Serbest KürsüMesaj Ekle | Siteye Dön



sistemci-sedat26 Eylül 2012 Çarşamba 08:09:21
Arsiore(ARS) 26 Eylül 2012 Çarşamba 00:09:51 Doğru zamanında milat lafı dolanınca düşenede bi tekme biz vuracaktık yanlış yaptık. Ben onları şimdiye kadar hiç söylemedim amacım açık aramak olsaydı bugün bunları hiç konuşmuyor olurduk. Ha not defteri ha düşene tekme aynı hesap. ---------------------------------------------------benim 2007 milat olayım sayfalar dolusu yazı arsiorem nerde sizde bu tecrübe bu kadar bilgili yazı hemde 2007 yerkürenin en tepe ısınma sürecininde olduğu yıllardan biridir bulut 75inde dediği gibi güneş aktivetisi bu yılda zirve yapmış zaten sonra düşüş başlamış tekrarı 2013te zirve yapıp tekrar düşecek sonunçta içinde bir parçada olsa bilgi var boş sözler değil önemli olan bu sözleri alıp derleyip birşeyler çıkarabilmektir. hem okadar akılda hafızada kalmışki sözlerim önüne gelen meyve veren agacı taşlamak isteyen 2007 yorumumdan bahsediyor demekki doğru işler yapmışım ben sizler gibi sadece kış gelsin diye yorum yapmam her mevsimde varım önemli olan her zaman varlığını göstermek ama doğru ama yanlış ne dersin arsım border=0
  ..

sistemci-sedat26 Eylül 2012 Çarşamba 08:09:14
Arsiore(ARS) 25 Eylül 2012 Salı 23:09:44 İstanbul'un tüm ilçeleri dahil ortalama sıcaklığı kaç hocam? Bir tek kumköy 31,3 olmuş. Nerde saydığın yerler 30 derecenin üzerine çıkmış hani? --------------------------------------------------- ----------------------------- Cevap: Kaybettim demiyor da halen konuşuyor bak. Neyse, geçmiş olsun ----------------------------------------------------vall a ustad efsane semih bile beni facede Ağustosta 35 c oldu diye tebrik etti beklemezdim sağolasın ama bizim cemalde nerde bu incelik zariflik sürekli 1-2 ilçe takıntısı var yok bu olur bu olmaz bu ilçelerle olmaz dün dediği yerlerde bile batı lodos onu terse yatırdı şamandıra gibi üste çıkmaya çalışıyor şimdi hele bugün ve yarınıda var bu işin durmak yok yola devam cemale 1 günde yetmez 3 günde bu mantıkla bu inatla border=0
  ..

fb22(m. yeni)26 Eylül 2012 Çarşamba 04:09:45
herkes yine trakyayı diline dolamış.. sizin şom ağzınız yüzünden bu yılda edirneye kar yağmazsa vallaha intahar edecem ona göre. hehehe :))
  ..

OzguR_6126 Eylül 2012 Çarşamba 03:09:27
Özgür 61 nickli arkadaşımızın 2 yıl önceki fotosunu sizlerle paylaşmak istiyorum. Baktıkça bakası geliyor insanın. :)) 26 Ocak 2010 - Trabzon Cevap : Aynen kardeşim sağolasın güzel bir resim :)
  ..

odesay oguz 26 Eylül 2012 Çarşamba 01:09:53
beyler bu yıl bence azor ve sibirya yb etkili olcak ki korkmayın kutuplarda ki erimenin nedeni bence yer altı kaynaklı olabilir ki bence bu tezi savunuyorum artı alaskada neden düşüyor da sıcaklık orda yükseliyor bu tez celişiyor artı biliyorunuz ki o bölgede yüksel oranda gaz ve ptrol var abd cin rusya gözünü oraya dikkti bence kasıt var gibi bilim kurgu olcak ama sanki o bölgede bir eritme meücadelesi var ne kadar gaz ve petrol cıkartırsak o kadar iyi der gibiler bence dünyanın gelceğiyle oyun oynuyorlar o kadar diyorum ... kış icin ise bence normalde kuzey ve batıda ise normalin 1,1,5 altı olabilir tibik 2002 yada 2003 belki arif abinin dediği gibi 1985 veya 1954 diyorum en kötü sanaryo 2011 ve 2007 olasılığı nao eao durumu beliriliycek umarım insallah nao kış boyunca en az -2 en fazal +1 ao ise -3 ve en üstü +2 olur umarım iyi geceler
  ..

Dj_İskandiavya26 Eylül 2012 Çarşamba 01:09:42
Bir konuda sizleri bilgilendirmek istiyorum.Başıma böyle bir şey ilk kez geliyor inşallah son bulur.+359 Bulgaristan koduyla başlayan bir numara bana cevapsız çağrı bıraktı,ben bu çağrıya karşılık vermedim.Neyse merak ettim net den araştırdım bu bulgaristan kodlu numarayı..araştırdım bu numaralar çok kişiye çağrı bırakıyorlar ve o kişiler bu çağrı bırakan numarayı aradağı vakit nasıl bir şey ise bütün kontörlerini falan silip süpürüyolarmış,aman arkadaşlar dikkatli olun link atacağım bu konuda daha detaylı açıklamalar var okuyun,Selamlar.
  iskandinav.. | http://mrdmn.com/393-ve-359-ulke-kodu-ile-gelen-aramalara-dikkat.html (42)

catalcalı26 Eylül 2012 Çarşamba 01:09:44
sacmalama ars buzulların eridigini nerden biliyorusn ora gidipe gören cekenmi var sende bilmeden görmeden koptu geliyyoo diyosun milleti kandırıyorsunuz arif abi ne diyecek bakalım bi.
  gs_sezer_@..

StormRider26 Eylül 2012 Çarşamba 00:09:20
Bu kış efsane olur mu bilemem ama ya çok iyi geçer ya çok kötü geçer orta şekerli olmaz gibi. Negatif NAO tehlikeli bir kumar kantarın topuzu biraz aşağıya gittimi ılıman yağmurlu havalarla karsız kış geçirmek çok olası. Trakyaya kadar gelip gümrük kapısında pasaport kontrolüne takılan sistemler saç baş yoldurabilir. Dua ediyorum 0 -0,5 aralığında dolansın NAO. Ve evet Sibiryada polar koridorda çalışır bu sene zannediyorum ama o soğuğun rotası ne olacak?
  ..

catalcalı26 Eylül 2012 Çarşamba 00:09:20
biri tarihin ek karlı kısı diyor digeri kızılderili sıcak diyor kime inanacagımızı sasırdık
  gs_sezer_@..

oğuz26 Eylül 2012 Çarşamba 00:09:36
arif hocam slayt koymayı dünüyor musunuz kışa girişle ilgili saygılarımla
  ..

Arsiore(ARS)26 Eylül 2012 Çarşamba 00:09:15
Bende senin gibi düşünüyorum hatta olayı biraz abartarak buzulların erimesi ve okyanusların yükselmesi bile kışı sert geçirmemiz için sebep olabilir. Çünkü dünyamız jeolojik tarihi boyunca en sert kışları buzulların eridiği zamanlarda yaşamış. Bu yüzden koptu geliyooooooo.
  ..

vural çetin26 Eylül 2012 Çarşamba 00:09:15
arkadaşlar ben 20 yaşındayım ben böyle site görmedim herkes kar hastası olmuş bırakın biraz daha sıcak olsun işte sıcagın ne zararı var kar çamur olacagına her gün güneş ve sıcak olsun daha iyidir
  @hotmail.c..

Arsiore(ARS)26 Eylül 2012 Çarşamba 00:09:51
Doğru zamanında milat lafı dolanınca düşenede bi tekme biz vuracaktık yanlış yaptık. Ben onları şimdiye kadar hiç söylemedim amacım açık aramak olsaydı bugün bunları hiç konuşmuyor olurduk. Ha not defteri ha düşene tekme aynı hesap. :)
  ..

reis_ksk26 Eylül 2012 Çarşamba 00:09:07
kıştan önce bi kurban bayramı var bayramda nasıl olcak hava onu konusmak lazım ilk olarak :)
Cevap:
Blogdaki son yazımın sonlarını dikkatli okursanız böyle mesajlarla zamanınızı boşa harcamamış olursunuz border=0
  ..

Arsiore(ARS)26 Eylül 2012 Çarşamba 00:09:09
Kumköy kuzey ilçemiz 31,3 derece lodos buraya pek yaramamış galiba.
  ..

Arsiore(ARS)25 Eylül 2012 Salı 23:09:18
Hem kendi açıyor mevzuyu hemde neden tantana yapıyor diyor. Hocam hem karıştır ortalığı hemde kısa kes de oh ne hoş. Hocam demin birine grönland hakkında tez muhabbeti yapmıştın. Bu grönlad'ın ısınması eriyen buzulların buharlaşması bonus gibi üzerimize yağar mı? Ne dersin?
Cevap:
Buzulların erimesi bir sonuç. Bu sonucun sebepleri ilerleyen günlerde bizi ne yönde etkiler buna odaklanmak lazım.
  ..

dilek katurcu25 Eylül 2012 Salı 23:09:11
Tufan Karataş(HAVA TAHMİNCİSİ) 25 Eylül 2012 Salı 16:09:05 Benim için 1 Şubat tek değil 2012'de. Ocak 15-18 sistemi,Ocak 26-29 sistemi,Ocak 30-Şubat 2 sistemi, 8-10 Şubat sistemi 14 Şubat sistemi,16-18 Şubat sistemi,Şubat 27-29 sistemi ve Martta geneler...Siz 2004'ün böyle mi olduğunu söylüyorsunuz.2004 kışı normallerin altında mı geçti ya da kaç derece altında geçti söyleyin baaklım.8 şubat sisteminde güneyden alçak basınç mı geldi o da sea effectti.Emin olun Dilek Hanım bu kış 2004'ü solda sıfır yapar.Bu kışın tek ekskliği güneyden alçak basınç gelmeyip yağış yapmadı.İş hep sea effecte kaldı.Eğer o da tam olsaydı 2012 kışı 1929 gibi olurdu>>>//sayın tufan bey.bir kere bu sene 14 şubat sistemi diye bir sistem yoktur.siz modellerde gözüken sistemide yaşanmış olarak hatırlıyorsunuz galiba.maalesef kendi efsanenizden bi habersiniz.//15-18 ocak zonguldağa kar bıraktı bize kuru soğuk//ocak 26-29 sistemi değil sadece 27 ocakta kuru soğuk yapan bir günlük bir sistem kar yok//8 şubat fiyaskosu ise siklonla geldi sibirya olmasına rağmen soğutamadı sulukar yağdı cephe geçti gitti sonrasında yine boş radar//14 şubatta sistem yok sıcaklık +6 C//18 şubatta bir günlük kuru soğuk,siklon anadoluya konuşlandı bize balkanların yüksek basıncı kaldı hava güneşli kuru soğuk tam bir fiyaskoydu//işte tufan karataşın efsane 2012 sinin efsane sistemleri.
  ..

Arsiore(ARS)25 Eylül 2012 Salı 23:09:16
Hem Sedatıma neden bu kadar yüz veriyorsun? Şımarıyor sonra. :) Hiç geçtiğimiz kıştan bahsetmiyorsun?
Cevap:
Zorla kaşınıyorsunuz. Burası kurtlar sofrası düşenin dostu olmaz. Fırsatı eline geçiren kabak gibi oyar altını border=0 Kim olursa olsun farketmez. Kazanan daima haklıdır. Geçen sene değil önemli olan. Bugün ve bugünden sonrası.
  ..

Arsiore(ARS)25 Eylül 2012 Salı 23:09:35
İstanbul'da 1 tanesi 31,3 diğerleri 29,5 olmuş hadi onlara 30 diyorum 11,12 ilçe var gerisi nerde hani ? Bu durumda kaybediyorsam öyle olsun bakalım eyvallah.
Cevap:
Hocam el insaf bugün günlerden 25 eylül. Hatırlatırım. Halen neyin tantanasını yapıyorsunuz. Elbette kaybeden sen oluyorsun. Rüzgar poyraza dönünce güneydeki ilçeler de rakatlıkla 30 dereceleri görür. Bugün lodostu şehir üzerindeki sıcak hava kuzeydeki ilçelere doğru taşındı.
  ..

Arsiore(ARS)25 Eylül 2012 Salı 23:09:44
İstanbul'un tüm ilçeleri dahil ortalama sıcaklığı kaç hocam? Bir tek kumköy 31,3 olmuş. Nerde saydığın yerler 30 derecenin üzerine çıkmış hani?
Cevap:
Kaybettim demiyor da halen konuşuyor bak. Neyse, geçmiş olsun.
  ..

Arsiore(ARS)25 Eylül 2012 Salı 23:09:40
Hocam sen yapma bari peki niye Çatalca eminönü florya'yı söylemiyorsun? En sıcak ilçelerimizden kartal bile 28,5 derece.! Zaten bundan sonra bir tek kartala kar yağsın tüm istanbula yağmış muamelesi yapacağım.
Cevap:
Poyraz esince güney ilçeleri lodos esince kuzey ilçeleri daha fazla ısınıyor. Bilmemezlikten gelme.
  ..

oktay25 Eylül 2012 Salı 23:09:44
Arif abi senden ricam olcak lütfen kış tahminini açık ve net olarak yayınlarmısın insanların durda kafası çok karıştı net bir bilgi istiyoruz. Nezaman kış tahmini yapıcaksınız ?
Cevap:
Bu aralar bana en çok yöneltilen soru bu. Kış nasıl geçecek? Laf olsun torba dolsun diye konuşmanın gereği yok. Netletikçe söylüyoruz işte.
  ..

Cevad Aktaş25 Eylül 2012 Salı 23:09:53
Arif bey atlantiğin soğuması mı bize yarar ısınması mı? Ayrıca atlantiğin soğuma süreci uzayacak derken atlantik soğuyacak da soğukluğu mu uzun sürecek yoksa sıcak fazdan soğuk faza geçmesi mi uzun sürecek yani uzun süre sıcak mı olacak?
Cevap:
Soğuması pozitif NAO'ya ısınması negatif NAO'ya zemin hazırlıyor diyebiliriz. Bu sene geçtiğimiz seneye göre daha fazla ısınmış. Dolayısıyla soğuması zaman alacak ve kış aylarında da pozitif yönlü sıcaklık anomalisi devam edecek. Bu durumda NAO'nun endeks ortalamasının geçen senekinden daha düşük olması beklenmeli. Yani geçen aralıktaki pozitif gidişat muhtemeldir ki bu sefer olmayacak. Geçen kış 3 aylık ortalama aralık ayındaki pozitif seyir nedeniyle + 0,5 civarlarındaydı bu sene 0 yada -0,5 aralığında gerçekleşebilir. Sonuç olarak yeterince yağış alırız ama soğuma konusu tamamen basınç yerleşimlerine bağlı. Bunu da zaman gösterir.
  ..

ariftarif25 Eylül 2012 Salı 23:09:53
MGM son durumlarda gördüğüm kadarıyla Sistemci üstad Arsiorenin kalelerini ele geçirmiş. Sarıyer, Kilyos, Şile dolayları 30 dereceye hatta üzerine çıkmış. Kısacası Arsiore ummadığı yerden darbe almış. Demek ki sistemci taktik değiştirmiş, lodostan hücum etmiş border=0
  .. | http://www.mgm.gov.tr/sondurum/en-yuksek-sicakliklar.aspx#sfU (59)

Cabarov25 Eylül 2012 Salı 23:09:37
Arif abi cevap verdiğin için çok teşekkür ediyorum.naodan pek anlamıyorum ama inşallah sert kış geçiririz
  ..



HALİL AK ( 54 SAKARYA )25 Eylül 2012 Salı 23:09:39
Kesinlikle dediğiniz gibi 2008 şubatı gibi olsun daha iyi .2 gün yoğun kar yağsın 60 , 70 cm kar bıraksın sonra 3 hafta havalar 20 derece olsada razıyım :D..
  ..

Arsiore(ARS)25 Eylül 2012 Salı 23:09:15
Japon dostum Maratama suko ile yaptığım görüşmede İstanbul'un bu yıl çok sert kış geçireceğini kayak takımlarımla ara sokaklarda kayak yapabileceğimi, bunu fırsat bilen Türk hükümeti doğal gaza fahiş fiyat uygulayabileceğini araçlara zincir yerine kendinden daha pahalı olan kar lastiklerini zorunlu kılacağını ve bu şekilde yüksek gelir elde edeceğini söyledi.
  ..

HALİL AK ( 54 SAKARYA )25 Eylül 2012 Salı 23:09:13
2011 kışımı aman Allah korusun.. Sadece martta bi 5 cmlik kar örtüsü gördüm o güne kadar hiç örtü oluşmamıştı..Allah yazdıysa bozsun..
Cevap:
Olumlu, olumsuz bütün ihtimalleri açıkça söylemek lazım border=0
  ..

HALİL AK ( 54 SAKARYA )25 Eylül 2012 Salı 23:09:18
Ben uzun süreli soğuklar ve az karyağışlarındansa kısa süreli soğuklar ve bol bol yoğun karyağışını tercih ederim maksat kara gözümüz doysun soğuğun göz doyurması yok nasıl olsa .Benim için önemli olan 2 günllük bir sistemde olsa Yoğun bir kar bırakması..
Cevap:
Hımm. 2008 Şubatındaki gibi mesela...
  ..

okan güven zemheri25 Eylül 2012 Salı 23:09:47
arıf bey arıf bey burda ne oluyor allah askında..herkeste bu kıs sert gececek lafları..nerden bılıyorlar..neye dayandırabılıyorlar..arıf bey acaba benım kacırdıgım bır sey mı var yoksa mıllet temennısını tahmın dıyemı yazıyor..ya da delının bırı bı kuyaya taş mısalımı...
Cevap:
Cabarov'a yazdığım ceaptan sen de birşeyler çıkar işte.
  ..

Cabarov25 Eylül 2012 Salı 23:09:36
arif abi kış neye göre ükemizde sert geçicek hangi veriere dayanıyor bimek için soruyorum yardımcı o lütfen
Cevap:
Cabarov ben sert geçecek demedim ki. Basınç yerleşimlerine göre 2011 gibi de olabilir 1985 gibi de olabilir demek istedim. Kuzey Atlantik'te bu yıl pozitif yönlü sıcaklık anomalisi son yıllarda hiç olmadığı kadar yüksek. Bu durumun Grönland çevresinde kuzey kutbunda aşırı derecede buzul kaybı gibi sonuçları oldu. Okyanus sıcaklıkları karalardaki gibi çabucak inip çıkmaz. Süre daha uzun oluyor. Bu nedenle Atlantik'teki soğuma sürecinin uzaması yüksek ihtimal olarak öngörülüyor. Bunun bir sonucu olarak ilerki aylarda NAO'nun negatif fazda devam edeceği tahmin ediliyor. Kutuptaki soğuk havanın kıta içine doğru akma ihtimali var. NAO negatif olmasına olacak da ne kadar negatif olacak. 2012 yada 1985 kışındaki gibi olursa bizim lehimize olur ama 2011'deki gibi olursa pek işimize gelmez.
  ..

derya25 Eylül 2012 Salı 22:09:57
Arif Bey, yine de bu paylaştığınız haritalara göre sıcaklıklar 0,4 derece kadar fazla olacak gibi ha ewet çok büyük değerler değil ama mevsime göre serin de bir ekim ayı beklenmiyor sanırım.Bu arada bu haritaların kasım ve aralık olanı mevcut mu eliniz de?
Cevap:
Evet aynen söylediğin gibi. Kasım aralık için olanı var. Onları zamanı gelince paylaşırız. Öncelikle ekim öngörüsü gerçekleşemeli. Eylül tahmini gerçekleşince sıra ekime geldi. Şayet eylül öngörüsü gerçekleşmeseydi eylülle ilgili isabetli öngörü yapan başka bir kaynağa geçiş yapabilirdik. Biraz sabır.
  derya..

Arsiore(ARS)25 Eylül 2012 Salı 22:09:43
Zayıf el nino 1976 anlayan anladı . :)
  .. | http://d1209.hizliresim.com/11/t/dd8vf.gif (185)

recep karanfil(trakya)25 Eylül 2012 Salı 22:09:01
meteoroloji bey soylediklerim size dğldi.baskasinaydi.o kisi sanki 86/87 kisini cok iyi biliyor ve hatirliyor gibi yorum yapmis.yok martta kar yağmis yok eskilerden duymus yok arsive bakmis.hani bir laf vardir yasamayan gormeyen birşey bilmez..
  ..

Alp-Çorlu25 Eylül 2012 Salı 22:09:29
Yav arkadaş herkes bu kışın çok sert geçeceğini söylüyor. Bilimadamları, meteorologlar aynı fikirdeymiş felan nereden öğrendiniz arkadaş link atın biz de öğrenelim.
  ..

serhat L25 Eylül 2012 Salı 22:09:48
tufan 2012 ye efsane diyorsun 2004 ü beğenmiyorsun sana 1991 30 ocak - 4 şubat arasıni keşke yaşasaydın diyorum.yarım metre kar vardı kar yağışı aralıklarla 4 gün sürdü.tüm okullar bir hafta tatil edilmişti.kar yağdı ayaz yaptı üstüne yine kar yağdı bu şekil 4 gün aralıklarla kar yağmıştı.hava yoğun bulutluydu hiç açmamıştı sıcaklık -5 gündüzleride 0 dı.
  ..

Tuna25 Eylül 2012 Salı 22:09:13
Merhaba arkadaşlar dün haberlerde seyrettim bu sene kış çok sert geçecekmiş. Meteoroji ile ilgili bir bilim adamı; kutuplardaki buzulların %40 oranında eridiğini ve yaz aylarındaki erime ne kadar fazla olursa kış aylarında ülkemizde kış o derece sert geçermiş. Geçen yıl oran %27 lerde imiş. Bu sene geçen seneye göre %13 oranında bir artış var. Ve geçen seneden daha sert bir kış bizi bekliyor olmalı. Valla dışarda yatıp kalkanların Allah yardımcısı olsun.
Cevap:
Kuzey kutbunda yaz aylarında erime ne kadar fazla olursa kış o kadar sert geçer tezini ispatlamaya ve beni bu konuda ikna etmeye çalış. De ki şu senesi erime şu kadarmış kış şöyle geçmiş bu kadarmış böyle geçmiş vs. Hadi uğraş bakalım. Yok öyle hazırlop.
  etkinlik20.. | http://hagu_riper@hotmail.com (28)

Tuna25 Eylül 2012 Salı 22:09:37
Bu sizi pek sevindirmeyecek: Doğalgaza zam geliyor.Kış çok sert geçecek Botaş'ın mali yapısını düzeltme gereği ve maliyet artışı nedeniyle doğalgaza Ekim'de yüzde 10-15 zam gelebileceği belirtiliyor.
  etkinlik20.. | http://hagu_riper@hotmail.com (21)

malawi 68 ( okan arda ) EFSANE-SEMİH 25 Eylül 2012 Salı 22:09:14
Tarihinin en karlı kışlarından birine hazırlan istanbul:)................Ellerin dert görmesin Semih kardeş Allahmı söyletti inşaallah?
  ..

тaяaηтυℓa (A&T)25 Eylül 2012 Salı 22:09:56
ekim başı ile birlikte sıcaklıklar da inişe geçecek gibi yağışlar da başlayacak yeniden sonbahara gireceğiz artı ilerleyen günlerde de ekim ayının ilk haftası geçtikten sonra da günlerdir kararlı şekilde serinlemenin etkisi iyice artacak gibi sıcaklıklar da 20 derecenin altına yerleşecek şu an tablo bu yönde ilerleyen zamanda da değişeceğini pek sanmıyorum bakalım neler olacak göreceğiz ancak ekim yağışlı ve serin normallerde olacak bunu net şekilde söyleyebilirim inşallah sıcaklardan kurtulacağız az kaldı
  ..

serhat l25 Eylül 2012 Salı 22:09:51
tufan kardeş burada bu siteyi takip eden herkes az çok birşeyler biliyor bir bilen sen değilsin başta bunu unutmamalısın.senin şimdi söylediğin trakya bu kış daha şanslı cümlesini biz ağustos sonundan söylemiştik.şimdi sadece benmi bildim hayır çoğu kişi benimle aynı düşüncedeydi.meseleyi ben söyledim ben bildimciliğe getirirsen haliyle tepki gösterende olacaktır.bazen susmasını bilmeliyiz.sen hiç yaşamadığın görmediğin 87 kışının hakkında dahi konuşacak cüreti gösteriyorsun.2012 yi 87 ile kıyaslayamazsın çünkü sen 87 yi hiç yaşamamışsın.sen 85 in şubatınıda yaşamadın ama 2012 ni herşeyle kıyaslayabiliyorsun.çünkü 2012 sert geçecek dediğin için onu büyüttükçe büyütüyorsun.okan oğuzhan ağabeyin öğütlerini dinle.
  ..

ariftarif25 Eylül 2012 Salı 22:09:29
Ekim ayı sıcaklık ve yağış ortalamalarının normallere yakın olması bekleniyor.
  .. | http://www.havaturka.com/ariftarif/ (183)

serhat L25 Eylül 2012 Salı 22:09:09
sistemci sedat eski kışlardada çok kötü sayılabilecek kışlar yaşanmış örneğin 77 nin ocak ve şubatı bizim 2009 gibi geçmiş.78 de ılıman geçen kışlardan.geçmiş kışlardada aynı 2007 gibi veya 2009 gibi geçen kışlarımız var.takım tutar gibi sibiryacı veya polar atakçı olmaya gerek yok.öyle sibiryalar olduki sadece orta ve doğu karadenize yaradı.karadeniz üzerinden kırımdan inecek sarkmalar karadenize yarıyor bize kuru soğuk kalıyor hiçmi geçmişi hatırlamıyoruz.bizi ancak ukrayna ve balkanlardan tarafından gelecek sibirya kara boğar.sibirya balkanlara salınım yaptığında mutlaka bir alçak basınç oluşuyor.polar ataklara neden soğuğu yeterli olmuyor diyorsunuz 2004 iyi bir örnek değilmi soğuk için.2004 ün 850 hpa larına bakalım içimiz açılsın
  ..

Tuna25 Eylül 2012 Salı 22:09:50
RUSYA ÖNLEM ALIYOR: Yaz boyunca aşırı sıcaklar nedeniyle birçok can kaybının yaşandığı Rusya’nın bu kış kötü hava koşullarından en çok etkilenen ülke olacağı düşünülüyor. Ülkede kış ayları boyunca can kaybı yaşamamak adına hazırlıklara şimdiden başlandı. Polis ve sosyal görevliler evsizleri kapalı alanlara yönlendirerek, insanların donarak ölmesini engellemeye çalışacaklarını söyledi. Rusya’nın tüm şehirlerinde önemli kamu binalarının ısıtma sistemleri de şimdiden sıkı bir kontrolden geçiriliyor. Özellikle başkent Moskova’da bataklıkların buharlaşması nedeniyle birkaç hafta boyunca şehrin üzerinde asılı kalan sisin, ısıtma sistemlerine zarar vermiş olabileceğinden endişe ediliyor.
  etkinlik20.. | http://hagu_riper@hotmail.com (46)

serhat L25 Eylül 2012 Salı 21:09:02
White Fox (m . c . Δt) 25 Eylül 2012 Salı 18:09:24 20 Şubat 1985 500mb -39.1, 850 -17,1 imiş. yalnız nem oranı çok düşük olduğu için yer seviyesinde sıcaklık rahatça çok düşmüş olabilir. 13 Şubat 2004 -->500 -37,5 850 -14,1 14 Şubat 2005 ---> 500 -43,3 850 -15,5 Hem 2004te hem de 1985de rüzgar Karadenizden değil, Trakyadan (tam karayel) esmiş. Bu arada 30 Ocak 2012'de -4, 31 Ocak 2012'de -4,2 kaydedilmiş İstanbul da...2012 kışında üst seviyeler inanılmaz soğudu ama genel olarak İstanbul da atmosferin alt seviyeleri o kadar aşırı derece soğumadı. Ama bu niteliği havayı aşırı kararsız yaptığı için gökgürültülü kar yağışları geliştirdi. Yer alçağı ile yukarı seviye alçağının aynı noktada birleşmemesi bunun nedeni olabilir//güzel bir bilgilendirme olmuş yanlışlıkla 14 şubat 2005 yazmışsınız aslında 2004 olarak düzeltelim.
  ..

Tuna25 Eylül 2012 Salı 21:09:27
Bilibino, Rusya'da pazar günü kar bekleniyor. Haftanın 2.yarsı ise sıcaklık bu bölgede gündüz -5 derece olacak...
  etkinlik20.. | http://hagu_riper@hotmail.com (25)

impossible25 Eylül 2012 Salı 21:09:10
bu sitede çok değer li tahminciler var ama en başarılı üçlüsü arif hoca semih ve sistemcidir. onlara güveniyorum.....
  ..

antisicak.Serdar25 Eylül 2012 Salı 21:09:45
eger bu kis istanbulun sahil kesimlerine 1kere bile kar yagsin cikip taksimde aniricam, modern bilimin gelecekle ilgili soyledigi hicbirsey gerceklesmiyor, gercek bilim kizilderili bilimidir,bu kis son 50 yilin en sicak kisi olacak. Ben Antisicak, beni cnn den taniyan bilir, ne diyorsam o.
  ..

Cabarov25 Eylül 2012 Salı 21:09:19
efsane semih arif abi neye göre sert kış bekliyorsunuz merak ediyorum sizi kötülemek adına yazmıyorum haşa hangi veri söylüyor cidden soğuk birk ışmı bizi bekliyor bu kadar sıcak ve kurak havadan sonra insanın inancı kırılıyor
  ..

Yusuf H. (kısıklı)25 Eylül 2012 Salı 21:09:23
okan oğuzhan 25 Eylül 2012 Salı 20:09:28 tufan ,saygısızlık etmemekle,sağlıklı sakin bir tavrı benimsemişsin demekdir.çok fazla hamasete takılıyorsun.tufan,çoğu yazdığın kendi hislerinin ;bilimsel veri olmaksızın doğaçlama,içinden gelenler.maalesef,bu tarzının değişmesi lazım ki takib edenler seni kaale alsın.nerden vurursan,oradan delip çıkıyorsun.otur,bazı şeyleri iyi düşün.düşünürken de,yazacaklarını,hissi değil veri tabanını,ortaya koyarak şablon çıkar.saygın ve hürmetin için teşekkür ediyor,gözlerinden öpüyorum CEVAP: %100 katılıyorum. Benimde kendi şahsının üslubuna bişey demiyorum ama yaptığı tahminin bilimse herhangi bir dayanağı olmaksızın tahmin yapmasını eleştiriyorum. Kendileri tahmnlerini birazcık dahi bilimsel verilerle desteklerlerse daha iyi bir tahminci olur diyorum. Ayrıca sıcak geçecek diye kızdığımızı söylemişsin. Burda YILAN diye biri vardı o da her sene 2,3 metre kar yağacak diye sallıyordu. Ona daha çok kızıyorduk. Bu aralar ortalarda yok gerçi Kasıma doğru çıkar border=0
  ..



Bilgi | Mesaj Ekle
Ziyaretçi defterinde: 2792 sayfada toplam 139597 kayıt bulunuyor. | Görüntülenen sayfa : 158
Sayfalar
< | 1 2 ... 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 ... 2791 2792 | >
Derlenme Süresi:1,723 s
Sayaç: