Serbest KürsüMesaj Ekle | Siteye Dön



impossible12 Ekim 2012 Cuma 15:10:25
arif hocam norveçin kuzeyinde neredeyse kutupda bulunan svalbard da hala sıfır noktasında kar yok bu çok tuaf değilmi...
Cevap:
Değil.
  ..

okan güven zemheri12 Ekim 2012 Cuma 15:10:31
iklim dede sen sorunlumusun??sn kımsınde burdakı ınsanlara baba parası yıyotrlar yok ıs bulunda calısın dıyorsun..haddını bıl yoksa alırım ayagımın altına..kky yagmasın dıye bıle dua edıyormus..ıstanbuda ya da bır baska yerde sogugun gostergesı sadece kar mıdır..ayaz lı geceler ve gunler daha soguk degılmısır..cahil herif..konusayımda ne konusursam konusayım...
  ..

murat_57_Murat Kahraman12 Ekim 2012 Cuma 15:10:42
Rifat bey bu sizin düşünceniz ve sadece sizi bağlar. Şimdi 27 yaşındayım ve durumumuz allaha şükür iyi. Ofis ortamında çalışıyorum. Yani kışın soğuk görmüyorum. Ama yıllar önce ben 10 yaşına gelene kadar gecekonduda yaşadık, sobalı ev, camların her yanından soğuk içeri girer, banyoda odunlu kazan, bunların hepsini ailemle birlikte yaşadım, ama hiç bir zaman kar sevdamdan vazgeçmedim. Sağolsun babamda aynı benim gibiydi. Kar sevdası bana ondan miras kaldı. Bahsettiğiniz gibi bir kışı umarım ömür boyu yaşamayız...
  ..

serco12 Ekim 2012 Cuma 15:10:20
Rıfat Sarıoğlu'na bir yerde katılıyorum,(boş gezenler demesi hariç)soğuk,kar,tipi gibi beklentiler biraz gençlik hevesi gibi.Daha genel bakarsak fakirler ve yakacak sıkıntısı olanları düşünerek mümkün olduğunca daha az soğuk geçen kış bencede her zaman güzeldir..İnsanları ılıkçı-soğukçu diye ayrımaktan ziyade birazda buradan bakmakta fayda var diyorum..
  .. | http://istanbulhavatahmini.com (14)

kar serpintisi12 Ekim 2012 Cuma 15:10:03
arıf bey o diagramlarda dun gece o dediğin şehirlerde dahıl hepsi aşağı yöndeydi.kafa nereye onalr oraya.akşamkı diagramların değişmiyeceğinin garantısımı var?
Cevap:
Kesinlikle değişecekler. Ona şüphe yok. Ben sadece şu anki durum üzerinden yorum yaptım. Hatırlarsanız geçen sene aralık ayında da benzer şeyler yaşanmıştı. Sonrası malum.
  ..

sinan12 Ekim 2012 Cuma 15:10:14
ariftarif 12 Ekim 2012 Cuma 15:10:09 Az önce diyagramlarda bir gezinti yaptım. Moralim bozuldu kapattım. Moskova, Kiev, Sofya, Bükreş, Varşova, Viyana, Prag bize gelen soğuk havaların rotası üzerindeki bütün şehirlerde tüm çalıştırmalar normallerin üzerinde. Hem de öyle böyle değil 10 dereceye varan hatta aşan anomaliler üstelik bu süreç kısa süreli de değil 15 günün tamamını kapsıyor. Ne diyeceğimi bilemedim. Allah sabır versin. .. -------------------------------------------------------- ----------Arif abi desene ekimi kapattık hatta kasım bile kapatıldı sistemci abi demişti sende demiştin normal üstü olacak diye sonbahar yazık ya bu nasıl rezillik of ya
Cevap:
Bayram serin ve yağışlı geçecek.
  ..

serco12 Ekim 2012 Cuma 15:10:01
Bu arada bulunduğunuz yerde kırlangıçlar göç ettimi?Geçen hafta duymuştum 1-2 ses bi kaç gündür sesleri çıkmıyor ve göremiyorum,sizler?
  .. | http://istanbulhavatahmini.com (26)

sinan12 Ekim 2012 Cuma 15:10:11
impossible 12 Ekim 2012 Cuma 13:10:49 yavaş yavaş ekim sistemcinin dediğine geliyor yani ekimide kaybettikmi acaba -------------------------------------------------------- -------ben havalife takılıyorum burdada yazayım dedim ama bize sohbette Ağustostan beri ne dediyse sıcaklık konusunda hep dedikleri çıktı gerçekten çok iyi bir tahminci arif abi gibi çok bilgili değil bence yani meterolojk bilgileri o kadar olmasa bile bu yüzeysel tahminleri çok başarılı arif abi ise daha detaya iniyor kendisi profosyonel biri bence onunda sabah yorumunu okudum Atmosferde anormallikten bahsediyor bu gid,şle daha ne anormallikler göreceğiz bekleyip görelim ayrıca sistemci abi Atmosferin son 20 sene öncesine göre çok değiştiğini söylüyor eski şablon sistemlerin yok olduğunun garip bir basınç anomalisinin olduğunu söylüyordu ona havalifte bile bazı arkadaşlar gülüyorlardı ama bence doğru diyor sanırım şimdi o bize gülüyor artık hepimiz ağlayacak hale geldik kolay gelsin kardeş
  ..

Rıfat Sarıoğlu (İklim_dede)12 Ekim 2012 Cuma 15:10:04
İstanbul'da kış olmasın diye bol bol dua ediyoruz.Çünkü bu şehirde kışın cebimizde para kalmıyor.Doğalgaza da zam gelince artık karı bırakın kky bile olmasın istiyoruz.Şimdi soğuk ve kar isteyenlerin beyninde sorun olduğunu düşünüyorum.Bu insanlar baba parası yiyen boş boş gezen hayatın çemberinden geçememiş,başka bir deyişle evde oturan insanlar olduğunu düşünüyorum.Bnence pencere arkasından kar izlemek yerine iş bulup çalışsalar ve de sokakta yaşayan evsizlerin yerine kendini koysalar o zaman gerçeklerle yüzleşecekler.Umarım Arap Yarımadası gibi tüm kışlar ılık geçer.
  ..

ariftarif12 Ekim 2012 Cuma 15:10:09
Az önce diyagramlarda bir gezinti yaptım. Moralim bozuldu kapattım. Moskova, Kiev, Sofya, Bükreş, Varşova, Viyana, Prag bize gelen soğuk havaların rotası üzerindeki bütün şehirlerde tüm çalıştırmalar normallerin üzerinde. Hem de öyle böyle değil 10 dereceye varan hatta aşan anomaliler üstelik bu süreç kısa süreli de değil 15 günün tamamını kapsıyor. Ne diyeceğimi bilemedim. Allah sabır versin.
  ..

sinan12 Ekim 2012 Cuma 15:10:51
Ekim sıcak rekorları ile geçiyor sistemci abinin kaybedilen dediği Ekim malesef rezilliklerle bitmiştir kendisinin hakkını teslim etmemiz gerektiğini düşünüyorum ilginç olan sadece Türkiye değil Tüm Avrupada adeta modeller baharı geçmiş yazı gösteriyor bence bu sonbahar Türkiyede değil dünya Tarihine Avrupa kıtası içinde sıcaklık rekoru ile geçecektir.
  ..

serco12 Ekim 2012 Cuma 15:10:04
Haftasonu sıcaklıklar müsait.Bu ay için İlginç ama biraz serin deniz suyunu sevenler İstanbul'da denize girebilir:))
  .. | http://istanbulhavatahmini.com (47)

Tufan Karataş(HAVA TAHMİNCİSİ)12 Ekim 2012 Cuma 15:10:44
Sevgili Rasso, bahsettiğimiz OGSya da HGS geçişi değil:-) Sonbahar ve ilkbahar mevsimleri geçiş mevsimleridir.Bu mevsimlerde tahmini 12'den vurmak zordur.Herşey her an değişebilmektedir.Sonbaharın tahminde en zor ayı Ekim ilkbaharında Nisandır.Kasımın tahminini Kasım ortasında yapsam neye yarar:-)Geçti Bor'un pazarı sür eşşeği Niğdeye derler bana ondan sonra. Kasımda yağış sıkıntısı görünmüyor.Sıcaklıklarda normallerde olacak.
  ..

iceman12 Ekim 2012 Cuma 14:10:23
Havalar böyle gitsin bu aylarda. zaten kışın hava soğuyacak.kendime ait kat kaloriferimi yakıyorum bıktım her akşam uğraşmaktan kömür odun geçen sene çok fazla yaktım.aralık ocak şubat ve martta yakarız yeter.
  emanetoglu..

Rosso12 Ekim 2012 Cuma 14:10:29
Tufan Karataş(HAVA TAHMİNCİSİ), Ekimde hiç bir geçiş göremedim ben :) Eylül'den sadece 1 kaç derece düşük sıcaklıkla geçiyor ekim ayıda dostum... kasım ayını tahminini kasımın ortasında yap bu defa istersen :))
  ..

Can12 Ekim 2012 Cuma 14:10:59
Arabistan yarımadasından farkımız kalmadı.Kuzey Afrika ve Basra dan kurtulamıyoruz.Kimse hayal kurmasın ekim için.2012 ekimi hem yağışsızlık hemde ağustosu aratmayan sıcaklıklarıyla tarihe geçecek.Ay sonu ekim sıcaklık ortalamasının normallerinden 7 derece civarında yüksek olmasını ben şahsen bekliyorum.Zaten ''serco''İstanbulla ilgili istatistikleri bizlerle paylaşıyor.Ordada olacakları göreceğiz.Yüzyılın rekoru geliyor havaturka ailesi benden söylemesi.Hoş bunu tahmin etmek hiçte zor değil herkes bunun farkında zaten.Heralde 2100 senesinde olsak küresel ısınma nedeniyle dünyanın ısısı 3-4 derece artmış olsa yinede böyle bir ekim olmazdı heralde diye düşünüyorum..Olacak şey değil...
  ..

Tufan Karataş(HAVA TAHMİNCİSİ)12 Ekim 2012 Cuma 14:10:25
Sonbaharın normal üstü sıcak geçmesi deniz suyu sıcaklığı açısından hiç iyi değil.Arif Hocam sorun olmaz diyor ama katılmıyorum bu konuda.Şayet sibiryalı bir sene bekleseydik,ülke genelinde soğuk ve kurakımsı kış olacaktı.Kuzeyde deniz sıcak olduğu zaman gelen güçlü soğuk hava dalgası güçlü sea effecte neden oluyor.Yani hava sıcaklığı ile deniz suyu sıcaklığı arasında makas ne kadar açıkça o kadar kar demek.Bu sene işimiz polara kalmış sibirya hortlarmı? zor görünüyor açıkçası hani hortlasa bile etkisi çok fazla olmayacak.Polar ataklarda ülkemize iyice sokulabilmesi için deniz suyu sıcaklığını düşük olması gerekiyor.Yoksa gelen sistem yurda girmeden güç kaybedecek.Ancak Edirne,Kırklareli çevreleri için sorun olmayacak.Eğer bir sene polar atak bekliyorsak deniz olduğundan soğuk olmalı sibirya bekliyorsak olduğundan sıcak olmalı.Güçlü bir AB ve soğuk havnın birleşip 2 yoğun kar bırakıp ardından da 2 gün yoğun sea effeckt kara bırakmasından daha ne güzel olabilir ki.Tabi iç ve doğu kesimler sea effcet göremiyorlar pek bu dediğim Marmara ve Karadeniz için.
  ..

serco12 Ekim 2012 Cuma 14:10:00
Bayramda sıcaklıklar normallerinde,ciddi bir yağış yok..
  .. | http://istanbulhavatahmini.com (23)

Tufan Karataş(HAVA TAHMİNCİSİ)12 Ekim 2012 Cuma 14:10:42
Uzun vadeli AO ve NAO verileri ekim Kurban bayramı ile beraber yağışlı havaları işaret ediyor bakalım.Açıkçası Ekim haraketli geçicek dedim 8 Ekim hariç birşey yok şuana kadar.Eğer son haftayı da kaybedersek Ekim tahminim fiyasko ile sonuçlanacak.Aslında Ekim ayının tahmini Eylül başında yapmakla yanlış yaptım çünkü tam bir geçiş ayı ve ne yapacğı hiç belli olmuyor.Şayet son haftayı haraketli geçirsek dahi kendimi başarısız sayacağım Ekim ayı adına batı bölgeler için.
  ..

trakya(korhan pekol)12 Ekim 2012 Cuma 14:10:22
fb 22; 30-40 cmlik 2 gün süren 2-3 sistem yeter demişsin.Trakyada olabilecek en iyisi bu zaten:)) Bir de metrelik kar olmaz demişsin.Yanlışın var 50cm tam yarım metre eder :))
  ..

Revivalofsnow12 Ekim 2012 Cuma 14:10:32
Allah'ım bize 2007 yılını tekrar yaşatma. AMİN!
  ..

trakya(korhan pekol)12 Ekim 2012 Cuma 14:10:05
Arif abi,ısrarla ve kesin cümlelerle bu sezon trakyanın kışı olacağını ve bol miktarda kar alacağını Zonguldak-Antalya hattının doğusunu ılık tarafta kalacağını vurguluyorsun.Bu duruma uygun senaryoda ab merkezi güney ege-b.karadeniz rotasını izlemeli,arkasındaki güçlü soğukla yağış trakyada ancak bu şekilde örtüşür.Bu senaryo 2010 kışında Bulgaristana'a kaptırdığımız mart başı sistemi dışında 3 büyük sistemle gerçekleşti.Ancak bu senaryo pamuk ipliğine bağlıdır.Rotadaki en ufak sapma herşeyi berbat edebilir ki geçmişte bunlar da çok yaşandı.Bunca zaman varken detaya giren oluşumları bu kadar net konuşmanızdaki dayanak nedir?
Cevap:
Kesinlik yok. Bu ihtimali yüksek gördüğüm için bu şekilde konuşuyorum. Yani şayet sert bir kış olacaksa öncelikle Trakya'da olacak. Çünkü varsaydığımız senaryo böyle olmasını gerektiriyor. Her zaman olmasa bile çoğu zaman böyle oluyor. Sınırdan dönme, teğet geçme yada delip geçme gibi durumlar son anda belli olan mevsimlik öngörüleri aşan şeyler. Onu ancak son günlerde görebiliyoruz.
  ..

impossible12 Ekim 2012 Cuma 13:10:27
diyagramlarla modeller hiç örtüşmüyor bakmayan şimdiden söyleyeyim hiç bakmasın... norveçin kuzeyinde svalbard da deniz seviyesnde hala kar yok...
  ..

kar serpintisi12 Ekim 2012 Cuma 13:10:48
öğle modelleri ekımde bitti diyor. malesef.15 gün 25-26 c lerde ne güzel boşverın doğalgazdan yırttık:))
  ..

veysel y.12 Ekim 2012 Cuma 13:10:48
yağışsız kurak bir sonbahar ... en sevmediğim hava olayları bunlar . sonbahar lodoslu , bol yağmurlu olmalı . toprak kokusunu içine doyasıya almalısın ..
  ..



avcı12 Ekim 2012 Cuma 13:10:34
tam kurban bayramı zamanlarında soğuk hava dalgası olacak muhtemelen
  ..

impossible12 Ekim 2012 Cuma 13:10:49
yavaş yavaş ekim sistemcinin dediğine geliyor yani ekimide kaybettikmi acaba
  ..

--cold--12 Ekim 2012 Cuma 13:10:20
Tokat niksar geçen sene 3 hatta 4 metre kar aldı ama kimse gôrmedi yagan eridi yagan eridi hava 0 altında olsaydı belki ....
  ..

cCc Asil KURT cCc12 Ekim 2012 Cuma 13:10:03
Umut bayramda yağışlı olacak demişşin bu yağışlar etkili mi pasif mi olur?Arif bey sizce durum nasıl?Umuta niye blog açılmıyor adam bombacı,noktacı ve çokta manitacı :-)
  ..

Admin [Onur E.]12 Ekim 2012 Cuma 13:10:52
Meşhur atasözümüz vardır; "Kasımdan on gün evvel ek, on gün sonra çek."
  ..

ABANT YAYLASI. ahmet12 Ekim 2012 Cuma 12:10:37
önümüzdeki hafta ekim rekoru kırılabilir, şaka gibi. bu ne yahu?
  ..

serco12 Ekim 2012 Cuma 12:10:58
Bir meteoroloji atasözü derki;yan yana iki tane derin alçak basınç yaşayamaz muhakkak birleşir..
  .. | http://istanbulhavatahmini.com (36)

Enes Ç.(Selanik-Serdivanlı)12 Ekim 2012 Cuma 11:10:06
diyalektik (tayfun k.) 12 Ekim 2012 Cuma 11:10:08 Geçen yıl ekim ayından bir diyagram çıktısı... bakın sıcaklıklar neler yapmış.. .. Cevap:Ayrıca o günlerdeki(18 ekim -2 kasım) diğer senaryolar da +10 u doğru düzgün geçmiyor bu da önemli
  ..

Emre_Zubaa12 Ekim 2012 Cuma 11:10:06
İlginç bi sonbahar girişiyle karşı karşıyayız.Gördüğümüz üzere israil taraflarından gelen bi sistem daha alabiliriz.Genelde çok nadir olan bu durum bu sene fazla olacak gibi gözüküyor.Kış için öngörüm iç anadolunun güney doğusu ve göller yöresinden bilecik e kadar olan bantta sağlam kar yağışları bekliyorum.Marmaranın ise umulanın aksine daha soğuk ama daha az yağışlı olmasını bekliyorum.Tabiki öngörü olduğu için gerçekleşmeme olasılığıda çok yüksek.
  ..

impossible12 Ekim 2012 Cuma 11:10:51
diyalektik (tayfun k.) 12 Ekim 2012 Cuma 11:10:08 Geçen yıl ekim ayından bir diyagram çıktısı... bakın sıcaklıklar neler yapmış.. .. | http://c1210.hizliresim.com/12/d/dvktd.png (9) cevap: üstatlar daha iyi bilir elbet bizde kendi kalıbımızda bişeyler araştırıyoruz bu değere inmesede bayram tatili içinde ona yakın sıcaklıklar görülebilir bana göre %90 gerçekleşicek
  ..

diyalektik (tayfun k.)12 Ekim 2012 Cuma 11:10:08
Geçen yıl ekim ayından bir diyagram çıktısı... bakın sıcaklıklar neler yapmış..
  .. | http://c1210.hizliresim.com/12/d/dvktd.png (252)

impossible12 Ekim 2012 Cuma 10:10:41
dün dmi nin rize için verdiği şiddetli yağış durumu normal bir yağışdan öteye geçemedi
  ..

cabarov12 Ekim 2012 Cuma 10:10:35
arif abi sonbaharin sicak gecmesi deniz sularininda gec spgumasina sebep olmuyormu bunun iyi yani yok dimi? sicak denizde daha fazla yagis olur ama? dogrumu acikalrmisiniz
  ..

Serhat l12 Ekim 2012 Cuma 10:10:45
85 kışı 13 şubatta başlayıp kesintisiz olarak 28 şubata kadar süren olağanüstü bir hadiseydi.
  ..

fb_22( m. yeni) 12 Ekim 2012 Cuma 10:10:13
esasında benim fazla karda gözüm yok; 2001 aralık ayı gibi bir aylık periyot yaşansın trakyada şükrederim.. 20 günlük bir soğuk ve yağışlı hava olsun , 2 gün süren 30-40 cm kar bırakan 2-3 sistem gelsin yeter :)
  ..

cabarov12 Ekim 2012 Cuma 10:10:00
sabah modelleri ay sonu icin umut verici
  ..

fb_22( m. yeni) 12 Ekim 2012 Cuma 10:10:16
arif abi ; eğer veriler değişirde beklediğin gibi bir kış olmayacağı anlaşılırsa lütfen bunu hemen açıkla zamanı geldiğinde. yoksa trakyalılar olarak sana amatör tahminciliği bile bıraktırabiliriz.. şu günlerdir trakyayla ilgili söylediğin tahminler gerçekleşmez ise :)) çünkü çok büyük beklenti içine giriyoruz bak..!!! ağzından bal damlıyo resmen ya, inşallah trakyada güzel bir kış geçer.( ama ben trakyada metrelik kar daha hiç görmedim 26 yıldır. en fazla 50 cm yağmıştır)
  ..

ozan DENİZ KASIMDA KIŞ KIYAMET ETKİSİ12 Ekim 2012 Cuma 09:10:45
Böyle olağandışı bir sonbahar başlangıcının ardı sıradanmı olur ? Mesela 30 civarı giden eylül ,25 c civarı giden bir ekim ,20 c civarı giden bir kasım ve 15 c civarı giden bır aralıkmı.? yoksa keskin bir dönüş ile dengenin korunumu kanununa göre bu yazı telafi edecek olan bir kış mı?atmosfer güneş ışıklarının eğilmesine rağmen kendini yazdamı sanıyor? sonbahar başında geldiğinde aman allahım bu sistem aralıkta gelse 1 m kar olurdu dediğimiz sistemler bu sene gercektende Kasım yada aralıkta gelirmı? sitede büyük bir karmaşa var. Herkes kendince bir tahmin yapmış ve sonucta mutlaka 2-3 tanesi tutacak. zaten nekadar alternatif varki. Bu yüzden kış tahmini yapmıyorum . yapsam bir farkım olmayacak. sadece bir öngörüm var. Kasım ayı içinde ortasına yakın olabilir. 1 haftalık erken bir ciddi kış yaşayacağız. bu şartların ocak veya sübattan hiç bir farkı olmayacak. bu tabiki en erken kar don olmayacak ama en erken ciddi kar fırıtınası ve kış şartları olacak. aralık ve sonrası için hiç bir sey demeyeceğim. Arif abı tahminimi ciddiye alır da birşeyler eklerse sebepleriyle tartışırız
  ..

Ali R. Kılınç12 Ekim 2012 Cuma 08:10:44
''Ülke genelinde yağış ortalamalarının normalin üzerinde olması bekleniyor ama özellikle Zonguldak-Antalya hattının doğusunda yağışların kara dönmesi konusunda sıkıntı yaşanabilir. '' Genelde Arif abinin dediği olaylarda sistemler Afyon-Isparta hattında takılıyor.Çok yaşadığımdan biliyorum Ispartada 24 saatte 50 kg yağış düşerdi 25 i kar 25 i yağmur olur 3-5 cm örtü anca olurdu :)
  ..

serco12 Ekim 2012 Cuma 02:10:05
Bir meteoroloji atasözü derki;her alçağın yanında bir yüksek vardır:)
  .. | http://istanbulhavatahmini.com (28)

Onurcan Şahin [BURSA]12 Ekim 2012 Cuma 01:10:16
Bu gece ayrı bir soğuk var be :)
  ..

deniz fırtınası12 Ekim 2012 Cuma 01:10:39
arıf aga şu an devam eden günceelemedeki italyadaki 995 lık ab istikamet nere olur bize yaklaştı biraz ama:)
Cevap:
Kuzeydeki yüksek basınca bakmak lazım. O baskın çıkar büyük ihtimalle.
  ..

deniz fırtınası12 Ekim 2012 Cuma 01:10:17
arıf abi 85 ve 87 kışları normalleri üstündemiydi ülke geneli olarak.özellikle 85 uzun süren soğuklar şubat sonuydu galiba?
Cevap:
85 normalin altı 87 normalin üzeri. Evet 85'de şubatta gelmişti soğukların ağırlıklı kısmı.
  ..

deniz fırtınası12 Ekim 2012 Cuma 01:10:00
arıf aga bitlis bu sefer 5 metre kar göremiycek galiba:)gerçi görmesinler bıkmıştır adamlar geçen sene.istanbula 5 metre kar yağsa bi daha ölene kadar görmesemde olur:)))
Cevap:
Yok göremezler. Trakya tarafları metrelik karları alır bu sefer.
  ..

süheyl12 Ekim 2012 Cuma 01:10:43
arif ağbi şubat 2004 yağış haritası var mı ? şimdiden teşekkrler
Cevap:
http://www.wetterzentrale.de/topkarten/fscfsreaeur.html linkinden ulaşabilirsin bu haritalara.
  .. | http://www.wetterzentrale.de/pics/archive/cfsr/2004/Rcfsr_4_2004021218.png (153)



Bilgi | Mesaj Ekle
Ziyaretçi defterinde: 2792 sayfada toplam 139597 kayıt bulunuyor. | Görüntülenen sayfa : 112
Sayfalar
< | 1 2 ... 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 ... 2791 2792 | >
Derlenme Süresi:1,461 s
Sayaç: