Serbest KürsüMesaj Ekle | Siteye Dön



EFSANE-SEMİH24 Temmuz 2012 Salı 21:07:42
Derya 24 Temmuz 2012 Salı 19:07:35 Arif bey, ne oluyor bu kuzeybatı ve kuzey Avrupa ülkelerine diyagramlarına bir bakın paso adamlar normallerin altında sıcaklıklar yasayacak gibi yine önümüzdeki günlerde yağışlar desen cabası.Yalniz onu bunu bilmem ama Mevsimlik Tahmin yapan tüm siteler hemen hemen bu ülkeler için beklentilerinde yanıldılar diyebilirim :) Cevap: Aşağıdaki linkte son 1 ayın sıcaklık anomalisi var. Haziranda da benzer bir görüntü vardı. http://f1207.hizliresim.com/z/s/b19sb.gif adresinde ise ECMWF'nin yaz tahmini var. Benzer tahminleri sunan başka modeller de vardı bu görüntünün aksine bizim tarafı normallerde batıyı normalden sıcak gösteren modeller de vardı. Pasosunu akbilini bilmem bana göre bu tahmin son derece başarılı. En azından doğru yolu bulmuş. Sen demiyor musun her taraf nasıl normallerin üstü olur bu işte bir mantıksızlık yok mu diye? Biz de demiyormuyuz mutlaka biryerlerde negatif yönlü anomali olacaktır diye. O halde ECMWF'nin sinyal yok dediği yerlerde bunu beklemek akıllıca olmaz mı? Kış öngörüsü de fena değildi ECMWF'nin. Aynı şekilde Accu'nun da. Detaylarda olur ufak tefek sapmalar. Biz biraz daha bekleyeceğiz serin havalar için. Aceleci olmayın.SONUÇ OLARAK ECMWF VE ACCUNUN KIŞ TAHMININI SABIRSIZLIKLA BEKLIYORUZ:))
  ..

berke24 Temmuz 2012 Salı 21:07:18
Tufan haziranda aysonuna kadar yağış yok diye başımızın etini yemişti sonra tahmini patlayınca dersini aldı diye düşünüyordum ama galiba almamış. Ağustosta 3 günlük bir sistem gelir her tarafı sel götürür Tufanın yeni bir çuvallama vakası olarak tarihteki yerini alır. Yaz normalden sıcak gidiyor normal bir yaz olması için bundan sonra çok soğuk havalar gelmesi gerekir ama zor görünüyor. Tufanın tahmini isabetli olacaktır ama dereyi görmeden paçaları sıvamayın derler. İstanbulda Samsundaki gibi bir felaket yaşanıra bütün doğrular bir kalemde silinir gider.
  ..

odesay yunus 24 Temmuz 2012 Salı 21:07:02
Beyler bu kış sibirya ve azor yb ekisinde gecicek özellikle ocak ve subat ayı başta olmak üzere ... Bu benim tahminim buna etken güneş aktivesindeki azalmaya parelel olarak zayıf el nino beklentisi gibi yunuşak ve ılık bir kış beklentisi suan icin cok uzak da tünelin sonun da azor ve sibirya birleşip sık sık örnek veriyorum 850hpde -15 ve 20 gireceğine tanıklık ediceğiz allahın izniyle soğuk ve yağişlı olacak ara ara kurak kısa dönem olsada % 70 soğuk ve yağilı olucak bir kış olcak özellikle kuzey ve doğuda buna tanık ediceğiz ... Avrupa kıtası ise özellikle kuzey ve doğusu dondurucu soğukların etkisinde kalıcak bizde bundan bolca nasibimizi alıcaz ...
  ..

mrt24 Temmuz 2012 Salı 19:07:46
tufan karataş yüzünden havaturkadan soğudum ya.
  ..

Derya24 Temmuz 2012 Salı 19:07:35
Arif bey, ne oluyor bu kuzeybatı ve kuzey Avrupa ülkelerine diyagramlarına bir bakın paso adamlar normallerin altında sıcaklıklar yasayacak gibi yine önümüzdeki günlerde yağışlar desen cabası.Yalniz onu bunu bilmem ama Mevsimlik Tahmin yapan tüm siteler hemen hemen bu ülkeler için beklentilerinde yanıldılar diyebilirim bizler ne zaman yasayacaz bakalım bu serin havaları :)
Cevap:
Aşağıdaki linkte son 1 ayın sıcaklık anomalisi var. Haziranda da benzer bir görüntü vardı. http://f1207.hizliresim.com/z/s/b19sb.gif adresinde ise ECMWF'nin yaz tahmini var. Benzer tahminleri sunan başka modeller de vardı bu görüntünün aksine bizim tarafı normallerde batıyı normalden sıcak gösteren modeller de vardı. Pasosunu akbilini bilmem bana göre bu tahmin son derece başarılı. En azından doğru yolu bulmuş. Sen demiyor musun her taraf nasıl normallerin üstü olur bu işte bir mantıksızlık yok mu diye? Biz de demiyormuyuz mutlaka biryerlerde negatif yönlü anomali olacaktır diye. O halde ECMWF'nin sinyal yok dediği yerlerde bunu beklemek akıllıca olmaz mı? Kış öngörüsü de fena değildi ECMWF'nin. Aynı şekilde Accu'nun da. Detaylarda olur ufak tefek sapmalar. Biz biraz daha bekleyeceğiz serin havalar için. Aceleci olmayın.
  Derya.. | http://f1207.hizliresim.com/z/s/b19pn.png (81)

kutlay24 Temmuz 2012 Salı 19:07:17
sıcak sıcak sallayın bakalım hooppp baaaa 1 ciddi 2 orta 2 kıytırık ....çek bir buçuk iskender yanında şira soğuk olsun bursa dan ...sevgiler üstad
Cevap:
2007 gibi de olabilir. Al sana ortaya karışık border=0
  ..

Melih A. (VATAN)24 Temmuz 2012 Salı 19:07:20
Arif abi Ankara kavruluyor yok mu şöyle içimizi ferahlatıcak bir haber dışımızı serinletecek bir hava dalgası :)
Cevap:
Yakınlarda yok.
  ..

M.A.T ( Liman )24 Temmuz 2012 Salı 18:07:01
ankaradayım burası gerçekten pert , gözüne olduğum trabzonnnnn
  ..

sistemci-sedat24 Temmuz 2012 Salı 18:07:25
Cevap: Biz ne sıcaklar gördük değil mi üstad Hem de küresel ısınmaymış ısı adasıymış cartmış curtmuş ortalarda yokken. Bugünün şartlarında İstanbul'da 40 dereceyi hatta bazı ilçelerde 42-43'leri görmedim mi o sıcağa sıcak demem. 850'deki pembelikler belki heyecanlandırıyor cezbediyor insanları ama gel gör ki taş çatlasa 31-32 dereceler. Ortalığı ayağa kaldırmaya ne gerek var böyle kıytırık değerler için. Bu durumu görenler yüksek nemle teselli buluyor hissedilen sıcaklıklarla lolo yapıyor. Hissedilen sıcaklık üzerinden gidilecekse o zaman bulabiliyorsanız bulun da görelim 50 sene öncesinden bugüne İstanbul'un yazlarındaki hissedilen sıcaklık değerlerini onlar üzerinden konuşalım. Tamam ben de kabul ediyorum normalden sıcak bir yaz olduğunu da son 15 yıldır hep öyle değil mi zaten. Bu sene biraz daha sıcak olmuştur hepsi bu. 2 sene evvel 2010 5 sene evvel 2007'de yaşananlar halen hafızalarda taptaze durmakta... .. | http://www.mgm.gov.tr/FILES/imgTemp/meteorolojik-uyari-353.p df ONLARI N YAŞLARI DAHA KÜÇÜK OLDUĞU İÇİN HER GELEN NEMLİ HAVAYI SICAK ALGILIYORLAR YA USTAD DEMEKKİ BİZİM GÖRDÜKLERİMİZ GÖRSELER NELR YAZACAKLAR NELER AHAHHAA border=0
Cevap:
border=0
  ..

okan güven zemheri24 Temmuz 2012 Salı 17:07:24
burdakı arkadaslarımızın cogu tahmınlerının ıcıne hep temennılerını karıstırıyorlar..yanı oyle olmasını ıstedıklerı ıcın sanırım..bna görede turkıyede cetın kıslar ıcın mutlaka sıbırya destegı sarttır..yanı kalıcı soguklar ıcın..sıbırya kıslarının hakım olmadıgı sert gecende yıllar vardır tabı ama onlar ıcınde bır cok faktorun bırlesmesı ve bırazda sansımızın olması alzım..sans konusunda turkıye sanssız bır ulkedır enlemı geregı..2004 kısı cok sanslı bır kıstı..basınc merkezlerının yerlerı bızım lehımıze olmustu hep ama onun tekrarlanması cok zordur..enlemımız buna musade etmıyır maalesef..guzel bır kıs ıcın sıbırya sarttır bana gore..uzun vadelı tahmınlerdede sıbırya su anda nanık cekıyor gıbı..ama yanı daha cok var..uzun vadelı tahmınlere gore bu yaz normal sıcaklıklarda gececektı..normal sıcaklık demek zaten turkıye ıcın sıcak demektır..ama bu sene bıraz yuksek oldu..demem su ku uzun vadelı tahmınler yanılmaya hep acıktır..ekım sonu gelmeden yapılan tahmınler daha cok temennıye dayalıdır..saygılar..
  ..

Karmanyağı 24 Temmuz 2012 Salı 17:07:12
yağış eryaman sincan hattında etkili olabilir içi kırmızı kırmızı inş yoğunlaşarak gelicek :)
  .. | http://www.meteor.gov.tr/sondurum/radar.aspx?rG=img&rR=06&rU=max#sfB (82)

sistemci-sedat24 Temmuz 2012 Salı 17:07:16
DMİ NİN TEMMUZ ORTALAMASINA BAKIN İSTANBULDA YAZ SICAK GEÇMİYOR SADECE NEM ÖYLE HİSSETTİRYOR BANA İSTANBUL LAZIM DİĞER YERLER DEĞİL border=0
Cevap:
Biz ne sıcaklar gördük değil mi üstad border=0 Hem de küresel ısınmaymış ısı adasıymış cartmış curtmuş ortalarda yokken. Bugünün şartlarında İstanbul'da 40 dereceyi hatta bazı ilçelerde 42-43'leri görmedim mi o sıcağa sıcak demem. 850'deki pembelikler belki heyecanlandırıyor cezbediyor insanları ama gel gör ki taş çatlasa 31-32 dereceler. Ortalığı ayağa kaldırmaya ne gerek var böyle kıytırık değerler için. Bu durumu görenler yüksek nemle teselli buluyor hissedilen sıcaklıklarla lolo yapıyor. Hissedilen sıcaklık üzerinden gidilecekse o zaman bulabiliyorsanız bulun da görelim 50 sene öncesinden bugüne İstanbul'un yazlarındaki hissedilen sıcaklık değerlerini onlar üzerinden konuşalım. Tamam ben de kabul ediyorum normalden sıcak bir yaz olduğunu da son 15 yıldır hep öyle değil mi zaten. Bu sene biraz daha sıcak olmuştur hepsi bu. 2 sene evvel 2010 5 sene evvel 2007'de yaşananlar halen hafızalarda taptaze durmakta...
  .. | http://www.mgm.gov.tr/FILES/imgTemp/meteorolojik-uyari-353.pdf (88)

EFSANE-SEMİH24 Temmuz 2012 Salı 17:07:49
Admin [Onur E.] 24 Temmuz 2012 Salı 13:07:50 Kış tahmini yaparken gün sayısından kaçınmak gerek. Daha çok "bu kış sıcaklıklar mevsim normallerin 1-2 derece altında" yada "2003 senesinin kışına benzeyen" gibi cümleler kullanmaya çalışalım. Bana göre mevsimsel tahmin böyle yapılmalı. AYNEN.BEN KUTBU BOL Bİ KIŞ BEKLİYORUM.BAZI MEVSİMSEL TAHMİNLERDE KUTUP İYİ ÇALIŞICAK DİYE GÖSTERİYOR.NEREYE AKACAK NET DEİL AMA ÇOĞUNLUK YANİ%70 DOĞU AVRUPA GİBİ.%30 2009 DAKİ GİBİ BATI AVRUPA.DOĞU AVRUPA'YA AKMASIDA PEK BİŞEY İFADE ETMİYOR.BALKANLARDA ASILI KALAN ÇOK SİSTEM OLDU.EXTRADAN BEKLENTİM GÜNEŞ AKTİVİTESİNDEKİ DÜŞÜŞ NEDENİYLE ÜST ATMOSFERİN(KUTUPTA)SOĞUMASI.BUDA KIŞIN GÜÇLÜ SOĞUKLARIN OLACAĞINA İŞARET.KUTBA YAKIN OLAN YERLER EXTREM HAVA OLAYLARIYLA KARŞILAŞABİLİR.BUDA BİZİM İŞİMİZE GELİR.KUTUPTAKİ SOĞUK NE KADAR GÜÇLÜ OLURSA GÜNEYE İNERKEN TÖRPÜLENSE DAHİ KAR İÇİN YETERLİ SOĞUĞU KALIR.
  ..

Sinan Şahinoğlu24 Temmuz 2012 Salı 16:07:33
Tufan tahminin tutmayınca ben demiştim böle sert kış falan olucak diyip 360 derece dönen adamları hep görürüz burda çomaklayınca
  ..

Serkan Sumer24 Temmuz 2012 Salı 16:07:47
ayda gündüz sıcaklık eksi 103 dereceymiş
  serkansume..

feras wajih arif abiye24 Temmuz 2012 Salı 15:07:02
ne oldu arif abi bunlaimami girdiin hava olayi yoksa ben yokun diyorsun senki :)
Cevap:
Önce iş sonra hobi Feras. İş yoksa varım, iş varsa yokum. Özeti budur border=0
  ..

ArKhAnGeLsK24 Temmuz 2012 Salı 15:07:56
tufan karataş sen bunları neye dayanarak soluyorsun ya :) daha yaz ayı bıtmemişken sen geliyorsun kış tahmininde bulunuyorsun geç bu boş lafları kardeşim sonbahar gelsin kış tahminide ozaman yorumlarız zaten şimdi kim ne konuşursa konuşsun boş yani haksızmıyım arif abi?
Cevap:
Burası Hyde Park gibi. Ağzı olan konuşuyor. İsteyen istediğini söyler. Kimi ciddiye alacağınıza siz karar verirsiniz.
  ..

okan güven zemheri24 Temmuz 2012 Salı 14:07:29
tufan karatas arkadas..ya nerden bılıyosun bukadar ayrıntıyı..1.sıstem soyle olur 2.sıstem soyle olur..neden zahmet edıyosun anlamıyorum..ondan sonra bana kızıyorsunuz tepkı neden verıyosun dıye..ya kardesım acelen ne daha temmuzu ortasındayız..sana vahıy mı ınıyor..işkembenden sallamaya baslamıssın daha temmuz ortasında..yahı mevsım yaz..yazın tadını cıkarın..öyle bir geçer zamanki yani..
  ..

AHMET ( ABANT YAYLASI)24 Temmuz 2012 Salı 14:07:36
hoşgeldın fal yüreğime:)))) sallama mesimi açılmıştır, herkese hayırlı olsun. kışın nasıl geçeceğini bildikleri gibi,üzerine detayda veriyorlar, haydeeeee.
  ..

recep karanfil24 Temmuz 2012 Salı 14:07:35
Tufan KarataÅŸ(HAVA TAHMÄ°NCÄ°SÄ°) sevgili tufan bence elestirilere hemen cvp verme birakta elestirsinler gunu ve zamani geldiginde sende cvp verirsin sen gayet guzel basarili tahminler yapiyorsun :)bu yaz sicak gececek yagis olmayacak demistin aynen dedigin gibi oluyor.basarilarinin devamani dilerim....
Cevap:
Ülkemizde yazların Doğu Karadeniz kıyıları haricinde sıcak ve kurak geçeceğini bilmek ayrıca bir takdir gerektirmez. Takdir edecekseniz Tufan'ın bu yaz son 5 senenin en sıcak yazı olabilir şeklindeki tahminini takdir edin. Bir başarı aranacaksa bu noktada arayın. Son 15 senede uzun yıllar ortalamalarının altında bir sıcaklık görülmedi Türkiye'de ama bu seneki kadar sıcağı da pek sık görülmez (en azından son birkaç seneye kadar böyleydi bundan sonrasını bilemem) Gerçekten de yazın şu ana kadarki kısmındaki pozitif anomali bu tahminin gerçekleşme olasılığını yükseltmiş vaziyette. Yaz sonunda MGM raporlarına da bakarak bu konuda nihai bir sonuca varmış olacağız.
  ..

Tufan Karataş(HAVA TAHMİNCİSİ)24 Temmuz 2012 Salı 14:07:02
2007 gibi bir kış olursa da şaşırmam.Yağışlarda azlık gözüme çarpıyor.Aklımda 2007 gibi olması ihtimali yok değil.Ancak 2007'ye nazaran daha yağışlı ama daha soğuk olabilir.2013 kışı heyecanlanacak bir kış değil ilk sinyallerde.1 sistem olursa olur.Yine 4-5 sistem olur ama 1'i adam akıllı olur.Ben ilk verileri alıp yorumladım.Ekime kadar çok şey değişebilir.Onun içinde diyorum ki bunlar sadece sizin için bir fikir oluştursun.Bu yaptığım tahminleri hemen Tufan böyle dedi tutacak ya da tutmayacak demeyin.Ekimde-Kasımda yapacağım açıklamaları bekleyin.
  ..

Admin [Onur E.]24 Temmuz 2012 Salı 13:07:50
Kış tahmini yaparken gün sayısından kaçınmak gerek. Daha çok "bu kış sıcaklıklar mevsim normallerin 1-2 derece altında" yada "2003 senesinin kışına benzeyen" gibi cümleler kullanmaya çalışalım. Bana göre mevsimsel tahmin böyle yapılmalı.
  ..

Tufan Karataş(HAVA TAHMİNCİSİ)24 Temmuz 2012 Salı 13:07:21
2012 Kışını sert bekliyordum öyle de oldu.Hatta yorumlar bile atmıştım buraya her zaman ki gibi.Ancak 2013 kışı bir 2012 gibi olmayacak.Belki 2004 ama zor ihtimal.Çok uzun vadede Şubat kar açısından olumlu gözküyor.Aralık-Ocaktan pek birşey çıkmaz bu sene.Sonbaharda zaman zaman anormal hava olayları olacak gibi duruyor.Aşağıda da açıklama yaptım zaten.Eylülün yarısı Ağustos gibi geçecek gibi yarısı da Ekim gibi.Aynı zamanda Eylülde Marmaranın ya da Karadenizin bir yerlerinde sel olursa şaşırmayın.
  ..

Tufan Karataş(HAVA TAHMİNCİSİ)24 Temmuz 2012 Salı 13:07:44
Eren kardeşim, sadece ben değil burada diğer arkadaşlardan da kış tahmini yapanlar oldu ve hala da var.Elbet şimdiden kış tahmini yapmak zor ama ben elimdeki bilgileri sundum.İlk gelen veriler bu yönde.Ben veriyi de aynen yazmam buraya işin işine tecrübeyi katar harmanlar yorum çıkartırım ortaya.Yoksa bende derdim bu yaz normal geçecek diye ama ortada normal değil mi nasıl normalse artık.Kış içinde elimdeki veriler bu yönde.Sen ister kale alırsın ister almazsın umrumda olmaz.Kimsenin ki olmaz ben yorumumu yapar oturur sonuçlarına bakarım.Kış için ise henüz erken Ekim ayındaki yapacağım tahminleri daha dikkate alın diye belirtiyorum hep zaten.Bunlar şimdili bir sinyal sadece.1 güçlü sistem 1 orta sistem 2 kıytırk sistem zaten el ninolu kışlara has birşey.Bu sene sibirya yok arkadaşım önmüzdeki kışın verileri incelendiğinde böyle bir yorum ortaya çıkıyor.2013 kışından çok fazla ümitli olmayın derim.
  ..

recep karanfil24 Temmuz 2012 Salı 13:07:31
dun corlu da ruzgar zaman zaman 40km gecti bugun daha hafif.bugun kirklareli icin yabanci sitenin biri %20yagis vermisti.
  ..



Eren G.(ankaralı_eren)24 Temmuz 2012 Salı 13:07:47
Tufan Karataş tahminini okurken şakamı yapıyosun yoksa ciddimisin gerçekten anlıyamadım doğa üstü güçlerinmi varda biz bilmiyoruz ? daha kışa 5 ay varken sen çıkmışsın 1 tane ciddi sistem 1 tane orta sistem 2 tanede kıytırık sistem gelir diyosun ya bırakın arkadaşlar böle tahmin yapıcaksanız hiç yapmayın daha iyi kendinizi komik duruma düşürmeyin!!
  ..

yusuf24 Temmuz 2012 Salı 13:07:51
okan güven zemheri 23 Temmuz 2012 Pazartesi 23:07:04 bencede arıf bey..yanı o bolgedekı en yuksek sıcaklık karabuk cıvarından gelmsı alzım..o da o kadar yuksek degıl yani..orda bır hata mutlaka var..sanlıurfa ıcın normaldır.. -------------------------------------------- ------------------------------------ Cevap: Şanlıurf a merkezi Şanlıurfa merkezle kıyaslamak lazım. Ceylanpınar'ın sıcaklık değeri üzerinden gidip Şanlıurfa'da rekor kırıldı demek yanlış olur. İstanbul'da Çatalca -10 derece oldu rekor kırıldı demek gibi birşey olur bu. ..... CEVAP:Aynen Arif abi çünkü ceylanpınarın rakımı 356 Şanlıurfanın ki ise 550
  ..

ıstranca24 Temmuz 2012 Salı 13:07:07
buyk metroljı sıtelerinin hemen hıç birinde sıcakların sonu gorunmuyor 15 ağustos a kadar.hala ortalama yaz gecireceğiz diyen akl-ı evveller war.bız yine bır derece bunalmıyoruz marmara da poyrazdan ama sıcaklıklare 15 ağustos a kadar hıc bır yerde 32 nın altına dusmuyor.en serin gunler 32 olacak gıbı hesabı sız yapın.sadece ağustosun ılk haftasından sonra iç bölgelerde gece sıcaklıkları düşer biraz bu da rahatlatır.
  ..

Tufan Karataş(HAVA TAHMİNCİSİ)24 Temmuz 2012 Salı 12:07:19
Sonbahardaki extrem hadiseler beklediğimi söyledim.Zira Sonbaharda kuraklık beklentim yok.Yağışlar normaller civarı ve üstünde olacaktır.Yağışlar bazı yerlerde extrem hadiseler yaratabilir.Örnek olarak İstanbulda da böyle birşey olabileceğini belirttim.Eylülün bazı günleri de yaz gibi geçecektir.Ancak Eylül de oldukça kuvvetli yağış alma ihtimali de mevcut.Sanki yarısı Ağustos gibi yarısı Ekim gibi geçecek.Kış erkende gelmeyecek bu sene.İstanbul gibi yerlerde Kasımda ciddi soğuma olmayacak.Kış ise asla bir 2012 kışı gibi olmayacak.Hafif el nino olasılı yüksek.Bu sene sibirya yok maalesef işimiz Kutuba kaldı.Asor bizden yana olursa işimiz iyi olmazsa soğukları kaçırır kaçırır dururuz.Asor işimize Şubatta yarayacak gibi.Aralık-Ocakta ciddi bir olay görünmüyor.Elbet kar olacak ama göz zevki kalır ya da kesmez kar severleri.Tabi bunlar şuan ki veriler Ekim-Kasımda nokta atışıyla yine kış tahminlerimiz revize ederiz.Durumlar bu aksi değişim olursa bilgilendirme yapacağım.Özetle 2013 kışı 2012 kışı gibi soğuk ve yağışlı olmayacak. Bu kış öyle günler olacak ki bahar tadında olacak.Ara ara da asorun konumuna göre kış şartları olur,bu da ciddi manada bir tane sistem getirir bir tanede orta 2 tane de kıytırık sistemle atlatırız gibi duruyor 2013 kışını.En detaylı tahminler Ekim sonunda...
  ..

Ali R. Kılınç24 Temmuz 2012 Salı 12:07:55
Bir haber de ben vereyim aysonu birkaç derece düşecek sıcaklıkların ardından ağustosun ilk haftası yeni bir çok sıcak hava dalgası geliyor .Yine +35 olacağız.Ayrıca Yarın ve yarından sonra yurtta bu yazın en sıcak günleri yaşanacak rekorlar gelebilir.Normal meselesine gelince bu günlerdeki sıcaklıklar ülkemizin için normal değil fakat birkaç senede bir yaşanabilecek durumlar.
  ..

White Fox [ m. c. Δt ]24 Temmuz 2012 Salı 11:07:33
@akureyri-mert, kendi ifade tarzım havadelisinin prensiplerine pek uyuşmuyor. Bu yüzden artık oraya zarar verdiğimi düşünüyorum. Bu konuda kendi adıma da fazla yorum yapmak istemiyorum. Belki bu sorunu havadelisine yöneltmelisin.
  .. | http://www.skewtmaster.com (53)

Tufan Karataş(HAVA TAHMİNCİSİ)24 Temmuz 2012 Salı 11:07:04
Ne dediysem o dur, yaz sıcak geçecek dedik öyle de oluyor.Yaz normallerinin üzerindedir ve böyle de devam edecektir.Ağustosun ilk haftası serinleme olabilir, ancak sonrasında yine sıcak dalgası gelecektir.Şİmdi bazıları der ki zaten yaz normal üstü geçer ülkemizde hadi onuda kabul edelim ama bu normal üstü biraz anormal üstü gibi.Nitekim Türkiyenin sadece İstanbulu değil Doğusundan batısına kuzeyinden güneyine her yeri yanıyor.Sonbahar da ise ülkenin bazı noktalarında extrem hadiseler bekliyorum.İstanbul dahi 2.bir 9 Eylül 2009'u görebilir.
  ..

(Osman.y)-TaHmİNcİ-MaRaZ24 Temmuz 2012 Salı 11:07:37
Dünden itibaren türkiye ye yeni bir sıcak hava dalgası geldi.İç anadolu ve güney anadolu illeri 40-45 dereceyi aşan sıcaklıklarda zor anlar yaşadılar.Marmara ve ege ise gündüzleri esen poyrazla azda olsa serinleme fırsatı buldu.Ama gece saatlerinde marmarada rüzgarın hızını azaltmasıyla bide nemin artmasıyla bunaltıcı geceler yaşanıyor. Marmara bölgesi perşembe den itibaren ise rüzgarların sert esmeye başlamasıyla azda olsa serinlemeye devam edicek.Nem ise rüzgarların sert esmesiyle etkisini azaltıcak.
  ..

Umut Can Oğuz24 Temmuz 2012 Salı 10:07:46
Arif abi çok mutluyum.Diyarbakır'da düzgün kar göremedik kaç yıldır.Sonunda sabrın sonu selamettir derler ya;işte gerçekleşti.Hayırlısıyla Ramazan Bayramında Erzurum'a taşınacağız.
  umutcanogu.. | http://www.havaforum.com (56)

akureyri-mert 24 Temmuz 2012 Salı 10:07:34
White Fox, artık yorumlarını Havaturkada mı yapacaksın? Eskiden Havadelisinin blogunda okuyordum seni, artık orada hic gormuyorum yazılarını.
  ..

HALİL AK ( 54 SAKARYA ) (DÜNYADA SADECE SAKARYADA GÖRÜLÜYOR)24 Temmuz 2012 Salı 10:07:33
Sakarya'da her yıl Temmuz ayında ortaya çıkan milyonlarca 'Birgün' sineğinin 'ölümle dansı' başladı. İzleyenler, dünyada sadece Sakarya'da görüldüğü belirtilen ilginç olaya hayran kaldı. Sakarya nehrinde gelişimlerini tamamlayan birgün sinekleri, her yıl olduğu gibi bu yıl da karaya çıkarak ışık etrafındaki son danslarını yapmaya başladı. Dün akşam saatlerinde eski Sakarya Köprüsü üzerindeki aydınlatma lambalarının etrafında toplanan ve köprüyü kaplayan milyonlarca sinek, ilginç görüntüler oluşturdu. Sinekler ışıklar etrafında bir süre uçtuktan sonra öldü. Yere düşen sinekler yolda beyaz örtü oluşturdu.Sürücüler, havadaki sinekler ve beyaz örtü yüzünden zor anlar yaşadı. Bazı motosikletliler kayarak düştü.17 Ağustos 1999'dan bu yana bu şekilde devam ediyor. ... SEYREDİLMESİ GEREKEN Bİ GÖRSELLİK BAZI SENELER KÖPRÜ ÜZERİNDE 40 CM TABAKA OLUSTURUYORLAR..ŞEHİR MERKEZİNİN BÜTÜN ELEKTRİK DİREKLERİNİ SARIYOLAR MUHTEŞEM BİŞEY AMA DEPREMDEN SONRA ORTAYA CIKAN BU SİNEKLERİN SIRRI ÇÖZÜLEMEMİŞ HALA...
  ..

Sinan Şahinoğlu24 Temmuz 2012 Salı 10:07:01
Saat 10 gibi sanki yağmur çiselemesi gibi oldu baya bulutlar var havayı dahada basık yapıyor.
  ..

HALİL AK ( 54 SAKARYA )24 Temmuz 2012 Salı 10:07:21
7 ÅŸehidimize Allahtan rahmet diliyorum. RABBÄ°M AÄ°LELERÄ°NE SABIR VERSÄ°N. SAKARYADAN YÄ°NE ÅžEHÄ°DÄ°MÄ°Z VAR...ALLAH MEKANLARINI CENNET EYLESÄ°N...
  ..

HALİL AK ( 54 SAKARYA )24 Temmuz 2012 Salı 09:07:33
Nemden bunalıpta burda isyan boyutuna cıkanlar toplayın kendinizi bize niye sölüyorsunuz sıkıntınızı el açın Allaha yalvarın dua edin havalar düzelsin diye biri ölmüş biri sinirden dalaacak adam arıyomuş haha :D
  ..

HALİL AK ( 54 SAKARYA )24 Temmuz 2012 Salı 09:07:39
Ben bugüne kadar yanlış birşey yazdığımı düşünmüyorum. Okan güven arkadaşım dayanamaz saçma yorumlara doğru .Ama bego şevketin yorumuna nasıl dayandı bilemeiyorum :D
  ..

Admin [Onur E.]24 Temmuz 2012 Salı 09:07:34
Rüzgar en çok 15:00 ile 21:00 saatleri arasında etkili olmakta. Rüzgarın etkisini yitirmesi ile birlikte getirdiği nemde cabası. Bu durum yeni birşey değil, çocukluğumdan beri hep böyledir. Bana göre değişen tek şey insanlar. Sıkıntıya gelemez olduk border=0 Nem görüntüsünü de linke ekledim. Buradan da takip edebilirsiniz.
Cevap:
Admin: Pardon, değişen tek şey insanlar değil, havalandırmalarda değişti; klima. Adam gece çalıştırıyor klimayı, motorunda çıkan sıcak havayı solumak zorunda kalıyoruz rüzgarsız havalarda. Bununda etkisi baya var.
  .. | http://astronomi.istanbul.edu.tr/meteor/OutsideHumidityHistory.gif (110)

erman24 Temmuz 2012 Salı 09:07:10
Gecelerimiz uykusuz gecmeye basladi bu sicak yetti artik ya..Gunduz Bursa'da da ruzgar esiyor hafif rahatlatiyor ancak gece hic cekilmemeye basladi sirilsiklam olduk yatarken..
  ..

ilker b.(lazibere)24 Temmuz 2012 Salı 09:07:17
Ben hayatımda bu gecekı gıbı darlandıgımı hatırlamıyorum .Gece calısıyorum 5 yıldır bole bır nem asla olmadı gece saat 3 gıbı dısarıda nem resmen yagıyordu yerler arablar camlar ıslaktı hayattan nefret ettım her tarafım kasındı ole bır darlandım kı kavga edıcek adam arıyorum resmen cehennnem azabı gıbı
  .. | http://www.uubf.itu.edu.tr/Icerik.aspx?sid=4436 (85)

serkan m.24 Temmuz 2012 Salı 09:07:58
dmi doğu karadeniziğn doğusunda kıyılar için yağış ihtimali vermiş ama bulutlar kuzeyde asılı şekilde kalmış ve etkisini ilerleyen saatlerde iyice tüketicek ayın 28-29 na kadar bunalmaya devam rizede ne kadar sıcak olursa olsun yineden geceleri rahat uyunabiliyordu ama bu sefer öyle olmadı....
  ..

Santiago (E.E.)24 Temmuz 2012 Salı 09:07:01
Sistemci ne var ne yok? Ter var mı ter? :)
  ..

ıstranca24 Temmuz 2012 Salı 01:07:16
kırklareli de kış ortası gibi fırtına var ağaçların dalları kırılıyor güneşlıkler şemsiyeler yıkılıyor sokak ışıkları fırtınayla gidip geliyor ama buna rağmen hava bunaltıyor,biraz yurudunuzse sıcaklıyorsunuz.MGM ise hala rüzgar hızını 13-9 km arası weriyor.olçumler kesinlıkle yanlış.bu sıcak havaların sonu da gozukmuyor gibi...
  ..

EmRah C_ZoNguldak_24 Temmuz 2012 Salı 01:07:06
Bartinda sicakligin bugun 46 derece oldugundan bahsetmissiniz.Bence kesinlikle yanlis bir veri bu.Cunku ben Caycumada (bartina sadece 40-50 km) yasiyorum.Bugun sicaklik 30 anca oldu havada serin diyebilecegiz duyeyde ruzgarli ve rahatti.2-3 derecelik fark olabilir normal fakat 15 c lik fark cok abartili..
  caycuma.. | http://persembe (29)

paşa24 Temmuz 2012 Salı 01:07:17
kralsın okan abi saygılar
  ..

White Fox [ m. c. Δt ]24 Temmuz 2012 Salı 00:07:43
@sezgin, uydu görüntülerine az evvel baktım. İstanbul/İkitelli taraflarında yer seviyesine çok yakın alçak bulutlar o atıştırma yağışı bırakmış olmalı. Göztepe'de saat 15:00 sularında yapılan balon ölçümüne göre 1600-1800 metrede yoğunlaşma depresyonu oldukça küçük yani stratiform(katman bulut) tabakası oluşturmaya uygun, belli bir konvektif enerji de var. Muhtemelen o bölgede stratokümülüs bulutları yoğunluk kazanarak o anlattığınız yağışı meydana getirmiş olabilir.
  ..

okan güven zemheri24 Temmuz 2012 Salı 00:07:37
bego sevket arkadasım halılın verdıgı cevapta ne varkı..yanlıs bırsey ayzsaydı zaten once ben uyarırdım kendısı benı tanır..ama severız bırbırımızı..yanı ıftar gezılerı demek ıftar davetlerıne katılmak demektır..bunda ne varkı..sen yanlıs anladın sanırım..hadi öpün barısın..bu sıcak gunkerde tansıyonları daha fazla cıkarmayın..
  ..



Bilgi | Mesaj Ekle
Ziyaretçi defterinde: 2792 sayfada toplam 139597 kayıt bulunuyor. | Görüntülenen sayfa : 283
Sayfalar
< | 1 2 ... 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 ... 2791 2792 | >
Derlenme Süresi:3,448 s
Sayaç: