seneki introyu çok iyi biliyorsunuz bakıyorum, kalıcı bir etki yapmış sizde, yanlış anlamayın sakın. (:
  .. | http://www.facebook.com/Havaturka (115)

bunny5826 Kasım 2010 Cuma 01:11:56
neyse anlaşılan bizi takan kalmamş. Neyse canınz sağolsun. Guzel bır kış geçrmenz dileğyle. By.
Cevap:
Bunny, sana bi takarım ne YGS'den girer LYS'den çıkarsın :)
  ..

başkent erdi26 Kasım 2010 Cuma 00:11:43
BAŞKENTE YAĞMUR YAĞMIŞ ERDİ DAHADAMI SEVİNMESİN.DARISI KAR YAĞIŞINA. ARİF ABİ SONUNA KADAR ARKANDAYIM.
  ..

Santiago26 Kasım 2010 Cuma 00:11:02
Arif Bey, kuru kuruya sistem geliyor demeyin, bu gümbürtünün yanında intro olarak karayip korsanları müziği iyi gider :)) Bu arada şifreleriniz Da Vinci gibi oldu, adım adım çözdürüyosunuz arkadaşlara, uğraşacak halim yok kafam patlıyor, yoksa bende çözmeye çalışırdım. Saygılar, iyi geceler...
Cevap:
İntro koymaya değer bir sistem olursa koyarız. Bu sefer Karayip Korsanları değil Jurassic Park olur ama. Zamanın olursa biraz kafa patlat şu AO'ya tavsiye ederim. Faydasını görürsün, benden söylemesi. Tecrübe konuşuyor tecrübe...
  ..

kinvenefret26 Kasım 2010 Cuma 00:11:00
hocam siz hele bü güncelleme yapınız kemerlerimizide bağlarız.
  ..

berat26 Kasım 2010 Cuma 00:11:37
arif bey ankarayada geliyor bu sistem ... Gerçi TÜRKİYE ye geliyor gümbür gümbür haydi bismillah..:)
  ..

kinvenefret26 Kasım 2010 Cuma 00:11:47
arif abi bu hafta sonu acıklama yapacakmısınız SİSTEM GÜMBÜR GÜMBÜR GELİYOR YAZISINI BENİ İÇİN YAZARMISIN HAFTA SONU EGER GÜNCELLEME YAPARSANIZ COK SEVİYORUM O SÖZÜNÜZÜ ::::))))
Cevap:
Gümbür gümbür geliyor. Kemerlerini bağladın mı sen onu söyle :)
  ..

tarık atacan26 Kasım 2010 Cuma 00:11:00
Umarım doğru şeyler söylemişimdir AO ve NAO ile ilgili
Cevap:
Çok fazla ezberlere takılmamak lazım ama genel olarak söylediklerin doğru.
  ..

tarık atacan26 Kasım 2010 Cuma 00:11:18
AO ve NAO'nun eksi değerlerden birden pozitife doğru çıkması zaten yaklaşık 10 gün buluyor.Bu da zaten AO ve NAO nun bizi aşağı yukarı etkileme süresi.29 Ekim'de yaşadığımız soğuk ve yağışlı hava Serkan'ın öngörülerini doğruluyor.AO 16 ekimde eksideki dip seviyeyi gördükten sonra hızlı bir çıkşla geçmiş.Sanırım 26-27 Ekim gibi soğuk ve yağışlı hava Türkiye'ye girmişti .
  ..

tarantula26 Kasım 2010 Cuma 00:11:13
arif yorumunu bekliyorum
Cevap:
Kafam çorba gibi tarantulam. Çok uzun vadeli bir öngörü. Hele şu önümüzdeki 5-10 aralık arası gelmesi muhtemel sistemi atlatalım da sıra onlara da gelir be bebişim. Önce ara sıcaklar ondan sonra ana yemek en sonra da tatlı değil mi şyle kaymaklı fıstıklı birşeyler. Haa pardon bir de soğuk mezeler vardı değil mi? Bu gelen ilk sistem soğuk meze niyetine. Sonrasına Allah kerim.
  ..

tarık atacan26 Kasım 2010 Cuma 00:11:54
AO pozitif iken,kuzey kutupta alçak basınç,45 enleminde yüksek basınç oluşuyor.Negatifte ise tam tersi.Pozitif AO Akdeniz'de yağışsız hava anlamına geliyor.Negatif AO ise Avrupa ve Orta Amerika'ya soğuk hava pompalarken,Akdeniz'de ılık yağışlı hava egemen oluyor.Pozitif Kuzey Atlantik Salınımında,NAO'da,İzlanda'da alçak,Azorlarda ise yüksek basınç hakim oluyor.NAO negatif iken Azorlara alçak basınç,İzlanda'ya yüksek basınç yerleşiyor.NAO eksi iken Akdeniz yağışlı,Kuzey ve Orta Avrupa soğuk,Amerika'nın doğusu ise soğuk ve karlı hava koşulları yaşıyor
  ..

soğuk26 Kasım 2010 Cuma 00:11:24
NASA nın Türkiye nin Kuzey bölgeleri ile ilgili... soğuk ve kar yağışı daha sık görülecekmiş çetin bir kış olcakmış.
Cevap:
Pekçok mevsimlik tahminde benzer öngörüler var. Bekleyip göreceğiz.
  ..

welbane25 Kasım 2010 Perşembe 23:11:09
@Serkan, hocam açıkçası ben anlayamadım; tam olarak nasıl bir ilişki kurdun biraz daha açıklayabilir misin?
Cevap:
Welbane sen de uğraşabilirsen uğraş biraz. Serkan kardeş işi kavramış gibi görünüyor. Çok mutlu oldum kendisinin bu yorumları yapabilmesine. Gayet aklı başında değerlendirmeler yapmış. Wetterzentrale arşivleriyle günlük AO değerlerini karşılaştırıp özellikle Azor yükseğine bağlı taşınan soğuk havaların 10 gün kadar öncesinde ve o soğuk hava bize taşınan kadar AO endeksinde ne gibi değişimler olmuş özellikle şu 0 civarına gelmesi vs. bir incele bakalım. Arif'in sırlarını sen de dökebilirsin belki ortalığa. Tıpkı Serkan ve Mert gibi.
  ..

tarantula25 Kasım 2010 Perşembe 23:11:47
revivalof snow adlı arkadaşın bahsettiği siteyi çok iyi biliyorum linki atacağım aşağıda http://www.ilmeteo.it/portale/meteo-30-giorni bu siteyi uzun süredir takip ederim tabii başka onlarca siteyi de bu sitede yer alan ilk tahminde 10 17 aralıkta ülkemizi ılık bölgede göstermiş bu mantıklı değil zira o tarihlerde ben ciddi anlamda soğuk hava ve kar yağışı bekliyorum o yüzden ilk tahmini tutarsız yanlış geldi diğer taraftan 18 25 aralık tarihli 2. kısım ise ülkemizi aria fredda yani soğuk alanda göstermiş ancak bu durum daha net değil zira o tarihlerde soğuma olabilme ihtimali var ancak çok erken ama indeks salınımları aralık ayının ilk haftası içinde bile 5 7 aralıkta hafif soğuma 850 hpa -5 görülebilir artı ondan sonraki ikinci haftasında soğuk ve kar yağışlarının olabileceği müjdesini veriyor ne dersin arifim karabiberim
  .. | http://www.ilmeteo.it/portale/meteo-30-giorni (410)

tarık atacan25 Kasım 2010 Perşembe 23:11:44
Arkadaşlar küresel iklim değişikliğiyle ilgili bir powerpoint sunusu yükledim.AO,NAO,ENSO ile ilgili bilgiler ve iklim değişikliğinin bu endekslerle görüldüğünün açıklandığı bir sunum.İsteyen bakabilir
  .. | http://rapidshare.com/files/433135469/CC_Wilmking_05.ppt (88)

Revivalofsnow25 Kasım 2010 Perşembe 23:11:43
Bu da baska bır tahmın, 25 kasım 3 aralık arası ort. sıcaklık istanbulda 15-20 derece arası. Sonra ne oluyorsa bırden oluyor. 3 aralık 11 aralık arası ort. bırden 5-10 aralıgına dusuyor. Buda kıs sartlarını iyiden iyiye gırecegımızı gosterır. Ayrıca 2. harıtada dıkkat edılmesı gereken seyler var,ornek benım gordugum... bır sonrakı 7 gun ıcınkı guncelleme soguk kısmı bızde gostercek kanısı verıyor. Saygılar
  .. | http://wxmaps.org/pix/temp4.html (253)

serdar25 Kasım 2010 Perşembe 23:11:37
Sen neymişsin be AO
Cevap:
:)
  .. | http://www.youtube.com/watch?v=hYleoMZD-Qg&feature=related (139)

soğuk25 Kasım 2010 Perşembe 23:11:39
Arkadaşlar NASA nın verilerini destekleyenler var mı? yoksa palavramı söylenenler
Cevap:
Hangi verileri? Mevsimlik tahminleri için diyorsan çok var hem de.
  ..

ERMAN25 Kasım 2010 Perşembe 23:11:21
Mert kardeşim endekslerın bıze yansıması 8 10 gunu bulabılıyor bazen ona göre degerlendır kardesım..
Cevap:
Değerlendirmesi doğru. O dediğin daha çok NAO için geçerli. AO'da durum biraz farklı olabiliyor.
  ..

Snowman25 Kasım 2010 Perşembe 23:11:47
Hocam Bugun için son sorum oLucak 2004 sistemi balkanlardanmı karedenız üzerinden mı sibiryadanmı nerden gelmişti o sistem ?
Cevap:
Balkanlar ve Orta Akdeniz üzerinden. Kutup kökenli soğuma Balkanlar üzerinden geldi Akdeniz'de ab. oluştu iki sistem Anadolu üzerinde karşılaşınca yoğun kar yağışına neden oldu.
  ..



Revivalofsnow25 Kasım 2010 Perşembe 23:11:12
Evet dostlar elıme gecen aralıkla alakalı yeni tahmin lınkını yolluyorum. Bu sefer Arif hocam yorum yazarsan sevınırım...
Cevap:
Yorum yapmaya gerek yok. Umarım gerçekleşir bu beklentisi.
  .. | http://img40.imageshack.us/img40/599/44a0b78e6ce2ec911af8264.jpg (328)

mert25 Kasım 2010 Perşembe 23:11:53
Arif hocanın sırrını bende galiba çözdüm. AO indexte dibe doğru gidilmesi Avrupanın alçak basınçlarla dolması dip yapıp yukarılara çıkmasıda alçak basınçların etkisini kaybedip yerini yüksek basınçlara bırakması şeklinde değerlendirilebilir. Bize soğuk hava genelde azorun avrupaya gelmesiyle olduğuna göre ao indexide böyle durumlarda 0,0 0,5 gibi değerlere geldiğine göre bugünkü ao indexte kasımın sonunda -4e kadar inip avrupayı alçak basınçlar sarıp sarmalamışsa 5 aralıkta 0 a doğru geliyorsa eğer bir mucize olmazsa 5 aralık gibi gerçektende kar gelebilir. aralıkta olduğumuz için belki tutmaz ama büyük ihtimalle yağması lazım. inşallah öyle olur.
Cevap:
Sadece AO yeterli değil başka veriler de var ama AO en önemli verilerden. Her zaman böyle olur demek yanıltıcı olabilir ama çoğu zaman böyledir. Yorumun doğru. Aferin sana da.
  ..

serkan25 Kasım 2010 Perşembe 23:11:48
Arif hocam 17 şubat 2008 sisteminde 2008 2 8 0.112 2008 2 9 -0.436 2008 2 10 -1.334 2008 2 11 -1.654 2008 2 12 -1.539 2008 2 13 -1.463 2008 2 14 -1.561 2008 2 15 -1.037 2008 2 16 -0.162 2008 2 17 0.046 2008 2 18 0.019 5 ocak 2002 sisteminde 2001 12 25 -1.338 2001 12 26 -1.644 2001 12 27 -2.755 2001 12 28 -3.293 2001 12 29 -3.035 2001 12 30 -2.535 2001 12 31 -1.381 2002 1 1 -0.185 2002 1 2 0.038 2002 1 3 -0.035 2002 1 4 -0.488 2002 1 5 -0.228 mart87 sisteminde 1987 2 24 -2.148 1987 2 25 -1.875 1987 2 26 -1.137 1987 2 27 -0.120 1987 2 28 -0.232 1987 3 1 -0.956 1987 3 2 -1.658 1987 3 3 -2.375 1987 3 4 -1.854 1987 3 5 -0.900 1987 3 6 -0.573 geçen seneki ocak sisteminde 2010 1 8 -3.910 2010 1 9 -3.500 2010 1 10 -3.317 2010 1 11 -2.776 2010 1 12 -1.796 2010 1 13 -1.304 2010 1 14 -1.469 2010 1 15 -1.003 2010 1 16 0.163 2010 1 17 0.519 2010 1 18 -0.080 2010 1 19 -0.747 şubat1976da 1976 1 29 -1.629 1976 1 30 -1.959 1976 1 31 -1.188 1976 2 1 -1.090 1976 2 2 -1.651 1976 2 3 -1.863 1976 2 4 -0.309 1976 2 5 0.342 1976 2 6 0.368 1976 2 7 0.963 benzer çok örnek var hocam çözdüm bu işi galiba. çok sağolun.
Cevap:
Tamam işte aynen devam et. Bu verileri daha derli toplu hazırlayabilirsen çok güzel olacak.
  ..

erdinç25 Kasım 2010 Perşembe 22:11:41
kar nevrozum tuttu yine aklıma garip garip mevzular geliyor. yanlış anlaşılmamak dileğimle şunları söyleyebilirimki genel olarak meteroloji bilimi için söylenemez ama şu tahmincilik olayının felsefeden daha beter karışık bi hal olduğunu farkettim.hegelin marks için söylediği rivayet edilen şu meşhur söz geldi aklıma BENİ Bİ TEK ÖĞRENCİM ANLADI ODA YANLIŞ ANLADI.
  ..

SNOWMAN25 Kasım 2010 Perşembe 22:11:08
ARİF HOCAM BU KIŞ 2004 GİBİ AĞIR Bİ SİSTEM ALMA İHTİMALIMIZ VARMIDIR SİZCE BÖYLE BİŞE OLURSA SÜRPRİZ OLURMU SİZCE ?
Cevap:
Evet vardır, hiç de sürpriz olmaz.
  ..

Hardsnow25 Kasım 2010 Perşembe 22:11:01
Evet yaptıgım tahmin hala devam ediyor sonuna kadar arkasındayım .. 4 aralğa kadar sıcak havalar devam 5-6 soğuma 12-11 c ler..7 ısınma 1-2 c lik 13-15 c ler..7 gecesi çarpışma :) 8-9-10-11-12-13-14 kar ve soğuk :))) sonuna kadar arkasındayım arkadaşlar .not edin bir yere..arif hocam ne düşünüyorsunuz.. ?? Tahminim istanbul ve çevresi için geçerli diagramlarda bunu söylüyor ... Saygılar sevgiler.. :)
Cevap:
Haftasonunda bakalım.
  ..

impossible25 Kasım 2010 Perşembe 22:11:59
modellerde ayın 4 de serinleme bile yokken arif abi tahmininde sıcaklıkların nasıl düştüğünü göstermiş ve modellerde o demeye geliyor artık son söz arif abinindir diye düşünüyorum birazdaha sabreedelim ayın 4 5 ve 6 tısı soğuma trendi başlayıp ufak bir ısınmadan sonra ayın 10 gibi kar değerlerini görücez inş. avrupa hep böyle soğuk olmıcak bizde hep böyle sıcak olmayacağız geçen yılın modellerine bir bakın ay nı olay kış başlangıcında mevcut saygılarımla
  .. ..

Wind Chill25 Kasım 2010 Perşembe 22:11:40
Sayın Ankaragücü, Freemeteo arşivinde bazı istasyonlarda 1945 yılına kadar gitmektedir. Ancak kar kalınlıkları 1980'lerin başından itibaren verilmekte. Örneğin aşşağıdaki linkten 2000 Ocak dönemine ilişkin arşiv dökümü var.
  .. | http://freemeteo.com/default.asp?pid=155&la=17&gid=307654&monthFrom=1&yearFrom=2000&sid=171280 (191)

tarık atacan25 Kasım 2010 Perşembe 22:11:41
Arif abi birşey sorucam.Merak ediyorum da AO yani kuzey kutup salınımı yanlış bilmiyorsam,inişe geçmesi ya da çıkışa yükselmesi ne anlama geliyor?Bir sorum daha NAO da eksi değerler sadece Doğu Akdeniz ülkelerinin yağışlı geçeceğini mi gösterir?NAO'nun başka bir etkisi de var mı bizim için?(yorum yapmaya kalkışamyacağım bundan sonra tam anlamıyla öğrenmeden bazı şeyleri)
Cevap:
Bu konuda güzel yorumlar geliyor arkadaşlardan yukarda Mert kardeşimizin bir yorumu geldi az önce. Daha detaylı açıklamaları haftasonunda yapacağım.
  ..

Ankaragücü25 Kasım 2010 Perşembe 22:11:03
Wind Chill bu verileri nereden buldun? Bildiğim kadarı ile W.Online dışında kar kalınlık arşivi yok ve onun da bu kadar eskiye gitmiyor.
  ..

erdinç25 Kasım 2010 Perşembe 22:11:37
yanlışda anlaşılmasın dar gelirli biarkadaşınızım doğalgaza sevinenler vardır elbette haklıdırlar ayrıca şurda topu topu iki buçuk aylık kışımız var soğuk ve karlı bi kış olsunda doğal gazada bi maaş feda olsun artık yaza çıkar acısı nasılsa. bide bu siteye gide gele benden başka herkesin tahminci olduğunu farkettim. ben sadece kar bekliyorum safiiyane 5aralıkdahil sonraki her gün her dakka bekleyişim sürecek sadece karın yağmadığı günlerin tahminini yapan modelist nikli arkadaş stop dediği vakit karda gelecek nihayet
  ..

kinvenefret25 Kasım 2010 Perşembe 22:11:17
hocam bişeler öğrenmesine öğrenelimde bizler senin çıraklarınız siz bizlere bişeler öğretecenizki bizde tecbrübeler kazanalım hocam
  ..

ERMAN25 Kasım 2010 Perşembe 22:11:46
Akşam atv haberde miktad kadıoglu bu kışın normallerde gececegını yani kış gibi kış olacagını söyledi..Soguk ve kar acısından normallerde kıs olcagını söyledı!!
  ..

soğuk25 Kasım 2010 Perşembe 22:11:05
Havalar böyle giderse 2010 ocak sistemini bile mumla arayacağız.Arif bey sizin yorumunuz nedir son bir gelişme var mı? biliyorum pazar günü açıklamanız var ama havaların bu şekilde mevsime hiç mi hiç yakışmayan derecelerle geçmesi moralimi bozuyor.Yağdır mevlam karrrrrrrrrrrrrrrrrr bize bu meteorolojik hava olayını çok görme Yarrabi AMİN.
  ..

ariftarif25 Kasım 2010 Perşembe 22:11:40
Arkadaşlar yok mu Serkan gibi başkaları aranızda. Bakın ne güzel bilgiler paylaşıyor. Çok beğendim kendisini. Böyle devam ederse pabucumu dama atar söyleyeyim. Araştırın soruşturun kurcalayın. Öyle hazırlopa konmakla olmaz bu işler. Grafikli resimli yapın birşeyler. Cevheri göreyim içinizdeki.
  ..

rosita25 Kasım 2010 Perşembe 21:11:57
soğuk arkadaşımın yorumlarına ben de katılıyorum. bugün istanbul'a sağanak yağmur deniyordu .gitgide kayboldu. zaten sabhtan bu saate kadar da yağmur yağmadı. koca kasım bitti.damla yok.ne iş anlaşılır gibi değil.herkes doğalgaza seviniyor ama meyve yıkayacak su olmayınca mikrop kapıp hastanelere koşulacağı da unutulmasın...
Cevap:
Uykudaydın rosita sabaha karşı 15 kg yağmur yağdı İstanbul'a. Devamı var merak etme. Linki de aşağıda
  .. | http://www.meteor.gov.tr/sondurum/toplam-yagis.aspx?t=t&gun=&ind=&s=ZA&f= (167)

tahmin-akdeniz25 Kasım 2010 Perşembe 21:11:47
bu arada haftasonu ispanyadan başlayarak avrupayı esir alacak olan alçak basınç ne devasa boyutta çok dikkatimi çekiyor ispanyanın kuzeybatısını ve avrupayı kara boğacak gibi.zamanlada altına giren yüksek basınç etkisiyle batı avrupaya doğru yükselecek gibi ve ayın 5 inden sonra bu devasa kütleyi kuzeye iten güçlü bir yüksek basınç batı avrupayı esir alacak gibi.yavaş hareket ediyor her iki basınç da avrupaya yerleştikten sonrada orada uzun kalacak gibime geliyor yüksek basınç. ama atlantikde her zaman acayip ab alanları oluşuyor o yüksek basıncı avrupada ne kadar duratacaklar bakalım.bu arada önümüzdeki haftaki pastırma yazı çok da güneşli olmayacak gibi duruyor
  ..

soğuk25 Kasım 2010 Perşembe 21:11:49
Herkese merhaba bu kış kasım ayı gib ya berbat geçecek ya da çok soğuk ve yağışlı geçecek.Açıkçası benim ümidim kalmadı bu kıştan.İyi akşamlar.
  safaerkin@..

tahmin-akdeniz25 Kasım 2010 Perşembe 21:11:36
modellerin yarın akşam yada sabah dan itibaren lehimize dönmeye başlayacağını düşünüorum.3-4 aralıkdan sonra havaların soğuyacağını ısrarla söyleyen en az 7-8 model var her güncellemede.haftasonu yarıyı geçecektir tahminim.işin iyi yanı diyagramlar 10 undan sonrası içinde hareketlenme gösteriyor tabi süre uzun ama bunlar iç rahatlatan gelişmeler.
  ..

serkan25 Kasım 2010 Perşembe 21:11:00
Arif hocam galiba çözüyorum yavaş yavaş. AO -2den aşağılara -3 -4 e gittimi soğuk hava batı avrupaya akıyor almanyaya en fazla balkanlara geliyor ama bize lodos oluyor hep sıcak tarafta kalıyoruz yağmurlar var. +2den yukarı gittimide upuzun yüksek basınçlar hem ılık hem yağış yok. 0 a yakın yerlerde kar oluyor çoğunlukla -1 le +1 arası. en çokda çok eksilere gidip şu ekimde aralık başındaki gibi birden çıkış falan yaptığı zamanlarda soğuk hava geliyor. Resim gönderemiyorum onu yapmaya çalışırım ama zor geliyor yazılarla hazırlasammı ama çok uzun sürer gibi görünüyor çok sistem var belki 50 tane oldu ama en az 40 tanesi çok benziyor birbirine.
Cevap:
İyi gidiyorsun. Bak mesela şöyle yapabilirsin 22 ocak 2004 sisteminin 10 gün öncesinden başlayıp 12/1 2004 -0.352 13/1 -0.958 14/1 -1.914 15/1 -2.968 16/1 -3.855 17/1 -4.387 18/1 -3.890 19/1 -3.382 20/1 -2.783 21/1 -1.191 22/1 0.285 şeklinde olabilir.
  ..

yavuzsb25 Kasım 2010 Perşembe 21:11:58
GÜNCEL KIŞ TAHMİNİM (tamamen kendi tahminimdir) www.kuntays.com
  .. | http://www.kuntays.com (211)

kinvenefret25 Kasım 2010 Perşembe 21:11:22
ARİF HOCAM BU GELECEK SİSTEM TRABZONU ETKİLİYECEKMİ HOCAM TEŞEKKÜR EDERİM HOCAM
Cevap:
Etkiler. Detaylar haftasonunda.
  ..

SNOWMAN25 Kasım 2010 Perşembe 21:11:24
ÖNCELİKLE HERKESE SAYGILAR . ARİF HOCAM 2 SORUM OLUCAK 2004 KIŞI LA NİNA KIŞIMIYDI YOKSA EL NİNOMUYDU ? KAR ALMAMIZ AÇISINDAN LA NİNA MI İYİDİR EL NİNO MU? AŞAĞIDAKİ LNKE BAKARSANIZ BU KIŞ LA NİNA HAKIMIYETINDE OLACAKMIŞ VE NORMALLERİN ALTINDA SEYREDECEKMIŞ SICAKLIKLAR DEMİŞLER AMA HALA 20 Lİ DERECELERDEYİZ.
Cevap:
2004 El Nino kışıydı. Bizim fazla kar almamız La Nina yada El Nino'yla çok bağlantılı değil. Her ikisinde de alabiliriz. La Nina küresel bazda bir sıcaklık azalışına yol açıyor. Ancak bu durum her la nina kışında soğuk oluruz anlamına gelmiyor. Yağış miktarlarında azalışa yol açabiliyor.
  ..

kıyılar 25 Kasım 2010 Perşembe 21:11:15
arif üstad aralık 2 den sonra perm moskova novosibirsk ve kırım aşırı soguyor (-20) buna dayanaraktan sıstem kesın gelirmi
  ..

Snowman25 Kasım 2010 Perşembe 21:11:23
ÖNCELİKLE HERKESE SAYGILAR . ARİF HOCAM BİŞEY SORCAM KAR ALMAMIZ AÇISINDAN LA NİNA MI İYİDİR EL NİNO MU? AŞAĞIDAKİ LNKE BAKARSANIZ BU KIŞ LA NİNA HAKIMIYETINDE OLACAKMIŞ VE NORMALLERİN ALTINDA SEYREDECEKMIŞ SICAKLIKLAR DEMİŞLER AMA HALA 20 Lİ DERECELERDEYİZ. AŞAĞĞIDAKI LINKLE BAKARAK BU KONUDA KISA Bİ AÇIKLAMA YAPABİLİRMİSİN MÜMKÜNSE ?
  .. | http://www.boxerdergisi.tv/haberdetay.asp?news_id=4276 (115)



Bilgi | Mesaj Ekle
Ziyaretçi defterinde: 2792 sayfada toplam 139597 kayıt bulunuyor. | Görüntülenen sayfa : 2331
Sayfalar
< | 1 2 ... 2324 2325 2326 2327 2328 2329 2330 2331 2332 2333 2334 2335 2336 2337 ... 2791 2792 | >
Derlenme Süresi:0,529 s
Sayaç: