Serbest KürsüMesaj Ekle | Siteye Dön



karkolik ugur(karsever)15 Aralık 2010 Çarşamba 00:12:40
selamlar.sayın admin ve sevgili arif bey şu şahsın son yazdığı yoruma bakın hakkımda geçen kasım ayı sallamayın arif bey tarantula sizden daha iy tahmin yaıyor siz bilmiyorsunuz onlari biliyor demiş mi dememiş mi .yalanında bu kadarı olmaz.ayrıca ben burada kimsenin dedikosunu yapmıyorum sadece örnek verdim eğer birilerinin gücüne ettiyse o zaman çıkarım özür dilerim.ama kimse bana bu sayfada dedikoducu diyemez.diyen olursa hakkımı savunurum gerekirse dava açar bu sözler yüzünden mahkemelerde sürünürsünüz sayın ismini söylemek istemediğim şahıs tamam.bunu yayınlayın lütfen rica ediyorum ayrıca şu adamında yorumlarını yayınlarken biraz daha dikkat edin cünkü kisisel saldırıda bulunuyor hos seyler değil bunlar tamam.neyse iyi geceler herkese.
Cevap:
Aslında söylediklerinde haksız değil. Tahminlerimiz daha çok uzun vadeli. Tıpkı Bastardi gibi. Şahsen Bastardi'nin şurda şu kadar cm kar olacak gibilerinden bir tahmin yaptığını hiç görmedim. Çünkü kendisi uzun vade tahmincisi. Biz de öyleyiz. Kısa vadede zorlanabiliyoruz yada uzun vadeye göre daha fazla hata yapabiliyoruz. Zaten açık açık da söylüyoruz. Biz maraton koşucusuyuz sprinter değiliz o işleri de başkaları yapsın diye de söylüyoruz.
  ..

OzquR_(61)15 Aralık 2010 Çarşamba 00:12:31
Arif abi öncellikle soruma cevap verirsen sevinecem.. Trabzon'da bu geçtiğimiz kar'lı sistem kar'ı geçtik yağmur bekliyorduk en azından kuvvetli bir yağış ama inan Trabzon'da kaç gündür bildiğin yerel yağmurlar var.. Bunlarda şöyle 2 dakikalığına ıslatıp gidiyor ve hava açıp ayaz yapmasına sebep oluyordu . Bugün lodosla sıcaklıklar 15-19 arasında gidip geldi.. Ama henüz Trabzon'da bu sistemde soguk ve yağıslı birşey gözükmedi.. Benim demek istediğim Trabzon'da önümüzdeki günlerde kuvvetli bir yağış ve ya beklediğin soğuk hava dalgası var mı ?Mesela yılbaşına kar yağışlı bir giriş uzun bir süre var ama şimdilik tahminin ne yönde ? Abi cevaplarsan memnun olurum.. İyi geceler..
Cevap:
Haftabaşına kadar yağışlar devam edecek. Aralıklarla kuvvetlenebilir. Sıcaklılar da düşecektir ancak kıyılarda kar olmaz ancak yükseklerde yaylalarda falan olabilir.
  ..

emre15 Aralık 2010 Çarşamba 00:12:21
ARİF ABİ DALGA GECMEDE SÖYLE KAC YILIN EN SOGUK VE EN KARLI KIŞINI YASAYACAZ CVP VER border=0
Cevap:
30 dedik ya evladım. Dalga malga yok. Ciddiyim.
  emre_ulas_.. | http://arif hocam (58)

karseven15 Aralık 2010 Çarşamba 00:12:43
Arkadaşlar benim öngörüm ocak ve şubat ayları çok çetin geçecek özellikle karadeniz bölgesinde oturanlar merak etmeyin Allahın izni ile kara doyacaksınız.kuzeyli sistemler akın edecekler peşpeşe...biraz sabır...kış yeni başlıyor.aralık kışı provadır hep..bu havalar ocak şubat sistemlerine ortam oluşturdular..bundan sonra bol soğuk ve kar...
  emanetoglu..

ramazan kasapoğlu15 Aralık 2010 Çarşamba 00:12:00
arif abi sabah uyandığımızda veya gün içinde çorluda kar örtüsü görmemiz mümkünmü
Cevap:
Çorlu'nun ismini bu gecelik Mümkünlü yapalım.
  ..

kartepe15 Aralık 2010 Çarşamba 00:12:53
arifbey cuma günü istanbula kar yağacakmı arkadaşlar örtüden bahsediyor
Cevap:
Yükseklerde kar örtüsü olabilir belki ama büyük beklentiler içine girilecek bir sistem değil.
  ..

ferh@t15 Aralık 2010 Çarşamba 00:12:33
ya arif bu sis nickli arkadaş avcılarda sıcaklık 7dereceyken 5-6 km uzaklıkta 190 metre yükseklikteki beylikdüzünde sıcaklıklığın 3 derece olması imkansız gibi bişey arkadaş biraz sallıyo gibi geldi.samandıra ile 537 metrelik aydos dağı tepesindeki sıcaklık farkı çoğu zaman o kadar bile olmuyor.
  ..

PaUlEtA15 Aralık 2010 Çarşamba 00:12:58
dün gece kayseri deydim saat 22 00 sıralarında havada bulut yoktu ancak saat 23 30 sıralarında öyle bir kar başladıki seyre değer sonra telefonumu sabah 05 00 a kurup(hani çok fazla yağarsa kayseride kalmak zorunda kalmim diye) yattım sabah 5 de kalktığımda yağmur yağıyodu neyse arif abi asıl sorum şu öğlen kayseriden adanaya doğru yola çıktım çok ilginç durumlar vardı kar birikintilerini gözlemledm aynı il sınırları içinde yükseltinin de hemen hemen aynı olmasna rağmen çok farklılıklar vardı ve inanmıcaksın ama kayseri adana arası 320 km inan bana sanki 50 km aralıklarla kar daha yoğun yağmış taki pozantıya kadar
  ..

jjjoseph15 Aralık 2010 Çarşamba 00:12:46
Arif bey yapma ya.Açıkla şu AO'nun yılbaşı değerlerini nerden elde ettiğini.Sende herşeyi öğrettin sonunu öğretmiyosun :))) Bize balık tutmayı öğret balık verme :))))
Cevap:
O kadarı da bende kalsın. 15 günden ötesi sizi bozar :)
  ..

ramazan14 Aralık 2010 Salı 23:12:55
arif abi cevapların için teşekkür ederim.abi ben seni rahmetli ali esine benzetiyorum.yaşım 28 ama rahmetliyi hep izlerdim.orta okulda harçlıgımı hep milliyet gazetisine verirdim.kışın camın önünde kar bekliyeceğim diye sinüzit hastası oldum.çok dayak yedim babamdan bu yüzden.abi tekstil işi derken hangi tarz abi.bende elektrik teknikeriyim ama senin gibi tekstil işi yapıyorum.kazanmama rağmen üniversiteyi okuyamadım parasızlıktan.coğrafya öğretmenliğini kazanmıştım.senin kendi firman varmı abi yoksa al-sat mı yapıyorsun?sizinle tanışmak isterim.eğer böyle bir imkan olursa .saygılar abi .
Cevap:
Ali Esin (Allah rahmet eylesin) de Gökhan Abur da hocamdır. İkisinin de üzerimde emeği vardır. Kendim üretip yurtdışına toptan satıyorum. Ağırlıkla bayan üzerine.
  ..

trakya2214 Aralık 2010 Salı 23:12:51
arif abi merhaba bugece gelen sistemin edirnede örtü yapma olasılıgı warmı ?? kolay gelsin..
Cevap:
Evet var.
  ..

sis14 Aralık 2010 Salı 23:12:22
ben büyükbir yalancıyım cok ıhtıyacım varya burda yalan soylemeye para veya un vereceksınız ya bana mılletı aldatıyorum.ben aracımla ordan gecerken tane tane kar atıyordu cama bunu yazdım adam bana dıyorkı mılletı kandırma burda yalan banakadar dusmez
  ..

fatih14 Aralık 2010 Salı 23:12:21
allahim sistem biraz daha güçlensin yaa kırklareli vizede yagmur alıcaz yoksa
Cevap:
Vize'de kar olur.
  ..

Murat14 Aralık 2010 Salı 23:12:32
Arif abi iki sorum olacak.İlki kar paletleri ile kar arasındaki fark nedir?Baktığımızda ikisini ayırt edebilirmiyiz..Diğer sorum ise Sivasta bugün akşama kadar kar yağdı akşam yağmura döndü..bunun sebebi nedir?Önümüzdeki günlerde karla mı devam ederiz yağmurlamı? İyi akşamlar...
Cevap:
Evet çok net ayırt edersin. Kar veya buz paleti görünüm olarak kara benzese de bir defa daha serttir. Kardan daha çok doluya benzer. Karla dolu karışımı birşeydir. İlk bakışta bu yağan da nesi kar mıdır buz mudur bir tuhaf şeydir diyesin gelir. İkinci sorunun cevabı içinse bir hamburgeri gözünün önüne getir. Hamburgerin ekmeklerinin olduğu yerleri havanın soğuk olduğu yerler köftesinin olduğu yerleri de sıcak olduğu yerler olarak düşün gelen sistem ılık karakterliyse (Akdeniz) şayet sıcaklık yer seviyesinde sıfırın altında değilse yağış yağmur, sıfırın altındaysa donan yağmur (freezing rain) şeklinde görülebilir. Sıcaklık sınırlarda olduğu için önümüzdeki günlerde düşecek yağış için anlık verileri takip etmek gerekecek.
  ..

furkan14 Aralık 2010 Salı 23:12:36
arif abi yılsonu sistemi modellere ne zaman yansır?
Cevap:
Haftasonunda modellerde kararlı bir hal almaya başlar.
  ..

emre14 Aralık 2010 Salı 23:12:31
ARİF ABİ DOGRU SÖYLEYİN DALGA GECMEYİN SON KAC YILIN EN SOGUK VE KARLI KIŞI OLCAK BU SENE
Cevap:
30
  emre_ulas_.. | http://arif hocam (56)

emrahc14 Aralık 2010 Salı 23:12:14
Arıf abı onumuzdekı hafta etkılı olması beklenen hava b.karadnız olarak buralrda scaklıı ortalama kac derceye kadar ckarır ve arada yagmurlarda varmı abı
  ht.. | http://gj (42)

emre14 Aralık 2010 Salı 23:12:39
Meteoroloji uzmanı Prof. Dr. Orhan Şen, Türkiye’nin son 10 yılın en soğuk kışını yaşayacağını, ocak, şubat ve mart aylarında karın daha çok yerde kalacağını ve sıcaklığın da daha düşük olacağını söyledi. “İngiltere ve ABD’deki merkezlerin modellerini incelediğimizde, Avrupa ve Rusya’da kışın sert geçeceği, Türkiye’de de bunun uzantısı olarak kış şartlarında biraz sertlik görüleceği anlaşılıyor” diyen İstanbul Teknik Üniversitesi Meteoroloji Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Şen şöyle konuştu: “Bu, bin veya yüz yılın değil ama belki son 10 yılın en sert kışı sayılabilir. Türkiye, en son 2005 yılında sert bir kış geçirmişti. Bu kış, ondan daha sert geçebilir. Bu, büyük bir afet oluşturabilecek kadar sert kış değildir. Sadece alışmış olduğumuz kıştan daha sert geçecek demektir. Ocak, şubat ve mart aylarında Marmara Bölgesi dahil olmak üzere Türkiye’nin kuzey bölgelerinde daha sert bir kış geçireceğiz. Sert kıştan kastımız, karın 5-6 gün yerde kalma ihtimalidir. Normal sıcaklıktan 1.5 derece daha düşecek. Kar sınırı 5 derecenin altındadır. Demek ki bu sene 5 derecenin altındaki gün sayısı daha çok olacak.” DOGRUMU ARİF ABİ 10 YILIN EN SOGUK KIŞIMI YASAYACAZ CVPLAR SEVİNİRİM
Cevap:
Bana göre de son 30 yılın en soğuk kışını yaşayacağız. 5, 10, 50, 100, 1000 herkes birşeyler sallıyor ben de 30 diyeyim bari.
  emre_ulas_.. | http://arif hocam (51)

suputnik14 Aralık 2010 Salı 23:12:58
arif abi hayırlı akşamlar.tekirdağ çerkezköy iyi kar alır mı bu hafta içi. karın şiddeti ne olcak biraz bilgi verebilir misin?kolay gelsin.. :))
Cevap:
Tatminkar bir kar yağışı olacak gibi görünüyor. Kırklareli ve Edirne bu sistemde kar bakımından oldukça şanslı görünüyor ama Tekirdağ için anlık verileri takip etmek gerekecek.
  ..

muzaffer afyon14 Aralık 2010 Salı 23:12:33
Arif Hocam perşembe ve cuma günü afyon da yoğun kar yağışı olarak gösteriyor. ( http://www.ntvmsnbc.com/id/25160111/ ) DMİ sitesinden o günlerin modellerine baktım yağış miktarlarıda fazla görünüyor gibi ama yağmur simgesi var. Sizce yağış kuvvetlii ve kar şeklindemi olur. Teşekkürler ..
Cevap:
Kar olasılığı var ama orta kuvvette olacak gibi görünüyor.
  mzffr09@ho..

istanbul-yusuf14 Aralık 2010 Salı 23:12:13
hocam sitenizde hava durumuna baktım diyoki kar kar parçalı bulutlu kar doğrumu
  ysf__fb_@h.. | http://havaturka.com (52)

mert sariyer14 Aralık 2010 Salı 23:12:16
arif abi su an sariyer koc universitesinde kky var ara ara kara donuyor sence bu yagis etkili olurmu yarin ortu olusurmu sicaklik 2 derece su an burda rakim 250 m
  ada.. | http://ada (46)

doktor 9214 Aralık 2010 Salı 23:12:28
ıstanbul ve marmara kıyılarında cuma gunu gorulecek yagısın cınsı en fazla karla karısık yagmur seklınde olacaktır tv de kar gelıyor gıbı haberler olsada yuksek kesımler dırek kar yagısı alacaktır bu arada bandırmada bugun camii de ki dogalgaz patlamasında ölen vatandasımıza allahtan rahmet yaralılarada acil şifalar dilerim
  ..

tengizman14 Aralık 2010 Salı 23:12:21
karkolik ugurmusun ne karin agrisisin bilmiyorum ama 4 gundur ben yorum yazmiyorum buraya,benim ismimi yazip kari gibi dedikodu yapma arkadan.Demekki bir kusurun varki yorumun yayinlanmiyor.Once kusurunu bul onu duzelt oyle yorum yaz,sonrada dedikodu yapma tamammi evladim?
  ..

ramazan14 Aralık 2010 Salı 23:12:35
arif abi genel anlamda yılsonu sisteminin istanbulu kara boğması yüzde kaçtır.ayrıca perşembe günü istanbul sultanbeylide örtü oluştururmu?bastardinin yeni yorumlarına katılıyormusun.hbertürk işi ne oldu?seni nezaman tv de göreceğiz.ayrıca abi sen meteoroloji bölümündenmi mezunsun,yoksa benim gibi hava delisimisin? cevaplarsan sevinirim.allah cc yolunu açık etsin abi.saygılarımla
Cevap:
Yılsonunda gelecek sistemle ilgili şu aşamada detay veremiyoruz. Biraz daha zaman geçmesi gerekir. Perşembe yada cuma günü beklediğimiz sistem İstanbul'da yükseklerde kar örtüsü oluşturabilir ancak şu anki haliyle büyük beklentiler içine girilecek bir sistem değil. Joe Bastardi'nin yorumlarına katılıyorum. Habertürkte yarın bir deneme çekimimiz daha olacak. Netleşince haber vereceğim. Evet İTÜ meteorolojiden 1981'de mezun oldum. Hava, özellikle de kar manyağı olduğum için bu bölümü tercih ettim. Ekonomik nedenlerden dolayı uzun zaman ilgilenememiştim, tekstile ağırlık verdim, son yıllarda daha çok hobi olarak uğraşıyorum ve bildiklerimi paylaşarak en azından insanların kendi tahminini kendisini yapabilmesini sağlamaya çalışıyorum. Saygılar...
  ..



İSTANBUL14 Aralık 2010 Salı 23:12:34
Bu Yağışlar Dün Akşam ki Sulu Kardan Dahamı Etkili olacak Perşembe Ve Cuma İstanbulda
Cevap:
Açıkçası sıcaklık çok sınırlarda dolaştığı için ancak görünce anlayabileceğiz.
  ..

ozkaradag14 Aralık 2010 Salı 23:12:11
Arif hocam Kayseri sadece 30saat karlı kaldı, ancak yağış konusunda Kasım'ı telafi edeceğiz inşallah. Ocakta çok mu kurak yoksa azalma derken geçen seneleri mi baz aldınız? Yani kar konusunda korkum yok ama kuraklıktan çekiniyorum çünkü su hayat demek, hele ki Akdeniz İklimine sahip olan ülkemizin yazın susuz kalmak korkunç bir şey. Bir de Kayseri'nin diagram tablosu bu mu?http://www.wzkarten3.de/pics/MS_3538_ens.png GFS yine ayrı telden çalıyor ama yola gelir diye düşünüyorum. Ayrıca o zikzaklar gece-gündüz sıcaklık farkından mı ortaya çıkıyor? Cevaplar için şimdiden teşekkür ederim, sevgiler...
Cevap:
Tüm sorularınızın cevabı evet.
  ..

eFee14 Aralık 2010 Salı 23:12:11
Arif Bey Ben Pendikte Oturuyorum Dün Akşam Saatlerinde Yağan Kar Burda Çatıları ÇimLeri Ve Kaldırımları Beyazlattı acaba Perşembeyi Cumaya Bağlayan Gecede Bulunduğum Bölgede kar Olasılığı Nedir ? Ve Bu Yağış Ne kadar Etkili ?
Cevap:
Sistemin girişi biraz gecikebilir saat vermek yanıltıcı olabilir ancak dün akşamkine benzer bir yağış görülebilir.
  ..

emrahc14 Aralık 2010 Salı 23:12:55
ARIF ABI bu soguk hava DENIZ SICAKLİKLARINI ay sonu beklenen sıstemde kar alabılmemız ıcın uygun sevıyeye dusurebılırmı?
Cevap:
Muhtemelen düşürür.
  karrr.. | http://yagg (74)

gökhan14 Aralık 2010 Salı 23:12:59
arif abi perşembeyi cumaya baglayan gece beylikdüzü'nde kar örtüsü oluşurmu ve kar yagaşı kaç gün sürer? saygılar
Cevap:
Büyük beklentiler içine girilmemeli. Dün akşamki gibi sulu kar da olabilir.
  ..

Emre14 Aralık 2010 Salı 22:12:53
emrahc 14 Aralık 2010 Salı 22:12:54 ARIF ABI onumuzdekı gunlerde ZONGULDAK ıcın kuvetlı yagıs beklentın varmı abı.,? Cevap: Yağış olacak ama çok kuvvetli değil kar yagısımı yagmurmu acaba?
Cevap:
Yağmur.
  ..

emrahc14 Aralık 2010 Salı 22:12:54
ARIF ABI onumuzdekı gunlerde ZONGULDAK ıcın kuvetlı yagıs beklentın varmı abı.,?
Cevap:
Yağış olacak ama çok kuvvetli değil.
  ... | http://g (47)

SİS14 Aralık 2010 Salı 22:12:10
SİS Adlı arkadaşım insanları kandırma 21:00 civarı bende Avcılar/Türksandaydım ve yağmur yağıyordu.
Cevap:
Avcılar'da kar yağıp Beylikdüzü'nde yağmur yağması pek mümkün değil zaten. Muhtemelen göz aldanmasıdır.
  emrekayage..

ahmet eren 14 Aralık 2010 Salı 22:12:10
ben 2 sene önce hava meraklısıydım baya uğraştım modelleri vs yorumlıyabiliyorum ayrıca 12 yaşındayım.Bu detaylara nasıl ulaşabilirim.izobarlar falan detay şeyler yani.Bir kaynak söylerseniz sevinirim.Faydaı bilgileri okudum.Onlar dışındaki bilgilere nreden ulaşabilirim.ayrıca modeller neden 6 saat sonra çıkıyor.
Cevap:
Çok sayıda istasyondan toplanan verilerle modeller oluşturuluyor. 6 saatte bir güncellenen modeller olduğu gibi 12 saatte bir güncellenen modeller de var. Arada geçen zaman içinde atmosferde yaşanan değişimlerin daha sağlıklı takip edilmesi için bence de 6 saatlik süre idealdir. Daha az olması fazla lüks kaçar yani 3 saatte bir güncellenmesine fakan gerek yoktur. Sitedeki mevcut bilgiler şu aşamada senin için yeterlidir diye düşünüyorum. Fazlası kafanı karıştırabilir.
  ahmeterenk..

istanbul-yusuf14 Aralık 2010 Salı 22:12:39
hocam sizin dediğiniz bölümlerin hepsini inceledim okudum ama yarısını anladım artık ilk baştanğıç bu ilerlerdede hepsini anlarım...!tesekkurler
  ysf__fb_@h.. | http://havaturka.com (66)

Milano lütfen cevap.14 Aralık 2010 Salı 22:12:27
Selamlar arif bey tekrar milanodan bir sorum olucak... önümüzdeki günlerde 17-18 gibi italyanın kuzeyıne kuzey batıdan inen kuvvetli bır soguk hava var ancak cogu yerde cuma gunu hafıf bır kar yagısı oldugu goruluyor. ozellıkle ıtalyanın kuzeyınde alp daglarının etkısı cok buyuk. sorum ise bu gelıcek olan sıstemde ıtalyanın mılano bolgesınde kar yagısının olucaksa hangı derecede etkılı olucagı ? su ankı durumda yuksek oranda soguk havanın gelısıyle kuvvetlı bır alcak basın kuzey kesıme kısada olsa konuslanıyor... sımdıden cevap ıcın tesekkurler.
Cevap:
Yoğun bir kar olacağa benzemiyor. Hafif zaman zaman orta kuvvette bir kar olacak gibi görünüyor ama yine de tatminkar bir örtü oluşturacaktır.
  ..

ariftarif14 Aralık 2010 Salı 22:12:37
Haftasonunda İstanbul'da kar yağışı görülmemesinin nedeni ısı adası, nüfus yoğunluğu yada çarpık yapılaşma gibi faktörler değildi. İstanbul, üzerinde hiç kimsenin yaşamadığı dümdüz bir ova bile olsa yağışların şekli bence fazla değişmeyecekti. Açık konuşmak gerekirse İstanbul'daki yağışın cinsi kar bile değildi. Buz paletleri görüldü. Kuvvetli rüzgar bu yağışın oluşmasında önemli etkenlerdendi. İstanbul ve çevresinde üst seviyelerde bulunan hava yeterince soğumadı. Oysa tahminimiz Akdeniz'e kadar inen güçlü soğuktan Marmara bölgesinin de etkileneceği şeklindeydi. Bu beklenti gerçekleşmeyince deniz suyunun Marmara ve Karadeniz'den daha yüksek olduğu çok nadir kar yağışı görülen yerlerde bile kar görülebilirken Tekirdağ'dan başlayarak Karadeniz kıyısı boyunca uzanan yerlerde deniz etkisinin baskın çıkması sonucunda yer seviyesi sıcaklığı yeterince düşemedi ve yağışlar kara dönemedi. Aralıkta kıyı kesimlerde kar, genel olarak sıcaklığın üst seviyelerde -35 derecelere inmesiyle gerçekleşebiliyor. Ocaktan itibarense deniz suyu sıcaklığı azaldığı için üst seviyelerde sıcaklığın -30 lara inmesi dahi kıyılarda kar görülebilmesine imkan tanıyor. Küçük ayrıntılar sonuçlarda büyük farklılıklara yol açabiliyor. Bu nedenle her zaman şunu ısrarla söylüyoruz. Ezberlere takılıp kalmadan her sistemin birbirinden bağımsız değerlendirilmesi gerekir
  ..

SİS14 Aralık 2010 Salı 22:12:43
BU AKSAM EVE GELIRKEN SAAT 21 00 GIBI AVCILAR TURKSANDA KAR ATIYORDU HEMDE 7 DERECEDE AMA BEYLIKDUZUNE GELDIM SICAKLIK 3 AMA YAGMUR ALLAHIN ISI
  ..

perşembe gece cuma sabahı kar14 Aralık 2010 Salı 22:12:55
arif bey zamanlarda istanbulda yükseklerde kar ötrüsü bekliorum ne diyrosunuz rüzgarla etkili olr
  ..

tarantula14 Aralık 2010 Salı 22:12:17
arifim noldu habertürk işi neden cevap vermediler daha merak ettim artı ao ile ilgili bizim ulaşamadığımız veriler daha uzun vadeli ao nao indeksleri mi yoksa farklı bir kaynak mı var elinizde cevaplarsan sevincem
Cevap:
Yarın yeni bir deneme çekimi yapacağız. Daha uzun vadeli AO ve NAO verilerine ulaşabiliyorum ama kaynağımı söylemem :) Şimdilik bu kadarıyla idare edin. Belki seneye söylerim.
  ..

Zeki Aktuğan14 Aralık 2010 Salı 22:12:20
Arif Bey,Ben İstanbulda oturan birisi olarak akşam haberlerinde ve okuduğum gazetelerde İstanbula Perşembe günü takrar kar geldiği yönünde haberler gördüm Bu Olayın Aslı nedir kısa Bir Cvpta Olsa Yeterli ? Teşkkürler saygılar
Cevap:
Böyle bir olasılık var ama sıcaklık çok sınırlarda. Yağış karla karışık yağmur şeklinde de görülebilir.
  ..

kell14 Aralık 2010 Salı 22:12:10
Arif abi ailem Edirnenin Uzunköprü ilcesinde.. Uzunköprü Yunanistan sınırına cok yakın bir bölge.. Perşembe günü gercekleşecek kar yagışları sizce modelde gösterildigi kadar etkili mi olur.. Modeli görünce İstanbulda çalışıyor olmasam yarın akşamdan uzunköprüde olmayı istedim:)
  ..

istanbul-yusuf14 Aralık 2010 Salı 22:12:15
hocam şimdi anladım dilimizi ögreneceksin yhaa daha benim öğreneceğim çok şey varmış sizin dediniz yerleri okuyorum sırayla bazılarını biraz anladım bazılarınız daha ok anlayamadım...
  ysf__fb_@h.. | http://havaturka.com (53)

Bilgi verirseniz !14 Aralık 2010 Salı 22:12:16
Perşembe gecesi Ve Cuma günü İstanbulda Kar Mı yağacak Arif Bey ? Bir Çok gazete Ve tv de bu yönde haberler çıktı doğruluk oranı nedir.
  ..

Revivalofsnow14 Aralık 2010 Salı 22:12:46
Tamam belkı NOAA tahmınlerı zırt pırt hergun degısıyor ancak ılk defa olumlu anlamda degısmıs. ınsan ıster ıstemez aralıgın sonlarına dogru gelecek sıstemı dusunup mu bu derece bır fark oldu.Ayrıca cok guclu olabılcegınden dolayı mı ort.nın baya bır altı gosterılmıs? yorumu sıze bırakıyorum. Bol karlı gunler...
  .. | http://www.cpc.noaa.gov/products/people/wwang/cfs_fcst/images3/euT2mProbMon.gif (180)

istanbul-yusuf14 Aralık 2010 Salı 22:12:18
hocam yani dil erken DİL derken türkçe deyilmi dil neyy??
Cevap:
Evet aynen öyle.
  ysf__fb_@h.. | http://havaturka.com (49)

mert14 Aralık 2010 Salı 22:12:28
hocam yağış batı tarafında etkili olabilir mi? aydın, izmir,manisa gibi illerde özellikle? saygılar...
Cevap:
Yağmur şeklinde kuvvetli yağışlar görülecek.
  ..

karkolik ugur(karsever)14 Aralık 2010 Salı 21:12:35
selamlar.yapmıs oldugunuz analiz ve iç açıcı acıklamadan dolayı size tesekkür ediyorum Arif bey.ayrıca size ve ekibinize karşı herhangi bir kötü söz veya bir tavır ortaya koymak istemedim.zaten meselenin sizinle alakası yoktu.ben sadece sohbetteki arkadaşların buraya gelip tahminlerimizi sallama olarak görmesinden şikayetciyim.tek sıkıntım bu dur yani anlayacağınız.neyse arif bey size ve ekibinizden ve özellikle ADMİN arkadaşımızdan özür diliyorum.bundan sonra yorumlarıma daha cok dikkat ederek yazacağım hic şüpheniz olmasın.neyse iyi aksamlar herkese.
  ..

istanbul-yusuf14 Aralık 2010 Salı 21:12:18
saol un hocam allahtan bu siteyi bulmuşum bide tesadüfen buldum ama çok iyi bir site bide ben bu işte ilerledimmi siteyede katıla bilirmiyim?
Cevap:
Yeterince ilerlersen katılabilirsin tabi. Bunun yanında dilimizi düzgün kullanman da şart.
  ysf__fb_@h.. | http://havaturka.com (40)

ariftarif14 Aralık 2010 Salı 21:12:33
Yılbaşından sonra AO'da aşırı negatife doğru bir düşüş beklenmiyor. Siz bu beklentileri şu anda göremiyorsunuz ama bizim bu bilgilere ulaşabilme şansımız mevcut. Son verilere bakılırsa nötre yakın pozitif ortalama yakalanacak gibi. 0 ila +1 arasında bir salınım beklenmekte. Ocak ve şubat aylarının soğuk geçeceği anlaşılıyor yağış miktarında ise özellikle güney kesimlerde bir miktar azalış yaşanabilir. Bunlar tabi çok detay. Zaman içinde değişebilir. Bekleyip göreceğiz...
  ..



Bilgi | Mesaj Ekle
Ziyaretçi defterinde: 2792 sayfada toplam 139597 kayıt bulunuyor. | Görüntülenen sayfa : 2198
Sayfalar
< | 1 2 ... 2191 2192 2193 2194 2195 2196 2197 2198 2199 2200 2201 2202 2203 2204 ... 2791 2792 | >
Derlenme Süresi:0,546 s
Sayaç: