Serbest KürsüMesaj Ekle | Siteye Dön



BAŞKENTERDİ07 Ekim 2012 Pazar 22:10:55
sistemci arkadaşa dikkat ediyorumda önüne geleni eleştiriyo.kardeşim herkes eğride bir senmi doğrusun.etrafındaki herkes mi gerizekalı yoksa senmi çok akıllısın çözemedim.
  ..

serhat L07 Ekim 2012 Pazar 22:10:46
Cevad Aktaş 07 Ekim 2012 Pazar 20:10:05 Arif bey ne olacaksa Ocak ve Şubatta olacak demişsiniz ama zaten özellikle İstanbulda ne zaman Aralıkta kaydadeğer bir kar yağışı olmuş ki. 1965 yılından beri hayattayım ve o yıldan beri Aralıkta kaydadeğer bir kar yağışı görmedim. Ama 1965 yılından beri İstanbulda kar yağmamış bir kış da görmedim. Hatta şöyle düşünelim: istanbulun efsane kışlarını baz alalım. Efsane yılların aktörleri ya ocak ayıdır. Ya da daha büyük çoğunlukla şubat ayıdır. Aralık ayı hiç yoktur. Örn: 1907-1911-1913-1918-1929-1932-1935-1937-1942-1945-1946-1951- 1954-1958-1964-1966-1969-1975-1977-1982-1985-1987-1992-2000- 2004-2006-2008-2010-2012. Bu tarihler sadece bazıları. Hepsini yazacak durumum yok. Bakın bakalım bu yılların tamamında ocak ve şubat. Çoğunlukla da şubat. En az kar yağan 2007 ve 2009 da bile ocak ve şubatta yağdı. Aralık zaten hep hikaye :) aynen doğru.zamanında aralık ayı için tartışmada yaptım kimilerine laf anlatmak zor.87 mart istisnası dışında bizim etkili ve efsane kar mevsimimiz belli oda ocak şubattır.
  ..

ainos07 Ekim 2012 Pazar 22:10:38
sistemciyi eleştirenlerin hepsi haklı bence yorumlarını dahi okumayın kendi adıma ben öyle yapıyorum.
  ..

Armando(H.D)07 Ekim 2012 Pazar 22:10:45
Bu sonbaharlar artık iyice yaz olmaya başladı.Her sene iyi kötü yağmur yağardı İstanbula.Ancak Eylül ve şu güne kadar daha doğru dürüst yağış olmadı.Yarınki bir kaç saatlik yağış geçişlerinden sonra ufukta yine bir yağış görülmüyor.Sıcaklıklarda 2 gün düşsede sonrasında yine üst seviyelere çıkacak.Ekim ilk yarısı yine tatsız gibi,inşallah çok kuraklık yaşamayız bu kış ne diyelim...
  ..

dorukksss07 Ekim 2012 Pazar 22:10:53
vay arkadaş ne tahmin etsek tersi çıkıyo.. en iyisi en kötü seneryoyu söyleyip iyi senaryoyla karşılaşmak değil mi ARİF AGA VE DİĞER SAYGIDEĞER ARKADAŞLAR hehehe
Cevap:
Doruk bence sen tahmin yapmaya devam et ama bir süre buradan paylaşma. Kendi kendine test et bakalım. Ne zaman akordu düzeltirsen gel o zaman paylaş tahminlerini.
  reco_gs_93..

semih5407 Ekim 2012 Pazar 22:10:41
arif abi geçenlerde sormuştum bir dahaki hafta cuma ile pazar günü arasında sakaryada nasıl bir hava etkili olur kına gecesini dışarıda yapmak istiyorum sence hafta sonu nasıl olacak...birdahaki hafta sonundan sonra egemi yağışsız olur yoksa akdenizmi...
Cevap:
Önemli bir hava olayı görünmüyor o günlerde. Sonrasında etkili yağışlar gelebilir.
  ..

sistemci-(s.d)07 Ekim 2012 Pazar 22:10:28
Cevad Aktaş 07 Ekim 2012 Pazar 21:10:04 İstanbulda ocak ayında kar yağan günlere dikkat ettiğinizde genelde hep ocak sonu yani yine şubat başına doğru olmuş. İstanbulun en şanslı ayı zaten her zaman şubatmış :) 2013 kışı tahminine özgü bir durum değilmiş yani. Küçük kardeş Prof. Tufan Karataşa sevgiler. Büyük bilimadamı Tufan Karataş'ın dediğine göre 2013 kışı için en şanslı ay şubatmış :) Tufan sen zeka küpüsün inan bana. Senden öğrenecek çok şeyimiz var :) filim adamsın hava tahmincisi tufan :) senin mesajlarını gördüğümde 1 porsiyon pirzola yemiş gibi oluyorum :) yani çok gülüyorum :) yani benim neşe kaynağımsın :) .. -------------------------------------------------------z eka sorunun varki hem şikayet ediyorsun hemde adamın yorumlarını okuyorsun hiç olmazsa adam birşeyler yazıyor sen napıyosun cevat kurtuluş gibi guguk kuşu gibi ötüyorsun border=0
  .. | http://www.youtube.com/watch?v=JNRzB-UitCs (20)

Tuna07 Ekim 2012 Pazar 21:10:08
Arkadaşlar nedir bu aceleniz anlamadım gitti daha durun az kaldı en geç Kasımın sonlarına doğru havalar soğuyacaktır. Ayrıca Ocak Şubat felaket bir ay olacak diz boyu kar mı istersin yoksa Uludağ ayağına mı insin: Şunu söylemek gerekirse 19- ve 20- tarihleri arasında tehlikeli yağışlar gelebilir.. Atmosferdeki bu kararsızlık bir gün çok fena patlayacak olacaklara sizde şaşıracaksınız...
  etkinlik20.. | http://hagu_riper@hotmail.com (19)

Cevad Aktaş07 Ekim 2012 Pazar 21:10:04
İstanbulda ocak ayında kar yağan günlere dikkat ettiğinizde genelde hep ocak sonu yani yine şubat başına doğru olmuş. İstanbulun en şanslı ayı zaten her zaman şubatmış :) 2013 kışı tahminine özgü bir durum değilmiş yani. Küçük kardeş Prof. Tufan Karataşa sevgiler. Büyük bilimadamı Tufan Karataş'ın dediğine göre 2013 kışı için en şanslı ay şubatmış :) Tufan sen zeka küpüsün inan bana. Senden öğrenecek çok şeyimiz var :) filim adamsın hava tahmincisi tufan :) senin mesajlarını gördüğümde 1 porsiyon pirzola yemiş gibi oluyorum :) yani çok gülüyorum :) yani benim neşe kaynağımsın :)
  ..

тaяaηтυℓa (A&T)07 Ekim 2012 Pazar 21:10:35
mete oroloji değil de adam mete ÜROLOJİ YA HU TARANTULAYA KIL KAPTIĞI İÇİN MİDİR NEDİR KISIKLIYI ELEŞTİRİYOR HAKLIYIM TABİİ SON ANDA NELER OLUR NELER SAYIN METE ÜROLOG AFERİN KISIKLI BÖYLE PROSTATLI ÜROLOGLARA PABUÇ BIRAKMA HELAL OLSUN NEYSE ŞAKA BİR YANA METE OROLOJİ ARKADAŞI SEVERİM TAKILDIM KENDİSİNE HOŞGÖRÜ GÖSTERİR UMARIM DEĞİL Mİ ORDİNARY POFE SİR ALEX FERGUSON
  ..

deniz fırtınası07 Ekim 2012 Pazar 21:10:24
deniz fırtınası 07 Ekim 2012 Pazar 18:10:21 arıf aga kış tahminini okudum.sonrada ordaki ekim ayı tahmininide okudum.ekim aayı normalinde yağış demişsinama böyle giderse oda eylül gibi olcak diagramlar dümdüz sıcak havayı vaad ediyor 12 sınden sonra.ozaman ekim tahmininde güme gider ki nerde kaldı kış tahmini.senın gibi bir uzmanı bile zorlayan mevsim koşulları var malesef:)) Cevap: Sen gözlerini baktır önce öyle gel. cevap-- bak arıf aga bloğuna ekim ayı öngörüne iyi oku normallerinde yazıyo.ben zaten tutar tutmaz biley demedim ekim böyle giderse güm dedim saygılar agaaa:)
Cevap:
Aylık öngörü o haftalık değil.
  ..

Tuna07 Ekim 2012 Pazar 21:10:12
Taş gibi dolu yağdı: Muğla’nın Ortaca İlçesi’ne, bugün öğleden sonra sağanak yağmurla birlikte yağan ceviz büyüklüğündeti dolu yağdı. Yağış, ekili alanlarda ve narenciye bahçelerinde zarara yol açtı. İlçede bugün saat 17.00 sıralarında, şiddetli sağanak yağmur başladı. Yağmurla birlikte bir süre sonra ceviz büyüklüğünde dolu, yollara ve caddelere düşmeye başladı. Muğla- Fethiye Karayolu’nda seyreden sürücüler araçlarını kullanmakta güçlük çekerken, evlerine gitmekte olan yayalar da zor anlar yaşadı. Araç sürücüleri etkili olan dolu nedeniyle müsait buldukları alanlara araçlarını çekerek yağışın dinmesini bekledi. Dolu tarım alanlarına zarar verdi. Muğla Meteoroloji Müdürlüğü yetkilileri, ilçede metrekareye 4 kilogram yağışın düştüğünü açıkladı.
  etkinlik20.. | http://www.hurriyet.com.tr/gundem/21645504.asp (36)

ibrahim07 Ekim 2012 Pazar 21:10:19
selamlar ben yarın balıga gidecegim cinekopa yarın hava nasıl olacak akşam ve gece hatta sabaha kadar kalmayı düşünüyorum tahmınlerınızi bekliyorum
  ..

Tuna07 Ekim 2012 Pazar 20:10:36
Arkadaşlar saydığım iller tedbirli olsun hem şiddetli yağacak yağışa karşı hemde kuvvetli karayele karşı tedbirli olmakta fayda var Karayel 40-70 km esecek..
  etkinlik20.. | http://hagu_riper@hotmail.com (23)

Tuna07 Ekim 2012 Pazar 20:10:41
Alın size serinlik:Yarın öğle saatlerinde Marmara Bölgesi'nde başlayacak yağışların akşam ve gece saatlerinde Bursa, Yalova, Kocaeli ve Sakarya ile Düzce, Zonguldak ve Bartın çevrelerinde etkisini artırması bekleniyor. Yağışlar, salı günü ise Doğu Karadeniz kıyılarında kuvvetli olacak. Rüzgar kuvvetli esecek
  etkinlik20.. | http://hagu_riper@hotmail.com (12)

Cabarov07 Ekim 2012 Pazar 20:10:20
arif abi sıcak olsun hiç değilse yağış olsun :/
  ..

serhat L07 Ekim 2012 Pazar 20:10:54
mete bey eski kış ortalamalarıyla ilgili bir istatistik vermiş.fakat her bölgenin kendine özgü efsaneleri sert kışları var.istanbul ile ilgili sayın havadelisi sitesinde çok güzel bilgiler paylaşmış.1929-1932-1954 gibi çok sert kışlar ortaya çıkıyor.
  ..

recep karanfil(trakya)07 Ekim 2012 Pazar 20:10:25
arif hocam ecmwf yağiş modeli 1 hafta öncesinden kuvvetli yğş gösteriyor sonrasinda yğş kayboluyor.yğş buraya gelenekadar yükünü boşaltiyormu yoksa model yğşi yakalayamiyormu?bundan önceki sistemlerdede aynisı oldu.havaturkanin anasayfasindaki sayisal modellerdeki gfs yi mi takip edelim?
  ..

Tuna07 Ekim 2012 Pazar 20:10:34
ALLAH Kadıköye bol kar versin :D
  etkinlik20.. | http://hagu_riper@hotmail.com (17)

Cevad Aktaş07 Ekim 2012 Pazar 20:10:05
Arif bey ne olacaksa Ocak ve Şubatta olacak demişsiniz ama zaten özellikle İstanbulda ne zaman Aralıkta kaydadeğer bir kar yağışı olmuş ki. 1965 yılından beri hayattayım ve o yıldan beri Aralıkta kaydadeğer bir kar yağışı görmedim. Ama 1965 yılından beri İstanbulda kar yağmamış bir kış da görmedim. Hatta şöyle düşünelim: istanbulun efsane kışlarını baz alalım. Efsane yılların aktörleri ya ocak ayıdır. Ya da daha büyük çoğunlukla şubat ayıdır. Aralık ayı hiç yoktur. Örn: 1907-1911-1913-1918-1929-1932-1935-1937-1942-1945-1946-1951- 1954-1958-1964-1966-1969-1975-1977-1982-1985-1987-1992-2000- 2004-2006-2008-2010-2012. Bu tarihler sadece bazıları. Hepsini yazacak durumum yok. Bakın bakalım bu yılların tamamında ocak ve şubat. Çoğunlukla da şubat. En az kar yağan 2007 ve 2009 da bile ocak ve şubatta yağdı. Aralık zaten hep hikaye :)
  ..

leonardo07 Ekim 2012 Pazar 20:10:57
Sistemci lütfen provokasyon yapmaktan vazgeçin ve yaşınıza uygun üslup kullanın. Yağışlar uçtu hahahaha nedir ya! insanları kızdırmak morallerini bozmak neden mutlu ediyor sizi anlamıyorum. Başarılı bir tahmincisiniz yıllardan beri de takip ediliyorsunuz, tahmin yapın ya tahrik yapmayın.
  ..

Cevad Aktaş07 Ekim 2012 Pazar 20:10:37
Sistemci bence sen 10-12 yaşlarındasın. Yazı diline bakılacak olursa duygusal yaşın 5-7 gibi duruyor.
  ..

meridyen(furkankut)07 Ekim 2012 Pazar 20:10:31
arif abi yine döktürmüş,benim buradan cımbızladığım,genel olarak maramara daha sert kış geçirecek olması ,bu durumda karadenizin orta ve doğusu avucunu yalar (çünkü genelde hep öyle olur),marmarada kış ne kadar çetin geçerse d. bölgelerin (sahiller olarak) soğuma olarak yeterli seviyeye çıkamaz...ama tabi bağımsız bir sistemin ,kafkaslardan ya da kırım üzerinden bir sürpriz yapabilir gerçeği her zaman ortadadır... sanki 2003 2004 kış havası sezdim gibi...
  ..

tgtabak ( gökhan tabak )07 Ekim 2012 Pazar 20:10:09
sa saygılar herkese bende geldim artık abicim marmara ya yaracak bu kış nerden bu kadar şanslı polar sistemler almasından mı deniz etkisimi sibiryanın kayboluşumu yada boşver abi geçenn sene marmara için sert bir kışmıydı bu senede aynısımı yada daha sertmi olacak saygılar
  fenerlivol..

meridyen(furkankut)07 Ekim 2012 Pazar 20:10:13
kasımı batı gölgeler bir sistemcikle geçirir...aralık sıcak,tüm sahiller pırıl pırıl...ocak batı bölgeler bir sistem daha,d. sahiller sistemcik...şubat batı bölgeler bir sistem,d. sahiller de etkili bir sistem...sezgilerim bu yönde ...yazayım dedim bari ,sözde kalacağına yazdıklarım sayfada anı olarak kalsın zamanı gelince anarım...gönül ister(karsever)kuzeyden soğuk sistemler akın akın gelsin ,çok nadir seneler olduğu olmuştur, ama bu kış umudum pek yok...
  ..



Sinan Sahinoglu07 Ekim 2012 Pazar 20:10:27
MERHABA ARİF abi kolay gelsin iyi aksamlar. yarin durum nasil olur sole guzel bi ozetleyebilirmisin zahmet olmazsa ?
  ..

derya07 Ekim 2012 Pazar 20:10:10
ARİF BEY, paylaşmış olduğunuz haritalarda sıcaklıklar özellikle iç ve doğu kesimlerde normallerin sadece 0,2-0,4 derece üzerinde gözürken yaptığınız yazılı açıklamada marmara hariç diğer bölgeler normallerin 1 derece yaklaşık olarak üzerinde olabilir demişsiniz ama o haritada dediğim gibi 0,5 derece bile üzeri gözükmüyor.Yani genel olarak kasımda ki veriler tabi ki daha önem taşıyacak bizler için ama normaller civarı bir aralık ortalaması gözüküyor şimdilik nedersiniz...
  derya..

gökhan07 Ekim 2012 Pazar 20:10:32
sistemci misin nesin en sonunda olumsuz söz söyleyeceğim
  ..

feras07 Ekim 2012 Pazar 19:10:03
abim birsey soracam sonucta bir dalgalanma soz konusu yani Turkiyenin butunu aslinda cok karda alabilir basinc yerlesimlerine bagli olarakta antalyada alir guneydoguda karadenizide dimi yani yani umutsuzluga gerek yok bence sence abi ?
  ..

Ahmet Ö.07 Ekim 2012 Pazar 19:10:09
iyi akşamlar arif üstad izmire 5 aydır yağmur yağmıyor ne zaman görebileceğiz izmirde yağmuru bu durum normalmı 5 aydır yağmurun olmaması....
  ..

sistemci-(s.d)07 Ekim 2012 Pazar 19:10:34
şaka bir yana hadi sıcaklıklar ortalama üstü umarım yağışlar kapımızı çalarda bir nebze toprak yağmura doyar dostlar Bu arada fb kurtarıcısı Beşiktaşa tebrikler fb bu gazla şampiyonluğa oynar benden demesi
  ..

sistemci-(s.d)07 Ekim 2012 Pazar 19:10:34
Akşamı şerifiniz hayırlı olsun modellerimiz baharı andırıyor tüm avrupaya adeta bahar gelmiş ne kadar a.b varsa o kadar kararsızlık vardır unutmayın o gördüğünüz yağışlarda uçacak istanbulda hahahah
  ..

Serhat07 Ekim 2012 Pazar 19:10:48
yarın öğlen ve ögleden sonra kocaelide önemli bi yagış olcakmı ?
  ..

reis_ksk07 Ekim 2012 Pazar 19:10:44
ya su antalya ne sanslı bi sehir kac gundur tam antalya uzerinde kütleler olusuyo izmirde türkiyenin en sanssız kenti kısın 1 2 dereceyle kar yagmaz sonrabahar yagmur yagmaz yazın ruzgardan denize girilmez tam yagmur geliyo diyoz yine eridi bitti :@
  ..

saffet(subzero)07 Ekim 2012 Pazar 19:10:02
sistemci-(s.d) 07 Ekim 2012 Pazar 18:10:21 saffet(subzero) 07 Ekim 2012 Pazar 14:10:15 Yaşasın ılık havalar. Bu antipatik havalar ılıkçı yaptılar beni de. Yoruldum serin hava ile yağmurları beklemekten. en iyisi böyle düşünmek. nasılım ama ---------------------------------------------------aferin bak sen çözdün bu işi //// ne yapayım abi şartlar bunu gerektiriyor:)
  ..

feras07 Ekim 2012 Pazar 19:10:51
marmara sert kis olabilir kalan yerler normalleri yakin biraz ustu ozet bu dimi abim
Cevap:
Evet aynen öyle.
  ..

Tuncay Su07 Ekim 2012 Pazar 18:10:04
tekrar söylüyorum 21 ekimden sonra iç kesimler yağmur'a doyacak
  ..

süheyl07 Ekim 2012 Pazar 18:10:48
arif hocam kasımda görülen kuru soğuklar kapalı zaman zaman güneşli havalarda soğuklar olur. ama aralıkta türkiyenin genelinde yağmur yağar.bazen de kar ama genele baktığımızda KASIM ayları daha mı soğuk geçiyor acaba. aralık ayını hiç sevemedim gitti....
Cevap:
Aralık doğal olarak daha soğuk olur genelde.
  ..

PARS-0607 Ekim 2012 Pazar 18:10:29
Alp 07 Ekim 2012 Pazar 14:10:19 Bir an önce soğuklar gelsin, kar gelsin, o zaman burada zaman geçirmek çok daha keyifli oluyor. Şimdi ne kar var ne soğuk, sadece yağmurla olmaz bu işler.ELEŞTİRİ:hani nerede yağmurrr,kuraklık var adam yağmurla olmaz diyor bana yağmur lazım ne yapayım ben kar ışimdii.millet havalara inancını yitirdi,artık zevk vermiyor ankara 27 derece şuann
  ..

süheyl07 Ekim 2012 Pazar 18:10:21
aralıkta galiba iç kesimlerde de pek bişey yok hocam.. türkiyenin kaderi bu hocam ben hatırlamıyorum aralıkta şiddetli kar falan. erzurum-kars tarafları hariç.
Cevap:
Kaderi değil normali demek lazım.
  ..

sistemci-(s.d)07 Ekim 2012 Pazar 18:10:21
saffet(subzero) 07 Ekim 2012 Pazar 14:10:15 Yaşasın ılık havalar. Bu antipatik havalar ılıkçı yaptılar beni de. Yoruldum serin hava ile yağmurları beklemekten. en iyisi böyle düşünmek. nasılım ama ---------------------------------------------------aferin bak sen çözdün bu işi border=0
  ..

Sinan07 Ekim 2012 Pazar 18:10:17
Arif abi Bu sende Geçen sene Gibi Güzel Bi nevresim görürmüyüz.. :D :D ? (istanbulda)
Cevap:
Temennimiz odur. Herşeyi zaman gösterecek.
  ..

muzaffer(bandırma)07 Ekim 2012 Pazar 18:10:56
isteyene oturduğu yerin bayram tahmini yapabilirim %95 doğru çıkıyor oturduğunuz yeri yorum atın yeter
  ..

ercan0307 Ekim 2012 Pazar 18:10:50
aralık ayı afyon için yagış bakımınn sıkıntıçekermii ist kar yok ama iç ege afyon nasıl olur
Cevap:
Aralık ayı gelince bakarız.
  ..

sistemci-(s.d)07 Ekim 2012 Pazar 18:10:39
Sizi bilmem ama son zamanlarda Türkiye iklimine karşı bende büyük bir antipati uyanmaya başladı. Ne kadar iyimser olursanız olun bu sonbahar ve bu kış mevsimi için sizinde kafanızın bir köşesini örümcekler sarmış olabilir ama moral bozmamak için belli etmemeye özen gösteriyor olabilirsiniz.---------------------------------------yoksa 2007 milat olmasın border=0 ha az kaldı çıkar ağzından baklayı
  ..

süheyl07 Ekim 2012 Pazar 18:10:43
arif hocam ARALIK yine mi GÜM :(((
Cevap:
Aralık ayı İstanbul için çoğu sene gümdür zaten. Bu sene de öyle olacak büyük olasılıkla.
  ..

Özgür Murat KARADAĞ ozkaradag07 Ekim 2012 Pazar 18:10:12
Arif abinin bloguna hücummmmmm border=0
  ..

saffet(subzero)07 Ekim 2012 Pazar 18:10:39
geceye doğru istanbul yağış alabilir.
  ..

deniz fırtınası07 Ekim 2012 Pazar 18:10:21
arıf aga kış tahminini okudum.sonrada ordaki ekim ayı tahmininide okudum.ekim aayı normalinde yağış demişsinama böyle giderse oda eylül gibi olcak diagramlar dümdüz sıcak havayı vaad ediyor 12 sınden sonra.ozaman ekim tahmininde güme gider ki nerde kaldı kış tahmini.senın gibi bir uzmanı bile zorlayan mevsim koşulları var malesef:))
Cevap:
Sen gözlerini baktır önce öyle gel.
  ..

Tuncay Su07 Ekim 2012 Pazar 18:10:44
arif usta 2012-2013 kış tahminini merakla okudum sert bir kış olmayacak. kafama takılan şu iç kesimlerde kar yağışı bolca görülecek mi? yağış durumunuda açıklarsan çok sevinirim.
Cevap:
Onu zamanı gelince GFS gibi modellere bakarak söyleyebileceğiz. Yağış yönünden bir sıkıntı yok ama yağışın ne kadarını kar şeklinde alırsınız orası şüpheli.
  ..



Bilgi | Mesaj Ekle
Ziyaretçi defterinde: 2792 sayfada toplam 139597 kayıt bulunuyor. | Görüntülenen sayfa : 127
Sayfalar
< | 1 2 ... 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 ... 2791 2792 | >
Derlenme Süresi:0,148 s
Sayaç: