Serbest KürsüMesaj Ekle | Siteye Dön



karfirtinasi03 Ocak 2011 Pazartesi 19:01:07
eveeet değerli kardeşlerim, incildeki kıyamet alametlerinden biri daha gerçekleşti!! gökten ölü kuş yağdı, incile göre kıyamete yakın bir zamanda 7 işaret var ve bunlardan birtaneside kuşların havada öleceğidir, bu olay bugün gerçekleşti! geçenlerde ay kırmızı olmuştu! o da 7 işaretten bir tanesiydi. sondan bir evvelki işaret ise büyük deprem!!
  ..

EFSANE-SEMİH03 Ocak 2011 Pazartesi 19:01:15
yavuzist 03 Ocak 2011 Pazartesi 19:01:54 efsane semih arkadaşım eger azor ve sibirya birleşirde merkezi marmara olursa sonuç sana göre ne olur?? ÇALSIN SAZLAR OYNASIN KIZLAR OLUR:)EFSANE KIŞLAR ARASINA GİRER 2011 KIŞI.
  ..

sirocco03 Ocak 2011 Pazartesi 19:01:27
beylikdüzünde kky var şuan.
  ..

yavuzist03 Ocak 2011 Pazartesi 19:01:54
efsane semih arkadaşım eger azor ve sibirya birleşirde merkezi marmara olursa sonuç sana göre ne olur??
  ..

EFSANE-SEMİH03 Ocak 2011 Pazartesi 19:01:43
Bedirhan 03 Ocak 2011 Pazartesi 18:01:42 Yurdumuzda Etkisini Kaybedecek Sistemden Sonra Anadolu Kararsız Hava Dönemine Girecekdir.Gfs Modelleri Bu Durumda Tatmin Edici Cevaplar Veremiyecekdir Hava Kütlelerinin Değişimi Söz Konusu Olacakdır . Yeni Siklonlar Doğabilir Hava Dengesi İzlanda Siklonuna Dönebilir Diğer Yandan Yüksek Milibarlara Ulaşan Sibirya Antisiklonuda Yurdumuz Üzerinde Etkili Olabilecek Salınımlar Yapabilir Herşey Bu Haftadan Sonra Belli Olacakdır. Bu Arada 20 OCAK DA Beklenen Kar Yağışı İhtimaline Katılmıyorum.. 20 OCAĞA KADAR 17 GÜN VAR.KATILCAK YADA KATILAMAYACAĞIN BİR VERİ YOKKİ ELİNDE.
  ..

EFSANE-SEMİH03 Ocak 2011 Pazartesi 19:01:35
MODELLERİN SON GÜNLERİNDE AZOR HEP SİBİRYA'YA HAREKET EDİYOR.NET OLMAMAKLA BERABER AZOR SİBİRYA BİRLEŞMESİ OLUCAK GİBİ.UMARIM MERKEZİ MARMARA OLUR.
  ..

kırklareli03 Ocak 2011 Pazartesi 19:01:13
kırklarelinde kar yağışı başladı
  ..

AYDIN K.03 Ocak 2011 Pazartesi 19:01:10
yorum yapmayacağım diyorum kendimi tutamıyorum. her sene aynı terane yok nasa şunu dedi yok ruslar şunu dedi yok bünyamin yok dmi. istanbulda yaşayan ve bu sayfanın % 80 ini işgal eden arkadaşlar ben 35 yaşındayım bu yaşıma kadar istanbulda ocaktan evvel hafızamda kalan etkili kar yağışı maximum 5 kere ise ocaktan sonra 25 keredir. vay ao ya bak neden nao böyle diyagramlar bizi işaret ediyor modeller takla atacak.......... istanbul son 10 yılda en az 1 kere etkili kar almıştır yanılmıyorsam 2007 hariç bu sene ise en az 3 kere alacaktır. susun , karamsarlığa kapılmayın ve de 15 ocağı bekleyin akla - kara ortaya çıkacaktır. koca 3 ay dayandınız bir 15 gün dayanamıyorsunuz
  ..

MehmetEren03 Ocak 2011 Pazartesi 19:01:14
Bölgesel Tahminlerde Marmara ile İç anadolu bölgesinde tahminlerimi güncelledim. İnceleyebilirsiniz.
  ..

erdinç03 Ocak 2011 Pazartesi 19:01:28
bu sanayi denilen olgunun babası avrupada hatta batı avrupada arkadaşlar.dahada git atlantikten öte ileri amerikada içinde bulunduğumuz durum tamamen hayallerimiz istanbulun coğrafi konumu ve meterolojik tesadüflerdir. ısı adası mevzuunu hafife aldığıma diil ama abartı hastalığımızdan kurtulalım diye yazıyorum.geçen sene -7 gördü bu kent yeterki şartlar oluşsun.iddaa ediyorum şu 87 benzeri şartlar tesadüfi olarak bir araya gelsin yada 85 benzeri göreyim ozamanda istanbula kar yağmasın.hatta 13milyon insan dışarıya çıkıp havayada üfleyebilir bakalım kaç derece ısıtabilecekler.
  ..

Bedirhan03 Ocak 2011 Pazartesi 18:01:42
Yurdumuzda Etkisini Kaybedecek Sistemden Sonra Anadolu Kararsız Hava Dönemine Girecekdir.Gfs Modelleri Bu Durumda Tatmin Edici Cevaplar Veremiyecekdir Hava Kütlelerinin Değişimi Söz Konusu Olacakdır . Yeni Siklonlar Doğabilir Hava Dengesi İzlanda Siklonuna Dönebilir Diğer Yandan Yüksek Milibarlara Ulaşan Sibirya Antisiklonuda Yurdumuz Üzerinde Etkili Olabilecek Salınımlar Yapabilir Herşey Bu Haftadan Sonra Belli Olacakdır. Bu Arada 20 OCAK DA Beklenen Kar Yağışı İhtimaline Katılmıyorum..
  alarming.d..

HeavySNOW03 Ocak 2011 Pazartesi 18:01:06
Arif Bey,size Ao-Nao ile ilgili bir kaç sorum olacak .7-10-14 günlük Ao tahminlerine baktığımızda özellikle 27-28 Aralık ~ 2 Ocak aralığında ciddi bir yanılgı dikkat çekiyor. 1) Bu mantıkla düşünecek olursak,bu yanılgı 29 Aralık sisteminin güçsüz oluşuna bir etken midir ? 2) 'Ao nun dip yaptıktan sonra yani -5,-6 dan sıfıra sert yükselişi,-6 dan -3 e yükselişinden daha sert bir sistem getirir ' genellemesi doğru mudur ? 3)Ao-Nao arşivini bulacağımız yeri gösterdiniz;aynı şekilde örneğin istanbul için hava durumu arşivini ,yani daha sayısal ayrıntılar bulabileceğimiz bir yer var mıdır (wetterzentrale harita arşivi hariç) ?
  ..

black03 Ocak 2011 Pazartesi 18:01:49
@trakyaa39 hiç olmazsa oralara kar yağıyor. bir de izmir'i düşün kendimi bildim bileli soğuk ile yağış hiç bir zaman çakışmaz. çakışması 3-4 yılda bir. yoksa istanbul ile yarışabilirdi.
  ..

ouz03 Ocak 2011 Pazartesi 18:01:58
ummadık taş baş yarıcak gibi duruyor.özellikle bolu dağında sıkıntı yaşanabilir.
  ..

trakyaa3903 Ocak 2011 Pazartesi 18:01:08
Trakyada yine aynı sahne. Dün sabah yağmur başladı durmadan yağdı. Şimdi ise sıcaklık kar sınırına geldi yağış kesiliyor. Hep aynı şey hep aynı...
  ..

karfirtinasi03 Ocak 2011 Pazartesi 18:01:29
arkadaşlar istanbulun havasına fazla kafa yormanıza gerek yok. aynı sistem hareketinde tekirdağ,izmit,sakarya ve bursaya kar yağıyorda istanbula yağmıyorsa cevabını buldun demektir! ister sanayileşme dersin istersende ısı adalarının çokluğu dersin, neticede ne dersen de istanbul göztepe ortalama 3 derece artmıştır. samandırayla göztepe arasında ortalama 3 derece fark var, rakım farkı 100 mt. nekadar bina okadar ısı adası. o yüzden istanbula kar yağabilmesi için ciddi ve sürekli fırtına olması gerekmektedirki bu adalar yok olabilsin, istanbula kuvvetli fırtınasız iyi bir kar yağması artık çok zor!!!
  ..

omer-aktas03 Ocak 2011 Pazartesi 18:01:18
20ocak felan palavra bekleyin 25-30 sistemini bıkacaksınız daha kar yagmasın gıyeceksiniz oyle yagacak
  omer-aktas.. | http://omer-aktas-1991@hotmail.com (111)

tarantula03 Ocak 2011 Pazartesi 17:01:00
arif millete gaz veriyon da bana cevap vermiyon yazıklar olsun ne hallere düştüm
  ..

ferh@t03 Ocak 2011 Pazartesi 17:01:37
dmi bu gece ve yarın batı karadeniz ve kocaeli ile birlikte anadolu yakasını kuvvetli yağışlı göstermiş.ve de gece ve yarın sabah için kky vermiş. bakalım bu sefer tahminleri tutacakmı?
  ..

snowhuso03 Ocak 2011 Pazartesi 17:01:08
ÇORLU arkadaşım, 1997 de sibirya antisiklonu 16 şubatta çok nadir görülen bir şekilde kafkaslar üzerinde ülkemize sokulmuştur.ve o dönemde d.karadenizi kara gömmüştü.özellikle gümüşhane bayburt gibi iç kesimlerde sıcaklık -25 lere kadar düşmüştü.kıyılarda bile -5 -6 dereceler ölçülmüş, bir çok kıyı ilinde kar kalınlığı yüksek nemlilik etkiyle 50 cm e kadar çıkmıştı.ve o sistem trakyaya kadar da gelmişti.ancak mesafesi uzadığından etkisi azalarak gelmişti.buna rağmen istanbula 10 dk. kadar kar bıraktı 18 şubat akşamı. ve 5-7 cm kar yaptı o kadar kısa süre içinde.ancak karakteri itibariyle tabiki soğuğu daha etkili oldu.zira istanbul 18 şubat gecesi yer yer -4 19 şubat gecesi havanın da açması nedeiyle -6 dereceleri görmüştü.bizim musluklar 2 gün dondu.buz eritip su diye içimiştim.bu arada aynı sibirya daha güçlü döneminde direkt avrupayı vurmuştu. paris -10 berlin -18 viyana -19 polonya -22 dereceleri görmüştü.24 aralık 96- 6 ocak 97 arası avrupayı dondurmuştu sibirya! ve o sistem bizi hatırladığım kadarıyla geçen seneki 5-15 mart sistemi gibi çok yakınımızdan geçmiş ancak bizi etkisi altına almamıştı.ancak hakikaten sibiryanın bizi kafkaslar üzerinden vurduğunu ilk ve tek o zaman görmüştüm arkadaşım.iyi akşamlar..
  ..

snowhuso03 Ocak 2011 Pazartesi 17:01:40
ÜSTAT , la nina olgusu dolaylı yoldan da olsa jet akımlar üzerinde etksi vardır diye biliyorum doğru mu?. bir de ben şubat ayı içersinde jet akımlar yoluyla kuvvetli bir sistem alabileceğimiz düşüncesindeyim.erken ama tecrübelerinizden yaralanarak böyle bir olasılık kuvvetlimidir?. saygılar...
  ..

vostok03 Ocak 2011 Pazartesi 17:01:07
arif abi bu kuşadası webcaminde yağan kar olamaz yani çok zor en az 5 derecedir daha az ı olamaz böyle bir durumdada kar zor gibi duruyor.Sence kar mı yoksa görüntü donduğu için yağan yağmur tanelerini kar mı zannediyoruz?
  ..

KEREM MUTLU PAPATYA03 Ocak 2011 Pazartesi 17:01:38
ARİF HOCAM MERAK ETTİĞİM BİRŞEY VAR KURTKÖY DE HAVA ŞUANDA KAĞALI YAĞMUR SABAH ÇOK YAĞMIŞTI FAKAT ŞUANDA İNCE İNCE ATIYOR RÜZGAR HAFİF OLARAK KUZEYDEN ESİYOR KUZEYDOĞU DİYEBİLİRİZ FAKAT SİS VAR PUSLU BİR HAVA BULUTLARIN HAREKETİNE BAKTIM GÜNEYDEN GELİYOR YANİ SANKİ AKDENİZ DEN GELEN YAĞIŞLI HAVA GİBİ HAVA SICAKLIĞI 6-7 DERECE VAR HOCAM SİZCE BUNUN ANLAMI NEDİR NEDEN KUZEYDEN EİYOR FAKAT BULUT LAR GÜNEYDEN GELMEKTE
  ..

Santiago03 Ocak 2011 Pazartesi 17:01:50
@Admin - Ama benim sorum, Arif Bey 20 Ocaktan sonrasının bomba gibi olacağını nasıl görüyor? AO 20 takla daha atabilir o tarihlere kadar..
Cevap:
Gaz veriyoruz be Santiago. Ama bunu doğru tarihleri için yapıyoruz. Soğuma olacak görüyoruz o tarihlere dikkat çekiyoruz. 20 ocakta da 4 ocak gibi olabilir yada 2004'teki gibi de olabilir.
  ..

snowhuso03 Ocak 2011 Pazartesi 17:01:31
CAN arkadaşım, tahminimce o.avrupa 10-20 ocak arası sibirya antisiklonik merkezli soğuk hava akımlarına maruz kalmaya devam edebilir.burada sıcaklıklar özellikle geceleri -20 leri görebilir.ayrıca ingilterenin ve k.batı avrupanın da tahminimce soğuk çekirdekli a.b etkisine girebileceğini ve burada nemli soğuk hava nedeniyle sıcaklıların fazla düşüş yaşamayacağını ancak a.b nin hareket hızına göre değişmekle beraber 2-3 günlük yoğun kar ve sert kuzeyli rüzgar eşliğinde zaman zaman tipi şeklinde yağışlar alabileceğini düşünüyorum.o.avrupaya kadar genişleyen sibirya yükseğinin, 20 ocak sonrası yavaş yavaş azorun o.avrupaya genişleyebileceği düşüncesiyle balkanlara doğru ilerleyebileceğini ve daha sonra da ki muhtemelen 23-25 ocak gibi balkanlar üzerinden bizi de etkisine alabileceğini tahmin ediyorum.ancak etkisi azalarak gelebileceğinden beklediğimizin altında etki yapması da muhtemeldir.ancak bunu da ancak 17-18 ocak ta anlayabiliriz kanımca.şubat başlarından itibaren sibirya aktivitesinde azalmalar beklentim olup kuzeyli soğuk hava salınımlarının daha çok kutup bölgesi merkezli olmaya başlayabileceği ve dolayısıyla şubat geneli ve mart 20 sine kadar da kutup bölgesi merkezli hava sistemlerinin balkanlar d.avrupa ve ülkemiz üzerine zaman zaman yoğun olmak üzere sık olarak akabileceğini umuyorum. saygılar arkadaşım....
  ..



Ankaragücü03 Ocak 2011 Pazartesi 16:01:00
Değişmeyen tek şeyin değişim olduğundan ve 20 ocak beklentisini oluşturan verilerin endeksler olduğundan yola çıkarsak eğer; 1) Yılbaşı, 4 ve 10 ocak sistemlerini de endeksler göstermişti. 2) Bu endeksler değişti. Beklenen sistemler yok oldu. Daha doğrusu sistemler etkili kar yağışı oluşturmadı veya oluşturması beklenmiyor. 3) 20 Ocak civarı için şu anda endekslerin alacağını düşündüğümüz şekil de değişebilir!!! 4) 20 Ocak öncesin de de soğuk ve kar görebiliriz. Ya da, ocak sonu, şubat derken son bir kaç yıldır alıştığımız umutla bekleyiş trendi devam eder. 5) 20 ocak ta gerçekten etkili bir sistem gelebilir. Bu olasılıklar dahilinde sormak istedim şu; Bu sefer ne değişecek? Daha kesin konuşmamızın nedeni nedir? Neden hep değişti ve bu sefer neden değişmeyecek? Teşekkürler.
Cevap:
10 ocak için kullandığımız veri farklıydı. Diğer sistemler de gelmiştir ancak detaylarda sıkıntı olmuştur. Endeks sistemde 5 derece yağmur mu yoksa 2 derece kar mı yağacak bilemez. Yağış miktarını da göstermez. Sadece bulunduğumuz cğrafyaya soğuk akışlarının ne zaman olacağı konusunda fikir verir.
  ..

snowhuso03 Ocak 2011 Pazartesi 16:01:01
evet sanayileşme bakımından karşılaştırırsak tabii ki abesle iştigal olur.mesele de zaten burada.istanbul daha az gelişmiş bir şehir olmasına rağmen new york kadar kar alamıyorsa ve halen bazı meteorolojistler istanbulun sanayileşme hızından dolayı kar yağışlarının azaldığını söylüyorsa bana göre bu daha da abesle iştigaldir!.bazı meteorologlar sanırım çok basit ve kısır yaklaşım içindeler istanbul konusunda.
  ..

Santiago03 Ocak 2011 Pazartesi 16:01:38
Arif Bey, 20'sinden sonrası bomba gibi demişsiniz. AO-NAO verilerine göre mi bu tahmini yapıyorsunuz? Yoksa NASA ve Ruslar öyle dedi diye mi? Son diyagramlar yine rezalet çıkmış.. AO desen yeni güncelleme de arapsaçı.. Nasıl bir lanete düştük :)
Cevap:
Admin: Arif abi boşuna demedi 20 ocak a kadar bişi olmaz diye, dikkat edersen Santiago 16 Jan yazan yerde çizgilerin yukarı doğru çıktığını göreceksin.
  ..

yavuzist03 Ocak 2011 Pazartesi 16:01:56
Artık bulgaristan ı izler olduk :) İnşaallah en kısa sürede böyle kar yagışları bize de gelir...
  .. | http://www.webcamzone.net/webcam.asp?wid=111 (1391)

ÇORLU03 Ocak 2011 Pazartesi 16:01:53
YA ARKADAŞLAR VERDİĞİNİZ LİNKLERİ AÇAMIYORUM BEN.. TRAKYA39 özellikle senin verdiğin Kırklareli'yle ilgili olanı..
  ..

Engin Güven03 Ocak 2011 Pazartesi 16:01:20
ARİFTARİF istanbul için tahminini ve genel tahminini 2haftadır neden hala güncellemiyorsun günde yüz defa bkamaktan bıktık güncellendimi diye.
Cevap:
Güncellemiyoruz. Sebebini söyledik.
  ..

ÇORLU03 Ocak 2011 Pazartesi 16:01:51
sağolasın snowhuso . vallahi çok şanslısınız.. benim de 87 kışı kadar olmasa da güzel kış yaşadım diyebileceğim bir 97 bi de 2004 var . ilerde ben de anlatırım :)
  ..

KEREM MUTLU PAPATYA03 Ocak 2011 Pazartesi 16:01:01
ARİF HOCAM MERAK ETTİĞİM BİRŞEY VAR KURTKÖY DE HAVA ŞUANDA KAĞALI YAĞMUR SABAH ÇOK YAĞMIŞTI FAKAT ŞUANDA İNCE İNCE ATIYOR RÜZGAR HAFİF OLARAK KUZEYDEN ESİYOR KUZEYDOĞU DİYEBİLİRİZ FAKAT SİS VAR PUSLU BİR HAVA BULUTLARIN HAREKETİNE BAKTIM GÜNEYDEN GELİYOR YANİ SANKİ AKDENİZ DEN GELEN YAĞIŞLI HAVA GİBİ HAVA SICAKLIĞI 6-7 DERECE VAR HOCAM SİZCE BUNUN ANLAMI NEDİR NEDEN KUZEYDEN EİYOR FAKAT BULUT LAR GÜNEYDEN GELMEKTE
  ..

esenyurt03 Ocak 2011 Pazartesi 16:01:37
arif abi siteyi fazla takip edemiyorum tahminini 2 haftadır güncellemiyosun ne zaman güncelliyeceksin lütfen cevap arif abi
  ..

Ankaragücü03 Ocak 2011 Pazartesi 16:01:19
Merhaba arkadaşlar... Yılbaşı sistemini(!) yerinde denetlemek üzere İstanbul'a yaptığım ziyaret sona erdi. :-) Ne yazık ki kar beklentisi açısından hayal kırıklığı bildiğiniz gibi.. :-( Bu arada Arif Bey, Habertürk binası çok güzelmiş gerçekten.. Programlara başlamanızı dört gözle bekliyoruz. Hava durumu sunuculuğuna farklı bir renk ve üslup getireceğinize eminim. Elbette rekabet de.. Havalara dönersek benim beklentim 20 ocak öncesinde keskin bir soğuma olacağı yönünde... 15-17 ocak gibi.. Bu arada şu 20 ocak efsanesi nereden türedi? El birliği ile ben de dahil 27 aralık, 4 ocak, 10 ocak tarihleri için burnumuzun dibini göremeyip hep birlikte çuvalladığımız düşünülürse 3 hafta önceden ortada hiç bir neden ve belirti yokken tekrar bir tarih atılması anlamsız. Daha doğrusu bunun nedenlerini sizce paylaşmadığınız sürece havada kalacaktır. Yoksa sizde benim gibi bilimsellikten uzaklaşıp(!) arşiv ve istatistik benzerliklerini mi deşmeye başladınız? :-)
Cevap:
29 aralık ve 4 ocak tarihlerinde çuvalladığımız nerden çıktı anlamadım. Ara gazı olayı bizim fazladan ilave ettiğimiz birşey. Kabahat verilerde değil. 10 ocağın da olmayacağını 28 aralıkta söyledik. Bu tahminleri verirken hangi veriyi kullandıysak 20 ocak için de dayanağımız aynı. Sistem yine gelecek gelmesine de acaba nasıl gelecek orası belli değil işte. Kimbilir belki bu kez sıradan olmaz da gerçekten gümbür gümb
  ..

ice 03 Ocak 2011 Pazartesi 16:01:52
Arkadasım New york Demıssın new yorku ıklım ozellıklerı kıslar cok sert ve yagıslı beım bılıdıgm o yuzeden new yorkta -10 -15 derceye varan sıcaklık dussuuslerı goruluyor bu normaldır de new york her sene bol bol kar yagısı alır ha anlamakı ben kar sevmıorum kar yagsın berekettır ama ıstanbul ıcın kuvvetlı bır sıstem gelmedıkce zor bunu ben demıorum bılım adamları dıor
  ..

black03 Ocak 2011 Pazartesi 16:01:50
kuşadası'n da kar yağışı başlamış :O
  .. | http://www.wmaraclari.com/defter/defter_git.php?s=1&u=6348&p=git&site=98485 (540)

pesimist03 Ocak 2011 Pazartesi 16:01:35
arif abi 20 ocaktan snra glck sğuk hava tm trkiyde hayatı felç edermi snce kvvetlmi bya
  kadir_9007..

ice03 Ocak 2011 Pazartesi 15:01:04
ark haklısınız arıf hocam sanada katılıyorum 2004 tede vardı sanayılesme fakat kar olması ıcın beyagı kuvetlı bır sıstem gereklı oda orta kusakta yer aldımız ve akdenız ıklım goruldugu ıcın 3 4 senede bır almaktayız senınde dedıgın gıbı 2004 yılı yagmıstı ıı bı kar eger saglam bır sıstem gelmesse kar yagması ımkansız gıbı bunu da gecen ıkı senennın kısından anlamamız mumkun fabrıkalardan cıkan duman havayı 2 3 derece yuksek gosterıyor. vede denellıkle yagmur olarak dusuyor yagıslar eger saglam bı sıtem gelmesse bu sene yıne kar almaz yukseklerı belkı kky alır
  ..

Armando03 Ocak 2011 Pazartesi 15:01:24
Sevgili mikdat Kadıoğlu hocamız gene kuraklığa takmış.Yahu etme tutma sayın kadıoğlu,bir kerede genel olarak bir kuramda dur.Ama kuraklık varken tahmin yapmasına bile gerek yok onun düşüncesine göre.Öyleki soğuk rekorları kırılsa gene ''kuraklık var!kuraklık var!'' deyip duracak.Çünkü onun için ne soğuk önemli nede yaptığı tahmin önemli ama önceden tezi olan kuraklık konusu(öyle sanıyorum)onun herşeyi.Ne diyelim inşallah kuraklık olmazda Mikdat hocada tahmin yapmaya başlar bundan sonra.....
  bbeyazlar@..

tarantula03 Ocak 2011 Pazartesi 15:01:13
arif şu habertürk işi de baydı iyice adamlar hala bekletiyorlar seni ne biçim iş bu yaw ekranlara çıkacağın zamanı iple çekiyorum yaw arif usta ha bu arada bir sorum olacak nao nötre çıkıyor ama ao da -3 -4 lere iniyor bu iş canımı sıkmaya başladı bu şartlarda sence kar ihtimali yüksek mi düşük mü ne dersin normalde ikisi de birlikte nötre çıkması gerekirken arada böyle yamukluklar yapıyorlar ne hikmetse sen bana bunun cevabını ver acil bekliyom
  ..

tayfun03 Ocak 2011 Pazartesi 15:01:53
Arif Abi, 2004 yılından bu yana ne değişti kafamı kurcalayan bu değişen ne?
  tayfa37@ya..

KEREM MUTLU PAPATYA03 Ocak 2011 Pazartesi 15:01:47
ARİF HOCAM MERHABA HOCAM BU SİSTEM BİZE AKŞAM YÜKSEKLERİNE KAR YAĞIŞI BIRAKMA İHTİMALİ VARMIDIR ŞUANDA BULGARİSTANDA SOFYADA KAR HALEN DEVAM ETMEKTE BİZE GELİNCE SICAKLIK ARTIYOR BALKANLARDA BULUNAN SOĞUK HAVA DALGASI BİZE İSTANBUL'DA TAM LAYIKİYLE NE ZAMAN BAŞLAR SİZİN TAHMİNİNİZDE İSTANBUL'DA DURMA NOKTASINA KADAR OLABİLECEK AĞIR KAR YAĞIŞLARI SİZİN SON GÜNCELLEMENİZDE NE ZAMAN OLABİLİR YOKSA HERZAMAN OLDUĞU GİBİ ŞUBAT AYINIMI BEKLEYECEĞİZ BİRDE HOCAM SOĞUK HAVANIN ARDINDAN SICAKLIKLAR 10 DERECE E ÜZERİNE ÇIKACAKMI YOKSA 5 9 DERECE ARASINDAMI KALIR YOKSA AYIN 18 İNDEN SONRA DENİLEN SOĞUĞA KADAR AYNI SEYİRİNİMİ KORUR SAYGILARIMLA
Cevap:
20 ocağa kadar sabredin. Öncesinde sert bir soğuk görünmüyor.
  ..

snowhuso03 Ocak 2011 Pazartesi 15:01:53
İCE ,arkadaşım o meteorolojistlere söyle: dünyanın belki de en sanayileşmiş şehri olan new york'ta nasıl 50 cm kar ve -6 -8 derece sıcaklıklar ölçülebiliyormuş! bir de onu detaylı ve anlaşılır şekilde açıklasınlar bakalım! istanbul sanayileştiği için kar yağmıyor yaklaşımı bana göre çok kısır bir yaklaşımdır.kusura bakmasınlar!
Cevap:
New York'la İstanbul arasında kıyaslama yapmak abesle iştigaldir. Aralarında dağlar kadar fark vardır. Başka şehirlerle kıyaslama yapmak yerine şöyle bir soru sorabilirsiniz. İstanbul'da 2004 yılında oldukça yoğun kar yağışları görülmüştü. 2004'te sanayileşme yok muydu?
  ..

snowhuso03 Ocak 2011 Pazartesi 15:01:47
ÇORLU arkadaşım ben 87 kışına şahit olan şanslılar arasındayım. o kış 4 mart günün 5 marta bağlayan gece başlamıştır.birçok meteorolojist hazar denizi civarına konuşlanmış sibirya y.b ını zamanın teknolojisiyle fark edememişlerdi.ve istanbul için 14 derece sıcaklık ve parçalı bulutlu bir gün olacak deniliyordu.bir kış daha ılık bitti derken o sabaha kar fırtınası ve 30 cm kar ile uyanmıştık.hatırlıyorum 9 marta kadar aralıksız ve çoğu zaman sert poyrazla beraber tipi şeklinde kar yağdı.ve 17 marta kadar süren sistemin oluşturduğu bir metre üzerindeki kar kalınlıklarını özellikle illk 4 gün aralıksız yağan kar oluşturmuştu. blocking olmuştu.azor o.avrupa sibirya k.doğumuzda hazar denizi çevresinde ve aralarında kalan başta biz olmak üzere balkanlar ve b.rusya kutuptan kopup gelen hava sistemlerini etkisinde kalmıştık.çünkü azor-sibirya ikilisi kutup sisteminin b.ve o.avrupa ile asya kıtasına akmasına izin vermeyip bu alanların üzerine göndermişti.iki y.b arasında sıkışıp kalan alanda bir de akdeniz kökenli üst üste a.b alanları oluşunca ve bu a.b ler anadolunun iç kesimlerine hareket halinde olunca soğuma beklenenden hızlı olmuş ve yoğun nemim büyuük çoğunluğu kar olarak düşmüştür.özellikle marmara başta olmak üzere b.karadeniz ağır kar yağışları almıştır.o kış 1929 kışından sonraki en iyi kıştır diyebiliriz arkadaşım.
  ..

Can03 Ocak 2011 Pazartesi 15:01:29
Snowhuso bilgi için teşekkürler ama zaten konuştuğumuz mevzu aynı.Ben orda sibirya üstünden gelmesi gereken soğuklardan bahsetmiştim ama henüz seninde anlattığın sebeplerden dolayı bu gerçekleşemedi ve her geçen gün vakit daralıyor, insan ister istemez ''yoksa bu kışıdamı boş geçireceğiz'' sorularını kendi kendine soruyor.Ayrıca soğuk hava dalgalarının sürekli bir duvar varmış gibi Trakyada kalması, Avrupa ve ABD de muazzam soğukların yaşanması, ne hikmetse bütün bunlara rağmen burda hiçbirşey olmaması benim gibi herkesinde sinirlerini bozdu..Beklemeye devam diyoruz ama nereye kadar..saygılar...
  ..

meteorolog03 Ocak 2011 Pazartesi 15:01:48
selam arif abi sana bir sorum olucak fakat bana biraz ilginç geldi... kocaeli ünide okuyorm ve hava olaylarına pek düşkünüm ... kampüste meteorolojiyle ilgilenen arkadaşlarla konuşmamızda meteoroloji okuyan bir arkadaşımız 21 ocaktan ayın sonuna kadar marmarada çok şiddetli kar yağışları olucak akabinde havanın açmayacağı şubatta bundan kat kat daha sert sistemlerin geleceğini belirtti. doğruluk payı nedir hocam?
Cevap:
O tarihlerde sert bir soğuk beklentimiz var ancak detayları için şu anda konuşacak durumda değiliz.
  ..

EFSANE-SEMİH03 Ocak 2011 Pazartesi 15:01:18
dmi istanbul yüksekleri kky diyor.
  ..

sevgili ice03 Ocak 2011 Pazartesi 15:01:10
sağlam bi sistem geldimi kralı engel olamaz örneğin,new york
  ..

snowhuso03 Ocak 2011 Pazartesi 15:01:41
sayın mikdat kadıoğlu kusura bakmasın ancak bana göre iyi bir meteoroloji uzmanı değil.yazılarını da bu nedenle pek de takip etmem.
  ..



Bilgi | Mesaj Ekle
Ziyaretçi defterinde: 2792 sayfada toplam 139597 kayıt bulunuyor. | Görüntülenen sayfa : 2112
Sayfalar
< | 1 2 ... 2105 2106 2107 2108 2109 2110 2111 2112 2113 2114 2115 2116 2117 2118 ... 2791 2792 | >
Derlenme Süresi:0,453 s
Sayaç: