Serbest KürsüMesaj Ekle | Siteye Dön



Modelist 04 Aralık 2010 Cumartesi 15:12:35
Arif üstadın ülkenin önde gelen bir haber kanalında çalışacak olması, bastardinin havacityi bloğunda göstermesinden daha büyük bir olaydır bence. tatlı rekabet buna denir işte. havaturka durumu 1-1 değil 2-1 yaptı ve öne geçti bakalım havacity buna ne karşılık verecek :)
Cevap:
Obasar ortalığa gaz verme. Biz ne yapmaya uğraşıyoruz sen ne yapmaya uğraşıyorsun. Geçelim bunları...
  ..

bunny5804 Aralık 2010 Cumartesi 15:12:37
ya bu arada burda okadar kendini bilmez arkadaşlar varki deli ediyorlar bizi. bu modeller bile istanbulu kara gömmeye yeter tamam mı!! arif abinin ayağını kaydırmaya çalışıyosunuz durmadan. modeller madem kötü güzelken nerdeydiniz?? bunların hepsi birtakım oyunlardır. block hadiseside olucak size sağlamından blok incek!!
Cevap:
Admin: Sansürlendi. :)
  ..

Modelist "©βΛ§ΛЯ-84" WinterLover04 Aralık 2010 Cumartesi 15:12:48
Henüz erken olabilir fakat sistemin ömrü hemen hemen kendini belli etmeye başladı. Gerek nao ve ao indesklerinin eğilimi olsun gerekse batı avrupa ile bizi gösteren diagramlarımızın eğilimi olsun, soğuk ve yağışlı sistemin ömrünün 10-15 arası olacağını öngörmektedir. Sonrasında ise havalar toparlanmaya başlayacaktır. Bu toparlanma ihtimalinin bize göre olumlu olması şuan için çok zor gözüküyor. Siz nedersiniz acaba arif bey,efsane-semih,havadelisi,ankaragücü ve diğerleri...
  ..

bunny5804 Aralık 2010 Cumartesi 15:12:56
sevgili arif abi seni bu büyük başarından dolayı tebrik ederim. umarım habertürk kanalında mutlu olursun hayırlı ve uğurlu olmasını dilerim.senin habertürkte daha çok teknolojik imkaanlarla beraber dahada isabetli tahminler yapcağını umuyorum.takrardan hayırlı olsun çok sevindik..
  ..

CANER-BERGAMA04 Aralık 2010 Cumartesi 14:12:42
SEVGİLİ ARİF BEYİN HABERTÜRK İŞİNİ İLK DUYDUĞUM AN ÇOK SEVİNDİM...UMARIM DAİMİ BİR YER OLUR VE NE KADAR BAŞARILI OLDUĞUNUZU İLERİYE DÖNÜK NE KADAR DA TUTARLI TAHMİNLER YAPTIĞINIZI TÜM TÜRKİYEYE GÖSTERMİŞ OLURSUNUZ...BU ARADA CANER'İN SAYESİNDE DEMİŞ,EĞER BENİM BU OLAYDA KANALDA HAVATURKA REKLAMI YAPMAMLA BİR İLGİSİ OLDUYSA NE MUTLU BANA :)
  ..

maximuss04 Aralık 2010 Cumartesi 14:12:52
arif abı ve semıh kardesım sıze ıkıtane sorum olucakk. Tamam bu oğlen modelı az bıraz sınırlerımızı bozdu. bu sıstem 1 haftadır o kadar guzel gozukuyordu kı bıze. Birden kendımıze ruyada gıbı hıssettırdı. Benım beklentım sistemın bu sekılde değilde birazdaha kuvvetlenmesını beklıyorum. Ancak dikkat ettınızmı bilmiyorum. fransanın batısı cebeli tarık boğazı cevresınde bı alcak basınc var sureklı olarak avrupa uzerındekı yuksek basıncın altında gezınıyor. Bu durumda normalde yuksek basınc o alcak basıncıı yemesı lazım ancak benım korkum blocking denen hadisenin orada gerçekleşmesi. o alcak basınc orada etkısını kaybetmeden bıze soğuk havanın cok kuvvetlı bır sekılde gelemesi bıraz zor.cunku donus hareketıyle bulunduğümuz enlemlere guneylı akımlarala sıcak hava pompalıyor.
  ..

Modelist "©βΛ§ΛЯ-84" WinterLover04 Aralık 2010 Cumartesi 14:12:59
long-range dönem tahmini olduğu için sistemdeki ileri geri oynamalar normaldir. çalıştırılan sayısal model programları, uzun dönemde sistemin hareketini algılamada zorluk çekebilir, zaman dahada yaklaştıkça sayısal modelin bu sistemi algılama ve çözme düzeyi daha isabetli ve daha kararlı bir hal almaya başlar, soğuk ve yağışlı sistemin rayına oturması için 120 saati(son 5 günü) beklemek gerekir. onun öncesindeki değerlendirme ve tahminler büyük ölçekte genel hatlarıylan bir izlenim edinmemize olanak tanıyabilir ancak detaylarda kabataslak sonuçlar çıkararak güvenilir olmaktan uzaklaşır.
  ..

Admin04 Aralık 2010 Cumartesi 14:12:56
06z Diyagramların Güncellenmesi (6 saatlik dilim)
  .. | http://img694.imageshack.us/img694/7950/mt8istanbulens.gif (239)

Ümit Kartacihan (prince@)04 Aralık 2010 Cumartesi 14:12:51
Sevgili dostum Arif Habertürk konusunda bir ilke imza atmışsın bu camiada yürekten kutlarım.Başarın daim olsun. Ayrıca sakın Havaturka'yı bırakmak gibi bir düşüncen olmasın zira tatlı rekabetimiz olmadan bu işin tadı tuzu kalmaz bilesin. Tüm amatör meteorologlar camiası için hayırlı olur daha da ilerilere gidebiliriz İnşaallah.. Sevgiyle kalın.
  ..

Caneration04 Aralık 2010 Cumartesi 14:12:12
Ankaragücü sana katılıyorum tengizman\'ın fikri gayet hoş.Buna DMİ\'nin ve Bünyamin\'in sinirinin baya bozulacağı da kesin.Amatör meteorologlara bakış açılarını hepimiz biliyoruz.Halkın böyle bir oluşumla amatör meteorologluğa bakış açısını da değiştirebilecek bir atılım olur.Hatırı sayılır bir seyirci toplayacağını da sanıyorum.
  ..

emrahc04 Aralık 2010 Cumartesi 14:12:50
EFSANE SEMIH sana bir sorum olacak bu 10 unda gelmesi beklenen sistem ZONGULDAK- BARTIN illerini nasil etkiler bu iller yogun kar alirmi alrsa kar nezaman baslar.birde bu illerde sea effect olusurmu SORULARIMI CEVAPLARSAN SEVINIRIM
  cimbom_lu1.. | http://karci67 (51)

Mert Özkara04 Aralık 2010 Cumartesi 14:12:40
L@m0s: Aşağıdaki linkten Şimşek Gözlemlerine tıklayarak ulaşabilirsin. Farklı kaynaklar var ise arkadaşlarda paylaşsın.
  tahminci15.. | http://egetahmin.com/kararsizlik.html (81)

Ankaragücü04 Aralık 2010 Cumartesi 14:12:52
Sayın Tengizman; Fikir olağanüstü. Gerçekten İstanbul'da yaşayan arkadaşların böyle bir programa katılması bir ilk olur. Hava tahminlerine bakışı değiştirir, ilgiyi arttırır.
  ..

Ankaragücü04 Aralık 2010 Cumartesi 14:12:57
Modelist şunu anlamakta zorluk çekiyorum. 1-2 hafta önce sordum; GFS modelleri mi endekslere göre hazırlanıyor, modeller mi endekslere yön veriyor diye. Ozan Bey ve Arif Bey endekslerin gfs modellerine göre belirlendiğini net bir şekilde ifade ettiller. Bu durumda biz neden hala endekse bakıyoruz? Modeller zaten çok daha detaylı olarak bize ne olacağını gösteriyor. Diagramı al, ortalamasından yani ziyah zeminde beyaz çizgiden git sana endeksin ne olacağını söylesin. Öyle değil mi? Arif Bey siz de bu konuda bilgi verirseniz sevinirim. Bu bir ikilem değil mi? Zaman, zaman bu şekilde yorumlar yapılıyor burada; "ao kuvvetli negatiften hızla nötre yaklaşıyor, bu bir - iki gün içinde modellere yansır".. Bu durumda bu yorum yanlış olmuyor mu? İkinci nokta ise, bu sistem son yılların en etkili hava şartlarını oluşturacak potansiyele sahip. Tekrar modeller 3 gün önceki şeklini alabilir diye düşünüyorum. Yani blokaj olasılığı var. Olmayabilir de tabi. Arif Bey siz değişik blokaj tiplerine atıfta bulunarak hemen, hemen kesin konuştunuz. Azor'un nasıl bir konum almasını bekliyorsunuz? Kısacası bir kaç güncelleme sonrası Avrupa'da 15 aralık sonrası görünen ab lerin kaybolmasını mı beklemeliyiz? Teşekkürler.
  ..

Modelist "©βΛ§ΛЯ-84" WinterLover04 Aralık 2010 Cumartesi 14:12:45
Geçmişi başarılarla dolu olan arif beyin habertürk kanalı ile nikah kıyması memnuniyet ve bizim içinde onur verici bir gelişmedir. Hayırlı olsun diyelim...Bol reytingler...
  ..

Modelist "©βΛ§ΛЯ-84" WinterLover04 Aralık 2010 Cumartesi 14:12:07
Modellerde grönland yükseğinin yine kuvvetlendiğini görüyorum. Bu iyi bir gelişme değil. batı ve kuzey avrupanın tekrar soğuyacağına işarettir. Yani buna 2 yıldır bir türlü anlam veremiyorum, adamlar daha soğuktan başlarını yeni yeni kaldırmaya başlamış hemen arkasından oraya bir başka salınım daha olacak gibi duruyor şuan için. Bu doğa hukukuna aykırıdır arkadaş :)
  ..

tengizman04 Aralık 2010 Cumartesi 14:12:27
ArifTarif;Bir televizyon kanalinda gorev alacaginiz icin sizi tebrik ederim.Sanirim bu isten en cok rahatsiz olacak Bunyamin Surmeli'dir:) Size nacizane bir tavsiye.Havaturka'da olsun,Havalife'ta olsun,Havadelisi ve Havacity'de olsun bu isi bilen arkadaslar var.Soyle haftada 1 kez buralardaki arkadaslari alip kanalda hava ole ilgili bir program yapsaniz harika olur.Hem mevcut haftayi degerlendirirsiniz hemde gelecek haftanin durumunu.Baya bir ilgi ceker diye dusunuyorum,Soyle bir teklif gotursenize:)
  ..

EFSANE-SEMİH04 Aralık 2010 Cumartesi 14:12:38
BANA SORU SORAN ARKADAŞLARA TEŞEKKÜRLER.ANCAK ŞUAN İÇİN HER SORUYA CVB VERMEYECEĞİM.BEKLEDİĞİM 1-2 VERİ VAR.O YÜZDEN YARIN AKŞAM AÇACAĞIM KONUDA GEREKLİ DETAYLARI BULABİLECEKSİNİZ.BLOĞUMA GİRİP YORUM YAZIN HANGİ İLİ SORUYORSANIZ ONA GÖRE KONUMA EKLEYEYİM.
  ..

EFSANE-SEMİH04 Aralık 2010 Cumartesi 14:12:33
ahmet uğur özçelik 04 Aralık 2010 Cumartesi 14:12:01 Yok ya...Yine aynı terane,değişen birşey yok.Yaklaştıkça sistem eriyip kayboluyor.Hep aynı..Yine büyük hayalkırıklığına uğrayacağız gibi görünüyor. BENCE DEĞİŞEN BİŞİ YOK.AFET BOYUTUNDA İSTANBUL İÇİN.
  ..

Cemal M.oğlu04 Aralık 2010 Cumartesi 14:12:28
Herkese öncelikle merhaba diyorum.Son iki üç senedir başını Arif gibi insanların çektiği müthiş bir sinerji oluşturduk ve meteorolojiye olan ilgiyi artırdık.Son günlerde medya organlarının büyük ilgisi var.Öncelikle Arif beyi kutluyorum. Gelecek haftaki sistem kararlılığını sürdürüyor.Yanlız yağış alanı ve süresi sürekli değişiyor.Bir gün önce soğumanın daha hızlı inip hızla Marmara'nın doğusuna kayacağı gözükürken sistem yavaşlamış ve Trakya'dan yavaş adımlarla İstanbul'a gireceği gözüküyor.Şu an gözüken tablonunda bir kaç gün daha ileri geri oynayacağını tahmin ediyorum.
  ..

L@m0s04 Aralık 2010 Cumartesi 14:12:02
bana simsek harıttası laızm varsa paylaşırmısınız???
  ..

Modelist "©βΛ§ΛЯ-84" WinterLover04 Aralık 2010 Cumartesi 14:12:36
Ankaragücü demişki: “Olumsuz olan 15 sonrası Avrupa üzerinde yb yerini güçlü alçak basınçlar alıyor görünüyor.” İşte bunun nedenide ao indexsinin tekrar kuvvetli negatife doğru inmesi ile avrupadaki y.b varlığını zayıflatması ve a.b leri güçlendirmesidir. Ao nun kuvvetli negatife doğru ineceği tam kesinleşmedi son 2-3 güncellemesini daha takip etmekte fayda var. Bu sistem daha uzun ömürlü olabilirdi ama işte ao bunu engelliyor.
  ..

trakya(korhan)04 Aralık 2010 Cumartesi 14:12:32
Arkadaşlar Allah aşkına bir model kötü gözüktü diye niye panik yapıyorsunuz?diğer 20 model ne diyor onlara bir bakın .Son model en ılıkçılardan biri .Diğerlerinin ortalaması olan gri çizgi hala kar değerlerinde.Daha 7 gün varken tüm modeller ayın 11 de keskin düşüşü veriyor.Sonrası içinse çarçamba-perşembeyi bekleyin.ARİF BEY sizi tebrik ederim tv anlaşmnızdan dolayı.Size ricam trakya için de bir açıklama yapar mısınız yazınızda?
  ..

Wind Chill04 Aralık 2010 Cumartesi 14:12:22
Teşekkürler Ankaragücü, ben de aşşağı yukarı benzer kanıdayım. Ş anki görünüme göre 11'inde akşam saatlerinden sonra kar yağışı başlayacak. Senin de söylediğin gibi, cephe geçişi nedeniyle ani sıcaklık düşüşü görülebilir. benim beklentim Ankara ve çevresi için kar yağışının en yoğun olacağı periyot, 11'den 12'ye bağlayan gece ve sabaha karş...ı yağış 12'si öğle saatlerine, belki de akşam saatlerine kadar, azalan bir trentle birlikte devam edebilir. 13 Aralık tarihinde ise İç Anadolu'da kuvvetli ayaz oluşacak. Dediğiniz gibi, eğer lodos kuvvetli olmassa 14-15'inde de mevcut havanın soğuk olmasından dolayı kar yağışı olabilir.
  ..

ahmet uğur özçelik04 Aralık 2010 Cumartesi 14:12:01
Yok ya...Yine aynı terane,değişen birşey yok.Yaklaştıkça sistem eriyip kayboluyor.Hep aynı..Yine büyük hayalkırıklığına uğrayacağız gibi görünüyor.
  ..



EFSANE-SEMİH04 Aralık 2010 Cumartesi 14:12:32
SON MODEL GÜNCELLEMESİ KÖTÜ DEİL ANCAK DAHA İYİ OLABİLİRDİ.192 SAAT İÇİNDEKİ DİLİM HALA DEĞİŞİME AÇIK.DÜN AKŞAM Kİ GUNCELLEMELERE GÖRE A.B'NİN KONUMU YÖNÜNDE OYNAMALAR VAR.BUDA TEKRAR DEĞİŞEBİLECEĞİNİ GÖSTERİYOR.PANİK YOK.YARIN AKŞAM 11 SİSTEMİ NETLEŞMEYE BAŞLAR.İKİNCİ SİSTEMDE KAR BIRAKICAK SICAKLIK YÜKSELMESİ DOĞRU ANCAK KKY SEVİYELERİNDEDE KALABİLİR.2.SİSTEM İÇİN PERŞEMBEYİ BEKLEMEK LAZIM.
  ..

Admin04 Aralık 2010 Cumartesi 14:12:59
Eğer bu öğlen modelleri kötü ise(link aşağıda) ozaman bu kötü olanı gelsin. :) Yeter artar bile. İyi günler.
  .. | http://wxweb.meteostar.com/sample/sample_C.shtml?text=LTBA/ (404)

Akdeniz storms04 Aralık 2010 Cumartesi 14:12:13
öğlen modeller,i değişicekdir basınçda oynama var yükselmiş azcık ama hala 1040 azor devam edio bu demek çok kuvvetli ab olcak demek ve kar olcak fırtına olcak demek azor değişmemiş düzelcek modeller merak etmeyin.
  ..

snowman04 Aralık 2010 Cumartesi 13:12:37
semih manisa için kar örtüsü olur mu?kartopu oynayabilir ve kardan adam yapabilir miyiz?yoksa sadece havada mı görürüz?birde kar ne zaman başlar tarih verebilirsen sevinirim.
  snowmannn@..

mertist04 Aralık 2010 Cumartesi 13:12:14
bu sene galiba soğuklar bi batı avrupayı bi doğu avrupayı dövecek:D
  ..

berat04 Aralık 2010 Cumartesi 13:12:31
ANKARAGÜCÜ ankara 11 - 19 aralıkları arasına kadar kar yagıslı ve bu yagıslar aralıklı olacak bazen yogunda olacak bence sen ankara hakkında konusma modelleri yorumluyamıyosun hiçç...
  ..

ariftarif04 Aralık 2010 Cumartesi 13:12:58
Wildleo1907 kardeşim yorumların için teşekkür ederim ancak lütfen eksik bilgiyle insanları yanıltıcı bilgiler vermeyin. Derslerde okutulacak bir omega blocking olayı modellerde tabak gibi meydandayken sizin ısrarla blocking yok demeniz biraz garip kaçmaktadır. Çok çeşitli blocking tipleri vardır. Lütfen araştırın bilgi edinin ve bu bilgiye dayanarak konuşun. Bilmiyorsanız da yorumda bulunmayın. Bu arada diğer sorulara yarın sabah saatlerine kadar cevap veremeyebilirim. Lütfen anlayışla karşılayın. Son olarak yine modelden modele farklı yorumlar yapanları görüyorum. Adam olana 1 kere söylenir bazı şeyler. Bilemedin 2. Hadi Allah'ın hakkı 3 tür diyelim 3 olsun. Biz herhalde bu sayının kat be kat üzerine çıktık ama aynı tas aynı hamam. Neyse...
  ..

Ankaragücü04 Aralık 2010 Cumartesi 13:12:39
Sevgili Wind Chill.. Ankara ve civar illere bakarsak 11 gecesi Ankara kar almaya başlayacak gibi. Keskin bir cephe oluşacak. Hava çok ani soğuyacak gibi. 11 gecesi ve 12 aralık kar görünüyor. 1-2 gün sonra muhtemelen salı gecesi Ege - Akdeniz kaynaklı bir yağış bekleniyor. Kuvvetli lodos olmaz ve ısınma kuvvetli olmazsa baya yoğun kar olma ihtimali var. Her model o ikinci sistemi farklı gösteriyor. Açıkçası 12 si sonrası düşecek sıcaklık sonrası salı ve çarşamba yağmura dönebilecek bir ısınma mana mantıklı gelmiyor. Benim "şu anki tahminim" 12 kar, 14-15 yoğun kar olabileceği yönündedir.
  ..

diyalektik04 Aralık 2010 Cumartesi 13:12:27
Diyagramlar ayın 12sinde 850 hpa'da -13'e kadar gerilerken tam da 13'ünde karpuz gibi ortadan ikiye yarılıp modellerin yarısı ayın 15'inde 12-13 derecelik sıcaklıklar öngörürken diğer yarısı ise -4, -5'lerde sıcaklıklara kadar geriliyor. Bu kırılma bence Aralığın ikinci yarısı için çok belirgin olacak. Yani ayın 11'inden 13'üne kadar olan soğuk ve kar yağışlı süreçten sonra ya bir hafta kadar bir süre sıcaklıklar kademeli olarak artıp mevsim normallerine çıkacak ya da daha da düşüp kar yağışlarını yerde uzun süre kalacak bir sürece yayacak. Bu kırılmanın nereye evrileceğini çok merak ediyorum. Belki de modeller ortada bir yerde buluşurlar. Ama bunu öğrenmek için bir iki güne daha ihtiyacımız var diye düşünüyorum.
  ..

asfalya04 Aralık 2010 Cumartesi 13:12:11
Efsane-semih,son modellere nasıl görünüyor bakamadım ama,ben 3-5 gündür çevremdekileri uyarıp duruyorum zaten.bakın,ayın 10undan sonra izmire feci kar yağacak,kar gelecek diyorum millete inandıramıyorum.kimisi aval aval bakıyor kimsi de Hadi ya git asfalya ne karı yaw!diyor.Sokağımızdaki çaycı ya,Bak abicim dedim,tişörtle dolaşıyorsun ama,aralığın onundan itibaren acap şeyler olacak,İzmire kar yağacak,üstüne başına kışlık birşeyler al,atkı-bere al kendine..dediğimde,Asfalya,ben mayo alıp denize girmeyi düşünüyorum,benim kışlıkları güve yidi!demez mi.:).şimdi herifçioğluyla kışlıklarına bahse girdik.Ben havaturkanın tahminlerine güvenyorum ve tüm yarışmacılara başarılar diliyorum :))
  ..

Ankaragücü04 Aralık 2010 Cumartesi 13:12:51
Öğlen güncellemesi ile ilgili şunu söyleyebiliriz. Sistem genel olarak istikrarlı olarak gelmeye devam ediyor. Sabah modellerine göre 6 - 12 saat dilimi daha yavaş. 995 mb alçak basınç oluşuyor Anadolu üzerinde. Sabaha göre bir parça gecikmeli olarak. 14 - 15 aralık sonrası henüz netleşmedi. Blokaj olmayabilir. Ama gelecek güncellemeler ile değişim olacaktır olumlu veya olumsuz yönde.. 16 - 17 Aralık gibi Sibirya bir parça kıpırdanıyor. Olumsuz olan 15 sonrası Avrupa üzerinde yb yerini güçlü alçak basınçlar alıyor görünüyor. Henüz bir hafta uzakta olan sisteme böyle her güncellemede yorum yapmak manasız. neden yapıyorum ben de bilmiyorum. :-) Çarşamba günü her halde daha belirgin bir şeyler söyleyebiliriz. Henüz diagramlar ve ENS güncellenmedi. Bu nedenle genel eğilimi sonraya bırakalım. Genç arkadaşlara şunu tekrar hatırlatalım. 11 - 12 aralık sistemi cepte. Biz bunun birkaç gün sonrasındaki gidişatı görmeye çalışıyoruz.
  ..

BURAK04 Aralık 2010 Cumartesi 13:12:57
arif abi tarih tekkerür edecek.. dediğimiz gibi yine aynı şeeyyy.... cuma yağmurla başlıcaz akşam kar olcak cumartesi yoğun olcak pazar normal abi bu kadarı da yani ..şaşırtıcı...hep aynısı oluyor ..allahım neler oluyor ..
  ..

ankaralı eren04 Aralık 2010 Cumartesi 13:12:33
evt modeller gine günler yazklaştıkca bozuklmaya başladı en azından soğuk gitmedi ama yağış azaldı gibi ankaraya soğuk 12 si sabahı giriyo fakat 12 gecesi yağış gidiyo sadece 1 günlük bi kar olucka galiba inşallah düzelir
  ..

berat04 Aralık 2010 Cumartesi 13:12:27
lodos ile kar mı=? saçma bir karşılaştırma bulutluluk özlemi!!!
  ..

huseyın04 Aralık 2010 Cumartesi 13:12:09
görüldüğü üzere sistem sadece 11 14 arası etkili olup yerini lodosla birlikte ısınmaya bırakacaktır 5 6 gündür bu kadar kararlılıkla giden bir sistem 2 gündür yamuk yapmaya başladı sanırım yolda gelirken baya bir törpülenmiş bütün avrupa balkanlar dahil soğurken bu soğukların kapıkuleden içeriyeye girememesi insanı kahrediyor
  huso_51_51..

Spac04 Aralık 2010 Cumartesi 13:12:50
10 aralık gecen itibaren tüm türkiye kky ve kar yağışına teslim olacak 19 aralık öğleye kadar.
  .. | http://cafeduman@hotmail.com (91)

Wind Chill04 Aralık 2010 Cumartesi 13:12:01
Sayın Ankaragücü, sizin, bu sistem bazında İç Anadolu2nun batısı için yorumunuz nedir? Pek kimse İç Ege ve İç Anadolu için yorum yapmıyor.
  ..

Mutsuz04 Aralık 2010 Cumartesi 13:12:55
Blocking mi pehhh :P
  ..

cümülonimbüs (CB)04 Aralık 2010 Cumartesi 13:12:26
kar kalınlığı konusunda birçok yer için 10-12 inç (25-30 cm) + sea effect bekliyorum ortalama olarak. İstanbul içinde örtüde acayip değişiklikler olduğu için cm vermek zor. Adam sahilde oturuyor burada 5 cm var diyor. Ötekisi şilede 50 cm diyor falan filan. Bu tahmin sistem yaklaştıkça revize edilecektir.1 hafta önceden cm vermek riskli fikriniz olsun en azından. Ayrıca sea effectten ne kadar geleceği de muamma rüzgarın yönü falan çok etkilliyor. Sea effect bazı yerleri pas geçiyor. Ancak ben şartlar uygun olursa muazzam sea effect olacak diyorum. Çünkü deniz suyu sıcaklıkları çok uygun söyleki kaynar suyu buzdolabına koyun aynen böyle bir durum 850hpa ve deniz suyu arasında muazzam bir sıcaklık farkı var.
  ..

Ankaragücü04 Aralık 2010 Cumartesi 13:12:31
Semih güncelleme devam ediyor ama sabahtan şimdilik daha kötü. Bize giriş yapan ab 995 den 1005 mb ye düşüyor, azor 1040 tan 1035 e...
  ..

trakya(korhan)04 Aralık 2010 Cumartesi 13:12:15
SEMİH yazında Trakya için de ayrıntı verir misin?Bizi ıskalayacak mı yoksa kara mı gömecek?
  ..

wildleo190704 Aralık 2010 Cumartesi 13:12:18
Blocking olmayacaktır.Değerli okuyucular, 11 Aralık sisteminin blocking yapma olasılığı ortadan kalkmıştır. Bunu Arif Bey\\\'e rağmen yeniden söylemek istiyorum. Cumartesi günü dahil devam edecek olan kar yağışları Salı\\\'dan itibaren sıcaklıkların lodosun etkisiyle her gün 2-3 derecelik artışlar göstermesi ile 6-7 derecelere çıkacak olup kar yağışları yerini yağmura bırakacaktır. bunun en temel iki nedeni Azoru orta avrupada yerleşik kalmaması diğer nedeni ise blocking\\\'e yol açacak olan Kırım yarımadası kuzeyinde oluşması muhtemel 1024 mb\\\'lik YB nin kuzey enlemlere kaymasıdır. Arif beyi yıllardır takip ederim, eski cnn ciler de beni tanır şu var ki geçtiğimiz sene de benzer iddialaşmalar olmuş ve kendisi iddiasından vazgeçmediği için sitesinden extreme tahminlerini kaldırmamıştır. Meteoroloji inat işi değildir. Elbette kimse sadece GFS\\\'lere bağlı yorum yapmıyor ama burada konuştuğu kadar keskin ifadeleri Haber Türk\\\'de kullanamayacağını kullanırsa da mutlak suretle yorumlarını revize etmek zorunda kalacağını bir tavsiye ve eleştiri mahiyetinde söylüyorum. Tekrar ediyorum, Slaı günü 14 Aralık bu sistemin kırılma noktasıdır. Maalesef o kırılma negatif yönde olmuş ve rüzgarlar lodosa dönecektir.
  serkanadal..

BEYKOZ04 Aralık 2010 Cumartesi 13:12:31
EFSANE SEMİH ABİ son sorum ayın 11 12 13 kar ve 30 cm bekliyorum dedin okular tatil olurmu olursa hangi günler arasında olur....
  ..

BLUESKY04 Aralık 2010 Cumartesi 13:12:59
SEMİH sistem afet boyutuna ulaştı demişsin. O zaman İst kara gömülecek, hayat felç olacak. SÜPERRRR....
  ..

Santiago04 Aralık 2010 Cumartesi 13:12:20
00Z diyagramında çoğu model 850hPa'da -10'lu derecelere inebiliyor. 5 Aralık "Ariftarif" sisteminde diyagramlar günden güne 0C'den -5C'ye kadar düştü, önümüzdeki hafta da bu şekilde olur ve modeller -15C'lere kadar inebilirse sağlam bir kar olur. Ters köşe yapacak bir sisteme pek benzemiyor ama tedbiri elden bırakmamakta fayda var, 850hPa sıcaklıkları biraz daha inmezse kıyılarda tatmin edici bir yağış olmaz bana göre, en azından yağışın en etkili kısmı tutmadan heba olabilir. Umarım sıcaklıklar istenilen seviyelere düşebilir. Son olarak, 1 hafta sonrasına yağış tahmini yapmak ise tam bir ütopyadır, son 1-2 günü beklemek gerek.
  ..



Bilgi | Mesaj Ekle
Ziyaretçi defterinde: 2792 sayfada toplam 139597 kayıt bulunuyor. | Görüntülenen sayfa : 2290
Sayfalar
< | 1 2 ... 2283 2284 2285 2286 2287 2288 2289 2290 2291 2292 2293 2294 2295 2296 ... 2791 2792 | >
Derlenme Süresi:0,571 s
Sayaç: