Serbest KürsüMesaj Ekle | Siteye Dön



Hakan31 Ekim 2012 Çarşamba 12:10:01
Uzun vadeli (kış) tahmin yapmakta arif beyde zorlanıyosa bu kış ya efsane olacak yada kar tanelerini trakya olarak havada dahi göremiycez admin senin fikrin nedir haklı olabilirmiyim?
  ..

malawi68 (okan arda) impossible31 Ekim 2012 Çarşamba 12:10:10
ülkemiz konum itibari ile öyle bir yerdeki kışı nöbetleşe yaşıyor yani bakıyosun bir yıl batısı başka bir yıl doğusu sibirya varsa trakya kuru soğuk yoksa karadenizin doğusu bahar havasında izlanda varsa batı var doğu fos keşke ülkemiz şöyle bir kaç km daha kuzeyde olsaydı..................peki nöbet sırası bu sene kimde?????????
  ..

YiNeBeN31 Ekim 2012 Çarşamba 12:10:57
Uzun bir aradan sonra tekrardan merhabalar, yeni kış sezonumuz bütün kar severlere faydalı olması dileğiyle hepinizi seviyorum... Kar yağar lapa lapa sen çok yaşa havaturka :)
  .. | http://Merhabalar (41)

MiStRaL31 Ekim 2012 Çarşamba 12:10:52
Accuweather ın tahmini büyük ihtimalle akşam doğru açıklanır..
  ..

Tahminci EL CUCO31 Ekim 2012 Çarşamba 12:10:39
Arkadaslar twiterdan bir genc ozgul menderese soru sormus bu sene avrupa icin sert bir kis bekleniyor bu tahmin istanbul icinde gecerlimidir ozgul menderede:evet ist icinde ocak ve subat sert gececek ama oncesindede kis yasama ihtimalimiz yuksek demis yani iyi haber Bu arada kasm sonu sistemi benimdir malum adi.bile belli Elcuco sistemi .d .d
  ..

BLUESKY31 Ekim 2012 Çarşamba 12:10:12
Abi İnşallah bizim kar ve soğuk vardiyamız uzun sürer.
  ..

fatih.y(vize-kırklareli)31 Ekim 2012 Çarşamba 12:10:31
NorT_WeSTrN 31 Ekim 2012 Çarşamba 12:10:19 bi el atalımda accuweather çalışanlarını uyandıralım uyuya kaldılar zaar yada onlardamı işin içinden çıkamıyorlar ::)................. bence ingiltere için çok sıcak bizim için soğuk bir kış herhalde öngörmüşler üzüntülerinden yayınlamıyorlardır:)))
  ..

Harvard Üni.Yük.Meteo.Müh.Ord.Prof.Dr. Mete Oroloji31 Ekim 2012 Çarşamba 12:10:44
Şu beyaz renkli diyagram ortalaması, kırmızı başlıklı çizginin altına bir düşsün adak keseceğim.
  ..

Derya31 Ekim 2012 Çarşamba 12:10:43
Arkadaşlar accuweather tahminini bu saatte vermemesi çok doğal çünkü orada daha yeni sabah oluyor saat farkını unutmayın amerika ile olan...
  Derya..

oktay31 Ekim 2012 Çarşamba 12:10:00
Arif abi siteyi ne zaman açıcan yapım aşamasında diyo ?
  ..

NorT_WeSTrN31 Ekim 2012 Çarşamba 12:10:19
bi el atalımda accuweather çalışanlarını uyandıralım uyuya kaldılar zaar yada onlardamı işin içinden çıkamıyorlar ::)
  burcu.nnur..

EFSANE-SEMİH31 Ekim 2012 Çarşamba 11:10:08
ee noldu avrupadaki karlar eridi gitti border=0
  ..

BLUESKY31 Ekim 2012 Çarşamba 11:10:59
Arif abi uzun vadeli tahminlerine sanki bu sene ara verdin. Senin nokta atışlı tahminlerini özledik. Bu kış durum biraz karışık gibi. Bu sene ortası yok galiba ya herru ya merru mu acaba?
Cevap:
Aynen. Bu sene durumlar karışık. Uzun vadeli tahmin yapmak geçen seneyle kıyaslandığında çok daha zor. Dalgalı bir seyir olacak gibi. Ben bu durumu vardiyalı kış diye özetlemiştim geçenlerde.
  ..

NorT_WeSTrN31 Ekim 2012 Çarşamba 11:10:28
atalarımızın çok çok qusel bir atasözü vardır vakitsiz öten horozon başını keserler diye bırakın avrupa şuan kışı yaşasın böylesi inanın daha qusel sırayla bu işler ne zamana kadar böyle gidicek ki aralık 15 ten sonra siz asıl gelecek şova bakın bu sefer ingiliz mamalakları bu siteden takip edicekler olup bitenleri 31.10.2012 bu günün tarihini attım aralık 15 geldiğinden arşivlerden çıkarıp göstericem bunu şova çok az kaldı freni boşalmışcasına geliyor
Cevap:
Admin: Şu maya takvimini bi atlatsak yeter hacı. border=0 21.12.2012
  burcu.nnur..

meridyen(furkankut)31 Ekim 2012 Çarşamba 11:10:56
impossible////////// sana aynen katılıyorum birader....
Cevap:
Admin: @impossible, bende katılıyorum..
  ..

Admin [Onur E.]31 Ekim 2012 Çarşamba 11:10:32
Accu nun tahmini böylede olabilir. border=0
  .. | http://www.cpc.ncep.noaa.gov/products/NMME/current/images/CFSv1_ensemble_tmp2m_season2.png (163)

meridyen(furkankut)31 Ekim 2012 Çarşamba 11:10:47
oo !!dmi nin yağışında trabzona 14 kg civarı yağış düşmüş,güzel ,ama çok kısa mesafede etkiliydi,buda güzel ... ben aralık ayı çıkana kadar kar yağışı görmektense,istikrarlı gün aşırı sağanak yağmurlara razıyım,önce yağmurlar bir yağsın , toprak kendine gelsin,muhakkak d. karadeniz 30 cm lik kar yağışı alacak bu kış,belki geçen seneye kadar uzun süreli soğuklar olmayacak ama yerdeki kar miktarı bir iki günde olsa biz trabzonlulara ,kar yağışı yoğunluğunu daha güzel yaşatacak ,yaşasın sibirya kırım kardeşliği....
  ..

EFSANE-SEMİH31 Ekim 2012 Çarşamba 11:10:31
Cevap: İskandinav yükseği tipik negatif ao fazına yolaçan, İzlanda çıkışlı sistemlere engelleme yapan soğukların bize Sibirya üzerinden gelmesini sağlayan bir unsur. Bu ortamda ve daha pekçok yerde kolay anlaşılsın diye oralarda görülen her yükseğe Sibirya denildiği gibi Bartlett gibi adlarla anılan yüksek basınçlara Azor denildiği de oluyor. CEVAP----Nokta.Santiago artık sende bi nokta koy istersen.
  .. | http://img.photobucket.com/albums/v290/simpsoir/east3.jpg (57)

impossible31 Ekim 2012 Çarşamba 11:10:44
ülkemiz konum itibari ile öyle bir yerdeki kışı nöbetleşe yaşıyor yani bakıyosun bir yıl batısı başka bir yıl doğusu sibirya varsa trakya kuru soğuk yoksa karadenizin doğusu bahar havasında izlanda varsa batı var doğu fos keşke ülkemiz şöyle bir kaç km daha kuzeyde olsaydı
  ..

elacom31 Ekim 2012 Çarşamba 11:10:24
14 kasımda marmara 8 dereceye düşücek
  elacom..

elacom31 Ekim 2012 Çarşamba 11:10:36
implossile doğru söylüyor trakya kuru soğukla bu kışı bitiricez gibi
Cevap:
Admin: Doğruyu söylüyor derken doğu karadenizin her zaman kar aldığını söylüyor sen ise zıt birşey demişsin. border=0 Bence bu sene trakya şanslı
  elacom..

impossible31 Ekim 2012 Çarşamba 11:10:07
hemen hemen her yıl trakya ve batı marmara için kara kışa hazırlasın doğu karadenizde ılımanlığa deniliyor ama ne varki doğu karadeniz kıyıları her yıl tatmin kar alıyor
  ..

impossible31 Ekim 2012 Çarşamba 10:10:02
kasımın 12-13 gibi gelicek sistemin karadenizin orta ve doğusuna kayma eylimi %80 trakya bu yılda hayal kırıklığına hazırlansın
  ..

karamamba4131 Ekim 2012 Çarşamba 10:10:08
Buyuk harfle yazamam cunku tlfndan yaziyom neyse gozumden kacmista olabilir
  karamamba4.. | http://karamamba41@hotmail.com (28)

EFSANE-SEMİH31 Ekim 2012 Çarşamba 10:10:59
bende accunun çakma bastardisi olarak bi tahminde bulunayım:) resim biraz kötü ama iş vakti anca bu kadar.Kar diye yuvalak içine aldığım yerde soğuk ve yağışlı.Kar yazdığım yerin dışındaki çember normal buna türkiyede dahil.iskandınavya ing. batısı ve rusyanın kuzeyi sıcak.
  .. | http://g1210.hizliresim.com/12/z/fgqbk.gif (190)



ferh@t31 Ekim 2012 Çarşamba 10:10:16
bu sabah 05.00 sularında sıcaklık 5.3 dereceye kadar düştü!artık modellerinde gfs'ninde birkaç modelledede gözsterdiği gibi ve benim de düşündüğüm azorun avrupa içlerine ilerleyip oradan dönüş hareketinede bağlı olarakta bize soğuk havayı indereceğidir ama diyagramlar biraz karışık yakında oda yola gelir.
  ..

Revivalofsnow31 Ekim 2012 Çarşamba 10:10:03
Cevap: Admin: It's normal. Cevap: Admin dostum bak haritada ingiltere için yazan ibare varya. Aynen bizim için yazacak. Ukrayna Balkanlar, yunanistan ve biz. (Tabiiki temennim bu değil ama maelesef bu sene böyle diyeceklermiş gibime geliyor)
  .. | http://f1210.hizliresim.com/12/z/fgqbu.jpg (111)

Santiago (E.E.)31 Ekim 2012 Çarşamba 10:10:39
Bu da Romenlerin yaptığı bir çalışma. Ocak 1963, Şubat 1985, Mart 1987, 7 Nisan 2003, Şubat 2004 sistemlerinin hepsinin İskandinav Yükseği sayesinde indiğini gösteriyor. Bu yüksek basınç ile gelen sistemlerin sıcaklığı 24 saat içinde 14C kadar düşürebildiğini de belirtiyorlar. Bu konuyla ilgili daha da yorum yapmıyorum.
Cevap:
İskandinav yükseği tipik negatif ao fazına yolaçan, İzlanda çıkışlı sistemlere engelleme yapan soğukların bize Sibirya üzerinden gelmesini sağlayan bir unsur. Bu ortamda ve daha pekçok yerde kolay anlaşılsın diye oralarda görülen her yükseğe Sibirya denildiği gibi Bartlett gibi adlarla anılan yüksek basınçlara Azor denildiği de oluyor.
  .. | http://ompldr.org/vZzNhaQ (90)

Revivalofsnow31 Ekim 2012 Çarşamba 10:10:10
derya 31 Ekim 2012 Çarşamba 10:10:22 Bugün ACCUWEATHER ın kış hava tahmini açıklanacaktı bekliyoruz bakalım inşallah güzel haberler gelir.Revivalofsnow, sen takip et paylaştıkları anda bizlerle hemen paylaş:))Bu arada modeller dün akşamdan beri güzel gelsede Diyagramların hemen hemen tüm çizgileri hala ve hala normallerin üzerinde o yüzden sadece modele bakıp sabah modelleri ılıkçılara gelsin gibi mesajlar yazmayalım bir süre daha... ------------------------------------------------- ------------------------------- Cevap: Admin: Sana söyleyim şimdiden, balkanlar mevsim normallerinin baya altı , bizim taraflar özellikle trakya m. normallerinin altı genel olarak normal, UK tarafları aynı bizim gibi, diye tahmin ediyorum. CEVAP: @Derya takipteyim hemen paylaşacağım :) @Admin Dostum ben söyliyim mi nasıl olacak. Orta avrupa normaller altı ve core of the cold diye adlandırılıcak, balkanlar ukrayna ve bizim bölge geçen kışa göre daha ılık ibaresi olacak batı avrupa below normal diyecek. Güneye doğru da normallerde diyecek. Kar miktarında Batı avrupa ort. üstü. Orta avrupa much above. Bizim taraf ise normallerde diyecek. Benim fikrim bu.
Cevap:
Admin: It's normal.
  ..

EFSANE-SEMİH31 Ekim 2012 Çarşamba 10:10:45
Cevap: Admin: Sana söyleyim şimdiden, balkanlar mevsim normallerinin baya altı , bizim taraflar özellikle trakya m. normallerinin altı genel olarak normal, UK tarafları aynı bizim gibi, diye tahmin ediyorum. CEVAP------Yürü be accunun yeni bastardisi border=0
Cevap:
Admin: Eyv. Sen ne diyorsun bu konuda? border=0
  ..

karamamba4131 Ekim 2012 Çarşamba 10:10:19
87 kisi 2004 falan geride kaldi hala niye tartisiyizki onumuze bakalim bide sayin admin benim yorumum yayinlanmiyo sebebini ogrenebilirmiyim eger ben goremediysem kusura bakma
Cevap:
Admin: Ya büyük harf yada imla kuralları vs, yada yayınlandı görmedin. Bu ihtimalleri düşün. border=0
  karamamba4.. | http://karamamba41@hotmail.com (26)

Hakan BursAnkara31 Ekim 2012 Çarşamba 10:10:52
@Santiago'ya katılıyorum. border=0
  .. | http://www.facebook.com/Havaturka (36)

derya31 Ekim 2012 Çarşamba 10:10:22
Bugün ACCUWEATHER ın kış hava tahmini açıklanacaktı bekliyoruz bakalım inşallah güzel haberler gelir.Revivalofsnow, sen takip et paylaştıkları anda bizlerle hemen paylaş:))Bu arada modeller dün akşamdan beri güzel gelsede Diyagramların hemen hemen tüm çizgileri hala ve hala normallerin üzerinde o yüzden sadece modele bakıp sabah modelleri ılıkçılara gelsin gibi mesajlar yazmayalım bir süre daha...
Cevap:
Admin: Sana söyleyim şimdiden, balkanlar mevsim normallerinin baya altı border=0, bizim taraflar özellikle trakya m. normallerinin altı genel olarak normal, UK tarafları aynı bizim gibi, diye tahmin ediyorum. border=0
  derya..

impossible31 Ekim 2012 Çarşamba 10:10:17
kasımın ilk yarısı inş ciddi bir soğuk alırız rizede yapraklar neredeyse yem yeşil deniz hiç bu kadar sakin olmamıştı karadeniz gelin yüzün diyor
  ..

Revivalofsnow31 Ekim 2012 Çarşamba 09:10:30
Şimdide AO (31 Ekim). BOL KARLI GÜNLER. Az Kaldıııı :)
  .. | http://b1210.hizliresim.com/12/z/fgpu7.png (190)

Revivalofsnow31 Ekim 2012 Çarşamba 09:10:40
Soğuklara hazırmısınız? :) Önce NAO (31 Ekim)
  .. | http://b1210.hizliresim.com/12/z/fgpty.png (190)

EFSANE-SEMİH31 Ekim 2012 Çarşamba 09:10:26
sistemci-(s.d) 31 Ekim 2012 Çarşamba 08:10:47 EFSANE-SEMİH 31 Ekim 2012 Çarşamba 07:10:24 arif abinin 87 yorumu benim sistemci gibi arkadaşların yaptığı yorumla aynıdır.kökeni polardır efsaneleştiren 1050 lik sibirya y.b dir.Anlayana.. --------------------------------------------------Blocki nin sistemi tutanın sibirya y.b olduğunu kökenin kutup olduğunu zaten dün söyledik arif ustadnda anlatmak istediği bana göre budur sonuçta hem fikiriz santiago herşeyi ile polar dediği için özde doğru söylemeye çalışıyor ama sistemi tutanın sibirya olduğunu unutuyor -------------------------------------------------------- ------------------------ Cevap: Bu konu niye bu kadar uzadı anlamadım CEVAP------Efsaneler unutulmaz:)
  ..

Santiago (E.E.)31 Ekim 2012 Çarşamba 09:10:05
Sistemci dün dedim ki, 87 Mart sistemi İskandinav yükseğinin indirdiği polar kökenli bir sistemdir. Eşsiz bir alçak basınç ve peşinden gelen blokaj sayesinde efsaneleşmiştir, ana sistemin Sibirya ile alakası yoktur. Ama konu uzadıkça uzadı, herkes işine geldiği gibi yorumladı. Kuzey Avrupa'ya yerleşen her yüksek basınca Sibirya deniyor burada. İskandinav patterninden kimsenin haberi yok.
  .. | http://www.cpc.ncep.noaa.gov/data/teledoc/scand_correlation_map.gif (64)

diyalektik (tayfun k.)31 Ekim 2012 Çarşamba 09:10:23
Ben onu bunu bilmem Sibirya yoksa sadece polar atakla bu iş olmaz. Olsa bile kısa süreli bir iki sistem taşır ki o da kimseyi doyurmaz. En azından bir polar atak için Azor'un konumu ne kadar önemliyse Sibirya'nın konumu da bir o kadar önemlidir. Sağlam bir Polar damarın bir çeperi Azorsa diğer çeperi Sibirya'dır. Polar kökenli istediğiniz her sisteme bakın Sibirya'nın hiç etkisi yokmuş gibi de görünse ortaya çıkardığı blokaj sistemin gücü ve etkinliğinin anahtarıdır. Bir çok örnekten biri de 2004 sistemidir ki polar koridor aracılığıyla akıp gelen derin siklon karadeniz üzerine yerleştiğinde onun daha da kuzeye kaçmasını engelleyen barikatı kuran Sibiryadır. Yani ne yardan geçerim ne serden...
  ..

sistemci-(s.d)31 Ekim 2012 Çarşamba 08:10:47
EFSANE-SEMİH 31 Ekim 2012 Çarşamba 07:10:24 arif abinin 87 yorumu benim sistemci gibi arkadaşların yaptığı yorumla aynıdır.kökeni polardır efsaneleştiren 1050 lik sibirya y.b dir.Anlayana.. --------------------------------------------------Blocki nin sistemi tutanın sibirya y.b olduğunu kökenin kutup olduğunu zaten dün söyledik arif ustadnda anlatmak istediği bana göre budur sonuçta hem fikiriz santiago herşeyi ile polar dediği için özde doğru söylemeye çalışıyor ama sistemi tutanın sibirya olduğunu unutuyor
Cevap:
Bu konu niye bu kadar uzadı anlamadım border=0
  ..

deniz fırtınası31 Ekim 2012 Çarşamba 08:10:18
sabah modellerıde ılıkcılara gelsin:))
  ..

EFSANE-SEMİH31 Ekim 2012 Çarşamba 07:10:24
arif abinin 87 yorumu benim sistemci gibi arkadaşların yaptığı yorumla aynıdır.kökeni polardır efsaneleştiren 1050 lik sibirya y.b dir.Anlayana..
  ..

M.A.T (Liman)31 Ekim 2012 Çarşamba 02:10:07
SEVGİLİ TARANAM nasılsın iyimisin görüşmeyeli baya zaman oldu özlettin kendini yazılarını arada okuyorum seni öpüyorum şeker........................( bu sıcak karadeniz bulutlara bu sene bir hayli narkoz enjekte edecek , narkozun etkisinde olan bulutlar sarmaş dolaş sendeleyerek bir yerlerin bulutsuzluk özlemine fena halde son verecek , not: arif hoca bir ekoldür doğuda kıyı bölgeler için kar sıkıntısı olabilir bu her zamanda oldu , yalnız iç bölgeler için bu sıkıntı yoktur heleki bu sene ciddi kar yağışlar olması çok yüksektir
  ..

HALİL AK ( 54 SAKARYA )31 Ekim 2012 Çarşamba 02:10:44
Adminim I love you :) 2 isim kullanan şahsı nede güzel bozmuşsun. ------------------------------------------------------------ -- Yusuf h kısıklı arkadaşada laf etmesin kimse o arkadaşıda takip ediyorum tahminlerinde tutarlı gidiyor ve tahminlerinde çok uğraş verdiğide açıkça ortada söylemesine gerek yok.
  ..

Santiago (E.E.)31 Ekim 2012 Çarşamba 01:10:14
Umut Sallak sen çok iyi anladın benim ne demek istediğimi ama burada bu işlerden fazla anlamayanların aklını karıştırmaya çalışıyorsun. Cevabını aldın hala polemik peşindesin. Sen kimsin ki bana not vermeye kalkıyorsun. O kadar cahilsin ki, bırak beni, bilimsel araştırmalarla bile dalga geçiyorsun. Herkes anlayacağını anladı boş ver sen. Benimle de bundan sonra muhatap olma, 2 sene önce neler yaptığını unutmadık.
  ..

turgay yayla bahçelievler31 Ekim 2012 Çarşamba 01:10:11
Eminim ki Sibirya yükseği olmadan 2,3 gün yağan kardan dolayı belkide efsane sıfatını alamayacaktı:::::::cevap:arkadaş siz kendinizi neye inandırmaya çalışıyorsunuz.benim yaşım 38 martı dün gibi hatırlıyorum..87 martında 4 mart gecesi başlayan kar yağışıyla ertesi günü 5 mart akşamı olduğunda kar kalınlığı 100 cm di.istanbulun en sıcak yeri yeşilköyde bile 5 martta 80 cm kar kalınlığı var sadece 2 günde yağmış bukadar kar..denizden biraz içerdeki semtlerde 103 cm kar kalınlığı var 6 martta.zaten mart 87 yi efsane yapan ilk 3 gününde fırtınayla ve çok düşük sıcaklıkla yağan 1 metrelik kardır.tam bir polar yani kimse kusura bakmasın
Cevap:
Turgay kardeşim Sibirya yükseği dediğimiz şey soğukların bize taşınması için gerekli unsurlardan biri. Nihayetinde çok kuzeyimizde gelişen kuvvetli soğukları bize indirecek olan Azor ve Sibirya yüksek basınçlarıdır. Bunlar olmadan tek başına kutup soğuklarının hiçbir kıymeti olmaz. Evet söylediğin gibi polar bütün soğukların anasıdır ama babaları da yüksek basınçlardır. Diyeceğim odur ki bunların hepsi bir ailedir. Senin Sibirya'yı sevmeme benim poları kötüleme yada bir başkasının Azor'u görmezden gelme gibi şansımız yok.
  ..

kemal durmaz31 Ekim 2012 Çarşamba 01:10:45
kasımın sonuda türkiye için muhteşem bir şow başlayacak gibi eğerki modeller bu günkü gibi devam ederse aralık ocak şubat mart zor hava şartları altında geçmeye aday
  ..

Arsiore(ARS)31 Ekim 2012 Çarşamba 00:10:36
@Oğuz MGM 31 Ekim Çarşamba için Çatalca 7 derece Ümraniye'yi 9 derece vermiş.
  ..

gecekuşu31 Ekim 2012 Çarşamba 00:10:39
Arif abi biz bu sene resimdekine benzer yukardaki soğuk havaya karşın ege açıklarında oluşan a.b ile marmara olarak yoğun kar yağışları alabilir miyiz ? Daha Acamiyim de Yada O resimdeki çizelgenin gerçekleşme payı var mı ? Şimdiden sağolasın abi..
Cevap:
Hangi resim?
  ..

turgay yayla bahçelievler31 Ekim 2012 Çarşamba 00:10:25
arkadaş sibirya değil.boşuna tartışmaya gerek yok.sibirya sadece doğuda takoz görevi gördü.çok net bir polar sistem.sizin anladığınız veya anlamak istediğiniz gibi değil gerçekler acıdır maalesef.
Cevap:
Admin: Bana bak Turgay cin olmadan adam çarpmaya kalkma. Az önce şükrü ismiyle mesaj yazanda senmişsin. Akıllı ol aklını alırım. Polar kökenli soğuğu Sibirya bloke etmiş işte. Neyin derdindesin sen daha. Sibirya olmasaydı o sistem 3 günlük olurdu efsaneliğide kalmazdı. İstanbulun efsane kışlarında Sibirya imzası vardır. Bunu aklının bir köşesine büyük harflerle yaz tamammı koçum. Bidahada liseli ergen davranışlarında bulunma. Hadi yaylan.
  ..



Bilgi | Mesaj Ekle
Ziyaretçi defterinde: 2792 sayfada toplam 139597 kayıt bulunuyor. | Görüntülenen sayfa : 26
Sayfalar
< | 1 2 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... 2791 2792 | >
Derlenme Süresi:0,091 s
Sayaç: