Serbest KürsüMesaj Ekle | Siteye Dön



HALİL AK ( 54 SAKARYA )24 Temmuz 2012 Salı 00:07:35
Bego şevketmisin nesin amacın ne kardeşim senin ? ne reklamı arkadaş nerelerdesin diye sormuş ona cevap verdim sen o yönden anlamışsan ben napim tövbe tövbe delimi ne ya kafana nemmi geçti naptı iyimisin ????????
  ..

White Fox [ m. c. Δt ]24 Temmuz 2012 Salı 00:07:15
@deniz fırtınası, aslında bu dediğin şey her şekilde basınç dizilimine bağlı, deniz suyu sıcaklığının fazla oluşu ikincil basınç dizilimine bağımlı bir etken olarak rol oynar, bu yüzden deniz suyu sıcaklığının 3-5 derece fazla sıcak olmasının tek başına pratikte önemi yok. Eğer İstanbul'da geçmiş yıllarda Eylül ayında düşen yağışlar dikkatle incelenirse, İstanbul'da Eylül'de düşen yağışlarının çok düzensiz olduğunu görebilirsin. Zaten Eylül ayında deniz " yazdan kalma bir deniz" özelliğinde olduğu için her zaman potansiyel olarak zaten tehlikeli... bu yüzden ben sonbaharın aşırı ya da az yağışlı olmasına ilişkin senaryolarda su sıcaklığının normallerin üstünde ya da altında olmasına doğrudan dayanak edilmesini yeterli bulmuyorum. Bu tehlikeyi açığa çıkaracak olan basınç dizilimi bunun beraberinde yukarı seviye rüzgarlarının dağılımıdır. Öte yandan bir çok kişi Karadeniz'in alçak basınç yaratacağını düşünür ya da yarattığını düşünür. Ama yukarda trof gibi yapılar olmadan da deniz seviyesinde etkisini yağış olarak gösterebilecek bir alçak da oluşamaz. Yani bu da durup dururken oluşmuyor.
  .. | http://www.skewtmaster.com (32)

HALİL AK ( 54 SAKARYA )24 Temmuz 2012 Salı 00:07:43
Çok sıcak var yav nem dışarda %86 evde %100 :D
  ..

KRAL(Mehmet Cengiz K.)24 Temmuz 2012 Salı 00:07:27
Salı:Gaziantep 36/23-İstanbul 32/24- Ankara 36/21-İzmir 35/25-Diyarbakır 41/25- Bursa 33/21-Erzurum 32/13-Kayseri 35/20-Trabzon 29/24 derece
  .. | http://www.facebook.com/HavaDurumuGaziantep (68)

Bego Şevket24 Temmuz 2012 Salı 00:07:04
Halil Ak senin bu yaptığın tuttuğu orucun reklamını yapmaktır. Hepimiz oruç tutuyoruz elhamdülillah ama senin gibi reklam yapanı ilk kez görüyorum. İftar gezilerinden komisyonmu alıyorsun acaba.
  ..

HALİL AK ( 54 SAKARYA )24 Temmuz 2012 Salı 00:07:13
Arif bey Ve ozan güven arkadaşım Doğum günü mesajınız için Teşekkür ederim :) Okan Güven ben yokken sen varsın işte sana emanet buralar :D İftar gezileri olunca halıyle gıremedım:)
  ..

Eren G.(ankaralı_eren)24 Temmuz 2012 Salı 00:07:44
Arif abi sen istediğin kadar yaz normallerde geçiyo desende ben inanmıyorum buna ben daha ankara açısından yaz ayında bu kadar bunaldığımı görmemiştim bu dediğim olay sadece 1 2 günlük bişey değil neredeyse 1 aydır böyle istanbulu bilemem ama ankaradaki bütün arkadaşlarımıza sorabilirsin :)
Cevap:
Yaz mevsimi ülkemizde sıcak geçer. Bundan daha normal birşey olamaz. Kar yağsaydı soğuk olsaydı o zaman anormal olurdu.
  ..

deniz fırtınası(deniz erdoğdu;924 Temmuz 2012 Salı 00:07:17
arıf aga bu kadar sıcak geçen yaz ve aşırı ısınan deniz suyu sıcaklıkları sonrası normaleeri altında yağışlı sonbahar beklentsı olma durumu düşük ihtimal tezine katılıyormusun.bu normallerı ustune çıkan deniz suyu sıcaklıkları sonbaharda extrem hadiselerin başrol oyuncusu olabilirmi::)saygılar
Cevap:
Olabilir katılırım ama bu en başta basınç yerleşimlerine bağlı birşey. Gereken şartlar oluşmadıktan sonra deniz suyu sıcak olmuş ne fayda. Bir İtalya'da olanlara bak bir de bizim buralardaki duruma bak. Orada da deniz suyu sıcak burada da ama oralarda kuvvetli yağış için gereken şartlar fazlasıyla sağlanırken bizde yok. 2010'da da ağustos ayında denizler fazlasıyla ısınmıştı Marmara ve Karadeniz'de 2009'daki gibi sel felaketi oluşabilir diye düşünmüştük ama gerçekleşmemişti hatırlarsan.
  ..

okan güven zemheri23 Temmuz 2012 Pazartesi 23:07:04
bencede arıf bey..yanı o bolgedekı en yuksek sıcaklık karabuk cıvarından gelmsı alzım..o da o kadar yuksek degıl yani..orda bır hata mutlaka var..sanlıurfa ıcın normaldır..
Cevap:
Şanlıurfa merkezi Şanlıurfa merkezle kıyaslamak lazım. Ceylanpınar'ın sıcaklık değeri üzerinden gidip Şanlıurfa'da rekor kırıldı demek yanlış olur. İstanbul'da Çatalca -10 derece oldu rekor kırıldı demek gibi birşey olur bu.
  ..

EFSANE-SEMİH23 Temmuz 2012 Pazartesi 23:07:38
leşşşşş gibi olduk leşşşşş bu ne nem boyleeee ey allahım ağustos başı gibi hava şöyle bi gümletsin bi sürpriz olsun serinleyelim inş.duşta işe yaramıyo.2 saat sonra yine aynı..
Cevap:
Birkaç saat sonra nem oranı %99 inşaallah border=0
  ..

okan güven zemheri23 Temmuz 2012 Pazartesi 23:07:24
bartın ulustakı 46.1 lık sıcaklık bana bıraz abartlı geldı..degerlerde bır yanlıslıkda olabılır..hatta bana gore yanlısta..gecen gun kı bartındakı 133 m lık yagmurda kesınlıkle yanlıstı..yanı o buyukluktekı yagmur mutlaka zarar verırdı..bı yanlıslık var kesınlıkle..
Cevap:
O istasyondan gelen verilerde son zamanlarda sakatlık var. Bir el atmaları lazım.
  ..

okan güven zemheri23 Temmuz 2012 Pazartesi 23:07:27
sevgılı sezgın arkadasım..2 damla atıstıran yagmuru modeller neden gostersınkı zaten..senın sokagına attıysa yan sokaga atmamıstır zaten..oyle degılmı yani..
  ..

MUSTAFA(KOCAELİ)23 Temmuz 2012 Pazartesi 23:07:21
bugün şanlıurfa 47 dereceyle ve bartın 46,1 dereceyle 2000 yılındaki rekorlarını kırdılar.
Cevap:
47 derece olan yer Ceylanpınar. Dolayısıyla Şanlıurfa merkez için bir rekor en azından bugünlük sözkonusu değil. Bartın'dan gelen veriye de şüpheyle yaklaşmak lazım. Yüksek ihtimalle hatalı.
  ..

bülent d23 Temmuz 2012 Pazartesi 23:07:05
üstad dün ve bugün radardan takip ettiğimizde giresun a yağışlı kütlelerin güneyden geldiğini görüyoruz.bu kütleler nereden oluşuyor karadenizden gelmediğine göre bu kütleler güneyde nerden oluşuyor
Cevap:
İç kesimlerde oluşan cb bulutları ve kararsızlık yağışları üst seviyelerde rüzgarların güneyli olması nedeniyle kuzeye doğru sürükleniyor.
  ..

sezgin23 Temmuz 2012 Pazartesi 23:07:14
Bugün öğleden sonra İkitelli taraflarında bulutlanma iyice arttı ve bir ara yağmur atıştırdı. hiçbir modelde öngörülmeyen bu durum yüksek nem nedeniylemi gerçekleşti diye sormak isterim. kavurucu sıcak beklerken bulutlar ve yağmurla karşılaşmak kendi adıma şaşırtıcı oldu. Haberlerde okuduğum kadarıyla Alanyayada yağmur yağmış. Sanırım buda beklenmeyen bir durumdu. Son olarak İtalya civarında anormal bir şimşek aktivitesi var ve acayip fırtınalar kopuyor olmalı. İtalyadaki fırtınaların bize ulaşma ihtimali varmıdır? Bu mevsimde böyle fırtınalar olması normalmidir?
Cevap:
Tüm sorularınız Mehmet Can'ın uzmanlık alanına giriyor border=0 Kendisi en kısa zamanda size cevabını verecektir.
  ..

okan güven zemheri23 Temmuz 2012 Pazartesi 23:07:07
hasan sena arkadasım kıs nasıl olacak ansıl bır soru..daha yazın ortası bıle degıl sayılır...soru sorarken bıraz daha dusunerek sorsak daha ıyı olmaz mı..ekım bası gıbı sormayalım soruları..
  ..

PARS-0623 Temmuz 2012 Pazartesi 22:07:35
bazı takipçiler bu ayın 27 sinden sonra yazın sıcak kısmı bitiyor diyorlar bunu diyenler bana 2010 yılının ağustos ayını ve 2012 yılın şubat ayının ilk haftasını hatırlattı.şubat ayında hatırlarsanız bahar sohbetleri başladydı daha ilk günleri hatta arif usta 20 şubattan sonra istanbulda kar olayı kapanmıştır diyerek çok emin konuşmuştu sonrasında yanıldılar yani ağustos ayı içinde şimdiden tahmin yürütmek yanılgıdır not:bu arada ikamet ettiğim beypazarında belediye uyarı vermişti yağış için ama 2 aydır damla yağmur düşmüyor akşamda yağmadı uyarıda boşa yapıldı.
  ..

okan güven zemheri23 Temmuz 2012 Pazartesi 22:07:54
evet arıf bey..yanı durum cok vahım degıl belkı ama yanı nem gercekten cok kotu..bı de kac yazdır alıstık nıspeten serın gecmesıne..tabı bu boyle bı sure daha devam edecegı ıcın baya bır bunaltıcı ayz olarak kalacak akıllarda..olsun bence bu da guzel..4 mevsımı yasama sansına sahıbız..sureklı kar yagsaydı ya da soguk olsaydı bır cogumuzda kar sevdası olmayacaktı..bı de soyle dusunun bu sıtede hıc erzurumlu ya da agrılı kar sevdalısı yok..orda yasayanlardan bahsedıyorum tabi..baksanıza kısın - 10 du ıstanbul sımdı 35 derece..bu ne kadar guzel bır sey bence bunun farkında olmak ve bu farkı yasamayı bılmem gerekır..
  ..

hasan şenal23 Temmuz 2012 Pazartesi 22:07:16
kış nasıl olacak önümüzdeki kış lütfen cevap
  ..

Asakir-i Mansure-i Muhammediye23 Temmuz 2012 Pazartesi 21:07:42
temmuzu mevsim normallerinin bir hayli üstünde sıcaklıklarla kapatırken ağustos ayının ilk haftasınada mevsim normalleri üstünde sıcaklıklarla gireceğiz.
  ..

okan güven zemheri23 Temmuz 2012 Pazartesi 21:07:57
arıf bey merhabalar..tahmınınızı revize etmek ıstermısınız..yanı bu sıcaklar cok uzun soluklu gozukuyor..agustos basındakı yagıslı ve serın gunlerde kayboldu sanki ya...yanı daha detaylı bır tahmınde bulunmak ıstermısınız..saunanın ıcınde asılı kalmıs gıbı olduk..istabul aına konusuyorum ben tabıkı..dıger iller için bıraz daha farklı ama ne bılem bence nem cok daha kotu ya..nefes aldırmıyor adama..bakın halıl arkadasımın sesı sougu cıkmıyor 3 gundur..yenı yasının kutlamaları devam edıyor olmalı..
Cevap:
Serin demeyelim de bu haftaya nazaran nisbeten daha rahat diyelim. Az önce detaylı bir inceleme yaptım ve önümüzdeki günlerde bizim buralarda ciddi bir hava olayı yapabilecek bir oluşum göremedim. Bir serinleme yada yağış olacaksa bile bizi heyecanlandıracak bir oluşum olmayacaktır. Şimdilik görünen bu. Ayrıca haftasonuna kadar nem oranları hayli yüksek olacak. Özellikle gece saatlerinde %95 lere kadar çıkması bekleniyor.
  ..

White Fox [ m. c. Δt ]23 Temmuz 2012 Pazartesi 21:07:22
Dün salı günü açmaya karar verdiğimiz trof tespiti başlığını bugün açılmıştır. Link aşağıda:
  .. | http://skewtmaster.com/2012/07/23/500-mb-haritasi-yorumu-troflar-ve-digerleri/ (81)

melda23 Temmuz 2012 Pazartesi 20:07:49
arif bey ordu da sel beklediğinizi söylemişsiniz kardeşim suata acaba bu ne zaman bekliyorsunuz ve gökgürültülü mü olucak?
Cevap:
Tarih yaklaşınca söyleriz. Şimdilik endişe edecek bir durum yok.
  ..

Tuna(Bursa)23 Temmuz 2012 Pazartesi 20:07:07
Arif abim önümüzdeki pazar hava sıcakmı geçecek yoksa yağmurlumu ???
  etikinlik2.. | http://hagu_riper@hotmail.com (23)

fatih.y(vize-kırklareli)23 Temmuz 2012 Pazartesi 20:07:12
kumcağızda da yüksek nem etkili oluyor gündüz hava kapadı sanki yağmur yağcaktı ama bulutlar dağıldı gitti 20 06 itibariyle sıcaklık 26.9 nem %92 seviyesinde pazara kadar sıcak havalara hazır olun çarşamba perşembe sıcaklıklar pik yapacak
  ..



Tuna(Bursa)23 Temmuz 2012 Pazartesi 19:07:37
Dünkü yorumumda kuvvetli sıcak havanın geleceğini söylemiştim ve oda aynen gerçekleşti arkadaşlar bunlar daha iyi günlerimiz basra bizi kızartacak sıcaklıklar 10 derece birden artacak yarından itibaren başlıyoruz bu yazın en sıcak haftası olacak...
  etkinlik20.. | http://hagu_riper@hotmail.com (27)

PARS-0623 Temmuz 2012 Pazartesi 19:07:21
habere bak sivas , istanbul dan daha sıcak olacak Balıkesir, Bursa, Sakarya, Manisa, Bolu, Ankara, Antalya, Sivas, Kayseri, Tokat, Amasya’da sıcaklıklar 42 dereceyi bulacak. devamı haberde....
  .. | http://www.ntvmsnbc.com/id/25368550/ (70)

PARS-0623 Temmuz 2012 Pazartesi 19:07:05
ankara-beypazarında saat 16 da fırtına çıktı kuzeyde gökgürültüleri iştiliyordu 15 dakikada ilçe savaş alanına döndü nitekim boş kola tenekesi evin 4. katının cam kenarından beni teğet geçti duvara çarptı çok şiddetli fırtına sonrası saat18 de belediye akşama yağmur geli,yor aman dikkat dedi şu an dimi uyarıyı vermiş bakalım beypazarına gelecekmi o kütle polatlıda ve dar alanda ama etkili.
  ..

okan güven zemheri23 Temmuz 2012 Pazartesi 18:07:53
istanbul için olmasa bıle yurdun buyuk bır kısmı ıcın 2007 yazı yasanıyor resmen..kı uzunca bır sure boyle gıdecek..yz tahmınlerınde cuvallamak cok da onemlı degıl umarım kısın hersey guzel olur..ıstanbulda kapalı havayı ozledım..temmuz mevsımınde şişliye hıc yagmur dusmedı..ben gormedım en azından ..kısın yagmur yagınca agız egıyoruz..allahın sopası yok valla..
  ..

Kagawa23 Temmuz 2012 Pazartesi 18:07:39
Bu yıl tatile ramazanda dolayı eylül 1 ile 10 unda çıkıyoz arif abi silivride havalar nasıl olur o yaz devam eder mi ? Teşekkürler
Cevap:
Şimdiden o tarihlerdeki hava durumuyla ilgili birşey söyleyemeyiz. Ağustosun 3. haftasında hatırlatın yardımcı olmaya çalışalım.
  ..

Sinan Şahinoğlu23 Temmuz 2012 Pazartesi 17:07:03
Havada kara kara bulutlar var radar tertemiz bir yağış olurmu Stratusların hafif çisentisi ?
  ..

Eren G.(ankaralı_eren)23 Temmuz 2012 Pazartesi 17:07:29
Bugün ankarada okadar berbat okadar bunaltıcı bi hava varki anlatamam ben uzun zamandır böle sıcak böle bunaltıcı hava görmemiştim ankarada.Bu yaz kesinlikle normallerde filan geçtiği yok gerçekten çok sıcak geçiyor özellikle iç kesimler,inşallah en kısa zamanda bu sıcak havalardan kurtuluruz yoksa gerçekten çekilicek gibi değil.. bu arada ankarada yarım saat önce kuvvetli rüzgar çıktı hava kapandı birden radara göre bazı bölgelerde yağışda var.
Cevap:
Sen bugünkü havaya bunaltıcı diyorsan vay haline. Evet yaz normal geçiyor var mı itirazı olan. Kar yağsaydı anormal olurdu değil mi? Temmuz ortasında tabi ki sıcak olacak. Ne var yani bunda. Küresel ısınma var o var bu var. istikrarlı bir artış trendi var sıcaklıklarda. Sadece bizim için değil bütün dünya için geçerli bu söylediklerim. 30-40 sene öncenin normalleri üzerinden giderseniz hata edersiniz. Eski çamlar bardak oldu eski iklimler de hayal oldu. Kendinizi alıştırın.
  ..

Oğulcan Karademir23 Temmuz 2012 Pazartesi 17:07:04
Ya şöyle söyleyeyim 18 yıldır buradayım ve her yerimiz yapış yapış oturduğumuz gün sayısı belki 4 yılda 1 gün olmuştur ama şu 2 3 gündür gördüğüm gibi hatırlamıyorum sanırım önümüzdeki günler daha beter olacak sıcaklardan dolayı
  ogulcankar..

Karmanyağı 23 Temmuz 2012 Pazartesi 17:07:55
sabah 8den öğlen 3 e kadar süren bunaltıcı havaadan sonra iyi bi poyraz var ankarada 20 km mkuzeyimizde kazan tarafında kuvvetli sağanakta var radardan gözüküyor
  ..

zade43(vehbi keler)23 Temmuz 2012 Pazartesi 16:07:40
Arif Bey şu anda iç bölgeler kıyılardan daha sıcak sivas yozgat bile 37 derece aydın 36 izmir 33 sanırım kuzeyli rüzgarlar marmara ve egede sıcaklığı iç kesimler kadar arttırmıyor.
Cevap:
Kıyılara denizin üzerindeki nisbeten daha serin ve nemli havayı taşıyan rüzgarlar iç kesimlerde kara üzerinden ilerlediği için böyle bir serinletici etki sözkonusu değil. Sıcaklığın fazla yükselemediği yerlerde de nem oranı yüksek. Hissedilen sıcaklıklar yönünden olaya bakacak olursak aradaki fark çok fazla değil.
  .. | http://www.mgm.gov.tr/sondurum/turkiye.aspx#sfU (50)

derya23 Temmuz 2012 Pazartesi 15:07:59
ARİF BEY, IRI nın sıcaklıklarında GLOBAL bölümüne bir tıklayın lütfen şimdi öylesine baktım adamlar napmış öyle tüm dünyayı kıpkırmızı normallerin üzeri sıcaklıklarla göstermişler sizce bu mantığa aykırı değil mi...
Cevap:
IRI tahminlerinde şöyle bir yol izlenir. Farklı kurumlardan gelen mevsimlik tahmin verileri toplanır. Bunlar üzerinden yapılan hesaplamalarla bir yerin 3 aylık sıcaklık ortalamasının normalin ne kadar altında yada üstünde olabileceği oranlarla ifade edilir. Örneğin Türkiye için IRI'nın referans aldığı atıyorum 20 tane modelin 14 tanesi normalden sıcak olacağı yönünde görüş bildirirse IRI Türkiye'de şu 3 aylık dönemde sıcaklılar normalin %70 ihtimalle üzerinde olacak der. 20 modelin 8 tanesi normalden sıcak olacak derse bu oran %40 olur. Bu oranın yüksekliği asla anomali değeri hakkında fikir vermez. Pozitif anomali 1 derece de olsa 4 derece de olsa IRI'nın tahmini tutmuş sayılır. Şu tabloda pek çok modelin bahsekonu dönemde dünyanın farklı bölgeleri için pozitif anomali öngördüğünü ancak Arabistan gibi bazı bölgelerde bu ihtimalin diğer yerlere nazaran daha kuvvetli olduğunu söyleyebiliriz. Mutlaka negatif anomali olan yerler olacaktır ancak kullanılan teknik gereği mantıksız diyemeyiz.
  derya.. | http://iri.columbia.edu/climate/forecast/net_asmt/2012/jul2012/ASO12_World_temp.html (99)

ıstranca23 Temmuz 2012 Pazartesi 14:07:36
Trakya ve Marmara rahat bir gün geçiriyor bi cok yerde ssat 14 itibariyle sıcaklık 29-30 dereceleri aşamadı ama nem neredeyse iç kesimlerinde bile öğle vakti %50 nin altına zor düşüyor akşam bunaltır.Oğulcan ilk kez mi %78 nem görüyorsun.daha yukseğini gormuşsundur ama bence deniz kokusu na neden olmaz nem.yanlısın var...
  ..

ArKhAnGeLsK23 Temmuz 2012 Pazartesi 14:07:49
arif abi bence rahat bir yaz yaşıyoruz bir istanbullu olarak sabah rüzgarlı öglen rüzgarlı ama bir şey dikkatimi çekti arif usta geceleri burası bulutlu oluyor bir anda hava kıpkırmızı oluyor nedeni aniden yükselen nem oranı yüzündenmı acaba?
Cevap:
Evet yükselen nem oranı yüzünden.
  ..

fatih.y(vize-kırklareli)23 Temmuz 2012 Pazartesi 14:07:28
bence yaz temmuz sonunda bitmez normal yaz sıcakları eylülün ilk haftasının sonuna kadar sürer diye düşünüyorum arif abi tabi normal değerlerde bu söylediklerim
  ..

feras wajih23 Temmuz 2012 Pazartesi 14:07:30
yazin sicak kismi 27 sinden sonra bitiyor bilginize sunulur arif abi bir commentin var ise soyle bana gore oyle Cevap: Bence de öyle ama bitiyor diye diye yazı bitireceğiz bu gidişle... yok abi bu sefer olacak Allahin izniyle
Cevap:
İnşaallah
  ..

Ali R. Kılınç23 Temmuz 2012 Pazartesi 14:07:26
Aynen dün gece bildiğin deniz kokuyordu Isparta.Hava serin ama nem insanı yapış yapış bırakıyordu.Sanırım bulutluluk da etkiliyor biraz.
  ..

feras wajih23 Temmuz 2012 Pazartesi 14:07:44
yazin sicak kismi 27 sinden sonra bitiyor bilginize sunulur arif abi bir commentin var ise soyle bana gore oyle
Cevap:
Bence de öyle ama bitiyor diye diye yazı bitireceğiz bu gidişle...
  ..

İbrahim-(samsun-19mayıs)23 Temmuz 2012 Pazartesi 14:07:37
sis den göz gözü görmüyor
  .. | http://webcamzone.net/webcam.asp?wid=3157 (122)

derya23 Temmuz 2012 Pazartesi 12:07:16
Arif Bey, eğer kuzeybatı avrupa ve kuzey avrupa yazı bu şekilde tamamlarlarsa Mevsimlik tahmin yapan hangi kuruluş acaba başarılı olmuş olacak çünkü bizle paylaştığınız ve diğer mevsimsel tahmin yapan tüm siteler buraları sıcak bir yaz olarak öngörmüşlerdi.Birde geçen günlerde bizle ilk kış tahmini yapan sitelerin linkini paylaştınız acaba bu aynı sitelerin bizle kış değilde öncesinde sonbaharda ne öngördüklerini yine link olarak atsanız bize çok iyi olur:))
Cevap:
Bence şu ana kadarki tabloda Accu ve Ecmwf gayet iyi tahminler yapmışlar diyebiliriz. Jamstec'in martta yayınladığı yaz tahmini de iyiydi. Tüm bu tahminler çok sayıda mevsimlik tahmin modelinin harmanlanmasıyla hazırlanıyor. Bu yoldan gidecek olursak sözkonusu kuruluşların tahminlerinde yaz mevsimi anomalilerinin sonbaharda da benzer şekilde devam edeceğinin ağırlıklı görüş olduğunu söyleyebilirim.
  derya..

suat23 Temmuz 2012 Pazartesi 12:07:45
arif bey ordu giresunda eylüle kadar sel bekliyormusunuz?
Cevap:
Bu ihtimali epey yüksek görüyorum.
  ..

KRAL(Mehmet Cengiz K.)23 Temmuz 2012 Pazartesi 12:07:42
Küresel ısınmanın etkileri yaz aylarında daha çok görülüyor galiba. Kış aylarında bu kadar fazla normallerin üstünde sıcaklıklar görülmüyor sanki...
  .. | http://www.facebook.com/HavaDurumuGaziantep (41)

mert23 Temmuz 2012 Pazartesi 12:07:52
İstanbulda bugünde güzel rüzgar var öğle oldu ve sıcaklık 30 derecelerde parçalı bulutlar güneş ışınlarını engelliyor. Bundan sonraki günler böyle giderse şükür diyelim beterin beteri var.
Cevap:
Bizim de ısrarla İstanbul kavrulacak yerler arasında değil korkulacak birşey yok dememizdeki sebep de buydu işte.
  ..

karfırtınası.ALİ23 Temmuz 2012 Pazartesi 12:07:44
istanbulda sıcaklıklar ortalamaların 4-5 derece üzerinde seyretmeye devam ediyor, mesela göztepede gündüz 33, gece 23 derece ölçülen sıcaklık bir başka ilçede 31-25 gibi gerçekleşiyor, bu koşullar biraz daha ağırlaşaraktan bayrama kadar sürmesi bekleniyor, keşke aynı koşulların tam tersi 15 ocak 1 mart arasıda gerçekleşebilse, TADINDAN YENMEZ BİR KIŞ OLURDU.
  ..

KRAL(Mehmet Cengiz K.)23 Temmuz 2012 Pazartesi 12:07:09
Yeni haftayla birlikte yurt genelinde sıcaklıklar mevsim normallerinin üzerinde olmaya devam edecek.Güneydoğu Anadolu, Doğu Anadolu'nun Güneyi , İç Anadolu, Akdeniz ve Güney Ege en sıcak bölgeler olacak.Bu bölgelerde sıcaklık 35 ile 42 derece arasında olacak. (Güneydoğu, Doğu Anadolu'nun Güneyi, Akdeniz, Güney Ege ve İç Anadolu). Hafta genelinde yurtta önemli bir yağış beklenmiyor.Ayın 26-27'sinden itibaren sıcaklıklarda 4-5 dereceye varan düşüşler olması bekleniyor.
  ..

Taner Tanerli23 Temmuz 2012 Pazartesi 12:07:06
Bu sene Basra tam coştu galiba. Kavrulduk valla ama 2009 bu yaza göre süperdi fazla bunaltmamıştı. karşılaştırma yapabilirmisiniz.
Cevap:
Ülke olarak sıcak havaların kaynağına daha yakın bir konumdayız. Basınç yerleşimlerine bağlı olarak üst seviyelerdeki soğuk havanın bize doğru daha fazla sarkabildiği yıllarda hem normalden fazla yağış alabiliyoruz hem de nisbeten daha rahat bir yaz geçiriyoruz. 2009 da 2011 de atmosferin üst seviyelerindeki normalden soğuk havanın ülkemiz üzerinde sıklıkla dolaşabildiği yıllardı. Aradaki farkın temel nedeni budur.
  ..



Bilgi | Mesaj Ekle
Ziyaretçi defterinde: 2792 sayfada toplam 139597 kayıt bulunuyor. | Görüntülenen sayfa : 284
Sayfalar
< | 1 2 ... 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 ... 2791 2792 | >
Derlenme Süresi:5,348 s
Sayaç: