Serbest KürsüMesaj Ekle | Siteye Dön



tolga selman06 Şubat 2012 Pazartesi 12:02:36
arif abi cnn de bünyo çıktı ders almış biraz senden sea effect ten bahsediyo 2.5 gün kar var ama cok deniz etkisi olmıycakmış çok ciddi bir kar yağışı olmayacakmış yeterince ders alamamış herhalde acaba başka isimle girip takip ediyomu seni :)
  ..

İbrahim Oğulluk-(samsun-19mayıs)06 Şubat 2012 Pazartesi 12:02:47
istanbulda kar salı günümü başlıcak
  .. | http://www.haberturk.com/yasam/haber/713144-meteorolojiden-sali-uyarisi (107)

Aytaç Ç. (HavaForum)06 Şubat 2012 Pazartesi 12:02:47
İstanbul için özel hazırlamış olduğumuz tahminlerimiz güncellenmiştir, anasayfamızdan ulaşabilirsiniz. TEŞEKKÜRLER
  .. | http://www.havaforum.com (111)

Cabarov06 Şubat 2012 Pazartesi 12:02:40
Arif abi son veriler nasıl istanbulda okulları tatil edebilicek kadar kar bekleniyormu?
  ..

rockategran55(murat s.)06 Şubat 2012 Pazartesi 12:02:41
SAMSUNDA BU HAFTA HAVA :bugün hava az bulutlu ve ılık olacak akşam hava açık olduğundan soğuk geçecek yarın hava bulutlanacak ve öğleden sonra yağmur başlayacak akşam havanın hızla soğumasıyla gece geç saatlerden sonra kky zamanla kar başlayacak sıcaklık en yüksek 5-6 derece en düşük 0 civarı olacak kar akşama kadar aralıklarla olacak hafif örtü olabilir fakat bu sistemde kuvvetli bir kar görünmüyor geçen haftaki kadar bile örtü olmayacaktır tabi sea effect çok etkili olursa o ayrı.çarşamba perşembe ve cuma aralıklarla hafif ve orta kuvvette karlı olacak sıcaklık gündüz bile bu 3 gün 0 civarı olacak gece kuvvetli ayaz olacak haftasonu hava daha açık fakat soğuk devam edecek şimdilik tablo bu umarım daha etkili bir kar olur
  ..

coldfloe/YALÇIN AKBULAT06 Şubat 2012 Pazartesi 12:02:09
OHA BE OHA ÇÖKERTTİNİZ BE WEETER3 Ü MODELLER AÇILMIYO BEEEEEEEE
  ..

ozan DENİZ ETKİSİ06 Şubat 2012 Pazartesi 12:02:02
gfs öğlen çıktıları hatalıııııı....................
  ..

ahmeT K. TrabzoN06 Şubat 2012 Pazartesi 12:02:49
Neyleyim ben -6 ile yağacak karı :) Korktuğum başıma geldi ve soğuk çekirdek bizden epey bir uzaklaşarak doğu avrupaya yol aldı geçenlerde kırımdaydı güzel iyi diyorduk şimdi iş cıvıkladı ümitsizlik bürüdü.Genel bir terim vardır Sibirya en çok karadeniz'e yarar diye :) bu sene harbi bu terime çok güldüm Sibirya karadeniz'i es geçiyor balkanları vuruyor sonrada utanmadan buraya doğru balkanlardan soğuk taşımaya uğraşıyor bu sene ki kış tam haliyle ekstrem hadiselerle doludur siz siz olun keyfini sürün.Ayrıca ozan burada yaşamadığın için ben olsam bir yörenin iklimi hakkında yorum yaparken iyi inceleyip bilmek gerektiğini düşünüyorum ki Trabzon hiç bir seneyi boş geçmez en aşağı bir 20cm yapardı lakin bu sene bir şeyler olduğu doğrudur oda ekstrem olarak gözüken basınç yerleşimlerinden kaynaklanıyor.
  ..

Běhžât Ç. (FeNoMeNo) ΘβΛ§ΛЯ.84.06 Şubat 2012 Pazartesi 12:02:45
İYİ BİR TAHMİNCİ; BU SİNOPTİK MODELLERİN ÇOK RİSKLİ OLDUĞUNU ÖNCEDEN TAHMİN EDEN KİŞİDİR.(Bkz: BEN VE SEMİH)
  ..

Běhžât Ç. (FeNoMeNo) ΘβΛ§ΛЯ.84.06 Şubat 2012 Pazartesi 12:02:21
Bu sistemde karayel esmeyeceği için sıcaklıkları istanbul gibi yerlerde sıfırın altına çekmesi zor gözüküyor. Sürekli cıvık kar yağması ve zeminde tutmaması büyük ihtimaldir belki geceleyin hava sıcaklığının nispeten daha düşük olduğu vakitlerde kar zemine birikim yapabilir ama çoğunlukla cıvık kar yağacaktır zeminde tutmada zorluk yaşanacaktır.
  ..

Běhžât Ç. (FeNoMeNo) ΘβΛ§ΛЯ.84.06 Şubat 2012 Pazartesi 12:02:20
çarşamba perşembe cuma 3 günlük her kış gelebilen sıradan bir sistem haline dönüştü sea effect yağışlarıda önceki gibi etkili olmaz. kaçan balık yine büyük oldu a.b ler orta yerine doğu akdenizde oluşsaydı 2 hafta kesintisiz ver Allahım ver olurdu. 2012 de top 3 ün en üst sırasına otururdu.
  ..

Běhžât Ç. (FeNoMeNo) ΘβΛ§ΛЯ.84.06 Şubat 2012 Pazartesi 11:02:52
SEMİH BOŞVER BUNLAR BİZİ ANLAMAZLAR BİZİM DERDİMİZ SENİN DEDİĞİN GİBİ YAKLAŞIK 2 HAFTALIK SOĞUK VE KARLI BİR SÜREÇTİ FAKAT ORTA AKDENİZ SİKLONLARI BU DURUMA ÇOMAK SOKMAYA DEVAM EDİYOR AÇIKÇASI KORKTUĞUMUZDA BAŞIMIZA GELDİ VE ÇEKİNCELERİMİZDE BUNLARDI. SİNOPTİK MEKANİZMA ÖNCEKİ SİSTEMLE TIPATIP AYNI GELİŞİYOR. ÖNCE CEPHE YAĞIŞLARI ALACAĞIZ SONRA BELKİ SEA EFFECT OLCAK ONDAN SONRA HEMEN ISINMA BAŞLAYACAK SOĞUKLAR BATI AVRUPAYA KAYACAK. UZUN SÜRELİ SOĞUK ŞANSINI 2. KEZ KAÇIRMIŞ OLACAĞIZ ATMOSFER YİNE EZBER OKUYACAK. 2012 85 VE 87 GİBİ EFSANE OLMADI AMA ÇOK YAKLAŞTI DİYEBİLİRİZ HEMDE 2 KEZ.
  ..

fatih.y(vize-kırklareli)06 Şubat 2012 Pazartesi 11:02:25
ozan DENİZ ETKİSİ trakya kara gömücek diyorsun ço güzel inşallah dediklerin çıkar ancak kar 1 gün daha erken gelseydi yemin ediyorum 1.5 metreyi bulurdu ama şimdi 50 60 cm yi pek geçmez gibime geliyo sen ne düşünüyorsun metrelik kar istiyorsak yağışın en geç yarın akşama kadar kara çevirmesi lazım:)))
  ..

diyalektik (Tayfun K.)06 Şubat 2012 Pazartesi 11:02:53
SİSTEMCİ Çok haklısın! Önceki sistem çıtayı epey bir yükseltmiş. Düşünüyorum da.. -25 gelip haliç donsaydı o zaman haliç donmuyor diye -15'i beğenmeyip, "kar sadece karada mı tutacak, deniz yüzeyinde kar göremeyecekmiyiz?" diye söylenip çerez mi diyeceklerdi acaba?? :)
  ..

Can06 Şubat 2012 Pazartesi 11:02:08
Hala -12 olmazsa olmaz diyenler var hayretler içerisindeyim.Ya kardeşim 26 ocak gecesi ve 27 sini unuttunuz galiba.850 hpa da -7 ler varken İstanbul -2 -3 dereceleri geçemedi.Bence bu sisteminde ilk girişinde sıcaklıklar 0 ın altına inip 0 ında üstünü görmeyecektir.Hala şikayet edenler var.Bence müthiş bir kış yaşıyoruz.Heyecan var adrenalin var.Beni resmen 80 li 90 lı yıllara geri döndürdü..20-25 cm beni kesmez diyorsanız onu bilemem..
  ..

alp06 Şubat 2012 Pazartesi 11:02:04
Arkadaşlar, site hakkında yourmlarınız bekliyorum
  ozgenturk5.. | http://www.wetterzentrale.de/wz/pics/avnpanel4.html (57)

KARINCA (ERDEM ÜNAL)06 Şubat 2012 Pazartesi 11:02:43
bu sistemde sırf çarşamba perşemde siklonik yağışla İstanbul 15-20 cm kar alacak en az. bu sistem geçen sistemden girişteki yağış miktarı açısından daha kuvvetli olacak çünkü. beklenenin üstünde çıkabilir yağış. sonrasında oluşacak dek konusunda çok birşey söylenemez miktar ve mekan açısından. ancak dediğim gibi sadece sistemin ilk 2 günü iyi kar alacağız. özellikle de anadolu yakası.
  ..

tolga.õ ppauleta06 Şubat 2012 Pazartesi 11:02:06
30 yaşındaki bi kar sevdalısı olarak bu sayfada tahmin yapan görüşlerini bildiren bizi bilinclestiren herkesi tebrik ederim ancak Arif bey izdivaya cekildigin anlar da yerine bakacak sorulara cevap verecek biri olmalı onurdan daha bilgili geçen söylemiştim tekrarlim benim gbi modelden cartdan curtdan anlamayan yüzlerce kişi var burda vede bizim icin nimetsin sen güneş acar ne zaman kapatcak deriz kar diner ne zaman başlar deriz neyse anladın sen
  ..

hakanb(pendik)06 Şubat 2012 Pazartesi 11:02:43
birde şu var bu sistemde diyalektik (Tayfun K.) nın yorumlarıda ilgi çekici.başarılar dilerim.
  ..

By Antonio - Crazy Meteorologist06 Şubat 2012 Pazartesi 11:02:33
Çarşamba sabahından cuma gecesine kadar olan sürede istanbulda hava sıcaklığı 0-2 derece arası olacaktır ve asla güneş yüzü görülmeyecektir.kuvetli poyraz etkisini özellikle çarşamba gösterecek ve devam edecektir. çarşamba sabahından cuma gecesine kadar olan süreçte Trakyanın özellikle kuzey ve güneyi ağırlıklı olmak üzere tamamı ve istanbul genelinde sahillerde enaz 20 iç kesimlerde 30-40 cm kar örtüsü olacağına ise yüzde yüz inanıyorum,bazı yerlerde bu süre içerisinde 50-70 cm dahi olma ihtimali vardır.Bu sistem önceki sisteme soğuk olarak değil ama yağış olarak misliyle fark atacaktır.Bu sistem tüm iç ege ve iç anadoluda efsane kar yağışlarını sadece 48 saatde meydana getirecektir.. Sistemin 2. periyodu ise marmaraya 2012 EFSANESİNİ birdaha uzun süre kırılmamak üzere yazacaktır. Bunu görmemek imkansızdır. Ne yazıkki Hocanın dediği doğrultuda aysonu hızla bahara geçiş olacaktır.
  ..

(Muharrem E.) iceman06 Şubat 2012 Pazartesi 11:02:16
BU SİSTEMDEN VE DİĞER GELECEK OLAN SİSTEMDEN BATI KARADENİZ YİNE ÇOK ŞANSLI ÖYLE DEĞİLMİ ARİF HOCAM,YORUMUNUZ?
  emanetoglu..

erdinç.g06 Şubat 2012 Pazartesi 11:02:45
şu diagramların güzelliğine bak net 3sistem gözüküyor birisi yarın gece vizyonda hemde 4günlük hemde -10 sıcaklık değerlerini beğenmeyenler beğenmedikleri dmi ye bile bakabilir bi iki derecede aşağıya çekin oldumu tamam. herkesin düşüncesine saygım var ama istanbul şahane bir kış geçiriyor.yani tıpatıp 87 gibi olmadı diye keza hala azda olsa bi ihtimal diyorum istanbul kötü bi kış geçirmiş olmaz. bu kış kar olarak 2004 ü geçmiştir geçmediyse bile karlı gün sayısı olarak kesin geçecektir. 2004 ü hafızalarımıza kazıyan yağan kardan ziyade müthiş fırtınasıdır rüzgar hızı anlamında açıkçası net hatırlamıyorum ama 87 bile 2004 ün yanına yaklaşamaz. bence sistemleri bağımsız değerlendirip tadını çıkaralım. bu sene bence dek yılı oldu. başka bisene siklonlarıyla anılabilir. başka bisenede fırtınasıyla hepside müthiş birbirinden farklı güzellikler taşıyor kaçan balığa değil yakaladığımıza bakmak lazım.
  ..

Sezer Hazarbeyoğlu 06 Şubat 2012 Pazartesi 11:02:47
abi selam avrupa yakası güneyi için merter bakırköy zeytin burnu için yagıs kara ne zaman döner ve gecen sistem gibi bu alçak ilçlerde yagıs alırmı suan cvp verirsen sevinirim dükkana gidicem artık cok giremiorm internete tek tük sorular bunu yanıtlarsan sevinirm :)
  ..

Erhan A (Paris)06 Şubat 2012 Pazartesi 11:02:09
Hepiniz birbirinizi yiyorsunuz. Tipik Türk insanı. Menfaat kavgası başladı bu sitede. Artık sitenin sonu gelmiştir. Kış biter sitenin de maması biter.
  ..

Onurcan Şahin06 Şubat 2012 Pazartesi 11:02:25
Ben de Doğu Karadeniz için bilip bilinmeden yapılan yorumları görüp üzüldüm açıkçası.Ben şu an Bursa'da ikamet ediyorum ama doğma büyüme Rizeliyim.Bazı arkadaşlar çıkmış diyor oralara öyle kar yağmaz,sıcaklıklar düşmez yağan kar cıvıktır vs.Arkadaşlar orada zamanında yağan karları,geceleri bir anda karayel fırtınasıyla denizden gelen ürkütücü sesi duymadan böyle konuşmak çok yanlış.Zamanında öyle karlar yağar ki oralara;Marmara imiş İstanbulmuş hayatlarında böyle kar görmemişlerdir eminim.Yani şu andaki yüksek sıcaklıkları ve bu seneki sistemlerin hep Doğu Karadenizi es geçmesine bakarak böyle yorumlarda bulunmanız çok yanlış.Oranın kışlarını ancak yaşayan bilir.
  ..



NİHAN K.06 Şubat 2012 Pazartesi 11:02:35
Ayy vallahi psikolojik olarak çöktüm haaa.Hafta sonu yaşadığımız sıcak havayı "olsun salı yine kar geliyo" diye hasar almadan atlatmaya çalışmıştım ne güzel.Ama görüyorumki o da sakata mı gelmiş.Daha dün akşam -25 lik çekirdeklerden bahsediyordu herkes,anlaşılan oda kabak çekirdeği olmuş.Herkes başka birşey sölüyo.Arifim üstadım heyecanını yitirmiş, blogda ne sinerji kalmış,ne enerji :((
  ..

TERRA (Hasan A.)06 Şubat 2012 Pazartesi 11:02:15
İşte z.defterinin en hoş ve güzel zamanı şu anlar...Arif Üstad burada,Ozan,Semih,Sistemci...Kopukluk olmadan dönüyor yorumlar...
  ..

alper06 Şubat 2012 Pazartesi 11:02:19
arkadaslar kalmıs 2 gun dmi yi bekleyelım bır trakya yorumu alalım sızlerden son kez bıda sormucam söz:)
  alperu59@y..

SİSTEMCİ-SEDAT06 Şubat 2012 Pazartesi 11:02:49
ozan DENİZ ETKİSİ 06 Şubat 2012 Pazartesi 11:02:29 Arif beyin pskolojisini tahmin etmeye çalışırken biraz çelişkiler olmuş. Yani şimdiye kadar yaşadığı kar lar için mutlu ama gelecek işin çöküntü durumunda psikolojik olarak CEVAP: BENCE OTURDUKLARI YERE KAR YAĞMIYOR SIKINTILARI SİSTEMLER DEĞİL MEKAN OLSA GEREK border=0
  ..

SİSTEMCİ-SEDAT06 Şubat 2012 Pazartesi 11:02:16
diyalektik (Tayfun K.) 06 Şubat 2012 Pazartesi 10:02:04 İstanbul için değerlendiriyorum.. Arkadaşlar 850 hpa'da -10' dan söz ediyoruz -5, -6'dan değil. O yüzden sıcaklığı 2- 3 derecelerde hayal etmek çok yanlış. Sıcaklıklar özellikle Çarşamyba öğleden sonradan Cumartesi gününe kadar olan süreçte sıfır ve sıfırın altında derecelerde kalacaktır. Bu süreç içerisinde güneşi görmeyi umuyorsanız bir hayli yanılıyorsunuz. Ortada bir cephe sistemi var. Üstelik sistemin bulutları Kardenizi katederken fazlasıyla neme doymuş olacak. Hocanın dediği gibi üstelik toz takviyeli nemden söz ediyoruz. Yani sea efect takviyeli bir siklondur söz konusu olan. Geçtiğimiz sistemde sık sık güneşi görmemizin temel nedeni herangi bir siklon oluşumunun olmamasıydı. Kaldı ki ona rağmen Karadeniz, güneşi görmemize öyle rahatsız edecek kadar çok izin vermemiştir. Tekrar söylüyorum kar da olacaktır fırtına da buz da... Çok dikkat edilmeli. Özellikle Çarşamba gecesi ve Perşembe günü sistemin en etkili sürecini yaşayacağız. Perşembe günü okulların tatil edilmesine kesin gözüyle bakıyorum CEVAP: ONLARA GÖRE BU SİSTEM BİLE DEĞİL 16 ARALIK HAVADA KAR SİSTEM KARDEŞİM
  ..

Alperen Ş.(trabzon) 06 Şubat 2012 Pazartesi 11:02:21
sizin şanssız dediğiniz Trabzon ili her iki yılda bir 25 cm,her 3-4 yılda bir 40-50 cm,her yıl ise düzenli 5-10-15 cm kar alan bir ildir.Trabzonda yaşayan insanlar kar hasreti çekmez,bazı istisnalar harici her yıl tatmin edici kar alır.Buraya balkanlar pek yaramaz ama eğer soğuma kuvvetliyse,onda bile 10-15 cm alır.Kırım ve Kafkasyadan inen sistemler ise 25-30 cm den aşağı bırakmaz.Rize daha şanslıdır.Çünkü Türkiye'nin açık ara farkla en çok yağış alan ilidir.Ekstrem kar kalınlığı olarak doğu anadolu illeri ile yarışır.LÜTFEN TRABZON VE DOĞU KARADENİZ İKLİMİNİ BİLMEDEN YORUM YAPMAYIN.
  ..

SİSTEMCİ-SEDAT06 Şubat 2012 Pazartesi 11:02:43
ariftarif 06 Şubat 2012 Pazartesi 11:02:23 Semih sen obasar ve birkaç kişi daha AO üzerinden giderek 8-11 sistemini alçak basıncın çomaklayacağını düşündünüz diyagramlarda da geçtiğimiz günlerde karışıklık vardı bazı senaryolarda -5 ler göze çarpıyordu fakat zaman içinde -10 ların İstanbul'u etkileyeceği netleşti daha sonra bu sistemden tamamen bağımsız ayın 12 si gibi başka bir ab alanı üzerinden dediğim oldu diyorsunuz yok öyle lolo. Bozuk plak gibi 26 ocak - 3 şubat arası dönemde yaşananlar bu sistemde de benzer şekilde yaşanacak diye söylüyorsak boşa değildi herhalde. Bu dönemde 1-2 günlük ısınma olup yağış yağmura dönmedi mi? Kim olursa olsun şark kurnazlığı yaptığı anda afişe ederim. Zafer Yüce için de bu böyledir Ozan Deniz için de tarantula için de sistemci için de senin için de. Tebrik ve tenkit kriterim herkes için aynıdır. Tahminlerde yanlışlık olur. 1000 kerede yanlış yapsanız umrumda değil. Dürüstlükten yanayım. Gerisi hikayedir benim için. CEVAP: USTAD BU COĞRAFYA KAÇ SİSTEM ALMIŞ PEŞPEŞE ISINMADAN ŞİMDİ KALKMIŞLAR ISINMA VARMIŞMIŞ AYIP YA SEMİHİHİN SÖZLERİ USTAD AÇIKCA SEMİH OBASARA UYDU KARİZMAYI ÇİZDİ BENCE border=0
Cevap:
24 aralık sistemindeki Efsane Semih'i arıyor gözlerim. Araki bulasın. Bu haliyle efsane değil ancak modelci Semih derler ona border=0
  ..

ozan DENİZ ETKİSİ06 Şubat 2012 Pazartesi 11:02:29
Arif beyin pskolojisini tahmin etmeye çalışırken biraz çelişkiler olmuş. Yani şimdiye kadar yaşadığı kar lar için mutlu ama gelecek işin çöküntü durumunda psikolojik olarak.
  ..

nejat erdem06 Şubat 2012 Pazartesi 11:02:06
BU İŞE ŞAŞTIM KALDIM BİRİ ÇIKAR DER Kİ 50CM. 100CM. BİRİ ÇIKAR 5CM. 10CM. DİĞERİ ÇIKAR DERKİ BU GİDİŞLE KARI ANCAK HAVADA GÖRÜRSÜNÜZ . ŞİMDİ BURADA 2-3 KİŞİNİN SÖYLEDİKLERİ DIŞINDA KİMSEYE İNANMAMAK LAZIM ARİF ÜSTAD DEDİ ARTIK BEKLEYİN GÖRÜN ŞİMDİ BİZE DÜŞEN BEKLEMEK SAYGILAR ÜSTAD.
  ..

ozan DENİZ ETKİSİ06 Şubat 2012 Pazartesi 11:02:11
Kafkas lar engel oluyor ama niye oluyor. kırımdan essin rüzgar:)
  ..

ozan DENİZ ETKİSİ06 Şubat 2012 Pazartesi 11:02:33
Arkadaşlar arif bey kara doydu. kendisi artık mutlu. ona artık bütün hersey angarya geliyordur. genelde kar sevdalısnın pskoljisi böyledir.Arif bey kış asıl şimdi başlıyor aslında. 10 MART a kadar kış devam ettiğini düşünürsek 1 aydan fazal zaman haraket var. kendisini 20 şubattan sonra ısınma olacağınan inandırdığı için pskolojik çöküntü yaşıyor. oysa sklonların soğuumuş balkanlara bindirmeleri bol miktarda kar yapacaktır. heyacan bitmez kar için. asla en iyisi yoktur. en iyisi o an yaşanandır. sonra acıkmak gibi, susamak gibidir. yanı kim en iyi susamasını acıkmasını hatırlar. her yemek her su güzeldir kendi çapında. Aslında çok daha net güzel bir örnek varda burda yazamadım:)
  ..

ariftarif06 Şubat 2012 Pazartesi 11:02:23
Semih sen obasar ve birkaç kişi daha AO üzerinden giderek 8-11 sistemini alçak basıncın çomaklayacağını düşündünüz diyagramlarda da geçtiğimiz günlerde karışıklık vardı bazı senaryolarda -5 ler göze çarpıyordu fakat zaman içinde -10 ların İstanbul'u etkileyeceği netleşti daha sonra bu sistemden tamamen bağımsız ayın 12 si gibi başka bir ab alanı üzerinden dediğim oldu diyorsunuz yok öyle lolo. Bozuk plak gibi 26 ocak - 3 şubat arası dönemde yaşananlar bu sistemde de benzer şekilde yaşanacak diye söylüyorsak boşa değildi herhalde. Bu dönemde 1-2 günlük ısınma olup yağış yağmura dönmedi mi? Kim olursa olsun şark kurnazlığı yaptığı anda afişe ederim. Zafer Yüce için de bu böyledir Ozan Deniz için de tarantula için de sistemci için de senin için de. Tebrik ve tenkit kriterim herkes için aynıdır. Tahminlerde yanlışlık olur. 1000 kerede yanlış yapsanız umrumda değil. Dürüstlükten yanayım. Gerisi hikayedir benim için.
  ..

tuncay ç(tuncay54)06 Şubat 2012 Pazartesi 11:02:31
ozan DENİZ ETKİSİ 06 Şubat 2012 Pazartesi 09:02:40 doğu karadeniz kar alacak diyorsun. doğu karadenizde muz ve kivi yetiştiriliıyor ve benım tam anlamıyla kafamın almadığı bir durum var orda. örneğin -15 bile girse rizeye gündüz sıcaklıkları asla 0 altında kalamıyor. fakat yağış öyle yoğun olabiliyorkı kar 1 m lerin üstüne çıkabiliyor. Kimse doğu karadenizdne ümitlenmesin . piyango gibi oraya kar yağması. CEVAP::Aynen yazdıklarına katılıyorum.Bu bilgi için azıcık coğrafya öğrenmek yeterli.Ancak trabzon merkez istanbula göre daha karasal yorumunu yazan insanların olduğu bir yerde kime ne anlatılır ne öğretilir bilemiyorum. border=0 Bende bu konuyla ilgili son bir defa yazayım.kafkas dağları özellikle rize ve trabzonu sibirya etkisine karşı bir paravan gibi korumaktadır.Aynı samsunun küre dağları nedeniyle az kar alması gibi.Ancak Rize tabzona göre 3 kat daha fazla yağış aldığından nadirde olsa soğuk havayı yakaladığında yarım metre hatta daha fazla kar kalınlığına ulaşabiliyor ama tarbzonun böyle bir şansı yok.samsun ve trabzon karadeniz kıyılarının kar konusunda en şansız illeridir.
  ..

FurkanDalgıç06 Şubat 2012 Pazartesi 11:02:31
Birisi benim sorumu cevaplarmı benim için çok önemli acaba çarşamba günü okuldan erken çıkarırlarmı ben 12:30 da gidiyorum akşam 18:10 da çıkıyorum teşekkürler .. İstanbul/Ümraniye
  frkndlgc96..

BİLECİK OSMAN KARA06 Şubat 2012 Pazartesi 11:02:12
BİLECİK ÖNCEKİ SİSTEMDE ETKİLİ KAR ALMADI BU SİSTEM BİZİDE İSTANBU GİBİ ETKİLERMİ
  ..

ozan DENİZ ETKİSİ06 Şubat 2012 Pazartesi 11:02:18
Hamitabat termik santrali varken lüleburgaza kar zor. bir çalışma yaptık . Santral yüzünden yağışlar toplamda 50 kg azalmış ve sıcaklık1.2 c artmıs yıllık bazda. bunnun anlamı kar görmek için 5 km şehir dışına çıkmak gerekecek artık.
  ..

tolga.õ ppauleta06 Şubat 2012 Pazartesi 11:02:18
Arif bey ne o öyle tozlar mozlar cemal lestin iyice
Cevap:
Bu sistemde toz önemli bir unsur. Modellerin yağış miktarı verirken ıskalayacağı bir ayrıntı.
  ..

Lüleburgaz06 Şubat 2012 Pazartesi 10:02:56
Arif Bey Lüleburgaz 'a kar yağacak mı ? Geçen sistemde çok az yağış aldık , zaten tutmadı . Hatırlarsanız kar duası bile yapmıştım kısmet değilmiş. Ama şu Trakya'nın hali nolur artık bir açıklayın lütfen .
  ..

alper06 Şubat 2012 Pazartesi 10:02:39
bır arkadas diyor trakya kar alıcak bır arkdas dıyor en az trakya etkılenıcek bızde sastık arıf sen bır yorum yaparmısın
  alperu59@y..

Kırmızıkar (ismail o.)06 Şubat 2012 Pazartesi 10:02:27
Ben diyorum ki sistem girip kar yağmaya başlasın, aradaki ısınma ne kadar olur bakarız. Bakarsınız bu sefer kar seviyelerine daha yakın kalıp erimelere fazla neden olmaz ve diğer sistemle birlikte üstüne birikimler alırız. Baksanıza hava daha şimdiden soğuk,Sarıyer 5C. Sibirya savaşıyor. Belki de ab biraz daha doguda konuşlanır da ,bir de konuşlanmadan kazanırız.
  ..

trakya(korhan pekol)06 Şubat 2012 Pazartesi 10:02:41
Bu gece yarısından sonra trakya batısından başlayarak etkili sağanak yağışların etkisine girecek.Rüzgar salı akşamına kadar ağırlıklı olarak gündoğusu-poyraz arası biryerden eseceği için balkanlardaki soğuk hava birtürlü içeri giremeyecek ve sıcaklık trakyada 4-6 derece arasında çakılı kalacak ve sürekli yağmur alacağız.Rüzgarın salı saat 16:00 dan sonra Edirne'den itibaren yıldıza dönmeye başlamasıyla beraber balkanlardaki soğuk hızlıca giriş yapacak ve yağışlar kara dönecek.Saat 21:00 itibariyle nerdeyse Silivri sınırlarına ulaşmış olacak.Çarşamba tüm gün trakya genelinde orta kuvvette kar olacak. Kar eksili değerlerde yağacağı için etkisi güzel olacak.Perşmbe ise orta ve batı trakya dışında sea effect çalışmaya başlayacak.
  ..

diyalektik (Tayfun K.)06 Şubat 2012 Pazartesi 10:02:04
İstanbul için değerlendiriyorum.. Arkadaşlar 850 hpa'da -10' dan söz ediyoruz -5, -6'dan değil. O yüzden sıcaklığı 2- 3 derecelerde hayal etmek çok yanlış. Sıcaklıklar özellikle Çarşamyba öğleden sonradan Cumartesi gününe kadar olan süreçte sıfır ve sıfırın altında derecelerde kalacaktır. Bu süreç içerisinde güneşi görmeyi umuyorsanız bir hayli yanılıyorsunuz. Ortada bir cephe sistemi var. Üstelik sistemin bulutları Kardenizi katederken fazlasıyla neme doymuş olacak. Hocanın dediği gibi üstelik toz takviyeli nemden söz ediyoruz. Yani sea efect takviyeli bir siklondur söz konusu olan. Geçtiğimiz sistemde sık sık güneşi görmemizin temel nedeni herangi bir siklon oluşumunun olmamasıydı. Kaldı ki ona rağmen Karadeniz, güneşi görmemize öyle rahatsız edecek kadar çok izin vermemiştir. Tekrar söylüyorum kar da olacaktır fırtına da buz da... Çok dikkat edilmeli. Özellikle Çarşamba gecesi ve Perşembe günü sistemin en etkili sürecini yaşayacağız. Perşembe günü okulların tatil edilmesine kesin gözüyle bakıyorum...
  ..

Karmeleği (Mehmet E.)06 Şubat 2012 Pazartesi 10:02:56
Arif hocam, bir önceki müthiş sistemdeki heyecanı sende göremiyorum bunun özel bir sebebi var mı? Yoksa gelecek sistem seni pek kesmiyor mu?Cevap: Özel bir nedeni yok. Ben hevesimi aldım. Bu zevki biraz da diğer arkadaşlar tatsın istiyorum hepsi bu.......SEMİH MESUT AŞAN(EFSANE-SEMİH) 06 Şubat 2012 Pazartesi 10:02:30 SAPPOKINOWA:HERKES ARALIKSIZ NERDEYSE 10-15 GÜN KAR BEKLİYORDU.İLK BAŞTA BENİMDE BEKLENTİM O YÖNDEYDİ.AMA VERİLER DEĞİŞTİ.MDELLERDE A.B YİNE AYNI YERDE OLUŞTU.OYÜZDEN SEA EFFECT AZALDI BENCE.YANİ 50 CM 1 MT ALABİLECEKKEN DAHA DÜŞÜK MİKTARDA YERDE ÖRTÜ OLACAK.3 GÜNLÜK ISINMA SONRA YİNE KARA DEVAM.BUNU ANLATMAYA ÇALIŞTIK.İNSANLAR DAHA YENİ ANLADI.NİYE ÇÜNKÜ MODELE DAHA YENİ YANSIDI.SİTEDE MODEL YORUMLAMAYI BİLEN OKUDUĞUNU ANLAYAN İNSAN SAYISINI NE YAZIKKİ ÇOK AZ.BİDE MODELCİ DAMGASI YEDİKKİ BU DAHA KÖTÜ.ŞİMDİ HERKES DÖNMEYE BAŞLADI.ISINMAYI YENİ GÖRDÜ.İSTANBUL TARİHİNİN EN AĞIR KIŞLARINDAN BİRİNİ KAÇIRIYOR BU ISINMALAR YÜZÜNDEN.HERKES 20 CM'E TAV.AMA BENİ KESMEZ.KEŞKE ARALIKSIZ OLSAYDI.OZMAAN 2012 BENCE EFSANE OLURDU.BU HALİYLE 2004-2006'NIN YANINDAN BİLE GEÇEMEZ.özür diliyorum ama heyecan alamıyoruz arif bey ..
  ..

Kezman/İzmir(Burak)06 Şubat 2012 Pazartesi 10:02:57
Arif üstad İzmir için kar beklentin var mı?Varsa hangi günler arası.Cevaplarsan sevinirim. Saygılar
  desouza_00..

Tayfun Akçadağ06 Şubat 2012 Pazartesi 10:02:10
Arkadaşlar kendi adıma söylüyorum bu sistemden sonra bir ısınma olursa dünkü havaya dayanarak söylüyorum sıcaklık 18 dereceler görebilir. Şubat her ne kadar kar yağarsa yağsın çabuk erir bunuda unutmayalım.
  tayfa37@ya..



Bilgi | Mesaj Ekle
Ziyaretçi defterinde: 2792 sayfada toplam 139597 kayıt bulunuyor. | Görüntülenen sayfa : 729
Sayfalar
< | 1 2 ... 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 ... 2791 2792 | >
Derlenme Süresi:0,258 s
Sayaç: