Serbest KürsüMesaj Ekle | Siteye Dön



met.uz.snowcem07 Aralık 2010 Salı 14:12:13
arif usta bişey sorabilirmiyim 1 haftadır modellerde içanadolu üzerinde 3 gün süreyle a.b çörekleniyor ve ankara cumartesi sabahtan pazartesi öğleye kadar hem de ilk 2 gün yoğun olmak üzere kar alıyor sence böyle bişey olabilirmi ve sebebi nedir acaba anadolu üzerindeki hava kuzeyde karadeniz dağları güneyde toroslar sebebiyle sıkışıp orada uzun süre kalıyor olabilirmi usta anlatabilirmisin bir de ankarada nasıl bir tablo bekliyosun sen şuan işyerindeyim oranın bilgisayarından yazıyorum usta
  cemmm63@ex..

beberto07 Aralık 2010 Salı 14:12:50
Arif abi cevap verdiğin için teşekkürler üstadım. ama 1985 kışına benzemiyomu abim modeller diyagramlar lütfen cevap verirsen sevinirim :)
Cevap:
Her kış birbirinden farklı.
  ..

jjjoseph07 Aralık 2010 Salı 14:12:30
Ya arkadaşlar sakin olun.Soğuk hava % 99 erken giriş yapıcak karayel etkisiyle.siz keyfini çıkarın. Yptığınız şey yarın ne olacak diye düşünmekten bugünün zevkini çıkaramamak.sonunu düşünen kahraman olamaz gibi " ERKEN BİTİCEĞİNİ DÜŞÜNEN ZEVKİNİ ALAMAZ" bi bakarsın blocking + blocking olur 20 gün kar yağar...
  ..

AKDENİZ07 Aralık 2010 Salı 14:12:46
slm arif hocam bu sistem burdur da kar yapma ihtimli varmı ben burdur un bucak ilçesinde oturuyorum.teşkkür ederim iyi günler
Cevap:
Evet var.
  ..

bERK ÖZMEN07 Aralık 2010 Salı 14:12:11
ARİFFF ABİİİİ İZMİR TAHMİNİ YAPARMISIN ABİ BEKLİORUZ YAPARSAN SEVİNİRİM ABİ!!!!1
  ..

Terra07 Aralık 2010 Salı 14:12:30
HÜSEYİN "arkadaşlar mevsimin il kar ve soğuk hava dalgasını bu kadar abartmak felaket senaryoları yaratmak 10gün aralıklarla istanbula kar yağdırmak anlamsızdır bunları anlatmak için yaşadığımız ülkenin 50 inci enlemlerde olması gerekirdi hele hele istanbula kar yağdırmak onuda geçtik izmire kar yağdırmak mantıksızlığın daniskasıdır daha erzurum gibi iller adam akıllı soğukları kar yağışını almamışken izmirle aynı anda kar yağdırmak hayalcilikten öteye geçmez ve bunuda kesinleştirilmiş ifadelerle kullanmak bilimede yapılmış önemli bir darbedir ayrıca aburun sözlerine inanıp burada nutuk atmayı ben anlamlı dörmüyorum çünkü ben aburu 3 seneden beri takip ediyorum 3 seneden beri kış çetin geçecek diyor bu kış sert sözleride bu dediklerinin arasına girecektir" BUNLARI BİR KENARA SAKLADIM!!EĞERKİ 1 HAFTA SONRA TERSİ OLURSA PİŞİRİP ÖNÜNE GETİRECEM!!
  ..

KEREM MUTLU PAPATYA07 Aralık 2010 Salı 14:12:21
ARİF ÜSTADIM MERHABALAR BUGÜN GÖRÜNEN MODELLERDE DEĞİŞİM VAR BU KAR YAĞIŞI İSTANBULDA ÇOK AZMI YAĞACAK BU ARADA SANKİ YAĞIŞDA BİRAZ AZALMAMI SÖZ KONUSU ARİF HOCAM SİSTEM GİDEREK ETKİSİNİMİ YİTİRİYOR.
Cevap:
Hayır temelde böyle bir değişim yok. Ne sıcaklık bakımından ne de yağış bakımından herhangi bir zayıflama yok. Modelden modele fikir değiştirmeyin. Sea effect snow oluşumu için gerekli şartlar fazlasıyla mevcut. Modeller bu oluşumları yakalamakta zorlanır.
  ..

bRkY07 Aralık 2010 Salı 14:12:07
Arif abi Trakya için söylediklerini İstanbul/Seyrantepe için de söyleyebilir misin?Normalde burada kışlar daha sert geçer.Cevabını bekliyorum Arif abi.
Cevap:
Evet söylerim. Trakya kadar olmasa da İstanbul'da en fazla kar alacak yerlerden biri de Seyrantepe'dir.
  ..

derya07 Aralık 2010 Salı 14:12:32
ARİF BEY biliyorum bana kızacağınız ama genel bir umutsuzluk herkezde aldı başını gidiyor.öğlen modelleride bunu malesef destekledi.en basittinden izmirde kuvvetli yağuş varken şimdi cuma öğleden sonra yağış kesiliyor.siz hala 19 aralık tarihine kadar istanbul da lodos esmeyeceğini savunuyor musunz.yani bir ısınma beklemiyormusunuz.bence tekrar genel bir değerlendirme yapın yoksa herkez size bu sorularla 100 defa gelir bugün...
Cevap:
Derya daha önce de söyledim. Adam olana 1 kere söylerim. Bilemedin 2 hadi Allah'ın hakkı 3'tür diyelim 3 olsun. ondan sonrası beni ilgilendirmez umrumda da olmaz. Tahminimi yaptım. Değişen birşey yok. Herşey aynı. Zayıflama falan yok sistemde. Anlayana...
  derya..

bulut7507 Aralık 2010 Salı 14:12:23
Arif abi Erdinç arkadaşımızın bir yorumuna şu cevabı vermişsin: "Fırtına havadaki kar tanelerinin hızla yere inmesini sağlayacaktır. Yer seviyesinde görece daha sıcak bir hava olduğu için soğuk hava yere doğru hızlı hareket edecektir. Bu da ısı adasının çabuk bir şekilde ortadan kalkmasını sağlayacaktır." yani bu dediğin şu anlamamı geliyor: Rüzgar kuvvetli olduğu için kar taneleri yere daha sert inecek ya, bu da kar tanelerinin erimeden inmesini sağlayacak biraz yerler örtü oldu mu da zemin soğuyacağı için yağışın geri kalan kısmı için kar olasılığı, yağmur ve kky olasılığından yüksek olacak. Doğru mudur abi?
Cevap:
Doğrudur. Enteresan bir sistem bu. Merakla bekliyorum olacakları...
  ..

tERRA07 Aralık 2010 Salı 14:12:05
Yine başladı şu şöyle dedi,bu boyle dedi diye..Ya arkadaşlar biraz önce örnek verilen Orhan Şen gecen ocak sisteminden sonra cok iyi hatırlıyorum Atv haberde asıl soğukların ocak sonu ve şubat başında olacağını soylemişti..vede yanıldı..hala daha devam ediyorsunuz..Sadece biraz sabır!!
  ..

beberto07 Aralık 2010 Salı 14:12:05
Selam arkadaşlar biraz önce itüden bir meteoroloji uzmanı ile gelecek sistemle ilgili sert bir tartışma yaşadım.gelecek sistemi yok ısı adası, yok yer ısısı ,deniz suyu gibi faktörleri öne sürüyor. Tamam haklı tarafları var ama 100 km esecek kuzeyli fırtına bu faktörleri ortadan kaldıracaktır.sakin olup umutsuzluğa düşmeden bekliyin arkadaşlarım.arif abi sanada sorum şu güzel abim bu gelecek sistemle 1985 kışını anımsatmıyomu :) sence ? herkese iyi günler dileğimle iyi çalışmalar diliyorum...
Cevap:
Bebeto o faktörleri yabana atma. Söylenenler doğru ama bir yere kadar. Kıyılarda yağışın kara dönmesi diğer yerlere göre biraz gecikecektir. Ancak bu durum sistemin İstanbul'da bugüne kadar kayda geçmiş aralık ayı sistemlerinin bıraktığı kar miktarından daha fazla kar örütüsü oluşturacağı gerçeğini değiştiremeyecektir.
  .. | http://omer_gul24@windowslive.com (47)

Modelist "©βΛ§ΛЯ-84" WinterLover07 Aralık 2010 Salı 14:12:37
tuncay 07 Aralık 2010 Salı 13:12:49-serdivanlı arkadaşım bende adapazarlıyım.Yazında dediğin gibi denizden biraz içerde kalıyoruz yağışın burada kara dönmesi lazım.Ancak adapazarının 5 km kuzeyinde bulunan ve Türkiyenin elektrik tüketiminin %27 sini karşılayan doğalgaz çevrim santrallerinin Adapazarına artı 2 derecelik etkisini unutmamak gerekir. --->> TUNCAY ARKADAŞIM SENDE GİT O SANTRALLERİ SABOTE ET O ZAMAN :)
  ..

trakya2207 Aralık 2010 Salı 14:12:57
trakya da kar :))))) trakyada yasayan arkadaslar umutsuzluk ıcın daha erken arif abinin dediği gibi bekleyelim ve gorelim bu sistem bence bizi tatmin eder .. en az 20 30 cm lık bı ortu olur benım sahsı fıkrım tabı arif abi ne der bilmem ama bizde bu sistemden fazlasıyla etkılenıcez. bol karlı gunler -------------------------------------------------- ------------------------------ Cevap: Kara gömüleceksiniz. ____________________________ insallah arif abim agzindan bal damlıyor walla :))
Cevap:
10 aralık büyük gün.
  ..

karmania07 Aralık 2010 Salı 13:12:05
tüm dostlara selam. öyle yada böyle soğuk ve yağışlı bir sistem yurdumuzu etkileyecek. Benim burada tahmin yapmak haddime değil çünkü sadece amatörce takip eden biriyim ama bazı arkadaşların egosunu tatmin etmeye çalıştıklarını görünce üzülüyorum. Özellikle bir arkadaş takmış İzmir'e kar yağmaz, yağdıramazsınız, havada görürsünüz vb. vb. yazıp duruyor. Ya yağsa ne olacak yağmasa ne olacak. Bir İzmirli olarak yağarsa hoşumuza gider yağmazsa da sağlık olsun der yağmur ve fırıtınayla yetiniriz. İyi de sevgili arkadaşım yağmazsa sana para mı vercekler yada yağarsa hapse mi gireceksin? nedir zorun İzmir'le? tam 10 günden beri varsa yoksa İzmir'e kar yağmaz yazıp duruyorsun. Yağarsa kardan adam yapıp yollucam resmini artık ne olursa olur yağmazsa da adrese kına göndeririz. Sayın Arif Bey, Sevgili Tarantula Hoca ve Efsane Semih kardeşime ve bilimsel kaynaklı verilerle bizlere birşeyleri önceden haber vermeye çalışan tüm diğer arkadaşlara selam eder kaynaksız olarak boş yazıp sinir bozanlara da kolay gelsin diyorum. Başınızı ağrıttıysak affola. (not: Arkaşın adı lazım değil geçmiş 1 haftalık yorumları okuyanlar anlayacaklardır kendisini.)
  ..

trakya2207 Aralık 2010 Salı 13:12:13
trakya da kar :))))) trakyada yasayan arkadaslar umutsuzluk ıcın daha erken arif abinin dediği gibi bekleyelim ve gorelim bu sistem bence bizi tatmin eder .. en az 20 30 cm lık bı ortu olur benım sahsı fıkrım tabı arif abi ne der bilmem ama bizde bu sistemden fazlasıyla etkılenıcez. bol karlı gunler
Cevap:
Kara gömüleceksiniz.
  ..

Modelist 07 Aralık 2010 Salı 13:12:12
Ya bu azor atlantiğe grönlanda doğru ne kaçar ki ! tam avrupanın göbeğine oturdu diyoruz hop sen kaç oraya hemen. Ha böyle işe ben. bu ingilizlerde artık çok olmaya başladılar zaten millet olarakta sevmem kendilerini.
  ..

ferh@t07 Aralık 2010 Salı 13:12:11
arif abinin dediği gibi soğuklar aralık 19 kadar kalabiliyor ancak sıcaklıklar hap sınırda yani 850 ph ta -5 civarları ama bu sıcaklıklarda yağacak karda pek tutacak gibi gözükmüyor!
  ..

tuncay07 Aralık 2010 Salı 13:12:49
serdivanlı arkadaşım bende adapazarlıyım.Yazında dediğin gibi denizden biraz içerde kalıyoruz yağışın burada kara dönmesi lazım.Ancak adapazarının 5 km kuzeyinde bulunan ve Türkiyenin elektrik tüketiminin %27 sini karşılayan doğalgaz çevrim santrallerinin Adapazarına artı 2 derecelik etkisini unutmamak gerekir.O santraller calıstığı sürece Zaten kar değerlerine zor düşen ısı bir anda tekrar yükseliyor.Malesef bu bacalar olduğu sürece şu anki gibi sistemler gibi sistemler adapazarımızda kar örtüsü bırakmaz.Ancak serdivanın ilçesinin yüksek yerlerinde göreceğiz kar örtüsünü
  tuncaycakm..

Zeki Baybey07 Aralık 2010 Salı 13:12:13
Ben Azorun Britanya üzerinden hemen çekileceğini düşünmüyorum yani en azından böyle olmayacağını umuyorum. O kadar şerefsiz değildir. Bize hep yatıya geliyor, oradaysa iki gün dursa gidesi geliyor.
Cevap:
Gitmiyor zaten. Yerini beğenmişe benziyor :) 10 gün kadar kalacak.
  ..

norveç07 Aralık 2010 Salı 13:12:43
santiago bursa kocaelini parantez ıcıne almıssın buralrda etkılı olmucak mı kar ????
  ..

erdinç07 Aralık 2010 Salı 13:12:37
ben istanbulda şiddetli esebilecek fırtınaya güveniyorum sebebini bilmiyorum ama şiddetli fırtınayla gelen bi çok sistemde istanbul kar ve örtüyle tanışmıştır.
Cevap:
Fırtına havadaki kar tanelerinin hızla yere inmesini sağlayacaktır. Yer seviyesinde görece daha sıcak bir hava olduğu için soğuk hava yere doğru hızlı hareket edecektir. Bu da ısı adasının çabuk bir şekilde ortadan kalkmasını sağlayacaktır.
  ..

karadeniz07 Aralık 2010 Salı 13:12:31
arif abi bu soğuklar 3 gün sürecek deniliyor aslı varmı cevaplarsan sevinirim
Cevap:
Yaklaşık 10 gün sürer...
  ..

Modelist 07 Aralık 2010 Salı 13:12:25
Şu gfs ve diyagramlar kadar dönek,dansöz modellemeler olamaz. 10 gün öncesinden daha kararlı olan veriler son 4 güne girerken değişmeye başlıyor. 500 hpa da -35, -40 lardan eser kalmadı. başlarım böyle tahmine tahminciliğede yaa. İnsanı keriz yerine koyuyorlar sanki. şu introlarıda sistemden 1 veya 2 gün önce koysanız daha iyi olur.
Cevap:
Sakin ol obasar. Gözlerin de görmez oldu artık. Herşey yerli yerinde. 1 hafta önce ne görünüyorduysa bugün de o. Yeter ki siz dansöz gibi dönmeyin. Durun durduğunuz yerde. Bakın kar nasıl da tıpış tıpış gelecek.
  ..

asfalya07 Aralık 2010 Salı 13:12:28
White fox,uğurlu 40 a keşke daha ayrıntılı kırşehirin hava durumunu yazsaydın da bu arkadaşımız da bir tane canlı hayvan ardında koymadan hepsini tek tek avlasaydı.Bir doğasever olarak,br karsever olarak zavallı hayvanlara kurşun atan zihniyeti anlamakta güçlük çekiyorum.Ne isterler o güzelm hayvanlardan hiç anlamıyorum.bu resmi de tekrar gönderiyor ve kıymayın o muhteşem canlılara diyorum.
  .. | http://i1012.hizliresim.com/2010/12/7/1661.jpg (112)



bulutluluk özlemi07 Aralık 2010 Salı 13:12:25
Şu görüntü 1 hafta önce olsa daha çok değişir deriz de artık sistemin giriş yapmasına 2 gün kaldı bundan sonra pek değişeceğini sanmıyorum sistem genel hatlarıyla belli olmuştur, blocking olayı kalktığı gibi yağış miktarı ve soğuma da azalmıştır bu benim görüşüm elbette kar yağacaktır ama öyle çok da abartılacak bir şey kalmamıştır, beklenilenden fazla bir şey olması tamamen şansa kalmıştır o şans da bizde yok, hemen ardından soğuklar ingiltereye akmaya devam biz yine avcumuzu yalarız
Cevap:
Konu hakkında azıcık bilgi sahibi olan biri Blocking kalktı demez. Nereye kalkmış. Otobüs mü bu. Kalkmış olsa soğuk hava bu kadar uzun süre kalır mı?
  torikbaska..

emre07 Aralık 2010 Salı 13:12:39
\r\nMeteoroloji uzmanı Prof. Dr. Orhan Şen, Türkiye’nin son 10 yılın en soğuk kışını yaşayacağını, ocak, şubat ve mart aylarında karın daha çok yerde kalacağını ve sıcaklığın da daha düşük olacağını söyledi. “İngiltere ve ABD’deki merkezlerin modellerini incelediğimizde, Avrupa ve Rusya’da kışın sert geçeceği, Türkiye’de de bunun uzantısı olarak kış şartlarında biraz sertlik görüleceği anlaşılıyor” diyen İstanbul Teknik Üniversitesi Meteoroloji Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Şen şöyle konuştu:\r\n\r\n“Bu, bin veya yüz yılın değil ama belki son 10 yılın en sert kışı sayılabilir. Türkiye, en son 2005 yılında sert bir kış geçirmişti. Bu kış, ondan daha sert geçebilir. Bu, büyük bir afet oluşturabilecek kadar sert kış değildir. Sadece alışmış olduğumuz kıştan daha sert geçecek demektir. Ocak, şubat ve mart aylarında Marmara Bölgesi dahil olmak üzere Türkiye’nin kuzey bölgelerinde daha sert bir kış geçireceğiz. Sert kıştan kastımız, karın 5-6 gün yerde kalma ihtimalidir. Normal sıcaklıktan 1.5 derece daha düşecek. Kar sınırı 5 derecenin altındadır. Demek ki bu sene 5 derecenin altındaki gün sayısı daha çok olacak.”\r\n\r\nNtv\'nin
  emre_ulas_.. | http://arif hocam (67)

serdivanlı07 Aralık 2010 Salı 13:12:00
santiago yazında Şu an için benim tahminimce, haritada işaretlediğim bölgelerde örtü kalınlığı yer yer 20cm. üzerine çıkabilir. Akşam yapacağım bir çalışmayla sizlere daha detaylı bilgi aktaracağım. demişsin bu işaretlediğin alanda SAKARYA da var karadenizden 60-70 km içerde bulunduğumuz yer dediğin kadar örtü görürüz herhalde
  ..

Zeki Baybey07 Aralık 2010 Salı 13:12:56
Arif hocam, o meşgulse diğer önde gelen tahminciler =), bizim bu akdeniz dışında bir yerden ab alma şansımız yok mu ? Bu mübarek geldiğinde lodosla geliyor, bütün sıcaklıkları mahvediyor. Ayrıca bu sistemin soğuk bölümünde akdenizden kaç parça gelir ? Bir tek nemli kütle mi ?
Cevap:
10-20 aralık tarihleri arasında İstanbul'da lodos beklemiyoruz. Rüzgarlar kuzey yönlerden esecektir. Bu dönem içinde 3 yada 4 tane alçak basınç sisteminin oluşmasını bekliyoruz.
  ..

harun_5807 Aralık 2010 Salı 13:12:41
arif abi sivas için bir kaç tüyo verebilirmisiniz kar ayın kaçında yagacak örtü olustururmu
Cevap:
11 inde başlar. Fazlasıyla kar örtüsü olur.
  harun_58_f.. | http://www.sivasspor.com (52)

METEHAN190707 Aralık 2010 Salı 13:12:09
ankaragücü hem diyorsun ki 20 cm kar olmaz ankarada hemde 1 saat sonra 36 saat aralıksız kar yağacak diyorsun!!!! sana yakışmayan bir açıklama bunlar senin gibi işin içinde olan iri için hele!!! 36 saat kar alacak yer kusura bakma ama 5 cm kar bırakacak değil...... istanbul için ise ne diyelim işte arif hocaya güveniyoruz olursa olur olmazsa olmaz adam düşüncesini mertçe paylaştı herkesle kısmet değil dicezolmazsada sen bildiğin gördüğün inandığın yolda ilerle arif hoca gerisi ALLAHA KALMIŞ(sen görevini yap gerisini ALLAHA bırak misali ) ne yapalım ne desek boş yağacak desek yağarmı yağmıcak desek yağmazmı artık beklemekten başka çaremiz yok değiştirecek de değiliz kedi çağırır gibi pisi pisi dicez bklicez....
  mete.han.1..

Wind Chill07 Aralık 2010 Salı 13:12:05
Son sinoptik görünüm 2002 sistemine benziyor. Aradaki fark:2002 sisteminde en etkili bölüm sadece bir günlüktü. Bu sistemde ise, alçak basınç üç gün boyunca adeta İç Anadolu'ya yerleşecek. Ümidim biraz arttı.
  ..

Mehmet Can Tanyeri - White Fox07 Aralık 2010 Salı 13:12:04
@ Santiago/// Aynen katılıyorum ama bence, o alan Kastomunu - Ankara'nın Kalecik ve Elmadağ ilçelerine kadar da genişletilebilir.
  ..

Erman07 Aralık 2010 Salı 13:12:17
Ankara bu sıstemden baya ıyı etkılenecek cumartesı baslıcak kar pazartesı öglen hatta aksama kdr surecek özellıkle cumartesı ve pazar ankarada kar baya etkılı olacak...
  ..

akureyri07 Aralık 2010 Salı 13:12:35
Bu kadar heves ettik, en azından çatılar, arabaların üstü 1 cm kar tutsun ona da razıyım, ama o da olmayacak gibi.
Cevap:
Olur olur bal gibi olur. Panik yapmayın.
  ..

trakya(korhan)07 Aralık 2010 Salı 13:12:04
Trakya için malesef hiç iyi değil öğlen modeli.Sabah modelinde -5 daha geç giriyordu ama 0 derece kaplıyordu şimdi ise -5 daha erken geliyor ama 0 derece gelemiyor nasıl oluyor? ARİF BEY lütfen cevaplayın
Cevap:
Beynini mi kemirdin Korhan. Sen yapma bari. Trakya için -5 demek yağışla örtüşürse karın daniskası demektir. Öyle de olacaktır. 10-11 aralıkta yoğun kar olur Trakya'da. 1 gün kadar mola verdikten sonra yeni sistemler de gelecek.
  ..

kezman/izmir07 Aralık 2010 Salı 13:12:59
izmirin kaderi yine değişmicek görülüyor.soğuk geldiğince yağış kesilcek bütün modeller o yönde.bir izmirli olarak üzülerek söylüyorum.izmirliler kar falan beklemesin.belki hafada uçuşan karcık görebiliriz? sen ne düşünüyorsun arif üstad?
  desouza_00..

Modelist "©βΛ§ΛЯ-84" WinterLover07 Aralık 2010 Salı 13:12:25
çok yorum yapılıyo ama boş yorum yapılıyo...
  ..

Mehmet Can Tanyeri - White Fox07 Aralık 2010 Salı 13:12:49
@ ugurlu40 Bende aslen Kırşehirliyim :D Ama Ankara'da yaşıyorum. Şahsen cumartesi Ankara'da kar başlarken Kırşehir'de sabah saatlerinde yağmur var. Öğleye doğru Kaman'da, öğleden sonra'da Kırşehir merkezde kara çevirecek. Yalnız Ankara kadar soğuma yok. Pazar ve Cumartesi, gündüz kar yağarken erimesi muhtemel. Hatta Mucur çevresinde gündüz yağmur olabilir. Kırşehir merkez Cumartesi gündüz 5, Pazar 2 derece...
  .. | http://www.facebook.com/AnkaraHavaDurumu (74)

AYDIN K.07 Aralık 2010 Salı 13:12:09
ARİF BEY KENDİ ADIMA SİZE CEVAP VERMEK İSTİYORUM. TABİİ Kİ HAVA TAHMİNİ YAPMAK BU KADAR KOLAY DEĞİL , BİLGİ BİRİKİM TECRÜBE VE DE TAHMİN YAPILACAK YERİN FİZİKİ KOŞULLARINI GÖZÖNÜNDE BULUNDURMAK GEREKİR. AMA BİZE METEOROLOJİK TAHMİNDE BULUNABİLMEK İÇİN GEREKLİ OLAN VERİLERİ SİZ ÖĞRETİYORSUNUZ NEREYE NE ŞEKİLDE BAKMAMIZ GEREKTİĞİNİ NE ZAMAN ORTAYA ÇIKMASI GEREKTİĞİNİ VE BU DOĞRULTUDA BİZDE BİRŞEY GÖREMEYİNCE ÜSTÜNE ÜSTELİK TAHMİNLERİNDEN NEFRET ETTİĞİMİZ KURUM VE KİŞİLERDE BİZİM GÖRDÜĞÜMÜZÜN AYNISINI GÖRÜNCE HALİ İLE NE OLUP BİTTİĞİNİ BİLMEK İSTİYORUZ YA DA ÖĞRENMEK İSTİYORUZ Kİ BU DA BİZE BİR SONRAKİ SİSTEMDE TECRÜBE OLSUN. AÇIKÇASI GEÇEN YIL 23 OCAK SİSTEMİNDE DE SİZDEN BAŞKA KİMSE EMİN DEĞİLDİ AMA SON İKİ GÜN HERKESİN TAHMİNİ DEĞİŞTİ. ONUN İÇİN BEKLEMEK EN İYİSİ AMA BEKLERKEN DİĞER VERİLER DOĞRULTUSUNDA YORUM YAPMAK DA SON DERECE NORMAL KARŞILANMALI. EN AZINDAN KAPIMIN ÖNÜNE KAÇ CM KAR YAĞAR DİYE ABUK SABUK SORULAR SORMUYORUZ
  ..

huseyın07 Aralık 2010 Salı 13:12:57
arkadaşlar mevsimin il kar ve soğuk hava dalgasını bu kadar abartmak felaket senaryoları yaratmak 10gün aralıklarla istanbula kar yağdırmak anlamsızdır bunları anlatmak için yaşadığımız ülkenin 50 inci enlemlerde olması gerekirdi hele hele istanbula kar yağdırmak onuda geçtik izmire kar yağdırmak mantıksızlığın daniskasıdır daha erzurum gibi iller adam akıllı soğukları kar yağışını almamışken izmirle aynı anda kar yağdırmak hayalcilikten öteye geçmez ve bunuda kesinleştirilmiş ifadelerle kullanmak bilimede yapılmış önemli bir darbedir ayrıca aburun sözlerine inanıp burada nutuk atmayı ben anlamlı dörmüyorum çünkü ben aburu 3 seneden beri takip ediyorum 3 seneden beri kış çetin geçecek diyor bu kış sert sözleride bu dediklerinin arasına girecektir
  .. | http://huso_51_51@hotmail.com (69)

karfirtinasi07 Aralık 2010 Salı 13:12:41
bakın arkadaşlar! daha henüz kışa bile girmedik, yani 21 aralık. lütfen bazı şeyleri söylerken biraz daha mantığınızı yürütmeye çalışın. Arif bey bu sistemden bahsederken hiç kimse bu kadar güçlü olabileceğini bilmiyordu,hatta bırakın bilmeyi haberleri bile yoktu! şimdi size soruyorum : bu sistem 11 aralık( sonbaharın son günleri) değilde 1 şubat ( kışın tam ortasında) gelseydi neler olabilirdi bir düşünün?! Arif beyin tahminleri doğrudur. istanbula kar yağar veya yağmaz ama anadolu felç olabilir! hemde SONBAHARIN SONLARINDA!!!!!!!
  ..

Mehmet Can Tanyeri - White Fox07 Aralık 2010 Salı 13:12:41
Saydığım merkezlerin örtü oluşturamaması dayanağı bu. Deniz sıcaklığı Marmara 15, Karadeniz 14. Bu aşağıdaki link ise yer koşulların pazar sabaha karşı saat 04:00'te, mevcut GFS'ya karşılık verebileceği potansiyel durum. Bir yer zemin ısısı var. Hesaba katılması gereken.
Cevap:
Sözüm sana değil Can kardeşim. Yalnız bu haritadaki veriler yüksek bana göre. 2-3 derece daha düşük olmalı. Çatalca pazar sabaha karşı 1 derece mi olacak yani? Çok zor. Isı adası oluşması konusunda ben de senle hemfikirim ama bu sadece İstanbul'un sahil kesimlerinde yağışın kara dönmesini geciktirecek o kadar. Başkaca bir sorun olacağını sanmıyorum.
  .. | http://img408.imageshack.us/img408/7184/stanbul.jpg (190)

MiStRaL07 Aralık 2010 Salı 13:12:55
bu nasil bir high pressure 1060 hPa
  ..

asfalya07 Aralık 2010 Salı 13:12:48
Ver Leftere yazsın deftere gibi bak wettere yaz deftere..At şişeyi dön köşeyi,attım şişeyi döndüm köşeyi :)))..Yolların kralı sensin üstad..Tüm kamyonculardan selamlar :)))
  ..

ugurlu4007 Aralık 2010 Salı 12:12:24
arkadaşlar hafta sonu kırşehir için bi tahmininiz varmı av a gideceğimde yolda kalmayalım kırşehirde sizce durumlar ne olur
Cevap:
Aman dikkat! Ava gidip avlanma.
  ..

Santiago07 Aralık 2010 Salı 12:12:25
Arkadaşlar, üzülerek belirtiyorum, bu sabah modellerine göre İstanbul için çok fazla birşey beklemeyin. Ayrıca bu tabloya göre Marmara bölgesinde olup rakımı düşük olan illerde de çok fazla örtü oluşmaz (Bursa, Kocaeli). Soğuk hava gücünü kaybediyor günden güne, umarım geçen seneki ocak sisteminde olduğu gibi son günlere doğru güçlenir. Şu an için benim tahminimce, haritada işaretlediğim bölgelerde örtü kalınlığı yer yer 20cm. üzerine çıkabilir. Akşam yapacağım bir çalışmayla sizlere daha detaylı bilgi aktaracağım.
  .. | http://i1012.hizliresim.com/2010/12/7/1395.png (248)

memo14507 Aralık 2010 Salı 12:12:02
yağış pek beklenildiği gibi kuvvetli olmayacak gibi yağışın kuvvetli kısmı doğu akdenizden aşağı sarkıp gidiyor. gün yaklıştık yağışın şiddeti azaldı. http://forecast.uoa.gr/forecastnew.php
  ..

KEREM MUTLU PAPATYA07 Aralık 2010 Salı 12:12:47
EFSANE SEMİH MERHABA BU SİSTEMİN ŞUANKİ HALİYLE HALEN CUMA AKŞAMI İÇİN SABİHA GÖKÇEN HAVAALANI -KURTKÖY VE AYDOS BÖLGELERİNDE AKŞAMDAN İTİBAREN KAR ETKİLİ OLACAMI? CEVABINIZI BEKLİYORUM
  ..

Ahmet Durak07 Aralık 2010 Salı 12:12:40
Trakya Korhan Merhaba; Ben Tekirdağlıyım. Ocak 2004 karında Tekirdağ-Malkara arasındaki köyümüzdeydim. Gölcükteki askerliğimi zaten kar yüzünden bir gün fazla yapmıştım. Tekirdağ'a indiğimde ayın 14-15'i gibi her yer 20 cm kardı. Kurban Bayramı namazıyla başlayan kar 2,5 gün sürdü. Süperdi. O karda elimle bahçeye gelen yaban tavşanı yakalamıştım. Bahçemizdeki kar tam 80 cm'ydi.
  ahmet-dura..



Bilgi | Mesaj Ekle
Ziyaretçi defterinde: 2792 sayfada toplam 139597 kayıt bulunuyor. | Görüntülenen sayfa : 2266
Sayfalar
< | 1 2 ... 2259 2260 2261 2262 2263 2264 2265 2266 2267 2268 2269 2270 2271 2272 ... 2791 2792 | >
Derlenme Süresi:0,622 s
Sayaç: