Serbest KürsüMesaj Ekle | Siteye Dön



(Osman-Yıldız)-TaHmiNcİ-MaRaZ04 Ağustos 2012 Cumartesi 09:08:30
Şu kuzey afrika cabuk gelse bari bıktık artık ya nem den sabah akşam aynı stres yaşıyoruz artık.Leylekler gene gidiyor.
  ..

serkan m.04 Ağustos 2012 Cumartesi 09:08:34
yaklaşan sıcak hava dalgası daha çok marmara ege batı akdeniz ile batı anadoluda etkili olucak...
  ..

serkan m.04 Ağustos 2012 Cumartesi 08:08:02
bugün batı karadenizin iç kesimleri marmaranın doğusu kütahya afyon eskişehir burdur ve ısparta dolayları sağnak ve yer yer gökgürültülü sağnak yağışlı olucak özellikle batı karadenizin içkesimleri ile göller yöresinde daha etkili olmasını beklıyorum.....
  ..

burak04 Ağustos 2012 Cumartesi 04:08:35
arif abi yada admin bu sıcak hava dalgasıda poyraz ağırlıklı rüzgarlarmı esecek yoksa bu kez lodosla mı kavrulacaz yani nem bakımından merak ettim
Cevap:
Rüzgarlar zayıf ve ağırlıkla poyrazdan esecek. Kısa süreliğinde değişik yönlerden esebilir. Nem oranı daha düşük. Tam manasıyla kavurucu bir sıcak. İstanbul'da bu yazın en yüksek termometre değerlerini göreceğiz. 37-38 lik bir hava görünmüyor diyenlere pek itibar etmeyin derim.
  ..

sistemci-sedat04 Ağustos 2012 Cumartesi 03:08:35
BU GECE UZUN OLDU SÖYLEMİŞTİM ANLAYANA border=0
  ..

bulutluluk özlemi04 Ağustos 2012 Cumartesi 01:08:10
Önümüzdeki salı çarşamba istanbulda 37-38 lik bir hava görünmüyor hemen uçmayın beyler zaten sıcak dalganın etkin kısmı türkiyeye girmeden perşembe gibi geri püskürtülüyor en azından şimdilik öyle görünüyor inşaallahda öyle zaten bu yaz kadar kesintisiz sıcak hiç bir yaz görmemiştim haziran 15 ten bugüne yaklaşık 2 aylık bir süreçte sıcaklık hiç 30 un altına inmedi en sıcak satyılacak yazlarda bile bakın molalarda 30 un altına inmiştir hatta 23-24 lere bile indiği olmuştur
  ..

Tuna(Bursa)04 Ağustos 2012 Cumartesi 01:08:44
Arkadaşlar yorumlarınızı takip ediyorumda halen kış koşullarını konuşuyorsunuz ben bile tahmin yürütmek istemezdim açıkçası ama kışı seviyorum şimdiden kışın nasıl geçiceğini tahmin etmek olması ihtimal % 1 dir çünkü bir bakarsın ılık günler olmuş ondan sonra peş peşe sert sistemler gelir. Sonbahar şimdiden ne kadar çok hareketli geçeceği belli yağmayan yağmurlar eylüle doğru acısı çıkacak...
  etkinlik20.. | http://hagu_riper@hotmail.com (25)

Tuna(Bursa)04 Ağustos 2012 Cumartesi 00:08:48
Arif abi merhaba rica etsem bayram havasını yorumlarmısın çünkü arkadaşlar arası mudanya'ya gidecez hava da nasıl bir durum olur cevaplarsan çok sevinirim teşekkürler...???
Cevap:
Haftaya bakarız.
  etkinlik20.. | http://hagu_riper@hotmail.com (23)

HALİL AK ( 54 SAKARYA )04 Ağustos 2012 Cumartesi 00:08:31
Doğru dıyorsun aynı şeyi konuşuyoruz okan , çoğunluktada sınırda sistemler aldığımızı düşünürsek yine durum içaçıcı değil :) keşke hep sınırın ötesini zorlayan sistemler gelse..
  ..

snowliked04 Ağustos 2012 Cumartesi 00:08:10
bu gelecek yeni sıcak dalgası kuzey afrika kökenli oldu.peki basra'da durum nasıl şu an en son ataktan beri sakin nispeten.yeni atak olur mu?
Cevap:
Basra şimdilik kabuğuna çekildi bir süre daha güney ve doğuda etkisini sürdürecek. Bu sıcak hava dalgasının ardından Afrika çıkışlı bir dalga daha gelecek ve ağustosu ortalamış olacağız. Sonrası henüz net değil. Belki bu ayın 2. yarısına bir tane de Basra kökenli sıcak dalgası sıkışabilir. Haftaya netleşir.
  snow_123@h..

serdar03 Ağustos 2012 Cuma 23:08:44
Skironun tahmini Efsane Semihi destekliyor. Salı günü 37 derece bekliyor. Hot hot diyor.
Cevap:
Skiron da dediğimize gelmiş. Rüzgarları tam da beklediğim gibi hafif vermiş. Gayet mantıklı bir tahmin sunmuş. Sıcaklığın zirve yapacağı günün çarşamba olduğunu da hesaba katarsak 37 dereceyi de aşan yerler olması epey yüksek bir ihtimal.
  .. | http://g1208.hizliresim.com/10/3/bfu6n.jpg (118)

abant yaylasi.ahmet03 Ağustos 2012 Cuma 23:08:12
cemal kardesim, benimkisi laf ola beri gele, hicbiryere tasindigim yok.
  ..

okan güven zemheri03 Ağustos 2012 Cuma 23:08:18
halılcım sınırda sıstemler gelırse ısı adacıkları tabıkı olumsuz yonde etkıler karın yamasınıda tutmasınıda..ama saglam adam gıbı bır sıstem gelırse ısı adası mısı adası dınlemez..ben bunu demeye calıstım..ornegın ıstanbul gıbı bı yerde bana gore mutlaka ortalama bır bolgedekı sıcaklıgın mutlaka 0 ve altı olması lazımkı kar tutsun ve o kar adam gıbı olsun..oyle 2 3 derecelerdekı kar ıstedıgı kadar yogun yagsın ..olmuyır...aslında aynıs eylerı soyluyoruz..bana gore fatıh s sacmalıyor bu konudada:):)
  ..

HALİL AK ( 54 SAKARYA )03 Ağustos 2012 Cuma 23:08:33
Okan güvencim nedemek alakası yok O ısı adalarından çekiyor şehir merkezleri ne çekiyorsa .. Sakarya merkez bile bu durumda merkezden az öte git etraf kar içinde halbuki hiç yükseltide yok aralarında .. Bizim baş belası Termik santral var merkezın dıbınde ne çekiyorsak kışın ondan çekiyoruz...
  ..

White Fox [ m. c. Δt ]03 Ağustos 2012 Cuma 23:08:35
@sezgin, dün ve bugünün kararsızlık koşulları birbirine yakın olmakla birlikte birbirinden farklıydı, bundan da önemlisi yukarı seviyedeki rüzgar profili oldukça farklıydı. Basitleştirilmiş şekilde şöyle açıklayım sana: Dün saat 15:00'e ait hodogram görüntüsü bu : http://ompldr.org/vZXo1Ng bu da bugün saat 15:00'e ait hodogram görüntü : http://ompldr.org/vZXo1OQ bu iki hodogram görüntüde de silindir kesitinin tabanını yer seviyesini gösterdiğini farzet. Tabandan yukarı doğru çıktıkça atmosferin üst seviyelerine çıkılıyor. Tabanın ortasından yukarı doğru kırmızı eğri bir hat var, işte o kırmızı eğri de yer seviyesinden itibaren ısınan havanın yükselirken rüzgarlarla sürüklendiği rotanın 3 boyutlu görüntüsü, sol tarafta bu sürüklenmeye yol açan ilgili basınç seviyelerindeki rüzgar yönleri var. Dikkat edersen 500-300 mb seviyesindeki rüzgarlar düne göre çok farklı olduğu için hava kütlesinin yükselirken izlediği yolda farklı oluyor. (bunu iki resmi açarak görebilirsin) Dolayısıyla bu rüzgar yön ve hız değişimleri konverjans alanlarını da bulutların hareket yönünü de değiştiriyor. Bu nedenle dün çok yağan yerler bugün boş geçiyor. Troflar hareket halinde oldukları için yukardaki rüzgarlar da sürekli değişme eğiliminde, troflar hakkında bilgi içinde aşağıdaki linki oku.
  .. | http://skewtmaster.com/2012/07/26/500-mb-haritasi-yorumu-troflar-ve-digerleri/ (48)

cengiz y03 Ağustos 2012 Cuma 23:08:48
75-76 kışına ait kayıtlara ulaştım yeşilköy havalimanı verilerine çok sert bir kış değil..1929 verilerine ulaşamadım fakat 1954 verilerine ulaştığımda çok sert uzun süreli peşi sıra sistemler geldiği görülüyor.istanbul için 1929 dan sonraki en şiddetli kışı tartışmasız 54,sonra 85 ve 87 dir.
  ..

sezgin03 Ağustos 2012 Cuma 22:08:15
İstanbulda 2 gün önce boğaz tarafında dün Bakırköyde bugün Üsküdar taraflarında kuvvetli sağnaklar görüldü. 1 gün önce kuvvetli sağnak alan yer sonraki gün damla yağış almadı. Havanın belli yerlerde bir enerji boşalmasımı oluyor enerjinin boşalmadığı yerlerde bir sonraki gün sağnaklar gelişirken yağış alan yer sonraki günü boş geçiriyor bu denge nasıl sağlanıyor bilimsel bir açıklaması varmı yoksa tesadüf birşeymidir merak ediyorum. White fox sanırım bu konularla çok ilgili. Cevap verebilirse sevinirim.
Cevap:
Sezgin Bey bu konu benim de çok fazla ilgimi çekiyor. Mehmet Can bu konuyla ilgili yukarıdaki cevabında "Dikkat edersen 500-300 mb seviyesindeki rüzgarlar düne göre çok farklı olduğu için hava kütlesinin yükselirken izlediği yolda farklı oluyor." diyor ben de şöyle birşey düşünüyorum 300-500 mb seviyesindeki rüzgarları bugün düne göre daha farklı kılan faktörler arasında bu ani gelişen fırtınaların rolü nedir. Mesela dün Bakırköy yağış almasaydı acaba bugün Üsküdar yağış alabilecek miydi? Neredeyse tüm konvektif oluşumlarda dikkat çektiğinize benzer şeyleri ben de gözlemledim. Mesela bir gün evvel İkitelli, K. Çekmece dolayları etkili yağış almışsa sonraki gün bu noktalar değil daha farklı noktalar etkili yağış alıyor.
  ..

cengiz y 03 Ağustos 2012 Cuma 22:08:21
havalar normallerine döndü akşamları çok terletmiyor.temmuz ayı istanbulun en sıcak temmuzlarının arasında yer alacak.
  ..

okan güven zemheri03 Ağustos 2012 Cuma 22:08:53
Arkadaşlar leylekler döne dönede gidebilir, göbek atarakta gidebilir, laklak yaparakta gidebilir. Bazı arkadaşlar bu ara leyleklere kafayı taktı. Her hareketine meteoroloji ile ilgili bir bağlantı kurmaya çalışıyor. Bilimsel yöntemlerle ilgilenirsek daha doğru olur diye düşünüyorum...... harıka olmus bu yorum ya..hahahahaha..tesekkurler arkadasım..
  ..

Efsane-semih03 Ağustos 2012 Cuma 22:08:01
İstanbulun ortalama sıcaklığı 37 olacak.Israrlıyım oynayan kazanır.
Cevap:
Ayrıl da gel border=0
  ..

BLUESKY03 Ağustos 2012 Cuma 22:08:26
Arkadaşlar leylekler döne dönede gidebilir, göbek atarakta gidebilir, laklak yaparakta gidebilir. Bazı arkadaşlar bu ara leyleklere kafayı taktı. Her hareketine meteoroloji ile ilgili bir bağlantı kurmaya çalışıyor. Bilimsel yöntemlerle ilgilenirsek daha doğru olur diye düşünüyorum.
  ..

White Fox [ m. c. Δt ]03 Ağustos 2012 Cuma 22:08:27
@tolga, İstanbul 850 mb sıcaklığı 8 Ağustos 2012'de 19-20 derece gözüküyor. 850 mb yükseklik seviyesi deniz seviyesinden 5052 feet yükseklikte bulunuyor. Bu da en yüksek sıcaklığı düz hesap 34-35 derece deniz seviyesi sıcaklığı demek... Lâkin, İstanbul dümdüz karasal bir ova olsaydı böyle olurdu. Fakat İstanbul'da deniz meltemi etkisi de var, şehir etkisinden dolayı ısı adası etkileri de var. Dolayısıyla sıcaklıklar çok farklılaşıcak mesela Sarıyer, Beykoz, Şile 32.5 dereceye kolay kolay erişemezken Şişli, Mecidiyeköy, Kadıköy, Beşiktaş, Ataşehir vs... 35'i biraz geçebilir, ama 37-38 olacağını da düşünmüyorum. Çünkü hala orta kuvvette poyraz bekliyorum. Ama NTV Trakya tahminine katıldığımı söylemeliyim.
  .. | http://www.skewtmaster.com (28)

PARS-0603 Ağustos 2012 Cuma 21:08:20
ankara merkez boş yere beklemesin kütle eriyor.aynı dün akşam polatlıdaki yağış beyparına geldiydi bu saatlerde.ancak şuanki yağıştan 3-4 kat daha kuvvetlidi ve istikrarını yitirmeden beypazarına 1 saat boyunca yağmur bıraktı şimşekkklerle beraber göküzü 1-2 saat adeta şowwww sahneledi
  ..

mehmet göktuğ03 Ağustos 2012 Cuma 21:08:20
Ben Elvankent'te 4 yıldır oturuyorum. Buraya Mamak'tan taşınmıştık ve ilk taşındığımız yıllarda soğuk ve kar konusunda buradan nefret etmiştim. Fakat bu sene bu iş değişti. Bulunduğum yer 825 m rakıma sahip ama eğer sıcaklıklar düşükse iyi kar yağışı alabiliyor. Bu sene Elvankent 4 kere Ankara merkeze kıyasla daha iyi kar yağışı aldı. Hatta 16 Şubat'ta GFS modeli son güncellemelerde Ankara geneline toplam 4-7 mm arasında yağış verirken o gün Elvankent'e 16 cm kar yağmıştı gerçekten sabah kalktığımda çok şaşırmıştım.http://www.wmaraclari.com/defter/simages/i con_smile_big.gif Yanlış hatırlamıyorsam aynı gün Ankara merkezde yaklaşık 5 cm kar vardı. Fakat Şubat ayının sonunda ki sistemde Elvankent 15 cm gibi Ankara merkeze kıyasla çok az kar yağışı aldı. Şimdilik bu kadar yeter bu konuları kış geldiğinde konuşuruz.
  m.goktu66@..

okan03 Ağustos 2012 Cuma 21:08:42
Ankara radarından alınan son bilgiler doğrultusunda polatlı üzerindeki kütle Ankara ya doğru hareket etmektedir ani fırtına yağış oraj vb hadiselere karşı tedbirli ve dikkatli olunması gerekmektedir!
  okan_karab..



PARS-0603 Ağustos 2012 Cuma 21:08:54
sabahtan beri ankara ve bolu arasında oluşan kütleler yoğunlaşarak batı karadenizin iç kesimlerine genişleyerek yağış bıraktı.dün akşam bu satlerde sıcaklık 28 dreceydi ama şimdi 20 dereceye geriledi ve radardaki kütle bile kuvvetlenmeden eriyip gdiyor ankara merkeze.bugün avcumuzu yaladık,dün gecede şakır şakır yağmıştı tühhhh
  ..

BAŞKENTERDİ03 Ağustos 2012 Cuma 20:08:01
ankaranın heryerine yağış düştü batıkentte tık yok bu ne lanet bi durum yaw.
  ..

okan güven zemheri03 Ağustos 2012 Cuma 20:08:10
sıstemcı abım nerden cıkardın allah askına ıstanbulun orta kesımelrındekı yagısı aksam aksam..sende haklısın sayın abım su fatıh a adamda akıl fıkır bırakmaz:):)
  ..

okan güven zemheri03 Ağustos 2012 Cuma 20:08:09
valla bu gecen kıs ne egzoz dınledı ne de gokdelen..sıstem adam gıbı olduktan sonra egzoz meksoz nufus ısı adacagı laf salatası olur..bu sene karın alasını gorduk..egzos gazlarımı yoktu..tamam etkısı vardır ama yanı karın yagmamasının nedenlerı arasında bana gore sonunculardandır..öenmlı olan basınc merkezlerının konumudur..
  ..

Eren G.(ankaralı_eren)03 Ağustos 2012 Cuma 20:08:01
mehmet göktuğ arkadaşımıza aynen katılıyorum ankarada her zaman en az yağmur alan en az kar alan berbat yerler etimesgut elvankent ve sincan bu şeytan üçgenidir gerçekten bıktım artık burdan güya mgm 3 gündür gökgürültülü sağanak veriyo ama burada 3 gündür damla yağış düşmedi bazı arkadaşlar rastlantı diyebilir şans diyebilir ama böle birşey değil ben 11 yıldır etimesgut eryamandayım herzaman böle oluyo neden böle olduğunu bilmiyorum..
  ..

serdar03 Ağustos 2012 Cuma 20:08:35
Beyazıt istasyonu 1 aylık yağışı 1 saatte almış.
  .. | http://astronomi.istanbul.edu.tr/meteor/ (157)

HALİL AK ( 54 SAKARYA )03 Ağustos 2012 Cuma 20:08:01
alperen 03 Ağustos 2012 Cuma 19:08:14 marmara denizi olmasaydı acaba istanbulun güney kıyıları dahamı soğuk geçerdi? Cevap : İSTANBULUN KUZEYİNDEDE DENİZ YOKMU ALPEREN ? Bikere İstanbulun soğuk geçmesini engelleyen Bina ve egzos gazı yoğunluğu var sizi denizin olmamasıda paklamaz :D
  ..

okan güven zemheri03 Ağustos 2012 Cuma 20:08:04
su serkanla fatıh a ayrı bır tahmın sıtesı kursalarya..emın olun burdan daha cok zıyaretcı olur..mılletın gulmeye cok ıhtıyacı var..gır gır olur ya..valla arkadaslar kursanıza..adıda gırgırturka olsun...gebermıyesiceler sizi
  ..

Fatih A.03 Ağustos 2012 Cuma 20:08:47
Hadi hayırlısı bu sefer de Karadenizde kütle oluşuyor. :D
  ..

recep karanfil03 Ağustos 2012 Cuma 20:08:43
ARİF HOCAM verecegim linke bakarmisin kutle tam corluyu kapliyor ama damla yagis yok herzamanki gibi kutle luleburgaz b.karistiran vakiflar muratli tekirdag istikametine gidiyor.kac oldu bu sanirim 4. yagis hep ayni yerden gidiyo.
Cevap:
Bulut yağış bırakacak olgunluğa erişememiş olabilir. Uyduda her gördüğünüz bulutun yağış bırakmasını beklemeyin. Radar görüntüleri bu konuda daha sağlıklı fikir verir.
  .. | http://uzal.mgm.gov.tr/ (46)

Sinan Şahinoğlu03 Ağustos 2012 Cuma 20:08:24
Geçen sene 16 Ağustosta falan Sultanahmette büsbüyük sürü millet izliyordu süper manzaraydı. Bu gün damla yağış düşmedi Cb bulutları tepemizde oluştu fakat kapkara oldu halen yağmur yağmadı.
  ..

Yusuf D.(Avcılar)03 Ağustos 2012 Cuma 20:08:48
Arif abi yarın dışarı çıkmayı planlıyoruz.İstanbulda yağmur bekliyor musun?
Cevap:
İhtimal dahilinde. Yaz yağmuru bunlar. Nereye yağacağını kestirebilmek güç. Yok yağmaz derim gider tam bulunduğunuz noktaya yarım saatte 30 kg. lık bir sağanak boşalır ayıkla ondan sonra pirincin taşını border=0
  ziyya_0153.. | http://ziyya_0153@hotmail.com (27)

sistemci-sedat03 Ağustos 2012 Cuma 20:08:14
İSTANBULUN ORTA KESİMLERİ İLERLEYEN SAATLERDE ETKİLİ YAĞIŞ GÖREBİLİR KISACA İSTANBULA DİKKAT ÇEKİYORUM BU GECE UZUN OLACAK border=0
  ..

mehmet göktuğ03 Ağustos 2012 Cuma 19:08:18
Bu sene Ankara Elvankent'te 6 Nisan tarihinde oraj sezonunu açtık. Ama şimdiye kadar Elvankent'te yalnızca 2 ya da 3 tane yağış bırakan oraj gördüm. Birisinde 4 dakika fındık büyüklüğünde dolu yağdı. Oraj kütlesi ya Ankara merkezden geçiyor bize uğramıyor ya da 1-2 km mesafeyle yağışı kaçırıyor yalnızca bir kaç gök gürültüsü duyuyorum. 1-2 km mesafeyle yağışı kaçırdığım oraj sayısı nerden baksan 6-7 tanedir. Bu ne kör talihdir arkadaş. Ya da lanet...
  m.goktu66@..

okan güven zemheri03 Ağustos 2012 Cuma 19:08:01
serkan sen cok beklersın o seli..o kutle nasılda erıyecek ızlede gör..kısa tahmınlerde ustune yokmusmus
  ..

alperen03 Ağustos 2012 Cuma 19:08:14
marmara denizi olmasaydı acaba istanbulun güney kıyıları dahamı soğuk geçerdi?
  alperen.19..

Fatih A.03 Ağustos 2012 Cuma 19:08:15
serkan m. 03 Ağustos 2012 Cuma 18:08:39 doğu trakyada kuvvetli oluşum var avrupa yakası 1 saat içinde sele teslim olabilir... Yalan oldu güneye gidiyor :D
  ..

zade43(vk)03 Ağustos 2012 Cuma 19:08:58
Arif Bey bu kararsızlık yağışları yada diğer adıyla orajlar daha çok hangi iklim tiplerinde görülür.mesela şu an ülkemizde hemen her yerde, akdeniz iklim kuşağında,karadeniz ikliminde, karasal kesimde de yağışları görebiliyoruz.yani her iklim çeşinde görülebilir mi?
Cevap:
Kararsızlık yağışları adı üzerinde atmosferde kararsızlık olan her yerde görülebilir. İklim tipinden ziyade coğrafi konum önemli. Orta enlemlerde kıta içleri bu yağışların daha fazla görülebildiği yerlerdir.
  ..

serkan m.03 Ağustos 2012 Cuma 18:08:39
doğu trakyada kuvvetli oluşum var avrupa yakası 1 saat içinde sele teslim olabilir...
  ..

mürsel03 Ağustos 2012 Cuma 18:08:13
Her yere yağdı Maşallah ama gebzeye gelmeden tüm yağış eridi :)
  ..

Shadow-Polat K.03 Ağustos 2012 Cuma 18:08:07
Ankara merkezde mükemmel bir oraj var, 1 saattir çok güzel yağmur yağıyor ve hava oldukça serinledi şükürler olsun.
  ..

tolga03 Ağustos 2012 Cuma 18:08:17
White Fox bu sabah ntv radyoda önümüzdeki hafta tüm Türkiye Libya üzerinden gelen sıcak dalgasıyla aşırı sıcak olacak İstanbul 37-38 Edirne Balıkesir 40-42 Ege ve Akdeniz boyunca 40-44 derece olacak dediler. Senin beklentin nedir.
Cevap:
NTV dediğime geldi border=0
  ..

Furkan Ç(karsevdası)03 Ağustos 2012 Cuma 18:08:08
Esenyurtta yağmurdan yol çöktü.
Cevap:
Esenyurt oldu Çökenyurt.
  ..

EmRah C_ZoNguLdaK_03 Ağustos 2012 Cuma 18:08:54
White Fox [ m. c. Δt ] 03 Ağustos 2012 Cuma 17:08:32 @EmRah C_ZoNguLdaK_, Kastamonu'daki gelmez, Bolu ve Düzce'dekileri takip etmen lâzım.//Hocam kutleler dogudan batiya hareket ediyor ondan sordum kastamonuda ki yagisin gelme olasilgini.Dogudan yagisin geldiginide pek gormemisimdir hayatimda:)
  a.. | http://caycuma (46)

Arsiore(ARS) Cemal E.03 Ağustos 2012 Cuma 18:08:52
@Abant yaylası hayırdır Bursa'yamı taşındın? (:
  ..



Bilgi | Mesaj Ekle
Ziyaretçi defterinde: 2792 sayfada toplam 139597 kayıt bulunuyor. | Görüntülenen sayfa : 264
Sayfalar
< | 1 2 ... 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 ... 2791 2792 | >
Derlenme Süresi:4,615 s
Sayaç: