|
| ||
Arif Bey..Wetter inde wetteri bir sistemmi geliyor..gerekiyorsa sea effect le olmadı özel effectle yağdır şu karı lütfen..camdan adam olduk.. | ||
.. |
| ||
Üstad Zonguldak radarı bomboştu.\r\nŞimdi biraz (aslında çok az )\r\noluşumlar belirdi. Sence gece veya\r\nsabaha olurmu bişeyler? Yada kuştur\r\nmartıdır börtü böcektir deyip\r\ngeçiştirelimmi\r\nCevap:\r\nBörtü böcek olmadığı kesin ama\r\nuykusuz kalmaya değer mi acaba?HOCAM SIZ DAHA IYI BILIRSINIZ UYUMAYALIM MI BU GECE.MORALDE YOK ZATEN MODELLER REZIL.BEN HALA TUM KABIMLE SIZE GUVENIYRUM.HOCAM UYUYCAM EGER OLUSUMLAR ONEMSIZSE ACIL CEVAP HOCAM:)\r\n | ||
mobil.. | http://havaturka (33) |
| ||
ARİF USTA BU KADAR İDAALI OLMAYIN BENCE TAHMİNCİLİĞİ BIRAKMAMALISINIZ ÇÜNKÜ O A.B.SİSTEMİN ÖMRÜNÜ KISALTMIŞTIR.ARTIK SİSTEM AYIN 2 ÖĞLEDEN SONRA GİRİŞİ İLE SICAKLIKLAR YÜKSELECEK VE YAĞIŞLAR YAĞMURA DÖNECEK.BAKIN BİR KEZ DAHA BURAYA YAZIYORUM ÖZELLİKLE DE ORTA AVRUPA MÜTHİŞ BİR SİSTEM YAŞAYACAK BÖYLE BİR OLAY ANCAK 40 50 YILDA BİR GERÇEKLEŞİR VE BİZ BU OLAYI TVLERDEN AVRUPA KARAKIŞA TESLİM SON 50YILIN EN ŞİDDETLİ KIŞI YAŞANIYOR AVRUPADA HAYAT DURMA NOKTASINA GELDİ GİBİ SÖYLEMLERLE KAHIR OLUP İZLEYECEĞİZ...BEN DE BU KADAR İDAALIYIM HODRİ MEYDAN... Cevap: Aligel bana şov yaptırmayın. Gerek ECMWF gerekse GFS'nin gösterdiği şekilde bir oluşum olmayacaktır. Herkes bildiği kadar konuşsun. Bekleyip görelim 3 şubat ve sonrasında bu akşamki çalıştırmalara benzer bir sinoptik görünüm ortaya çıkarsa istifa ederim. Bu kadar net konuşuyorum. | ||
.. |
| ||
peki arif bey üstadım.bu adamlar başıboş mu model üretiyorlar.gören görmeyen yokmudur başların da sevgimle son olarak yanıtınızı almak isterim. Cevap: Veriler bilgisayara girilir, süper bilgisayar da senaryoyu kafasına göre yazar. Müdahale falan eden olmaz. Otomatiktir. | ||
okanoguzha.. |
| ||
ARİF üstat, çok merak ettiğim bir konu var: kar yağışının bulgur tanecikleri gibi çok ince, nohut taneleri gibi olması ya da lapa lapa iri taneli olarak yağmasında havanın sıcaklığının mı , nemlilik oranlarının mı, rüzgarların mı,yatay ya da dikey hava hareketlerinin mi etkileri vardır.yani tek bir etken mi yoksa bunların kümülasyonlarının mı etkileri bulunmaktadır üsttadım?. bu konuda kısacsa bilgi verirseniz çok memnun ederim... Cevap: Üst seviyedeki ve yer seviyesindeki sıcaklıklar, düşey hareketler, nemlilik, rüzgar hızları hepsi etkendir tabi. | ||
.. |
| ||
Arif abi Balıkesir-Gönende arada sulu kar gibi birşey yağıyor aslında kar gibi ama arabaların üstü bile tutmuyor tam tersi yağmur gibi heryeri ıslatıyor acaba ileriki saatlerde yağış tam kara dönner mi birde bu gece uykusuz kalmaya değer mi?Birde en önemli sorum Arif abi halk arasınde ''Lapa lapa''diye adlandırılan yoğun kar yağışlarını ne zaman görücez ?(Lütfen cevapla abi )Saygılar.. | ||
.. |
| ||
okan oğuzhan 28 Ocak 2012 Cumartesi 20:01:14 peki arif bey,sibirya yükseği giyom tellin oku gibi ucu keskin ve de bir havan mermisi gibi dağıtıcı etkisi var.var da hansın ,ve de paralel çalışan ecmwf nin mühendisleri bu a.b alanını darmadağan edeceğini bilmiyorlarmı.sonradan sizin tahminiz açısından muglak meseleler çıkmasın.tabi ki de çok gönülden ve bilgi yüklü uğraşınız olduğunu biliyorum.kısaca bu konuya temas edermisiniz.hangi mantık sizin mantığınızın bilimsel görme yetinizin ötesin de bunun farkın da değiller.nasıl bir yöntem tez var.mikdat profilleri var başların da acaba.konunun hassas olduğunu bildiğimden,hiçbir genç arkadaşımın tereddüte düşmemesini de arzu ederim.birkaç hariçden gazel okursam, ismi mühim olmayan daha ziyade paradokslara inanan bir blog da tasviri odur ki,takla atan güvercinler var.2 derin takla atan güvercini çiftleştiremezmişiniz.doğan yavrular takla atarken hata yapıp yere düşerlermiş.bir derin bir de sığ taklacı ebeveynleri olan yavrular doğru takla atarlarmış umarım bu blogda ki arkadaşlardan biri derin diğeri de sığ taklacı olsun. Cevap: Adam değil bilgisayar var karşımızda. İsterse bu gece tüm modeller aynı senaryoyu sunsun. Düşüncem değişmeyecektir. OKAN BEYİN YORUMUNDAN BEN PEK BİŞEY ANLAMADIM:) | ||
.. |
| ||
Tahminimce GFS ve ECMWF'ninde öngördüğü gibi 3 Şubatta ısınma evresi olacak 2-3 günlük çok fazla ısınma olmaz.Sonrasında ise tekrar Balkanlardan soğuk bize sokulacak ve daha yoğun kar ihtimali de yüksek.Dünkü yorumumda ısınma olmaz dedim Ao'yu da göstererek ama dünkü Ao biraz daha iyiydi bugüne göre.Kış bitmedi bugünkü Ao'ya göre daha öncede belirttiğim gibi şubat oldukça hareketli geçecek.Yarın soğuma artacak ve bareberinde sea effcetler başlayacak.En etkili olacağı günler ise 30-31 Ocak 1 şubatta da da görülebilir.Yalnız dünde belirttiğim gibi afet beklentim yoktur.Umarım sea effectler beklediğimiz ölçüde yoğun olur. | ||
.. |
| ||
Arif abi,ECMWF yine ısınma veriyor.Ao ve Nao,bu değerlerdeyken,nasıl oluyor da soğuklar Batı Avrupa'ya akıyor?Ben de GFS'nin ve ECMWF'nin en nihayetinde AFS'nin dediğine geleceğine inanıyorum:) Cevap: Eyvallah. | ||
-.. | http://- (18) |
| ||
Arif Abi; http://www.meteo-gid.ru/index.php/forecast/getforecast/14/tu rciya/0/stambul-atatyurk sitesi hakkında düşünceniz ne? İnandırıcımı sizce? | ||
tayfa37@ya.. |
| ||
arif abi içimden bi ses o y.b nin en azından şubat 15 leri göreceğini söylüyor. Cevap: İhtimal dahilinde. | ||
.. |
| ||
Arif abi bizde diyecekmiyiz vay anasini sayin seyirciler diye zonguldak batıkaradeniz olarak :) | ||
.. |
| ||
ReiS'ül KüTTaP 28 Ocak 2012 Cumartesi 20:01:15 Cahilliğimi Mahzur gör Arif Abi..bu AFS nedir? Cevap: AFS şu anda karşında duruyor (Arif Forecast System) O zaman Forever AFS :D Şu sitede Herkesin üzerinde çok emeğin var Arif abi genelde takip ediyorum herkese büyük bir sabırla cevap veriyor anlatıyorsun seni 4-5 senedir tanıdığım için şaşırmıyorum artık ama Şu ahali değerini bilmiyor ya PESS Vallahi ! | ||
.. |
| ||
şuan hava -0.5 derece ve yine karlar dona çekmeye başladı.ve dünden beridir yine kar serpiştiriyor.bu iki gece uyuyalım pek bişey yok kendimizi pazardan sonraya saklayalım! | ||
.. |
| ||
Ağaç bilmem ama bu sene ayvalar boldu:) | ||
.. |
| ||
Emre Ö. [Heraclie] 28 Ocak 2012 Cumartesi 20:01:49
Üstad Zonguldak radarı bomboştu. Şimdi biraz (aslında çok az ) oluşumlar belirdi. Sence gece veya sabaha olurmu bişeyler? Yada kuştur martıdır börtü böcektir deyip geçiştirelimmi
Cevap:
Börtü böcek olmadığı kesin ama uykusuz kalmaya değer mi acaba?-------- Benim için önemli üstad babamlar bizde kalıyor oda hava manyağı duymus bi yerlerden birde poseidonu takip ediyor inat ediyor bu gece kar felan yagmaz diye havadada olsa yağar dedim radara göre atıstırır dedim 100 lira var ucunda ![]() | ||
.. |
| ||
Pazartesi ve salı günleri için il il Göller Yöresi tahmini. Isparta : Yarın parçalı bulutlu 3 derece.Yarın geceye doğru gelecek bulutlarla hafif kar başlayacak.Pazartesi aralıklarla kar yağacak ve akşam saatlerinde yoğunluğunu artıracak.Salı günü de aralıklı kar var.Yağış salı geceye doğru etkisini kaybedecek.Burdur da da benzer hava şartları görülecek.Örtü tahmini 10 cm civarı Denizli : Yarın parçalı zamanla çok bulutlu.Gece hafif kar başlıyor.Pazartesi aralıklarla devam edip akşam saatlerine doğru biraz kuvvetlenecek.Salı günü akşama doğru kar etkisini kaybedecek.5 cm civarı örtü bekliyorum. Konya : Pazartesi gece yarısı kar başlayacak.Çarşamba gününe kadar aralıklarla devam edecek.Pazartesi akşamdan sonra yoğunlaşacak.Örtü tahmini 10-15 cm civarı. Bu illerimizde haftanın son günleri de kar olasılığı var.Bununla ilgili gelişmeleri takip ederek önemli bir durum oluşursa paylaşacağım. | ||
.. |
| ||
Üstad Zonguldak radarı bomboştu. Şimdi biraz (aslında çok az ![]() ![]() Cevap: Börtü böcek olmadığı kesin ama uykusuz kalmaya değer mi acaba? | ||
.. |
| ||
Arif abi hep derler ya ağaç yağışı çeker diye. Bunun bir bilimsel açıklaması var mıdır, yoksa atalarımızın tecrübelerinden gelen bir söz müdür, ya da bir hurafe midir ? Cevap: Ağaç yağışı çekmez yağışların çok olduğu yerlerde ağaçlar boldur. Hiç etkisi yok diyemem ama bu etki küçük bir etkidir. Betonla kaplı bir şehir merkezinde 50 mm yağış varken ormanlık kesimde bu rakam 55 mm falan olabilir belki. Olmayabilir de. Yani şunu söyleyebilirim İstanbul^'da bütün binaları yıkıp yerine orman koyarsan evet kar miktarı şimdiye kıyasla artar ama yağış miktarı büyük değişimler göstermez. | ||
.. |
| ||
ReiS'ül KüTTaP 28 Ocak 2012 Cumartesi 20:01:15
Cahilliğimi Mahzur gör Arif Abi..bu AFS nedir?
Cevap:
AFS şu anda karşında duruyor (Arif Forecast System) ----- AFS forever!! Alayına gider! ![]() ![]() | ||
.. |
| ||
arif bey,rüzgar daimi poyraz olarak mı esecek tüm sistem boyunca teşekkürler.ev de tek kaldım,kar beklemekten başka uğraşım da yok. Cevap: Kuzey yönlerden esecek Karayel Yıldız Poyraz hepsi olacak. | ||
okanoguzha.. |
| ||
Modeller bana endişe verdi aksam için fakat gerek 1907 gerek 1929 arşivlerine bakınca -20 nin direkt bize inmesi gerekiyor. 1907 görüntüsünde 3 günde geri çekilen bir 1065 YB var. Fakat gunumuzdeki gayet hantal. Bu durumda soğuk ( hakikaten soğuk ) günler kapıda demek. AO ve NAO , gfs ile zıt olması daha umut verici. Zira 5-6 güncellemedir ortaya çıkan sinoptik görünüme aldırış etmeyen bir AO muz var. Bu da AO num değişme ihtimalini pek aza indiriyor bence. Ayrıca AB nin konumu enteresan. Yani çok saçma. Hala orada nasıl kalıp koca sibiryayi al aşağı ediyor anlamış değilim. Arada da 1025 olup hala 500 HPAda Alçak basınç gibi davranması da ayrı. Kısacası gfs 5-6 güncellemedir absürt çıktılar üretiyor. Ayrıca bence sea Effect yarın öğle itibariyle tam anlamıyla başlayacaktır. -10 un girmesiyle yani. | ||
.. |
| ||
Arif abi modeller doğru olduğunu yazmışsın cevap karşılığı olarak yalnız bir sey dikketimi cekti oda AO nun -4 ve- 5 yapması gerektğini söyledin ki orda ki AB oluşumu olsun diyorsun pe ki bazı verileri inceledğimzide nasıl oluyorda AO +2 lerde dahi kar alabiliyorsak demek ki AO -2 de olsa -3 olsa batı ve orta verupa kara gömülüyor sonucu ortaya cıkıyor cıkıyor istisnalar kaydeyi değiştirmezse demek ... Arif abi sence bu görüntü net bir bicim de değişcek mi yoksa yine '' O ''2011 SENDROMU yasıyacakmıyız ? tv'lerden mi imreniceğiz avrupa donuyor filmini ? ;) | ||
.. |
| ||
Doğu karadenizli arkadaşlara söylüyorum, hadi balkanlardan gelen sistem bize pek vurmazdı anlardık. Ama karadeniz üzerinden gelen sibirya ıskalamazdı, gel görki sibirya balkanlardan gelen sistemlerdende berbat çıkmaya başladı, kırıma kadar düzgün şekilde oluşan sistem, kırımdan sinopa inmek yerine direk sola sapıp köstence bulgaristan hattı aralarında gidiyor ve biz doğu karadeniz sıcak tarafa kalıyoruz. geçen sistemde tam öyle oldu, öncekide öyle, gelecek olanda yine öyle görünüyor. Doğu karadeniz hep kör nokta oluyor son gelecek sistemde modellere göre yine aynı duruyor... Zaten sistemi marmara olunca yorumlarında marmara olması normal ama hiç olmasa yüzde 10 bizim içinde cevap olsa son 3-4 yazımın hiçbirini görmedim bunuda görmesem şaşmam 3 yıldır bu siteyi takip ediyorum, tekrar tekrar, mahalle mahalle kar santimine kadar istanbuldan geçen bulutların sayısı neredeyse sorulacak ve cevabı alınıyor. Çünkü Arif hocanın o cevap aşağıda siteminden anlıyoruz ama doğu karadeniz için bırak mahalleyi, bölgesel bir soru sorulsa bile bloga bakın cevabı veya geçiştirmelerle atlatılıyor ya da 'onun cevabı verilmişti sormayın' gibi bir ara bulursun bence bu sitenin adı ''havaturka istanbul'' sanırım ama istanbul yazısı çok küçükte biz yanıldık... | ||
.. |
| ||
arif abi italya ve franda şehirlerinin diyagramlarıda doğruluyor .ama bu aralar diyagramlarda en az gfs kadar dönekler:)) | ||
.. |
| ||
ooo uydu hareketlenmiş 2 günden sonra izmire dogru bulut geldigini gormek sevindirici :) arif abi izmir için beklentilerin neler blogdaki yazıyı okuduk ama sanki persembe hava azcık ısıncak gibi persembe cuma hava nasıl olcak tabi pazar ve pazartesiyide sormadan gecmeyim :) | ||
.. |
| ||
Valla ne yalan söyleyim, yalakalık olmasın, ben metorolojik modelleri okumayı sizinle öğrendim arif bey, sonra modellerde ezber bozdunuz, size güvendik, kah gün geldi istenmeyen basınç yerleşimleri oldu milimetre ile kaçırdık, kah gün geldi üstümüzden atladı(geçtiğimiz hafta Avrupa yakası sahil kesimleri), ama çok önceleri yaptığınız tahminlerde hep soğuk havanın yolu üzerinde olduk. Bu yüzden şuanki dediğinize de güveniyorum ve o A.B.'ı dikkate almıyorum. İnşallah bu sefer golü atarız. Yoksa Torunlarımıza anlatacağımız bi kışı pas geçeriz Arif bey.. | ||
.. |
| ||
Cahilliğimi Mahzur gör Arif Abi..bu AFS nedir? Cevap: AFS şu anda karşında duruyor (Arif Forecast System) | ||
.. |
| ||
arif bey,eşim ve çocuklar vancouver a kayınpederime gittiler,gelen sistem de poyraz daimi olarak eserse,mudanya avcunu yalar,karayel esmesi beklenebilirmi.veyahutta,sistemin son demlerin de rüzgar güneye trise ederkenmi karayel görürüz.bursa da tarihi bir karfırtınası bekliyoruz mu Cevap: Bekliyoruz | ||
okanoguzha.. |
| ||
Çok önemli bir ayrıntıyı gözden kaçırdınız.! Dün İtalya'nın güneyinde oluşan alçak basınç tepki olarak modellere yansımış ve ısınma göstermişti. Fakat sibirya'nın 1060 milibarlık gücü alçak basıncı sindirmiş ve çıktılar rayına oturmuştu. Şu an ki tabloya baktığımız zaman yine aynı senaryo ile karşı karşıya kalmış bulunuyoruz. Bugün ki güncellemelerde şubat'ın 3'ünde İtalya'nın güneyinde yeniden bir alçak basınç oluşumu var, ve yeniden modeller 3'ünde ısınma gösteriyor. Benim kanaatim ocağın 3 ü gibi italya'nın güneyinde oluşan alçak basınç yine sibirya yükseğinin azizliğine uğrayacaktır ve çıktılar yeniden rayına oturacaktır. | ||
.. |
| ||
SEMİH MESUT AŞAN(EFSANE-SEMİH) 28 Ocak 2012 Cumartesi 19:01:19
AKŞAM DİYAGRAMLARI MODELİN CÜZZAMLI OLDUĞUNU KANITLADI:)ARİF ABİ İSTANBUL'UN 2M SİNE BAK:)
Cevap:
Diyagramların hepsi cüzzamlı olsa da farketmez. Onu bile karşıma alırım. 1065 lik Sibirya'nın oraya konduğu yerde Orta Akdeniz'de 1005-1010 mb lık bir ab alanının karşılığı AO'da -5in de altıdır. O verilerde hata yok başka kaynaklardan da doğruladım.OZAMAN MODEL SORUNLU ABİ:) Cevap: Bence de ![]() | ||
.. |
| ||
SEMİH MESUT AŞAN(EFSANE-SEMİH) 28 Ocak 2012 Cumartesi 19:01:36 Emre Ö. [Heraclie] 28 Ocak 2012 Cumartesi 19:01:12 SEMİH MESUT AŞAN(EFSANE-SEMİH) 28 Ocak 2012 Cumartesi 19:01:42 hüseyin aktaş (snowhuso) 28 Ocak 2012 Cumartesi 19:01:30 DENİZ FIRTINASI, modeller AO ve NAO yu değiştirmez tam tersine AO ve NAO İNDEKSLERİ modellerin durumlarını etkiler arkadaşım.. ayrıca şu an itibariyle gfs modelleriyle AO ve NAO indeksleri arasında bence 180 derecelik bir fark bulunuyor ve yine kanaatimce gfs modelleri 3 şubat ve sonrası için ciddi derecede yanlış sinoptik görüntüler sergilemektedir. normali 87-8 şubata kadar soğuk ve karın bizimle olmasıdır...YANLIŞ BİLİYOSUN KARDEŞİM.DAHA ÖNCEDENDE SÖYLEDİM DİYE HATIRLIYORUM SANA.MODELLER AO VE NAO'YU BELİRLER.--------- O halde birinden birinde hata var:)AYNEN ÖLE DÜNDE SÖYLEDİM.YA MODELLERDE SORUN VAR YADA AO VE NAO GÜNCELLEMELERİNDE SORUN VAR. Cevap: Semih linkteki sinoptik görünümü bir kez daha sana hediye ediyorum. Tarihini hatırladın mı YOK DESEM?YANİ 1907'DE BUJİLER ÇAT ÇAT YAPMADI:) | ||
.. |
| ||
şuan radar da görünmese de yünanistanın doğusundan ege denizi üzerine gelmekte olan kütleler var!.tahminen gece yarısı ve sabah'a karşı olan dilim arasında kıyı egeye ulaşmış olacak.hani yağış bırakırmı orası kesin değil ?....takip etmekte fayda var diye düşünüyorum... | ||
.. |
| ||
SEMİH MESUT AŞAN(EFSANE-SEMİH) 28 Ocak 2012 Cumartesi 19:01:26 ReiS'ül KüTTaP 28 Ocak 2012 Cumartesi 19:01:13 tahmin-akdeniz (Ali R. Kılınç) 28 Ocak 2012 Cumartesi 19:01:36 Nogaps modelleri Şubat başları için 6-7 güncellemedir Arif Beyin beklediği oluşumları destekliyor.Gfs ve Ecmwf soğukları orta-batı avrupaya indirirken Nogaps istikrarlı biçimde -20 -15 izotermleri için Doğu avrupa-Balkanlar ve Tükiye hattını benimsemiş. CEVAP: BAHSETTİĞİN MODELE İSTERSEN BİRDAHA BAK KARDEŞİM..bence doğru söylemiş.bu görüntünün bize fazla zararı olmaz.o a.b içeri girdimi soğugu çeker. CEVAP: Bana göre riskli bir model çıkarmış Nogaps bu konuda JMA Modeli bana daha tutarlı geliyor.Olabileceklere yakın bir öngörüde bulunduğunu düşünüyorum.. | ||
.. |
| ||
AKŞAM DİYAGRAMLARI MODELİN CÜZZAMLI OLDUĞUNU KANITLADI:)ARİF ABİ İSTANBUL'UN 2M SİNE BAK:) Cevap: Diyagramların hepsi cüzzamlı olsa da farketmez. Onu bile karşıma alırım. 1065 lik Sibirya'nın oraya konduğu yerde Orta Akdeniz'de 1005-1010 mb lık bir ab alanının karşılığı AO'da -5in de altıdır. O verilerde hata yok başka kaynaklardan da doğruladım. | ||
.. |
| ||
şu an itibariyle gebzede kar yağışı başladı(orta şiddette) | ||
.. |
| ||
Benim tahminim o AB'nin orada çakılıp kalmayacağı, doğuya ilerleyip bize dehşetengiz günler yaşatacağı yönünde. (Siklonik yoğun kar yağışları, tipiler vs.) Tabi bu tahmin kimseyi bağlamaz o başka ![]() Cevap: Olabilir. Daha doğuda oluşabilir. Soğuk çekirdeği Batı Avrupa'ya doğru yönlendiren sinoptik görünümleri çok fazla dikkate almamak lazım. | ||
.. |
| ||
yeter ya bıkmadın mı balkanları avrupanın göbeğini,hazargölünü şımarttığın.la bikerede buraları kasıp kavur da,birdaha seni nezaman böyle güçlü göreceğiz zaten malum...,kırklarelinden hopaya kadar,2,3 il dışında kış adına hiçbirşey yaşanmadı.modellerde gfs de emcf de hep o soğukları avrupaya indireceğini en başından beri alıştıra alıştıra gösteriyordu.önümüzdeki saatlerde emcf de iyice alır başını gider avrupaya , sonra gfs de güzelce uyar ona ,takılır peşine tek sıra giderler 2012 kış olimpiyatlarına,üzerimizde karadelik mi var nedir buraya gelen kaybolup gidiyor-----AYRICA ÖĞRENMEK İSTEDİĞİM BİR KONU VAR BİLENLER AYDINLATSIN : SİBİRYANIN KONUMU SU BİRİKİNTİSİNİ GEÇERKEN VEYA KARADA İLERLERKEN GÜCÜNDE AŞIRI DEĞİŞME OLUR MU ? MİSAL KARADENİZ TOPRAK PARÇASI OLSA İDİ BİZDE BALKANLARDAN FARKSIZ SERT BOL KAR LI VE SERT BİR KIŞ MI YAŞARDIK.SİBİRYANIN YER TEMASI İLE (YÜKSEK DAĞ, DÜZ OVA,DENİZ,VEYA GÖL)BİR BAĞLANTISI VAR MI ? SADECE KAFKASLARIN ÇOK CİDDİ BİR ÖRNEK OLDUĞUNU BİLİYORUM,BAŞKA ETKENLER NELERDİR ACABA? | ||
.. |
| ||
2002,2003,2004,2005,2006 yıllarında istanbulda çok güzel kar yağışları vardı.Bu şey 2007 de bozuldu.Dün ki kar yağışı çok zayıf değildi ama 2006 2005 tekiler kadarda değildi.Bu şeyin bozulmasının bir nedeni var mı arif abi ? Cevap: Bu sistemi yaşadıktan sonra bugüne kadar yaşadığınız tüm sistemleri unutacak vay anasını sayın seyirciler diyeceksiniz. | ||
ziyya_0153.. | http://facebook.com (16) |
| ||
merhaba arif abi sakarya içinde tahmin yapabilirmisin pazartesi günü üniversite açılcak o gün sabah istanbuldan sakaryaya yola çıkmam gerekiyor acaba sıkıntı olurmu?sakaryadada istanbul kadar kar bekliyormusun
saygılar... Cevap: Yarın blogda bölge bölge detaylı bir yazı yayınlayacağım. Böyle sorulara cevap vermiyorum. Daha önce söylemiştim hatırlarsan. | ||
.. |
| ||
Bence umutsuzluğa kapılmamıza daha zaman var modeller son zamanlar da dansöz iken umutsuzluğa kapılmamalıyız en azından yarın akşama ya da pazartesi güncellemelerine kadar beklemeliyiz Allah nasip ederse olacak inşallah efsane olacak Cevap: Enes kardeşim isterse tüm modeller 3şubat ve sonrası için GFS'nin bugünkü 12z çalıştırmalarına benzer çıktılar üretsin. Alayı vız gelir tırıs gider. AFS varken salla gitsin diğer modelleri... | ||
.. |
| ||
Bu arada Zonguldak radarında patlamış mısırın kırıntıları şeklinde bişeyler gözükmeye başladı ![]() | ||
.. |
| ||
hüseyin aktaş (snowhuso) 28 Ocak 2012 Cumartesi 19:01:25
iyi de efsane arkadaş, ao ve nao en azından kısa vadede kuvvetli negatif faza hareket etmiyor ki; sibirya akımları da orta ve batı avrupaya doğru aksın!!..bir de dediğin doğru evet arkadaşım,yalnız o halde neden sık sık indekslerle gfs modelleri taban tabana zıt hale gelir anlamış değilim.bu arada bloğundaki istanbul 1 -1,5 m. kar alabilir detaylar bugün için diye belirtmişsin arkadaşım ama hala detayları açıklamamışsın.sanırım senin de kafanı karıştıran parametrik netsizlikler var!!!.DUNDEN BERİ AYNI ŞEYİ SÖYLÜYORUM NAO VE AO'DA DOĞRU GİTMEYEN ŞEYLER VAR DİYE.BİRAZ DAHA BEKLEYİP ÖYLE KONU AÇICAM. Cevap: 3 şubat günü geldiğinde bu akşamki sinoptik görünüme benzer bir sonuç ortaya çıkarsa bir daha tahmin falan yapmıyacağım. İstifa ederim arkadaş! HODRİ MEYDAN ![]() | ||
.. |
| ||
ReiS'ül KüTTaP 28 Ocak 2012 Cumartesi 19:01:13 tahmin-akdeniz (Ali R. Kılınç) 28 Ocak 2012 Cumartesi 19:01:36 Nogaps modelleri Şubat başları için 6-7 güncellemedir Arif Beyin beklediği oluşumları destekliyor.Gfs ve Ecmwf soğukları orta-batı avrupaya indirirken Nogaps istikrarlı biçimde -20 -15 izotermleri için Doğu avrupa-Balkanlar ve Tükiye hattını benimsemiş. CEVAP: BAHSETTİĞİN MODELE İSTERSEN BİRDAHA BAK KARDEŞİM.. CEVAP : Nogaps 00 z çıktılarına göre konuşuyorum.3 Şubatta Gfs de -25 izotermi çok daha kuzeyde ve İstanbulda -5 -6 lar var.Soğukların akışı Batı Avrupaya.Aynı tarih için Nogapsta -25 Polonya civarlarında.İstanbul çevresinde -10 ile -15 arası değerler var.Sanırım detaylara bakamdan direk inceliyorsunuz. | ||
.. |
| ||
ReiS'ül KüTTaP 28 Ocak 2012 Cumartesi 19:01:13 tahmin-akdeniz (Ali R. Kılınç) 28 Ocak 2012 Cumartesi 19:01:36 Nogaps modelleri Şubat başları için 6-7 güncellemedir Arif Beyin beklediği oluşumları destekliyor.Gfs ve Ecmwf soğukları orta-batı avrupaya indirirken Nogaps istikrarlı biçimde -20 -15 izotermleri için Doğu avrupa-Balkanlar ve Tükiye hattını benimsemiş. CEVAP: BAHSETTİĞİN MODELE İSTERSEN BİRDAHA BAK KARDEŞİM..bence doğru söylemiş.bu görüntünün bize fazla zararı olmaz.o a.b içeri girdimi soğugu çeker. | ||
.. |
| ||
haklısın admin coğrafyamız hep sert karlar olmuyor ama benim yandığım durum burda istanbul gibi bir yerde hava sıcaklığı kar derecesine gelmiş ama yağış yok yani istanbulda nasıl yağış olmaz her yani deniz 2006 dan beri adam gibi kar yğmıyor 6 sene oldu 6 senede 1 tatmın eden kar yagmıyor be Cevap: Admin: 2010 u atlama ![]() | ||
.. |
| ||
iyi de efsane arkadaş, ao ve nao en azından kısa vadede kuvvetli negatif faza hareket etmiyor ki; sibirya akımları da orta ve batı avrupaya doğru aksın!!..bir de dediğin doğru evet arkadaşım,yalnız o halde neden sık sık indekslerle gfs modelleri taban tabana zıt hale gelir anlamış değilim.bu arada bloğundaki istanbul 1 -1,5 m. kar alabilir detaylar bugün için diye belirtmişsin arkadaşım ama hala detayları açıklamamışsın.sanırım senin de kafanı karıştıran parametrik netsizlikler var!!!. | ||
.. |
| ||
sıcaklık 4 derece şu an 10 -15 saniyede bir yağmur damlası düşüyor saat 19:37 sert rüzgar dışında günün tek hareketi şimdilik bu giresunda | ||
.. |
| ||
tahmin-akdeniz (Ali R. Kılınç) 28 Ocak 2012 Cumartesi 19:01:36 Nogaps modelleri Şubat başları için 6-7 güncellemedir Arif Beyin beklediği oluşumları destekliyor.Gfs ve Ecmwf soğukları orta-batı avrupaya indirirken Nogaps istikrarlı biçimde -20 -15 izotermleri için Doğu avrupa-Balkanlar ve Tükiye hattını benimsemiş. CEVAP: BAHSETTİĞİN MODELE İSTERSEN BİRDAHA BAK KARDEŞİM.. | ||
.. |
| ||
Emre Ö. [Heraclie] 28 Ocak 2012 Cumartesi 19:01:12
SEMİH MESUT AŞAN(EFSANE-SEMİH) 28 Ocak 2012 Cumartesi 19:01:42 hüseyin aktaş (snowhuso) 28 Ocak 2012 Cumartesi 19:01:30 DENİZ FIRTINASI, modeller AO ve NAO yu değiştirmez tam tersine AO ve NAO İNDEKSLERİ modellerin durumlarını etkiler arkadaşım.. ayrıca şu an itibariyle gfs modelleriyle AO ve NAO indeksleri arasında bence 180 derecelik bir fark bulunuyor ve yine kanaatimce gfs modelleri 3 şubat ve sonrası için ciddi derecede yanlış sinoptik görüntüler sergilemektedir. normali 87-8 şubata kadar soğuk ve karın bizimle olmasıdır...YANLIŞ BİLİYOSUN KARDEŞİM.DAHA ÖNCEDENDE SÖYLEDİM DİYE HATIRLIYORUM SANA.MODELLER AO VE NAO'YU BELİRLER.--------- O halde birinden birinde hata var:)AYNEN ÖLE DÜNDE SÖYLEDİM.YA MODELLERDE SORUN VAR YADA AO VE NAO GÜNCELLEMELERİNDE SORUN VAR. Cevap: Semih linkteki sinoptik görünümü bir kez daha sana hediye ediyorum. Tarihini hatırladın mı ![]() | ||
.. | http://a1201.hizliresim.com/t/w/26761.jpg (19) |
| ||
Ziyaretçi defterinde: 2792 sayfada toplam 139597 kayıt bulunuyor. | Görüntülenen sayfa : 895 | ||
Sayfalar | ||
< | 1 2 ... 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 ... 2791 2792 | > Derlenme Süresi:0,355 s Sayaç: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |