Serbest KürsüMesaj Ekle | Siteye Dön



risky24 Aralık 2010 Cuma 17:12:25
obasar 8 senedir butun isleri yabancilarla (borsada) olan uzun sure yurt disinda yasamis biri olarak soyledim ben sana onlari. aralik 20'den itibaren profesyonel hayatin icindeki cogu hristiyan yilbasini da birlestirerek tatile cikar. ya da hic degilse ya yil basi haftasini ya noel haftasini tatil olarak alir. mesela su anda ben pazartesinden beri musterilerimin %80'ini falan yerinde bulamiyoırum tatil nedeniyle. bizde bayramlarda oldugu gibi tatil moduna girerler. ciddi anlamda bir "hollidays season" diye adlandirdiklari bir donem bu. yani oyle sandigin gibi sadece 1.5 gunle sinirlamazlar. evet resmi tatil oyledir ama cogu tatili uzatir. mesela ayni sekilde (yani kisi sayisi anlaminda soyluyorum) olmasa da amerika'da bir de kasim sonunda sukran gunu (sadece 1.5 gun olarak kutlanir resmi olarak) nedeniyle uzun tatil alanlar olabiliyor. ama tabi istedigini dusunmekte serbestsin. bir sey diyemem.
  ..

Muhammed Uysal24 Aralık 2010 Cuma 16:12:37
Arif hocam size daha once bir sorum sormustum cuma gunu cevaplarım demistiniz.sorum bu sistemin guneye inememe ihtimali var mı ısparta konya karaman nigde gibi veya gec mi gelecek?diyagramlara gore yılbasından sonra kar degerlerine iniyor 30 ve 31 i 4-5 derecelerde olcak gibi sizin gorusunuz nedir?
Cevap:
Akşama söylerim. Ayrıntılı incelemem lazım.
  ..

Cümülonimbüs (CB)24 Aralık 2010 Cuma 16:12:48
11-12 Aralık sisteminin hemen akabinde yaptığım tahminlerin haklı mutluluğunu yaşamaktayım. Ben Arif Beyin tahmin sistemini çözdüğüme inanıyorum.Ne demiştik hatırlatalım önce AO kuvvetli negatife inecek -5,-6 gibi grönland yükseği genişleyerek bloking oluşturacak batı avrupa kara gömülecek ardından AO yükselişe geçecek ve azor genişleyecek böylece ay sonunda soğuk havalar üzerimizde etkili olacak.Bunları yazdığım vakit AO diyagramları dahi yoktu hatta Efsane-Semih üstad birkaç güncelleme beklemek lazım AO net değil diyordu.Ve şimdi birde buna ek Sibirya( aslında İskandinav yükseği) geldi. Ve bu akşam tahminim odur ki Arif Bey ay sonu ve ocak ilk 10 gün için öyle şeyler söyleyecek ki küçük dilinizi yutacaksınız. Özellikle ülkenin kuzeyi ve doğusu "günlerce" çok ciddi ağır şartlar yaşamaya namzet.Bu sistem İngilizlerin old school eski tarz dedikleri sistemlerden.Bazıları 850hpa -5 falan diyor soğuma yetersiz diyor.Bu soğuk yer seviyesine yakın hareket ederek dibe çökerek gelen bir soğuk.2 m temp haritasında Rusyaya bakın ne demek istediğimi anlarsınız.İskandinav yükseği orada 1045 olduğunda yer seviyesi sıcaklıklarına bir bakın.
Cevap:
Akıllı adamsın cümülonimbus. Fazla söze gerek yok.
  ..

met.uz.snowcem24 Aralık 2010 Cuma 16:12:42
arif usta o dediğini anlamayanlar hiçbişey bilmiyosa arşive baksınlar senin dediğin snoptik görüntünün benzerleri eskiden neler yapmış çok açık şekilde görülebiliyor bu öyle hemen geçecek bişey değil uzun süreli soğuma ve kar geliyor usta ne dersin
  cemmm63@ex..

Modelist "©βΛ§ΛЯ-84" WinterLover24 Aralık 2010 Cuma 16:12:27
snowhuso demişki: “yağışın yeterli olup olmayacağını ise önemli ölçüde a.b alanlarının derinliği belirler.a.b derin olursa soğukta nispi azalmalar ancak kar miktarında ciddi artışlar olabileceğinden ve bizim istediğimiz de yoğun kar olduğundan harka olabilir.ancak a.b derin olmazsa yüksek olasılıkla soğuk fazla dolayısıyla nem de az olacağından yağış da az olur ve doyurucu bir sistem yaşayamamış oluruz.” YA BU NASIL BİR MANTIKTIR ŞİMDİ. A.B DERİN OLURSA SOĞUMA AZALIRMIŞ, A.B DERİN OLMAZSA İSE SOĞUMA ARTARMIŞ. TAM TERSİNİ SÖYLEMİŞ OLACAK İŞ DEĞİL :-) DERİN A.B’LER İZOBARLARI SIKIŞTIRARAK ARDINDAKİ SOĞUĞU GÜÇLÜ BİR ŞEKİLDE ÇEKER SOĞUMAYI ARTIRIR(2004 22 OCAK SİSTEMİ), DERİN OLMAYAN A.B LER İSE TAM TERSİNİ YAPAR SOĞUMA ZAYIF KALIR. YORUMLARINA BİR KASTIM YOK ANCAK ÇOK FAZLA TEKNİK BİLGİ EKSİĞİN VAR EN KISA ZAMANDA MEHMET YAYVAN HOCANIN “HAVA TAHMİN TEKNİĞİ VE ANALİZİ” KİTAPLARINDAN BİRİNİ ALDA OKU BENCE.
  ..

malawi6824 Aralık 2010 Cuma 16:12:03
Yok üstadım yok bu çocuklar ne seni anlıyor nede model sistem vs.anlıyor.Galiba bu çocuklara kzılcık sopası lazım.
Cevap:
Şimdi 1929 geliyor diyeceğim abartıyorsun gaz veriyorsun diyecekler hadi onu da geçtim asıl millet kalpten gider diye demiyorum.
  ..

AYDIN K.24 Aralık 2010 Cuma 16:12:20
DMİ YE GÖRE SALI GÜNÜ İSTANBUL 9 EDİRNE 7 KIRKLARELİ 8 ÇATALCA İSE 3 DERECE BU VERİLERİ KİM GİRİYORSA , LAYLAYLOM GİRİYOR SONRADA DMİ MÜDÜRÜ ÇIKIP BİZ İŞİMİZİ EN İYİ YAPAN KURMUZ BİZDEN BAŞKASINA İTİBAR ETMEYİN DİYOR. SEN BAŞKASINA BAKACAĞINA İLK BAŞTA KENDİ ADAMININ VERİLERİ NE ŞEKİLDE GİRDİĞİNİ DENETLE.
  ..

ariftarif24 Aralık 2010 Cuma 16:12:28
Şu sinoptik görünüme bakıp sistemin 850 hpa'da -5'lik kıytırık bir soğumayla geçebileceğini düşünenler üzülerek söylüyorum ki tahmin yapan kişi ve kuruluşların esaretinden kurtulmuşlardır ancak bu kez de modellerin kölesi olmuşlardır. Biraz mantık yürütmenizi biraz kendinizden olaya birşeyler katabilme çabanızın olmasını beklerdim ama yanılmışım. Hadi böyle sistemlerde -5 in girmesine bile gerek yok diyoruz da ne -5 i be kuzum. Hangi -5. Yer seviyesindeki mi yoksa :) Beyninizi mi kemirttiniz ne yaptınız anlamadım. Açın gözlerinizi açın. Gümbür gümbür geliyor.
  ..

Modelist "©βΛ§ΛЯ-84" WinterLover24 Aralık 2010 Cuma 16:12:49
Bastardi'nin pazartesiden beri yazmamasının noelle moelle filan alakası yok bence. Noel tatili aralık 25'te başlar arifesi ise 24'ü yani bugün. Pazartesiden beri nerde bu adam, kafa iznine çıkmış o zaman sayın Bastardi.
  ..

karhastası24 Aralık 2010 Cuma 16:12:06
yuh hemen kışı bitirdiniz helal olsun. arif abi kendini yırttı gümbür gümbür bi sistem geliyor diye :) arif abi anlat anlat bunlar halen anlamıyorlar. insan evladı değil mi yaşayınca anlıyor bazı şeyleri. :)
  ..

Modelist "©βΛ§ΛЯ-84" WinterLover24 Aralık 2010 Cuma 16:12:51
snowhuso 24 Aralık 2010 Cuma 16:12:40 - arkadaşlar ,sibirya antisiklonunun güçlü olması sadece bir koşulda işimize yaramaktadır.------>> SEN DEĞİLMİYDİN ARKADAŞIM ÖNCEKİ YAZILARINDA GÜÇLÜ SİBİRYA BİZİM İŞİMİZE YARAMAZ DİYEN ŞİMDİ KIVIRMIŞSIN BAKIYORUMDA. DEFALARCA SÖYLÜYORUM HİÇBİRŞEY BİLMİYORSUN SEN TAKILMIŞ PLAK GİBİ EZBERE KONUŞUYORSUN. BATI RUSYA'DA OLMAK KOŞULU İLE SİBİRYA'NIN ZAYIFIDA,ORTASIDA,GÜÇLÜSÜDE, EKSTREMİDE TÜRKİYE'YE YARAR İKİ KERE İKİ DÖRT EDER.
  ..

ozan24 Aralık 2010 Cuma 16:12:52
kimsenin gazına gelmeyin yılbaşında kar yok ve ocak ayı kar fazla yagmayacak istanbulun karı subata yagar
  ..

risky24 Aralık 2010 Cuma 16:12:47
bastardi\'nin yazmamasinin sebebi buyuk ihtimalle o degil obasar. adamlar bu hafta noel tatilinde.
  ..

snowhuso24 Aralık 2010 Cuma 16:12:30
JOSEPH: arkadaşım söylediklerinin büyük bölümüne katılıyorum.yalnız katılamadığım nokta şudur:evet basınç merkezlerinin gücü ve bilhassa da yerleşimleri çok ciddi güce sahip sistem ya da sistemleri bize getirebilir, doğrudur.ancak bizim coğrafyamız abd ve özellikle avrupa kadar bahsettiğimiz oluşumlara açık değildir.bizim hakikaten özel oluşumlara ihtiyacımız vardır.1929,1954 1985 ve 1987 de olmuş.ancak koca yüzyılda sadece bir eli parmakları kadardır.oysa avrupada çok daha sık olabilmektedir.ancak 2011 kışının özel oluşumların yaşanabileceği bir kış olmayacağı anlamına da gelmez bu gelişmeler.şahsen ben daha önce de belirttiğim gibi:başta şubat olmak üzere mart aylarında güzel sistemler alabileceğimizi fazlasıyla umut ediyorum.saygılar arkadaşım...
  ..

bERK ÖZMEN24 Aralık 2010 Cuma 16:12:46
La BU DİYAGRAMLAR KIYI EGEYİ MAHVETTİM :::S
  ..

karfirtinasi24 Aralık 2010 Cuma 16:12:59
ya arkadaşlar nedir bu negatif düşünceniz?! inananlar dua etsin , inanmayanlarda totem yapsın ama lütfen bu siteye moral bozucu yazılar yazmasın!! biraz sinerji kardeşim. herşeyi ALLAHA bırakmayın sizde çalışın(dua,totem,sinerji) isteyin kardeşim isteyin, korkmayın isteyin ya!!
  ..

snowhuso24 Aralık 2010 Cuma 16:12:40
arkadaşlar ,sibirya antisikonunun güçlü olması sadece bir koşulda işimize yaramaktadır.o da şudur: azor d.y.b merkezi o.avrupaya doğru genişleyip burada sibirya y.b merkeziyle birleşirse ve akdeniz havzasında a.b alanları oluşursa ,işte o zaman ciddi manada işimize yarar.bu durumda soğuma yeterli olur. yağışın yeterli olup olmayacağını ise önemli ölçüde a.b alanlarının derinliği belirler.a.b derin olursa soğukta nispi azalmalar ancak kar miktarında ciddi artışlar olabileceğinden ve bizim istediğimiz de yoğun kar olduğundan harka olabilir.ancak a.b derin olmazsa yüksek olasılıkla soğuk fazla dolayısıyla nem de az olacağından yağış da az olur ve doyurucu bir sistem yaşayamamış oluruz.örneğin: gelmesi yüksek olasılık olan bu sistemde sibirya etkisiyle soğuk yaşayabileceğimizi ancak günetden 1005-1010 mbar gibi derin olmayan a.b alanları olabileceğinden çok az yağış alabileceğimizi tahmin ediyorum.ki zaten sistem ciddi güç kaybu yaşayarak gelecektir.850 pha da da sıcaklık -7 -5 ile girebilecekse bu da sibiryanın soğutucu etkisindendir.saygılar....
  ..

jjjoseph24 Aralık 2010 Cuma 16:12:56
ŞUNU BELİRTMEKTE DE FAYDA GÖRÜYORUM, 850 HPA DA -10 OLMAZSA KAR YAĞMAZ DİYENLER VAR, ARKADAŞLAR 11 SİSTEMİ İLE BU SİSTEMİ KARIŞTIRMAYINIZ, O SİSTEMDE -7 DE KKY YAPTI AMA BİRİNCİSİ YER SICAKLIĞI ETKİSİ, İKİNCİSİ DENİZ ETKİSİ -7'Yİ -5 HATTA -4 LERE İTTİ.AMA ARTIK BU ETKİ ÇOK AMA ÇOK AZALDI. SİZE TAVSİYEM VERECEĞİM LİNKTEKİ 2 M SICAKLIKLARINA BAKMANIZ, VE 0 DERECE ÇİZGİSİ İÇİNDE OLAN YERLREDE KAR YAĞIŞININ KAÇINILMAZ OLDUĞUNU BİLMENİZ. SAĞLICAKLA KALIN..
  .. | http://www.wetterzentrale.de/topkarten/fsavneur.html (157)

Modelist "©βΛ§ΛЯ-84" WinterLover24 Aralık 2010 Cuma 16:12:53
Ula bu Bastardi’de az çakal çıkmadı ! Batı Avrupa ve İngiltere(UK)’de havalar önümüzdeki günlerde uzun bir süre bahar değerlerine çıkacağı için bloğunu pazartesiden beri güncellemiyor. Nası güncellesin ona göre bir malzeme kalmadı ki elinde, havada bir numara kalmadı ki. Aslında yorum ve tahmin yapması için elinde bir malzeme var. Mesela Avrupa’nın doğu ve güneydoğu taraflarında etkili olabilecek soğuklardan, blocking hareketlerinden pazartesiden beri hiç bahsetmiyor bloğunda. Blog pazarteside takıldı kaldı. Onun için varsa yoksa İngiltere ve Batı Avrupa. Oralar soğuk oldu mu her Allah’ın günü bir şeyler yazıp çizer. Mademki Avrupa blogçususun insan buralar içinde az buçuk bişeyler söyler. Tavır ve hareketlerinden dolayı Bastardi’yi başından beri hiç sevmemiştim zaten nabza göre şerbet veriyor dürüst değil.Vücut geliştireceğine başka kişisel özelliklerini geliştir.
  ..

jjjoseph24 Aralık 2010 Cuma 16:12:23
SON ZAMANLARDA ÜLKEMİZDE KIŞ OLMAZ, AVRUPA GİBİ KIŞ YAŞAMAYIZ,BİTTİ GİTTİ ARTIK GİBİ SAÇMA SAPAN ŞEYLER OKUYORUM.ARKADAŞLAR YAPMAYIN, ŞUNU ANLAMAK ÇOKMU GÜÇ, BUNUN ADI HAVA, EĞER BASINÇ YERLEŞİMLERİ OLUŞURSA 1 AY ARALIKSIZ KAR YAĞAR HİÇ KİMSEDE ÇIKIP İTİRAZ EDEMEZ. ZAMANINDA OLMUŞ, 1929 DA HALİÇ DONMUŞ,1967'DE YEŞİLKÖYE KURTLAR İNMİŞ, 1987 DE OLANLAR BİLİYOSUNUZ.EĞER OLURSA AVRUPADAKİ KIŞI FELAN DİNLEMEZ.O ZAMANDA İSTANBUL 15 MİLYON KİŞİ FELAN DİNLEMEZ. OLMASI GEREKEN SADECE VE SADECE BASINÇ YERLEŞİMLERİNİN SOĞUK HAVAYI BİZE İTMESİ.BUNUN BU KIŞTA OLMAMAMSI İÇİNDE HİÇBİR ENGEL YOK.2010-211 KIŞI EFSANE OLMAYA ADAY OLARAK GİDİYOR.OCAK GELMEDEN KIŞI BİTİRDİNİZ. KAR YAĞMAZ YAĞMAZ MARTTA 5 GÜN YAĞAR YARIM METRE KAR YAPAR, İLERDE 2011 DE BİR KIŞ YAŞADIK UNUTAMIYOZ DERSİNİZ Kİ 1987 BÖYLE BİR KIŞTI.AMA BU SENE MARTA KALMADAN KARA DOYACAĞIZ.AYRICA ÜLKEMİZ KAR BAKIMINDAN ŞANSSIZ DEĞİL ŞANSLI BİR ÜLKE AYRICA BANA KALIRSA. BALKANLARDAN,KARADENİZ ÜZERİNDEN,HATTA YUNANİSTAN ÜZERİNDEN BİLE (11 aRALIK) SOĞUK HAVA BASKINLARI OLUYOR.YA ARABİSTANDA YAŞASAYDIK NE YAPARDIK???
  ..

murat24 Aralık 2010 Cuma 16:12:04
yılbaşından sonra sibirya kökenli sistem alma ihtimalimiz nedir?uzmanlardan cevap lütfen
  ..

snowhuso24 Aralık 2010 Cuma 16:12:40
ÜSTAD: 500 pha sinoptik görünümlerde azor 1035 mbarla d.avrupaya genişleyerek 1045 mbarlık sibirya ile birleşecekmiş gibi görünmekte.güneyden gelecek 1005 mbarlık derin olmayan a.b alanı da balkanlar üzerinden gelebilecek bu sisteme eşlik edebilecek gibi bir görüntü var. bu sistem de böyle bir beklentiniz varmıdır üstad?.
  ..

CABAROV24 Aralık 2010 Cuma 16:12:34
mrb arkadaşlar bunyamın beyın saçmalıgı ben bu adamın hayranıydım ama artık ılgım kalmadı adam daha dun 7 gunluk tahmınde ayın sonu ıcın 12 derece cıvarı gosterıyordu bugun 4 derecelerde gosterıyor ve şaşırtıcı olan 4/2 derecede yagmur gosterıyor ya allah askına 4 derece yagmur yagarmı ne saçma kky yaz barı 4/2 31 aralık ıcın vermıs yanı ıl bası kar var bu sıcaklıkla:)
  ..

met.uz.snowcem24 Aralık 2010 Cuma 16:12:59
KEREM MUTLU sen mutlu ben mutlu az sabırlı ol geliyo işte yara yara geliyo semt semt hava sorma ben muhtar değilim lo sadece bekle ve sabret kara kavuşacak istanbul haftaya perşembe gibi asıl soğuk ve etkili kar ocak ilk hafta olacak boş durma odun kömür al çocuğa çikolata al laho seviyosan laho stokla
  cemmm63@ex..

aslan24 Aralık 2010 Cuma 16:12:49
modellerde 850 hpa ile 2m temperatur arasında fark var simetrik bi hareket olması gerekmiyormu bu iki değer arasında?
  ..



snowhuso24 Aralık 2010 Cuma 15:12:15
avrupayı uzun süredir donduran sistem azorun biraz giderek o.avrupaya doğru ilelemesi ile bize gelebilecektir.bu olasılık yüksektir.ancak sistem gücünün büyük kısmını kıta avrupasında harcamış görünüyor.dolayısıyla büyük bir sistem ciddi güç kaybı yaşayarak gelebileceğinde orta güçte bir sistem halini alacaktir.daha önce gelen sistemin yarattığı etykiyi oluşturabilir kanımca.daha çok yükseklerde kar bırakabilecek ve çoğunlukla kuru ayaz özellikle sert poyraz eşliğinde olabileceğinden sıcaklığı olduğundan daha düşük hissettirebilecek gibi görünüyor.ülkemizi etkileyecek sistemin güçlü olabilmesi için başka coğrafi alanlarda uzun süre kalmaması ve bize çok yakın alanları etkilemeye başlayıp hızla bizi de içine alması gerekir.ülkemizin coğrafi konumu bunu gerektirmektedir.
  ..

tarık atacan24 Aralık 2010 Cuma 15:12:25
biraz nostalji meşhur 1929 kışı:)sibirya etkisi:)
  .. | http://i1012.hizliresim.com/2010/12/24/2548.gif (325)

karhastası24 Aralık 2010 Cuma 15:12:41
arif abi bugün yapıcağın tahmini defretede yazabilir misin?
  ..

aslan286424 Aralık 2010 Cuma 15:12:25
avrupadaki sertkışın türkiyedede yaşanması bana biraz komik geliyor arkadaşlar.tamam ülkemizin kışın soğuğuyla ünlü illerivar(erzurum,kars vs.)gibi ama genel olarak bakacak olursak sonyıllarda ülkemizde kışlar bayağıbir ılıman gemekte.yeri geldiğinde ülkemizde dört mevsim aynı anda yaşanabilmektedir.heralde dünyada böle iklimi olan bir başka ülkevarmıdır onu bilemiyorum..!bilen varsa yazsın.arif abi sen gerçekten buyıl başının karlı geçecegine inanıyormusun,yada inanmayamı çalışıyorsun.?
  aslan2864@..

KEREM MUTLU PAPATYA24 Aralık 2010 Cuma 15:12:50
MET.UZ SNOWCEM SİSTEM NE ZAMAN GRİŞ YAPACAK İSTANBUL AYDOS KURTKÖY SABİHA GÖKÇEN HAVAALANI BÖLGESİ ÖRTÜ OLURMU SİZİN TAHMİNİİZ NE ZAMAN ETKİLENECEĞİZ SOĞUK VE KARDAN
  ..

BİROL24 Aralık 2010 Cuma 15:12:41
DENİZLİ ICIN TAHMININIZ BUGUN SAAT KAC TA ARIF ABİ.
  ..

KEREM MUTLU PAPATYA24 Aralık 2010 Cuma 15:12:29
ARİF HOCAM MERHABA KAR YAĞIŞI ÜSTADIM TAM OLARAK ŞU SON DURUM İTİBARİYLE NE ZAMAN GİRİŞ YAPACAK İSTANBUL'A FAZLASIYLA KAR GÖREBİLECEKMİYİZ HOCAM
  ..

met.uz.snowcem24 Aralık 2010 Cuma 15:12:32
onurum adminim okuldan gelincemi gönderceksin kısa bişey yazarsan deftere sagol
  cemmm63@ex..

trakya2224 Aralık 2010 Cuma 15:12:14
kar istanbul icin kesinlesti ancak trakya ıcın hala krıtık gıbı.. istanbulda 31 aralık gecesı kar olucak % 99.9
  ..

Modelist "©βΛ§ΛЯ-84" WinterLover24 Aralık 2010 Cuma 15:12:14
LINK-1 : http://i52.tinypic.com/2qkuu5g.png LINK-2 : http://i51.tinypic.com/1sczsx.png Diyagramlarda son 5 günde bile 5 derecelik sıcaklık farklılıkları yaşanabiliyor. Birinci linkteki İstanbul’un sabah diyagramında ayın 29’unun 850 hPa beyaz ortalama(ensemble) sıcaklığı “5” derece civarındayken hemen ardından güncellenen ikinci linkteki öğle diyagramında ise ayın 29’unun beyaz ensemble sıcaklığı 850 hPa’da “0” dereceye kadar gerilemişki senaryolardaki soğuma öngörüsüde o günler için epey artmış gözüküyor. 5 gün kala 5 derecelik bir düşüşten bahsediyoruz az buz değil. Yalnız günler yaklaştıkça sistem daha bir soğuma eğilimine giriyor.
  ..

snowhuso24 Aralık 2010 Cuma 15:12:06
KAR FIRTINASI ARKADAŞ: 2011 şubat ayı 1985 şubat ayına birebir olmasa da bazı önemli benzerlikler gösterebilecektir.bu olasılık kesin değildir ancak yüksek ihtimaldir.zaten başta şubat olmak üzere mart aylarında kıskandığımız avrupaya üç aşağı beş yukarı benzer kışı bizim yaşama şansımız fazladır.saygılar....
  ..

snowcatcher24 Aralık 2010 Cuma 15:12:25
arif bey ankara tahminizi merakla bekliyoruz. lütfen ankaralılarıda düşünün biraz.
  ..

Arif beye24 Aralık 2010 Cuma 15:12:12
Admin: Yorumunuzu sildim. Hesap vermek zorunda değiliz.
  ..

Deli Meteorolog24 Aralık 2010 Cuma 15:12:56
EEE Modelciler 6 saatde bi Ya ağzınız 5 karış açık kalıyor ya suratınız 10 karış düşüyor. Ahanda şimdi gene 5 karışlık model.Sizlere hayırlı ve uğurlu olsun.Bizim sayaç günlerdir tıkır tıkır işliyor.modellere takılmadan.bizim şüphemiz yokta olanlar için Gözünüz aydın .\r\nhttp://www.freeyiz.biz/crazymetorologist/
  ..

murat5724 Aralık 2010 Cuma 15:12:40
bi yetkili bişey sölesin bu durum nedir :)
  ..

beylikdüzü24 Aralık 2010 Cuma 15:12:52
sitede tahmin işini başarıyla yapan pek çok arkadaşımız var. hepsine saygı duyuyorum. arif abi zaten tartışılmaz ,cesur ve inatçı bir tahminci ellerinden öpüyorum. ama hepsine rağmen 29 ve sonraki günlerden cok umutlu olmadığımı üzülerek belirtiyorum. gerek 850 hpa da -5 lerde kalan soğuk , gerekse bir türlü oluşamayan yağış maselef bu dönemin soğuk ama kurak geçmesine sebep olacak gibi. tabiki jet akımlar ve 500 hpa da görüntü umut versede bu gibi beklentiler malesef yetersiz kalıyor .tıpkı sea effect olacakta istanbulda 25 cm kar olacak beklentisi gibi malesef gerçekleşmiyor. bunlar nacizane benim görüşlerim. belkide birazdan arif abiden güzel birde fırça yiyeceğim ama içimden geçenleri söylemek istedim. umarım beklentilerimizin üzerinde bir yağış alabiliriz. saygılarımla
  ..

fırat24 Aralık 2010 Cuma 14:12:15
kışın keyfini avrupa yaşıyor. bu kış avrupayı kıskanmamak elde değil. 1,5 aydır doyasıya soğuk ve karlı günler yaşadılar. kış gibi kış. gerçekten şanslılar. son 3-4 yıldır dikkatimi çeken bir olay var. kar ve soğuklar batı ve kuzey avrupada yoğunlaşıyor. biz ise tam bir ılıman kış mevsimi geçirmeye başladık. bu kış da öyle. bazı uzmanlar çıktı son 10 yılın en sert kışını yaşayacağız. tamamen yanlış bir tahmin. önce 15 aralık dediler şimdide 1 ocak diyorlar. yılbaşı gelince bakalım hangi tarihi vercekler. kısaca ömer adlı yorumcunun görüşlerine katılıyorum. artık tipik akdeniz veye ortadoğu iklimi yaşayacağız.
  firataktur..

trakya(korhan)24 Aralık 2010 Cuma 14:12:12
Arif bey bu akşam yapacağınız açıklamayı yazılı olarak da verecek misiniz? Trakyayı unutmayın sakın!!
  ..

Modelist "©βΛ§ΛЯ-84" WinterLover24 Aralık 2010 Cuma 14:12:06
revivalofsnow, ocak basınç haritasına göre izlanda kendi bölgesine çekilmiş ve bütün Avrupa'yı da Azor yüksek basıncı ve\veya Sibirya yüksek basıncı kaplamış. Bu durum çoğunlukla nötr ve pozitif yönlü AO'yu düşündürür. Bu sinoptik görüntüye göre Avrupa'nın batısı çok ılıman hava koşullarını yaşar. Bizlen birlikte doğusu ise daha soğuk olur fakat yağışlarda azalma gözlenir. Tipik La-Nina'lı 2008 kış şartlarını yaşayabiliriz. 16 şubat 2008 sistemi olasılığı çok fazla değişecektir ama modellerin sonunda bu görülüyor zaten.
  ..

Revivalofsnow24 Aralık 2010 Cuma 14:12:50
VE SON OLARAK SUBAT BASINC... (guzel goruntu)
  .. | http://img502.imageshack.us/img502/4548/basncsubat.png (187)

Revivalofsnow24 Aralık 2010 Cuma 14:12:45
SUBAT YAGIS...
  .. | http://img52.imageshack.us/img52/4769/yagssubat.png (211)

Revivalofsnow24 Aralık 2010 Cuma 14:12:01
SUBAT SICAKLIK...
  .. | http://img64.imageshack.us/img64/4430/scaklksubat.png (193)

Revivalofsnow24 Aralık 2010 Cuma 14:12:05
OCAK BASINC...
  .. | http://img64.imageshack.us/img64/9021/ocakbasinc.png (212)

Revivalofsnow24 Aralık 2010 Cuma 14:12:16
OCAK YAGIS...
  .. | http://img254.imageshack.us/img254/421/ocakyagis.png (297)

Revivalofsnow24 Aralık 2010 Cuma 14:12:21
Dostlar geldik yine Netweather haftalık tahmın verılerıne... Ocak ayı gecen haftakı tahmınlere gore ort.nın dahada altında soguk gosterıyor,yagıs bıraz kotulesmıs normeleın az altında idi sımdı bıraz daha altında olmus. Subat ayı sıcaklık olarak gecen hafta ort.nın az altında ıken sımdı 1 derece altına kadar dusmus. Yagıs yıne normallerde. Ocak basınc tahmını cok hosuma gıtmedı,Yb rusya ukrayna bız cıvarında ancak subat ayı tam bızlık yerde dırekt ing.de YB Simdi verileri paylasıyorum. Saygılar. Bol karlı gunler. (OCAK SICAKLIK)
  .. | http://img33.imageshack.us/img33/4182/ocaksicaklik.png (259)



Bilgi | Mesaj Ekle
Ziyaretçi defterinde: 2792 sayfada toplam 139597 kayıt bulunuyor. | Görüntülenen sayfa : 2159
Sayfalar
< | 1 2 ... 2152 2153 2154 2155 2156 2157 2158 2159 2160 2161 2162 2163 2164 2165 ... 2791 2792 | >
Derlenme Süresi:0,449 s
Sayaç: