Serbest KürsüMesaj Ekle | Siteye Dön



tarantula19 Aralık 2010 Pazar 01:12:58
burada ao için semih arkadaş olumsuz bir durum sezmiş kendisi haklıdır zira kırmızı çizgilere bakmışsa pozitife çıkarken arada bir negatife kırılma eğilimi gösterir gibi olmuş ancak malumunuz nao ve aoya bakarken iki link var bir tanesi kırmızı çizgilerin olduğu link bu kaba hatlarıyla gidişatı gösterir ancak diğer linkte de ana sayfadadır bu 2 link de diğeri de 7 10 14 günlük ortalamaları alarak çizilmiş olan kırmızının bulunmadığı linkte ise gidişat olumlu gözükmekte endişeye gerek yok inşallah hatta ao o kadar güzel ki sıfıra çıkıyor hatta çok hafif artıya meylediyor bu bizim istediğimiz konumlar ao için nao da hakeza dolayısıyla oldukça uzun soluklu sistemler yolda diyebiliriz inşallah kaldı ki dünkü sistemde 850 hpa -3 -4 iken kar yağdı ao ve nao bu kadar güzelken gelecek sistemler bize -3 -4 değil -10 ları ülkemize yollayacaktır ve kara doyuracaktır inşallahu teala dualarımız bu sistemlerin gelmesi için olsun geceniz mübarek gününüz hayırlı olsun
  ..

emrahc19 Aralık 2010 Pazar 00:12:46
arıf abı bu gıdısle martta fos ckacak ozaman kalacz gelecek seneye .ABI ALEM ADAMSIN WALA guldurdn benı.:))))
  p.. | http://a (84)

Armando19 Aralık 2010 Pazar 00:12:42
Selamlar.Avrupa halen soğuklarla boğuşuyor.Nerdeyse 1 aydır özellikle batı avrupa yaklaşık 10 gün daha hayli soğuk.Anlayamadığım Avrupa'nın ısınması durumu.Zaten 1 aydır soğuklardan başını kaldıramıyo,bırakında biraz da mevsim normallerini dengelesin yoksa kutup iklimine dönecek Britanya civarı.Bizde bu gelişmeden pay biçiyoruz oralar ısınıyor biz soğuruz diye.Açıkçası bu da bir loto gibi.Karamsar değilim fakat düşünüyorum bu seferde tüm Avrupa Y.B gömülürse bizde yırtamayız gibi bir durum oluyor.Ama bunlara pek inanmıyorum,öyle ki Kuzey ve batı Avrupa da sıcaklıkların dengeleme dönemi gibi bir süreç işlenebilir bundanda orta ve doğu avrupa faydalanabilir gibi gözüküyor kanımca.Ayrıca aralık sonu soğuma olaslılığı %90 ve moedellerde kararlı bir şekilde çıkacağına da inanıyorum.Acele etmeye gerek yok 21 aralık dan sonra kışa girmiş oluyoruz bekleyip görücez artık...
  bbeyazlar@..

MiStRaL19 Aralık 2010 Pazar 00:12:10
yb butun avrupa etkili olması cok zor
  ..

emrahc19 Aralık 2010 Pazar 00:12:47
Kastamonuspor arkdasm sen ckar benım yerıme keyfını ıste.bızım buralardada daglar bembeyaz kar en az dıze ckıyor hatta rakımı bıraz yuksek koylerde kar dıze cıkıyor ama bvrda kar mar yok ıste.onumuzdekı sıstmlere bkacaz artık.nplım Allah ın taktırı..
  k.. | http://s (43)

MiStRaL19 Aralık 2010 Pazar 00:12:04
hava yarın oglen saatlerinde ruzgar poyraz dan 6 7 siddetinde esecek
  ..

liman19 Aralık 2010 Pazar 00:12:32
HER SİSTEM MODELDE GÖRÜNDÜMÜ BELİRLİ GÜNLERE GELENE KADAR MODELLERDE BİR GÖRÜNÜP BİR KAYBOLUYOR , BUNU DEFALARCA HEP BERABER TECRÜBE ETTİK , VE BU OLAY ŞUAN ARALIK SONUNDA GELEN SİSTEMDE OLDUĞU GİBİ HER 6 SAATTE BİR MODELDE KAYBOLMA İHTİMALİ OLABİLİYOR , BUNU DEFALARCA GÖRDÜK , BU OLAYI BU KADAR TECRÜBE ETMEMİZE RAĞMEN NEDEN HALA BAZILARI MODELLERE GÖRE HER 6 SATTE BİR DEĞİŞİYOR , NEDEN BU KADAR BASİT BİR ŞEY İÇİN DEFALRCA SORU SORULUYOR...???
  ..

Umut Sallak19 Aralık 2010 Pazar 00:12:10
Modelist "©βΛ§ΛЯ-84" WinterLover Semih AO/nun pozitefe işaret ettiğini görmüş bu yuzden heycanlanmış sanırım :)
  cronix23@h..

erdinckarsever19 Aralık 2010 Pazar 00:12:34
arif hocam slm lar, ben bır kar sever olarak kayserıye gelecek olan sistemi cok merak ediyorum. kayseriyle ilgili burda fazla bir yorum yok, bizleride bilgilendirirseniz cok ama cok seviniriz hocam, saygılarımla
Cevap:
Yılın son günlerinde etkili olmasını beklediğimiz sistem Kayseri çevresinde de yoğun kar yağışlarına neden olabilir.
  erdincalti..

Modelist "©βΛ§ΛЯ-84" WinterLover19 Aralık 2010 Pazar 00:12:57
EFSANE-SEMİH 18 Aralık 2010 Cumartesi 22:12:40-ARİF ABİ AO'DA UFAK BİR DEĞİŞİM VAR GİBİ?---> Semih kaptan, kapalı konuşma açık konuş biraz ne demek istiyorsun bunu söyleyerekten acaba her seferinde şifrelerini(yorumlarını) enigma ile çözdürtme bana yaa zahmetli oluyo bu iş açık ol ayık ol biraz :)
  ..

kastamonuspor19 Aralık 2010 Pazar 00:12:13
emrah ç aramızda fazla mesafe yok kastamonu dağlarında şu an bile heryer bembeyaz cide inebolu çatalzeytin gelde merakını gider bol karlı günler dileğiyle
  ..

Modelist "©βΛ§ΛЯ-84" WinterLover19 Aralık 2010 Pazar 00:12:11
AO ile NAO'nun yükselmesi ile beraber ayın 26'sından sonra Batı Avrupa ısınmakla birlikte bizim taraflarsa soğumaya başlayacak. Batı Avrupa ülkeleri noel de karı unutsun. Avrupa'nın doğusunun yılbaşına karlı girme ihtimali var. Beklenen soğuk ve yağışlı hava 11 Aralık sistemi gibi kararlı yapıda değil bunu diyagramlardan kolayca anlayabiliyoruz. 11 Aralık sistemi diyagramlarda 11 gün önceden gözükmeye başlamış ve hemen hemen hiç değişmeden genel hatlarıyla birlikte gelmişti. Verilere göre bu gelecek sistemde olumlu gözüken gelişme ise ocağın sonuna doğru Batı ve Orta Avrupa’da kuvvetlenecek yüksek basınçların uzun bir süre oralarda hakimiyetini koruyacak olması. Bu sayede ülkemizde uzun süreli sert kış koşulları yaşanabilecektir. Ancak yüksek basıncın dahada kuvvetlenerek bizde dahil hemen hemen bütün Avrupa’da etkili olma ihtimalide bulunmaktadır. Şimdilik bu ihtimali gözardı ediyoruz.
  ..

barbaros18 Aralık 2010 Cumartesi 23:12:30
arif hocam ben giresun\'da bir dershanede rehber öğretmenim işyerinde çok büyük konuştum size inanarak biraz şarkı isteği gibi olacak ama bana inanmayan değerli büyüğümüz Beşer Hoca için güzel bir yılbaşı kar tahmini yapar mısınız giresun için?şimdiden teşekkürler..
Cevap:
Yarın akşam daha sağlıklı bir yanıt verebilirim sorunuza.
  ..

çaaağlar18 Aralık 2010 Cumartesi 23:12:20
arif abi bu sitem için akıllarda kalan sistem olur demişsin peki ama sn dışında hiçbi kimse mi bu olayı göremio görüolarda söyleyemiolarsa ne zmn sölerler bide bu sefer ist de alçaklarda da örtü olur mu bu gelecek sistemde şuanki görüntüsüyle ve senin tahminlerin dğrultusunda.
Cevap:
Olması beklenir ama zaman içinde daha sağlıklı bir cevap verebiliriz bu soruya.
  ..

Underworl18 Aralık 2010 Cumartesi 23:12:56
27 aralık sistemi nolmuş kaybolmuş gitmiş ya:SCevap: Fos çıkmış. Ocakda zaten sistem yok. İşin yoksa bekle şimdi şubata kadar. biz napcaz şimdi arif abi ocakta bşy yok şubatı bekleyin demiş aman tanrımmmm:P:O
Cevap:
Son verilere göre şubat da fos. Kaldık marta.
  afakanlarb..

Muhammed Uysal18 Aralık 2010 Cumartesi 23:12:43
Arif hocam gelecek olan sistemin yagıs kaynagı neresidir? konya ne kadar etkilenir? ve kardan once yagmur alır mıyız? bu gibi soruların cevapları netlesti mi? belli degilse ne zaman belli olur?
Cevap:
Henüz belli değil o detaylar.
  ..

ß.q.E.N18 Aralık 2010 Cumartesi 23:12:31
Arif Abi sence Afyon'da yılbaşının ve içinde bılunduğu haftanın kar yağışlı ve soğuk geçme olasılığı nedir Abi?
  ..

impossible18 Aralık 2010 Cumartesi 22:12:23
bundan önceki tahminlerimde saçma sapan gereksiz insanları karamsarlığa düşürücü ifadeler kullandığım için başta arif hocam olmak üzere tüm havaturka sakinlerinden birer birer özür dilediğimi ifade etmek isterim
Cevap:
Kabul edildi.
  ....

crazyy-dr18 Aralık 2010 Cumartesi 22:12:26
arif üstad samsun kıyıları hakkında yzdığınız yazı göremedim bu son sistem hakkında o yzden yzdım ama cvp vermemişsiniz yine
Cevap:
Karadeniz kıyılarında da yağışın kky ve kara dönme ihtimali yüksek. Birkaç gün sonra daha sağlıklı fikir sahibi olabileceğiz.
  ..

emrahc18 Aralık 2010 Cumartesi 22:12:32
EFSANE SEMIH rıca etsem aysonu sıstemı ıle ılgılı ZONGULDAK. ıcın bır tahmın yapabılrmısn.
  ... | http://. (115)

maximus18 Aralık 2010 Cumartesi 22:12:41
Arif abi arif abi izmire bi cisim yaklaşıyor.. :) şaka bı yana etkili bir kütle 45dk ıla 1 saat ıcınde kuvvetlı yağiş olabılır aman dikkat
  ..

Berk18 Aralık 2010 Cumartesi 22:12:42
Sistemin ötelenme ihtimali var mı ?
Cevap:
Zor. 1-2 gün en fazla.
  ..

ozkaradag18 Aralık 2010 Cumartesi 22:12:27
Arif ustam peki yağış yine geçen sistemdeki gibi Akdeniz kökenli mi olacak? Öyleyse Lodosla hava ısınıp yağmur olasılığı olmuyor mu? Ancak yağış Karadeniz üzerinden gelince etkili kar yağışları alabiliyoruz. Kayseri geçen ki sistemde kar yönünden çok zayıftı, bu sistemde ne olur? Teşekkürler... Kayseri'den sevgilerle...
Cevap:
Akdeniz desteği bu sistemde de olacak ancak Kayseri bu kez daha fazla kar alacaktır diye düşünüyorum. Tüm doğu illeriyle birlikte.
  ..

ismail18 Aralık 2010 Cumartesi 22:12:29
Arif Bey yılbaşına doğru yada ondan bir hafta sonra diye bahsedilen sistemler karadeniz üzerindenmi (inşallah) yada balkanlardanmı gelecek. Ben Rize\'de ikamet etmekteyim 20-30 yıllık naçizane ve cahilane gözlemlerimde karadenizden gelen havaların balkanlara kıyasla %80 daha karlı geçtiği olmuştur. İlgi ve tahammülünüze teşekkür ederim
Cevap:
Hem Balkanlar'dan hem Karadeniz üzerinden gelecek.
  ..

erdinç18 Aralık 2010 Cumartesi 22:12:32
bu kış en azından sistem sıkıntısı çekmeyeceğimize kanaat getirdim.yani bu kış yağış ve soğuk biraz daha fazla buralara uğrayabillecek 27 aralık ve akabinde 3ocak öngrüleri şimdilik umut verici geçen yılı hatırlayın bi zar zor bi karlı sistem görebildik.benim görüşüm her gelecek sistem istanbul için hafızalara kazınır yada tatminkar kar yapmayabilir ama biri biri mutlaka istanbulu kara gömecektir.ayrıca bence istanbul kar açısından çokda şansız bi konumda diil yani bir nevi açık kapı karadeniz balkanlar yeterki gelsinler.
  ..



EFSANE-SEMİH18 Aralık 2010 Cumartesi 22:12:40
ARİF ABİ AO'DA UFAK BİR DEĞİŞİM VAR GİBİ?
Cevap:
Olacak o kadar. Ana hatlarıyla aynı. Bizim için önemli olan o.
  ..

EFSANE-SEMİH18 Aralık 2010 Cumartesi 22:12:22
SOFYA'NIN DİYAGRAMLARI SİZE FİKİR VEREBİLİR.DAHA DOĞRUSU SİSTEM GELMEYECEK DİYENLERE.
  ..

EFSANE-SEMİH18 Aralık 2010 Cumartesi 22:12:44
murat57 18 Aralık 2010 Cumartesi 17:12:38 EFSANE-SEMİH cewap alabilirmiyim ? bu sistem istanbul için 1-2 günlük bir sistemmidir? 2. sorum geçen sistemde olduğu gibi istanbulun için sıcaklıkların sınırda kalma sorunu olur mu ?, teşekkürler saygılar. SICAKLIK SINIRDA KALMAZ BENCE.SİSTEMİN BİRİ 3 GÜNLÜK GİBİ SONRA PEŞİNDEN BİR SİSTEM DAHA GELECEK.ANCAK BUDA NET DEİL BELKİ UZUN SÜRELİDE OLABİLİR ARALIKSIZ.SİSTEMİN TARİHİ 27 ARALIK OLABİLİR.DETAYLAR PAZAR AKŞAM NETLEŞİR.
  ..

hamit18 Aralık 2010 Cumartesi 22:12:49
Arif abi bu beklediğin sistemden sana göre alanya ne kadar etkilenir?Yada etkilenir mi?
  hamidinho_.. | http://hamidinho_07@hotmail.com (66)

izmir_ege18 Aralık 2010 Cumartesi 22:12:27
arif bey gecen sene sizden bir ricam olmuştu.istanbulun yanına izmir ve ankarayıda koysanız.3 buyuk şehrimizi.demiştim.sizde bu kış sezonu geçiyor ama seneye bakarız demiştiniz.bu sene bölle bir düşünceniz yokmu?
Cevap:
Ege bölgesi tahminlerini Samet kardeşimiz yapıyor. Ona ait blogu takip edebilirsiniz.
  ..

Zeki Baybey18 Aralık 2010 Cumartesi 22:12:28
Diyagramlarda böyle bir sistemin etkili olması sadece trakya için geçerli oluyor. Yani geçen seneki sistemlerden biri yılbaşında gelen. Muhtemelen tüm Türkiyeyi etkileyecek bir sistem ocak 7 gibi gelecektir. Yılbaşı gelince, istanbula kar yağdı işte tahminimiz tuttu demeyin lütfen.
Cevap:
Zeki bey yılbaşında İstanbul'a kar yağmışsa yağdı deriz yağmamışsa yağmadı deriz. Bu nasıl bir mantıktır?
  ..

crazyy-dr18 Aralık 2010 Cumartesi 22:12:15
selam arif abi acaba bu beklediğin sistem samsun kıyılarına bu sefer uğrar mı uğrarsa ne zaman bekliorsunuz cvplarsan sevinirim kib
  ..

emrahc18 Aralık 2010 Cumartesi 22:12:06
anlatmak ıstedgnı cok ıyı anladm abı Bılıyorum zaten soguk havanın afrıkadan gelp gelmdını ,nerdn geldgnı benın dmek ıstdgm buras kradenızdn gelen sıstemlerden dha cok etkılenıyor gıbı gelhyor bna o yuzdn kardnızlı sıstmlrn gelme ornı yuksekmı dye ogrnmdk ıstdm blıyorum abrtlılı olmus olabılr abı onuna MERAKIMA VERIVER ABI artık dkkat edrm sorularma ve su sorumu yoneltyım abım sana yarın yagmur beklentn varmı burası ıcın .
  ... | http://. (52)

emre5218 Aralık 2010 Cumartesi 21:12:41
ARİF BY.ORDU İLİ İÇİN YILBAŞI CİVARI HAVA TAHMİNLERİNİZİ ALABİLİRMİYİM.
Cevap:
Soğuk ve kar yağışlı geçmesi yüksek ihtimaldir.
  emretas.ta..

izmir_ege18 Aralık 2010 Cumartesi 21:12:44
Arif bey size tek bir sorum var.izmir önümüzdeki sistemlerden sadece kuru soğukmu alacak?yoksa yağıştanda istifade edermiyiz. saygılar.
Cevap:
Yağış olacak ama soğuk geldiğinde yağış kesilebilir. Henüz net değil. Zamanı gelince bakacağız.
  ..

emrahc18 Aralık 2010 Cumartesi 21:12:03
ARIF ABI SENI SINIRLENDIRDIGIM ıcın OZUR DILERIM . Bu sorularımı sırf merakımdan soruyorum abı.bundan snra dha dıkkat ederım sorularıma amA sen CEVAPLARINI ESIRGEME abım sayglar.tahmınlerını merakla takıp etmeyı surdrecegm abı yrum yaprsn svnrm
Cevap:
Merakını anlıyorum ama daha önceden cevabını verdiğim, çok bilinen yada bilimsel yönden net bir cevap veremiyeceğimiz sorular sormayın. Mesela diyorsun ki ocak şubatta beklediğin sistemler nereden gelir.Bundan önce nereden geliyorduysa oradan gelecek. Ya Balkanlardan ya Karadeniz üzerinden. Falcı değilim ki şubatın ikinci yarısında gelecek sistemin kökenini bileyim. Afrika'dan gelecek hali yok ya. Anlatmak istediğim budur.
  ... | http://. (56)

serkan18 Aralık 2010 Cumartesi 21:12:20
arif abi haklısın adı üstünde tahmin,gelecek olan sistem umarım bu sefer yüzümüzü kara cıkarmazda doyasıya kar yagar,ben yine sizin gelecek olan sistem hakkındaki tahminlerinize güveniyorum taki aksi olana kadar,saygılarımı sunuyorum,eleştiriye açık oldugunuzu bildigim için eleştiri yapıyorum yanlış anlamayın arif abi
Cevap:
Yanlış anlamıyorum. Senin yaptığın şekilde eleştirilere açığım elbette.
  ..

ALİ18 Aralık 2010 Cumartesi 21:12:56
http://www.webcamzone.net/webcam.asp?wid=143
  ..

ainos 18 Aralık 2010 Cumartesi 21:12:52
bu gelecek olan sistem tırakyayı nasıl etkiler yağış ve soğuk olarak
Cevap:
Birkaç gün sonra netleşir.
  ..

ibrahim18 Aralık 2010 Cumartesi 21:12:41
Arif abi bu ay sonu gelecek olan sistemde Ankara ne kadar etkilernir acaba?
Cevap:
Etkilenir.
  ..

serkan18 Aralık 2010 Cumartesi 21:12:02
vermiş oldugunuz cevap için teşekkür ederim arif abi,ama beni üzen sadece şu,çok net konuşup elalemi bilmem ama beni çok umutlandırdınız,ben dedimki bu kar kesin yagar ve bu konu hakkında birçok arkadaşıma bilgi verdim kar yagacak dedim hem öyle böyle degil,şiddetli yagacak istanbulda okullar bile tatil olacak dedim,beni ankara,mugla,izmir ve diger şehirlerin hava durumu ilgilendirmiyor arif abi,beni ilgilendiren yaşamış oldugum ilin hava olayları yani ben her seferinde birebir size sordum istanbul nasıl olacak dedinim sizde durumun her seferinde kar yagaşı tipi fırtına oldugunu söylediniz,bu beni çok hüsrana ugrattı,gercekten çok üzüldüm arif abi,umarım bu sefer dediginiz gibi kar yara,yara gelir,bekliycem ve ömrüm yeterse görecem,saygı ve sevgilerimle
Cevap:
Ben de isterdim İstanbul için yaptığımız tahminin tam isabetle gerçekleşmesini. Olmayınca da yapacak birşey yok. Adı üstünde tahmin yapıyoruz. 10 tane maç verdik 9 unu bildik son maç 1 biter dedik 0 bitti. Son maç kuponunuzda vardıysa yattınız yoksa kazandınız. Onun gibi birşey bu. Tahminimiz öyleydi öyle söyledik. Bu durumu normal karşılamalı eskiye fazla takılmamlı ve yeni sistemleri takip etmelisiniz.
  ..

halil18 Aralık 2010 Cumartesi 21:12:41
arif bey bu gelmesini beklediğiniz sistem kaç günlük eğer uzun süreli ise arada mola verecek mi ve kocaeli bu sistemden nasıl etkilenir şimdiden tşk
Cevap:
Uzun süreli olmasını bekliyoruz. Kocaeli bu sistemden en fazla etkilenecek yerlerden biridir.
  ..

emrahc18 Aralık 2010 Cumartesi 21:12:02
arıf abı ocak ve subat aylarında gelmesı muhtemel soguk sıstemlerın cogunlukla neredn gelmesını beklıyorsun.ayrıca zonguldak ın en sanslı oldugu soquk sıstemler daha cok nerden gelen sıstemlerdır
Cevap:
Emrah bir daha böyle apık sapık sorular falan sormayın kardeşim. Sizin sorularınızı da tıpkı Emre'ninkiler gibi cevaplamıyacağım bundan sonra. Zamanı gelince gereken açıklamayı yaparız. Ne yazmışsak odur.
  ... | http://. (58)

serkan18 Aralık 2010 Cumartesi 21:12:02
sayın arif abim,gecn sistemdede istanbula kar yara,yara gelecek,en az yükseklerde 20 cm kıyılarda 10 cm kar olacak ve üzerine bastıra,bastıra dedinizki gelecek..şimdi size soruyorum,hani nerde kaldı o sitem,o kar yagışı,ne oldu? ben bişey görmedim,anlattıklarınız o kadar hoştuki gördüklerim karşısında şok oldum,alakasız tahmin oldu bence.size saygılarımı sunuyorum
Cevap:
İstanbul için beklentilerimiz gerçekleşmedi bu doğru. Ancak diğer yerler için bir sorun yaşamadık. Her yerde tam isabet zordur. Herkes ister %100 isabet elde etmeyi ama çok zor bir olaydır bu. Geçen sene ocak sisteminde de Ankaralı arkadaşlar isyan etmekteydi. O zaman da onları memnun edememiştik. Son sistemde ise roller değişti. Bizim için önemli olan ana hatlarıyla beklentilerin gerçekleşip gerçekleşmediği ve odaklandığımız nokta uzun vadeli tahminler. İzmir'e, Ölüdeniz'e bile kar yağmış ama İstanbul'a yağmamışsa günah bizden gider. Kısmet böyleymiş der geçeriz.
  ..

efekentli18 Aralık 2010 Cumartesi 21:12:13
hocam yarın için aydın ve çevresinde aşırı yağışlar bekliyormusunuz.
Cevap:
Zaman zaman kuvvetli yağacak ama sıkıntı yaratmaz.
  akinhickir..

emrahc18 Aralık 2010 Cumartesi 20:12:11
Arıf abı yarın ve pazrtesı gunu ıcın znguldakta yags beklentın varmı.bırde unumuzdkı ılık dnemde b.kradnız olarak sıcklıklar ortalama kac drece olabılır
  ... | http://. (65)

emrahc18 Aralık 2010 Cumartesi 20:12:12
Bedırhan abımızde son yazısına gore ay sonunda kar beklemeyenler kervanına katıldı.baklm ne olack bu ısn sonu
  a... | http://ga (53)

ariftarif18 Aralık 2010 Cumartesi 20:12:52
Yılın son günlerinde beklediğimiz sistem önümüzdeki birkaç güncellemede modellerden kaybolup çıkabilir. Bunlar son derece olağan hadiselerdir. Rahat olabilirsiniz. O sistemin geleceği bana göre neredeyse kesinleşmiştir. Farklı verilerden sağlamasını yapabiliyoruz. Modeller değişecek tabi onların doğasında var bu değişimler. Size tavsiyem sadece sabırla sistemi karşılamamızı bekleyin. Sistemin peşinden koşmayın. Durun durduğunuz yerde. Göreceksiniz ki size doğru tıpış tıpış gelecek. Hem de öyle böyle değil yara yara gelecek. Gümbür gümbür gelecek.
  ..

TERRA18 Aralık 2010 Cumartesi 20:12:26
Rüzgar tahminin kolay olup olmadığını sormamın sebebi şuydu;Dün Samsun adeta fırtınadan yıkıldı..Benim yaşım 37 ben ve benden büyükler bile uzun zamandır boyle bir fırtına olmadığını soyluyorlar..Yine aynı muhabbeti yapıyor gibi olacağım ama dünkü Dmi nin tahmininde en ufak bir uyarı dahi yoktu fırtına adına..Bugünkü yerel basına baktığımda ise aynen şu ifadeler vardı "hızı zaman zaman saatte 60 km yi bulan fırtına yüzünden..."..60 km hızla esen fırtına o denli tahribat yapabilirmi,unda bir yanlışlık yokmu sizce??
Cevap:
Hamleli rüzgarlarda tahribat riski daha yüksek bölgenin coğrafi yapısı da önemli. Söylediğiniz değer ölçüm yapılan istasyonda kaydedilen değer. Bazı yerlerde daha yüksek rüzgar hızına ulaşılmış olabilir. Yüksek ihtimalle de böyle olmuştur. Size basınç haritalarını ve sistemizde bulunan rüzgar tahminlerini incelemenizi önerebiliyorum. Çünkü o siteler (poseidon-windguru vs.) açıkçası DMİ'den daha başarılı en önemlisi daha duyarlı tahminlerde bulunuyorlar. Üzgünüm ama gerçek bu şekilde.
  ..

emrahc18 Aralık 2010 Cumartesi 20:12:03
Arıf abı bıseyı merak edıyorum.akdenız gelen yagıslı hava kutlelerı daha cok ege ve marmara uzerınde yogunlasıyor ve radardan takır ettıgm kadarıylada marmaraya guzel yags bırakıyor ama ZONGULDAK bu sıstemlerdn neredeyse hc etkılenmıyor.yagıs tam sakaryada sınırını cızıyor.ve 4-5 gundn berıdırde yagslar akdnızdn gelıyor ve zonguldak a tek damla yags dusmuyor.bu olay balkanlardan gelen sıstemlerdede bzen ortaya ckıyor.gordgum kadarıyla yagsları sea effeck yoluyla alıyoruz BU DURUMUN NEDENI NE OLABILIR ABI aydınlatırsan sevınırım abı.
Cevap:
En önemli faktör dağlar. Kuzeyden gelen sistemlerde (Karadeniz-Balkanlar) ise bu dağların arkasında kalan yerler daha az yağış alırken kıyıya yakın yerler daha fazla yağış alıyor.
  ha.. | http://ha (51)



Bilgi | Mesaj Ekle
Ziyaretçi defterinde: 2792 sayfada toplam 139597 kayıt bulunuyor. | Görüntülenen sayfa : 2183
Sayfalar
< | 1 2 ... 2176 2177 2178 2179 2180 2181 2182 2183 2184 2185 2186 2187 2188 2189 ... 2791 2792 | >
Derlenme Süresi:0,505 s
Sayaç: