Serbest KürsüMesaj Ekle | Siteye Dön



ibrahim kılıç20 Ekim 2012 Cumartesi 12:10:47
bu önümüzde beklenen yağışlardan istanbul merkezde şahsen pek bişey beklememenizi öneririm çok normal bir yağış olcak öyle yoğun yoğun yağan bir sağanak beklemesin kimse böyle rüzgarla esintili az yağışlı bir sistemcik bu başka bişe değil bu arada tuzla için kg veriyorum maximum o da maximum 10 kg alır tabi ben max alacağını düşünmüyorum...tuzla bu sistemciği 4-5 kg ile kapatacaktır...
  marmarajas..

Thepigeonman20 Ekim 2012 Cumartesi 12:10:31
biri de sormamış antalyayı antalya için risk var mı zira mgm bile aşırı yağiş demiş
Cevap:
Evet var ama Antalyalılar alışıktır böyle sistemlere. Onlar için sıradan bir sistem.
  ..

Efsane-Semih20 Ekim 2012 Cumartesi 12:10:40
arif abi ao nao amo vs. attığın link hangı sıtenın?
  .. | http://www.americanwx.com/raleighwx/models.html (77)

serco20 Ekim 2012 Cumartesi 12:10:01
Tekrar söylüyorum belki Terkos civarı 30 kg'ya yakın alır.İstanbul'un geri kalanı 20 kg'yu görürse öpsünde başına koysun:)
  .. | http://istanbulhavatahmini.com (26)

dorukksss20 Ekim 2012 Cumartesi 12:10:29
ARİF ÜSTADIM sence yağışın en kuvvetli kısmı hangi aralıkta olurr :)
Cevap:
Sabah saatlerinde.
  reco_gs_93..

deniz fırtınası20 Ekim 2012 Cumartesi 12:10:18
Ozan deniz etkisi 20 Ekim 2012 Cumartesi 09:10:09 \r\n \r\n1907,1911,1929,1954,1956,1963,1985,1987,istanbulda kis olmaz 3 4 gun surer diyenler bu tarihleri incelesin \r\ncevap--- serilr arası 30 sene var aralarda.artık 201? lu yıllar zamanı geldlml ne acaba ne zaman:))
  ..

orion20 Ekim 2012 Cumartesi 12:10:46
Bu kafkasların kuzeyindeki 1030 mb neyin nesidir acaba, uzun zamandır oarlarda?
Cevap:
Yerini sevmiş bir yüksek basınç. Katiyen Sibirya yükseği değil o. Gezici yüksek basınçlardan. Mevcut şartlar gereği fazla kımıldayamıyor yerinden.
  ..

deniz fırtınası20 Ekim 2012 Cumartesi 12:10:12
arıf aga kadıköy tuzla sahıl boyunca bi 30 kg alırmı.işlerim varda o civarda?
Cevap:
Evelallah.
  ..

alperen20 Ekim 2012 Cumartesi 12:10:27
tuzla bu sistem de ne kadar yağış alır şanssız gibi gözüküyor birde kütahya tavşanlı ilk kar yağışını ne zaman görür ?
Cevap:
Bu sistem tipik İstanbul sistemidir. İl genelini etkiler. Diğer iller fazla heveslenmesin. Aslan payını İstanbul alacak. Modellere göre değil tecrübelerime göre söylüyorum. Böyle sistemleri defalarca gördüm, yaşadım.
  alperen.19..

deniz fırtınası20 Ekim 2012 Cumartesi 12:10:21
arıf aga ay sonu gfs tepetaklak oldu.modelciler kuduracak şimdi:)
Cevap:
Vız gelir tırıs gider. Yara yara geliyor.
  ..

RADYO HAVATURKA20 Ekim 2012 Cumartesi 12:10:43
Yarın sitemiz için çok anlamlı bir gün,bilin bakalım nedir?
Cevap:
Bir pasta keseriz artık border=0
  .. | http://radyo@havaturka.com (34)

ibrahim kılıç20 Ekim 2012 Cumartesi 12:10:54
norveçin batı ve kuzeybatı kesimlerinde çok acayip kar yağışları görünüyor
  marmarajas..

Vural20 Ekim 2012 Cumartesi 12:10:44
Yağış kac gibi baslar?Bahcesehir ve civari için yağış miktarı beklentiniz nedir?Teşekkürler.
  ..

kartahmincisi20 Ekim 2012 Cumartesi 12:10:47
arif hocam sitede bazı gereksiz linkler var.mesela meteogreen sitesi.mgm'nin sizinde linkini paylaştığınız wrf linkini sayısal modeller bölümüne eklerseniz herkes görür ve ulaşabilir belkide ulaşamayanlar vardır hala.mevsimsel tahminler bölümündeki linklerde yeterli değil bana göre bu sadece bir öneridir hocam dikkate alıp almamak size kalmış bir durum ama yenilikler herzaman iyidir :)
Cevap:
Evet, boşa çıkmış açılmayan linkler var. Hem yeni ilavaler olacak hem de admin kardeşimiz bayram boyunca yapacağı çalışmayla eksikleri düzeltecek.
  .. | http://www.mgm.gov.tr/kurumici/wrf.aspx (35)

Efsane-Semih20 Ekim 2012 Cumartesi 11:10:39
accu nun mevsimlik tahmini ne zaman?açıklanmadımı daha?
Cevap:
Bildiğim kadarıyla henüz açıklanmadı.
  ..

ıstranca20 Ekim 2012 Cumartesi 11:10:30
İstanbul boğazından Kırklareli Bulgaristan sınırına bır hat çekın bu bolgenın ozellıkle Kıyı şeridi cok sağlam yağış alacak gıbı duruyor,zaten şu an Trakya yı Kuuzeyden ılerleyen bulutlar kaplamaya başladı,ılgınçtır,Trakya nın dığer kesımleri hatta marmaranın guneybatısı da cok ıyı yağış alacağa benziyor,ist anadolu yakası ile doğusu da tum marmara yağış alır,aslında boyle sıstemlerde trakya nın şansı daha azdır , trakya ıyı yağış almayabılır de şaşırmayın alamazsak... Kırklareli ekım de sonra da edirne ıyı yağış aldı sayılır inşallah yağmayan yerler de alır özellıkle tarım alanları ve istanbul...
  ..

oktay20 Ekim 2012 Cumartesi 11:10:36
RevivalofSnow Paylaştığın Tahminler hiç iç açıcı değil . :/
  ..

Hüseyin aktaş(snowhuso)20 Ekim 2012 Cumartesi 11:10:21
mümkün olacağından dolayı; polar hava ataklarının bize ulaşması da gayet kuvvetli ihtimaller dahilinde düşünülebilir kanaatindeyim.uzun lafın kısası 20 ekim 2012 itibariyle,izlanda subpolar-polar hava sistemlerinin daha aktif ve azor-sibirya yükseklerinin daha pasif olma olasılığının yüksek göründüğü bir 2013 kışı bizlere adeta göz kırpmaya başlamıştır.ancak 15 kasım sonrası resim daha net ortaya çıkabileceğinden ötürü biraz daha temkinli yaklaşmakta da fayda olduğu kanaatindeyim..herkese iiyi hafta sonları ve şimdiden iyi,mutlu ve hayırlı kurban bayramları diliyorum..saygılar.....
  ..

cankat20 Ekim 2012 Cumartesi 11:10:33
afyonkarahisar havalimanı -0.4 ü gördü batıda en erken sıcaklığın 0 ın altına düştüğü yerlerden biri oldu bu sene..
  ..

Nihat_cold20 Ekim 2012 Cumartesi 11:10:05
YORUMU 3. YAZIŞIM SAYIN ABİM ;) bi sorum var Arif Abi ayın 20si ve 30 u arasında sivasta olacağım kısaca köydeyim kangala yakın rakım 1950 metre kar görme ihtimalim nedir ? yanıma alacağım bir termometreyle sık sık ölçeceğim zaten sıcaklıkları şu an bile akşamları sıfırın altına rahat düşüyor. sıkıntım yağış mı sıcaklık buna izin verir mi. ihtiyar heyetinden öğrendiğim kadarıyla bu ay koç karı denilen kar düşebilirmiş :) şimdiden teşekkürler
Cevap:
%20
  ..

Hüseyin aktaş(snowhuso)20 Ekim 2012 Cumartesi 11:10:04
bana göre 2013 kışı için şu anda daha net olarak gözükmeye başlayan olay; ani sıcaklık yükselişleri ve azalışlarının yaşanabileceği bir kış geçirme ihtimalinin çok yükseldiğidir.zira:bu kış için nao indeksinde çok kuvvetli olmayan negatif fazda hareketlilik ile ao daki ortalama olarak -2 ve biraz daha üzerindeki indeks hareketliliği beklentimin fazla olması beni bu şekilde kanaat getirmeye itmektedir.ancak özellikle nao nun fazla negatif olmasını beklemediğimden ötürü izlanda siklonik depresyonlarının çoğunlukla alışılmışın dışında o.avrupa ve balkanlar üzerinden ülkemizi etkilemesi benim için süpriz olmayacaktır.doğal olarak bunun gerçekleşmesi durumunda izlanda siklonlarının üzerimize sıcaklığının bir kısmını kaybederek gelmesi ve ılımanlaştırıcı etkilerinin azalması bizim adımıza olumlu olabilecektir.bir nevi izlanda alçağı adveksiyona uğrayarak bize gelebilir.özellikle de kuzey ve k.batımızda uzun sürmeyen ancak kısa sürede çok etkili olabilecek yağışlara da neden olabilecektir.ao nun da muhtemelen kuvvetli negatif faza gitmemesi durumunda;kutup-sibirya bölgeleri basınç anamolisi marjının daha çok kutup bölgesi lehine açık olması beklenebilir ki bu durumda bu bölgede y.b inin üzerinde bir a.b oluşması ve bu basıncın soğuk havayı biraz daha yukarı çekerek uzak güney enlemlere kadar götürebilmesi mümkün olacağından
  ..

sistemci sedat20 Ekim 2012 Cumartesi 10:10:48
Radarda kütleler istanbula doğru yola çıktı 3 saate varır kanımca ay sonuna gelince benim için bu mevsimde hep önceliğim yağıştır bol yağış olsun yeter soğuklar için daha çok zamanımız var yağış yağış,yağış diyorum
  ..

muhammet20 Ekim 2012 Cumartesi 10:10:44
düzceyi neden sıyırıyor yağış bu sistem hiç yağış bırakmayacak mı?
  muhammeter..

sınan sahınoglu20 Ekim 2012 Cumartesi 10:10:09
Kapkara bulut var uzerımızde ve fırtına cıktı Cb bulutu galıba agırca hareket edıyor
  ..

Yusuf H. (kısıklı)20 Ekim 2012 Cumartesi 09:10:16
Arif abi senin geçen sene beklediğin göz şu an uydudan açık gözüküyor. Aman döne döne geliyor. valla. En şanslı yerler Avrupa Yakasının kuzeyi daha sonra Boğaz hattı bu arada kuzey bölgeler için 100 kg az mı oldu ne.150yi bulabülü.. Merkezde de 80kgyi bulan yerler olabilir belki
  ..



Yusuf H. (kısıklı)20 Ekim 2012 Cumartesi 09:10:23
Arsiore(ARS) 19 Ekim 2012 Cuma 23:10:24 Yusuf H. (kısıklı) 19 Ekim 2012 Cuma 21:10:02 Arsiore(ARS) 19 Ekim 2012 Cuma 19:10:54 Arkadaş önümüzdeki sistemi ammada sahiplenen var beah.. Yağmursuz günler başımıza mı vurdu ne hehe. Tarantinom sen zaten aradan fırlamadan yapamazsın. 20,21 nerde 24,25 nerde.? 24,25 de seninle görüşelim kanka :) ayın 11'inde 20den sonra diye nokta atışı yapmışım kalkıyosun 24,25 diyosun ah tarantinom bilgim kurgum benim bal küpüm. Bu sistem benim ama parayla satabilirim isteyene . :PCEVAP: Sayın dosum ARS, bu sistemi en çok ben savundum 8i gibi sinayli çaktım 10unda tereddüte düştüm 12sinde noktayı koydum. Hem de ayrıntılı tahmin yaptım. Bence bu kadar ayrıntıya böyle bir başarı durumu gayet yüksek hatta çok yüksek sayılabilir. Bu sistem benimdir kimseye kaptırmam Ben bu sistem için Arif abiyle tartıştım, Skirona kafa tuttum.........CEVAP: Aslan cengaverim verdim gitti. (: CEVAP: Vayy kardeşim Allah razı oolsun ilk sistemimizi de kaptık iyice tahminci olmaya doğru gidiyorum border=0
  ..

ibrahim kılıç20 Ekim 2012 Cumartesi 09:10:49
en riskli bölgeler gönen ,bandırma ,erdek , marmara adası, biga ,lapsekidir....sonra balıkseir çanakkale sonra ıstrancalar kırklareli çatalça buralar şiddetli yağış alacak istanbulda ise kuvvetli yağışlar var
  marmarajas..

Ozan deniz etkisi20 Ekim 2012 Cumartesi 09:10:09
1907,1911,1929,1954,1956,1963,1985,1987,istanbulda kis olmaz 3 4 gun surer diyenler bu tarihleri incelesin
  ..

ibrahim kılıç20 Ekim 2012 Cumartesi 09:10:46
yanarım yanarımda şu yağacak yağmurların %90 ı istanbul avrupa yakası ve tırrakya alırken anadolu yakası kartal pendik ve benim bulunduğum gebze avcunu yalar durur artık çatalça ve silivride yağacak yağmurun fazlalığı şimdiden sinyal veriyor ha birde edirne...Marmara adasında da tehlikeli şeyler olabilir...
  marmarajas..

impossible20 Ekim 2012 Cumartesi 08:10:14
karadenizden nemi alarak geliyor bugün istanbul iş yerlerini su bastı haberleriyle gündeme oturur..
  ..

MiStRaL20 Ekim 2012 Cumartesi 05:10:15
haftaya persembe soguma var ondan sonra soguma ingiltereden romanya ya kadar kuzey de soguma var italya kuzeyi dahil ole kar beklemeyin
  ..

Arsiore(ARS)20 Ekim 2012 Cumartesi 03:10:09
Santiago (E.E.) 20 Ekim 2012 Cumartesi 01:10:55 @Revivalofsnow - Eline sağlık. Bir düzeltme de ben yapayım. 2004 kışında AO da NAO da negatif olmuş, pozitif değil. Ayrıca kışın AO ve NAO'nun nasıl olacağını şu an kimse kestiremez. Bu endekslerin AMO (Atlantik su sıcaklıkları anomalisi) ile alakası yok...........CEVAP: Kuzey atlantik anomalisi'nin pozitif yönlü seyri, eş zamanlı olarak NAO'nunda negatif yönlü seyir izlemesiyle ilişkisi olabilir. Fakat buradaki önemli ayrıntı kuzey atlantik anomalisi'nin ve NAO'nun ne şekilde yön izleyeceği. Çünkü kuzey atlantik nötre yakın pozitif durumunda NAO kuvvetli negatife inebiliyor. Buda hiç istemediğimiz sonuçlardan biridir.. Negatif bir NAO ama nasıl bir negatif bunu da şimdiden tahmin etmek zor.
  ..

Ali R. Kılınç20 Ekim 2012 Cumartesi 02:10:21
Ao-Nao aşırı negatifte ısrar etse bile ısrarına erken başladı Arif abi. bir yerden sonra kış içerisinde mutlaka nötre vurmaya başlar. sonra kışın kalanını doya doya yaşarız.
  ..

serco20 Ekim 2012 Cumartesi 01:10:29
Ben Pazar günkü yağış için sadece Terkos bölgesi 20 kg civarı alır,diğer yerlerde 10 kg'u geçeceğini malesef sanmıyorum...
  .. | http://istanbulhavatahmini.com (21)

RADYO HAVATURKA20 Ekim 2012 Cumartesi 01:10:04
Bu gece uyandım.Baktım bi sivrisinek yanağıma buse konduruyor.Noluyo dedim.Kış geliyor kardeş gidiyorum dedi.Sarıldık,ağladık:)
  .. | http://radyo@havaturka.com (18)

Revivalofsnow20 Ekim 2012 Cumartesi 01:10:55
saffet(subzero) 20 Ekim 2012 Cumartesi 01:10:47 @Revivalofsnow Aynen eline sağlık aradaki kırmızılıklar hep mavi olsaydı keşke her türlü olasılıkta:) Cevap: Sagol dostum dediğin gibi keske her taraf mavi olsa ama maalesef.
  ..

fatih.y(vize-kırklareli)20 Ekim 2012 Cumartesi 01:10:23
bencede döngü bu ao ve nao işi elbet nötüre meyledecek şimdiki verilerdede bu durum var
  ..

Revivalofsnow20 Ekim 2012 Cumartesi 01:10:48
Santiago (E.E.) 20 Ekim 2012 Cumartesi 01:10:55 @Revivalofsnow - Eline sağlık. Bir düzeltme de ben yapayım. 2004 kışında AO da NAO da negatif olmuş, pozitif değil. Ayrıca kışın AO ve NAO'nun nasıl olacağını şu an kimse kestiremez. Bu endekslerin AMO (Atlantik su sıcaklıkları anomalisi) ile alakası yok. CEVAP: Santiago dostum vallahi ben World Climate Service sitesinin verilerinin yalancısıyım. gerekli yerlere koydum değerleri ve bana 2004 yılını çıkardı. Ayrıca tabiiki kimse bilemez şimdiden AO NAO nasıl olacak kışın, sadece olasılık durumundan bahsettim orada. Kendi çapımda naçizane bir araştırma yaptım ve paylaştım o kadar ;) Sağol düzeltmelerin için ;)
  ..

saffet(subzero)20 Ekim 2012 Cumartesi 01:10:34
Yağışlı bir kış olsun da soğukla elbet çakışır birkaç defa. Abi çok teşekkür ederim cevapların için tekrar. İyi geceler.
Cevap:
İyi geceler hepinize. Ben de yatayım artık. Uykusuz gecelere erken başladık bu sene.
  ..

saffet(subzero)20 Ekim 2012 Cumartesi 01:10:47
@Revivalofsnow Aynen eline sağlık aradaki kırmızılıklar hep mavi olsaydı keşke her türlü olasılıkta:)
  ..

fatih.y(vize-kırklareli)20 Ekim 2012 Cumartesi 01:10:33
wrfye göre vizenin kıyıköy tarafları bayaa iyi yağış alacak gibi vizede etkisi nolur görcez
  ..

saffet(subzero)20 Ekim 2012 Cumartesi 01:10:29
Bir de abi Negatif nao hakkında yazmış Santiago. Bu bir süreç değil mi kesin olmamakla beraber. nötre de meyledebilir sonuçta. yani kışın da böyle gidecek demek değil eğilimi hep o yönde olmayacak?
Cevap:
Bir süre ısrar edebiliyor maalesef. Bir yerlerde çıkacaktır mutlaka. Mesela geçtiğimiz aralıkta kuvvetli pozitife meyletmişti ama hemen peşinden gelen ocak ayında gerçekleşen inişle beklediğimiz sistemleri alabilmiştik. Olumsuz bir örnek olarak ise 2011'i verebiliriz. Ha çıktı ha çıkacak derken neredeyse bütün kışı kuvvetli negatif AO ve NAO ile geçirmiştik.
  ..

Santiago (E.E.)20 Ekim 2012 Cumartesi 01:10:55
@Revivalofsnow - Eline sağlık. Bir düzeltme de ben yapayım. 2004 kışında AO da NAO da negatif olmuş, pozitif değil. Ayrıca kışın AO ve NAO'nun nasıl olacağını şu an kimse kestiremez. Bu endekslerin AMO (Atlantik su sıcaklıkları anomalisi) ile alakası yok.
Cevap:
Oysa ben var demişim. Test edelim bakalım. Kışın sonunda ne olacak. Not: Bu tez bana ait değildir. Güvenilir bir uzmanın düşüncesidir.
  .. | http://www.havaturka.com/ariftarif/?p=493 (50)

şükrü20 Ekim 2012 Cumartesi 01:10:08
arif abi istanbul için soruyorum geçen sene 27 ocakta 850 haritasında -8 varken yerde gece -3 gündüz 0 dereceymiş.bu normal bir durummu başka zamanlarada bakıyorum -8 ler varken hava bukadar soğuk olmuyormuş 0 ın üzerinde. birde geçen yıl birkaç gün 850 de -12 -13 varkende aynı sıcaklıklar var.bunların sebebi sence nedir
Cevap:
İstanbul'da rüzgar batılı karayel eserse yani kara yüzeyini takip ederek gelirse soğuma daha kuvvetli olur. Yıldız ve poyraz Karadeniz'in ılımanlaştırıcı etkisini işin içine sokar.
  ..

Revivalofsnow20 Ekim 2012 Cumartesi 01:10:52
Revivalofsnow 20 Ekim 2012 Cumartesi 00:10:22 Evet çalışma bitti :) Bloğum güncel. İlginenlere duyurulur. -------------------------------------------------------- ------------------------ Cevap: Çok güzel. Eline sağlık. Yalnız bir düzeltme yapalım hemen AO'nun açılımı Arctic Oscillation olacak CEVAP: Dalgınlıktan öyle yazmışım hocam hemen düzelttim ;)
Cevap:
Gizlemeye saklamaya gerek yok. Açık açık ortaya koyalım ki olumlu olumsuz olasılıkları görsün herkes. İlk paylaştığın resim hepimizin korkulu rüyası olan senaryoyu apaçık yansıtmış. 2011 kışında da sonuç buna benzer olmuştu. Bir başka sonuç nötre yakın giden endeksler sanılanın aksine pek de lehimize değil. Bana sorarsan sürekli pozitif yada negatif olması da öyle. Kısa süreli dalgalanmalar daha iyi olabiliyor. Mesela negatiften nötre doğru çıkışlar bize doğru akan soğukların habercisi ama sürekli nötre yakın seyreden endeks saatli bomba gibi. Her türlü sonuca açık. Hayırlısı olsun.
  ..

dorukksss20 Ekim 2012 Cumartesi 01:10:27
ARİF ÜSTADIM ayın sonu ve kasımın başında ilginç şeyler olucak gibi katılıyomusun üstadım ?
Cevap:
Beklentimiz o yönde. Göreceğiz bakalım.
  reco_gs_93..

saffet(subzero)20 Ekim 2012 Cumartesi 00:10:49
Senin gönderdiğin linkte 87 ile ilgili bir videoda vardı da ordan aklıma geldi. Saol abi.
Cevap:
Efsaneler asla unutulmaz. Arada sırada akıllara gelip durur işte...
  ..

Revivalofsnow20 Ekim 2012 Cumartesi 00:10:22
Evet çalışma bitti :) Bloğum güncel. İlginenlere duyurulur.
Cevap:
Çok güzel. Eline sağlık. Yalnız bir düzeltme yapalım hemen AO'nun açılımı Arctic Oscillation olacak.
  .. | http://www.havaturka.com/revivalofsnow/ (127)

ferh@t20 Ekim 2012 Cumartesi 00:10:57
yarın başlıcak yağışlar rüzgarın yıldız olması sebebiyle ist genelini etkilicek gibi ardından pazar ve pzt günü rüzgarın poyraza dönmesiyle karadenizden nem dolu bulutlar olanca yüküyle ist avrupa yakası(özellikle kuzey batı tarafı yani radar civarı) ıstıranca dağları bölümüne yapıştıracak ve bu kesimlerde 2-3 gün süresinde 150-200 kg yağış düşme olasılığı var!
  ..

saffet(subzero)20 Ekim 2012 Cumartesi 00:10:28
Sibirya'nın gözünü seveyim ben beya:) Arif abi 87'de yağan karda İstanbul iki alçak basınç arasında mı sıkışmıştı? o alçak basınçlar nasıl hareket edememiş?
Cevap:
Kuzeyden taşınan soğuk hava Akdeniz'de yeni siklonlar gelişmesine imkan sağlamıştı. Basınç konumları gereği İstanbul ve çevresi sistemlerin soğuk tarafında kalmış ve yağışların neredeyse tamamını kar şeklinde almıştı.
  ..



Bilgi | Mesaj Ekle
Ziyaretçi defterinde: 2792 sayfada toplam 139597 kayıt bulunuyor. | Görüntülenen sayfa : 84
Sayfalar
< | 1 2 ... 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 ... 2791 2792 | >
Derlenme Süresi:2,160 s
Sayaç: