Serbest KürsüMesaj Ekle | Siteye Dön



Arsiore(ARS)09 Ekim 2012 Salı 17:10:08
@FurkanDalgıç yağışları alçak basınç bırakır fakat bunların olabilmesi için gerekli şartların uygun olması gerekiyor. İlk öncelikle o bölgenin buharlaşması ve nem kazanması daha sonrada o havanın yükselmesi gerekiyor. Yükselen hava bulutların artmasına ve içinde barındırdığı damlacıkların büyümesine bu şekilde yağış olarak düşmesini sağlıyor. Yüksek basınçta tam tersidir. Çünkü hava yükselme yerine çökerken ısınıyor bu nedenle de yağış bırakan bulut oluşumunu engelliyor. Hep merak edenler vardı kutuplarda neden yağış az oluyor diye. Buda oradaki buhar yoğunluğuyla alakalı bir durum. Buharlaşma az olduğu için nem çoğalamıyor ve buda az yağışlara neden oluyor.
  ..

sistemci-(s.d)09 Ekim 2012 Salı 17:10:18
Bırakın sonbaharı sonbahar bitmiş çift okeye dönüyor dua edelimde bu sene kışın yukardan güçlü soğuklar sarksın bu sene deniz suyu sıcaklık anomalisi 2-3 c yüksek buda demektirki bol bol dek yağışları mümkün olabilir umarım bu şekilde bir kış geçiririz yoksa 2007yi kabus görenler 2013ü yeni kabus ilan ederler benden demesi elimizde kalan tek şans 2 aylık kış ne olacaksa ocak,şubatta olacak artık Atmosfere baktığımızda yer haritalarında tüm avrupanın hala normal üstü sıcaklıklarla geçtiğini görüyoruz a.b alanları cirit atarken burda sıcaklık düşüşü beklemek hayalcilik olur polar koridoruda kapalı olduğu içi doğu avrupadan soğuk inmesi bize şu aşamada zor soğuk gene kırıma çeçenyaya kafkaskaya kaçar a.b alanları avrupa için bir yandan iyidir çünkü grönlanddan kışın gelecek soğuk sarkmalarında hem soğuk hemde yağış çarpışması olur ve bol karlı kış geçirirler ama biz çok güney enlemlerde kaldığımız için soğuk hava sınırlı kalır balkanlara kadar inerse malesef sıcak tarafta kalırızki kış hem ılık hemde yağışsız geçer en kötü tablo bu olsa gerek o yüzden her zaman diyorum ben ya sibirya ya el ninolu yıllara razıyım hiç olmasa görsellik var bu yıllarda
  ..

meridyen(furkankut)09 Ekim 2012 Salı 17:10:00
d.karadenizin dağlarına(yaylalara)yılın ilk ETKİLİ karı yağıyor olabilir...
  ..

mustafa elbir(george.can)09 Ekim 2012 Salı 17:10:29
samsun radarı notheagen styraesa anlıycanız :D:D
  cfr_p2_bil..

FurkanDalgıç09 Ekim 2012 Salı 17:10:41
Adam uzaydan atlayacak izleyin.
  frkndlgc96.. | http://sebastiyan.mynet.com/redbull.php (98)

Cengiz y09 Ekim 2012 Salı 17:10:14
8 ekim sistemi de geçen 8 şubat sistemi gibi fos çıktı.poyrazlı güneşli kurak yazdan kalma günlere devam.
  ..

Oto Elektrikcisi Metin Şarj Marş Akü Servisi Oto Sanayi 4. Levent09 Ekim 2012 Salı 16:10:36
Ustalar geçen seneki gibi sert kış bekliyomusunuz. Maşallah geçen sene güzel iş yaptık bu sene nasıl olur acaba.
  ..

Harvard Üni.Yük.Met.Müh.Ord.Prof.Dr. Mete Oroloji Bey09 Ekim 2012 Salı 16:10:43
HavaTurka'nın meşhur marjcı babası snowhüso(hüseyin aktaş)dan, eylül ve ekim aylarında yaşanan bu uzun süreli yüksek sıcaklıklar ve kurak havaların nedenleri ile bunların NAO, AO, ENSO ve Kutup - Sibirya anomalisi basınç marjları ile ilgisini açıklayan değerli bilgilerini almak isteriz. Eğer sesimize kulak veriyorsa şayet açıklamalarını dört gözle beklediğimizi bildiririz.
  ..

Rıfat Sarıoğlu (İklim_dede)09 Ekim 2012 Salı 16:10:13
İstanbullular beni tanır Sarıyerde oturanlar tahminlerimi iyi bilir,Bu siteye ilk defa yazıyorum.Şimdi kış tahminimi açıklıyorum bir yere not edin çünkü tahminlerim çıkınca baba blog sayfası teklif edeceksiniz;''2013 kışı bol yağmurlu geçebilir,bol bol poyraz ve yağmur ağırlıklı sistemler gelecek.Sibirya pek etkili olamayabilir.Kar ise örtü yapacak düzeyde yağmayabilir.Daha çok iç kesimlerde bol kar göreceğiz.İstanbulda belki bir kere hafif kar beklıyorum.Ama genelde ılık ve yağmurlu kış geçebilir.Bu tahminlerim üzerine Arif Abi dışında kımse tahmin yapmasın gerek yok çünkü.Kış bu kadar.
  ..

burak09 Ekim 2012 Salı 16:10:32
Arif abi 2004 de 1 günde çok güzel Bir kar yağdı İstanbula.Akşam saatlerinde kar tipi Olarak devam etti. hiç unutmam pencereyi açmıştım gözümün içine kar fırtınasından kar kaçmıştı :D 20 metre uzağı göremiyodum o derecydi . Halen Aklımda. Bu senede Anlaktıklarımı görebilirmiyiz?
Cevap:
Evet görebilirsin. Bu kış hava durumu bültenlerinde şu cümleyi de sık sık duyabilirsin Yurdumuz bu geceden itibaren Orta Akdeniz ve Balkanlar üzerinden gelen soğuk ve yağışlı havanın etkisi altına girecek. Hava sıcaklıkları hissedilir derecede (10-15 derece) azalarak mevsim normallerinin altına inecek. Zamanı gelince hatırlatırsınız bu söylediklerimi...
  ..

Arsiore(ARS)09 Ekim 2012 Salı 16:10:11
Santiago (E.E.) 09 Ekim 2012 Salı 16:10:43 Neyse, gereksiz polemikleri bırakırsak; Atatürk Havalimanı verilerine göre son 23 yılın en kurak sonbahar başlangıcını yaşıyoruz (1 Eylül - 15 Ekim arası).....CEVAP: Santiago ortada polemik falan yok güzel güzel konuşuyoruz tartışıyoruz. Bunu da kimse kavga vs.. gibi şeyle algılamasın. Bak aşağıda ne güzel eski insanların söylediğini sözü yazmışım '' Herkes aynı fikirdeyse yeterince düşünülmüyor'' demektir.
  ..

bulutluluk özlemi09 Ekim 2012 Salı 16:10:07
Daha adam gibi sonbahar gelmedi kıştan bahsediyorsunuz uzun yıllardır böyle garip bir eylül ve ekim yaşanmamıştır daha sıcak ekimlerde gördüm bir arkadaşın örnek verdiği 2003- ve 1984 ekimi gibi ancak bu yıl çok farklı o yıllarda sıcaklık 3-5 gün tavan yapar fakat hemen arkasından sağlam bir sistem gelir ve dip yapardı bu sene o yok baksanıza havalar zaten 15-20 gündür sıcaktı bir tane sistem bile denmeyecek yarım günlük kıytırık bir şey geldi 2 saat yağmur yağdı ondan sonra yine 1 hafta 10 gün sıcak havalara devam ekim ortasına geldik hala dışarıda açık bir günde rahatlıkla tişörtle gezebiliyor hatta terliyorsunuz aslında bu durum yaz başından beri aynı havalar hiç bir zaman tavan yapmadı ancak hiç bir zaman da dip yapmadı ben bu kışı 90 ların sonlarındaki kıytırık kışlara benzetiyorum uzun süreli sıkıcı havaların ardından yarım günlük karcık başka da bir şey olacağa benzemiyor geçen sene eylül kuraktı ama ekimde her şey normaldi iki ayın üst üste kurak geçmesi pek rastlanır şey değil önümüzdeki en yakın sistem eğer kaybolmazsa 17-18 gibi görünüyor bu da demek ki ekimin 20 sine kadar 2 gün yağış olması çok anormal bir şey bence
  ..

Efsane-Semih09 Ekim 2012 Salı 16:10:43
FurkanDalgıç 09 Ekim 2012 Salı 16:10:51 Efsane-Semih 09 Ekim 2012 Salı 15:10:14 FurkanDalgıç 09 Ekim 2012 Salı 15:10:19 Efsane-Semih bu azoru biraz açıklarmısın nasıl takip etcem buna neye göre ney meydana gelir teşekkürler :) CEVAP----Benim vaktim yok anlatmaya.Admin anlatır:) Cevap: Admin: Benimde bilgim yok yb mi gördün yapıştır azoru CEVAP-- YANİ ASLINDA SORMAK İSTEDİĞİM ŞEY ŞU AB Mİ YAĞIŞ BIRAKIR YB Mİ ? Cevap------------A.b
  ..

FurkanDalgıç09 Ekim 2012 Salı 16:10:48
HAVATURKA'YA 13 YAŞINDA FALAN MERAK SALMIŞTIM ŞUAN YAŞIM 16-17 3. YIL DÖNÜMÜM HAYIRLI OLSUN TEBRİKLER HAVATURKA AİLESİ HEPİNİZ KALBİMDESİNİZ :)
Cevap:
Admin: Sağol ama küçük harf. border=0
  frkndlgc96..

Efsane-Semih09 Ekim 2012 Salı 16:10:58
Kışın bizi etkileyecek sistemlerin sinoptik görüntülerinden biri bu şekilde olacak.2003 gibi kış olacak demyorum yanlış anlaşılmasın.
Cevap:
Tam bir ucube. Hiç beğenmedim. 2004 gibi kış bekliyorsan 2004'ten bir sinoptik görünüm paylaşsaydın keşke border=0
  .. | http://e1210.hizliresim.com/12/9/dt4fm.gif (265)

Santiago (E.E.)09 Ekim 2012 Salı 16:10:43
Neyse, gereksiz polemikleri bırakırsak; Atatürk Havalimanı verilerine göre son 23 yılın en kurak sonbahar başlangıcını yaşıyoruz (1 Eylül - 15 Ekim arası).
  .. | http://havadelisi.com/serbest-kursu/comment-page-77/#comment-32592 (86)

tarık atacan09 Ekim 2012 Salı 16:10:14
Arif abi bu havalar gerçek anlamda ne zaman soğuyacak?Meteogramlara bakınca ufukta öyle kışı andıracak uzun soluklu soğumalar görünmüyor.Ekim de mi eylül gibi geçecek?Artık üşümek istiyorum ya:)
  ..

impossible09 Ekim 2012 Salı 16:10:11
bayramda ısrarla havanın soğuk ve yağışlı geçeceğini dünde söylemiştim bugünde söyledim güncellenen diyagramlarda bun görebilirsiniz 20 günden öteye yapılan tahminler bence fasa fisodur...
  ..

FurkanDalgıç09 Ekim 2012 Salı 16:10:51
Efsane-Semih 09 Ekim 2012 Salı 15:10:14 FurkanDalgıç 09 Ekim 2012 Salı 15:10:19 Efsane-Semih bu azoru biraz açıklarmısın nasıl takip etcem buna neye göre ney meydana gelir teşekkürler :) CEVAP----Benim vaktim yok anlatmaya.Admin anlatır:) Cevap: Admin: Benimde bilgim yok yb mi gördün yapıştır azoru CEVAP-- YANİ ASLINDA SORMAK İSTEDİĞİM ŞEY ŞU AB Mİ YAĞIŞ BIRAKIR YB Mİ ?
Cevap:
Admin: Konuma göre değişir.
  frkndlgc96..

Efsane-Semih09 Ekim 2012 Salı 15:10:21
Sistem tahminlerinde zaman zaman başarısız olduğum doğrudur.Ama mevsimsel tahminlerde kendime daha çok güvenirim.2010'daki Karma basınç ve geçen seneki kış tahminimde kendime göre başarılıydım.Geçen sene beklediğim kışın sinoptik görüntüsü 1929 idi ve bunuda bloğumda paylaşmıştım.Sinoptik görüntü olarak hemen hemen aynı br kış geçirdik.Bu seneki sinoptik görüntüyü ise biraz sonra paylaşıcam.
  ..

Arsiore(ARS)09 Ekim 2012 Salı 15:10:08
Santiago ''düşünüyorum'' dediğine göre kafanda bi şablon oluşmuş. Aralık ayınada daha 2 ay var söyle hele merak ediyorum. Bu örtü nasıl olacak. Birde bekle gör diyorsun o kadar ''eminsin'' yani. Hey ALLAH 'ım. :)
  ..

Arsiore(ARS)09 Ekim 2012 Salı 15:10:31
Santiago (E.E.) 09 Ekim 2012 Salı 15:10:41 @Arsiore(ARS) - En acımasız kışlardan biri olacak diye insanları yönlendiren sensin, ben sadece senin verdiğin iki örneğe karşı üç tane farklı örnek buldum. Daha 4-5 gün sonraki hava durumu hakkında net yorum yapılamazken siz kesinlik içeren tabirlerle kış hakkında öngörüde bulunuyorsunuz. Bari "olabilir" gibi tabirler kullanın da kış kötü geçerse net konuşmadık dersiniz....CEVAP: Biz dansöz değiliz ki olabilir dedikten sonra net konuşmamıştım olmadı diyeyim.:)Olmazsa da aslanlar gibi çıkıp yanıldım derim. Öyle lafı dolandırmam!
  ..

Efsane-Semih09 Ekim 2012 Salı 15:10:14
FurkanDalgıç 09 Ekim 2012 Salı 15:10:19 Efsane-Semih bu azoru biraz açıklarmısın nasıl takip etcem buna neye göre ney meydana gelir teşekkürler :) CEVAP----Benim vaktim yok anlatmaya.Admin anlatır:)
Cevap:
Admin: Benimde bilgim yok yb mi gördün yapıştır azoru border=0
  ..

FurkanDalgıç09 Ekim 2012 Salı 15:10:19
Efsane-Semih bu azoru biraz açıklarmısın nasıl takip etcem buna neye göre ney meydana gelir teşekkürler :)
  frkndlgc96..

Santiago (E.E.)09 Ekim 2012 Salı 15:10:09
@Arsiore(ARS) - Cümlemi montajlayıp sunmuşsun :) Bak ne demişim "Ayrıca ben de bu Aralık ayında İstanbul'da örtü oluşturabilecek bir sistem alacağımızı düşünüyorum, öyle olmasını umuyorum en azından :)". Şimdilik bunu bir temenni olarak kabul et. Sonra bekle ve gör neden böyle söylediğimi, sabreden derviş misali.. :)
  ..



ABANT YAYLASI. ahmet09 Ekim 2012 Salı 15:10:41
arsiore senin tezlerinde en azından bir istatiksel bir sonuç var, geri kalan tahmincilerde bu bile yok, sana güvenmeye devam ediyorum.
  ..

Efsane-Semih09 Ekim 2012 Salı 15:10:44
Efsane-Semih 09 Ekim 2012 Salı 14:10:25 Tarihinin en karlı kışlarından birine hazırlan Türkiye.Şov kimsenin beklemediği Aralık ayında başlayacak.. ------------------------------------------- ------------------------------------- Cevap: Admin: Semih sen 2010-2011 tarihlerinde Batı avrupa da erken başlayan ve efsane ile sonuçlanan kışın aynısının Türkiye de yaşanacağını mı ima ediyorsun? CEVAP----------Evet ama buunduğumuz konum gereği Batı avrupa kadar kutuba yakın değiliz.Yani ingilteredeki gibi haftalarca sürekli sistem gelmeyecek.Ara ara güçlü baskınlar olacak.Bizim ısındığımız dönemlerdede onlar sistem alacak.Aynı onların ısınıp bizim aldığımız gib.Negatif Nao'ya takmış millet.2004 Ocak sistemindede İngilterede basınç 1010 larda.Benim tarihinin en karlı kışlarından biri dememin sebebi bugün modellerin sonunda gözüken gibi bir y.b beklememdir.Yani Azorun iskandinavyaya yerleşmesi şeklinde.İsterse o dönem İngiltere kardan yıkılsın.Bu sene İngiltere ile işiniz olmasın.Gözünüz kulağınız İskandinavyaya çıkmaya çalışan azorda olsun.
  ..

Arsiore(ARS)09 Ekim 2012 Salı 15:10:07
Santiago ''Ayrıca ben de bu Aralık ayında İstanbul'da örtü oluşturabilecek bir sistem alacağımızı düşünüyorum'' diyorsun sonrada ''Daha 4-5 gün sonraki hava durumu hakkında net yorum yapılamazken siz kesinlik içeren tabirlerle kış hakkında öngörüde bulunuyorsunuz'' diyorsun. :) Bune perhiz bu ne lahana turşusu derim bende sana. Hemen hemen 2 ay var Aralığa söyle bakalım örtü oluşturabilecek sistemleri neye dayanarak düşündün?
  ..

Harvard Üni.Yük.Met.Müh.Ord.Prof.Dr. Mete Oroloji Bey09 Ekim 2012 Salı 15:10:28
süheyl - 09 Ekim 2012 Salı 14:10:22 - arif hocam bu kış için marmarayı şanslı görüyosunuz peki ankara dolayları nasıl olur sizce yani marmaraya göre nden şanssız birde marmara diğer yerlere göre niye daha şanslı. benim kafamda bazı soru işaretleri varda.----------> 1.) Kara Avrupa’sına en yakın bölge Marmara Bölgesi’dir dolayısıyla bu bir şanstır ve Balkanlar’dan inen soğuk havanın veya sistemlerin ilk durağı her zaman bu bölgedir. 2.) Atmosferde sistemler batıdan doğuya doğru hareket ettikleri için Marmara Bölgesi konumu gereği sistemlerden en efektif ve aktif bir şekilde etkilenen ilk bölgelerden biridir ve genelde bu sistemlerin önce sıcak tarafında kalıp hemen ardından soğuk cephelerine maruz kalır. Ankara civarları ise genelde ılık tarafta kalmaktadır ancak zamanla sistemin hareket yönüne bağlı olarak bu bölgelerde soğuk tarafa geçebilmektedir fakat bu durum Marmara Bölgesi kadar belirleyici değildir. Mesela 2004 sistemlerinde İstanbul’un veya bütün Marmara’nın poyraz fırtınası ile birlikte kara gömülüp, Ankara’nın veya diğer iç ve doğu bölgelerin lodosla sırılsıklam olup avcunu yalaması buna en güzel örnektir.
  ..

derya09 Ekim 2012 Salı 15:10:21
İMPOSSİBLE, diyagramlar bir değişti bir değiişti sorma hatta sabah diyagramlarına göre öğlen ki güncellenem daha sıcak oldu sanırım bunu kastettiniz deme:)))\r\n
  derya..

Haktan İzmir09 Ekim 2012 Salı 15:10:59
impossible 09 Ekim 2012 Salı 13:10:08 küresel ısınmaymış yok bilmem neymiş hikaye bunlar dünya siyasetini şekillendirmek için yapılan politikalar Küresel soğumanın eşiğindeyiz kimsenin haberi yok.Bu dengesiz ve sıcak havaların sebebi küresel soğumadan önce dünya atmosferinin gösterdiği reaksiyonlardır. Ayrıca sıcak su akıntısının durma noktasına gelmesi demek Avrupayla beraber bizimde donmamız demektir.
  ..

Tufan Karataş(HAVA TAHMİNCİSİ)09 Ekim 2012 Salı 15:10:29
AO'nun -3 olması sıkıntı.Sıcaklıkların artacağının habercisi.AO'nun -2'den aşağı olmaması lazım.Eğer bundan aşağı olursa hele hele -3 ve aşağısına inerse ya sıcak ve kurak günler kapıda ya da sıcak ve yağışlı günler.Yani sıcaklık kesinde yağışıda NAO belirleyecek demektir.Bu kış ise ortalama AO beklentim -1 dolaylarında.Bu sene kış ya İzlanda hakimiyetinde geçip 2005 gibi olacak yada İzlanda bir ara rolu Asora bırakıp 2003 gibi olacak.2006 diyordum ama 2006 kışı gibi olmaz.Çünkü o sene Ocakta da sert bir sistem aldık.Daha çok 2003'le benzeşebilir.Ancak bu sene ülkemiz adına çetin bir kış beklemiyorum.Dün belirttiğim gibi Hollanda,İngiltere,Fransa,İspanya polar ataklardan daha fazla etkilenecek gibi.Şayet 2003 olursa öpüp başımıza koyalım.O senenin Şubatını unutmamışsınızdır daha.
  ..

Arsiore(ARS)09 Ekim 2012 Salı 15:10:27
Bu kış soğuk kuzeyimize daha yakın yerde baskın olacak. Tarihinin en acımasız kışlarından birine hazırlan TÜRKİYE.
  ..

Santiago (E.E.)09 Ekim 2012 Salı 15:10:41
@Arsiore(ARS) - En acımasız kışlardan biri olacak diye insanları yönlendiren sensin, ben sadece senin verdiğin iki örneğe karşı üç tane farklı örnek buldum. Daha 4-5 gün sonraki hava durumu hakkında net yorum yapılamazken siz kesinlik içeren tabirlerle kış hakkında öngörüde bulunuyorsunuz. Bari "olabilir" gibi tabirler kullanın da kış kötü geçerse net konuşmadık dersiniz.
  ..

Arsiore(ARS)09 Ekim 2012 Salı 15:10:56
Harvard Üni.Yük.Met.Müh.Ord.Prof.Dr. Mete Oroloji Bey eski insanların bir sözü vardır. ''Eğer herkes aynı fikirdeyse yeterince düşünmüyorsunuz demektir.'' Ne demek istediğimi anladın sanırım.
  ..

ABANT YAYLASI. ahmet09 Ekim 2012 Salı 15:10:49
arkdaşlar size çok basit bir önerim var.Kışın nasıl geçeceğine dair bir ipucu istiyorsanız sonbaharda ilk gelecek soğuk cephenin gücüne göre tahmin yapın, ben böyle yapıyorum ve genelde tutturuyorum.Mesela mgm nin 2-3 gün sonrası için vereceği soğuk ve yağışlı hava uyarısındaki bekledeiği sıcaklık düşüşü tahmininde fazla olursa anlayınki o kış gelecek bütün sistemler güçlü olacak tıpkı geçen sene olduğu gibi. Benim bu seneki kıştan bir beklentim yok çünkü ilk gelen sistem tahmin edilenden güçsüz çıktı.
  ..

Arsiore(ARS)09 Ekim 2012 Salı 15:10:14
Arkadaşlar ben eski verilere dayalı tahmin yapmıyorum. Sadece geçmiş verilerdeki kışlar öncesi bahar aylarının hemen hemen nasıl geçtiğini söylüyorum. İllaki böyle olacak diye bi kural yok ama bağlantısının da olabileceğini belirtmek istiyorum. Bunun birçok örneğini verebilirim size. Fakat konumuz bu değil. Atmosferin her zaman döngü içinde varolduğunu ve sıcak eylül ekim döngüsünün bize yaşattığı sert kışları yaşatabileceğini öngörüyorum. Öyle olacağını söylemek farklı bir şey öngörmek farklı şeylerdir. İlk öncelikle bunları birbirinden ayırın.
  ..

gökhan09 Ekim 2012 Salı 15:10:08
sezgin White Foxun gay benzetmesi yaptığı geçen haftaki GFS modeli sapına kadar delikanlı çıktı. Haftasonunda yaz havası geliyor............. gelsin denize gidersin işte . hey allahım ya
  ..

FurkanDalgıç09 Ekim 2012 Salı 15:10:23
KAMERA HAZIR . İSTANBUL/ÜMRANİYE KAR YAĞMASINI BEKLİCEZ 1,5 / 2 AY DAHA :D süper kayıtlar yapcam şarkılar eklicem çok süper unutulmaz bi an olcak .
  frkndlgc96..

sezgin09 Ekim 2012 Salı 15:10:03
White Foxun gay benzetmesi yaptığı geçen haftaki GFS modeli sapına kadar delikanlı çıktı. Haftasonunda yaz havası geliyor.
  ..

iceman09 Ekim 2012 Salı 15:10:48
Herkes burada kış tahminini yapacak elinden geldiğince..arif hocada ortayı bulacak..Yapılan tahminlere kızmayalım..herkes kendine göre tahmin yapıyor, doğru veya yanlış iyi niyetle..birde hep beraber Totem yapalım.:)))
  emanetoglu..

Arsiore(ARS)09 Ekim 2012 Salı 15:10:38
Santiago (E.E.) 09 Ekim 2012 Salı 13:10:29 Arsiore'nin yaklaşımı doğru olabilir fakat bu bilgilere dayanarak "en acımasız kışlarından birine hazırlan Türkiye" gibi bir genelleme yapması gereksiz. Ekte görüleceği üzere çok iyi gitmeyen kışların öncesinde de Ekim ayında oldukça sıcak havalar olmuş......CEVAP: Bana bu gibi istisnadan kaç tane çıkartabilirsin.? Ben sana sıcak eylük ve ekim sert kış için bir sürü çıkartabilirim.
  ..

Harvard Üni.Yük.Met.Müh.Ord.Prof.Dr. Mete Oroloji Bey09 Ekim 2012 Salı 14:10:11
Efsane-Semih - 09 Ekim 2012 Salı 14:10:25 - Tarihinin en karlı kışlarından birine hazırlan Türkiye /// Arsiore(ARS) - 09 Ekim 2012 Salı 12:10:08 - Tarihinin en acımasız kışlarından birine hazırlan TÜRKİYE /// Harvard Üni.Yük.Met.Müh.Ord.Prof.Dr. Mete Oroloji Bey - 09 Ekim 2012 Salı 12:10:34 - Tarihinin en karsız kışlarından birine hazırlan Türkiye !!!---------> Biri diyor tarihin en acımasız vahşi savaşı pardon kışı olacak, diğeri diyor en karlı kışı olacak, öbürü diyor en karsız kışı olacak. Anlaşılan 2013 kışı; karmançorman, ne idüğü belirsiz, tuzu eksik bir çorba tadında, yağlı imam bayıldı cıvıklığında, soğansız kurufasulye kıvamında, başı kesik bir horoz gibi nereye gideceği belli olmayan garip bir kış bu doğrusu. Don lastiği gibi nereye çekersen çek.
  ..

süheyl09 Ekim 2012 Salı 14:10:22
arif hocam bu kış için marmarayı şanslı görüyosunuz peki ankara dolayları nasıl olur sizce yani marmaraya göre nden şanssız birde marmara diğer yerlere göre niye daha şanslı. benim kafamda bazı soru işaretleri varda.
Cevap:
Ankara için normale yakın bir kış beklentim var. Geçen seneye göre daha ılıman. Kar miktarı daha az sıcaklık ortalamaları da daha yüksek. Bana göre İç ve Doğu Anadolu bu kış yüksek ihtimalle siklonların sıcak tarafında kalabilir. Marmara aslına bakarsan bıçak sırtında. Kafanda soru işaretlerinin olması normal. Sistemlerin soğuk tarafında kalabileceği ihtimalini daha yüksek gördüğüm için tahminim bu yönde fakat sonuçta bu detaya giren bir konu ve son ana kadar sürprizlere açık.
  ..

karfırtınası.ALİ09 Ekim 2012 Salı 14:10:56
bu yıl ingitere fransa ve hollanda donacak, türkiye yanacak, sıcak su akıntısı durmak üzere, bu olay bizi olumsuz etkiler, antisıcakın kızılderili verilerinin neler olduğunu bilemem ama bilimsel gelişmeler bu yönde. Gulfstreamin durması veya zayıflaması bizi bitirir.
  ..

mert09 Ekim 2012 Salı 14:10:14
The phase of the October NAO since 2002 has been a very reliable indicator of what the winter NAO would look like. I have constructed three composites for the different states of the October NAO going back to 2002. The negative NAO October years were 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2009 , and 2010 which averaged -1.27. The positive NAO October years of 2007 and 2011 averaged +0.42. October 2008 was near neutral and averaged -0.04. You can see by looking at the composites below how reliable this relationship has been since 2002. Yazıdan anladığım kadarıyla son 10 yılın ekim ayına ait nao ortalaması kışın nao nun nasıl bir yol izleyeceği konusunda güvenilir bir göstergeymiş.
Cevap:
Negatif NAO beklentimizle örtüşen, farklı bir değerlendirme. Son 10 yıl yeterli bir süre olmayabilir. Daha uzun süreli bakmak lazım. Gerçekten aralarında anlamlı bir ilişki kurulabilirsek güzel olur.
  ..

Santiago (E.E.)09 Ekim 2012 Salı 14:10:44
Profesör ağır konuşmuş :)
Cevap:
Hem de Ordinaryus border=0
  ..

Santiago (E.E.)09 Ekim 2012 Salı 14:10:42
@Efsane-Semih - Yaklaşım doğru ancak sonuca cımbızla tarih çekerek ulaşılamaz diyorum. Yaklaşık 15-20 gündür bir araştırma yapıyorum, Havadelisi ile paylaştım, yakında bir yazı olarak sitede de paylaşabiliriz. Biz de 1984-1985 ve 2003-2004 kışlarına benzer bir seyir keşfettik. Ancak arada bazı kötü istisnalar da çıkıyor. Ayrıca ben de bu Aralık ayında İstanbul'da örtü oluşturabilecek bir sistem alacağımızı düşünüyorum, öyle olmasını umuyorum en azından :)
  ..

Harvard Üni.Yük.Met.Müh.Ord.Prof.Dr. Mete Oroloji Bey09 Ekim 2012 Salı 14:10:39
Arsiore, 1985 ve 2004 kışları öncesindeki ekim aylarında yaşanan sıradışı hadiseleri arşivlerle örnek göstererek 2013 kışınında bu yıllara benzeyebileceği fikrini yürütmüştür fakat bu son derece hatalı bir yaklaşımdır. Olumlu örnekleri savunurken olumsuz örneklerden niye hiç bahsetmiyorsun ? Bende sizlere ekim aylarının son derece sıradışı geçtiği yılların hemen arkasından gelen kışlarında oldukça yetersiz ve verimsiz geçtiği mevsimlere birsürü örnek gösterebilirim. Öncelikle mevsimler arasında böyle bir bağ ve çıkarım yapılamaz. Mevsimlerin birbirleri ile olan ilişkileri kopuk kopuk ilerler ve hiçbir mevsim bir diğerinede benzemez tıpkı parmak izinde olduğu gibi. Ya aslında bu tamamiyle bir şans ve kısmet meselesidir arkadaşlar sürekli tutunacak bir dal aramayın. Arsiore gibi “Şu zamanlarda böyle olduğu için bugünlerde de böyle olmasını bekleyebiliriz” demek o kendi iyimser yaklaşımınızdan ibarettir. Demek ki sizler içinde bulunduğunuz şu kötü gidişattan böyle mutlu ve umutlu olmayı tercih etmişsiniz demektir. Bu savunduklarınız güvenli bir sacayağına oturtulmuş bilimsel gerçekler değildir. Tamamiyle iyi niyetli olan, kendi öznel fikirlerinizden oluşmuş, subjektif kurmacalı bir hayalgücüdür.
  ..

Efsane-Semih09 Ekim 2012 Salı 14:10:25
Tarihinin en karlı kışlarından birine hazırlan Türkiye.Şov kimsenin beklemediği Aralık ayında başlayacak..
Cevap:
Admin: Semih sen 2010-2011 tarihlerinde Batı avrupa da erken başlayan ve efsane ile sonuçlanan kışın aynısının Türkiye de yaşanacağını mı ima ediyorsun? border=0
  ..



Bilgi | Mesaj Ekle
Ziyaretçi defterinde: 2792 sayfada toplam 139597 kayıt bulunuyor. | Görüntülenen sayfa : 121
Sayfalar
< | 1 2 ... 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 ... 2791 2792 | >
Derlenme Süresi:0,374 s
Sayaç: