Serbest KürsüMesaj Ekle | Siteye Dön



Hasan Şenal04 Ağustos 2012 Cumartesi 20:08:53
Umut abi görevinden ayrıldı biliyormusun arif ağabey.
Cevap:
Görevi neydi ve niye ayrıldı? Erzurum'a gidecekti en son. Buralarda da gözükmüyor son zamanlarda.
  ..

Hasan Şenal04 Ağustos 2012 Cumartesi 20:08:07
özür dilerim.umut can oğuz alıntı yapmış a.tariften özür dilerim. ben onun tahmini zannettim :)
Cevap:
Hasan kardeşim o tahminler de bana ait değil sonuçta. Biri Amerikan (UCAR) diğeri Avrupa (ECMWF) çıkışlı bir bakıma ham veriler onlar. Sonbaharda gelecek verilerle ve göreceğimiz diğer modellerle daha fazla detay verebileceğiz. Temmuz ortalarında paylaşmıştık o haritaları Revival de ona atıfta bulunmuş. Herhalde o da görmemiştir alıntı yazısını. Bu arada Umut'a aferin. Oraya o yazıyı koymasa çok farklı yorumlanırdı. Böyle devam ederse kazanan kendisi olur.
  ..

Hasan Şenal04 Ağustos 2012 Cumartesi 20:08:36
Revival sen böyle tahmin yapamıyorsun ya zoruna gidiyor . Yapamıyorsan kıskanıyorsan konuşmayacan.
  ..

Arsiore(ARS) Cemal E.04 Ağustos 2012 Cumartesi 20:08:30
Daha öncede ifade ettiğim gibi ağustos'un 7'inden sonra 1,2 gün terleyeceğiz. Ayın 10'undan sonra her ne kadar da sıcaklanma dalgaları olsa da bu çok önemli olmayacaktır. Özellikle 10'undan sonra akşam yada gece dışarı çıkanlar yanına inceden de olsa hırka almalarını tavsiye ederim.
  ..

White Fox [ m. c. Δt ]04 Ağustos 2012 Cumartesi 19:08:24
REVİZYON: 8 Ağustos'ta Avrupa yakasında Haliç ve çevresi Anadolu yakasında Tuzla-Maltepe arasında sıcaklık 37'yi bulabilir, hatta 38'i de zorlayabilir. Çok dar bir alan... Bu saydıklarım Ariftarif'in bölgeleri işte, buralarda istasyon yoksa anlamayız bile ne olduğunu... Ama Sarıyer'miş, Şile'ymiş ya da Beylikdüzü, Silivri vs 38 olamaz...
Cevap:
An itibariyle Bay Tanyeri de dediğime geldi border=0
  ..

okan oğuzhan04 Ağustos 2012 Cumartesi 19:08:49
mezzo veya alto veya veya moderrato ritm den tahmin sorsak.....
  okanoguzha..

White Fox [ m. c. Δt ]04 Ağustos 2012 Cumartesi 19:08:11
@okan oğuzhan, uzun vadeli tahminden ben hiç anlamam, ayrıca de o tip tahminleri gözü bantla bağlı bir adamın otobanda karşıdan karşıya geçmeye çalışmasıyla eşdeğer görürüm, bu yüzden o tip öngörülere pek yönelmedim de.. Bana mezoölçek meteorolojisi ile ilgili sorular yöneltebilirsiniz ya da kısa vadeli... (:
  .. | http://a1208.hizliresim.com/10/4/bgt5n.jpg (62)

okan güven zemheri04 Ağustos 2012 Cumartesi 18:08:57
fatıh y..bu zaten hep boyle oldu sımdıye kadar..11 agustostan sonra yaz her sene devam eder zaten..ya arkadasım sakamısın sen harbıden..
  ..

meridyen(furkankut)04 Ağustos 2012 Cumartesi 18:08:13
wettere bakaraktan doğrularsak;önümüzdeki günlerde giresun ordu civarında sel olacak....
  ..

mehmet göktuğ04 Ağustos 2012 Cumartesi 18:08:50
CAP durumu 1.5 yani fırtına oluşumunu birkaç saat geciktirebilir.
  m.goktu66@..

Revivalofsnow04 Ağustos 2012 Cumartesi 18:08:52
Hasan Şenal 04 Ağustos 2012 Cumartesi 18:08:28 Arkadaşlar bence kış harika geçecek.Aşağıdaki Linke Bakın İsterseniz. Umut Can Oğuz söyledi bu adamın tahminlerini çok seviyorum BEN BU HARİTALARI BİR YERDEN BİLİYORUM AMA!! BAZILARINIZ ŞAKA GİBİSİNİZ HAA :))
Cevap:
border=0
  ..

mehmet göktuğ04 Ağustos 2012 Cumartesi 18:08:22
@berke Ben kimsenin avukatı değilim. Eğer bu yorumu başka birisine yapsaydınız ben yine cevap verirdim. Eğer hava tahmini yapıp da o bölgede ki olayı kaçırsa haklısınız. Fakat yapmadığı hava tahmini üzerinden kaçırdı diye eleştirmeniz hoş bir davranış olmaz. Mehmet Can Tanyeri'nin veya bu işi hobi olarak yapan başka birisinin hava tahmini yapma zorunluluğu yoktur. Bu işte uzman olsa bile... İnsanların kısıtlı zamanı ve uğraşacağı başka önemli işleri olabilir.
  m.goktu66@..

okan oğuzhan04 Ağustos 2012 Cumartesi 18:08:32
dünyayı sarsan buluş:biz bu konuları baside indirgedik diyenler. ay la meteorolojik oluşumların bağlantısını açıklamak isteyen arkadaşımız var mı?ve-veya ne alakası var diyenler varmı. ayın dünya atmosferine etkisi nasıldır.ay olmasaydı iklimler olurmuydu.biraz,tartışabiliriz herhalde........
  okanoguzha..

okan oğuzhan04 Ağustos 2012 Cumartesi 18:08:34
white fox:kısaca kış öngörünüzü alabilirmiyim.
  okanoguzha..

Hasan Şenal04 Ağustos 2012 Cumartesi 18:08:28
Arkadaşlar bence kış harika geçecek.Aşağıdaki Linke Bakın İsterseniz. Umut Can Oğuz söyledi bu adamın tahminlerini çok seviyorum
  .. | http://kisalink.tk/dq7 (106)

White Fox [ m. c. Δt ]04 Ağustos 2012 Cumartesi 18:08:12
@mehmet göktuğ, çok şahane değerlendirme yapmışsın, bravo... CAP durumu nasıl peki Terme'de ?
  ..

serkan m.04 Ağustos 2012 Cumartesi 18:08:09
sistemci-sedat 04 Ağustos 2012 Cumartesi 17:08:11 ORTA VE DOĞU KARADENİZ KIYILARINDA GENE ÖLÜMLÜ SELLER BEKLENİYOR GELECEKTE GELECEK KAÇIŞ YOK MALESEF CEVAP : AÇIKCASI BEN KUVVETLİ BİR SAĞNAK BEKLEMIYORUM...
  ..

White Fox [ m. c. Δt ]04 Ağustos 2012 Cumartesi 18:08:34
@Yusuf H. (kısıklı), genellikle İstanbul'un yaz aylarında koşullarda -10,-11'de ve daha düşük değerlerde yaz sağanakları aldığı doğru bir tespit fakat aslında olayı yerdeki nem oranı da belirliyor. 28 derecede %85-90 nem olursa 5500 metrede -6, -7 bile yeterli olabilir. Ya da nem oranı %25 falan olsa -11 yetmeyebilir.
  ..

White Fox [ m. c. Δt ]04 Ağustos 2012 Cumartesi 18:08:44
@berke , sana daha öncede de söyledim, her dakika sağanakları takip etmiyorum :D Benim böyle bir görevim yok ki, zamanım bol olursa ve canım isterse durup dururken tahmin yaparım susuyorsam tahmin yapmıyorum ya da yapmamışım demektir. Eğer deseydim ki batı Karadeniz güneşli olacak, yağış olmayacak, ha o zaman diyebilirdin ki ıskaladın, bilemedin. Tahmin yapmayan adamı ıskaladı, bilemedi diyemessin ki. Benim son 5 gündür tek gündemim 8 Ağustos 2012'de İstanbul'un sıcaklığının ne olacağı, bu defterde soran olursa sağanak tahminlerini yapıyorum. Talep olmassa ben niye durup dururken her yerdeki sağanakları söyleyim. Hava tahmini de bir arz talep meselesidir.
  ..

berke04 Ağustos 2012 Cumartesi 18:08:14
Mehmet bey hobi bile olsa Mehmet Can Tanyerinin böyle bir yağmuru haber vermesi gerekirdi. Çünkü böyle ani gelişen hava olaylarını iyi yakalıyor. Kaçırdığı zaman eleştirmemiz normaldir. Ben o yorumu size yazmadım avukatımısınızda cevap yazmışsınız. Siz Samsunda sel ihtimalini gelip yazıyorsunuz sizde bu işi hobi olarak yapıyorsunuz ama bildiğim kadarıyla sizin bir siteniz yok. Kendisini uzman ilan edip üstüne üslük blog açmış bir kişi sizden daha çabuk davranmalıydı. Arif Beyde bu sağanakları bıraktı gitti kaç gün sonranın sıcak dalgasına takıldı. Çekirge gibi zıplamakla olmaz. Önemli hava olaylarını atlamadan vermek gerekir.
Cevap:
Berke kardeşim açıkçası bu yağışları normal yaz sağanakları olarak değerlendirdim ve üzerinde durmaya gerek görmedim. Bildiğin yaz yağmuru işte. Her sene görülen şeyler. Uzun zaman hatrısayılır bir yağış göremediğimiz için biraz da fazla abartılıyor gibi geliyor bana. Bir yaz yağmuru çoğu zaman bu videodaki gibi sonuçlanır zaten. Tercihimi sıcak hava dalgasından yana kullandım. Böyle kısa vadedeki ani gelişen hava olayları uzmanlık alanım değil. başkalarının da asli işi bu değil. Mehmet Göktuğ'un dediği gibi hobi olarak bu işi yapanları bu şekilde eleştirmek biraz haksızlık. Bu yağışlarla ilgili bir eleştiri yapılacaksa en başta MGM'ye yapılmalı.
  .. | http://webtv.hurriyet.com.tr/2/36146/0/1/istanbul-u-sel-aldi.aspx (44)

mehmet göktuğ04 Ağustos 2012 Cumartesi 17:08:55
@berke MGM gibi hava tahmini yapma zorunluluğu olmayan ve bu işi hobi olarak yapan kişiler için yapmadığı tahminlere bilemedi demek büyük yanlıştır.
  m.goktu66@..

sistemci-sedat04 Ağustos 2012 Cumartesi 17:08:11
ORTA VE DOĞU KARADENİZ KIYILARINDA GENE ÖLÜMLÜ SELLER BEKLENİYOR GELECEKTE GELECEK border=0KAÇIŞ YOK MALESEF
  ..

fatih.y(vize-kırklareli)04 Ağustos 2012 Cumartesi 17:08:44
bence yaz eylül gelmeden bitmez ağustosta yazmı bitermiş 11 ağustostan sonrada yaz devam eder belki aşırı sıcak olmaz ama normal yaz sıcakları devam eder
  ..

berke04 Ağustos 2012 Cumartesi 17:08:42
Mehmet Can Tanyeri birkaç gündür görülen yaz sağanaklarını ıskaladığı yetmezmiş gibi Karadenizdeki sel ihtimalindende hiç bahsetmiyor. Bildikleride oluyor ama son zamanlarda yanlışları çoğalmaya başladı. Sitesini güncellemediği için böyle giderse takip eden sayısı azalacaktır. Arif hocam sizde bırakın Afrika sıcaklarının peşinide serin hava ve yağmur haberleri verin. Sizde çok üzerinde durmadınız bu sistemin ama çok güzel yağmurlar aldık.
  ..

EFSANE-SEMİH04 Ağustos 2012 Cumartesi 17:08:49
serkan m. 04 Ağustos 2012 Cumartesi 16:08:45 dmi son güncellemesinde orta ve doğu karadeniz kıyıları için uyarı vermiş ama ben aynı görüşte değilim herhangi bir olumsuzluk oluşturacak yağış gözükmüyor..... BENDE ORTALIK YIKILCAK DİYORUM BAKALIM NOLCAK.
  ..



EFSANE-SEMİH04 Ağustos 2012 Cumartesi 17:08:18
deniz fırtınası 04 Ağustos 2012 Cumartesi 15:08:29 EFSANE-SEMİH 04 Ağustos 2012 Cumartesi 15:08:44 deniz fırtınası 04 Ağustos 2012 Cumartesi 15:08:23 EFSANE SEMİH 10 UNDAN SONRA BEKLENTİN NEDİR ECMWF YE YAKIN Bİ RÖNGÖRÜMMÜ? cevabını verdim eski sayfalarada bak arada.serinleme ve yağmur var. evet serınleme tabiki var ama gfs çokdaha farklı senaryo çiziyor.onun için sordum.son güncellmelri kıyasladım DİYAGRAMLARDA EN SICAK SENARYO GFS.MODELLER DEDİĞİMİZE GELECEK:)))
  ..

mehmet göktuğ04 Ağustos 2012 Cumartesi 17:08:09
Önümüzde ki 3 gün içerisinde Samsun'un Terme ilçesi çevreleri sel, su baskını ve heyelan açısından çok riskli. Bölgeye yukarı seviyelerde ki trofla beraber soğuk hava taşınımı var ve bu olay bölgede kararsızlığı arttırıyor. Bölgede deniz üzerinde alçak basınç alanı oluşuyor. Bu alçak basınç alanında rüzgar akışları saat yönünün tersi olduğu için deniz üzerinden nem taşınımı var. Bu nem taşınımı kararsızlığı arttıran faktörlerden birisi. Bölgede 850 hpa sıcaklığı 15 derece, deniz suyu sıcaklığı ise 27 derece... 12 derecelik fark var. Böylece bölgede deniz etkisiyle güçlenen yağışlar oluşabilir. Geçelim bölge için pazartesi gününün skew t diyagramına... http://i.imgur.com/AYGDi.png Diyagramda görüldüğü gibi dikey atmosfer boyunca nem oranı oldukça fazla ve PW değeri 40... Gerçekten çok büyük bir PW değeri var yağışın çok şiddetli olacağının göstergesi. 1059 CAPE ve kendi hesapladığıma göre yaklaşık -6,-7 Lifted İndeks değeri var. Bu değerler bölgede sel, su baskını ve yamaçlarda heyelan oluşturabilir. Umarım düşündüğümüz gibi olmaz.
  m.goktu66@..

тaяaηтυℓa (A&T)04 Ağustos 2012 Cumartesi 17:08:45
BENİM İÇİN YAZ 11 AĞUSTOSTAN SONRA BİTMİŞTİR UFAK TEFEK SICAK DALGALARI OLSA BİLE 35 İ PEK GEÇECEĞİMİZİ SANMIYORUM ŞU AN İÇİN DURUM BUNDAN İBARET DEĞİŞİM OLMAZ İNŞALLAH DA ŞURADA 4 5 GÜN DAHA DİŞİMİZİ SIKARIZ SONRA DA YAZIN EN BERBAT GÜNLERİNE ELVEDA DERİZ
Cevap:
Tarantulam biz o günlerde 850 hpa sıcaklığı 26 dereceyken sıcaklık çok fazla yükselemeyecek. Kuvvetli rüzgar ve yüksek nem buna engel olacak dememiş miydik? Şimdi ne oldu da Arif 850 hpa sıcaklığı 20 dereceyken İstanbul'da bu yazın en yüksek sıcaklığı 8 ağustosta ölçülebilir diye bombanın pimini çekti diye bir düşün bakalım. Ayrıca rekor beklentim yok. Benim altını çizerek söylediğim sadece İstanbul'da bu yaz ölçülen en yüksek sıcaklığın bu dalgada ölçülebileceği. 37 olur 38 olur kaç olur orasını yaşayıp göreceğiz.
  ..

тaяaηтυℓa (A&T)04 Ağustos 2012 Cumartesi 17:08:16
geçen de söylediğim gibi 10 11 ağustostan itibaren aşırı sıcaklara güle güle diyoruz inşallah ve serin yağışlı günlere de merhaba diyeceğiz önümüzdeki hafta arif ustanın dediği gibi aşırı bir sıcak beklemiyorum 850 hpa da 20 dereceler ölçülecek kaldı ki geçen hafta 26 derece ölçülmüştü 850 hpa da o aşırı sıcaklarda bu seferki sıcak geçen sefer gelenin yanında bunaltıcılık açısından solda sıfır kalır ayrıca nem olmadıktan sonra istanbulda 34 35 dereceler ölçülse de sıkıntı olmaz zira geçenki sıcakta hissedilen 40 ları aşmıştı bu yüzden şimdiki sistemde nem oranı da % 70 lerde olacak geçenki gibi % 90 95 lerde olmayacak bu da bizi rahatlatacak nispeten rüzgar da orta kuvvette poyrazdan esecek arif ustanın dediği gibi çok yüksek rekor denilecek termometre değeri ölçüleceğini sanmıyorum istanbul için bu yüzden endişeye gerek yok 34 35 derecelerde normallerde nem çok bunaltıcı olmayan bir hava sonrası ise SÜRPRİİİİİİİİİİZ 11 İNDEN SONRA SICAKLIKLAR DÜŞECEK YAĞIŞLAR BAŞLAYACAK CİDDİ YAĞIŞLAR BEKLİYORUM DEĞİŞİM OLMAZSA SON ANDA ZİRA BUGÜNLERDE OLDUĞU GİBİ CİDDİ ORAJLAR BEKLİYORUM İNŞALLAH GÜZEL BEREKETLİ YAĞIŞLAR ALIRIZ DUALARIMIZI EKSİK ETMEYELİM MEVLAYA ELİMİZİ AÇALIM BEREKETİNİ GÖNDERSİN BİZLERE
  ..

Yusuf H. (kısıklı)04 Ağustos 2012 Cumartesi 16:08:32
White Fox:Kararsızlık yağışlarının oluşması için İstanbul gibi denizsel iklimin olduğu yerlerde karasal bölgedekilere nazaran 5500 metre ile yeryüzü arasındaki sıcaklık farkının daha fazla olması gerekir. Çünkü deniz kararsızlığı azaltıcı bir unsurdur. Onun için yazın ülkemizin iç bölgelerinde mezoölçekli konvektif fırtınaların oluşması için 500hpada -5lerın girmesi yetebiliyorken İstabul gibi yerlerde -10 ve altı derecelerin girmesi gerekiyor; tespitini yaptım doğru mudur?
  ..

serkan m.04 Ağustos 2012 Cumartesi 16:08:45
dmi son güncellemesinde orta ve doğu karadeniz kıyıları için uyarı vermiş ama ben aynı görüşte değilim herhangi bir olumsuzluk oluşturacak yağış gözükmüyor.....
  ..

ramazan04 Ağustos 2012 Cumartesi 16:08:29
öncelikle burdan bütün tahminci arkadaşları performanslarından dolayı tebrik ediyorum öncelikle şu sıcaklar ne zaman gelicek ve kaç gün sürecek artık bunaldık vallahi ...
Cevap:
İstanbul'dan yazdığınızı varsayarak sıcak hava dalgasının en etkili kısmı yeni haftanın ilk yarısında. Ondan sonra da sıcak günler var ama sıcaklıklarda birkaç derecelik azalış olacak.
  ..

Revivalofsnow04 Ağustos 2012 Cumartesi 16:08:34
Revivalofsnow 04 Ağustos 2012 Cumartesi 15:08:50 EFSANE-SEMİH 04 Ağustos 2012 Cumartesi 15:08:16 ARİF ABİ KIŞ FENA GELİYOOOOOOOOO:) --------------------------------------- ----------------------------------------- Cevap: Gelo Subpolare Ben de o zaman ufak bir bilgi vereyim. Netweather a üye oldum ama haftaya cuma paylasıma baslayacağım. Ama tek birşey söyliyim. Şimdiden Sibirya aktif olmayacak demiyelim ;) Anladınız siz onu :)) GEÇEN SENE NETWEATHERİN SİBİRYADA DEVASA Y.B OLUCAK GÜNCELLEMELERİ VARDI.YAĞIŞIDA NORMALLER ALTINDA GÖSTERİYODU.FENA DEĞİLDİLER YANİ.BEN BU SENE HEM KUTUPTAN HEM SİBİRYADANDA KAR OLUCAK DİYORUM AMA ÖYLE DEVASA Y.B BEKLEMIYORUM.BU SENE KUTUP ÇOK AKTİF OLACAK. Dostum dediğin gibi gecen sene çoğu tahmını basarılı idi. O yüzden bu senede para bayıldım :)) Dediğin gibi olması buyuk olasılık. Bakalım artık o gunler bir gelsinde insallah iyi karlar alacağız.
  ..

deniz fırtınası04 Ağustos 2012 Cumartesi 15:08:29
EFSANE-SEMİH 04 Ağustos 2012 Cumartesi 15:08:44 deniz fırtınası 04 Ağustos 2012 Cumartesi 15:08:23 EFSANE SEMİH 10 UNDAN SONRA BEKLENTİN NEDİR ECMWF YE YAKIN Bİ RÖNGÖRÜMMÜ? cevabını verdim eski sayfalarada bak arada.serinleme ve yağmur var. evet serınleme tabiki var ama gfs çokdaha farklı senaryo çiziyor.onun için sordum.son güncellmelri kıyasladım
  ..

EFSANE-SEMİH04 Ağustos 2012 Cumartesi 15:08:23
Revivalofsnow 04 Ağustos 2012 Cumartesi 15:08:50 EFSANE-SEMİH 04 Ağustos 2012 Cumartesi 15:08:16 ARİF ABİ KIŞ FENA GELİYOOOOOOOOO:) --------------------------------------- ----------------------------------------- Cevap: Gelo Subpolare Ben de o zaman ufak bir bilgi vereyim. Netweather a üye oldum ama haftaya cuma paylasıma baslayacağım. Ama tek birşey söyliyim. Şimdiden Sibirya aktif olmayacak demiyelim ;) Anladınız siz onu :)) GEÇEN SENE NETWEATHERİN SİBİRYADA DEVASA Y.B OLUCAK GÜNCELLEMELERİ VARDI.YAĞIŞIDA NORMALLER ALTINDA GÖSTERİYODU.FENA DEĞİLDİLER YANİ.BEN BU SENE HEM KUTUPTAN HEM SİBİRYADANDA KAR OLUCAK DİYORUM AMA ÖYLE DEVASA Y.B BEKLEMIYORUM.BU SENE KUTUP ÇOK AKTİF OLACAK.
  ..

EFSANE-SEMİH04 Ağustos 2012 Cumartesi 15:08:44
deniz fırtınası 04 Ağustos 2012 Cumartesi 15:08:23 EFSANE SEMİH 10 UNDAN SONRA BEKLENTİN NEDİR ECMWF YE YAKIN Bİ RÖNGÖRÜMMÜ? cevabını verdim eski sayfalarada bak arada.serinleme ve yağmur var.
  ..

EFSANE-SEMİH04 Ağustos 2012 Cumartesi 15:08:56
EFSANE-SEMİH 04 Ağustos 2012 Cumartesi 15:08:46 EFSANE-SEMİH 04 Ağustos 2012 Cumartesi 15:08:39 ARİF ABİ İDDİA SADECE BUGÜN İÇİN GEÇERLİ DEİL 7 AĞUSTOS GECE 24'E KADAR.ONDAN SONRA 1 GÜN DEMİŞTİK FALAN DİYE MIZIKMA:)) ---------------------------------------------- ---------------------------------- Cevap: 3 günlük toplam yağış mı diyorsun yani. Yok aga olmaz öyle. 7 ağustosa kadar süre vereyim eyvallah ama o dediğin rakamın 24 saat içinde düşmesi lazım. ANLAMADIM.24 SAATTE 200 YAĞDI YAĞMAZSA KABUL OLMAZ MI DİYOSUN?YOKSA 24 SAATTE YAĞMAZSA OKADAR YÜKSEK KG OLMAZMI DİYOSUN? ----------------------------------------------- --------------------------------- Cevap: MGM raporlarına bakarız. 24 saat içinde 150 kg'ı geçen yer varsa kazanan sen olursun. Atıyorum Hopa istasyonuna 5 ağustosta 80 kg 6 ağustosta 60 kg. 7 ağustosta 80 kg. yağış düşmüş alt alta toplayalım al sana 220 kg dedin mi olmaz. OHOOOOO BEN 1 GÜNDE 200 KG OLUCAK DEMEDİM.HİÇBİR YORUMUMDADA ÖLE BİŞEY YOK.AMA SENİN İÇİN 100 KG GEÇEN YER OLUCAK DİYORUM TOTALDE 200.TABİ GÖRDÜN POTANSİYELİ HEMEN 1 GÜNE DÜŞÜRDÜN:)
Cevap:
Deniz sıcak Doğu Karadeniz için normal sayılır ama 3-4 günde bu rakamların düşmesi.
  ..

White Fox [ m. c. Δt ]04 Ağustos 2012 Cumartesi 15:08:12
850 sıcaklığı GFS 20'ye çıkmış, rüzgarı da biraz hafifletmiş! GFS de ArifTarif'in dediğine mi geliyor ne! :D
Cevap:
Hahahahah border=0
  ..

deniz fırtınası04 Ağustos 2012 Cumartesi 15:08:45
ARIF AGA KIŞ İÇİN UMUTLU VE OLUMLU GELİŞMELER VAR GALİBA?
Cevap:
Şu anki görüntü, polar koridor açık olacak Sibirya geçen seneki kadar sözsahibi olamayacak, sıcaklık ve yağış ortalamaları uzun yıllar ortalamalarının altında gerçekleşecek. Umutsuz olmayı gerektirecek bir gelişme yok kısacası.
  ..

Revivalofsnow04 Ağustos 2012 Cumartesi 15:08:50
EFSANE-SEMİH 04 Ağustos 2012 Cumartesi 15:08:16 ARİF ABİ KIŞ FENA GELİYOOOOOOOOO:) --------------------------------------- ----------------------------------------- Cevap: Gelo Subpolare Ben de o zaman ufak bir bilgi vereyim. Netweather a üye oldum ama haftaya cuma paylasıma baslayacağım. Ama tek birşey söyliyim. Şimdiden Sibirya aktif olmayacak demiyelim ;) Anladınız siz onu :))
  ..

ariftarif04 Ağustos 2012 Cumartesi 15:08:02
@White Fox İstanbul'da bu yazın en sıcak günü olacak tahminim de aynen geçerlidir. Tabii ki bu söylediğim termometre değeri ve daha önce de konuştuğumuz gibi merkeze yakın ilçeleri kapsıyor. Eminönü, Kadıköy, Bakırköy, Beşiktaş vs.
  ..

deniz fırtınası04 Ağustos 2012 Cumartesi 15:08:23
EFSANE SEMİH 10 UNDAN SONRA BEKLENTİN NEDİR ECMWF YE YAKIN Bİ RÖNGÖRÜMMÜ?
  ..

White Fox [ m. c. Δt ]04 Ağustos 2012 Cumartesi 15:08:03
Arif Baba, Arif Baba :D 40 yaklaşcak dedin mi demedin mi ? Yazın en sıcak günü olcak dedin mi demedin mi ? Ben ona bakarım.
Cevap:
İstanbul'da 40 derceye dayanacak dedim. 40 olacak demedim hiçbir zaman. Marmara'da 40'ı gören yerler olacak dedim oraların nereler olacağı da çoktandır belli. 36'dan aşağısı senin 36 tarafsız bölgede berabere 36'dan yukarısı olursa benimdir bahşsler kapanmıştır.
  ..

EFSANE-SEMİH04 Ağustos 2012 Cumartesi 15:08:46
EFSANE-SEMİH 04 Ağustos 2012 Cumartesi 15:08:39 ARİF ABİ İDDİA SADECE BUGÜN İÇİN GEÇERLİ DEİL 7 AĞUSTOS GECE 24'E KADAR.ONDAN SONRA 1 GÜN DEMİŞTİK FALAN DİYE MIZIKMA:)) ---------------------------------------------- ---------------------------------- Cevap: 3 günlük toplam yağış mı diyorsun yani. Yok aga olmaz öyle. 7 ağustosa kadar süre vereyim eyvallah ama o dediğin rakamın 24 saat içinde düşmesi lazım. ANLAMADIM.24 SAATTE 200 YAĞDI YAĞMAZSA KABUL OLMAZ MI DİYOSUN?YOKSA 24 SAATTE YAĞMAZSA OKADAR YÜKSEK KG OLMAZMI DİYOSUN?
Cevap:
MGM raporlarına bakarız. 24 saat içinde 150 kg'ı geçen yer varsa kazanan sen olursun. Atıyorum Hopa istasyonuna 5 ağustosta 80 kg 6 ağustosta 60 kg. 7 ağustosta 80 kg. yağış düşmüş alt alta toplayalım al sana 220 kg dedin mi olmaz.
  ..

White Fox [ m. c. Δt ]04 Ağustos 2012 Cumartesi 15:08:17
@Efsane-Semih, çakma uzmanlarla işim olmaz benim :D
Cevap:
@White Fox Skiron dediğime geldi baba. Sen kabul etsen de etmesen de böyle. Ayrıca İstanbul'da 40 derece olacak da demedim ayrıca. Neyse kala kala 3-4 günümüz kaldı şunun şurasında. Hayırlısıyla görüp geçirelim bakalım kimin dediği olacak.
  ..

eski_karcı 04 Ağustos 2012 Cumartesi 15:08:43
arif abi, efsane semihçiğim nasılsınız kardeşlerim abilerim..arif abi bak orhan şen twitter'den birşey paylaştı...senin yorumunu bekliyorum...Prof. Dr. Orhan şen "GRÖNLAND da Bu yıl Temmuz ayı sıcaklıkları geçen yıla göre daha yüksek ölçüldü Bu KIŞ ın TÜRKİYE de SERT geçeceğini gösteriyor.Nedeni deniz yüzeyindeki buzların erimesi" acele cevap kestane kebap...arif abi????
Cevap:
Bu mesaja daha önce cevap vermiştim. Sadece Grönland'da bu yaz sıcak geçti diye Türkiye'de kış soğuk geçecek demek çok desteksiz bir atış bana göre. Daha geniş düşünmek lazım. Bu durum pozitif NAO seyrine yolaçar bizim buralarda normalden daha soğuk bir kış olabilir böyle bir mantık yürütmüştür muhtemelen ama daha farklı verilere de bakmak lazım. Bizim için en önemlisi basınç yerleşimleri. Soğuk olup da kurak bir kış geçirirsek kimse mutlu olmaz herhalde böyle bir durumdan.
  ..

HALİL AK ( 54 SAKARYA )04 Ağustos 2012 Cumartesi 15:08:10
Sakarya merkeze dün yarım saat çok ta güzel yağmur yagdı dunden berı dminin yağış tablosuna bakıyorum 0 gösteriyor..sinir oldum iyice yağar 0 gösterir. yağmaz rakam koyar
  ..

EFSANE-SEMİH04 Ağustos 2012 Cumartesi 15:08:39
ARİF ABİ İDDİA SADECE BUGÜN İÇİN GEÇERLİ DEİL 7 AĞUSTOS GECE 24'E KADAR.ONDAN SONRA 1 GÜN DEMİŞTİK FALAN DİYE MIZIKMA:))
Cevap:
3 günlük toplam yağış mı diyorsun yani. Yok aga olmaz öyle. 7 ağustosa kadar süre vereyim eyvallah ama o dediğin rakamın 24 saat içinde düşmesi lazım.
  ..

feras wajih04 Ağustos 2012 Cumartesi 15:08:48
bos ver be sali carsamba zaten 33 derece en fazla sonra gider Allaha sukuler olsun ki 2010 gibi olmadida omayacakta Allahin izniyle . eylulde bekliyorum benim uyeligimi resemn sana savas acacam abicim seviyorum seni ne yapayim :)
  ..

EFSANE-SEMİH04 Ağustos 2012 Cumartesi 15:08:26
White Fox [ m. c. Δt ] 04 Ağustos 2012 Cumartesi 15:08:22 Beyler, bu 1 ay içinde Havaturka'da kendime 3 kişi seçeceğim ve bu 3 kişiyi asistanım atayacağım, bu 3 kişi mezoölçekli meteorolojisinde özel eğitimden geçicek. Bu nedenle hepinizi özel takibe alıyorum. (: ÖMERİ ALMA SAKIN O ARTIK ÜST ATMOSFER UZMANI:)
  ..



Bilgi | Mesaj Ekle
Ziyaretçi defterinde: 2792 sayfada toplam 139597 kayıt bulunuyor. | Görüntülenen sayfa : 262
Sayfalar
< | 1 2 ... 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 ... 2791 2792 | >
Derlenme Süresi:2,414 s
Sayaç: