Serbest KürsüMesaj Ekle | Siteye Dön



jjjoseph01 Ocak 2011 Cumartesi 18:01:04
Herkese mutlu yıllar. Sizlere bi video göndereceğim.Antartikada bile dostumuz varmış arkadaşlar.Baksanıza dostumuz penguen kar yağdığına nasılda seviniyor :))) Burda da öyle kar yağsa bende en az onun kadar sevinirim valla :))
  .. | http://www.zapkolik.com/226179/enerji-patlamasi-ve-yasayan-penguen.html (227)

snowhuso01 Ocak 2011 Cumartesi 18:01:49
SERDAR AFŞAR arkdaşım ben tahinimi şu an yapmadım 5 aralık'ta yani yaklaşık 1 ay önce yaptım.ve bütün eleştirilere rağmen arkasında durdum.durmaya da devam edeceğim.anladığım kadarıyla bazılarından kopya çekmişsin.nasıl mı? işte şöyle:ısı ile sıcaklık arasındaki farkı bilmeyen kişiler!. bir kere bu sözün bana söylendiğini buradaki herkes biliyor.ama o zaman da söyledim yine üzerine basa basa söylüyorum.o bir yazım yanlışıydı.sıcaklık,havanın derecesidir.ısı ise insan vücüdunun ya da kısaca canlıların havadaki sıcaklığı hissettikleri dereceyi ifade eder.kısacası budur!arkadaşım bence ben ya da bir başkası olsun,hiç farketmez. insanların 1-2 yanlışını bulup bunun üzerinden değerlendirmek kesinlikle çok kısır bir yaklaşım olur.bunun yerine yanlışları kadar doğrularını da masaya yatırıp, görüp ona göre yorumlarda bulunmak çok daha doğru olur.mesela demişsin ki yanlışların için eleştirmişlerdir.bir kere yanlışsın diyen kişi ya da kişilerin literatürüne bir bakmak lazım:yarım yamalak, ezbere konuşma bunlar,ılıkçısın vb gibi meteorolojik hiçbir terim yada argümanlarla ilgisi olmayan yaklaşımlarda bulunan kişi ya da kişilerdir.bu tarz kişiler ne beni ne de bir başkasını eleştirme hakkına sahip olamazlar.ben o kişi yada kişilere eleştirilmekten korkmuyorsanız, sizler de kış tahimininde bulunun,bir de sizlerin tahminlerini tartışalım dedim.
  ..

siverekli hava manyağı01 Ocak 2011 Cumartesi 18:01:36
Ş.urfa siverekten öncelikle herkese hayırlı mutlu seneler diliyorum ALLAH tan Arif abinin güneydoğu tahmini 30 aralık gecesi ve 31 aralık tarihlerinde yüzde 70 çıkmıştır güneydoğuda genelde kky yağmur olan yağışlar 1000 metre civarlarında kar olarak düşüp 5 cm üzeri ürtü olmuştur sıcaklık 3-6 civarıydıbizim1940 rakımlı karacadağ kayak merkezi 40 km uzaktan bembeyez müthiş gürüntü ve dün 1000 metre yüksekteki köylerden ilçeye gelen araçların üzerinde 3-4 santim karvardı millet yağmur altında kar yediler çok güzeldi NOT İLÇEMİZ 800 RAKIMLI Arif abi güneydoğu için bir şeyler paylaşırsan seviniriz herkese tekrardan mutlu yıllar bol yağışlar
  mahmut san..

karmanyağı01 Ocak 2011 Cumartesi 18:01:32
ankarada çok soğuk bir gün sıcaklık en fazla 2 derec eoldu bu dmi ye güvenmememiz gerektiği bir kere daha ortaya çıktı bugün 5-6 deecelerde olacaktı göya bu arada ankarada 11 aralık sisteminde 18 cm kar yağmıştır eren gözüyle ölçtü sanırım kar kalınlığını :D
  ..

Zeki Baybey01 Ocak 2011 Cumartesi 18:01:02
2010'un ilk kışı berbattı. 2. kışında Ankara'nın yükseklerinde 25 cm'ye ulaşan bir kar gördük. Şimdi Sibirya Yb ile ayaz yaşayacağız. Sanırım 2007'den beri sibirya genişlememişti üzerimize. Her şey normal ve güzel. Bence ocak 20-30 arası ve şubatta iki tane güzel sistem vurur Anadolu'ya.
  ..

ouz01 Ocak 2011 Cumartesi 18:01:01
dmi ocak 4-5 gibi iç bölgeleri kar yağışlı gösteriyor sizce yağıcakmı
  ..

ankaralı eren01 Ocak 2011 Cumartesi 17:01:18
evt kaç ay bekldik ve gine kış kışlığını yapamadı gine hüsran gine hüsran şimdi diceksinizi daha kışa yeni başladık ama siz bu lafı diye diye kışı bitirdiniz kaldı şurda 1 buçuk ay ocakdan bişey beklemeyin zaten gelicekse ocak sonu gelicek yaklaşık 15 20 gün kar filan yok arif abide mart ılık geçicek demiş tamam işte 1 buçuk ay kaldı martdanda umudnuzu kesin ankaraya kar yağdıdemeyin sadece yükseklere yağdı merkeze 5 6 cm kar yağdı sadece oda sadece 1 kere bu önümüzdeki 5 6 7 8 sistemindenden ankaralılar bişey beklemesin soğuma tam gelebmiyoru her zamanki gibi.. yüksekler kar ankar merkez ve alçaklar yağmur her sene bi önceki seneyi aratıyo.. :( arif abi sende istediğini diyebilirsin bu dediklerimden başka bişey gözükmüyo şuanda
Cevap:
Bu ve benzeri yorumların şu an itibariyle hiçbir hükmü yok. Bütün bir kış ılık geçsin atıyorum sadece 10-20 şubat arası Ankara'ya 1 metre kar yağsın sıcaklık -20'ye düşsün. Ne diyeceksin o zaman. Kış 3 aydır 10 gün kış yaptı bitti mi diyeceksin of be hayatımda böyle kış görmedim mi diyeceksin. Herşey olacağına varır. Kış sonunda söyleyin söyleyeceğinizi.
  ..

eFee01 Ocak 2011 Cumartesi 17:01:15
İşte İstanbulun 1929 Kışı Çok Güzel Anlatımla İzleyin... Keşke Bidaha Gelsee Nerdeee ! http://www.youtube.com/watch?v=1D0nYsOIdfw
  .. | http://www.youtube.com/watch?v=1D0nYsOIdfw (569)

snowhuso01 Ocak 2011 Cumartesi 17:01:25
SERDAR AFŞAR arkadaşım en başta benim kış tahminim çıkmış olacaktır söylenenler doğru çıkarsa.neden mi? çünkü ben daha 5 aralıkta genel kış tahmini mi açıklamıştım.ziyaretçi defterinin arşivlerinden bulabilirsin arkadaşım.bu arada nihayet benimle aynı kış tahminleri bulunan bir arkadaşın çıkmasına da açıkçası sevindim.zira bazı arkadaşlar çok fazla üzerime gelmişlerdi.sanki amatör olmamız tahmin yapamayacağımız anlamına geliyormuş gibi yaklaşımlarda bulunmuşlardı.dikkat et sana da fazla yüklenmesin o kişiler.saygılar....
Cevap:
Snowhuso şu anki gidişat zaten hemen hemen herkesin kış beklentisiyle aynı. Sana kızanlar tahminlerine değil bazı yanlışlarında ısrar etmene kızıyorlardı. Tahminlerde yanılabilirsin, bu kış çok soğuk olacak dersin ılık geçer bu ayrı birşey ancak mutlak doğru kabul edilen şeyleri yanlış biliyorsan ve yanlış bildiğini de kabul etmiyorsan sana kızılması doğaldır. Benzer davranış içinde olan en basitinden ısı ve sıcaklık arasındaki farkı bilmeden sağa sola sataşan kişiler var. Bunların durumu da senden farklı değil.
  ..

Bedirhan01 Ocak 2011 Cumartesi 17:01:41
Size Birnevi Katılıyorum Ancak Soğuk Akışlar 13/16 Ocak Arasıda Gelebilir Ama Sağlıklı Bir Tahmin Olmaz. Genel Olarak Baktığımızda Gerçekden Uzun Süre Anadolu Üzerinde Sıcaklıkların Mevsim Normallerinin Altında Gerçekleşecek Bir Periyod Doğabilir.
  alarming.d..

snowhuso01 Ocak 2011 Cumartesi 17:01:03
üstadım genel kış tahminlerimde de açıklamıştım 20-25 ocak sonrası kış kapımızı sağlamca çalabilir.zira avrupadaki hava şartlarının üç aşağı beş yukarı benzerlerini yaşamaya başlayabiliriz.ayrıca umuyorum ki balkanlar ,d.avrupa ve bilhassa da biz 25 ocak - 25 mart arasını sert geçirebiliriz demiştim.ne dersin üstat tahminim çıkabilir gibi görünüyor mu?. iyi seneler ve saygılar....
Cevap:
Mart sanki ılık geçecek gibi ne olacaksa ocağın ikinnci yarısıyla şubatta olacak gibi görünüyor ama çok uzun vadeli tabi bu tahmin değişimler olabilir.
  ..

eFee01 Ocak 2011 Cumartesi 17:01:12
Herkese Soruyorum 4 - 5 Ocak Sisteminin İstanbulda Etkisi Ne Olur ?
Cevap:
Aralık sonundaki sistem kadar olur.
  ..

BURAK 2301 Ocak 2011 Cumartesi 17:01:40
arif abi bu ocak ayında örtü yapacak güçte kar yağışları olacak mı?cevaplarsan sevnirim
Cevap:
Ocağın ikinci yarısında, muhtemelen 20'sine yakın olabilir.
  gencfenerb.. | http://www.facebook.com (102)

welbane01 Ocak 2011 Cumartesi 17:01:44
@Ariftarif; toteme devam :) fakat katılamayacağım. Bir kere sizin de soylediginiz gibi AO ve NAO genelde paralel seyrediyor ve NAO çok kararlı bir şekilde 0 civarına (+/- 0.5) yerleşiyor -ki bu kuraklık anlamına gelmez bence- bu durumda AO'da da her güncellemede daha kararlı bir yükseliş görebiliriz. Daha sonra tekrar negatife dönme olasılıgı ise mevcut olmakla birlikte uzun vadeli oldugu için değişime fazlasıyla açık. Ayrıca NAO o seviyede oldukça AO -3 bile olsa sistem alma ihtimalimiz yüksek olacaktır. Takip edecegiz tabii ki.
Cevap:
Totemle ilgisi yok welbane. Beni tanımamışsın. Gereken yerde gazı veririm ama insanları da yoktan yere boş beklenti içine de sokmam. Geçen sene 5 mart sistemi sonrasında da mart ortalarına doğru geleceği varsayılan sistem için umutlanmaya gerek yok dediğimde totem yapıyorsun demişlerdi. Ne görüyorsam onu söylüyorum halbuki. Uzun vadede değişim ihtimali her zaman var. Stres yapmadan takibe devam edelim. Sonu güzel olacak çünkü. Buna inancım tam. Ocağın ikinci yarısı ve şubat gümbür gümbür diyeyim de anla :)
  ..

SERDAR AFÅžAR01 Ocak 2011 Cumartesi 17:01:07
Guneydogu Avrupa'nın ısınma sansı yok... Bastardi'nin cevirisi bu sekilde. Adam hala ısrarla guneydogu Avrupa'yı işaret ediyor. Son yazısında Turkiyeyi'de içine almıs. Ve ısrarla soylediği şey "worst of the cold this winter for southeast" yani bu kışki sogugun en kotu kısmı. İngiltere'nin yasadıgı soguklardan da etkili bir soguk. Ama gorunurlerde hiçbir sey yok. Bırakın cok etkili sogugu ancak havaları normallere gerileten bir soguk .Bakalım ayın ortasından sonra kıs bir vurgun mu yapacak yoksa bu adam yanılacak mı?
Cevap:
Bastardi'nin tahminlerine ben de katılıyorum. NASA'nın dün itibariyle İngilizler'in "mini buzul çağı" beklentisini bir zırva olarak nitelemesini ve ocağın ikinci yarısından itibaren asıl Doğu Avrupa'nın benzer bir süreç yaşayabileceğini açıklamasının ardından Bastardi'nin haklı çıkma olasılığının yükseldiğini söyleyebiliriz. NASA yetkilisi aynı açıklama içinde aşırı soğuk beklentilerinin küresel ısınmanın ortadan kaltığı gibi bir düşünce yaratmaması gerektiğini bundan sonra dünyanın çeşitli yerlerinde sıkça görülecek sel, kuraklık, aşırı sıcak ve soğuklar gibi anomalilerin aslında küresel ısınmanın bir sonucu olduğunu, küresel ısınmayı inkar edenlerin ciddiyetten uzak olduklarını ilan ettiğini de hatırlatayım.
  serdar.afs..

snowcatcher01 Ocak 2011 Cumartesi 17:01:23
ankara buz kesiyor bugün. en fazla +2 dereceyi gördü.
  ..

Bedirhan01 Ocak 2011 Cumartesi 17:01:46
Arif Bey, Aralık Ayı Tahminimde 0.6+C Normallerde , Bu Ülke Geneli İçin Yaptığım Tahmindir Zaten Yaptığım Tahminler Ülkemizin Genelini Kapsar. İstanbul İçin Özel Bir Tahmin Yapmadım Mevsimsel Olarak. Aralık Ayı Arşivleri Önümüzdeki Günlerde www.dmi.gov.tr Adresinde Yayınlanır O Arşivlerden Genel Olarak Baktığınızda Benim Analizime Ulaşacaksınız. Şuanda Söz Konusu Olaması Gereken Durum Kuzey Batı Sibirya Üzerindeki 1060 Milibardaki Antisiklon Ne Düşünüyorsun?
Cevap:
Mevsimlik tahminler şu ana kadar beklentilere uygun şekilde gelişiyor. Bu da bizi ileriye dönük umutlandırıyor. 4-5 ocak sisteminden sonra etki alanını genişleterek özellikle Anadolu'da kuvvetli gece ayazlarına neden olacak ve bir süre yağış almamızı engelleyecek. Yaklaşık 20 ocaktan itibaren Doğu Avrupa Balkanlar ve Anadolu çevrelerinde uzun süreli soğuklara ve kar yağışları görülecek. Ocağın ikinci yarısı ve Şubatta çoğunlukla çetin kış koşulları yaşanacak.
  alarming.d..

sappokinowa01 Ocak 2011 Cumartesi 17:01:24
Sayın Serdar Afşar , yeni bastardi çeviriniz için teşekkürlerimi sunarım , kolay gelsin...
  agraligil@..

welbane01 Ocak 2011 Cumartesi 16:01:17
AO da NAO da harika geldi. Ayın 10'undan sonra her an kuvvetli bir sistem bekleyebiliriz. Yanlış mıyım Arif abim?
Cevap:
AO uzun vadede negatife meylediyor. 4-5 sisteminin ardından 2 hafta kadar sürebilecek ılıman ve NAO'daki yükselişe bakarak nisbeten kurak diyebileceğimiz bir periyod daha yüksek ihtimal gibi görünüyor. Yine de takip edelim.
  ..

SERDAR AFÅžAR01 Ocak 2011 Cumartesi 16:01:19
Kısın butununu ele aldıgımızda, goreceğiz ki kısın en soguk olan kısmı guneydogu Avrupa'da yasanacak. Bu kıs benim tahminlerimi dogru cıkaracak. Kuzeybatı için kıs bittiği anlamına gelmez. En kotu soguklar geride kaldı. Daha guneydogu?
  serdar.afs..

SERDAR AFÅžAR01 Ocak 2011 Cumartesi 16:01:54
BASTARDININ SON YAZISI:MODELLER, KIŞIN GERİ KALANIYLA İLGİLİ ÖNGÖRÜMLE BİREBİR ÖRTÜŞÜYOR.Gectiğimiz 5 gunde olanlara bir bakın ve kışın geri kalanıyla ilgili acıklamaya calıstıgım seylerin dogrulanmaya basladıgını anlayacaksınız. Isınma İngiltere ve İrlanda'yı etkiledi fakat daha guneydoguya dogru giderseniz oralarda ısınma diye bir şey gormeyeceksiniz. Berlin'de yasanılan su son dort gun gectiğimiz ayın aynası oldu. 10 cm kar ve normallerin 10 derece altında sıcaklık. Gecen ay 100 cm'nin uzerinde kar yagdı ve sıcaklıklar normallerden 10 derece daha asagıdaydı. Ama Londraya gidiyoruz. Sıcaklıklar gectiğimiz dort gunde normallerin 2.7 derece uzerindeydi. Belfasta gidin ve gectiğimiz birkac gun içinde ortalamaların 7 derece uzerinde oldugunu goreceksiniz.Anlatmaya calıstıgım su ki, kuzeybatı Avrupa'da kısın geri kalanı soguma-ılıma dongusuyle devam edecek ve sogugun asıl merkezi guneydogu Avrupa olacak. Mevsim normallerine kıyasla en soguk gunler kuzeybatı Avrupa için sona ermişken, Italyadan Balkanlara kadar olan bolgede sona ermedi ve bu bolgelerde havalar daha da soguk olacak ve soguk hava guneydogu Avrupa'ya (Turkiye'yi kastediyorum) ataklar yapıp yapıp geri cekilecek.
  serdar.afs..

beyazbulut01 Ocak 2011 Cumartesi 16:01:58
Arkadaşlar yeni yılınız kutlu olsun. Pendik/İstanbul'un Aralık sıcaklık ortalaması 10,1 C gerçekleşti. 1996 dan beri tuttuğum istatistiklerde ortalama 9 C olmuş. Bu sene 1,1 C daha sıcak olmuş. Tüm türkiyenin bilgisine. Bilgilendirmelere her ay devam edeceğim.Herkese hayırlı ve bol karlı günler.
  ..

karmanyağı01 Ocak 2011 Cumartesi 16:01:46
merhaba arkadaşlar öncelikle yeniyılda başarı ve sağlık artı tatminkar kar görmenizi dilerim ve uyarımı söyleyeyim beklediğimiz yarın akşamüstü ege ve batı akdeniz üzerinden gelicek yağışlı dalganın sel sıkıntısı yapabileceği konusunda düşüncelerim var umarım yanılırım fakat şu anki durumda 150 kg üstü yağış düşme durumu görünüyor gerekli önlemlerin alın masında fayda var esas dikkatimi çeken şey akdenizin bu sene olağanüstü çalışması kuzeyden gelen soğuklara tepki olarak ab vve yağış üsretiyor bu kış için iç bölgeler ve güney marmara için olumludur 2 ocak akşamı trakyadan giricek soğuk dalgası modellerden göründüğünden bi nebze daha kuvvetli olacaktır iç bölgelerde tatminkar değil ama idare eder kar yağışı bekliyorum 29 aralıktaki şanssızlık olmayacak gibi görünüyor özellikle 5 ocak akşam 6 ocak sabah arası iç bölgelerin tamamında orta zamanla yoğun kuvvette kar bekliyorum sağlıcakla kalın
  ..

karsever ugur01 Ocak 2011 Cumartesi 15:01:42
selamlar.herkese iyi seneler tüm havaturka dostlarına 2011 yıılının saglık ve mutluluk getirmesini temenni ederim.bugünlerde arkadaşlarım anlasılan tahmin görmek istiyorlar .ama inanın bende modellere bakmak istemiyorum artık.cünkü dibimizde su anda cok kuvvetli bir y.b var ve bu basıncın akdenizden yurdumuza pompalanma durumu söz konusu.fakat ocak ayınının 5-6 tarihleri arasında balkanlardan gelecek soguk hava sayesinde sıcaklıklarda birazda olsa düşüş olması (kar sınırı özellikle marmara ve ege3-4)şimdiden kesinlesmis gibi görünüyor.yani kısacası Türkiye genelini baz alırsak ic kesimler ve kuzey bölgeler haricinde diğer yerlerde özellikle marmara ege ve trakya,karadenizin kıyılarında ocagın 15ine kadar önemli bir soguk hava ve kar yagısı şu an itibariyle beklenmiyor. ao ya baktıgımızda ise negatif seyirin ocak ayının ortalarından sonra düzelme eğilimine girdiğini fark ediyoruz..nitekim nasanın verileride bu yönde zaten merak etmeyin.ayrıca ocagın 20sine dogru beklenen soguk hava sistemi ile ilgili bir gelisme olursa sizlere bilgileri aktarmaya devam edeceğim.hepinize iyi günler ve iyi seneler dilerim.
  ..

hava fanatiÄŸi 01 Ocak 2011 Cumartesi 15:01:21
Arif hocam, bilgilendirmeleriniz için çok teşekkürler. Aldırmayın herkes eleştirmeyi seviyor nedense. Her tahmin tutar diye bi şey yok. Ayrıca sizin şu anda yaptığınız gibi geçen yıl AO ve NAOnun uygununu öğreten istatistik sunan emayfa diye bir tahminci vardı cnnde. Adam endeks hareketleriyle soğuk havaları nokta atışı yapmıştı. Derin negatiften gelen AOnun 0 ve-2 arasında, NAOnun +1 ve -1 arasında istanbulda güçlü sistem için ideal olduğunu aynı zamanda derin negatiften nötüre yaklaşan endekslerin bize uygun basınç yerleşimlerini oluşturduğunu belirtmişti. Bende kopyala yapıştır yapıp tuttum, acaba gerçekten böylemi diye geçen yıldan beri sistemleri takip ediyorum. Şimdilik aksi olmadı. Peki hocam siz uzun vade tahmin yaparken AO ile birlikte NAOyuda hesaba kattınızmı bu son Ocak ayı tahminlerinizde?
Cevap:
AO ve NAO çoğu zaman birbirine paralel hareket eder. AO'nun kuvvetli negatiften nötre yaklaştığı dönemde NAO da nötre yaklaşmaktadır. Uzun vadeli tahminlerde endeksler önemli verilerdir. Elbette her ikisinden de faydalanıyoruz. Ancak uzun vadede bize doğru gelebilecek soğuk hava dalgası takibinde kullandığımız esas veri AO'dur.
  ..



PaUlEtA01 Ocak 2011 Cumartesi 15:01:05
CEMAL SAYDAM YAZISINDA 8 OCAK GBİ SOĞUK SİSTEMN GELECEĞİNİ YAZMIŞ BENCE YANILIYOR
  ..

Bedirhan01 Ocak 2011 Cumartesi 14:01:50
Arif Bey, Söylediğim Basınç Konumları İşlev Görseydi Ciddi Soğuklar Olacakdı. Ancak Dediğim Gibi Durum Değişdi Ay Sonu Sistemi 'de Soğuk Hava Dalgasıydı Ancak Sıcaklıkları Mevsim Normallerine İndiren Tipdeydi Buda Aynı Olacak Soğuk Hava Dalgası.
Cevap:
Tamam şimdi oldu. Yalnız şu unutulmasın. İstanbul'un aralık ayında maksimum sıcaklıkl normali 5-6 dereceler değil 10-11 derecelerdir. Yani sıcaklıklar normale değil normallerin altına inmiştir. Kar yağmamış olabilir o işin detay tarafıdır. Ana hatlarıyla uzun vade beklentilerimiz gerçekleşmiştir. Dün yazmış olduğunuz mesaj gereksiz ve ilerde sizi de zor duruma düşürebilecek bir yazı olduğu için biraz üzerine gittim. Sanırım derdimi anlatabildim. Başkalarının tahminleri beni çok fazla ilgilendirmediği gibi hataları beni mutlu etmiyor yada ben yanıldım başkaları da yanılsım düşüncesi içinde değilim bunu da bilmenizi isterim. Objektif değerlendirmeleri de her zaman dikkate alırım.
  alarming.d..

erdinç01 Ocak 2011 Cumartesi 14:01:42
diagramlara göre 3-7 arası istanbulda kar sınırlarında bi soğuma olabilir.ama sınır sınır hep sınır bu havaların eskiden ters köşeleri süprizleri olurdu. yap bi güzellikte ayağın alışsın.
  ..

erdinç01 Ocak 2011 Cumartesi 14:01:43
ao nun şu anki hali bence ters gardlı boksöre benziyor.
  ..

selim01 Ocak 2011 Cumartesi 14:01:12
herkeze iyi seneler arkadaşlar.. ayın 12 sinden sonra ülkemiz soğuk hava dalgasının etkisine girmeye başlıcak..15-16 sı gibi sıcaklıklar marmara da 0 derecenin üstüne çıkamıcak..umutlarım çok yüksek tabiki değişmeler olabilir ama ayın 20 sine kadar bu senaryo kesin olacak diyorum..
  svestica@h..

snowhuso01 Ocak 2011 Cumartesi 13:01:38
EFSANE SEMİH arkadaşım,öncelikle yeni yılın tüm havaturka ailesine olduğu gibi sana da sağlıl esenlik,mutluluk ve bol karlı bir kış getirmesini diliyorum.bu arada arkadaşım kış tahminimde belirttiğim gibi ocak 20-25 sonrası soğuk hava sistemlerinin bizi etkilemeye başlamasının yüksek ihtimal olduğunun özellikle altını çizmiştim.ne dersin arkadaşım gerçekleşebilecek gibi görünüyor sanırım.ama arkadaşım en kuvvetli sistem ya da sistemleri şubat ve mart dönemlerinde alabileceğimizi tahmin ediyorum.bu konudaki düşüncen nedir?. saygılar...
  ..

EFSANE-SEMİH01 Ocak 2011 Cumartesi 13:01:09
DÜN MOSKOVA'DA ÇALIŞAN ARKADAŞTAN MAİL GELDİ.MÜTHİŞ HABERLER VAR.BEN OKURKEN AĞZIMIN SUYU AKTI.KOPYALA YAPIŞTIR YAPIP NOKTASI VİRGÜLÜNE KADAR AKŞAMA BURAYA EKLERİM.ŞUAN ARKADAŞIM BEKLEDİĞİ İÇİN VAKTİM YOK.ARKADAŞ KİM DERSENİZ GEÇEN YAZ RUSLARIN KIŞ TAHMİNİNİ YAZMIŞTIM BURAYA DOĞU AVRUPA'DA SERT KIŞ BEKLİYOLAR DEMİŞTİM TEMMUZ YADA AĞUSTOS AYINDA(ARŞİVDE DURUYORDUR).ARKADAŞ'TA BÜYÜK BİR İNŞAAAT FİRMASINDA MUHASEBECİLİK YAPIYOR VE HAFTALIK BİLGİ ALIYOLAR METEOROLOJİDEN.NASIL Kİ BİZDE YAĞMUR YADA KAR OLDUMU İNŞAAT İŞİNDE AKSAMA OLUR ONLARDADA ÖYLE AMA BİZİM KADAR DEĞİL TABİ.AKŞAM GÖRÜŞÜRÜZ
  ..

EFSANE-SEMİH01 Ocak 2011 Cumartesi 13:01:59
EFSANE-SEMİH 31 Aralık 2010 Cuma 18:12:35 NAO NÖTRE ÇIKIYOR.AO NET DEİL AMA ŞUAN Kİ HALİ -2 LERDEN AŞAĞI ZOR GÖZÜKÜCEK GİBİ.BUDA 15-20 OCAK ARASI SİSTEMİN GELEBİLECEĞİNİ SÖYLÜYOR.NAO AZORUN GÜÇLENECEĞİNİ SÖYLÜYOR. --------------------------------------------- ----------------------------------- Cevap: Tarih tekerrürden mi ibaret acaba. Yoksa yine mi 20 ocak? KESİNLİK ÖLE GİBİ.EN EN ERKEN 15 OCAK EN GEÇ 25 OCAK AMA NET TARİH HAFTAİÇİ BELLİ OLMAYA BAŞLAR.
  ..

serkan01 Ocak 2011 Cumartesi 12:01:32
salığün içerisinde marmaranın yüksekleri kar alablir trakya kar alıcak
  serkansume..

Zeki Baybey01 Ocak 2011 Cumartesi 11:01:26
Mutlu yıllar. Ao ve diyagramları olumlu buldum. ArifTarif'in işaret ettiği ayın 20'sini birlikte ve kararlı şekilde gösteriyorlar. Ao biraz karışık gibi görünse de bence düzelecektir. İnşallah çok iyi bir sistem olur.
  ..

çaağlar01 Ocak 2011 Cumartesi 11:01:27
öncelikle herkesin yeni yıldaki beklentilerinin gerçekleşmesini diliyorum.arif abi ist için 4-5 ocak sistemi 29 un aynısı olacak diyormuşssun bu sefer yağış da olacakmı bu soğukla birlikte bnce tek eksik yağışdı 29 sisteminde gerçekten oldukça soğuk bi hava vardı çünkü. cevabnı bekliorm abi teşekkürler
  ..

snowhuso01 Ocak 2011 Cumartesi 11:01:06
6 şubat 2011! yurdumuz balkanlar üzerinden gelen uzun yılların en kuvvetli soğuk hava dalgasının etkisine giriyor.rüzgar yıldız ve karayelden saatte 6-8 yer yer 9 kuvvetinde fırtına şekinde esecektir.şiddetli kar ve tipinin fırtına şeklinde esecek rüzgarın ve 18-20 derece birden düşecek sıcaklıkların oluşturabileceği hava şartlarına karşı herkes çok dikkatli ve tedbirli olmalıdır.2011 yılının bu hava şartlarını bize getirmesini diliyorum.
  ..

tahmin-akdeniz01 Ocak 2011 Cumartesi 10:01:07
arif abi ao ya güvenin diyorsun da ao hala kararsız bir görüntü çiziyor çizgilerin yarısı aşırı negatife giderken yarısı pozitife gidiyor sen 20 sine kadar kar yok derken başka verilere bakarak yola çıkıyorsun sanırım..
  ..

Burak01 Ocak 2011 Cumartesi 09:01:00
yeni yıl..yeni yıl.. 3-4 ocak sisteminde pazartesi gecesi yükseklerde kar başlayıp sabaha kadar tüm istanbula yayılacak.salı günü tüm istanbul karlı olacak örtü ihitimali var.ayrıca ayın 10undan sonra asıl kışımız başlayacak :D ve hiç durmayacak allahın izniyle.yani 12-13 gibi gelen sistem başlangıç olacak..:D
  ..

OzquR_(61)01 Ocak 2011 Cumartesi 08:01:31
Vay be ! Yağmur yağmıyor diye yıpranıyorduk sonunda oldu hemde tam istediğimiz gibi dün öğleden sonra başlayan yağmur şu saat itibariyle hala devam etmektedir.. Allah ım bol bol yagdır.. Amin :)
  ..

emrahc01 Ocak 2011 Cumartesi 03:01:02
tahmin-akdeniz 01 Ocak 2011 Cumartesi 02:01:40 ao ne derse desin modeller ayın 10-20 arası sistem getirmeye niyetli..ao istediğimiz gibiyken modellerde sistem gözükmez ao bozulunca her model sistem gelir AYNET KATILIYORUM BU YORUMUNA TAHMIN AKDENIZ KARDSIM.DAHA 3-4 GUN ONCE AO YA GORE 10 OCK SISTMI GELIYODU AMA SIMDI TERS KOSE.
  ... | http://. (46)

kinvenefret01 Ocak 2011 Cumartesi 02:01:03
mutlu yıllar hava turka ailesi nice mutlu sağlık dolu yıllar...
  ..

tahmin-akdeniz01 Ocak 2011 Cumartesi 02:01:40
ao ne derse desin modeller ayın 10-20 arası sistem getirmeye niyetli..ao istediğimiz gibiyken modellerde sistem gözükmez ao bozulunca her model sistem gelir
  ..

erdoÄŸan01 Ocak 2011 Cumartesi 02:01:25
tüm Hava Turka ailesinin ve tüm Türkiyenin herkese mu8tluluk vermesi dileğiyle iyi yıllar. Ayrıca Ocak ve Şubat aylarında hatta mart ayında da bol karlı günler dilerim
  erdoganasl..

Admin01 Ocak 2011 Cumartesi 01:01:54
Sonunda geri döndüm, tüm havaturka ailesinin 2011 yılını kutluyor, nice sağlıklı ve mutlu bir yıl diliyorum.
  .. | http://www.facebook.com/Havaturka (103)

Avni KÜÇÜKAY01 Ocak 2011 Cumartesi 00:01:05
''Yurdumuz Balkanlar ve Karadeniz üzerinden gelen soğuk ve yağışlı hava kütlesinin etkisi altına girecek.Rüzgar yıldız ve karayelden kuvvetli yurdun kuzey ve batı kesimlerinde fırtına şeklinde esecek.Kar yağışı sürekli ve etkili olacağından ilgililerin tedbirli olması gerekmektedir.'' Dileğiyle herkese mutlu yıllar .........
  avnikucuka..

eFee01 Ocak 2011 Cumartesi 00:01:20
Arif Abi Tek Soru 4 - 5 Ocak Sistemi Ne Kadar Etkili Olur...Marmarada
Cevap:
Aralık sonundaki sistem kadar etkili olur.
  ..

KRAL31 Aralık 2010 Cuma 23:12:00
Öncelikle Arif abi senin ve tüm havaturka ailesinin yeni yılını kutlarım. Önümüzdeki 4-8 ocak sisteminde Güneydoğu ve Gaziantep'in durumuna bakacak olursak. Gaziantep, Diyarbakır, Adıyaman kent merkezleri ve Şanlıurfa'nın yükseklerinde zaman zaman kky ve kar alacağız. Sıcaklıklar açısından 30-31 aralık sistemindeki sıcaklıklara yakın değerler bekliyoruz. 4 Ocak' a kadar geceleri bölgemizde don ve buzlanma olayı görülecektir. Hepinize tekrar iyi seneler.
  ..

liman31 Aralık 2010 Cuma 23:12:06
YENİ YIL ÜLKEMİZ VE MİLLETİMİZ İÇİN BOL BEREKETLİ OLSUN , TÜM HAVA TURKA EKİBİNİN YENİ YILINI KUTLARIM
  ..

snowhuso31 Aralık 2010 Cuma 23:12:30
sibirya ve azor yükseği aynı anda çok güçlü olması çok zordur.zira sibirya çok aktif ise genelde ao kuvvetli negatiftedir ve bu da izlanda siklonik oluşumları artırrarak baskınlıkk kurmasına neden olur ve nao indeksini giderek negatife çeker.ancak sibirya fazla aktif olmazsa izlanda ve çevresinde a.b oluşumları giderek azalır ve azor adaları çevresinde basınç yükselir.dolayısıyla nao indeksi de tıpkı ao indeksi gibi daha pozitif olmaya başlar.ancak fazla aktif olmayıp daha çok hazar civarı ya da b.rusya civarlarına konumlanmış sibirya,buna karşın o.avrupa civarına kadar genişleyip konumlanmış bir azor yükseği .bununla birlikte akdenizde oluşabilecek a.b ler sayesinde sibiryadan gelecek soğuk hava akımları, o.avrupaya y.b nedeniyle giremez ve balkanlar üzerinden bize doğru gelebilmektedir.geçen sene buna benzer bir oluşumu 23-30 ocak arasında yaşamıştık.zaten siibirya b.rusyaya kadar genişlemezse bu defa polar kaynaklı hava kımlarına maruz kalabiliyoruz ki bana göre bu daha da iyi bir gelişme olabilir.zira kutup kökenli sistemler sibirya ya nazaran daha nemli olabildiğinden çoğunlukla daha fazla kar bırakabiliyor.sibirya sistemleri daha iyi soğuma kutup sistemleri ise daha iyi kar miktarı oluşturabiliyor.iyi yıllar iyi akşamlar...
  ..



Bilgi | Mesaj Ekle
Ziyaretçi defterinde: 2792 sayfada toplam 139597 kayıt bulunuyor. | Görüntülenen sayfa : 2119
Sayfalar
< | 1 2 ... 2112 2113 2114 2115 2116 2117 2118 2119 2120 2121 2122 2123 2124 2125 ... 2791 2792 | >
Derlenme Süresi:0,543 s
Sayaç: